Goeie oude (retro) consoles deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 ... 14 Laatste
Acties:
  • 17.037 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-07 04:51
Exorcist schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 19:31:
[...]

Ik ben de laatste tijd op zoek geweest naar een Jag, één van de weinige consoles die ontbreekt in mijn verzameling..maar het doet me niet veel. Te meer omdat toentertijd de Jaguar niets voorstelde, en dezelfde spellen voorspiegelde als de destijds al bijna uitgefaseerde SNES/MD. Ook kwamen er beroerd weinig spellen voor uit.

Maar, mocht ik er ooit eentje vinden met bijv. Syndicate (kapot gespeeld op SNES), dan overweeg ik het wel. Het blijft op zich een gewild object, te meer omdat het app. geflopt is.
Ik vraag mij nog altijd af of dr ooit weleen spel is geweest wat deze console echt goed benut heeft. Ik weet dat ook games zoals doom etc. verkrijgbaar waren, maar ook deze zijn hier natuurlijk nooit echt speciaal voor geoptimaliseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:35

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Games op de Atari Jaguar leken vooral op de 32-bits platformers van die tijd.
Zo had je games als Rayman en Gex, welke beiden ook zijn uitgebracht op de PSX.

Games die de 'kracht' van de Jag lieten zien ken ik niet echt.

Hier nog wat tech-links:

http://www.youtube.com/wa...64Ts&mode=related&search=

http://www.youtube.com/wa...vHj4&mode=related&search=

En even lachen:

http://www.1up.com/do/newsStory?cId=3119381&did=1

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zym0tiC
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Zym0tiC

^_^

Vandaag voor €15,- een Sega master system I gekocht en een sega megadrive I. En verder nog 7 games voor de MS.

The Ninja
Thunderblade
Captain Silver
Wonderboy
Wonderboy in monsterland
Secret command
Afterburner

Bij de MD zit ook een converter bij zodat je op de MD ook MS spellen kunt spelen. En verder heb ik voor de MD een pro action replay casette.
Helaas missen ze beide wel de adapter en de aansluitkabel naar de tv toe. Verder ontbreekt voor de MD ook de controllers. Deze zijn gelukkig op marktplaats goed aan te komen.

Kan ik zonder problemen adapters kopen voor bijde apparaten mits ze natuurlijk de juiste voltage en ampere waardes hebben? En de kabel naar de tv toe is dat niet gewoon een coax kabel?

Jammer dat ik vroeger mijn MD heb verkocht kan nu dus weer opnieuw beginnen met verzamelen..

[ Voor 10% gewijzigd door Zym0tiC op 28-08-2006 22:48 ]

There is no such thing as innocence, only degrees of guilt | Flickr!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjekneck
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17:14
Kan ik zonder problemen adapters kopen voor bijde apparaten mits ze natuurlijk de juiste voltage en ampere waardes hebben?
Mits je de goede waardes neemt wel ja, 10 volt---1,2A 12VA voor de MD dus.
En de kabel naar de tv toe is dat niet gewoon een coax kabel?
Yup, het is een coax aansluiting naar rf lead, gemakkelijk om zelf te maken. Je kunt ook een scart naar DIN 8 kabel maken, maar valt niet mee om voor elkaar te krijgen. Dit kun je echter niet in de winkel kopen, maar geeft verreweg de beste beeldkwaliteit en kun je stereo geluid uit je MD1 krijgen zonder koptelefoon. Hier vindt je info voor het maken van een scart kabel mocht je het nog willen proberen. Dit is mijn resultaat naar een paar uur klieren met een soldeerbout en een stijve nek.
Afbeeldingslocatie: http://img47.imageshack.us/img47/4685/dsc00089jj6.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door sjekneck op 29-08-2006 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjekneck
ff nog wat pics plaatsen van mijn huidige knutsel verzameling

Afbeeldingslocatie: http://img175.imageshack.us/img175/7162/dsc00087oi9.jpg
MD1 + mega CD2 paar maanden geleden gekocht op marktplaats. Justifier lightgun heb ik onlangs bij een webshop gekocht compleet nieuw in doos + plastic. Controllers heb ik nog van onze vorige MD

Afbeeldingslocatie: http://img114.imageshack.us/img114/818/dsc00088fm6.jpg
Gelijk maar even omgebouwd voor import games, helaas geen foto's gemaakt van de binnenkant tijdens het solderen.

Afbeeldingslocatie: http://img75.imageshack.us/img75/6241/dsc00090vj6.jpg
Huidige verzameling spelletjes wat nog uitgebreid moet worden.

Afbeeldingslocatie: http://img104.imageshack.us/img104/2163/dsc00091vu1.jpg
Zo staat het er momenteel bij, wil het graag in me tv meubel kwijt, maar daar zijn de cords van de controllers nog te kort voor.

Binnenkort wil ik flink gaan speuren naar meer games voor deze set en dus verlengstukken kopen of maken voor de controllers. Heel misschien wil ik dan ook het rode power led gaan vervangen voor een blauwe (als ik daar nog zin in heb)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2024

Captain N

Back in NL. T_T

Niet helemaal ontopic, maar wel van belang gezien de meesten hier wel eens wat retro games via Ebay aanschaffen/verkopen, het over de verkoop van een retro console gaat, en ik het er hier eerder over heb gehad:

Ik heb een hele tijd terug wel eens gepost dat ik iets verkocht had op Ebay aan een Amerikaan, die betaalde via Paypal, en vervolgens nadat ik het pakket had verstuurd claimde dat 'ie nooit wat gehad had. Paypal stortte 175 euro terug naar zijn rekening. Ik had destijds een onderzoek ingesteld bij de TPG. Ik kreeg daar nu laatst een brief van. Dat ze geen handtekening konden vinden, maar wel konden bevestigen dat het was aangekomen. Bovendien kreeg ik een e-mail van de USPS met bevestiging dat het was aangekomen.

En nog een leuke: ik kreeg een e-mail van een mede Ebay gebruiker, die hetzelfde object te koop had staan (een Satellaview). Hij kreeg mail van die koper van mijn object over de Satellaview. Hij snapte niet hoe het ding werkte, en probeerde dat aan die andere Ebay gebruiker te vragen. Hij had even nagekeken van wie 'ie het ding had, en stuurde daarom mij een mailtje zodat ik iig de koper z'n frustraties als schrale troost heb. :)

Anyways, met dit nieuwe bewijs nog maar eens contact opgenomen met Paypal. Naar 10 verschillende e-mails gestuurd, in de hoop dat er van iig eentje een zelfgetypte mail terug kwam. En er kwam er een, die vrolijk zei dat ik geen bewijs had dat ik ooit die 175 zou hebben teruggestort. Terwijl ik binnen 10 seconden zie in mijn Paypal account het wel zo is (had er de case nummers en alles bij gedaan). Weer gemaild, en opnieuw in het ongelijk gesteld. Ik zou te weinig bewijs hebben.

Nog een leuk detail: ik kreeg het verzoek van een Nederlandse Paypal of ik die (NL-talige) brief van de TPG kon faxen naar een bepaald nummer. Krijg ik later bericht terug van een engelstalige medewerker die mijn brief moest verwerken. Lekker handig...

Kortom, nog immer de conclusie: verkoop NOOIT wat met Paypal.

Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zym0tiC
  • Nu online

Zym0tiC

^_^

Grrrr vandaag naar de electronica winkel gegaan. De situatie uitgelegd en volgens hun zou het volgende moeten werken:

Audio/video kabel 1x cinch <-> 1x cinch met aan een uiteinde een verloopstukje voor naar mijn tv toe. Echter krijg ik niets van beeld te zien. Alle kanalen al uitgeprobeerd :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjekneck
Zym0tiC schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 16:52:
Grrrr vandaag naar de electronica winkel gegaan. De situatie uitgelegd en volgens hun zou het volgende moeten werken:

Audio/video kabel 1x cinch <-> 1x cinch met aan een uiteinde een verloopstukje voor naar mijn tv toe. Echter krijg ik niets van beeld te zien. Alle kanalen al uitgeprobeerd :(
Dat kan kloppen en waarschijnlijk werkt je kabel gewoon goed. Je zult met de hand moeten gaan tunen aangezien het niet werkt zoals op een A/V kanaal (scart). Er vindt geen auto detect en je zult daarom moeten gaan zoeken naar de goede frequentie op een willekeurig kanaal (liefst 1 die niet in gebruik is natuurlijk) en niet vergeten deze op te slaan zodra je hem hebt gevonden. Soms heb je mazzel en zie je beeld op een willekeurig kanaal, maar dit is meestal niet het geval. Even gaan finetunen dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zym0tiC
  • Nu online

Zym0tiC

^_^

sjek schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 16:59:
[...]

Dat kan kloppen en waarschijnlijk werkt je kabel gewoon goed. Je zult met de hand moeten gaan tunen aangezien het niet werkt zoals op een A/V kanaal (scart). Er vindt geen auto detect en je zult daarom moeten gaan zoeken naar de goede frequentie op een willekeurig kanaal (liefst 1 die niet in gebruik is natuurlijk) en niet vergeten deze op te slaan zodra je hem hebt gevonden. Soms heb je mazzel en zie je beeld op een willekeurig kanaal, maar dit is meestal niet het geval. Even gaan finetunen dus ;)
Ik ziet nu al dik anderhalf uur te zoeken maar steeds als ik denk: he hier zit iets op het kanaal blijkt na het finetunen dat het toch net niet is wat ik zoek. Moet wel zeggen dat je hersenen na zolang sneeuw kijken wel een beetje beginnen te trippen :X

Jahoee!! Ik heb hem. Net op het moment dat ik wil opgeven.... tsjakka _/-\o_

Nu ik mijn SMS op orde heb kan ik verder gaan met mijn megadrive. Met een beetje geluk krijg ik zelfs mijn oude MD terug inclusief games. Heb vandaag eens mijn neefje opgebeld en als het goed is staat ie op zolder stof te vangen. Had dat ding gewoon nooit moeten verkopen. |:(

[ Voor 21% gewijzigd door Zym0tiC op 30-08-2006 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N

Captain N

Back in NL. T_T

Ik heb geen idee hoe het bij de MD zit, maar bij de NES is het via CH3 of CH4. Misschien dat je er wat aan hebt. :)

Overigens goed nieuws in de Paypal ellende. Op het prikbord van Ebay is een Paypal gedeelte, waar een werknemer van Paypal aanwezig is om vragen/klachten te behandelen (genaamd Louise, maar het is een man die Jonathan heet :P). Naar aanleiding van een klagend verhaal daar, verwees hij me nu eindelijk door naar een Nederlands telefoonnummer (had al eerder naar die gast gemaild, en daar gepost, maar dat was blijkbaar nog niet eerder in 'm opgekomen). Daar dus nog maar weer eens heen gebeld, en na tien minuten klassieke muziek mijn verhaal weer gedaan. Werd weer vrolijk doorverwezen, maar dit keer naar een NL e-mail adres van Paypal.

Dus ook daar maar weer heen gemaild, met een CCtje naar die kerel van Ebay/Paypal, waarin ik voor de tigste keer mijn hele verhaal heb gehouden, met verzendbewijs, de brief van de TPG, USPS tracking site resultaat, en e-mails van USPS en die andere Ebayer. Bovendien de mededeling dat ik het nu echt goed zat was, en al meer dan een half jaar tientallen mails heb gestuurd en telefoontjes had gepleegd, maar steeds van het kastje naar de muur wordt gestuurd of simpelweg de figuurlijke vinger krijg geserveerd. Indien deze mail WEER tevergeefs was, zou ik eens kijken of programma's als Kassa en Radar, en instanties als de Ombudsman wat voor me konden betekenen in deze kwestie.

Vijf minuten later kreeg ik mail van die Louise/Jonathan dat 'ie het door zou sturen naar een of andere afdeling, en vragen of ze nu het even echt grondig konden uitzoeken (wat hebben ze dan eerder gedaan?). Uurtje later kreeg ik zo'n standaardmailtje van Paypal dat er een transactie was voltooid. 175 euro teruggeboekt op mijn rekening! :D :D EINDELIJK! :)

Overigens kwam het niet van die koper z'n rekening, maar van Paypal zelf. Blijkbaar was het ze wel waard om 175 euro neer te leggen, ipv dat ze negatief op TV zouden komen. :P Blij dat m'n geld eindelijk terug is, maar grote verkopen met Paypal zal ik niet meer doen iig.

edit: Lol, ik merk ook dat ik nog een voicemail heb gekregen van een Paypal-medewerker. De boodschap is een paar minuten lang "sorry sorry sorry" en dat m'n geld terug is gestort. :)

[ Voor 6% gewijzigd door Captain N op 09-09-2006 00:00 ]

Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:41

Richard

Kuru Kuru Kururin

Krijg ik nu 20% omdat ik jouw fustraties meer dan eens via MSN aan heb moeten horen :+

Goed gedaan hoor! Ik had de hoop al voor je opgegeven.

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N

Captain N

Back in NL. T_T

Haha. Ik had de hoop zelf eigenlijk ook al opgegeven, maar een beetje blijven doordrammen is blijkbaar toch best effectief :)

Mijn foto's op Flickr.

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Hmm, de megadrive 1 zit op kanaal 36 (videorecorder). Mijn Master System 2 doet het ook op dat kanaal, dus die heeft waarschijnlijk dezelfde golflengte.

Mijn 'nieuwe' kabel voor de Master System bestaat gewoon uit een enkel tulpstekker (+ bijbehorende kabel) met op het uiteinde zo`n doe-het-zelf antenneblokje (mannetje). Werkt perfect :) De MegaDrive kan gewoon met een coaxkabel aangesloten worden. Bij sommige kabels zit de stekker echter wel wat los achter in je MD..

Het beste is om bij die oude consoles gewoon het vaste kanaal op te geven en vervolgens met de fijnafstemming (+/-) het kanaal scherp te stellen. Moderne tv`s hebben moeite met het automatisch zoeken naar een rf-signaal van consoles.

Captain -N-; toch nog een vrolijk einde! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElBarto
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 29-06-2016
Effe een vraagje:

ik heb hier een Amerikaanse snes mini staan die op mijn eigen tv zwart-wit beeld geeft. Je zou zeggen dat mijn tv dus geen 60Hz. aan kan, maar Metroid Prime 2 doet het wel gewoon (en die is 60Hz. only). Nou heb ik geen zin om iedere keer uit te wijken naar de tv van mijn ouders en wil ik de snes mini gewoon op mijn eigen kamer aansluiten.

Nou heb ik ooit eens ergens gelezen dat een RGB-kabel in mijn geval voor kleur zou zorgen. Weet iemand of dit echt zou is? Anders moet ik namelijk aan de VGA box en die zijn een stuk minder goedkoop dan een RGB kabel ;)

Gamertag: Kapstokman (360, One); PSN ID: Kikuichimonji_87 (PS3)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TdV
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-07 17:10

TdV

Elbarto: een snes mini heeft geen rgb uitgang; http://www.gamesx.com/rgbadd/snes2rgb.htm hier staat wel een mod om deze te krijgen. Je kan met een gewone USA snes de gamecube rgb kabel gebruiken; maar die werkt dus zonder mod niet met de snes2 (mini snes).

Een vga box lijkt met ook niet aansluitbaar; anders moet je van composiet naar vga? De snes2 heeft enkel composiet uit helaas.

[ Voor 20% gewijzigd door TdV op 01-09-2006 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07:39
Zwart/wit beeld is geen 50/60Hz probleem maar een PAL/NTSC probleem (bij een 50/60Hz probleem krijg je rollend beeld). Je TV kan dus geen NTSC signaal aan via de door jou gebruikte aansluiting.

[ Voor 14% gewijzigd door Schweino op 01-09-2006 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElBarto
Hm, dus een nieuwe tv kopen lijkt de enige oplossing te zijn. Dan wacht ik fijn tot ik het huis uit ga en koop ik dan een fatsoenlijke tv. Jammer voor mijn ouders maar dan gebruik ik hun tv voorlopig nog.

Overigens vandaag een Dreamcast binnen gekregen. Helaas met RF switch en UK plug dus ik heb maar vast een NL plug gekocht en een RGB kabel besteld. En ik dacht dat ik goedkoop uit was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 188559

Dit lijkt me de meest geschikte plek voor deze post,

jullie ook?

[ Voor 79% gewijzigd door Anoniem: 188559 op 08-09-2006 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElBarto
Anoniem: 188559 schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 18:29:
Dit lijkt me de meest geschikte plek voor deze post,

jullie ook?
en waarom dan wel?

• crack_en_hack
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-06 22:42
:O Goeie morgûh Tweakers en Retro Gamers ;)

Omdat ik deze week vrij ben heb ik mijn oude Super Nintendo weer eens van zolder geplukt :9
Ik heb hierbij een Pro Fighter copybox alleen nou is die voedings adapter pleite :X
Weet iemand wat voor adapter hierop moet, en is dat een universele of moet ik daar een appart ding voor hebben...?

Zijn er nog mensen met een copybox en is dit toegestaan om hier over te babbelen...? :)

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

• Schweino
9 volt adapter (universeel) moet werken. Let wel op dat het een gestabiliseerde voeding moet zijn van ongeveer 1 ampere en dat de ploariteit goed staat (negatief binnen geloof ik).

Copyboxen zijn cool, ik heb er een stuk of 10 :)

[ Voor 14% gewijzigd door Schweino op 13-09-2006 15:13 ]

• crack_en_hack
10 :? waarom 10

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Op iedere box staat een gedeelte van Donkey Kong Country 3 (of een of ander 48MEG spel) :+

Serieus,

Copyboxen zijn best leuke dingen om te hebben. Het blijft een add-on :9
Zelf heb ik er geen. Wel meerdere keren halfgare dingen aangeboden gekregen, maar nooit een mooie 'glanzende'..

• crack_en_hack
_O- Donkey Kong Country woow ik begin weer helemaal verslaafd te raken aan de SNES, gelukkig heb ik alle 3 de delen van DKC :9

Wat ik mij afvraag is:

* Is de floppy drive van een Pro Fighter zomaar te vervangen zonder dat ik problemen krijg...?
* Is het geheugen te upgraden en zoja met welk type...?
* Wat is dat voor een aansluiting achterop de Pro Fighter...?, Lijkt mij op een printerpoort ofzoiets :?, Als ik nou een verkoop kabel van printerpoort naar USB heb [heb geen printerpoort meer op mn moederbord :N ]kan ik deze Pro Fighter dan aan me PC hangen...?
* Is iemand bekend met wat voor software dit apparaat werkt om hem aan je PC te hangen...?

[ Voor 3% gewijzigd door crack_en_hack op 13-09-2006 22:38 ]

• Captain N

Captain N

Back in NL. T_T

Ik heb zelf een Game Doctor SFII, maar het idee zal denk ik hetzelfde zijn.
crack_en_hack schreef op woensdag 13 september 2006 @ 22:35:
* Is de floppy drive van een Pro Fighter zomaar te vervangen zonder dat ik problemen krijg...?
Ja, gewoon standaard floppy drive erin stoppen en gaan. :)
* Is het geheugen te upgraden en zoja met welk type...?
Ja, maar welk type moet ik je schuldig blijven.
* Wat is dat voor een aansluiting achterop de Pro Fighter...?, Lijkt mij op een printerpoort ofzoiets :?, Als ik nou een verkoop kabel van printerpoort naar USB heb kan ik deze Pro Fighter dan aan me PC hangen...?
Klopt als een bus. Kun je connecten met je LPT1 poort.
* Is iemand bekend met wat voor software dit apparaat werkt om hem aan je PC te hangen...?
Check Ucon64 eens. :)

Nogmaals, ik weet dus niet of dit ook voor de Pro Fighter geldt, maar grote kans van wel. :)

Mijn foto's op Flickr.

• Schweino
Heb die dingen ooit verzameld......

Overigens:

Het geheugen is te vervangen van een PF, maar er is (bijna) niet meer aan te komen. Op het forum van Cherryroms.com staan de precieze specifiecaties, alleen is die al een tijdje down. Misschien via wayback te bekijken?

Ook is een pro fighter met een LPT poort vrij zeldzaam, bewaar em dus goed!

• TdV

TdV

Copyboxen zijn zeker cool; je kan origineel niet alle titels vinden die je hebben wil en sommige zijn gewoon veel te duur. Ik heb een 16mbit super magic drive voor de megadrive/genesis en een 96mbit (uitgebreid vanaf 32mbit) game doctor sf7 voor mijn snes. De SMD heeft geen floppydrive meer (deze was ooit extern en door de verkoper kwijtgeraakt; hij dacht dat hij er niets meer aan had zonder) maar wel een paralelle poort; ik heb zelfs een windows2000/xp software pakket om spellen te laden (rbdutil). Met de SF7 gebruik ik ucon64.

Deze week heb ik trouwens mijn "verzameling" uitgebreid met een pal sega saturn en een ntsc dreamcast; de saturn valt me wat tegen; de dreamcast is super; soul calibur is prachtig op dat ding, echt een aanwinst. Nu nog op zoek naar wat leuke originele accesoires zoals een vga kabel.

• Schweino
Vergeet de vishengel niet, is ook super op de Dreamcast

• ricost
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-07 14:40

ricost

Veur altiéd eine Venlonaer

Ik heb een 64mbit duo copybox. Werkt met diskettes en CD-ROM. En is compatible met SNES en Genesis :*)

@TdV: Wat heb je aan 96 mbit eigenlijk ? Er zijn volgens mij toch geen games die zo groot zijn of wel ? Trouwens die diskdrive van die SMD is volgens mij gewoon een externe Amiga drive, althans dat had een maat van mij er vroeger bij (sub-d connector)

Straks aan de euverkant van de nach door wach de veurjaorszon

• TdV

TdV

Je kan de grootste spellen spelen (de dejap versie van star ocean is zo groot namelijk) maar ook kan je meerdere spellen in het geheugen zetten. De sf7 houd het geheugen vast zo lang als je de adapter in het stopcontact hebt zitten dus je kan een waslijst spellen laden en die allemaal spelen zonder te laden de rest van de tijd.

De connector is een paralelle connector formaat; die is groter dan d-sub (15 pins vs 9 pins of zo).

• crack_en_hack
:? Na wat googlen zag ik tot mijn grote verbazing dat er wel een stuk of 30 copyboxen zijn voor de SNES :o
Ik dacht dat Pro Fighter zo'n beetje de enige was, maar nou blijkt dat er daar ook weer een stuk of 6 van zijn. (Pro Fighter X, Q, Turbo, Super)

Waar wat nou de verschillen zijn staat er weer niet bij :(

Is er iemand die toevallig zijn Pro Fighter wil verkopen ;) :9 :*) 8) :+

Ik heb nu een Pro Fighter Q maar ik kan mijn Donkey Kong Country 3 niet back-uppen :'(

[ Voor 10% gewijzigd door crack_en_hack op 14-09-2006 13:31 ]

• GZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-05 14:07

GZ

!!

Dat is waarschijnlijk omdat DKC 3 32 Meg is, en je copybox maar 24 MEG geheugen heeft. Het kan ook zijn dat er een speciale chip in DKC 3 die niet door je ProF Q nagedaan kan worden.

Ik heb nog wel een Super Wild Card 24 M in de aanbieding

PSN:GZXX | NEX5 | CCNA | Wii | PS3 | 3DS | Wii-U NNID: MasterPrikkebeen | 2 kids

• ari3
  • Niet online
GZ schreef op donderdag 14 september 2006 @ 14:27:
Dat is waarschijnlijk omdat DKC 3 32 Meg is, en je copybox maar 24 MEG geheugen heeft. Het kan ook zijn dat er een speciale chip in DKC 3 die niet door je ProF Q nagedaan kan worden.
DKC3 heeft geen speciale chip maar wel een beveiliging tegens copiers. Ze controleren de hoeveelheid SRAM en de RAM snelheid om te zien of de programmacode op een copier draait. Je kunt de bestanden patchen. Nieuwere copiers hebben deze patch ingebouwd en patchen de programmacode automatisch als je het spel laadt.

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

• ari3
  • Niet online
crack_en_hack schreef op donderdag 14 september 2006 @ 13:31:
Waar wat nou de verschillen zijn staat er weer niet bij :(
Super Pro Fighter
- max. 16M
- cartridge met 4M extra (voor Street Fighter II Turbo) optioneel

Pro Fighter Q
- max. 32M
- parallel port/super smart card/DSP optioneel

Pro Fighter Q+
- max. 32M
- parallel port ingebouwd
- DSP optioneel

Pro Fighter X
- max. 32M
- DSP ingebouwd
- parallel port/super smart card optioneel

Pro Fighter X Turbo
- max. 32M
- DSP en super smart card reader ingebouwd
- parallel port optioneel

Double Pro Fighter
- max. 32M
- werkt voor zowel SFC en MD
- parallel port/super smart card/DSP optioneel

Ook zou er een optionele externe CD-ROM uitbreiding bestaan voor Pro Fighter modellen. Waarschijnlijk vapourware, heb ze i.i.g. nooit te koop gezien.

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

• crack_en_hack
:P KIJK dit is nog eens info, Thanks ari3 d:)b

Ik zie dat ik maar eens een andere Pro Fighter moet gaan aanschaffen :9

• Schweino
TdV schreef op donderdag 14 september 2006 @ 10:44:
De connector is een paralelle connector formaat; die is groter dan d-sub (15 pins vs 9 pins of zo).
D-sub bestaat ook in de 15 pins uitvoering, maar je hebt gelijk wat betreft de aansluiting inderdaad. Da's een 21 polige aansluiting.

@ari3: er is ook nog een Pro Fighter X Turbo 2 (heb er 1 van) en de laatste copier die door CCL is gemaakt is de Smart Bros (snes & megadrive compatibe). Deze laatste is erg zeldzaam en ik heb er helaas nooit een kunnen bemachtigen.

Check http://www.emucamp.com/red/SNES/ en http://www.robwebb.clara.co.uk/backup/ voor plaatjes en info.

[ Voor 33% gewijzigd door Schweino op 14-09-2006 16:39 ]

• crack_en_hack
Weet iemand misschien waar en of er nog gameshops zijn die nog nieuwe spullen voor de NES en SNES verkopen...?

En weet iemand een manier of die vergeling van je Nintendo of andere dingen af te halen...?

[ Voor 30% gewijzigd door crack_en_hack op 19-09-2006 17:54 ]

• Zym0tiC
  • Nu online

Zym0tiC

^_^

Als jullie 2de hands games kopen, kies je dan persé voor games inclusief doosje en boekje of maak je er niet zo'n probleem van als het boekje ontbreekt? Prijs natuurlijk dan wel wat lager.

Zit een beetje te twijfelen tot nu toe heb ik alle games van de SMS compleet met boekje en doosje. Echter voor de MD heb ik een aantal spellen die ik kan bestellen zonder boekje. Wat is slimmer doorzoeken of evengoed kopen.

• crack_en_hack
Zym0tiC schreef op woensdag 20 september 2006 @ 23:46:
Als jullie 2de hands games kopen, kies je dan persé voor games inclusief doosje en boekje of maak je er niet zo'n probleem van als het boekje ontbreekt? Prijs natuurlijk dan wel wat lager.

Zit een beetje te twijfelen tot nu toe heb ik alle games van de SMS compleet met boekje en doosje. Echter voor de MD heb ik een aantal spellen die ik kan bestellen zonder boekje. Wat is slimmer doorzoeken of evengoed kopen.
Tja dat is een beetje moeilijk te zeggen..., Zijn de spellen die je wil en die je zonder boekje kan kopen makkelijk te vinden...?, Als je er bijna nooit 1tje tegenkomt zou ik gewoon kopen wat je kan vinden.
Bij mij hangt het helemaal van het spel af MAAR nou zal ik niet zo heel snel een spel kopen want ik heb een copybox :9 :+
Wel heb ik Donkey Kong Country 1,2 en 3 voor de SNES origineel en met doosje en boekje enz enz gekocht.
Deze wilde ik persé alle 3 nieuw hebben omdat dit DE beste spellen voor de SNES zijn en echte classics ;)

• Captain N

Captain N

Back in NL. T_T

Ik koop tegenwoordig altijd alles met doosje en boekje, tenzij het of zo zeldzaam is dat het zonder boekje en/of doosje al bijna niet te vinden is, of het spel in een set met meerdere spellen zit (waarvan de meesten dus wel compleet zijn). Maar goed, dat ben ik dus. Ligt eraan waar je het voor doet natuurlijk. Als je enkel geinteresseerd bent in het spelen van de game is een cartridge goed genoeg natuurlijk. Is de verzamelwaarde ook een factor, dan zijn het doosje en boekje ook niet onbelangrijk. :)

Mijn foto's op Flickr.

• ElBarto
Dat ligt er aan voor welke console het spel is.

SNES boeit het me niet zo, maar JP imports wil ik dan weer wel compleet hebben.
N64 wil ik compleet maar ik kan ook met minder leven
Playstation moet compleet zijn anders hoef ik het niet (En geen Greatest Hits!)
Dreamcast moet ook compleet zijn anders hoef ik het niet.

• Schweino
inderdaad, ik wil ook alles compleet hebben en de originele uitgaven (geen greatest hits/classics/etc)

• CrystalViriS
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17:01
Ik verzamel ook al een tijdje consoles en lees dit topic ook regelmatig, vandaar dat ik nu ook maar eens een bericht hier neerzet. Ik heb nu de volgende consoles:

Atari 2600 darth vader
Atari 2600 Junior
Philips videopac G7000
Atari Jaguar

Playstation 1

Sega megadrive 2
Sega Saturn

Nes + 2 nes clones

Ik heb de Jaguar pas sinds kort maar krijg hem niet werkend, in de zin van ik krijg het juiste kanaal niet gevonden. Ik heb vroeger nooit een Jaguar gehad dus ik vroeg me af of iemand me misschien kan vertellen of het vaker voorkomt dat een Jaguar niet zo makkelijk is om aan te sluiten. Ik heb hem momenteel aan m'n tv kaart hangen om te proberen of ik hiermee het kanaal kan vinden maar ook dit levert geen resultaat op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Ehm...de Jaguar heeft achterop gewoon een knop zitten met "channel 3/4" (idem bij NES/SNES, N64 rf-blok).

Gewoon op een van die twee zetten en dat kanaal handmatig (!) opgeven. Geen fijnafstemming oid gebruiken. Veel moderne tv`s hebben moeite met het afstemmen op een rf-signaal van consoles :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:22

Vrijdag

De Zwarte

crack_en_hack schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 09:56:
Weet iemand misschien waar en of er nog gameshops zijn die nog nieuwe spullen voor de NES en SNES verkopen...?

En weet iemand een manier of die vergeling van je Nintendo of andere dingen af te halen...?
Niet nieuw (ook niet erg goedkoop) maar best een heleboel retro spullen: www.gameover.nl

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Niet online
Zym0tiC schreef op woensdag 20 september 2006 @ 23:46:
Als jullie 2de hands games kopen, kies je dan persé voor games inclusief doosje en boekje of maak je er niet zo'n probleem van als het boekje ontbreekt?
Ja, alles wat ik koop moet compleet zijn, in goede staat zijn en NTSC-J zijn. Compleet betekent inclusief boekje, verpakking en rugkaartje. Liefst ook inclusief registratiekaartjes, reclame meuk en pre-order cadeaus.
Goede staat betekent geen beschadiging van verpakking en labels, geen krassen, (zon)verkleuringen, pen- of stiftteksten in boekjes of op verpakking.

Tevens moet alles de eerste uitgave zijn, dus geen Best Hits/Greatest Hits/Best Price troep. Uitzondering op de regel zijn heruitgaven welke toegevoegde waarde bieden t.o.v. het origineel zoals bijvoorbeeld Toshinden 2 Plus. De 2+ versie is alleen als "PlayStation the Best" versie uitgebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrystalViriS
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17:01
Michael Knight schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 00:38:
Ehm...de Jaguar heeft achterop gewoon een knop zitten met "channel 3/4" (idem bij NES/SNES, N64 rf-blok).

Gewoon op een van die twee zetten en dat kanaal handmatig (!) opgeven. Geen fijnafstemming oid gebruiken. Veel moderne tv`s hebben moeite met het afstemmen op een rf-signaal van consoles :)
Een dergelijke schakelaar zit er hier niet op :?
Ik heb hem nu zover dat hij aangaat en heb ook het kanaal gevonden, hij gaat namelijk niet aan als je er geen controller en cartridge op aansluit.

Ik zie nu alleen het rode scherm met het jaguar logo, verder reageert de console nergens op. Het spel zit erin, maar laadt dus schijnbaar niet. Of is het bij deze console ook zo dat je regelmatig moet "blazen" net als de NES?

Of zou deze console gewoon dood zijn :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41395

zag net dat er in Oss een retro beurs georganiseerd wordt (http://www.retross.nl) de site wordt nog aan gewerkt zag ik, maar dan kan je de dag vast vrijhouden (of een of meer tafels reserveren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectrex
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-12-2024
Anoniem: 41395 schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 15:00:
zag net dat er in Oss een retro beurs georganiseerd wordt (http://www.retross.nl) de site wordt nog aan gewerkt zag ik, maar dan kan je de dag vast vrijhouden (of een of meer tafels reserveren)
Welke dag? Want ik zie geen datum staan. Site is erg onduidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41395

Is 27 januarie zal ik idd even doorgeven dat dat wel prettig is om erbij te vermelden.... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crack_en_hack
Waarom hebben veel mensen hier iets tegen Greatest Hits, Classic's, Re-Issues, Best Price, Her-uitgavens...?

Het zijn toch gewoon dezelfde volledige spellen... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Niet online
crack_en_hack schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 21:14:
Waarom hebben veel mensen hier iets tegen Greatest Hits, Classic's, Re-Issues, Best Price, Her-uitgavens...?

Het zijn toch gewoon dezelfde volledige spellen... :?
De verpakking is lelijk omdat er van die budget logo's op staan. Verder ben ik uit principe tegen heruitgeven tegen een lagere prijs. Het is gewoon minachtend tegenover de kopers die full price voor een spel hebben betaald. Heruitgaven zijn gewoon über-triest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91628

Vet veel pieken vragen voor een simpele collectie ouderwetste spelletjes is ook gewoon de reinste geldklopperij! Het is echt zo'n goedkope formule die altijd maar weer tot in het oneindige (bij wijze van spreken) herhaald blijft worden. Meer winst maken kun je volgens mij in principe niet.

Dat een game een heruitgave krijgt, vind ik op zich nog niet zo'n verschrikkelijk groot probleem. Platinum, Best Of, en dat soort series heb ik op zich niet zo'n problemen mee. Maar €10 vragen voor een downloadbare game (Nintendo 64 @ Wii), of iets dergelijks kan ik niet echt waarderen. Retro is retro! Moeten ze gewoon met hun tengels vanaf blijven vind ik! En wanneer je die games toch zo graag wilt spelen, koop dan gewoon een goedkoop PC'tje voor een paar honderd Euro, neem een fatsoenlijke Internet verbinding, en trek die classics eventjes binnen via een torrentje of zo...

Een Euro vragen voor zo'n classic als pacman, OK. Maar toch geen €7,50 of whatever! Vaker koop je het origineel nog goedkoper via 2e hands websites, als dat de downloadbare game kost! Maar goed, gaming is big business tegenwoordig, en dat straalt ook van al die business modelletjes af die achter bedrijven en games schuil gaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:52

MetroidPrime

Turn it up loud, captain!

Anoniem: 91628 schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 23:14:
Retro is retro! Moeten ze gewoon met hun tengels vanaf blijven vind ik! En wanneer je die games toch zo graag wilt spelen, koop dan gewoon een goedkoop PC'tje voor een paar honderd Euro, neem een fatsoenlijke Internet verbinding, en trek die classics eventjes binnen via een torrentje of zo...
Retro is IMHO niet een spel spelen met een relatief veel slechtere PC gamepad. Voor een echte Retro console ervaring zul je toch op een TV moeten spelen vind ik.

[ Voor 7% gewijzigd door MetroidPrime op 22-09-2006 23:19 ]

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Niet online
Anoniem: 91628 schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 23:14:Dat een game een heruitgave krijgt, vind ik op zich nog niet zo'n verschrikkelijk groot probleem. Platinum, Best Of, en dat soort series heb ik op zich niet zo'n problemen mee. Maar €10 vragen voor een downloadbare game (Nintendo 64 @ Wii), of iets dergelijks kan ik niet echt waarderen.
Volgens mij is nog niet bekend of Nintendo gewoon de ROM in een emulator laat draaien. Ik hoop nog steeds dat dit niet het geval zal zijn, maar dat iedere Virtual Console game een remake is van het origineel waaraan dingen zijn toegevoegd zoals nieuwe gameplay modes, nieuwe spelkarakters, online highscores, online multiplayer, progressive scan, grafische verbeteringen, nieuw-gearrangeerde muziek, making-of materiaal (interviews, concept tekeningen, ontwerp documenten). Natuurlijk moet het origineel ook speelbaar zijn, maar de extra's moeten het de moeite waard maken.

Gewoon exact de ROM van een SNES-spel in een emu laten draaien is natuurlijk kansloos. Daar betaalt niemand voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crack_en_hack
ari3 schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 23:35:
Gewoon exact de ROM van een SNES-spel in een emu laten draaien is natuurlijk kansloos. Daar betaalt niemand voor.
Nouw dat zou ik niet te hard roepen, Ik zag laatst bij mn neefje, die zat Donkey Kong Country te spelen op de Nintendo DS of GBA weet het niet eens maar die grafische looks zijn echt 3½ keer bagger!

Donkey Kong Country was op de SNES zo super mooi en nu hebben ze dat hele spel vern**kt.
Als ze DAT spel nou exact van de SNES hadden over genomen (via een emu) had ik het juist wel gekocht maar zo'n remake als ze nu van Donkey Kong Country hebben gemaakt vind ik echt een schande voor het spel en de makers :(

MetroidPrime schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 23:18:
[...]

Retro is IMHO niet een spel spelen met een relatief veel slechtere PC gamepad. Voor een echte Retro console ervaring zul je toch op een TV moeten spelen vind ik.
Meestal speel ik de games gewoon met mijn PlayStation 2 joypad, die ik aan zo'n USB 2.0 omvormertje heb gehangen. Het meeste wat ik van die retro games speel heb ik daarnaast ook wel zelf in huis, en als het een echte vette game is, dan koop ik hem meestal ook wel via Marktplaats of Ebay.

Het echte retro gevoel komt voor mij eigenlijk nooit meer terug. Of ik nu achter de originele console zit te spelen, of achter mijn PC. Vandaar dat het me eigenlijk ook niet veel uit maakt achter welk van de twee ik mij begeef. Sommige games van vroeger zijn nu nog altijd leuk om te spelen. Maar het meeste is eigenlijk wel vrij achterhaald onderhand. En voor die paar échte vette classics ga ik echt niet wéér mijn hele kast verschuiven om al die stekkertjes in te pluggen. De enigste retro console die ik op dit moment heb aangesloten is de Sega Saturn. Daar boven staat een Dreamcast, er onder staat een GameCube, en nog een paar plankies lager staan de PlayStation 2 en de Xbox. De rest sluit ik praktisch gewoon nooit meer aan. Mijn PC is eigenlijk wel de ideale vervanger voor dat spul vind ik! Geen gekut meer met kabels en al die shit, maar gewoon eventjes een paar klikjes geven, en gamen maar!

De tijd dat ik vrijdag's (en soms wel de hele week!) op school alleen maar uit keek omdat ik om half 4 naar de videotheek kon fietsen om daar een game te gaan huren van mijn zuur verdiende zakgeld, is voorbij. Die tijd is geweest. Zoals ik me toen voelde toen ik achter mijn Sega of whatever zat, zal ik me toch nooit meer voelen. En dát was de echte retro feel! Vroeger voelde Sonic The Hedgehog bijvoorbeeld heel anders aan dan tegenwoordig. Of ik dat nu op de originele console speel, of op de PC, dat maakt voor mij eigenlijk helemaal niks uit. De game word er niet minder op of zo, maar de feel die ik er vroeger bij had, heb ik tegenwoordig echt niet meer.

Zoals met veel dingen, is de eerste keer het beste! :Y)

• Captain N

Captain N

Back in NL. T_T

De Player's Choice hoesjes hebben meestal een (lelijke) afwijkend ontwerp. Dan heb ik veel liever de mooie originele doos, dan dat de helft van het doosje grote "CLASSIC SERIES" of "PLAYERS' CHOICE" logo's bevat, en nog maar een klein stukje over blijft voor een plaatje. Stijlloos, dat zijn ze. :)

@ari3: Ik zou er niet al te veel op hopen, want ik zou helemaal niet verbaasd zijn als het gewoon de roms zijn. En waarschijnlijk ook genoeg mensen die er voor in de rij zullen staan. :P

Mijn foto's op Flickr.

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17:09

SD5k

>4&X

crack_en_hack schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 23:57:
[...]

Nouw dat zou ik niet te hard roepen, Ik zag laatst bij mn neefje, die zat Donkey Kong Country te spelen op de Nintendo DS of GBA weet het niet eens maar die grafische looks zijn echt 3½ keer bagger!

Donkey Kong Country was op de SNES zo super mooi en nu hebben ze dat hele spel vern**kt.
Als ze DAT spel nou exact van de SNES hadden over genomen (via een emu) had ik het juist wel gekocht maar zo'n remake als ze nu van Donkey Kong Country hebben gemaakt vind ik echt een schande voor het spel en de makers :(
Dat is op de GBA ja, ziet er inderdaad een stuk minder mooi uit.

En het is eerder een schande VAN de makers dan voor de makers, de port is namelijk gewoon door Rare zelf gedaan.

• Scorpion
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-01-2024

Scorpion

not to lame to read BitchX.doc

Anoniem: 91628 schreef op zaterdag 23 september 2006 @ 00:32:
[...]
De tijd dat ik vrijdag's (en soms wel de hele week!) op school alleen maar uit keek omdat ik om half 4 naar de videotheek kon fietsen om daar een game te gaan huren van mijn zuur verdiende zakgeld, is voorbij. Die tijd is geweest. Zoals ik me toen voelde toen ik achter mijn Sega of whatever zat, zal ik me toch nooit meer voelen. En dát was de echte retro feel! Vroeger voelde Sonic The Hedgehog bijvoorbeeld heel anders aan dan tegenwoordig. Of ik dat nu op de originele console speel, of op de PC, dat maakt voor mij eigenlijk helemaal niks uit. De game word er niet minder op of zo, maar de feel die ik er vroeger bij had, heb ik tegenwoordig echt niet meer.

Zoals met veel dingen, is de eerste keer het beste! :Y)
Het feit dat jij niet het zelfde gevoel met gaming hebt als destijds zal misschien ook wel een oorzaak zijn van het feit dat jij geen games meer koopt maar bij de GB's binnen trekt via je internet verbinding. Hierdoor worden de games gewoon minder interresant omdat je ze eerder laat vallen als ze ook maar de eerste tekens vertonen dat het toch niet zo'n tof spel is. De stap om de volgende game te gaan spelen is gewoon 10x makkelijker gezien er nog 100 voor je klaar staan.

Wanneer je je games origineel koopt zul je de game meer waarderen omdat je die niet zomaar weg doet.

Oh en het moeilijk doen met snoeren omdat er niet genoeg aansluitingen op je tv zijn is ook snel opgelost door een scart box aan te schaffen natuurlijk.

Scorpion schreef op zaterdag 23 september 2006 @ 13:43:
[...]

Het feit dat jij niet het zelfde gevoel met gaming hebt als destijds zal misschien ook wel een oorzaak zijn van het feit dat jij geen games meer koopt maar bij de GB's binnen trekt via je internet verbinding. Hierdoor worden de games gewoon minder interresant omdat je ze eerder laat vallen als ze ook maar de eerste tekens vertonen dat het toch niet zo'n tof spel is. De stap om de volgende game te gaan spelen is gewoon 10x makkelijker gezien er nog 100 voor je klaar staan.

Wanneer je je games origineel koopt zul je de game meer waarderen omdat je die niet zomaar weg doet.

Oh en het moeilijk doen met snoeren omdat er niet genoeg aansluitingen op je tv zijn is ook snel opgelost door een scart box aan te schaffen natuurlijk.
Ik trek mijn games niet met bakken binnen via mijn Internet verbinding. Spendeer nog altijd genoeg aan nieuwe en ouderwetse games door ze te kopen in de winkel of via Marktplaats en Ebay. Een klein kijkje op de website van mijn games collectie zou eigenlijk genoeg bewijs daar voor moeten zijn denk ik. Maar daarnaast ga ik echt geen honderden Euro's uitgeven om een originele Neo Geo machine te kopen met Metal Slug, als ik dat binnen 10 minuten allebei via Internet gedownload krijg. Alleen omdat ik dat eens een keertje wil proberen of het wel wat is. Ben wel goed, maar niet gek hè!

Alles wat ik vet vind qua games, koop ik gewoon! Classics die slecht te krijgen zijn, veel te duur zijn, etc, download ik via Internet. En zo nu en dan download ik ook wel eens een nieuwe game die ik gewoon eens wil proberen zonder €50/60 lichter te worden...

Daarnaast heb ik wel degelijk een scartbox hier staan, met in totaal 6 aansluitingen er op. Daar zijn vijf consoles op aangesloten, en mijn GP2X handheld. Die andere scart aansluiting wat ik vrij heb op mijn TV heeft niet echt fantastisch beeld, en is eigenlijk bedoeld voor iets anders. Vraag me niet hoe het komt, i realy don't give a shit either.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 190429

April 2006: de grootste retro computer dag ooit in Nederland georganiseerd! Een enorm succes, da's ook niet zo verwonderlijk want Nederland kent honderden verzamelaars van oude spelconsoles en computers. Deze groep verdient een eigen beurs, dus organiseren we op 26 november 2006 weer zo'n dag en die is weer groter dan de vorige! Een fenomeen dat in het buitenland al jaren bestaat. Een gebruikersdag voor en door hobby-isten, gebruikers en verzamelaars van oude computers. En daar bedoelen we natuurlijk niet alleen de spelletjesfanaten mee, maar die zijn uiteraard ook welkom.

Wat zijn dan die oude computers en game-consoles?

Wat dacht je van?
Atari 2600, 5200, 7800, XL, ST, Lynx en Jaguar
Commodore plus 4, C16, C64, C128, PET en Amiga
Sinclair ZX80, ZX81 en spectrum
Philips Videopac
Sharp MZ700 en MZ800
MSX (Toshiba, Sony enz.)
BBC Microcomputer
Amstrad
New Brain
Intellivision
Vectrex
Coleco Vision
Nintendo NES, SNES, N64
Sega Master System, Megadrive/Genesis, Dreamcast
Sony Playstation 1
enz. enz. enz.

Maar let wel op..... de huidige computers zoals PC, I-mac, Playstation 2, Gamecube en Xbox..... daar zul je voor op een andere gebruikersdag/beurs moeten zijn...

Maar, wat er is er zoal te zien? Binnen de zaal is een hoek ingericht, waar je op diverse oude computers kunt werken en spelen. Daarnaast zullen er circa 30 standhouders aanwezig zijn met leuke demonstraties en unieke koopjes. De geschiedenis van Atari wordt uitgebeeld in een echt atarimuseum met zeer zeldzame stukken.

Het beste nieuws bewaren we voor het laatst: de entree is gratis! Mis het dus niet! 26 november 2006 in Schiedam.

http://www.retrocomputerdag.nl

NB. De retrocomputerdag is een dag georganiseerd door hobby-isten zonder enig commercieel belang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crack_en_hack
April is al geweest 8)7 , Maar ik ga hier zeker naartoe in November :Y
Ik ben nog opzoek naar een nieuwe SNES en een copybox.

• crack_en_hack
Hi Allemaal,

Ik zit met een paar vragen en een probleem met mijn Pro Fighter Q copybox.

Ik heb net wat spellen van het internet geplukt (.smc) bestand, maar als ik dat op floppy zet krijg ik een File Error op mn Pro Fighter :'(
Het gedownloade bestand is 2MB en via Windows Commander verdeel ik dat over 2 floppy's d.m.v splits bestand in delen van 360 KiloBytes.
Maar dit werkt dus niet :N

Wat doe ik fout en kan iemand uitleg geven hoe ik dit het beste kan doen...?

* Moet het een bepaald bestandsformaat hebben (anders dan .smc)
* Kan je op een Pro Fighter ook Amerikaanse spellen back-uppen...? en krijg ik dan problemen met PAL - NTSC
* Kan het zijn dat het gedownloade spel een NTSC spel is en dat het daardoor niet werkt...?

• Schweino
Ehm, je kan de rom niet zomaar splitsen...... Dit moet je doen met een programma dat daarvoor bedoeld is zoals snestool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Net op eBay gewonnen :D

Eindelijk met doosje en boekje :P
Afbeeldingslocatie: http://i19.ebayimg.com/02/i/08/4f/5d/98_1_b.JPG

Afbeeldingslocatie: http://i11.ebayimg.com/06/i/08/52/73/2f_1_b.JPG

Afbeeldingslocatie: http://i1.ebayimg.com/04/i/08/54/f0/b9_1_b.JPG

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Erg cool!

Vooral Kirby blijft me grafisch nog steeds erg verbazen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 113150

ari3 schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 22:59:
[...]
De verpakking is lelijk omdat er van die budget logo's op staan. Verder ben ik uit principe tegen heruitgeven tegen een lagere prijs. Het is gewoon minachtend tegenover de kopers die full price voor een spel hebben betaald. Heruitgaven zijn gewoon über-triest.
1e punt ben ik met je eens, maar dat tweede vind ik nogal een opmerkelijk standpunt. Jij koopt dus ook nooit een TV in de aanbieding? of een afgeprijsde magnetron? En die retro NES/SNES spellen die op de Wii komen moeten ook allemaal minstens EUR 50,- kosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

^^ Even bij aansluiten. Met een gewone heruitgave is niets mis. Het 'lame' tegenwoordig is alleen, dat de 'heruitgave' soms al na een maand verschijnt, waardoor je als vroege koper flink baalt (je hebt net hiervoor nog een flink bedrag uitgegeven). De eerste uitgave heeft dan vaak niet eens een meerwaarde (limited edition met veel extra meuk oid).

Vroeger bleven games jaren lang dezelfde prijs houden. Toen kochten we een snes game van 220 piek van ons hardgespaarde zakgeld :)

De combo-heruitgaves, 40 games voor de prijs van een uurtje bowlen, voel ik zelf ook niets voor.
Een tijd geleden heb ik nog Midway`Arcade Treasures 1/2/3 voor de PS2 geprobeerd...Ik miste het hele retro-gevoel hierbij...vervolgens maar de atari en snes aangesloten voor het echte gevoel MET de originele cartridges :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crack_en_hack
Schweino schreef op zaterdag 30 september 2006 @ 14:50:
Ehm, je kan de rom niet zomaar splitsen...... Dit moet je doen met een programma dat daarvoor bedoeld is zoals snestool.
:'( Gelukt maar helaas niet bij de 2 spellen die ik het meeste wilde :N

Is het misschien iemand ooit gelukt om Super Mario RPG en Donkey Kong Country 3 te backuppen en ook te spelen...?

Van Super Mario RPG heb ik de ROM gedownload en die geprobeerd, maar helaas.
Donkey Kong Country 3 lukt gedeeltelijk d.w.z hij laad het prima maar er zit één of andere beveiliging in.

Weet iemand hoe ik dit het beste kan doen om deze toch te back-uppen of heeft iemand misschien de roms zelf die wel werken...?

Alvast bedankt ;)

[ Voor 4% gewijzigd door crack_en_hack op 26-10-2006 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
DK3 is, zoals je zelf al zegt, beveiligd. Je hebt en crack nodig om deze op een copier te kunnen spelen. Je zou even kunnen zoeken of ik em nog ergens heb (www.schweino.com). Anders kan ik je vast op een andere manier helpen ;)

Mario RPG is een heel ander verhaal. Deze werkt uberhaupt niet op een copier (zit een SA-1 chip in) en er zit ook nog eens een extra beveiliging in waardoor de originele cart alleen maar op een originele USA SNES werkt (zelfs niet op de SNES jr.). Je kan het dus niet op een Super Famicom of PAL SNES (met converter) spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Net twee spellen gewonnen op eBay *O*

Jammer dat het doosje niet in al te goede staat is, maarja, boeien :P
Afbeeldingslocatie: http://i8.ebayimg.com/03/i/08/9c/b4/38_1_b.JPG

En deeltje 3 :)
Afbeeldingslocatie: http://i11.ebayimg.com/02/i/08/96/8e/ca_1_b.JPG

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:59
ari3 schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 23:35:
er zullen waarschijnlijk meer dan genoeg mensen wél voor betalen...

het is alleen erg jammer als ze het zo makkelijk aan zouden pakken

Persoonlijk denk ik niet dat ze dat bij Nintendo gaan doen... :)
Maar persoonlijk zou ik het eigenlijk ook wel tof vinden als die games precies hetzelfde zijn als hun SNES originelen... voor de generatie die ze toendertijd op de SNES heeft gespeeld zou het toch een fijn punt van herkenning zijn

Leeg - Sinds 20180907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Takahandar
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:57
Schweino schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 00:36:
DK3 is, zoals je zelf al zegt, beveiligd. Je hebt en crack nodig om deze op een copier te kunnen spelen. Je zou even kunnen zoeken of ik em nog ergens heb (www.schweino.com). Anders kan ik je vast op een andere manier helpen ;)

Mario RPG is een heel ander verhaal. Deze werkt uberhaupt niet op een copier (zit een SA-1 chip in) en er zit ook nog eens een extra beveiliging in waardoor de originele cart alleen maar op een originele USA SNES werkt (zelfs niet op de SNES jr.). Je kan het dus niet op een Super Famicom of PAL SNES (met converter) spelen.
Het werkt wel op een SNES jr. (als wij hetzelfde bedoelen). Die staat namelijk bij mij thuis (die heeft dus geen drukknop om de cartridge eruit te drukken), en het werkt als een zonnetje (Mario RPG dus op een Snes jr.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElBarto
Mario RPG doet het op mijn SNES mini ook gewoon...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
hrm dan heb ik me vergist, stond me iets van bij dat 'ie het niet op mijn jr. deed maar wel op de full sized. Iig doet ie het alleen op ee USA systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

^^
Zo staat het iig wel op de nintendo-retro site (gister toevallig nog op gekeken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
heb je een quote of url, want ik weet niet wat je bedoelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Ik heb me vergist...oops.

Hier staat, dat je met een speciale FX-converter wèl Marop RPG kunt spelen op een PAL Systeem:
http://www.nintendoweb.nl/snes_accessoires/converters.php
Er zijn "twee soorten" converters
· De normale converter
Met deze converter kan je de meeste spellen wel spelen. Maar spellen als Super Mario RPG kunnen niet gespeeld worden. · De FX converter
Met deze converter kan je bijna alle geïmporteerde spellen. Met de FXconverter werkt ook Super Mario RPG en andere FX gebruikende spellen.

Kortom: weet je dat je geen FX-ondersteuning nodig hebt, dan kan je een normale converter aanschaffen. Heb je wel een converter nodig in verband met bijvoorbeeld de import van een Amerikaanse Stunt Race FX, dan moet je weten hoe je een FX kan herkennen.

Hoe kan je de FXconverter herkennen?
1. Natuurlijk kan je op de doos zien dat een converter FX wel of niet ondersteund. Helaas niet altijd mogelijk, doordat tweede hans spullen vaak geen doosje meer hebben.

Afbeeldingslocatie: http://www.nintendoweb.nl/snes_accessoires/converterfire.png

Fig 2 - Het overduidelijke SUPER FX logo rechtsonder geeft aan dat we hier te maken hebben met een converter die FX ondersteund.
Afbeeldingslocatie: http://www.nintendoweb.nl/snes_accessoires/FXconverter.png

2. Kijk bij de converter of er pins zijn waar een FXspel in kan.

Bij 1 (zie plaatje) stop je het geïmporteerde spel. Bij 2 stop je een PAL cartridge om de Super Nintendo te misleiden. Zoals te zien is op het plaatje(bij pinnenrij 1) zijn er zowel rechts als links extra pinnen, zodat er een FX cartridge in kan.

[ Voor 79% gewijzigd door Michael Knight op 20-10-2006 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElBarto
Ik heb hier ook een FX converter liggen voor mijn Japanse games, maar dat doet Mario RPG het toch echt niet op. Het schijnt dat je met veel wrikken het spel wel aan het werken kunt krijgen, maar het is toch verstandiger om een NTSC snes te kopen want dan doet ie het zeker.

Overigens, als we het toch over converters hebben: ik heb Chrono Trigger en Final Fantasy III eerst met converter gespeeld, en toen ik later een NTSC snes had en ze daarop wilde spelen waren opeens mijn save games weg. De batterijen zijn niet dood want ik kan wel gewoon opslaan. Heeft hier verder nog iemand last van gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Hmmm, misschien dat er door de converter sluiting is gemaakt (je gebruikt immers twee carts op een poort) en zo je cart gereset is?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bianca
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Ik heb ook een keer gehad dat een ntsc spel wat ik met de converter gebruikte de savegames opeens kwijt was. Zat gelukkig nog aan het begin van het spel dus het was niet zo heel erg. Maar zou best wel aan de converter kunnen liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 115248

ElBarto schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 16:56:
Ik heb hier ook een FX converter liggen voor mijn Japanse games, maar dat doet Mario RPG het toch echt niet op. Het schijnt dat je met veel wrikken het spel wel aan het werken kunt krijgen,
Ik heb twee SNESsen (PAL). Eén vergeelde en afgeragde (met tandafdrukken!) die ik voor een paar euro gekocht heb, en eentje in nieuwstaat. Ik speel meestal op de vergeelde, maar daar kreeg ik Mario RPG inderdaad niet aan de praat met mijn FXconverter.

Toen ik het op de ander probeerde lukte het in één keer. Het kan dus wel, maar het resultaat kan blijkbaar per SNES verschillen.
maar het is toch verstandiger om een NTSC snes te kopen want dan doet ie het zeker.
Dat is waar. Maar als iemand al wel een FX converter heeft liggen zou hij het eerst daarop kunnen proberen voordat er weer 100 euro wordt uitgegeven aan een Amerikaanse SNES. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElBarto
Ik heb een SNES mini met 2 controllers + Mario World voor 60 dollar gekocht. Inclusief verzendkosten geloof ik 60 of 65 Euro. Dus het is niet geweldig duur, en zoals ik al eerder zei kan de overstap van converter op NTSC snes dus problemen opleveren. Mij boeit het nu niet meer, maar het zou klote zijn als mensen hun save games op dezelfde manier kwijtraken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crack_en_hack
Zou iemand misschien voor mij kunnen testen of je ook een Amerikaans NTSC SNES spel op een Pro Fighter Copybox kan spelen en/of back-uppen...?

Ik zie bovenop mijn Pro Fighter(s) wel zo'n slot met van de exta pinnetjes een beide kanten (wat USA spellen ook hebben), Pro Fighters heb ik genoeg maar ben helaas niet in het bezit van een Amerikaans SNES spel :N .

Als dit zou werken zou dit geweldig zijn want dan hoef ik geen converter te kopen :9

Als dit met Super Mario RPG zou werken zou ik helemaal blij zijn :Y *O*

Afbeeldingslocatie: http://fotos.marktplaats.nl/kopen/8/8a/l8VV4gF+gSE=.jpg

[ Voor 66% gewijzigd door crack_en_hack op 26-10-2006 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• equationunequal
  • Laatst online: 07-07 21:10
Woei, net van een vriend van me Starwing gekregen voor de SNES :D. Dat spel heb ik helemaal grijs gespeeld vroeger, maar helaas een keer weggegeven. Wel grappig dat ik het vroeger een vrij lastig spel vond en er nu binnen een half uurtje doorheen vlieg :P...

[ equationunequal.nl - portret & model fotografie ] [ newskin.nl - socials ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Als je een converter op de copybox aangesloten krijgt, zou het mogelijk moeten zijn om usa-carts te kunnen laden als zijnde een pal-cart.

Echter is het bij een originele Mario-RPG cart onmogelijk een backup te maken. Een speciale chip in de cart zorgt ervoor, dat de game zich nooit volledig in het geheugen van snes bevindt.

Hoe dat zit bij een ROM van deze game weet ik niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:46

scorpie

Supra Addict

Hahaha wat ontzettend tof dit topic, hoe kan ik er ooit overheen gekeken hebben :P

Morgen gaan we met een paar vrienden een avondje Mortal Kombat 3 spelen, wordt dikke fun, want iedereen kent die moves nog uit z'n hoofd :D

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oguz286
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23-02 10:10
Wow ik wist niet eens dat er zo'n topic bestond :P

Weet iemand toevallig waar ik Metal Gear 1 en 2 voor de MSX origineel met boekje zou kunnen kopen? (het is retro toch? :P) Ebay? Marktplaats? Of misschien een winkel bij je in de buurt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpion
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-01-2024

Scorpion

not to lame to read BitchX.doc

Oguz286 schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 00:13:

Weet iemand toevallig waar ik Metal Gear 1 en 2 voor de MSX origineel met boekje zou kunnen kopen? (het is retro toch? :P) Ebay? Marktplaats? Of misschien een winkel bij je in de buurt?
eBay of Marktplaats dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
crack_en_hack schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 22:36:
Zou iemand misschien voor mij kunnen testen of je ook een Amerikaans NTSC SNES spel op een Pro Fighter Copybox kan spelen en/of back-uppen...?

Ik zie bovenop mijn Pro Fighter(s) wel zo'n slot met van de exta pinnetjes een beide kanten (wat USA spellen ook hebben), Pro Fighters heb ik genoeg maar ben helaas niet in het bezit van een Amerikaans SNES spel :N .

Als dit zou werken zou dit geweldig zijn want dan hoef ik geen converter te kopen :9

Als dit met Super Mario RPG zou werken zou ik helemaal blij zijn :Y *O*

[afbeelding]
Je kan op een copybox alle regios spellen plaatsen (pal/jap/usa), het cartslot is dus niet regiogebonden. Of het spel ook daadwerkelijk te spelen is op je PAL snes hangt van verschillende zaken af. Het spel kan softwarematig beveiligd zijn, of maakt gebruik van een bepaalde chip waarvoor de pro fighter geen pass-through heeft. Als van plan bent om veel te gaan spelen op je Snes, zou ik je aan raden om deze te modden met een 50/60Hz switch of een Japanse of Amerikaanse te kopen. Het spelen in 60Hz (en dus ook full-screen) is echt een wereld van verschil tov 50Hz.

Hoe komt het eigenlijk dat je zo veel pro fighters hebt en bovenstaande info niet wist? Of heb je ze pas sinds kort?

/edit:

Advertentie gevonden. Ben je de koper of verkoper? Als je de koper bent, let dan wel op dat het omn een 24Mbit copier gaat en je dus niet alle spellen kan spelen.

[ Voor 19% gewijzigd door Schweino op 27-10-2006 08:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 68306

Oguz286 schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 00:13:

Ik wens je heel veel succes. Zijn de meest gezochte MSX games. Gaat je waarschijnlijk flink veel $$$ kosten
Metal gear 2 is zo ie zo alleen in japan verschenen.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 68306 op 27-10-2006 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crack_en_hack
Schweino schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 08:34:
[...]Hoe komt het eigenlijk dat je zo veel pro fighters hebt en bovenstaande info niet wist? Of heb je ze pas sinds kort?

/edit:

Advertentie gevonden. Ben je de koper of verkoper? Als je de koper bent, let dan wel op dat het omn een 24Mbit copier gaat en je dus niet alle spellen kan spelen.
Ja heb er pas 2 bijgekocht nadat ik weer helemaal into de SNES ben :9, ik had al een paar copyboxen voor mijn 2 Super Nintendo's maar daar heb ik een hele tijd niks mee gedaan dus ik was er een beetje uit 8) en over de vraag van de Amerikaanse SNES spellen, Ik heb nooit een amerikaans SNES spel gehad dus vandaar dat ik dat niet wist.

Die copybox op marktplaats ben ik de verkoper van (van dat model copybox heb ik er 2), 24M is niet de grootste idd maar toch wel genoeg voor meer dan 80% van de spellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Mooie collectie heb je! Daar zou menigeen jaloers op zijn. Nu je pal snes nog modden en je bent klaar, kan je weer helemaal los. Ik gebruik mijn snes ook nog vaak, blijft toch wel m'n favoriete console.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crack_en_hack
Schweino schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 15:01:
Nu je pal snes nog modden en je bent klaar, kan je weer helemaal los. Ik gebruik mijn snes ook nog vaak, blijft toch wel m'n favoriete console.
Jep, het is ook mijn favoriete console :Y

Maare...SNES modden :S, kan dat dan...?, en hoe...?

Ik vond een SNES met Copybox, Multitap, Super Gameboy, Game Genie, Game Key, NESONSNES Box, Scoop en Muis al een hele mod :+
Schweino schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 15:01:
Mooie collectie heb je! Daar zou menigeen jaloers op zijn.
Jaja :9 8) Ik vind het zelf ook zeker niet vervelend om te hebben, Maar jij verzamelde toch ook copyboxen...?

Heb je daar misschien wat pics van...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Deze pics zijn alweer van enkele jaren geleden, heb er inmiddels wat bijgekocht. Ben begonnen toen de eerste snes en megadrive copiers uitkwamen, de Super Magic Drive en de Super Magicom. Beide waren destijds 8 Mbit max en hadden externe diskdrives. Door de tijd heen heb ik telkens geupgrade waardoor ik heel wat verschillende copiers heb gehad.

Hoe een snes te modden kan je makkelijk met google vinden, hier een paar links:

http://www.yiu.co.uk/snes/?page=snes60

http://home.freeuk.net/ma...s/SNES_50-60Hz_Switch.txt

Afbeeldingslocatie: http://home.freeuk.net/markk/Consoles/SNES_50-60Hz_Switch_Pic.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crack_en_hack
:S jammer dat je dan weer moet gaan solderen, daar ben ik niet zo'n held in.

Als je zo'n converter voor US spellen gebruikt wordt het dan ook automatisch 60Hz...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
nee, bij eens snes is het hardwarematig geregeld. Op een PAL snes kan je dus nooit spellen in 60Hz spelen, tenzij je bovenstaande mod er op los laat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ TerraByte
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-10-2021
Super Mario 4 is Armadillo voor de NES!!! met andere grafix!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElBarto
Super Mario 4? Bedoel je Mario World? Voorzover ik weet is er nooit een Mario Bros. 4 verschenen.

Pagina: 1 ... 10 ... 14 Laatste

Dit topic is gesloten.