Versatel 20 Mb ADSL & Live Eredivisie - Deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 13 14 Laatste
Acties:
  • 10.035 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

emaurer schreef op maandag 07 november 2005 @ 23:04:
[...]

Heb jij kwantum korting of 50 gelijke abbonnementen bij Versatel lopen.....Gebeld worden door Versatel???? 8)7
Vraag al 3 weken lang of ze mij willen bellen... Iedergeval iemand van 2de of 3de lines support ivm met wat Versatel telefoon problemen.... (die ze in het begin categorisch van de hand wezen en ontkende dat ze bestonden) . Als men uitlegd wat er nu precies aan de hand is (telefonisch) kan men zelfs nog een beetje begrip kweken voor hun probleem...

Je bent wel een bofkont...... 8)7
nou ja emaurer je hebt mij toch! je persoonlijke 3e lijns persoon :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emaurer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-06-2024

emaurer

Voor de rest gaat alles Goed

Verwijderd schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 02:04:
[...]

nou ja emaurer je hebt mij toch! je persoonlijke 3e lijns persoon :P
_/-\o_ Je hebt helemaal gelijk... Jij bent de uitzondering die de regel bevestigd.... _/-\o_

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02:02

TheVMaster

Moderator WOS
emaurer schreef op maandag 07 november 2005 @ 23:04:
[...]

Heb jij kwantum korting of 50 gelijke abbonnementen bij Versatel lopen.....Gebeld worden door Versatel???? 8)7
Vraag al 3 weken lang of ze mij willen bellen... Iedergeval iemand van 2de of 3de lines support ivm met wat Versatel telefoon problemen.... (die ze in het begin categorisch van de hand wezen en ontkende dat ze bestonden) . Als men uitlegd wat er nu precies aan de hand is (telefonisch) kan men zelfs nog een beetje begrip kweken voor hun probleem...

Je bent wel een bofkont...... 8)7
Gewoon elke dag bellen en probleem weer aankaarten :p dan zien ze ook wel dat het Serious Shit is ;) Whehehe....maar goed...eerst wachten tot de verbinding goed werkt. Dan gaan we pas lachen! :)

Enneh..ik heb gewoon 1 standaard 20Mbit abo :)

[ Voor 3% gewijzigd door TheVMaster op 08-11-2005 08:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slash
  • Laatst online: 20-08 13:06
drgnsoul schreef op maandag 07 november 2005 @ 20:49:
[...]

Well Jeroen, join the club |:( Ik ben zelf van postcode 1325 en heb in totaal ruim 6 uur aan de lijn gehangen met de KS, zonder resultaat. Ik heb ook last van een decoder met knipperend lampje op dit moment, maar dat is echt mijn laatste zorg. Als dat klote internet het maar doet dan kan me dat voetbal ook geen ruk meer schelen, maar weg ga ik zeker. Er zijn zat providers die niet duur zijn, maar toch een fantastisch product aanbieden.
Ik zit in postcodegebied 5809 (ben aangesloten op de centrale van Venray). Na mijn aangetenede ingebrekestelling (inmiddels een week geleden) is er wel telefonisch contact opgenomen door iemand van de "administratie" die mijn probleem moest gaan bewaken. Zijn toezegging dat het probleem binnen drie dagen zou zijn opgelost en dat hij anders opnieuw contact op zou nemen is niet nagekomen. :-(

Ook mij kan die hele decoder niets interesseren: ik wil een stabiele internetverbinding en als ik niet te veel vraag het liefst ook nog een snelle verbinding. Ik heb mijn aansluiting naast prive ook zakelijk nodig en ben doordat ik gebruik maak van een externe VOIP dienst door deze ellende ook nauwelijks bereikbaar op mijn normale telefoonnummers.

Ik wil ook weg bij Versatel: ik ben nog nooit zo'n incapabele club tegengekomen. Ik zou willen dat de technische afdelingen hun zaakjes net zo goed op orde hadden als de afdeling die de rekeningen verstuurt. Dat laatste loopt echt op rolletjes.

Gisteren na 105 minuten (!!!!!) de hoorn maar op de haak gegooid en geen levend mens aan de telefoon gehad. Ik vraag mij af waarom ik iedere dag toch weer blijf bellen met de klantenservice.

Grtz, jeroen

Grtz, jeroen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 07 november 2005 @ 22:21:
Beste forum lezers,

Om alle problemen te bundelen is er een mailadres opgericht, versatelklacht@gmail.com

Als jullie je problemen met loginnaam en pakketgegevens op een Word bestand naar dit adres mailen dan wordt het als klachtenbundel aangeboden bij de organisaties die ons kunnen helpen.

Denk aan:

Tros Radar
Ombudsman

Citaat van de oprichter van dit mailadres:

Alle mail is welkom
Ik doe dit niet alleen uit eigen belang maar als je me zou willen helpen zou dit natuurlijk geweldig zijn.
Anyway ik verzoek je wel gebruik te maken van het versatelklacht@gmail.com adres.
Kreeg net een telefoontje van Tros Radar,
Ze willen graag een compleet Archief nou daar kan neem ik aan voor gezorgd worden!
Heb tevens heden middag contact gehad met de ombudsman en NLIP.nl

Groeten
Jan,
Zien jullie hier iets in?
Ik niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zandpaddo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-02 21:46

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

Ik heb na aansluiting 0,0 problemen gehad, dus niks over te klagen. Enkel zou ik wel graag zien dat het modem vrij instelbaar wordt en dat relevante gegevens weer zichtbaar worden gemaakt. Telt dat ook mee voor deze actie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Slash schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 09:27:
[...]

Ik zit in postcodegebied 5809 (ben aangesloten op de centrale van Venray). Na mijn aangetenede ingebrekestelling (inmiddels een week geleden) is er wel telefonisch contact opgenomen door iemand van de "administratie" die mijn probleem moest gaan bewaken.
Een kennis van mij zit op de Venray centrale met een Tiscali/HCCnet lijn en heeft constant geen/trage verbinding, volgens de supportlijn zijn er problemen in die centrale, waarschijnlijk heeft de Versatel verbinding daar ook last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slash
  • Laatst online: 20-08 13:06
dolby schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 09:58:
[...]

Een kennis van mij zit op de Venray centrale met een Tiscali/HCCnet lijn en heeft constant geen/trage verbinding, volgens de supportlijn zijn er problemen in die centrale, waarschijnlijk heeft de Versatel verbinding daar ook last van.
Ik dacht dat HCCnet uitsluitend DSL leverde via het KPN netwerk en niet via het Tiscali (voorheen BaByXl) netwerk?

Ik weet wel dat er in het verleden problemen zijn geweest met de uitbreidbaarheid van de centrale in Venray. Deze zat helemaal "vol" waardoor er geen floorspace meer beschikbaar was voor het plaatsen van extra apparatuur. Dit probleem is halverwege 2005 verholpen.

Ik ken een aantal mensen in Venray met een DSL aansluiting (Demon Internet, Planet Internet) en deze verbindingen werken allemaal zonder problemen.

Grtz, jeroen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudjah
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 15:30

Ruudjah

2022

Mijn ervaring:
Nieuwe telefoonlijn aangevraagd bij KPN. Werkte niet, geen kiestoon. Zou gefixt zijn nadat ik storingsdienst op de hoogte had gesteld.
Versatel aangevraagd. met KOEIELETTERS op het aanvraagformulier gezet dat ik mobiel gebeld moest worden, aangezien ik de telefoonlijn alleen gebruik voor internet.
Niet begrepen door versatel, aangezien half oktober bij telefoongesprek gestart door mij bleek dat ze al 5 keer hadden gebeld (naar niet gebruikte kpn nummer).
Afspraak gemaakt met monteur, kwam opdagen. Bleek alleen geen signaal te zijn op lijn, dus ging monteur weg. Hij mocht geen apparatuur achterlaten, kon niet bellen met KPN of centrale waarom er geen signaal was. Ik moest het maar fixen met de kpn... :(
Maar gedaan, en bleek bij bezoek van kpn monteur dat het signaal aan de buren doorgegeven was. Gefixt in 30 minuten.
Afspraak gemaakt, ik kon die dag alleen niet. Monteur Versatel belde 10 uur sochtends, of hij niet eerder kon komen. Ik kon de hele dag niet, en wilde afzeggen. Toen maar voorgesteld om apparatuur te dumpen bij mijn ouders (6 KM verderop) en door ouders laten tekenen. Tegen alle verwachtingen in was dat gelukt.
's Avonds 25 meter UTP CAT5E kabel aan ISRA geknoopt, UTP aan modem (zonder splitter), en: hoppa. 2MB per seconde :P:9.
om in SNS woorden te zeggen: zo kan het ook

TweakBlog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 14-08 01:13

Ken.

\m/.([oO]).\m/

zandpaddo schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 09:51:
[...]

Ik heb na aansluiting 0,0 problemen gehad, dus niks over te klagen. Enkel zou ik wel graag zien dat het modem vrij instelbaar wordt en dat relevante gegevens weer zichtbaar worden gemaakt. Telt dat ook mee voor deze actie?
Welke gegevens zou je dan precies willen zien ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meeluisteren: is er al iemand die dat zeer irritante meeluisterprobleem (je bent met iemand aan het bellen, en als er dan een "derde" persoon belt krijgt ie in plaats van een in-gesprekstoon gewoon verbinding, en kan dus meeluisteren met het gesprek) heeft weten op te lossen? #95# biedt geen soelaas, en ook met de klantendienst kom je geen stap verder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Verwijderd schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 16:36:
Meeluisteren: is er al iemand die dat zeer irritante meeluisterprobleem (je bent met iemand aan het bellen, en als er dan een "derde" persoon belt krijgt ie in plaats van een in-gesprekstoon gewoon verbinding, en kan dus meeluisteren met het gesprek) heeft weten op te lossen? #95# biedt geen soelaas, en ook met de klantendienst kom je geen stap verder
Een kennis van me heeft dit probleem ook, totop heden geen oplossing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloaded
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-11-2023
Sinds vandaag ben ik ook aangesloten en ik moet zeggen dat het allemaal vlekkeloos ging.
Aansluiten binnen een half uur en meteen werken.
Download rond de 1500 Kbps, ik ben dus tevreden, aangezien ik rond de 2 km afstand zit van de centrale... of kan het nog sneller?

Het enige waar ik nu nog mee zit is de snelheid via een draadloos verbindig.
Als ik via het versatel modem draadloos op internet ga zit ik rond de max. snelheid.
Ga ik via de linksys, dan kom ik niet verder dan 250 Kbp... :( Met TCPOptimizer kom ik ook niet verder...

Het versatel modem is geen optie om te gebruiken, omdat ik boven dan geen tot haast geen ontvangs meer heb....

Is er ook nog een andere manier om hier wat aan te doen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
  • Laatst online: 17:12
Reloaded schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 20:19:
Sinds vandaag ben ik ook aangesloten en ik moet zeggen dat het allemaal vlekkeloos ging.
Aansluiten binnen een half uur en meteen werken.
Download rond de 1500 Kbps, ik ben dus tevreden, aangezien ik rond de 2 km afstand zit van de centrale... of kan het nog sneller?

Het enige waar ik nu nog mee zit is de snelheid via een draadloos verbindig.
Als ik via het versatel modem draadloos op internet ga zit ik rond de max. snelheid.
Ga ik via de linksys, dan kom ik niet verder dan 250 Kbp... :( Met TCPOptimizer kom ik ook niet verder...

Het versatel modem is geen optie om te gebruiken, omdat ik boven dan geen tot haast geen ontvangs meer heb....

Welke Linksys-router heb je? Wellicht kun je de HyperWRT-firmware gebruiken :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloaded
Wouter! schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 22:15:
[...]

Welke Linksys-router heb je? Wellicht kun je de HyperWRT-firmware gebruiken :).
Deze heb ik er toevallig op staan ;)

(T.I. Gaat om de WRT54G)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01:09

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Reloaded schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 20:19:

Jawel, ik heb een betere antenne op het modem aangesloten en ik overbrug 2 etages met betonnen vloeren en heb dan 60% signaal op 54Mbps ;)
De aansluiting van de antenne is RP-SMA, als je op die term (in NL) zoekt dan vind je diverse antennes.
Voordeel van een losse antenne is dat je hem hoog kunt plaatsen en richten is makkelijker.
Let wel op dat een antennekabel verlies geeft, dus maak hem niet te lang (max. 2m).

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Yum.. dat klinkt goed !
Bedankt voor de tip.

Ik heb hier in de studeerkamer (modem staat in de woonkamer, 7 meter hiervandaan, dunne glazen deur ertussen) al meteen matig bereik. Laat staan in de slaapkamer..

EDIT: Welke heb jij eigenlijk en waar heb je ’m gehaald ?
Ik zie gelijk via Google al dat er veel verschillende zijn.

[ Voor 24% gewijzigd door Ken. op 08-11-2005 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01:09

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Met antennes kun je alle kanten op, ik heb een omni-directional staafje (die je ook bij pci wifikaarten ziet).
Hier staat er een tussen met een voetje.
Op Ebay staan genoeg antennes, ook types (bijv. 9dBi) die je in de plaats van de huidige antenne schroeft, een ander staafje dus :)
De prijs zit rond de €20,- incl. verzendkosten als je ff zoekt bij Ebay.
In de shops ben je veel duurder uit.
Ook kun je een goedkoop 11Mb/s pci wifikaartje scoren en dan alleen de antenne gebruiken, dat werkt bij mij ook goed (Asus wifi-b).

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Ah perfect hij is me duidelijk :)
Ik ga gelijk even de antenne van mijn PCI kaartje proberen.
En als dat niet veel scheelt ga ik voor zo’n andere.

Thanks again !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinter79
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-11-2024
Eej!
Nu we het toch over het wireless bereik van 't versatel modem hebben.. bij mij is dat echt waardeloos.. :( alleen als ik er 2 meter bij in de buurt zit heb ik bereik, en loop ik er ongeveer 3 meter vandaan (dus als ik zeg maar gewoon op de bank in de woonkamer zit) dan is verbinding weg. Is toch vreemd??

Ik heb een ASUS WL-107G kaartje, dus die moet in principe gewoon goed zijn. Hoe ver zou het versatel modem uberhaupt moeten kunnen? Ik kan het nergens vinden.. een meter of 20 minimaal binnenshuis toch wel??? :? Iig meer dan 2 meter... :?

Iemand enig idee wat ik moet doen, want ik baal er wel een beetje van dat ik praktisch naast het modem moet zitten om draadloos te kunnen internetten op mijn laptop..

PS> ik wacht nog wel ff met telefonie zo te lezen... (doorslaggevend was het bericht dat als iemand je belt terwijl je al met iemand anders aant bellen bent, dat ie gelijk in het gesprek wordt opgenomen... belachelijk!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Je maakt een grapje zeker ?
Lees voor de grap de vier posts boven je eens..
Iets met een andere antenne enzo ;)

(maar 3 meter is wel erg extreem :?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glival
  • Laatst online: 22:05
In dit topic kwam ik al iets tegen over het opzeggen van je huidige ADSL-abonnement, maar het is me nog niet helemaal duidelijk. Als ik mijn ADSL-abonnement nu opzeg omdat ik over wil stappen op Versatel ADSL2+, moet ik dan in de brief vermelden dat het ADSL-signaal op de lijn moet blijven staan oid?

Is er, behalve telefonie, helemaal geen verschil tussen "Voetbal" en "Compleet voetbal"? In dat geval lijkt het me verstandiger om voor "Voetbal" te kiezen ivm de kinderziektes die nog in het bellen via Versatel zitten, en het feit dat niet duidelijk is hoe het nou zit met de eventuele overgang naar een andere provider na afloop van het abonnement (behoudt je in dat geval bijvoorbeeld je telefoonnummer?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinter79
.KeN. schreef op woensdag 09 november 2005 @ 09:36:
Je maakt een grapje zeker ?
Lees voor de grap de vier posts boven je eens..
Iets met een andere antenne enzo ;)

(maar 3 meter is wel erg extreem :?)
Nee, ik maak geen grapje. Tuurlijk heb ik dat gelezen, maar denk je dat ik genoegen neem met een Versatel wireless modem die maar 2 meter bereik heeft??? |:(
Ik kan wel een 13dB antenne erbij gaan kopen zodat ik gelijk 1 km bereik heb, maar daar gaat het natuurlijk niet om. Een product die geleverd wordt moet ook een beetje normaal functioneren zonder gelijk weer tientallen euro's er tegenaan te gooien.. :/
Dus vandaar: iemand anders daar ook last van en zo ja, ligt dat dan aan het modem (hoop het eerlijk gezegd niet, want volgens bovenstaande berichten is de wachttijd ongeveer een halve dag geworden bij klantenservice) of ligt het aan de plaats waar het modem staat (bij het raam, 1 meter van de KPN telefoonlijn, gewoon zoals het aangesloten is) of aan iets anders? dat TCP optimizer maakt geen zier uit (gaat alleen ook over snelheid toch?)...

Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zal ff testen of een 2e deelnemer aan een gesprek de in gesprekstoon krijgt of kan meeluisteren.

Bij mij werkt het vooralsnog prima. Nummerherkeninning etc.
Het 2e telefoonnummer op de 2e telefoonpoort werkt ook goed. Ik zou boven dus een ander telefoonnummer kunnen gebruiken...

U hoort het testresultaat nog. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloaded
Robinter79 schreef op woensdag 09 november 2005 @ 09:45:
[...]

Nee, ik maak geen grapje. Tuurlijk heb ik dat gelezen, maar denk je dat ik genoegen neem met een Versatel wireless modem die maar 2 meter bereik heeft??? |:(
Ik kan wel een 13dB antenne erbij gaan kopen zodat ik gelijk 1 km bereik heb, maar daar gaat het natuurlijk niet om. Een product die geleverd wordt moet ook een beetje normaal functioneren zonder gelijk weer tientallen euro's er tegenaan te gooien.. :/
Dus vandaar: iemand anders daar ook last van en zo ja, ligt dat dan aan het modem (hoop het eerlijk gezegd niet, want volgens bovenstaande berichten is de wachttijd ongeveer een halve dag geworden bij klantenservice) of ligt het aan de plaats waar het modem staat (bij het raam, 1 meter van de KPN telefoonlijn, gewoon zoals het aangesloten is) of aan iets anders? dat TCP optimizer maakt geen zier uit (gaat alleen ook over snelheid toch?)...

Bedankt.
Ik heb het zelfde probleem hoor, ik kan in de huiskamer met volle snelheid downloaden... maar ga ik maar één etage omhoog dan loopt het al terug naar 2 á 300 Kbps... en op zolder onder de 100.

Daarom wil ik ook mijn Linksys (WRT54G) goed aan de gang zien te krijgen, of dus een andere antenne op dat versatel modem...

Welke antenne past eigenlijk op het versatel modem?

[ Voor 3% gewijzigd door Reloaded op 09-11-2005 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloaded
Verwijderd schreef op woensdag 09 november 2005 @ 10:06:
Ik zal ff testen of een 2e deelnemer aan een gesprek de in gesprekstoon krijgt of kan meeluisteren.

Bij mij werkt het vooralsnog prima. Nummerherkeninning etc.
Het 2e telefoonnummer op de 2e telefoonpoort werkt ook goed. Ik zou boven dus een ander telefoonnummer kunnen gebruiken...

U hoort het testresultaat nog. ;)
Ik heb het ook getest en ik krijg netjes een ingesprek toon :)

Wel valt af en toe de verbinding weg bij de andere kant, ik zelf hoor dan wel alles maar de ander niet.
Ik hoop dat dat opgelost is als het nummer volledig is geporteerd naar versatel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wian
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Gisteren bezoekje gekregen van monteur. Alles werkte direct goed, al had de decoder een software update nodig voordat andere kanalen dan Big Brother wilde werken.

Download op 2,3km van de centrale valt iets tegen, ong. 10mbit. Tijdens tv kijken 6mbit. Bij mijn 8mbit adsl1 abonnement hield ik 7mbit over, dus verhoudingsgewijs een stapje terug. Heeft iemand met deze afstand andere resultaten?

Telefonie werkt prima. Al met al is alles gladjes verlopen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinter79
Reloaded schreef op woensdag 09 november 2005 @ 10:08:
[...]

Ik heb het zelfde probleem hoor, ik kan in de huiskamer met volle snelheid downloaden... maar ga ik maar één etage omhoog dan loopt het al terug naar 2 á 300 Kbps... en op zolder onder de 100.

Daarom wil ik ook mijn Linksys (WRT54G) goed aan de gang zien te krijgen, of dus een andere antenne op dat versatel modem...

Welke antenne past eigenlijk op het versatel modem?
Tja, maar dan heb je het al over een etage he... (dus een wand). Bij mij gaat het gewoon om die 3 meter die hij niet eens kan overbruggen zonder wand ertussen.. Laat staan dat ik het probeer in de slaapkamer ofzo (is 8-10 meter verwijderd van het modem en 1 muur ertussen, zelfde verdieping, want appartement).. :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_italia
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 23-11-2024
ligt en aan de antenne van de versatel modem?
of aan dat gare usb wlan adaptertje dat je erbij krijgt.
Want gister was ik bij een vriend maar naar 10 meter al geen ontvangst meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wian schreef op woensdag 09 november 2005 @ 10:25:
Gisteren bezoekje gekregen van monteur. Alles werkte direct goed, al had de decoder een software update nodig voordat andere kanalen dan Big Brother wilde werken.

Download op 2,3km van de centrale valt iets tegen, ong. 10mbit. Tijdens tv kijken 6mbit. Bij mijn 8mbit adsl1 abonnement hield ik 7mbit over, dus verhoudingsgewijs een stapje terug. Heeft iemand met deze afstand andere resultaten?

Telefonie werkt prima. Al met al is alles gladjes verlopen!
thx voor de info, ik zit ook 2,3 km van de centrale (2217 meter), en kan dus dezelfde resultaten verwachten. ik blijf voorlopig wel bij m'n 8 mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 07 november 2005 @ 22:21:
Beste forum lezers,

Om alle problemen te bundelen is er een mailadres opgericht, versatelklacht@gmail.com

Als jullie je problemen met loginnaam en pakketgegevens op een Word bestand naar dit adres mailen dan wordt het als klachtenbundel aangeboden bij de organisaties die ons kunnen helpen.

Denk aan:

Tros Radar
Ombudsman

Citaat van de oprichter van dit mailadres:

Alle mail is welkom
Ik doe dit niet alleen uit eigen belang maar als je me zou willen helpen zou dit natuurlijk geweldig zijn.
Anyway ik verzoek je wel gebruik te maken van het versatelklacht@gmail.com adres.
Kreeg net een telefoontje van Tros Radar,
Ze willen graag een compleet Archief nou daar kan neem ik aan voor gezorgd worden!
Heb tevens heden middag contact gehad met de ombudsman en NLIP.nl

Groeten
Jan,
..omdat niemand reageert inclusief de berichtgever, geef ik mijn gedachte over dit bericht:
Ik denk dat deze Fries op zoek is naar gebruikersnamen voor PPlive oid.. :*)
Of niet? >:)

...kreeg net een telefoontje van Peter R: Ze kennen jou uit andere oplichtingszaken! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Verwijderd schreef op woensdag 09 november 2005 @ 12:04:
[...]

thx voor de info, ik zit ook 2,3 km van de centrale (2217 meter), en kan dus dezelfde resultaten verwachten. ik blijf voorlopig wel bij m'n 8 mbit.
Met als enig verschil dat jij dus 55 of 65 euro voor je 8Mbit blijft betalen :p lol dat is ook een van de redenen dat ik overgestapt ben ;) 39,95 ipv 65 betalen. Natuuurlijk ga ik ervan uit dat ik 20Mbit haal (570 meter van de centrale), maar alles boven de 8 is in principe winst :) is het niet qua snelheid, dan wel qua maandelijkse kosten :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:01
TheVisionMaster schreef op woensdag 09 november 2005 @ 12:42:
[...]

Met als enig verschil dat jij dus 55 of 65 euro voor je 8Mbit blijft betalen :p lol dat is ook een van de redenen dat ik overgestapt ben ;) 39,95 ipv 65 betalen. Natuuurlijk ga ik ervan uit dat ik 20Mbit haal (570 meter van de centrale), maar alles boven de 8 is in principe winst :) is het niet qua snelheid, dan wel qua maandelijkse kosten :p
Hier nog een: ook alleen over gestapt voor het geld; versatel tv-ding 1x aanbgehad om te kijken wat het was, trage zooi....

40 euro voor 1.5MB/sec of 65 voor 800 kB...
Simpele keus.... 1500 m van de centrale dacht ik.

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheVisionMaster schreef op woensdag 09 november 2005 @ 12:42:
[...]

je hebt helemaal gelijk. echter mijn internet wordt volledig door de werkgever betaald, dus ik heb geen directe behoefte om over te stappen (behalve wellicht uit principe). ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpion303
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Robinter79 schreef op woensdag 09 november 2005 @ 10:49:
[...]
Tja, maar dan heb je het al over een etage he... (dus een wand). Bij mij gaat het gewoon om die 3 meter die hij niet eens kan overbruggen zonder wand ertussen.. Laat staan dat ik het probeer in de slaapkamer ofzo (is 8-10 meter verwijderd van het modem en 1 muur ertussen, zelfde verdieping, want appartement).. :s
Ik heb ook een zeer slechte ontvangst op het wlan gedeelte... In dezelfde ruimte als de router haal ik vaak al niet meer dan 50% .. In de kamer erboven (betonnen vloer, maar wel exact 2 meter boven het access point) gaat ie niet verder dan 15%.. in de rest van het huis is het helemaal drama...

Tis natuulijk wel lekker veilig :) maar een beetje betere ontvangst lijkt me ook wel lekker...

Een aantal delen terug in dit topic, heb ik wel eens gelezen dat de verbinding ook met de bestaande antenne beter was te krijgen.. Even de aansluiting van de antennekabel losschroeven en een stukje plastic verwijderen ofzo.. weet iemand hier meer van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-08 13:51

Peetman

Tjah....

scorpion303 schreef op woensdag 09 november 2005 @ 14:05:
[...]
Een aantal delen terug in dit topic, heb ik wel eens gelezen dat de verbinding ook met de bestaande antenne beter was te krijgen.. Even de aansluiting van de antennekabel losschroeven en een stukje plastic verwijderen ofzo.. weet iemand hier meer van?
Tussen de antenne en het busje op het modem zit een koperen ringetje, deze kan je er tussenuit halen en dan heb je mogelijk een betere ontvangst.

Ik heb er zelf een linksys wrt54g op aan gesloten om wireless goed te laten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloaded
peetman schreef op woensdag 09 november 2005 @ 14:16:
[...]

Tussen de antenne en het busje op het modem zit een koperen ringetje, deze kan je er tussenuit halen en dan heb je mogelijk een betere ontvangst.

Ik heb er zelf een linksys wrt54g op aan gesloten om wireless goed te laten werken.
Die heb ik dus ook staan, maar daar haal ik niet sneller dan 300 Kbps mee.... jij haalt er dus wel hogere snelheden mee?? Zo ja hoe heb je dat gedaan :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reloaded schreef op woensdag 09 november 2005 @ 14:37:
[...]

Die heb ik dus ook staan, maar daar haal ik niet sneller dan 300 Kbps mee.... jij haalt er dus wel hogere snelheden mee?? Zo ja hoe heb je dat gedaan :?
300 kbps met speedoptimizer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloaded
Je bedoelt die TCPoptimzer? in dat geval: ja

Het is alleen snel, zoals ik hierboven aangaf, als ik via het versatel modem draadloos brows, maar dat is dus alleen als ik er vlakbij ben. Anders stort het helemaal in....

Dus ik wil het nu proberen via de WRT54G, maar ik ben er nog niet achter hoe ik dat sneller kan maken.

Of ik moet het versatel modem op één of andere manier kunnen "opvoeren"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat gek, joh! Ik heb helemaal geen problemen met het draadloze stuk van het versatel modem/router...
Hangt in de meterkast: met mijn laptop met Sitecom-pcmcia-ontvanger gaat het goed door het hele huis tot op de 2 verdieping en in de tuin. Net zoals met mijn PocketPC (ingebouwde WLAN) no problemo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinter79
Verwijderd schreef op woensdag 09 november 2005 @ 15:27:
Wat gek, joh! Ik heb helemaal geen problemen met het draadloze stuk van het versatel modem/router...
Hangt in de meterkast: met mijn laptop met Sitecom-pcmcia-ontvanger gaat het goed door het hele huis tot op de 2 verdieping en in de tuin. Net zoals met mijn PocketPC (ingebouwde WLAN) no problemo.
Nou ja....!!!

Bizar dat het bij jou zo goed is, en dat het bij mij niet verder wil dan 2 meter... misschien moet ik toch maar de Versatel helpdesk opbellen en oh ja, dat ringetje er effe tussen uithalen ofzo :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Zow, bij mij hebben ze aangesloten :) En op de 15mbit cap na ( :/ ) die er binnenkort afgaat werkt het als een tierelier

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 07 november 2005 @ 09:24:
het is nu precies 3 weken geleden dat mijn verbinding wegviel, en nog steeds niks. Tis eigenlijk best wel triest van versatel dat ze het zover laten komen, vooral omdat meer mensen in mijn dorp hier last van hebben.
Nu al bijna 3,5 weken storing en ook bij mij nog steeds geen verbinding. wel raar overigens dat versatel aan andere personen aangeeft dat onze storing inmiddels weer verholpen is terwijl dit niet zo is......... zie http://forum.versatel.nl/viewtopic.php?t=11502&sid=b4fcfaa98bd94f07370a415703cee526

erg vreemd allemaal dus maar voorlopig nog steeds geen verbinding hier............

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisterochtend bij mij ook aangesloten, leek te lopen als een zonnetje... haalde 1,55 MB/sec. Maar blijkbaar te vroeg gejuigd, in de loop van de middag begint de verbinding onstabiel te worden, dat wil zeggen, hij wordt er steeds uit geknikkerd... echt irritant, de verbinding komt na zo'n 15 seconden ook weer tot stand.... maar echt leuk is het niet....

Vanochtend leek het allemaal weer inorde, maar naar mate het later werd trad het weer op. Op dit moment wordt ik er om de 5 minuten uitgegooid... :(

Meer mensen met dit probleem en/of misschien een oplossing?

Oh ja ik zit in IJsselstein, zo'n 500 meter van de centrale

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2005 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dan ga ik morgen maar weer ff bellen, straks denke ze nog dat mijn storing verholpen is!

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Zwerver schreef op woensdag 09 november 2005 @ 21:03:
Zow, bij mij hebben ze aangesloten :) En op de 15mbit cap na ( :/ ) die er binnenkort afgaat werkt het als een tierelier
Hmm hoe heb je geregeld dan dat die speedcap er binnekort afgaat? ik wil dat bij mij verbinding ook wel eens weten. Ding meot gewoon harder kunnen weten het haast zeker.

• Peetman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-08 13:51

Peetman

Tjah....

Reloaded schreef op woensdag 09 november 2005 @ 14:37:
[...]

Of de snelhied via de linksys beter is weet ik eerlijk gezegd niet. Ik heb op dit moment op de pc met wireless sowieso alleen maar ellende met vastlopers bij het gebruik van wireless. Als ik dat gefixed heb zal ik eens kijken.

Verwijderd

Ik heb ook de gok genomen om over te stappen op Versatel. Het is toch wel redelijk voordelig, hoewel Wanadoo ook hele goede aanbiedingen hebben, maar helaas niet leverbaar is bij mij.

Ongeveer een maand geleden heb ik het aangevraagd. Tot nu toe gaat alles zoals het hoort, de streef datum is waarschijnlijk ook de echte oplever datum. Er waren wel even problemen met de order status overzichten op de website. De oplever datum liep maar op tot ruim in december terwijl de streef datum half november was. Maar na even gebeld te hebben bevestigde de helpdesk dat het order statussen niet altijd kloppen.

Gisteravond werd ik door Versatel gebeld om een afspraak te maken wanneer de monteur langs zou komen. Volgende week donderdag word de boel aangesloten. Ik ben benieuwd... vooral na het lezen van de berichten hier op GOT.

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 10 november 2005 @ 11:49:
..... Volgende week donderdag word de boel aangesloten. Ik ben benieuwd... vooral na het lezen van de berichten hier op GOT.
Ik heb het al vaker gezegd en zal het nog maar keer zeggen. Je moet natuurljk niet alleen uitgaan van de berichten die hier gepost worden er zijn ook genoeg mensen die gewoon een goed werkende verbinding hebben waaronder ikzelf. Gewoon afwachten hoe het gaat maar over het algemeen gaat het volgens mij wel goed komen :)

Verwijderd

Telefoon getest. Geeft aan de 2e beller gewoon de in-gesprekstoon...zoals het hoort dus.
Kort samengevat heb ik 2 klachten: de speedcap en ik ben aan het onderhandelen over een foutje in de laatste rekening.
Al met al nog steeds een tevreden versatel-abo...

Verwijderd

Misschien weet iemand het antwoord op deze vraag:

Ik heb nu in mijn orderstatus groene vinkjes tot puntje 6 (Onze installatiepartner neemt contact met u op voor een afspraak). Deze staat in behandeling, er staat bij de verwachte technische oplevering 7 december. Kan ik nu dat nummer uit de TS start bellen om een afspraak zelf te maken? Dat 020 nummer?

Alvast bedankt!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 10 november 2005 @ 14:55:
Misschien weet iemand het antwoord op deze vraag:

Ik heb nu in mijn orderstatus groene vinkjes tot puntje 6 (Onze installatiepartner neemt contact met u op voor een afspraak). Deze staat in behandeling, er staat bij de verwachte technische oplvering ongeveer op 7 december. Kan ik nu dat nummer uit de TS start bellen om een afspraak zelf te maken? Dat 020 nummer?

Alvast bedankt!
Yep! Bellen maar! ;)

Verwijderd

Hahaha fast reply!! Dank je!! _/-\o_

Nou ik heb gebeld maar ze kunnen me nog niet vinden, ze kunnen wel zien dat ik klant ben maar me nog niet muteren ofzoeits voor een afspraak. Nu gaat die gozer een mail sturen naar de klantenservice om dat te regelen en dan bellen ze me being volgende week terug. I will keep you posted. Ik heb het trouwens pas maandag aangevraagd, dus tot nu toe gaat alles erg snel!! :*)

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2005 15:02 ]

Verwijderd

hallo

ik heb sinds enkele dagen dat ik alleen big brother streams kan zien op m`n decoder,
andere kanalen werken dus niet meer. Voorheen werkte het goed. Ik heb al stroom van modem en decoder afgehaald. Toen leek het of ze wel wat updates binnenhaalde ofzo , maar dat heeft niet geholpen. Verder is internetverbinding goed. Ik haal bijna altijd 1500-1850 kb/s op usenet.

Wie heeft dit ook of weet een oplossing?

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 10 november 2005 @ 16:17:
hallo

ik heb sinds enkele dagen dat ik alleen big brother streams kan zien op m`n decoder,
andere kanalen werken dus niet meer. Voorheen werkte het goed. Ik heb al stroom van modem en decoder afgehaald. Toen leek het of ze wel wat updates binnenhaalde ofzo , maar dat heeft niet geholpen. Verder is internetverbinding goed. Ik haal bijna altijd 1500-1850 kb/s op usenet.

De KS beweert dat je 15 sec. de stroom van de decoder moet halen en 'm dan 20 minuten met rust laten...daarna zal die het goed moeten doen.
Of het bull is of niet, I don't know. Probeer het ff...

Verwijderd

Ik zou het eerst met 20 seconden proberen en pas daarna met 20 minuten.

Weet je gelijk of het onzin is :Y)

• wian
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Monteur vertelde mij dat je de stroom eraf moet halen. Als je er daarna weer stroom opzet, gaat ie vanzelf in standby mode. Dan een half uurtje wachten en in die tussentijd zou ie een update opgehaald moeten hebben.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 10 november 2005 @ 16:17:
hallo

Op usenet ? dan niet met die schijt bagger newsserver van Versatel zelf zeker? daar zal wel een payservertje aan de pas komen lijkt me

• Wouter!
  • Laatst online: 17:12
De eerste keer duurde het updaten van die decoder hier ook vrij lang. Een paar keer ging het lampje knipperen. Als hij dan stopte dacht ik dat ie klaar was maar dan kwamen er nog errors e.d. naar voren. Op een gegeven moment heb ik 'm gewoon maar even laten gaan, en toen ging het standby-lampje nog een paar keer afwisselend knipperen en dan weer niet. Op een gegeven moment verscheen het Versatel-logo in beeld op m'n TV en dat verdween weer na enkele seconden. Toen nog een paar seconden geknipper van het standby-lampje gezien en toen ik 'm daarna weer aan zette was alles goed :).

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 10 november 2005 @ 17:18:
[...]

Op usenet ? dan niet met die schijt bagger newsserver van Versatel zelf zeker? daar zal wel een payservertje aan de pas komen lijkt me
ja inderdaad. de newssever van versatel stelt weinig voor. Ik gebruik een payserver

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 10 november 2005 @ 16:25:
[...]

De KS beweert dat je 15 sec. de stroom van de decoder moet halen en 'm dan 20 minuten met rust laten...daarna zal die het goed moeten doen.
helaas heeft het niet geholpen. Wel vreemd dat ik wel big brother kan kijken :?
Ik heb maar even helpdesk gemailt. even afwachten dus.

• ®Otto
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:31
Verwijderd schreef op donderdag 10 november 2005 @ 16:25:
[...]

Gisteren had ik opeens wat minder beeld, heb toen ook de stekker eruitgehaald zo'n 10 seconden, daarna zo'n 10 minuten niets gedaan. Sindsdien geen last meer gehad, beeld is erg strak.

Weet iemand trouwens of er in de toekomst ook uitzendingen worden geleverd met 5.1 geluid? Of bestaat zoiets helemaal niet? Heb nu al de decoder via S/PDIF aangesloten, maar dat heeft dus nog niet zoveel zin.

Verwijderd

kreeg net een mailtje van een van mn mede dorp bewoners..bij haar werkt internet weer...bij mij nog steeds helemaal niks :'(

kees, jij nog nieuws? Belde vandaag de helpdesk, die zei dat de technische dienst het probleem naar een andere afdeling heeft gestuurd...best wel vaag.

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-05 22:35

Mooody

elmoody

Ik citeer mijn mail aan Versatel van maandag:
Beste mevrouw/meneer,

Mijn aansluiting is 1,5 week geleden technisch afgerond en ik zou worden gebeld om een afspraak te maken voor de installatie. Omdat we niet zijn gebeld hebben we vandaag het installatiebedrijf gebeld voor een afspraak. Deze vertelde ons dat we nog niet konden worden aangesloten doordat er sprake van "Foutmelding X". Ze zeiden dat er geen verdere informatie bij stond en we de Versatel Klantenservice moesten mailen om te zorgen dat de fout zou worden opgelost.

Nu heb ik wel een idee waar het aan kan liggen. We hebben pas sinds 10 oktober een werkende KPN aansluiting, terwijl we deze begin september al hadden aangevraagd. Misschien heeft u de (test)informatie van voor deze periode?

Zou u dit probleem kunnen oplossen en kunnen aangeven dat ze ons moeten bellen voor een afspraak? En zou u ons een indicatie kunnen geven wanneer het opgelost zou moeten zijn? We hebben ons 20 september al aangemeld.
Kent iemand deze situatie en werd het nog opgelost?

Ik heb vandaag nog maar een keer gemaild, want ik heb nog geen antwoord gehad. En bellen is al helemaal niet te doen.

Als ik volgende week nog niet ben aangesloten, zeg ik de boel op. :(

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 10 november 2005 @ 18:32:
[...]
ja inderdaad. de newssever van versatel stelt weinig voor. Ik gebruik een payserver
De eerste weken was de snelheid en retentie okay bij mij.
Maar de afgelopen 4 weken een downloadsnelheid volgens internet van ca. 200KB gehad en via newsserver van slechts 20KB. Sinds vandaag is internet ineens weer rond 1.000KB. Maar de newsserver van Versatel blijft op 20KB/s hangen. :(
Overigens met een payserver (usenet) kom ik ook niet boven 200KB uit :(
Weet iemand hoe het mogelijk is dat sommigen op de nieuwsgroepen wel acceptabele snelheden halen, terwijl er bij mij zo'n groot verschil is tussen internet download en newsserver download 1.000 : 20 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 10 november 2005 @ 19:33:
kreeg net een mailtje van een van mn mede dorp bewoners..bij haar werkt internet weer...bij mij nog steeds helemaal niks :'(

kees, jij nog nieuws? Belde vandaag de helpdesk, die zei dat de technische dienst het probleem naar een andere afdeling heeft gestuurd...best wel vaag.
Hier ook nog niets....... inderdaad erg vreemd. Laten we hopen dat ze gisteren zijn gestart met repareren en er vandaag mee verder gaan.............. Verder zat ik net even in mjjn abo historie te kijken en kwam toen onderstaande tegen: Ik snap er nu echt niets meer van, blijkbaar is er iets gebeurd, maar waarom verbinding het bij ons nog niet doet is mij een raadsel!

1. 10 november 2005 De Versatel systemen zijn gereed voor gebruik.
2. 10 november 2005 Versatel heeft de ADSL opdracht (opnieuw) ingepland

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2005 08:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

misschien wel intteresant kees dit is wat de mevrouw zei:

Bij ons viel ook eerst de telefoon uit. Het probleem zit /zat in de wijkcentrale. Het vermogen daarvan dat aan Versatel door de KPN ter beschikking is gesteld is te klein voor alle nieuwe aansluitingen. Het schijnt dat de KPN nogal treuzelt met het uitbreiden van dat vermogen.

die zelfde mevrouw heeft een gezamelijke klacht van 11 mensen ingediend. Ben benieuwd wat daar uit komt.

Er zijn nog meer mensen waarbij het niet werkt dus hoop ik ook dat ze vrolijk verder gaan met het repareren van ook mijn verbinding!

ik heb ook even in mijn abbonoment geschiedenis gekeken, en dat staat er ook bij mij allemaal bij. zelfde datum: 10 november.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2005 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat in de openenings post werd verteld dat hij word afgeknepen bij de 1.5MB/s is niet het geval. Gister was ik via m'n linux bakkie aan het downloaden met 2.27MB/s. Opzich mag ik met die snelheid best in m'n handjes klappen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjn27
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-06 16:52
Hoi allemaal ik heb een raar probeem sinds een paar dagen doet mijn decoder het niet goed.
de tv kanalen doen het allemaal niet de bigbrother ook niet voetbal ook niet
de film sectie doet het wel trailers doen het ook en als je een gemiste aflevering van bigbrother opvraagt dan doet ie het ook .
kort om ik kan geen voetbal kijken ..

weet iemand hoe dit kan ik heb al geprobeerd de modem te resetten zoals beschreven in een andere topic.
dit heb ik gedaan :

Met een paperclip of ander scherp voorwerp de INIT knop ongeveer 15 sec. inhouden. Het PWR op de modem zal rood/oranje gaan branden.
Dan dient de modem uitgezet te worden (stroom er af) en na 5 seconden weer aangesloten te worden.

Let op: Na een hard-reset gaan alle wireless instellingen verloren!

Om de Decoder volledig te resetten, dient de hard-reset procedure gevolgd worden en nadat de stroomvoorziening naar STB hersteld is, dient de klant de STB NIET aan te zetten voor 15 min. Na ongeveer 10 min. zal de decoder de laatste versie van de software downloaden, dit is ook te herkennen aan de groen/rood knipperende STBY/ON led.

De volgende stappen dient u te volgen om de STB te resetten:
Trek de stekker van het STB uit het stopcontact
Na 10 sec. de stekker weer in het stopcontact steken
Decoder voor min. 15 minuten niet aanzetten.

Mochten de problemen niet verholpen zijn verzoeken wij u om onze klantenservice te bellen.

dit hielp niet (de docoder haalt geen nieuwe firmware op )wat kan ik nog doen de klanten service is gewoon een hel je komt er niet door heen wachtijden van meer dan 60 minuten zijn geen uitzondering

ik heb firmware versie : V-Stb-02-03-051027
als iemand van versatel mijn syteem naam wil kan ie dat vragen door even een reply te doen .

nou ik hoop dat iemand het weet

rob

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik had een vraag over de VoIP functie.
Ik heb dit aangevraagd alleen de monteur is nog niet langs geweest om dit te installeren.
Heeft iemand enig idee hoe ik dit zelf kan mogelijk maken dus hoe moet ik de kabels zetten en moet ik eventueel nog wat veranderen in de modem admin?

Alvast bedankt!

Ben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 13:04:
Hallo,

Ik had een vraag over de VoIP functie.
Ik heb dit aangevraagd alleen de monteur is nog niet langs geweest om dit te installeren.
Heeft iemand enig idee hoe ik dit zelf kan mogelijk maken dus hoe moet ik de kabels zetten en moet ik eventueel nog wat veranderen in de modem admin?

Alvast bedankt!

Ben
wordt vermeld 2/3 pagina's terug...telefoonstekker in het modem en 2x aanmelden met 0800-nummer.
-> mits het is opgeleverd stelt het geen reet voor. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke stekker moet naar de modem lopen?
De stekker van de splitter naar de telefoon of de lijn met de telefoonstekker?

Welk 0800 moet ik dan bellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GREENSKiN
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 19-08 10:47
Hebben jullie vandaag ook packetloss?

code:
1
2
3
--- www.google.com ping statistics ---
27 packets transmitted, 23 packets received, 14% packet loss
round-trip min/avg/max/stddev = 25.534/26.634/27.457/0.519 ms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheus2003
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16:15
Ik zal even mijn probleem schetsen.

Ik heb een Versatel 20mb abbonement.

Ik wil tussen het Versatel modem en de 3 PC's een switch plaatsen voor het verspreiden van de connectie. Als ik die switch er tussen zet dan krijgt alleen de eerste UTP kabel die ik inplug verbinding en de andere computers helemaal 3x nix.

De switch is een Conceptronic 8 ports switch.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Morpheus2003 schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 17:09:
Ik zal even mijn probleem schetsen.

Ik heb een Versatel 20mb abbonement.

Ik wil tussen het Versatel modem en de 3 PC's een switch plaatsen voor het verspreiden van de connectie. Als ik die switch er tussen zet dan krijgt alleen de eerste UTP kabel die ik inplug verbinding en de andere computers helemaal 3x nix.

De switch is een Conceptronic 8 ports switch.

Iemand een idee?
Ehh...de DHCP scope is wel groot genoeg?? :) Enneh...sluit je de switch wel aan op poortje 3 van het modem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Nu zijn er dus vandaag monteurs geweest, althans dat zegt Versatel......is er gewoon NIETS verandert...NIETS werkt nog... :( :( :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neejoh
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-04 18:27
Vandaag gebeld voor een afspraak met de monteur en volgende week dinsdag ben ik aan de beurt! Hopen dat alles gaat zoals de bedoeling is en er geen problemen komen met de verbinding :P Telefoon boeit me vrij weinig eigelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 09:15:
misschien wel intteresant kees dit is wat de mevrouw zei:

Er zijn nog meer mensen waarbij het niet werkt dus hoop ik ook dat ze vrolijk verder gaan met het repareren van ook mijn verbinding!

ik heb ook even in mijn abbonoment geschiedenis gekeken, en dat staat er ook bij mij allemaal bij. zelfde datum: 10 november.
Joost, Inmiddels heb ik begrepen dat bij een aantal dorpsgenoten de verbinding het weer doet. Helaas behoren wij daar niet toe..........Heb zelf inmiddels ook maar een brief verstuurd, wellicht dat dat wat helpt........Naar welk adres heb jij vorige keer jouw klachtbrief gestuurd?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2005 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
GREENSKiN schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 16:41:
Hebben jullie vandaag ook packetloss?

code:
1
2
3
--- www.google.com ping statistics ---
27 packets transmitted, 23 packets received, 14% packet loss
round-trip min/avg/max/stddev = 25.534/26.634/27.457/0.519 ms
Doe nu datzelfde eens met -n 100 en naar een normale machine ipv een berg machines toe. Je verwacht toch niet dat www.google.com één machine is en elk verzoek van jou wordt afgehandeld door dezelfde.

Probeer eens:
code:
1
ping -n 100 ping.xs4all.nl

of:

code:
1
ping -n 100 www.versatel.nl

[ Voor 5% gewijzigd door bjck op 11-11-2005 21:55 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyPh
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23-04 21:21
Ik heb hier in ieder geval geen last van packet loss bij het pingen naar ping.xs4all.nl:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
>ping -n 100 ping.xs4all.nl

Pingen naar uucp1.xs4all.nl [194.109.21.51] met 32 byte gegevens:

...

Ping-statistieken voor 194.109.21.51:
    Pakketten: verzonden = 100, ontvangen = 100, verloren = 0
    (0% verlies).De gemiddelde tijd voor het uitvoeren van één bewerking in milliseconden:
    Minimum = 27ms, Maximum = 38ms, Gemiddelde = 28ms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Begrijp ik het nu goed dat het bij Versatel nu geen 20 maar 4mbit verbinding is? In het begin toen het net werd geïntroduseerd hadden ze het nog over 20 namelijk. Ook bij Wanadoo hebben ze het over 20(na berekening op hun site krijg ik maar 12 a 13 ofzo, maarja) maar daar krijg ik geen televisie en dus ook al helemaal geen gratis voetbal kanaal. Als het dus wel klopt dat je geen 20 maar 4 krijgt maakt dat het er niet makkelijker op. Want tussen 4 en 20 zit nogal een verschil(ja ik upload en download veel, dus het verschil merk ik denk ik wel) maar dan moet ik wel bij dat ****** UPC blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 12 november 2005 @ 10:58:
Begrijp ik het nu goed dat het bij Versatel nu geen 20 maar 4mbit verbinding is? In het begin toen het net werd geïntroduseerd hadden ze het nog over 20 namelijk. Ook bij Wanadoo hebben ze het over 20(na berekening op hun site krijg ik maar 12 a 13 ofzo, maarja) maar daar krijg ik geen televisie en dus ook al helemaal geen gratis voetbal kanaal. Als het dus wel klopt dat je geen 20 maar 4 krijgt maakt dat het er niet makkelijker op. Want tussen 4 en 20 zit nogal een verschil(ja ik upload en download veel, dus het verschil merk ik denk ik wel) maar dan moet ik wel bij dat ****** UPC blijven.
Als je goed leest bij hun producten hebben zie je nog steeds het 20Mbit in hun pakket zitten... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Hun site is ook niet de duidelijkste hoor.
Ik kan me goed voorstellen dat mensen dat denken.
Overzichtelijk is iig anders IMO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ahmi
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:41
Dit is misschien al eerder gevraagd, maar ik krijg een NAT-error bij het downloaden van een torrent, de ene torrent doet het wel, de andere niet. En bij de niet-werkenden krijg ik een NAT-error, wat moet ik doen ?
Ik ben een n00b op het gebied van poorten openen enzo.... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Achmedd schreef op zaterdag 12 november 2005 @ 12:49:
Dit is misschien al eerder gevraagd, maar ik krijg een NAT-error bij het downloaden van een torrent, de ene torrent doet het wel, de andere niet. En bij de niet-werkenden krijg ik een NAT-error, wat moet ik doen ?
Ik ben een n00b op het gebied van poorten openen enzo.... :/
Moet je eerst bij je router de poorten openztten.
in je browser intikkken http://192.168.1.1
dan krijg je een beveiliging venster standaard ingesteld op user en user. (Dus bij beide vakken dit invullen.
Dan bij port forwarding de juiste port of ports open zetten die moet je even zoeken.
Géén zin om dit nu te doen voor je.

Ik denk dat je er nu wel uit komt.

succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Ligt eraan welke torrent-client je gebruikt.
Daar even bij de opties kijken welke portrange je gebruikt en die dan invoeren op de manier die morkov al heeft genoemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ahmi
Gebruik Bitcoment, zie ergens poort 26007 staan, kan dat kloppen?

Vul dat in op die ip. Maar nog steeds krijg ik die error...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 10 november 2005 @ 19:33:

Sinds afgelopen woensdag/donderdag heeft inderdaad een aantal mensen in Wassenaar weer verbinding. Een aantal (waaronder ik en jij en nog een paar anderen) echter nog niet, maar eea heeft wel als gevolg dat versatel de 'algemene storing' in Wassenaar sinds afgelopen week als verholpen in haar systeem heeft staan. Na een telefoontje met de helpdesk kwam ik hierachter.

De helpdesk heeft mijn lijn gecontroleerd en sindsdien brandt het ADSL lampje wel groen (brandde eerst nooit of rood). Nu brandt echter het INET lampje continu rood (brandde eerst helemaal nooit), waardoor ik nog steeds geen verbinding heb en nog steeds (bijna 4 weken) niet kan internetten en voetbal kan kijken..........Voor sommige mensen is de storing dus wel verholpen, maar tijdens het controleren van mijn lijn werd in ieder geval aangegeven dat er iets nog steeds niet helemaal goed zat in de centrale.

Ik zou Versatel wel snel bellen dat jouw lijn het (ook) nog steeds niet doet.

Mijn probleem zal weer (opnieuw) in behandeling worden genomen......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Oke, ik heb dus vanaf het begin de volgende problemen:

- Ned 1, 2, 3, talpa e.a.a. reguliere tv-zenders doen niks
- Live voetbal doet het wel, chelsea tv doet het, BB doet het en die andere engelse voetbalzender doet het ook
- Films kijken werkt niet, heel veel blokjes met stukjes eredivisie erdoorheen

Vandaag na een half uur in de wacht gestaan te hebben Versatel aan de telefoon gehad die niks konden vinden op mijn lijn. Het is doorgestoten naar "de technische dienst" omdat ze dit specifieke probleem nog nooit tegen zijn gekomen. Iets wat ik overigens slecht kan geloven....

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nennie
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-08 10:16
>:) Goh ik haal sinds vanmorgen wel 176 KB met mijn 20Mb verbinding op versatel.
Heftig!!!
Maar goed dat ik mijn decoder niet aan heb staan.

:( :(
Ze zijn weer goed bezig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aanstaande donderdag is het dan zover. Alleen vraag ik me nu af hoe de installatie tot mijn huis is geregeld. Ik heb namelijk een lijnmigratie (dus ik stap eerst over naar Versatel, en zeg vervolgens zelf Speedlinq op) aangevraag, switchen ze dan donderdag pas om ? Of bestaat er een grote kans dat de installateur langskomt en zegt dat hij geen (Versatel)signaal op de lijn heeft ?
Het heeft een paar maanden geduurd voordat de aanvraag eindelijk klopte dus ik heb zo mijn twijfels of de installatie in 1 keer goed zal gaan :/ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zandpaddo
  • Laatst online: 27-02 21:46

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

Verwijderd schreef op zondag 13 november 2005 @ 12:34:
Aanstaande donderdag is het dan zover. Alleen vraag ik me nu af hoe de installatie tot mijn huis is geregeld. Ik heb namelijk een lijnmigratie (dus ik stap eerst over naar Versatel, en zeg vervolgens zelf Speedlinq op) aangevraag, switchen ze dan donderdag pas om ? Of bestaat er een grote kans dat de installateur langskomt en zegt dat hij geen (Versatel)signaal op de lijn heeft ?
Het heeft een paar maanden geduurd voordat de aanvraag eindelijk klopte dus ik heb zo mijn twijfels of de installatie in 1 keer goed zal gaan :/ .
In de orderstatus vind je een datum waarop je technisch aangesloten wordt (is vaak niet dezelfde datum als waarop de monteur komt, maar eerder). Op die dag steekt iemand je in de kpn-centrale over naar versatel van speedlinq. Dus dan heb je tijdelijk geen internet. Als je nog steeds via speedlinq kunt internetten heb je geen versatel signaal en zal het aansluiten nog niet succesvol gaan. Hopen dus dat je voor donderdag versatel signaal op je lijn krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zandpaddo schreef op zondag 13 november 2005 @ 13:07:
[...]

In de orderstatus vind je een datum waarop je technisch aangesloten wordt (is vaak niet dezelfde datum als waarop de monteur komt, maar eerder). Op die dag steekt iemand je in de kpn-centrale over naar versatel van speedlinq. Dus dan heb je tijdelijk geen internet. Als je nog steeds via speedlinq kunt internetten heb je geen versatel signaal en zal het aansluiten nog niet succesvol gaan. Hopen dus dat je voor donderdag versatel signaal op je lijn krijgt.
Dus mijn vermoeden dat zolang ik nog kan internetten het niet goed zit klopt dus. Ik heb nog even bij mijn status gekeken en daar staat :
De verwachte technische oplevering vindt plaats op 16 november 2005 Dus dat zou op woensdag de switch in de centrale moeten zijn.
En donderdag bij mij thuis dan de installatie. Hmm, ik zie het een stuk positiever in :)

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2005 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
zandpaddo schreef op zondag 13 november 2005 @ 13:07:
[...]

Dit heb ik dus ook gehad......althans ik kan nu nog steeds internetten via DEMON, maar volgens zowel Versatel, Demon als KPN is het signaal van Versatel....

Maar totop heden heb ik GEEN signaal. Afgelopen vrijdag is er een monteur in de centrale geweest maar die kon niets doen want er hij had geen kiestoon (??) op mijn lijn. Ik snap er geen reet meer van, maar wat ik wel weet is dat ik maandag het hoofdkantoor ga bellen en ze even duidelijk ga maken dat het nu toch eens meot gaan werken en als ze het niet binnen een week voor elkaar krijgen ik ze maar even een briefje moet gaan schrijven waarin ik ze in gebreke stel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Administratief is jou telefoonlijn gekoppeld aan Versatel. Alleen geef je zelf al aan dat je nogsteeds signaal van Demon op je lijn had in de praktijk. Er zit dus fysiek iets verkeerd ten opzichte van de administratie nu nog.

Dat de Versatel monteur geen kiestoon van jou lijn heeft op hun apparatuur is dan vrij logisch omdat die nog via Demon (dus BBned of Tiscali/BaByXL) loopt immers. Versatel zal KPN moeten melden dat de lijn oplevering (overstap, telco-telco) niet inorde is en ze dit alsnog moeten herstellen.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ahmi
Achmedd schreef op zaterdag 12 november 2005 @ 15:53:
Gebruik Bitcoment, zie ergens poort 26007 staan, kan dat kloppen?

Vul dat in op die ip. Maar nog steeds krijg ik die error...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-05 22:35

Mooody

elmoody

Ik heb er geen vertrouwen meer in dat we binnenkort nog worden aangesloten (zie mijn verhaal een stuk hierboven).

Heeft iemand ervaring met het opzeggen van Versatel nog voordat je was aangesloten? :{

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Komt je IP die je bij je router hebt ingevuld bij wel overeen met je eigen IP ?
192.168.1.XX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ahmi
.KeN. schreef op zondag 13 november 2005 @ 23:39:
[...]

Komt je IP die je bij je router hebt ingevuld bij wel overeen met je eigen IP ?
192.168.1.XX
Het is gelukt, deed iets fout :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Mooi dan :)
npz !
Pagina: 1 ... 13 14 Laatste