Hoofdcategorieën
Topicacties

[Flash] Cowon iAudio Flash MP3 spelers ervaringentopic

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 56 57 58 59 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 10 december 2003

Die laatste firmwares brengen weinig nieuws onder de zon, als ik tenminste de de vertaling moet geloven op het iAudiophile.net forum, bovendien is er iemand van wie de U2 is overleden na het updaten van de firmware :|
Overigens hebben de players nog steeds moeite met bepaalde tags in Ogg Vorbis bestanden, zie dit topic op HA.org.

Henk007 wijzigde dit bericht 18-02-2006 12:41 (12%)

Naar aanleiding van een post op het iAudiophile.net forum toch maar eens firmware 1.55 final op mijn G3 gezet. In de changelog stond alleen iets vaags over WMA bestanden of zo, maar wat schetst mijn verbazing!

De USB transfer snelheid heeft een flinke boost gekregen!
Van PC naar G3 is nu 3.7 MB/s, van G3 naar PC zelfs 7.4 MB/s :*)

Reg. datum: 12 februari 2005

Heeft iemand ervaring met de iAudio 5 in combinatie met Mac OS X?

In Windows XP en Linux wordt de iAudio 5 prima herkend als mass storage device, maar mijn Mac Mini G4 (OS X 10.4.5) herkent 'm niet. Wel zichtbaar als USB device in "system profile", maar niet in "disk manager". In plaats daarvan verschijnt er in de system.log voortdurend de melding:
"USBF: 4276.418 AppleUSBEHCI[0x15d1800]::Found a transaction past the completion deadline on bus 91, timing out!"

Ik heb al diverse firmware-versies geprobeerd (1.20, 1.41, 1.45), maar dit maakt geen verschil. Aansluiten via een USB2.0 hub maakt ook geen verschil, zelfde foutmelding.

Aansluiten via een oude USB1 hub werkt echter wel en de iAudio 5 wordt dan netjes gemount, maar uiteraard is de snelheid dan bedroevend laag :-S Weet iemand een betere oplossing?

BAR-baar
Reg. datum: 24 februari 2001

Een vraag aan alle eigenaren van de iAudio 5...
Ik heb gelezen dat de toetsen/knopjes van dit toestel nogal losjes/ielig/breekbaar aanvoelen. Mag ik een eerlijk antwoord van jullie of jullie dat ook zo ervaren?
...en en hoe is de build quality/constructie verder ervan? Beetje stevig ding of voelt het aan alsof je er extra voorzichtig mee moet omgaan?
Alvast bedankt.

[edit]
Van Amazon:
quote:
Good player with cheap quality, December 2, 2005
Reviewer: Matthew Kaprocki - See all my reviews

Pretty happy with the player overall. Sounds great and is easy to use. The 2 scroll buttons are very cheap quality, though, and frequently tend to stick when pressed and feel very clunky.
quote:
excellant solid state player, October 28, 2005
Reviewer: WC Taylor "Will" (Plano, TX) -
..... My only complaint is the case. Its really *cheap* clear plastic that is probly more for looks. ......
quote:
Good player with some issues, October 19, 2005
Reviewer: Mr. Y. Wu "SongMan" (LA, CA USA) - See all my reviews
....Others have commented on the headphone jack being loose after some use. You'd better leave the headphone plugged in as much as possible.
quote:
Pretty Good But No Cigar., September 16, 2005
Reviewer: M. Lu (Los Angeles, CA)
WHY I RETURNED IT: Due to its need to be sleek, it has two scrolly wheels for navigation and two buttons: pause and menu. But it has WAY too many functions for so little buttons. Menus are not intuitive to navigate. You have to scroll both wheels at the same time/alternating from one to the other to get from menu to menu. And in the end it was too cumbersome to use all the awesome functions much less navigating through your folders and music. (I had similar problems with the iPod except iPods had too little functions and only one stupid wheel that was overly sensitive.)
In the end I sacrificed sound quality for an easier to use player. But iAudio has lots of models that might be easier to use. G3, U2....
quote:
Pretty solid on all accounts, July 16, 2005
Reviewer: M. Mullins (Boston, MA)
-Build quality...now it's made decently solid, but the rockers and the battery cover seem a little on the cheap side. Considering how much you use the rockers, I just wish they felt a little more sturdy.

MBMarduk wijzigde dit bericht 03-03-2006 20:20 (87%)

Reg. datum: 02 april 2002

quote:
MBMarduk schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 18:29:
Een vraag aan alle eigenaren van de iAudio 5...
Ik heb gelezen dat de toetsen/knopjes van dit toestel nogal losjes/ielig/breekbaar aanvoelen. Mag ik een eerlijk antwoord van jullie of jullie dat ook zo ervaren?
...en en hoe is de build quality/constructie verder ervan? Beetje stevig ding of voelt het aan alsof je er extra voorzichtig mee moet omgaan?
Alvast bedankt.

Het apparaat voelt op zich zeer stevig aan. Ook een van de redenen waarom ik hem gekocht heb.
Het enige wat "gammel" aanvoelt is het dopje van de usb connecter, en het klepje van de batterij.
Aan de andere kant heb ik nergens klachten van mensen gelezen dat het ook daadwerkelijk afgebroken is, en ik neem aan dat je er voor de rest er toch vrij voorzichtig meebent.

Als gewoon het klepje van de batterij dicht zit is het gewoon een stevig geheel.

De bediening van het apparaat kan je over twisten. Ik heb idd wel eens dat ik de verkeerde "rocker" gebruik wanneer ik wat wil selecteren. Tja, ik kan er wel mee leven. Tis verder gewoon een mooi apparaatje.

Ik heb echter wel klachten gelezen over de G3 (en de U2?) dat de "joystick" te ver uitsteekt waardoor ie bij sommige mensen afgebroken is.

Wat ik persoonlijk erger vind zijn de huidige bugs er nog in. De "tik" soms tussen 2 tracks. En het spoelprobleem.

Muziekje?

Hoi

Ik ben sinds gister de eigenaar van een lief klein mp3 spelertje, hij heeft iAudio 5.
Ik zie dat er op dit moment nog een 1.10e firmware op staat.

De laatste firmware geeft heel veel problemen heb ik gehoord (1.45e) en het is het beste om de 1.41e (?) firmware te gebruiken. Helaas kan ik deze nergens downloaden.

Kan iemand me aub helpen??

Alvast bedankt. :)

Gigabyte P35 DS3 - Intel Q6600 - 2GB PC6400 C4 - Club3D 8800GTS320 - 2x Samsung 205BW - EMU 1820

Geen commentaar
Reg. datum: 18 december 2002

Hij staat toch gewoon op de site van Cowon America.

http://www.cowonamerica.com/download/iaudio_5_jsfw.html

Ik zou inderdaad niet de 1.45 erop zetten, lees voor de aardigheid maar eens de horrorverhalen op iAudiophile.net.
Eigenlijk heel eigenaardig, omdat deze versie funktioneel gelijk is aan de 1.55 voor de G3, die bij mij zonder enige problemen werkt (knock on wood).

Henk007 wijzigde dit bericht 05-03-2006 22:30 (31%)

Muziekje?

quote:
Thanks, daar had ik nog niet gekeken. Ik zal 'm gelijk proberen!

Gigabyte P35 DS3 - Intel Q6600 - 2GB PC6400 C4 - Club3D 8800GTS320 - 2x Samsung 205BW - EMU 1820

Reg. datum: 29 maart 2002

aangezien de hoofdtelefoonaansluiting van mijn iAudio 4 nu bijna geen normaal gleuid meer kan produceren heb ik maar de iAudio 5 1GB gekocht. Eerst was ik van plan om even te wachten en de iAudio 6 te kopen, maar die laat denk ik te lang op zich wachten.
Misschien is het geen goed plan, omdat ten eerste de verzendtijd van Bol.com(waar ik hem besteld heb, en min 20 euro goedkoper was dan bij anderen) 5 tot 7 dagen bedraagd, en dan misschien die iAudio 6 al uit is, of snel uit gaat komen, maar ik wil nu zo snel mogelijk een goede mp3speler.
Maar misschien is het toch wel beter omdat die prijs van de iAudio 6 waarschijnlijk eventjes moet zakken om enigzins betaalbaar te zijn, ookal heb ik goede dingen opgevangen over de prijs.

Wil een Dæmon hebben.

Reg. datum: 14 oktober 2005

quote:
koenderks schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 13:07:
aangezien de hoofdtelefoonaansluiting van mijn iAudio 4 nu bijna geen normaal gleuid meer kan produceren heb ik maar de iAudio 5 1GB gekocht. Eerst was ik van plan om even te wachten en de iAudio 6 te kopen, maar die laat denk ik te lang op zich wachten.
Misschien is het geen goed plan, omdat ten eerste de verzendtijd van Bol.com(waar ik hem besteld heb, en min 20 euro goedkoper was dan bij anderen) 5 tot 7 dagen bedraagd, en dan misschien die iAudio 6 al uit is, of snel uit gaat komen, maar ik wil nu zo snel mogelijk een goede mp3speler.
Maar misschien is het toch wel beter omdat die prijs van de iAudio 6 waarschijnlijk eventjes moet zakken om enigzins betaaldbaar te zijn, ookal heb ik goede dingen opgevangen over de prijs.
Kon je hem niet laten opsturen dan naar Iaudio/Tu & Tu? Want zo'n hoofdtelefoonreparatie lijkt mij nou niet de duurste reparatie die er is.

Muziekje?

quote:
Da Ni-LXL schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 19:00:
[...]

Kon je hem niet laten opsturen dan naar Iaudio/Tu & Tu? Want zo'n hoofdtelefoonreparatie lijkt mij nou niet de duurste reparatie die er is.

Ik snap Koenderks wel, hij wil gewoon net zo stoer zijn als ik, aangezien ik ook net een iAudio 5 heb gekocht. ;) ;) Just kidding.

Achteraf gezien ben ik trouwens wel blij dat ik de iAudio 5 heb gekocht, en niet de G3. Nu ik beide goed heb bekeken enzo, vind ik de G3 minder te bedienen dan de 5. Maarja, dat is natuurlijk een persoonlijke voorkeur.. maar toch.

Oh en wat klinkt ie toch geweldig goed!! Zoveel beter dan die 30 a 40 euro spelertjes die er bij bosjes te krijgen zijn. I'm so happy with iAudio!! _/-\o_

Zo, gister heb ik de iAudio 5 binnengekregen. (1GB)
Wat me opviel is dat hij qua uiterlijk wel veranderd is als je hem met de iAudio 4 vergelijkt. Door het witte frontje en oordopjes doet het me aan enigzins aan iPod denken. Hij is niet helemaal wit, ook zwart en metallic, wat mij ik een rare combinatie vind.
Een ander verschil met zijn voorganger zijn de bedieningsknopjes. Waar de iAudio 4 de menu/volume en play/frwrd/back zitten, zitten op de iAudio 5 clicklwheels. Dit is voor mij een minpuntje. Een positieve veradering aan de toetsen zijn de afwerking. Doordat de iAudio 5 een geheel is, zitten de toetsen beter verwerkt in de behuizing. Bij de iAudio 4 is dit niet zo.
De bediening en de software van beide spelers is gelijk, alhoewel bij de iAudio 5 wat extra's in de software heeft zitten zoals de datum en tijd, en wekker.(v. 1.45e)
De hoofdtelefoonaansluiting doet een stuk steviger aan dan die van de iAudio 4, hopelijk blijft deze langer leven.
Echt vernieuwend is het spelertje niet, behalve het uiterlijk. Maar toch lijkt hij nog veel op zijn voorganger.

Op naar de iAudio 6!

Wil een Dæmon hebben.

dnb addict
Reg. datum: 09 maart 2006

Wie zijn iAudio Firmware wilt upgraden moet wel rekening houden dat dit "soms" ernstige gevolgen kan hebben voor je mp3 speler.

Het kan af en toe ook net lijken of hij het niet meer doet of gaat doen.

Oordeel dan niet te snel, en kijk op Cowon, JetAdio, iadiophile en meer voor informatie en/of oplossingen.

Nadat het downgraden van mijn iAudio 5 van firmware 1.45e naar 1.41e ging er wat mis. De speler wilde niet meer opstarten en herkent worden in XP.

Na wat gezocht en gekloot te hebben, is het me toch weer gelukt de firmware terug te krijgen naar 1.45e en zo deed mijn speler het ook weer goed.

|| Pc: Intel Pentium 4 HT 2,80ghz, 2x 256ddr pc2700, Ati Radeon x800gto, 110gb hd @ 7200rpm + 80gb hd @ 5400rpm, Soundblaster Live 5.1 Digital... || Mp3: iAudio 5, 1gb + Cresyn AXE599 oordopjes

Muziekje?

quote:
T-imothy schreef op zaterdag 11 maart 2006 @ 19:03:
Wie zijn iAudio Firmware wilt upgraden moet wel rekening houden dat dit "soms" ernstige gevolgen kan hebben voor je mp3 speler.

Het kan af en toe ook net lijken of hij het niet meer doet of gaat doen.

Oordeel dan niet te snel, en kijk op Cowon, JetAdio, iadiophile en meer voor informatie en/of oplossingen.

Nadat het downgraden van mijn iAudio 5 van firmware 1.45e naar 1.41e ging er wat mis. De speler wilde niet meer opstarten en herkent worden in XP.

Na wat gezocht en gekloot te hebben, is het me toch weer gelukt de firmware terug te krijgen naar 1.45e en zo deed mijn speler het ook weer goed.
Is het de moeite waard om de 1.45e firmware te gebruiken? Veel negatieve verhalen gelezen over deze firmware namenlijk. Maar deze zou er voor moeten zorgen dat je sneller kan kopieren naar en van je iAudio 5. Klopt dit?

Op de iAudio 5 die ik heb gekocht staat al v1.45e op en ik ondervindt er totaal geen problemen mee.

Ik wil even quoten uit een ander topic:
quote:
Marando schreef op maandag 13 maart 2006 @ 02:23:
[...]
Van alles en nog wat. Ik luister naar Keane, Maroon 5, coldplay, Live, Daniel Beddingfield, Brian McFadden, David Gray, Michael Buble, Racoon, John Mayer, Daniel Powter, Gavin Degraw, Jamie Cullum.. pfff wat nog meer... Trance/Ambient/New Age/Soundtracks.... van alles eigenlijk. Valt me op dat het lijstje hierboven geen zangeressen bevat.. Ik luister ook nog naar Joss Stone, Kelly Clarkson, Natasha Beddingfield, Norah Jones, ... en nog wel meer maar daar kan ik ff niet op komen. (zit niet achter mijn eigen pc momenteel..)

En dan luister ik nog naar mijn eigen gemaakte muziek (grootste hobby). Niet omdat ik op mijn eigen muziek geil, maar omdat ik dan ook "on the road" met mijn muziek hobby bezig kan zijn en kan horen wat ik verkeerd heb gedaan en wat ik nog eventueel anders kan doen in mijn muziek. :) En dan komt mijn iAudio goed van pas, want die klinkt teminste vet goed!

Music.. I love it!

Is dit een reclame slogan van iAudio ofzo?
De naam iAudio is op jouw echt van toepassing!!

koenderks wijzigde dit bericht 13-03-2006 09:14 (6%)

Wil een Dæmon hebben.

Reg. datum: 23 november 2003

Hij had idd. ook gewoon een zakradio kunnen kopen, Radio 538 en je hebt al die commerciële zut ook ;)

Anyway: G3 rocked O+

Muziekje?

quote:
Yapser schreef op maandag 13 maart 2006 @ 09:21:
Hij had idd. ook gewoon een zakradio kunnen kopen, Radio 538 en je hebt al die commerciële zut ook ;)

Anyway: G3 rocked O+

Gelukkig luister ik ook naar een heleboel artiesten waar de meesten nog nooit van hebben gehoord. Van pop/rock naar trance/ambient en ga maar door.

En dat je G3 rocked, dat kan ik me goed voorstellen.. het is een iAudio!! Yeah!! 8)

Muziekje?

quote:
koenderks schreef op maandag 13 maart 2006 @ 09:12:
Op de iAudio 5 die ik heb gekocht staat al v1.45e op en ik ondervindt er totaal geen problemen mee.

Ik wil even quoten uit een ander topic:

[...]

Is dit een reclame slogan van iAudio ofzo?
De naam iAudio is op jouw echt van toepassing!!
Hoezo is de naam iAudio op mij van toepassing? B)

quote:
Marando schreef op maandag 13 maart 2006 @ 23:36:
[...]
Hoezo is de naam iAudio op mij van toepassing? B)

je geilheid op muziek maak ook vooral je eigen(I) muziek(audio) terug luisteren :P

viel me gewoon even op :P

koenderks wijzigde dit bericht 14-03-2006 07:08 (6%)

Wil een Dæmon hebben.

Geen commentaar

U3 firmware V1.21

Met DRM-ondersteuning.

Reg. datum: 14 oktober 2005

yo, ik heb net mn iaudio g3 weer terug, alle mappen er weer op gepleurd, alleen nu geeft ie in het navigation menu niet alle mappen weer die ik erop heb gezet.

Het is firmware 1.55, hij geeft geen foutmelding, als ik de map met muziek open, is er niks aan de hand, geeft hij alle mappen goed weer, maar als ik hem loskoppel van de computer geeft hij alleen e t/m z weer en eerst alleen a t/m k

Kortom, ik snap er helemaal niks van, het maximum lijkt wel 71 mappen in de hoofdmap (in de submap Music), terwijl ik voor de reparatie mn speler vol kon storten met mappen.
Ik vind het echt heel erg raar
Wie weet wat het probleem is????
Graag hulp, anders stuur ik em weer terug, want dit is helemaal niks!!!

Da Ni-LXL wijzigde dit bericht 17-03-2006 19:45 (72%)

Geen commentaar

Misschien helpt het als je de firmware eens refreshed.

Op de CES was een tijdje geleden ook nog een prototype te zien van de G5, eigenlijk niets meer dan een G3 met een kleurenschermpje. Het project is gecanceld ten faveure van de U3, maar zo zag hij er uit.

http://www.iaudiophile.net/e107_images/newspost_images/iaudio_g5a.jpg

Reg. datum: 23 november 2003

:9 Dat ding hadden ze uit moeten brengen.

kjhkjh
Reg. datum: 27 juli 2002

http://www.mp3spelers.nl/?hcat&id=1&memory=1000

ik snap het niet
er staan hier 2 u3tjes
maar wat is het verschil?
alleen de kleur?

achiedeman wijzigde dit bericht 19-03-2006 13:30 (52%)

haihoitoitoi

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 56 57 58 59 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: