Hoofdcategorieën
Topicacties

[howto] Klik-aan-klik-uit aan computer

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 25 26 27 28 last

Reageer Nieuw Topic
Reg. datum: 01 december 2004

quote:
KingOfDos schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 01:03:
[...]

Werkt zo'n RF zendertje ook voor andere merken denk je? Zoja welk type nummer is het / waar op de site kan je hem vinden (welk menu?).

* KingOfDos denkt aan een universele USB zapper + open-source software :)

Jazeker, alles wat op 433 Mhz werkt (en dat zijn er volgensmij een heleboel) kan hiermee worden bediend. Je hebt dan alleen nog maar de juiste 'key' (pulsen) nodig om een schakelaar aan te sturen.

Je kan hem oa bij okaphone vinden, en bij velleman

Dus zeker een goed plan zoiets :)

C:\DOS>_

quote:
j-a-s-p-e-r schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 02:25:
Jazeker, alles wat op 433 Mhz werkt (en dat zijn er volgensmij een heleboel) kan hiermee worden bediend. Je hebt dan alleen nog maar de juiste 'key' (pulsen) nodig om een schakelaar aan te sturen.

Je kan hem oa bij okaphone vinden, en bij velleman

Dus zeker een goed plan zoiets :)

Dus zoeken op ID 350619 op de velleman site. Linken naar hun site werkt niet.

Ok ik kan niet "echt" programmeren, alleen "scripttalen" die voor het web zijn (buiten basic dan). Dus ik kan de software zelf niet maken. Maar hier een simpel opzetje:
  • Verschillende output methoden, makkelijk output-plugins schrijven.
  • Aanroep universeel. Bijvoorbeeld een paar DLL's voor de programeurs. En natuurlijk een executable voor over de CLI (PHP enzo). Zowel Windows als linux.

Je kan dus vanuit 1 programmatje (universele aanroep en uitgave) ieder type afstandsbediening gebruiken, "driver" downloaden en draaien maar. Afstandsbediening kan je makkelijk zelf bouwen, dus veel mensen hebben er plezier aan.

offtopic:
En om meteen een beetje te mieren neuken:
  • Goeie website, zorgen dat project over X jaar nog te vinden is.
  • Schema's niet uploaden op gare hosting, via search vind je vaak oplossingen zonder plaatjes. Dus mocht je iets posten in een schema, probeer dan ook flink wat onderdelen te beschrijven in de tekst.
quote:
Paul Nieuwkamp schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 01:32:
Ik heb zelf een paar setjes van Trust (uit deze inkoopactie) en die maken gebruik van de PT2262 (zender) en PT2272 (ontvanger). Volgens de datasheet moet het pin 18 zijn, en spoortjes volgen zegt me hetzelfde :P

Dat is dus als je naar de bedrukte kant kijkt (niet de soldeerzijde, en met het nokje links zodat de tekst te lezen valt ;)) de 2e pin van de bovenste rij.
Als ik er wat meer tijd voor (lees: zin in :X :P) heb dan zal ik de soldeerbout warmstoken en codes uit gaan lezen :)
2e van links is pin 16. Ik heb ook de setjes van Trust (zelfde IA), en daar zitten ze zo. Dit is trouwens wel een veel beter oplossing als die ik had, via PIC enzovoort. Veel sneller en makkelijker zo.

crisp wijzigde dit bericht 25-10-2005 11:43 (28%)

[Avatar Change/Stats (terug online!!)]
Bye bye Microsoft ! I'm using Linux now!

A Beautiful Mind
Reg. datum: 27 juni 2000

Ik zal zo ook een wat spulletjes gaan halen.
Als ik nu ook een ontvanger module koop kan ik die dan in het eerste schema hangen als 'leerontvanger'? Dus dat die het signaal van de AB opvangt en Lric kan programmeren? Of met de originele AB bijvoorbeeld de computer signalen kan laten ontvangen?

"If they say money can't buy you happiness.... Look at the f*cking smile on my face!"

mmm wel leuke toepassing voor HTPC: Zodra je een film start automatisch de juiste lampen uit en/of dimmen ;)

Ik heb zo'n Aldi setje.. @ conrad staat voor 7.95 ook een zendertje 433Mhz, scheelt toch weer 2 eur tov dat Velleman ding (tenzij je m alsnog apart moet bestellen). Eens kijken of dat ook gewoon bruikbaar is.

DJSmiley wijzigde dit bericht 20-10-2005 20:21 (50%)

quote:
KingOfDos schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 16:27:
2e van links is pin 16. Ik heb ook de setjes van Trust (zelfde IA), en daar zitten ze zo. Dit is trouwens wel een veel beter oplossing als die ik had, via PIC enzovoort. Veel sneller en makkelijker zo.
Klopt, typefoutje :P

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl

__,,,_(^_^)_,,,__
Reg. datum: 08 december 2000

Heb mijn zender nu ook af (op basis van j-a-s-p-e-r's schema) Ik moet zeggen dat het werkt als een zonnetje! Ik heb de zend-module in een wire-wrap voetje gestoken, en de andere onderdelen aan dit voetje gesoldeerd. Een (vast niet juist gedimensieerd, maar wel werkzaam) spoeltje als antenne, vervolgens het geheel in een behuizing, en dan ziet het er zo uit:

http://dbos.berflonet.nl/images/klik-aan/SIMG4975.jpg

http://dbos.berflonet.nl/images/klik-aan/SIMG4976.jpg

Ik heb nog zitten denken om er een paar ledjes op te solderen, maar hij komt toch ergens achter de computer te liggen, dus dat is overbodig, maar mocht je zoiets commercieel willen maken, dan kunnen die natuurlijk niet ontbreken!

met een simpel web-interface-je kom je al een heel eind:

http://dbos.berflonet.nl/images/klik-aan/interface.jpg

Zijn er trouwens nog anderen die een interface in PHP geklust hebben? Ik kreeg het niet voor elkaar om WinLIRC te benaderen via fopensock o.i.d., heb het nu op de volgende manier opgelost:

PHP:

1
<?php
exec("echo \"SEND_ONCE $remote $command 1\" | telnet $host $port");
?>

maar ideaal is dat natuurlijk niet. Iemand die dit wel fatsoenlijk aan de gang heeft gekregen? :)

Laat me nou toch eens met rust man!
Iedereen die in telekinese gelooft, steek a.u.b. mijn hand op

quote:
corani schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 15:40:
maar ideaal is dat natuurlijk niet. Iemand die dit wel fatsoenlijk aan de gang heeft gekregen? :)

Nu ja, niet ideaal :P Nu hoeft je webserver niet op dezelfde pc te hangen als je zendertje :P Bereikprobleem? 2e pc met zendertje 8)7 :P ethernet komt toch verder dan serieel.

Hoewel, RS485 is ook serieel :P Paar 485->232 slaafjes maken (met variabel adres) en een 232->485 master die je aan de pc hangt. 1km (kabel)bereik en meer zendertjes mogelijk dan er aan je pc passen :P

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl

Sugar or Cheeze?

quote:
j-a-s-p-e-r schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 00:14:
Heeft er al iemand een leuke toepassing?
[afbeelding]
Remote de Senseo in en uitschakelen?

quote:
corani schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 15:40:
Heb mijn zender nu ook af (op basis van j-a-s-p-e-r's schema) Ik moet zeggen dat het werkt als een zonnetje! Ik heb de zend-module in een wire-wrap voetje gestoken, en de andere onderdelen aan dit voetje gesoldeerd. Een (vast niet juist gedimensieerd, maar wel werkzaam) spoeltje als antenne, vervolgens het geheel in een behuizing, en dan ziet het er zo uit:

[afbeelding]

[afbeelding]

Ik heb nog zitten denken om er een paar ledjes op te solderen, maar hij komt toch ergens achter de computer te liggen, dus dat is overbodig, maar mocht je zoiets commercieel willen maken, dan kunnen die natuurlijk niet ontbreken!

met een simpel web-interface-je kom je al een heel eind:

[afbeelding]

Zijn er trouwens nog anderen die een interface in PHP geklust hebben? Ik kreeg het niet voor elkaar om WinLIRC te benaderen via fopensock o.i.d., heb het nu op de volgende manier opgelost:

PHP:

1
<?php
exec("echo \"SEND_ONCE $remote $command 1\" | telnet $host $port");
?>

Mooi dat het werkt :) Dat heb je ook netjes gefixed.

Ik heb een simpel php scriptje om de boel aan de praat te krijgen, maar ben van het weekend helaas niet thuis. as. zondag zal ik de boel ff ctrl+c, ctrl+v-en hiero ;)

Kon het toch niet uitstaan, dus heb t nog ff opgezocht.
via php.net en dan ff zoeken op fsockopen.

PHP:

1
2
3
4
5
<?php
$cfgServer = "192.168.1.3";  // IP server
$cfgPort    = 8765;                //winlirc poort
$cfgTimeOut = 10;

$usenet = fsockopen($cfgServer$cfgPort, &$errno, &$errstr$cfgTimeOut);
?>

en dan aanroepen met:

PHP:

1
<?php
fputs ($usenet"SEND_ONCE $remote $code 9\r\n");
?>

Daarbij heb ik remote gewoon vast staan. Die 9 staat voor het aantal repeats (dus evt aanpassen bij dimmers enzo).
De code geef ik door via een 'bediening.php?knop=d1a' dat werkt wel lekker universeel vind ik.

maargoed verder ben ik best wel een pruster in php :p

Ik ben ook nog bezig om de dimmer aan te sturen, en dat wil door zeer snel achterelkaar uit/uit/uit te sturen (of aan). Dus elke keer die functie aanroepen en dan pauzeren, aanroepen. Maar op mijn manier met usleep of via een timeout methode vreet dat helaas CPU, zoveel zelfs dat winamp ermee stopt. Het werkt dus wel, maar at a cost
Zondag vervolg :)

Full-HD !!

Gister heb ik een 433Mhz zend module gekocht (met 4 pinnen) en een 433Mhz ontvanger (met 9 pinnen). Hiermee kun je natuurlijk ook leuke dingen maken.

Maar ik vraag me af:

Als ik op de zender een hoog signaal zet (5 volt ofzo) komt diezelfde puls dan ook uit de ontvanger? Ik denk zelf van wel, maar weet het niet zeker. En kun je dan zo een draadloze RS232 verbinding maken? Dus aan de computer COM poort hang je de zender, en aan een PIC hang je de ontvanger. Zou dit werken? En zoja, met welke snelheid? Ik gebruik nu 9600Baud om te praten met de PIC.

JVC HD100 - Full-HD D-ILA projector ;-)

Vidi, Vici, Veni

Ik weet niet of dit de juiste plek is, maar aangezien het zo'n beetje een klik-aan-klik-uit mod-topic is, is dit misschien wel de beste plek...

Ik vroeg mij namelijk af of het misschien mogelijk zou zijn om infrarood signalen (van mijn harman/kardon afstandsbediening) op één of andere manier om te zetten naar een klik-aan-klik-uit RF signaal... Heb me al de tandjes gezocht, maar nog niet veel kunnen vinden... Is dit te doen, of moet ik het maar uit m'n hoofd zetten?

Backups al geregeld?

Nja, je kan het iig via een PC doen: knoop een WinLirc-ontvanger en de ab van de klik-aan-klik-uit-dinges aan een PC en zorg dat zodra 'ie een knop van de H/K-zapper ziet, iets met de klik-aan-klik-uit-zapper doet.

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: RF-RGB-ledlamp met gloeilampfitting

Of via een PIC of iets dergelijks. Als je daar mee om kan gaan tenminste.

Reg. datum: 24 juni 2002

Plaatje op imageshack (popups!)
http://www.lekkerdoen.nl/...mp;aanbiedingenpagina=210

Deze week bij de Digros, Dirck vd Broek en Bas vd Heijden.. een Ranex (jawel) draadloze schakelset voor 12 euro.. Ik heb er gisteren eentje gehaald en hij werkt naar behoren, dus ik denk dat ik er vanavond nog eentje haal.. Dan heb ik 6 stopcontact-schakelaars en twee afstandsbedieningen, waarvan ik er eentje kan aanpassen.. Iemand ervaring met deze schakelset?

Heeft er toevallig al iemand de codes van 'echte' klik aan klik uit set uitgelezen??
Of die van de hornbach (intertechno, 3 delige set, ¤19,95) want is op de kleur na EXACT het zelfde.

Daar zou ik erg blij mee zijn (ander moet ik weer nieuwe db9 connectortjes gaan halen, die zijn op :p)

Full-HD !!

quote:
j-a-s-p-e-r schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 01:11:
Kon het toch niet uitstaan, dus heb t nog ff opgezocht.
via php.net en dan ff zoeken op fsockopen.

PHP:

1
2
3
4
5
<?php
$cfgServer = "192.168.1.3";  // IP server
$cfgPort    = 8765;                //winlirc poort
$cfgTimeOut = 10;

?>

en dan aanroepen met:

PHP:

1
<?php
fputs ($usenet"SEND_ONCE $remote $code 9\r\n");
?>

Daarbij heb ik remote gewoon vast staan. Die 9 staat voor het aantal repeats (dus evt aanpassen bij dimmers enzo).
De code geef ik door via een 'bediening.php?knop=d1a' dat werkt wel lekker universeel vind ik.

maargoed verder ben ik best wel een pruster in php :p

Ik ben ook nog bezig om de dimmer aan te sturen, en dat wil door zeer snel achterelkaar uit/uit/uit te sturen (of aan). Dus elke keer die functie aanroepen en dan pauzeren, aanroepen. Maar op mijn manier met usleep of via een timeout methode vreet dat helaas CPU, zoveel zelfs dat winamp ermee stopt. Het werkt dus wel, maar at a cost
Zondag vervolg :)
Jasper, als ik hier thuis een webserver installeer (die PHP ondersteunt). Welke pagina's moet ik dan hebben om dat zo te doen zoals jij zegt? Zoieso "bediening.php" maar welke nog allemaal? Ik ga dus ook die zender maken die jij hebt gemaakt, dan dan wil ik het ook graag aansturen via PHP. Dus kun je misschien één simpel voorbeeld laten zien zodat ik het zelf kan uitwerken in een mooie site ofzo.. Alvast bedankt.

Ik heb meerdere pagina's gemaakt. Eerst een simpele om uberhaupt de boel aan te kunnen sturen. Die heet bij mij rf2.php

Die luistert naar rf2.php?knop=XXX
Daar zou je dus een knop in moeten vullen die winlirc kent. Voor Winlirc moet je trouwens wel zo'n waarde in je register toevoegen, anders luistert ie helaas niet (zie dit topic).

PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
<?php

if (isset($_GET['knop'])) {
          $knop = $_GET['knop'];
          }

$cfgServer = "192.168.1.202";
$cfgPort    = 8765;
$cfgTimeOut = 10;

if (isset($knop)) {

fputs ($usenet"SEND_ONCE rf $knop 9\r\n");

}
?>

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 3.2//EN">
<html>
<head>
  <meta name="generator" content=
  "RF_control pagina">

<title>RF CONTROL</title>
</head>

<BODY BGCOLOR="#004E98" TEXT="#000000" LINK="#0000FF" VLINK="#FF0000" ALINK="#FF0000">

<TABLE BORDER="1">

<tr>
    <td> <th>Licht</th></td>
    <td>
        <form method="post" action="rf2.php?knop=d1a">
        <input type="submit" value="uit">
        </form>
    </td>
    <td>
        <form method="post" action="rf2.php?knop=d1b">
        <input type="submit" value="aan">
        </form>
    </td>
</tr>
<tr>
    <td> <th>Ventilator</th></td>
    <td>
        <form method="post" action="rf2.php?knop=d2a">
        </form>
    </td>
    <td>
        <form method="post" action="rf2.php?knop=d2b">
        </form>
    </td>
</tr>
<tr>
    <td> <th>Nummer 3</th></td>
    <td>
        <form method="post" action="rf2.php?knop=d3a">
        </form>
    </td>
    <td>
         <form method="post" action="rf2.php?knop=d3b">
         </form>
    </td>
</tr>
<tr>
    <td> <th>Lampjes bank<br><i>Dimbaar</i></i></th></td>
    <td>
        <form method="post" action="rf2.php?knop=d4a">
        </form>
    </td>
    <td>
        <form method="post" action="rf2.php?knop=d4b">
        </form>
    </td>
</tr>
</table>

</body>
</html>

Wat ook een hele leuke toepassing is (waar ik best een beetje trots op ben) is een tijdsgestuurde schakeling. Omdat ik wel redelijk met php overweg kan wil ik dat gebruiken. Php heeft alleen zelf geen tijdsinterval schakeling dus je moet een scheduler gebruiken.
Het stuk hierna geldt dus alleen voor engelse windows. Voor NL windows zal je de tekst 'daily' moeten vervangen door 'dagelijks'.

http://members.home.nl/japser/rf/schedule.png

Ik gebruik een paar dingen:
schedule.php = feitelijke " GUI " voor instellingen
rfcmd.php = aanpassing van de rf2.php hierboven zodat hij via $argv[1] de eerste variabele binnenhaald en via telnet winlirc weer aanstuurd
mysql = om de standen en tijden bij te houden.

PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
141
142
143
144
145
146
147
148
149
150
151
152
153
154
155
156
157
158
159
160
161
162
163
164
165
166
167
168
169
170
171
172
173
174
175
176
177
178
179
180
181
182
<?php

// Errors vanwege onbekende variabelen weghalen (niet belangrijk)

error_reporting  (E_ERROR | E_WARNING | E_PARSE);

// Haal alle variabelen op uit GET en POST

if (isset($_GET['actie'])) {
          $actie = $_GET['actie'];
        }
if (isset($_GET['id'])) {
          $id = $_GET['id'];
        }
if (isset($_POST['knop'])) {
          $knop = $_POST['knop'];
        }
if (isset($_POST['uur'])) {
          $uur = $_POST['uur'];
        }
if (isset($_POST['minuut'])) {
          $minuut = $_POST['minuut'];
        }
// BELANGRIJK:
// Hier staat de link naar het script (een tweede) die aan de windows scheduler door wordt gegeven.
// Deze moet de meegestuurde variabele omzetten in een actie -> telnet
// Let vooral op het juiste gebruik van de slashes (anders krijg je rare fouten)

$rf = '\"c:\\Program Files\\Apache Group\\Apache2\\htdocs\\rfcmd.php\"';

// Zet een link op naar de mysql server

$link = mysql_connect('192.168.1.202''USERNAME''PASSWORD')
   or die('Could not connect to the mysql database' . mysql_error());
mysql_select_db('rf'or die('Could not select database'mysql_error());

// Als schedule met ?actie=toevoegen aan wordt geroepen:
// 1) maak een rij in de mysql tabel waarin de knop en tijden staan
// 2) maar een nieuwe scheduled task in windows

if($actie == "toevoegen"){

mysql_query("INSERT INTO rf (knop, uur, minuut) values ('$knop', '$uur', '$minuut')"or die('Could not connect: ' . mysql_error());

$idn = mysql_insert_id();
          exec("c:\\windows\\system32\\schtasks /create /s server /ru USERNAME /rp PASSWORD /sc:daily /st $uur:$minuut:00 /tn $idn /tr \"c:\\php\\php.exe $rf $knop\"");

}

// Als schedule met ?actie=verwijder aan wordt geroepen:
// 1) haal het ID van de regel op (die zit in het form beneden)
// 2) verwijder de mysql regel
// 3) verwijder de scheduled task

if($actie == "verwijder"){
          exec("c:\\windows\\system32\\schtasks /delete /tn $id /F");
          $query = "DELETE FROM rf WHERE id = $id";
          mysql_query($query);
          }

mysql_close($link);

?>

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 3.2//EN">
<html>
<head>
  <meta name="generator" content=
  "RF_control_scheduler">

<title>Schedule Pagina</title>
</head>

<BODY BGCOLOR="#004E98" TEXT="#00ff00" LINK="#0000FF" VLINK="#FF0000" ALINK="#FF0000">

<table border="0">
<tr><th>Knop</th><th>Uur</th><th>Minuut</th><th></th></tr>

<?php

$link = mysql_connect('192.168.1.202''USERNAME''PASSWORD')
   or die('Could not connect to the mysql database' . mysql_error());
mysql_select_db('rf'or die('Could not select database'mysql_error());

$query  = "SELECT * FROM rf";
$result = mysql_query($query);

while(list($id,$knop,$uur,$minuut,$enable)= mysql_fetch_row($result))
{

echo "<FORM METHOD=\"post\" ACTION=\"";
$_SERVER['PHP_SELF'];

echo "?actie=verwijder&id=$id\">
<tr>
<td>
<SELECT NAME=\"knop\">
<OPTION>$knop</OPTION>
<OPTION>d1a</OPTION><OPTION>d1b</OPTION><OPTION>d2a</OPTION><OPTION>d2b</OPTION>
<OPTION>d3a</OPTION><OPTION>d3b</OPTION><OPTION>d4a</OPTION><OPTION>d4b</OPTION>
</SELECT></td>

<td>
<SELECT NAME=\"uur\">
<OPTION>$uur</OPTION>
<OPTION></OPTION><OPTION>00</OPTION><OPTION>01</OPTION><OPTION>02</OPTION><OPTION>03</OPTION><OPTION>04</OPTION>
<OPTION>05</OPTION><OPTION>06</OPTION><OPTION>07</OPTION><OPTION>08</OPTION><OPTION>09</OPTION><OPTION>10</OPTION>
<OPTION>11</OPTION><OPTION>12</OPTION><OPTION>13</OPTION><OPTION>14</OPTION><OPTION>15</OPTION><OPTION>16</OPTION>
<OPTION>17</OPTION><OPTION>18</OPTION><OPTION>19</OPTION><OPTION>20</OPTION><OPTION>21</OPTION><OPTION>22</OPTION>
<OPTION>23</OPTION>
</SELECT></td>

<td>
<SELECT NAME=\"minuut\">
<OPTION>$minuut</OPTION><OPTION></OPTION>
<OPTION>00</OPTION><OPTION>01</OPTION><OPTION>02</OPTION><OPTION>03</OPTION><OPTION>04</OPTION>
<OPTION>05</OPTION><OPTION>06</OPTION><OPTION>07</OPTION><OPTION>08</OPTION><OPTION>09</OPTION><OPTION>10</OPTION>
<OPTION>11</OPTION><OPTION>12</OPTION><OPTION>13</OPTION><OPTION>14</OPTION><OPTION>15</OPTION><OPTION>16</OPTION>
<OPTION>17</OPTION><OPTION>18</OPTION><OPTION>19</OPTION><OPTION>20</OPTION><OPTION>21</OPTION><OPTION>22</OPTION>
<OPTION>23</OPTION><OPTION>24</OPTION><OPTION>25</OPTION><OPTION>26</OPTION><OPTION>27</OPTION><OPTION>28</OPTION>
<OPTION>29</OPTION><OPTION>30</OPTION><OPTION>31</OPTION><OPTION>32</OPTION><OPTION>33</OPTION><OPTION>34</OPTION>
<OPTION>35</OPTION><OPTION>36</OPTION><OPTION>37</OPTION><OPTION>38</OPTION><OPTION>39</OPTION><OPTION>40</OPTION>
<OPTION>41</OPTION><OPTION>42</OPTION><OPTION>43</OPTION><OPTION>44</OPTION><OPTION>45</OPTION><OPTION>46</OPTION>
<OPTION>47</OPTION><OPTION>48</OPTION><OPTION>49</OPTION><OPTION>50</OPTION><OPTION>51</OPTION><OPTION>52</OPTION>
<OPTION>53</OPTION><OPTION>54</OPTION><OPTION>55</OPTION><OPTION>56</OPTION><OPTION>57</OPTION><OPTION>58</OPTION>
<OPTION>59</OPTION>
</SELECT></td>

<td>
<INPUT TYPE=\"submit\" VALUE=\"Verwijder\">
</form>
</td></tr>
"
;

}

mysql_close($link);
?>
</table>

<table>
<tr>
<td>
<FORM METHOD="post" ACTION="<?php $_SERVER['PHP_SELF']; ?>?actie=toevoegen">
<SELECT NAME="knop">
<OPTION></OPTION>
<OPTION>d1a</OPTION><OPTION>d1b</OPTION><OPTION>d2a</OPTION><OPTION>d2b</OPTION>
<OPTION>d3a</OPTION><OPTION>d3b</OPTION><OPTION>d4a</OPTION><OPTION>d4b</OPTION>
</SELECT></td>

<td>
<SELECT NAME="uur">
<OPTION></OPTION><OPTION>00</OPTION><OPTION>01</OPTION><OPTION>02</OPTION><OPTION>03</OPTION><OPTION>04</OPTION>
<OPTION>23</OPTION>
</SELECT></td>

<td>
<SELECT NAME="minuut">
<OPTION>23</OPTION><OPTION>24</OPTION><OPTION>25</OPTION><OPTION>26</OPTION><OPTION>27</OPTION><OPTION>28</OPTION>
<OPTION>29</OPTION><OPTION>30</OPTION><OPTION>31</OPTION><OPTION>32</OPTION><OPTION>33</OPTION><OPTION>34</OPTION>
<OPTION>35</OPTION><OPTION>36</OPTION><OPTION>37</OPTION><OPTION>38</OPTION><OPTION>39</OPTION><OPTION>40</OPTION>
<OPTION>41</OPTION><OPTION>42</OPTION><OPTION>43</OPTION><OPTION>44</OPTION><OPTION>45</OPTION><OPTION>46</OPTION>
<OPTION>47</OPTION><OPTION>48</OPTION><OPTION>49</OPTION><OPTION>50</OPTION><OPTION>51</OPTION><OPTION>52</OPTION>
<OPTION>53</OPTION><OPTION>54</OPTION><OPTION>55</OPTION><OPTION>56</OPTION><OPTION>57</OPTION><OPTION>58</OPTION>
<OPTION>59</OPTION>
</SELECT></td>

<td>
<INPUT TYPE="submit" VALUE="Toevoegen">
</FORM>
</td></tr>
</table>

</body></html>

Vervang 'PASSWORD' en 'USERNAME' wel even ;)

Het gaat hier trouwens dus meer om ideen op te doen dan om jullie een compleet functionerend pakket te leveren. Voor eventuele fouten ben ik niet verantwoordelijk, voor lelijk programmeerwerk evenmin :p

Iemand nog leuke ideeën of nieuwe toepassingen? Laat maar horen :)

Full-HD !!

Bedankt :)

Ik ga eerst eens kijken of WinLIRC werkt met mijn hardware (schema van jou gebruikt).

Welke instellingen moet ik hebben in het WinLIRC config menu?

Zou je daar misschien een screenshot van kunnen maken? Want het zijn nogal wat instellingen he ;)
De hardware heb ik 100% goed (niet moeilijk) dus het ligt aan de software/instellingen. Of natuurlijk dat mijn RF dingen met andere codes werken ;) Maar als ik al eens de instellingen goed heb ben ik al wat verder....

atmoz wijzigde dit bericht 02-11-2005 14:43 (191%)

C:\DOS>_

Grmbl, de electronicazaak hier heeft geen TX433N modules, maar kan ze gelukkig wel bestellen. 10 euro + klein extra bedrag omdat ze hem "normaal" niet leveren. Nouja geen probleem vind ik. Dus ik verwacht dat ik volgende week kan solderen en dan een cool PHP script in elkaar zetten. Ik zal even een designtje in elkaar zetten, moet natuurlijk wel leuk zijn ;)

[Avatar Change/Stats (terug online!!)]
Bye bye Microsoft ! I'm using Linux now!

Full-HD !!

quote:
Sprite_tm schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 00:37:

Mochten andere mensen voor andere merken het juiste spoortje gevonden hebben, maak aub even een foto ofzo en post het. Daar help je andere mensen mee.

http://members.home.nl/atmoz2/RF_sender/ (gekocht bij de Wibra)

Alstublieft ;)

quote:
Als alles klaar is kan je je lirc configureren. Volg gewoon de opties voor een homebuilt receiver op een serieele poort, en zorg dat je de optie om op die serieele poort te transmitten ook aanzet ('With transmitter diode'). Zorg dat 'software generated carrier' uitstaat, da's hier niet nodig. Volg nu gewoon de documentatie om je spul te compileren en installeren. Als je de module insert zou je 'lirc_serial: auto-detected active low receiver' moeten zien in je dmesg-output. Als lirc een active high receiver ziet, controleer je poort nog even; het kan zijn dat je een fout in het configureren van lirc of het opbouwen van je schakeling hebt zitten. Voor bepaalde merken zapper kan deze melding echter gebeuren zonder daadwerkelijk fout te zijn, maar vaak zal het niet voorkomen.

Ik heb je ontvanghardware (zwarte schema) gemaakt. En hij "ziet" in WinLIRC ook dat er iets gebeurt, maar op het einde vraagt het configuratie programma om de button zolang in te drukken totdat hij STOP zegt. (64 pogingen als ik me niet vergis). Daarna komt de melding:

"Failed to get a consistent signal. Please try again."

En dit heb ik al 10 keer geprobeerd, maar niets wil helpen. Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik goed kan "leren"? Want alle bestaande config files werken niet met deze zender/ontvanger.

[edit]

Deze melding:

http://members.home.nl/atmoz2/RF_sender/Winlirc_fout.PNG

atmoz wijzigde dit bericht 02-11-2005 16:54 (12%)

Reg. datum: 10 juli 2002

Leuk, ik heb dezelfde maar de mijne komt bij de praxis vandaan. Twee mogelijke oplossingen: tussen het contactpunt waar je nu een draadje aanvast hebt gemaakt en de werkelijke 433 Mhz zender zit nog een weerstandje bij mij. Wat gebeurt er als je de draad na de weerstand vastmaakt?
Misschien kun je winlirc zo gek krijgen dat ie 2 samples neemt (je hebt immers 2 matches die wel goed zijn) en het dan goedkeurt. Ik denk dat de kans dan redelijk is dat ie het dan wel doet.

Leiderdorp Instruments zoekt iemand die voor het managen van de elektronicaproductie. Ben je precies, kun je een weerstand van een condensator onderscheiden en op zoek naar een (nieuwe) baan? Mail: info@leiderdorpinstruments.nl

Full-HD !!

quote:
Hopeloosje schreef op woensdag 02 november 2005 @ 17:49:
Leuk, ik heb dezelfde maar de mijne komt bij de praxis vandaan. Twee mogelijke oplossingen: tussen het contactpunt waar je nu een draadje aanvast hebt gemaakt en de werkelijke 433 Mhz zender zit nog een weerstandje bij mij. Wat gebeurt er als je de draad na de weerstand vastmaakt?
Misschien kun je winlirc zo gek krijgen dat ie 2 samples neemt (je hebt immers 2 matches die wel goed zijn) en het dan goedkeurt. Ik denk dat de kans dan redelijk is dat ie het dan wel doet.

Als ik hem na de weerstand soldeer (of voor, tis maar net hoe je het bekijkt) dan krijg ik hetzelfde effect, alleen brand de "zend" LED op de afstandsbediening dan niet meer als ik op een knopje druk.

Hoe kan ik tegen WinLIRC zeggen dat'ie maar 2 samples neemt?

En zou je aub een screenshot willen maken van jou configuratie scherm van WinLIRC?
Dan kan ik eens kijken hoe alles moet staan.

[edit]

:( Pfff, op m'n normale pc werkt het wel gewoon.
Alleen op die trage server werkt het weer eens niet :(

Maarja, het werkt tenminste ;)

atmoz wijzigde dit bericht 02-11-2005 20:31 (9%)

Reg. datum: 10 juli 2002

Ik gebruik geen winlirc, alleen de afstandsbediening. Als het op je normale pc werkt dan zou ik gewoon de configfile kopieren. Succes

Leiderdorp Instruments zoekt iemand die voor het managen van de elektronicaproductie. Ben je precies, kun je een weerstand van een condensator onderscheiden en op zoek naar een (nieuwe) baan? Mail: info@leiderdorpinstruments.nl

Full-HD !!

quote:
Hopeloosje schreef op woensdag 02 november 2005 @ 22:56:
Ik gebruik geen winlirc, alleen de afstandsbediening. Als het op je normale pc werkt dan zou ik gewoon de configfile kopieren. Succes
Die werkt niet.

atmoz wijzigde dit bericht 02-11-2005 23:22 (4%)

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 25 26 27 28 last

VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: