Hoofdcategorieën
Topicacties

[Flash] Cowon iAudio Flash MP3 spelers ervaringentopic

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 56 57 58 59 last

Nieuw Topic
PSN id: majoh_nl
Reg. datum: 14 september 2001

quote:
Pantalaimon schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 01:33:
okee, welke nadelen heeft Cowon (iAudio) nu nog na deze 4 gb modellen nog?

Geen? :P
Prijs een beetje aan de hoge kant, maar aan de andere kant weer gerechtvaardigt door het goede geluid... Maar ja, toch niet de goedkoopste...

IX.698: The Drunk Dribblers (811211)

Reg. datum: 04 oktober 2006

De 4gb-modellen van iAudio vind ik scherp geprijsd. Slechts een tiental euro duurder dan de 4gb versie van de iPod. En daarvoor krijg je een pak extra features en een véél betere geluidskwaliteit in de plaats. Dus de iAudio's hebben m.i. een uitstekende prijs-kwaliteitsverhouding.

Ik bezit zelf de F2 (2gb) en ik heb gemerkt dat na de firmware-update (V1.11b) de F2 een hoger volume produceert. Het lijkt wel of hij nu pas over zijn volledige uitgangsvermogen beschikt. Met de Shure E3 luister ik nu op 14 en met de Sennheiser PX 100 op 23. Heeft er iemand hetzelfde ervaren na de bewuste firmware-update?

Reg. datum: 10 december 2003

quote:
BARACUS schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 22:31:
Weet iemand wat de kleur is van een G3 2gb?

512 - wit/zilver
1gb - wit/blauw
2gb - wit/??

Ik zie wel een oranje kleur maar elke website laat weer een andere kleur zien bij 2 gb |:(

Is er trouwens een groot verschil tussen de geluidskwaliteit tussen alle spelers van iaudio?
Ik heb nu de g3 512mb en zoek iets met meer opslag maar ben liefhebber van penlites omdat accu's altijd leeg zijn als ik het wil gebruiken. Penlites heb ik altijd ergens vol liggen ;) Ik zie zo snel alleen de G3 met penlites maar als de nieuwe generaties veel beter klinken tja.....

Ik ben het helemaal met je eens, maar helaas is de G3 discontinued ;(
IAudio laat een hoop klanten links liggen als ze geen high quality, AA powered, flash, UMS speler ontwikkelen, zoals in deze post ongeveer beschreven:
JazzySOB in "[MP3/OGG] Cowon iAudio Flash MP3 spelers"

Ook op het iAudio forum lopen heel wat mensen rond die dat ook vinden. Zie o.a. hier

Reg. datum: 01 december 2004

quote:
Henk007 schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 14:47:
[...]

Ik ben het helemaal met je eens, maar helaas is de G3 discontinued ;(
IAudio laat een hoop klanten links liggen als ze geen high quality, AA powered, flash, UMS speler ontwikkelen, zoals in deze post ongeveer beschreven:
JazzySOB in "[MP3/OGG] Cowon iAudio Flash MP3 spelers"

Ook op het iAudio forum lopen heel wat mensen rond die dat ook vinden. Zie o.a. hier

Maar webshops hebben hem nog gewoon liggen in 2 gb, is inprincipe voldoende opslag.
Maar goed stiekem wil ik natuurlijk wel een ander model na 1.5 jaar hehe :P

Meester uitspraak :+
quote:
Really. Look at the dorky iPod and unbelievably sucky Nano. (No frickin' screen for God's sake!) Who would buy that crap! Millions. Just get Bono to dance around with white ear buds and the mindless lemmings charge forward.

The funny thing is they don't realize what crap they have and Apple is laughing all the way to the bank.

Reg. datum: 26 oktober 2006

Ik ben van plan de iaudio u3 of f2 (4gb) te kopen. Is het verschil tussen deze modellen puur op uiterlijk gebaseerd of ook op andere kenmerken? Is bijvoorbeeld de kwaliteit in principe gelijk?

Reg. datum: 04 oktober 2006

Technisch zijn de F2 en de U3 99% identiek. Het enige verschil is dat de batterij-autonomie van de F2 twee uur langer is. De keuze tussen beide zal men vooral op basis van het design en het bedieningsgemak maken, denk ik.

Reg. datum: 26 oktober 2006

quote:
Cosmic Fool schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 12:06:
Technisch zijn de F2 en de U3 99% identiek. Het enige verschil is dat de batterij-autonomie van de F2 twee uur langer is. De keuze tussen beide zal men vooral op basis van het design en het bedieningsgemak maken, denk ik.
oke, thanx ... ik had alle specificaties al naast elkaar gelegd en kon idd alleen een verschil van 2 uur in de speelduur vinden .... zal het design de doorslag moeten geven ... denk dat het de f2 wordt.

Reg. datum: 10 juni 2001

quote:
Einar schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 15:04:
[...]

oke, thanx ... ik had alle specificaties al naast elkaar gelegd en kon idd alleen een verschil van 2 uur in de speelduur vinden .... zal het design de doorslag moeten geven ... denk dat het de f2 wordt.

Ze worden de eerste week van november al verwacht bij www.mp3spelers.nl!
Qua prijs liggen ze dan nog onder de M6 van Meizu. Dan heb ik toch liever de bewezen kwaliteit van Cowon. En de F2 heeft een net iets grotere batterij (speler is volgens de specificaties ook iets zwaarder) dan de U3 en dus een iets langere speelduur van twee uur wat mooi meegenomen is. Ook vind ik de rood verlichte knoppen wel mooi. Ik houd niet zo van "joystick"achtige knoppen.
Er zijn voor mij nu geen argumenten meer om niet te kiezen voor de iAudio!
Hebben ze blijkbaar toch naar de wensen van hun klanten geluisterd voor de vraag naar een groter flash geheugen. :)

Denk dat het voor mij dus ook de F2 wordt!

Geen commentaar
Reg. datum: 18 december 2002

Meer nieuws.

De Cowon D2.

http://www.pmpz.net/picture_library/cowon_d2_1.jpg

* 2.5 inch LCD (320 x 240)
* Playback 45 hours (MP3), DMB 8 hours.
* Built-in DMB (For Korean market)
* SD Card slot for SD&MMC
* Supports various files WMV9, MPEG4 (Movie), MP3, Ogg, WMA, FLAC (Music)
* 94mW output (47mW+47mw)
* 30 frame QVGA movie playback and TV-Out support
* Touch interface by transparent overlay GUI.
* FM Radio, Radio record, Vocie/Line-in Record
* Will be released in Korea by middle of Nov. (wellicht voor kerst nog bij ons)
* Price not yet announced.

Over de capaciteiten is ook nog niets bekend. 1, 2 en 4GB lijkt aannemelijk.

Tevens is bekend geworden dat de eerder genoemde iAudio D1 geen 1 of 2GB heeft, maar 4GB

http://www.iaudiophile.net/news.php?extend.249

Reg. datum: 16 september 2003

Prachtig... Prachtig...

Echt, ik ben blij met de ontwikkeling van de huidige ontwikkeling van flash mp3 spelers.

Nu alleen nog het volgende en dan ben ik helemaal tevreden:

- 16 gig flash geheugen
- 100 uur batterijduur
- video/music support
- 2.5" inch screen

Voordat er zo'n speler, is waarschijnlijk het jaar 2008 al wel verstreken.

[ Hattrick ] - [ Fc Seinfeld (1225672) - 1ste plaats in IX.2031 - Lid van de GoT-federatie ]

Reg. datum: 17 oktober 2006

quote:
X-GeaR schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 22:26:
Prachtig... Prachtig...

Echt, ik ben blij met de ontwikkeling van de huidige ontwikkeling van flash mp3 spelers.

Nu alleen nog het volgende en dan ben ik helemaal tevreden:

- 16 gig flash geheugen
- 100 uur batterijduur
- video/music support
- 2.5" inch screen

Voordat er zo'n speler, is waarschijnlijk het jaar 2008 al wel verstreken.
Met een beetje modden is het wel mogelijk, alleen als je die batterijduur wilt halen moet je een hele rits batterijen gebruiken, en dan is ie niet echt draagbaar meer :P

Acties: [view]

Door: RoD
Moderator PMD / TCM / PowerMod
Reg. datum: 14 september 2004

quote:
Piggen schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 20:53:
Meer nieuws.

De Cowon D2.

[afbeelding]

* 2.5 inch LCD (320 x 240)
* Playback 45 hours (MP3), DMB 8 hours.
* Built-in DMB (For Korean market)
* SD Card slot for SD&MMC
* Supports various files WMV9, MPEG4 (Movie), MP3, Ogg, WMA, FLAC (Music)
* 94mW output (47mW+47mw)
* 30 frame QVGA movie playback and TV-Out support
* Touch interface by transparent overlay GUI.
* FM Radio, Radio record, Vocie/Line-in Record
* Will be released in Korea by middle of Nov. (wellicht voor kerst nog bij ons)
* Price not yet announced.

Over de capaciteiten is ook nog niets bekend. 1, 2 en 4GB lijkt aannemelijk.

Tevens is bekend geworden dat de eerder genoemde iAudio D1 geen 1 of 2GB heeft, maar 4GB

http://www.iaudiophile.net/news.php?extend.249

Ziet er leuk uit. Ben benieuwd wat de prijs van dit dingetje wordt. Is die 94mW output niet ontzettend hoog? :? Touch screen is ook tof, misschien dat er nu meerdere spelers volgen met touch screen :)
Een 8GB versie van dit dingetje zou ook leuk zijn.
Hij heeft qua vorm wel iets van de iRiver U10. Waar zitten precies de knoppen eigenlijk? Aan de zijkant? Of is dat nog niet bekend? Ben benieuwd of het bedienen van dit apparaatje een beetje makkelijk wil, maar ik neem aan dat ze daar rekening mee gehouden hebben, Cowon heeft natuurlijk wel een naam hoog te houden.

Al met al leuk ding, tenminste geen standaard PMP met flash :)

Reg. datum: 10 juni 2001

Van mij hoeft al dat videogebeuren niet zo.
Wat ik wil is gewoon een ultieme mp3 speler met alles wat je je op dat gebied maar wensen kan, dus minimaal 2 x AA batterij mogelijkheid, flashmemorycard slot, hoge mW-output en natuurlijk de beste audiokwaliteit.
Waarom gaan ze zich in godsnaam nou allemaal richten op dat video-mediaplayer gedoe?
Als ik film wil kijken doe ik dat wel op mijn grote breedbeeld-TV en niet op zo's tiny postzegelschermpje... |:(

quote:
JazzySOB schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 15:36:
Van mij hoeft al dat videogebeuren niet zo.
Wat ik wil is gewoon een ultieme mp3 speler met alles wat je je op dat gebied maar wensen kan, dus minimaal 2 x AA batterij mogelijkheid, flashmemorycard slot, hoge mW-output en natuurlijk de beste audiokwaliteit.
Waarom gaan ze zich in godsnaam nou allemaal richten op dat video-mediaplayer gedoe?
Als ik film wil kijken doe ik dat wel op mijn grote breedbeeld-TV en niet op zo's tiny postzegelschermpje... |:(
Jij en 5 anderen, de rest van de wereld kickt op dat soort onzin dat je niet gaat gebruiken. Je vergeet nog even dat zonlicht een kleurenbeeldscherm onbruikbaar maakt ;)

Onzin? Imo kun je prima een videoclip of een aflevering van South Park kijken op een 2,5" schermpje. Ik doe het met een 2,2" schermpje en het bevalt me prima.
Verder is het gewoon een kwestie van vraag en aanbod natuurlijk. Is er vraag naar PMP's, dan worden ze gemaakt. Als ze niet verkocht werden zouden er ook minder PMP's verschijnen.
Ik vind het zelf een mooi spelertje. Ziet er erg compact uit waardoor hij ook prima als "gewone" mp3speler te gebruiken is.

Reg. datum: 25 maart 2002

Is de F2 voice recorder 'voice activated' ? Het gaat mij er om dat de stiltes niet worden opgenomen. Ideaal zou zijn als ik 'm gewoon op 'standby' zou kunnen zetten en dat hij dan automatisch begint met opnemen wanneer er gesproken wordt.

Is dit mogelijk?

Geen commentaar
Reg. datum: 18 december 2002

Ik denk dat je daar wel vanuit kunt gaan. Ik heb het niet specifiek van de F2 kunnen vinden, maar wel van de M3, X5, M5 en ook de F1.

Reg. datum: 23 november 2003

Hmmm, ook maar eens de beta-firmware in m'n G3 flashen. Soms mag-ie nog wel een tikje harder imho ;)

Reg. datum: 18 november 2003

Klopt het trouwens dat iAudio van 4gb naar 20 springt in hun aanbod? Of hebben ze ook nog een mp3speler die er tussenin zit?

quote:
Mariekje schreef op maandag 27 november 2006 @ 19:59:
Klopt het trouwens dat iAudio van 4gb naar 20 springt in hun aanbod? Of hebben ze ook nog een mp3speler die er tussenin zit?
Inderdaad, hier laten ze een kans liggen. Voor 6 of 8GB flash players is zeker een markt. Kijk bijvoorbeeld naar de Sandisk e2xx serie.

Henk007 wijzigde dit bericht 27-11-2006 23:14 (6%)

quote:
Henk007 schreef op maandag 27 november 2006 @ 23:13:
[...]

Inderdaad, hier laten ze een kans liggen. Voor 6 of 8GB flash players is zeker een markt.
6 tot 8GB is nog niet zo mainstream. Wellicht komen ze nog met 6-8GB spelers.

Reg. datum: 18 november 2003

Ik hoop het wel ja.. Ik zoek eigenlijk een 8gb en neig nu naar een ipod maar wilde eigenlijk een iAudio...

Ik lees net op de iAudiophile.net site dat de D2 nu definitief wordt uitgebracht in Korea. Het leuke is dat die uit te breiden is met een standaard SD kaartje en die zijn tegenwoordig verkrijgbaar tot 8GB. Geen idee of de D2 ooit op de Europese markt zal verschijnen. Niet mijn type speler overigens met zo'n groot 2.5" scherm, video hoeft voor mij niet.
http://dzzn76.googlepages.com/COWON_D2.jpg

Reg. datum: 14 oktober 2005

Ik hoop dat er aan het begin van het nieuwe jaar een flashspeler met rond de 6-8-10 gb erin heeft. Dan moet hij ok nog in de winkel te koop zijn. Ik snap ook niet waarom iaudio niet meer bij dixons te koop is.Dan kunnen ze de markt veroveren en concurreren met Apple Ipod Nano. Dit zou ik z snel mogelijk willen zien, want ik heb meer opslag nodig dan mn 1 gig iaudio g3 :P

Iaudio beslist niet wat er in het assortiment van de Dixons zit :P Ik denk dat het gewoon niet goed verkoopt dit soort dure onbekende apparaten, van die Packard Bell dingen zijn ook goed en natuurlijk is een ipod topkwaliteit. Iaudio...nooit van gehoord zal wel rotzooi zijn zoals Yoko.

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 56 57 58 59 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: