Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Goeie oude (retro) consoles deel 5 Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Pagina: 1 ... 11 ... 14 Laatste
Acties:
  • 13.623 views sinds 30-01-2008

• MetroidPrime
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 06-07 11:39

MetroidPrime

Turn it up loud, captain!

quote:
ElBarto schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 12:46:
Super Mario 4? Bedoel je Mario World? Voorzover ik weet is er nooit een Mario Bros. 4 verschenen.
Nee, hij bedoelt Super Mario Bros. 4 voor de NES. Het is een pirate-cart met een gehackede versie van het spel Armadillo, waar Mario sprites in geplakt zijn. Ik ken een aantal mensen die tot op de dag van vandaag nog geloven dat het echt Super Mario Bros. 4 was.

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

• Captain N
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 29-04 09:22
Hehe, klopt idd. We hebben het er in dit topic nog over gehad een tijdje terug. Half jaar geleden of zo? Ik heb hem ook op een pirate cart, en het voel behoorlijk buggy aan. Springen werkt soms heel vreemd. Ben wel nieuwsgierig naar het origineel though, just for the record. :)

Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.

• crack_en_hack
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 12-09 15:22
Er is wel een officiele Super Mario World 4 voor op de SNES maar deze is alleen in Japan uitgebracht.

http://i7.ebayimg.com/02/i/08/c6/a3/4a_1.JPG

Ik heb idd ook verhalen gehoord van een NES versie, maar of dit een zelf geknutselde versie is weet ik niet.

crack_en_hack wijzigde deze reactie 30-10-2006 13:57 (12%)

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

• Kurios
  • Registratie: maart 2006
  • Niet online
quote:
crack_en_hack schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 13:54:
Er is wel een officiele Super Mario World 4 voor op de SNES maar deze is alleen in Japan uitgebracht.

[afbeelding]

Ik heb idd ook verhalen gehoord van een NES versie, maar of dit een zelf geknutselde versie is weet ik niet.
lees even zelf wat je zegt.

Super mario Bros 4 en Super Mario World die zijn volgens mij gelijk. Super Mario World was dus de opvolger van Super Mario Bros 3.

• crack_en_hack
quote:
Kurios schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 14:06:
[...]

lees even zelf wat je zegt.

Super mario Bros 4 en Super Mario World die zijn volgens mij gelijk. Super Mario World was dus de opvolger van Super Mario Bros 3.
8)7 :? Ok just shoot me, ik snap er helemaal niks meer van :+

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

• Captain N
Okay, komt 'ie nog een keer dan. :) De Super Mario Bros. 4 waar wij het over hebben is het spel Armadillo voor de Famicom (Japanse NES), waarin de sprite van de hoofdpersoon is vervangen door een sprite van Mario. Dit is uiteraard geen officiële versie gemaakt door Nintendo, maar circuleert op sommige pirate carts, als Super Mario Bros. 4 dus. Deze pirate carts zijn voor de NES/Famicom.

De cart die jij laat zijn is Super Mario World voor de Super Famicom (Japanse SNES). Er staat ook Super Mario Bros. 4 op omdat Super Mario World de directe opvolger is van Super Mario Bros. 3. Beetje hetzelfde verhaal als met Super Mario Land 2 en Wario Land op de Gameboy, die ook wel Super Mario Land 3 genoemd wordt. Snap je het nog? :D

Captain N wijzigde deze reactie 30-10-2006 14:45 (3%)

Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.

• Chillz
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 20-09 16:38
quote:
Captain N schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 14:43:
Okay, komt 'ie nog een keer dan. :) De Super Mario Bros. 4 waar wij het over hebben is het spel Armadillo voor de Famicom (Japanse NES), waarin de sprite van de hoofdpersoon is vervangen door een sprite van Mario. Dit is uiteraard geen officiële versie gemaakt door Nintendo, maar circuleert op sommige pirate carts, als Super Mario Bros. 4 dus. Deze pirate carts zijn voor de NES/Famicom.
Ik heb dus al tijden lang een soort vete met een maat van me die altijd beweerd vroeger ooit eens "Super Mario Bros 4" te hebben gespeeld...
Ik zeg 'm altijd dat dat niet kan, omdat die simpelweg nooit gemaakt is... 8)
Maar misschien zou hij deze Armadillo-kloon gespeeld kunnen hebben :)

Heb je toevallig ook een linkje naar meer info, met bijvoorbeeld screenies van beiden?
De Armadillo-link naar Wikipedia vertelt verder niets over een Mario-kloon

Leeg - Sinds 20180907

• MetroidPrime

MetroidPrime

quote:
Chillz schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 18:27:
[...]

Ik heb dus al tijden lang een soort vete met een maat van me die altijd beweerd vroeger ooit eens "Super Mario Bros 4" te hebben gespeeld...
Ik zeg 'm altijd dat dat niet kan, omdat die simpelweg nooit gemaakt is... 8)
Maar misschien zou hij deze Armadillo-kloon gespeeld kunnen hebben :)
Het is toch wel grappig dat zoveel mensen denken dat het een echt Mario spel was. Ik had vrij snel door dat het geen echte Mario was, omdat er op CNN beelden van de echte SMB 4 (a.k.a. Super Mario World) getoond werden, maar niemand geloofde me toendertijd.
quote:
Heb je toevallig ook een linkje naar meer info, met bijvoorbeeld screenies van beiden?
De Armadillo-link naar Wikipedia vertelt verder niets over een Mario-kloon
Hier kun je wat meer info vinden.

De voorkant van de doos van het spel was identiek aan die van Super Mario Bros. 3, alleen de 3 was vervangen door een 4. Op de achterkant stonden andere plaatjes van Mario uit verschillende spellen, ik geloof dat de onderzeeer uit Super Mario Land daar ook tussen stond.

Ik heb op YouTube nog een filmpjes gevonden van zowel Armadillo als de SMB 4 hack:
Armadillo
Super Mario Bros 4

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

• GZ
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 19-09 09:40

GZ

!!

quote:
Captain N schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 14:43:

De cart die jij laat zijn is Super Mario World voor de Super Famicom (Japanse SNES). Er staat ook Super Mario Bros. 4 op omdat Super Mario World de directe opvolger is van Super Mario Bros. 3. Beetje hetzelfde verhaal als met Super Mario Land 2 en Wario Land op de Gameboy, die ook wel Super Mario Land 3 genoemd wordt. Snap je het nog? :D
Maar... hoe zit het dan met the lost levels :? :P

PSN:GZXX | NEX5 | CCNA | Wii | PS3 | 3DS | Wii-U NNID: MasterPrikkebeen | 2 kids

• MetroidPrime

MetroidPrime

quote:
GZ schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 23:52:
[...]

Maar... hoe zit het dan met the lost levels :? :P
Breng die jongen niet in de war, dat is gewoon de echte Super Mario Bros. 2. ;)

• Chester
  • Registratie: september 2003
  • Niet online

Chester

Yeezy Taught Me

quote:
MetroidPrime schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 00:08:
[...]

En Super Mario Bros. 2 dan? :+

hap hap...

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick

• crack_en_hack
quote:
MetroidPrime schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 00:08:
[...]

:9 hahaha dat van The Lost Levels wist ik :Y

@t Schweino of iemand anders die het weet natuurlijk ;)

Ik zit nog steeds met Super Mario RPG in mn maag dat ik die niet kan spelen http://www.gsarchives.net/snes/donkey_kong_country/sprites/animated/Donkey_Lose_Right.gif
Nou heb ik het volgende ideehttp://www.gsarchives.net/snes/super_mario_rpg/sprites/animated/mario-spin.gif.

Als ik nou een Super Famicom koop (Japanse SNES) en daar een NTSC Double Pro Fighter op zet kan ik dan de USA cassette van Super Mario RPG spelen...? of gaat die Double Pro Fighter dan moeilijk doen...?
Want een Japanse Super Famicon is ook 60Hz toch...?

Nog makkelijker is om een USA SNES te kopen maar A: Die dingen zijn onwijs lelijk en B: Die zijn nog beste prijzig op eBay als je een beetje een mooi exemplaar wil.
Ik kan natuurlijk ook alleen een Super Famicom kopen en de Japanse Super Mario RPG maar die is alleen weer in het Japans en nou is mijn Japans niet zo sterk als mn Engels :+

Misschien ga ik ook wel een PAL SNES modden of mollen :P (mocht het fout gaan) maar ik geef de voorkeur aan een wat snellere en SNES vriendelijkere methode.

crack_en_hack wijzigde deze reactie 31-10-2006 00:53 (7%)

• Captain N
quote:
Het grappige is dat je in die gehackte SMB4 zelfs nog kunt veranderen in dat gordeldier, en zoals je ziet werkt het springen heel gaar. Het lijkt wel of 'ie in slow-motion in de lucht beweegt. Heb het spel overigens volgens mij ook op een cart met een stuk of 10 Mario games, maar dat weet ik uit m'n hoofd zo even niet helemaal zeker.

Mijn foto's op Flickr.

• Schweino
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 15-09 14:48
@crack_en_hack: Super Mario RPG werkt alleen op een USA super nintendo, dus een Super Famicom kan je ook wel vergeten. Ik zou dus toch op zoek gaan naar een USA super nintendo. Als het goed is moeten die juist goedkoper zijn dan een Super Famicom.

• DMaarten
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 11-06-2016

DMaarten

Sleep is GOOD!

quote:
Schweino schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 00:36:

Mario RPG is een heel ander verhaal. Deze werkt uberhaupt niet op een copier (zit een SA-1 chip in) en er zit ook nog eens een extra beveiliging in waardoor de originele cart alleen maar op een originele USA SNES werkt (zelfs niet op de SNES jr.). Je kan het dus niet op een Super Famicom of PAL SNES (met converter) spelen.
Ik heb toch echt Super Mario RPG gespeeld op m'n PAL snel met een converter hoor, zo'n ding wat je in je gameslot duwt, met voorin SMRPG en achter een willekeurig ander PAL spel.

Koste toen flink wat zakgeld om te importeren maar dat was het wel waard :)

[edit]
Ik ben niet de enige, lees de draad voordat je blaat, spuit 11 en zo 8)7 :P

DMaarten wijzigde deze reactie 31-10-2006 12:15 (5%)

Missing, loving and wanna hug you my Sweety
The bottom line is money, nobody gives a FUCK!
Fourthousand hungry children leave us per hour from starvation,
while billions are spent on BOMBS, Creating DEATH showers!

• Schweino
Ik heb een pal snes, een gemodde pal snes, een usa snes en een super famicom en mijn Super Mario RPG werkt alleen maar op de usa snes.

Heb net wat lopen zoeken op het internet en het blijkt dat er 2 verschillende super mario rpg versies in omloop zijn. 1 die het alleen op een usa snes doet en 1 die het met een converter ook op een pal snes doet. De converter moet wel alle pinnen verbonden hebben en niet alleen de middelste. De versie van super mario rpg die het alleen op een usa snes doet kan je overigens weer modden zodat deze het wel op een pal snes doet met converter door pin 127 van de SA-1 chip los te maken van de PCB in de cartridge.

Ik hou er overigens ook niet van om voor blater en spuit 11 uitgemaakt te worden, je ziet maar weer dat je zelf ook niet van alles op de hoogte bent..... En er zijn ook andere mensen op dit forum die hetzelfde melden als ik, namelijk dat hun versie van super mario RPG het alleen maar op een usa snes doet en zelfs ook niet op een super famicom met converter.

Dus @ crack_en_hack: Er zijn dus blijkbaar 2 versies van SMRPG in omloop waarvan er 1 het alleen op een usa snes wil doen, of op een super famicom zonder converter (je zal dan de bovenkant er vanaf moeten halen of het cart slot moeten verbreedden). Deze versie van SMRPG kan je eventueel ook modden, maar dan moet je de cartridge openmaken en een pin van de SA-1 chip losmaken van de printplaat.

De andere versie van SMRPG zou het wel gewoon met een volledig bedraadde converter moeten doen op een PAL snes (en een Super famicom natuurlijk). Ik heb echter geen idee hoe deze twee versies van elkaar te onderscheiden zijn.

Schweino wijzigde deze reactie 31-10-2006 13:07 (34%)

• crack_en_hack
Aha kijk dat is duidelijke taal Schweino ;) , Thanks.

Ik dacht, Zowel een US als een Japanse SNES zijn beide 60Hz en NTSC en ik heb een NTSC Double Pro Fighter waardus aan de bovenkant een cassette in kan vanuit alle landen.
Dus leek het mij dat die Double Pro Fighter als een soort converter kon dienen voor de famicom, Maar niet dus :'(

8)7 Ik ben er blijkbaar te lang uit geweest met de SNES.

Dan maar eens eBay'en voor een mooie US SNES :9

Jij hebt toch ook een Double Pro Fighter Schweino...?, Past die (en andere) ook op een US SNES...?, want de Pro Fighters hebben weer een connector slot aan de onderkant in de vorm van een Europees SNES spel.
Daarom dacht ik dat een Super Famicon i.c.m. met NTSC Double Pro Fighter beter zal gaan dan een US snes omdat daar die Double Pro Fighter niet op zou passen door het ander formaat connector slot.

• Schweino
Alle copiers passen op alle snes typen, daar hebben de ontwerpers destijds gelukkig wel aan gedacht. Ik heb mijn copiers altijd op een us snes gebruikt in de hoogtij dagen van de snes, dus dat moet geen enkel probleem geven. Als ik het me goed herinner zitten er bij de meeste copiers zelfs een soort van voetjes aan de achterkant zodat ze niet teveel wiebelen op een usa snes, want deze heeft namelijk een oneven bovenkant (het cartridge slot is iets verhoogd).

Let wel op dat als je een usa snes koopt dat je er een met stroomadapter koopt aangezien de plug die in de snes gaat afwijkend van vorm is van de pal snes. Je kan dan met een step down converter gaan werken of de US plug aan een europese snes stroomadapter bevestigen.

• ElBarto
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 29-06-2016
Als je een mooie usa snes zoekt, koop dan een snes mini. De gewone usa snes is ontzettend lelijk.

Over de versies van Mario RPG: kan het niet zo zijn dat een van beide versies nog met cart-lock systeem werkt en de andere niet?

Gamertag: Kapstokman (360, One); PSN ID: Kikuichimonji_87 (PS3)

• Schweino
De snes mini heeft alleen standaard geen RGB en s-video output mogelijkheid, alleen maar composiet. Het is echter wel weer te modden:

RGB: http://www.gamesx.com/rgbadd/snes2rgb.htm

S-Video: http://www.gamesx.com/rgbadd/snes2svid.htm

Hier is wat meer info over het SMRPG verhaal: http://nfggames.com/forum/index.php?showtopic=1382

• crack_en_hack
:S Ik vind die SNES mini nou ook niet echt mooit qua uiterlijk (beetje een goedkoop/nep uiterlijk), Maarja dan maar een normale US SNES proberen te scoren :9

Weet iemand wat een Pro Fighter X 32M en 24M copybox waard is...?, Ik heb er nog 2 te koop (dubbel) en wil hem verkopen alleen kan niet echt een prijsschatting maken.

crack_en_hack wijzigde deze reactie 03-11-2006 23:29 (5%)

• Chillz
Tja, je ziet het liggen... en dan moet je het toch meenemen 8)

• SNES - Super Mario World 2 - Yoshi's Island
• SNES - Super Street Fighter II Turbo
• SNES - Donkey Kong Country
• SNES - Donkey Kong Country 2 - Diddy's Kong Quest

Leeg - Sinds 20180907

Heb vandaag mn schroevendraaiers binnen gekregen om cartridges en consoles mee open te maken *3,5 mm en 4,5 mm*. Leuk om de N64 eens van binnen te zien, en de cartridge van SMW2 (gebruikt deze FX??)

• crack_en_hack
quote:
Exorcist schreef op woensdag 08 november 2006 @ 23:47:
de cartridge van SMW2 (gebruikt deze FX??)
Volgens mij alleen DSP :Y

• MetroidPrime

MetroidPrime

quote:
Volgens mij gebruikt SMW2 juist een Super FX 2 chip.

• vectrex
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 26-10-2014

vectrex

vectrex.nl

Ik had al eens plaatjes gezien van Space Wars als een van de eerste spellen ooit op een computer (dus ver voor Pong), als je tictactoe achtige dingen niet meetelt.

Ik meende dat de Game On tentoonstelling in 2003 in Tilburg hier ook info over had.

Space Wars bestaat uit een sterreveld met een zon in het midden die aantrekkingskracht heeft op objecten eromheem, er zijn twee spaceships en je moet in een dogfight elkaar raken (beperkte munitie).

Op een beurs in de USA stond de machine te ronken en zijn er foto's op het web gezet, dit is bijna prehistorie van computer games.

Space War was created by Stephen Russell with the help of a couple of
other hackers at MIT in 1961 on the Digital Equipment Corporation's PDP-1.

Screenshots:
http://sdf.lonestar.org/curiosity/vcf9/DSC_0873.JPG
http://sdf.lonestar.org/curiosity/vcf9/DSC_0871.JPG

De machine:
http://sdf.lonestar.org/curiosity/vcf9/DSC_0860.JPG
http://sdf.lonestar.org/curiosity/vcf9/DSC_0852.JPG

Later is er een arcade versie van gemaakt (1977) en een Vectrex spel (1982).
http://www.vectrex.nl/gfx/passport/vec7.jpg

Zien jullie je later ook als bejaarde met je Nintendo op een beurs staan ;)

• Captain N
Haha, "Rip Off" is wel een grappige titel voor een spel. :D

Mijn foto's op Flickr.

• CrystalViriS
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 20-09 14:44
Ik heb ook een aantal retro consoles van behoorlijk oude (atari 2600) tot redelijk nieuwe (bijvoorbeeld de dreamcast)

Omdat ik zelf geen tv heb, en dus afhankelijk van de tv beneden van m'n ouders, wil ik binnenkort toch zelf een tv gaan kopen. Want m'n ouders snappen er niets van dat er elke keer een andere console naast de tv staat. :9

Ik ben niet van plan om een LCD tv of iets dergelijks te kopen, omdat hier (waarschijnlijk) de lightguns van de NES en Sega Saturn niet op werken. Met het oog op de toekomst wil ik toch ook geen tv kopen waarvan de technologie al super achterhaald is. Dus word het wel een beeldbuis tv, maar het liefst geen exemplaar met "maar" 50 hertz.

Weet iemand van jullie op welk aantal hertz de lightguns nog wel werken? Ik geloof niet dat de lightguns van de Sega Saturn met precies dezelfde technologie werken als die zapper van de NES? Of is dit juist wel zo? Ik heb hier op Internet niets over kunnen vinden dus vandaar m'n bericht hier.

• GZ
  • Laatst online: 19-09 09:40

GZ

!!

Ik heb een 100Hz beeldbuis, maar eigenlijk nooit getest of mijn scope en zapper werkte. Ik heb altijd gehoord dat dit niet zo was op een 100Hz.

PSN:GZXX | NEX5 | CCNA | Wii | PS3 | 3DS | Wii-U NNID: MasterPrikkebeen | 2 kids

• Schweino
lightguns etc werken idd niet op een 100Hz TV (tenzij je deze ook naar 50Hz kan schakelen via het menu). Je hebt overigens ook weer 3rd party lightguns die wel met 100Hz TVs werken.

• Richard
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 19-09 14:39

Richard

Kuru Kuru Kururin

Laatst een SCPH-1110 op de kop kunnen tikken:

http://www.skjoldhammer.dk/psx/psx_flightstick.jpg

Iemand die mij misschien kan vertellen welke game ik hier het beste mee kan spelen? Het zou geloof ik iets van vlieg en tank spelletjes moeten zijn.

JaJa, ik weet het, voortaan moet ik dat eerst nagaan voordat ik zo'n ding aanschaf :+

• crack_en_hack
Er kwamen na het lezen van de post van CrystalViriS bij mij ook weer een aantal vragen opborrelen.

Dat van die Hz'en bij lightguns/zappers/scoops zou ik idd ook wel willen weten of dat bv. op een 60Hz TV, LCD en/of Plasma TV werkt...?

Weet iemand of ik een expansion pack voor de Nintendo 64 uit Amerika ook in een Nederlandse/Europese Nintendo 64 kan doen...?

@T Schweino: Dit is wel een goeie voor jou ;) .
Ik wil graag voor mijn Double Pro Fighter een Sega kopen, maar nou ben ik niet zo thuis in de SEGA's.
Ik weet dat deze voor de Sega MegaDrive is maar na wat zoeken is er ook een MegaDrive II (2)

Past/kan die Double Pro Fighter ook op de MegaDrive 2...?

En op een website zag ik ook staan dat deze ook genesis games kan back-uppen :?, Wat is gegesis dan weer voor iets...?

Ik kan ergens een mooie copybox kopen maar die verkoper zegt dat de copybox NTSC is.

Is een copyboxen wel NTSC of PAL...?, Ik dacht allebij :?

En zoja is deze dan om te bouwen naar het PAL systeem...?

En als laatste:

Als ik dan een NTSC copybox op een Japanse SNES of US SNES zet kan ik dan de spellen spelen die ik op een andere (blijkbaar dan PAL) copybox heb ge-back-upped...?

• ari3
  • Registratie: augustus 2002
  • Niet online
quote:
Richard schreef op zondag 12 november 2006 @ 22:42:
Laatst een SCPH-1110 op de kop kunnen tikken:

Iemand die mij misschien kan vertellen welke game ik hier het beste mee kan spelen? Het zou geloof ik iets van vlieg en tank spelletjes moeten zijn.
Ah, de analoge joystick. Wil ik ook nog hebben (wel eentje in een Japanse doos). Uit m'n hoofd worden ondersteund:
- Ace Combat
- Descent
- Namco Museum vol. 4 (Assault en Assault Plus... <-- tank besturing)

"And do you think that unto such as you, a maggot-minded, starved, fanatic crew God gave a secret, and denied it me? Well, well—what matters it? Believe that, too!" - Omar Khayyám

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

quote:
ari3 schreef op maandag 13 november 2006 @ 09:51:
[...]
Ah, de analoge joystick. Wil ik ook nog hebben (wel eentje in een Japanse doos). Uit m'n hoofd worden ondersteund:
- Ace Combat
- Descent
Mmm, Ace Combat was ik via Google al achtergekomen; omdat die bij zo'n stick geleverd werd. Echter werkt dat geloof ik pas vanaf Ace Combat 3 (of zelfs alleen Ace Combat 3 (en dus niet hoger)).

Kun je misschien zeker zijn van je zaak? Dan kan ik wat games hiervoor aanschaffen. Heb je misschien tips om te zoeken in google? Want nu zoek ik alleen op de SCHP-nummer; is er een officiele naam voor deze add-on of is "analog joystick" de normale naam hiervan?

• Schweino
quote:
crack_en_hack schreef op maandag 13 november 2006 @ 00:50:
Er kwamen na het lezen van de post van CrystalViriS bij mij ook weer een aantal vragen opborrelen.

Dat van die Hz'en bij lightguns/zappers/scoops zou ik idd ook wel willen weten of dat bv. op een 60Hz TV, LCD en/of Plasma TV werkt...?
Je hebt in NL geen 60Hz Tv's , wel 50/60Hz Tv's. NTSC zappers werken met NTSC spellen (60Hz), PAL zappers werken met PAL spellen (50Hz). Dit is iig zo bij de lightgun van de Dreamcast. Let op dat er een verschil bestaat tussen lightguns met ontvanger (Nintendo super scope, Sega Menacer) en lightguns zonder ontvanger. Die met ontvanger zijn niet afhankelijk van de TV en kan je dus op elke TV gebruiken.
quote:
Weet iemand of ik een expansion pack voor de Nintendo 64 uit Amerika ook in een Nederlandse/Europese Nintendo 64 kan doen...?
Ja, dat is geen probleem.
quote:
@T Schweino: Dit is wel een goeie voor jou ;) .
Ik wil graag voor mijn Double Pro Fighter een Sega kopen, maar nou ben ik niet zo thuis in de SEGA's.
Ik weet dat deze voor de Sega MegaDrive is maar na wat zoeken is er ook een MegaDrive II (2)

Past/kan die Double Pro Fighter ook op de MegaDrive 2...?
Ja, dat past, maar de pro-fighter "zweeft" dan wel een beetje omdat het cart slot van een MD2 niet zo diep is als die van een MD1. Ik zou je dan ook een MD1 aanraden.
quote:
En op een website zag ik ook staan dat deze ook genesis games kan back-uppen :?, Wat is gegesis dan weer voor iets...?
Een Sega Genesis is een Amerikaanse Megadrive (een beetje googelen kan ook geen kwaad.....)
quote:
Ik kan ergens een mooie copybox kopen maar die verkoper zegt dat de copybox NTSC is.

Is een copyboxen wel NTSC of PAL...?, Ik dacht allebij :?
Super Nintendo copiers zijn inderdaad PAL of NTSC. Dit heeft te maken met de lockout chip die in een snes zit.
quote:
En zoja is deze dan om te bouwen naar het PAL systeem...?
Is te doen, maar is geen makkie. Je zal dan de lockout chip uit je snes moeten halen of switchen, of de lockout chip in de copier moeten vervangen voor een PAL lockout chip. Vaak is het zo dat met een NTSC cart in de NTSC copier het wel werkt op een PAL console. Je zal dan dus wel die cart de hele tijd in de copier moeten hebben.
quote:
En als laatste:

Als ik dan een NTSC copybox op een Japanse SNES of US SNES zet kan ik dan de spellen spelen die ik op een andere (blijkbaar dan PAL) copybox heb ge-back-upped...?
ja, je kan dan spellen uit alle regio's spelen (mits ze niet beveilgd zijn, maar daar heb je weer cracks voor)

• ErikRo
  • Laatst online: 15-09 20:01
Vraagje, ik heb een N64 en daar heb ik een geheugenkaart voor gekocht voor save games.
Maar hij onthield ze niet dus elke dag kon ik opnieuw beginnen, ik weer terug hij had er nog één. Weer onthield hij het niet. Ik heb het maar gelaten. Maar is er een probleem met Nintendo64 en savegames? Want 2 x een kaart kopen en 2 keer niet werken, geeft me geen goed gevoel. Moet een 3e proberen, of is de N64 gewoon rot? Op zich werkt hij verder wel, alleen dat saven he.

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

• Michael Knight
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 11:00

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

De contactjes zijn vaak rot/aangekoekt; dus de 'gouden' pennetjes in je controller en op je memorycard. Een beetje contactspray zou voldoende moeten zijn om geheel weer werkend te krijgen :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• CrystalViriS
quote:
Schweino schreef op maandag 13 november 2006 @ 11:00:
[...]

Je hebt in NL geen 60Hz Tv's , wel 50/60Hz Tv's. NTSC zappers werken met NTSC spellen (60Hz), PAL zappers werken met PAL spellen (50Hz). Dit is iig zo bij de lightgun van de Dreamcast. Let op dat er een verschil bestaat tussen lightguns met ontvanger (Nintendo super scope, Sega Menacer) en lightguns zonder ontvanger. Die met ontvanger zijn niet afhankelijk van de TV en kan je dus op elke TV gebruiken.
Ik heb verder geen lightguns met ontvanger dus zal waarschijnlijk dan toch moeten gaan voor een tv met 50/60 Hertz. Wel jammer dat lightguns niet werken op een "modernere" tv.

Ik heb weleens ergens gelezen dat het beeld van 100 hertz tv's word opgebouwd in 2 verschillende vakken, waardoor het dus denk ik ook niet mogelijk is een dergelijke tv terug te schakelen naar 50 hertz, als dit soort tv's al bestaan?

• Schweino
Ik heb ooit een Philips 100Hz breedbeeld gehad en die kon je via het menu gewoon op 50Hz zetten.

• master_viper
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 08:09

master_viper

Attack Of The Bunnies!!!

Ik wil dus graag een Dreamcastje aanschaffen maar enkele vragen hierover:

- Waar moet ik op letten bij aanschaf DC?
- Wat zijn de topspellen die iedereen gespeeld moet hebben/bezitten?
- Wat zijn de aansluitmogelijk op HD-Tv?
- Is er nog iets van online play mogelijk op de DC?
- Wat is een VM?

-= Very annoying forum person =-

• Schweino
*kuch* Dreamcast Fanaten..verzamel u hier.... (Deel 2) *kuch*

Schweino wijzigde deze reactie 14-11-2006 23:37 (10%)

• ari3
  • Registratie: augustus 2002
  • Niet online
quote:
Richard schreef op maandag 13 november 2006 @ 10:18:
[...]

Mmm, Ace Combat was ik via Google al achtergekomen; omdat die bij zo'n stick geleverd werd. Echter werkt dat geloof ik pas vanaf Ace Combat 3 (of zelfs alleen Ace Combat 3 (en dus niet hoger)).
Alleen deel 2 en 3 ondersteunen de SCPH-1110 analoge joystick.
quote:
Kun je misschien zeker zijn van je zaak? Dan kan ik wat games hiervoor aanschaffen. Heb je misschien tips om te zoeken in google? Want nu zoek ik alleen op de SCHP-nummer; is er een officiele naam voor deze add-on of is "analog joystick" de normale naam hiervan?
Uit mijn persoonlijke collectie (Japanse versies):
  • Pilot ni Narou (SLPS 01600)
  • Colony Wars (SLPS 01403~4)
  • Namo Museum vol. 4 (SLPS 00540)
  • Star Ixiom (SLPS 01680)
  • Macross Digital Mission VF-X (SLPS 00386)
  • Armored Troops Votoms Gaiden - Blue Knight Berserga Story (SLPS 00981)
  • Descent (SLPS 00218)
  • Sidewinder 2 (SLPS 00954)
  • Ace Combat 2 (SCPS 00830)
  • Ace Combat 3 (SLPS 02020~1)
De aanraders zijn Namco Museum #4 en de Ace Combat spellen... De rest is nogal matig. Macross en Votoms zijn mech games dus eigenlijk alleen leuk voor fans van het genre.

"And do you think that unto such as you, a maggot-minded, starved, fanatic crew God gave a secret, and denied it me? Well, well—what matters it? Believe that, too!" - Omar Khayyám

• dano_nl
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 09:16
Valt de playstation 1 ook al onder retro consoles? Zo ja, ik heb er eentje goedkoop kunnen krijgen (dat ouwe model) alleen nu ben ik op zoek naar de schema's van dat ding en vooral van de voeding. Er zit een weerstandje los en ik krijg hem niet echt goed doorgemeten. Heb me al rot gegoogled naar schema's of inside foto's maar kan niets vinden.

Het probleem is dat hij af en toe de kleuren verkeerd weergeeft, ik zie wat rommel op de printplaat en de weerstand is rot, dus eerst dat even fixen, kijken of het helpt.

Iemand enig idee?

Meh

• Schweino
Zijn de aansluitingen van de video-out poort nog wel 100%? Je zou ook kunnen kijken of de video kabel nog wel in orde is.
quote:
master_viper schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 23:33:
Ik wil dus graag een Dreamcastje aanschaffen maar enkele vragen hierover:

- Waar moet ik op letten bij aanschaf DC?
- Wat zijn de topspellen die iedereen gespeeld moet hebben/bezitten?
- Wat zijn de aansluitmogelijk op HD-Tv?
- Is er nog iets van online play mogelijk op de DC?
- Wat is een VM?
- Oftie nog mooi wit is, evt. met twee controllers en VMU's ;) (evt. doos is leuk!)
- Shenmue, Virtua Tennis, Crazy Taxi, Resident Evil Code Veronica, Soul Calibur, Sonic Adventure enz.
- Gewoon aansluiten, maar via composiet of een RGB kabel oid. Geen fancy HDMI/VGA/Component als je dat bedoelt ;)
- Ja, ding bevat een ingebouwd modem, maar probeer het maar niet. Nooit goed van de grond gekomen
- Een VMU is een Visual Memory Unit, bedoel je dat? Dat is een opslagkaart die in je controller gaat, maar dan met een displaytje erop die wat leuke features kan hebben in spellen bijv.

• 0X55AA
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 17-09 11:27
http://cgi.ebay.com/ws/eB...tem=250047656706&indexURL=

Iemand die gaat bieden? \o/

Heb een Philips VideoPac 7000 gevonden op zolder met een paar games. Alleen krijg ik deze niet werkend.

Ik sluit hem aan volgens het boekje, maar de TV vindt hem niet (automatisch zoeken). Het geen super moderne tv (ong 5 jaar oud). Mijn Sega Master vind hij wel automatisch. Weet iemand hoe ik hem aan de gang kan krijgen, of waar ik op kan letten?

Heb hem opengevezen, ontstoft etc... alles leek in orde. Heb de adapter getest, geeft mooi stroom.

Iemand een idee waar het aan kan liggen?

• crack_en_hack
quote:
:? $1,750,000.00 voor een spelletje 8)7 , Echt ziek dit 7(8)7

Ik zag laatste al 2 zeldzame SNES spellen in de 300 Euro eindigen en dat vind ik al te gek voor woorden (Een gesealde Super Mario RPG en Donkey Kong Country Competition)

Ook en paar leuke koopjes, Sinterklaas tip maybe... :+ <+:)

http://cgi.ebay.nl/SUPER-...62053QQrdZ1QQcmdZViewItem

http://cgi.ebay.nl/ws/eBa...iewItem&item=220044629995

http://cgi.ebay.nl/NINTEN...62053QQrdZ1QQcmdZViewItem

• Schweino
quote:
Exorcist schreef op woensdag 15 november 2006 @ 21:12:
[...]
- Gewoon aansluiten, maar via composiet of een RGB kabel oid. Geen fancy HDMI/VGA/Component als je dat bedoelt ;)
Ga jij je eens in een hoekje staan schamen ;) De dreamcast was juist de eerste console die 480p over VGA kon leveren.
quote:
Schweino schreef op woensdag 15 november 2006 @ 23:15:
[...]

Ga jij je eens in een hoekje staan schamen ;) De dreamcast was juist de eerste console die 480p over VGA kon leveren.
Haha, en dan heb ik nog wel drie Dreamcasts :P
Nou, weten we dat ook weer O-)

• Captain N
quote:
crack_en_hack schreef op woensdag 15 november 2006 @ 22:43:
:? $1,750,000.00 voor een spelletje 8)7 , Echt ziek dit 7(8)7

Ik zag laatste al 2 zeldzame SNES spellen in de 300 Euro eindigen en dat vind ik al te gek voor woorden (Een gesealde Super Mario RPG en Donkey Kong Country Competition)

Ook en paar leuke koopjes, Sinterklaas tip maybe... :+ <+:)

http://cgi.ebay.nl/SUPER-...62053QQrdZ1QQcmdZViewItem

http://cgi.ebay.nl/ws/eBa...iewItem&item=220044629995

http://cgi.ebay.nl/NINTEN...62053QQrdZ1QQcmdZViewItem
En er heeft inmiddels nog iemand op geboden ook ;) 8)7 Ik was het niet trouwens. :P

Die Powerfest cart is best lachen, alleen beetje jammer dat de printplaat er open en bloot uit steekt. De prijs ook btw. Die ling_jr verkoopt een hele boel zeldzame dingen trouwens op Ebay. Die 64DD is juist een van z'n minder zeldzame dingen. Ook bij hem geldt helaas weer dat 'ie alles voor veel meer dan het waard is op Ebay gooit.

Mijn foto's op Flickr.

• Yamy_Daffy
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 19-09 19:44
Sinds vrijdagavond ook weer in het bezit van een NES.
Lag er nog 1 incl Mario Bros 1 en duck hunt + Tennis namelijk stof te verzamelen op zolder bij de ouders van me vriendin.

Gelijk aan gesloten en het weekend wat spelletjes via marktplaats gekocht.
Heb nu,
Mario 1 tm 3
Tennis
Duck hunt
Spy vs Spy
Wrestlemania
Robocop
Double Dragon II

Heb hem vandaag wel even open moeten maken en moeten schoonmaken van binnen aangezien ik wel erg vaak last had van een knipperend beeld. (dat is nu groten deels verholpen).

PSN: Yamy_Daffy

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

quote:
[...]
- Ace Combat
- Descent
Ik neem binnenkort nogeens contact met je op; waarschijnlijk gaat mijn Analoge stick binnenkort de deur uit met: Ace Combat 3 & Colony Wars: Vengeance.

• Neobahamuth
  • Registratie: april 2003
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

Vandaag voor € 20 gescoord :*) :

http://img87.imageshack.us/img87/8656/1000042imgbbbbyj5.jpg

1x NES control deck (+ RF switch & power cable)
2x NES controllers
1x Nintendo Zapper
1x Nintendo Zapper cloon
1x Chip 'n Dale Rescue Rangers :X
1x Sega Mega Drive Arcade Power Stick

Alles in 100% werkende staat (voor bij de verzameling).

BBQBBQ 2OpendeurdagLED Cat Feeder

• Captain N
" :X "? Ik vind Chip 'n Dale een van de toffere NES games, zeker met twee personen. Wel een beetje aan de makkelijke kant, maar dat is misschien ook wel de charme ervan. :)

Mijn foto's op Flickr.

• Chillz
inderdaad...
Rescue Rangers was is heel leuk om met z'n 2en te doen...
Samenwerking, niet te lastig, wel leuk...

Zijn er in NL ook grijze Zappers uitgekomen?
Ik dacht eigenlijk dat hier alleen maar de oranje-versie was verkocht?

Leeg - Sinds 20180907

• crack_en_hack
*O* JIPPIE, BACK ONLINE (na 4 dagen zonder internet gezeten te hebben) - doorgefikte router 8)7

Yeah!, Chip 'n Dale Rescue Rangers is echt onwijs lache, Dit is één van de spellen die ik nog zo nu en dan eens op mn NES speel :9.

Helaas is er voor zover ik weet geen Super Nintendo versie van, Toch...?

Ik heb ook een Chip 'n Dale Rescue Rangers 2 op de NES :P, Als je met zn 2en bent kan je met elkaar gooien :Y

• Shadow_Zero
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 12-09 09:39
quote:
Exorcist schreef op maandag 13 februari 2006 @ 17:40:
[afbeelding]

[afbeelding]

Kan het meeste er netjes in kwijt, mn PSP, DS, andere NGC en N64 staan ergens anders.
Nu voor de volgende consoles wordt het wat krap.
Ziet er errug vet uit. Ik heb ook zoiets in mijn Ikea bonde buffet staan, alleen dan nog wat meer elektronica spul en iets minder consoles ;)
Je krijgt geloof ik ook een probleem als je een converter zou willen gebruiken bij sommige consoles :P

*moet ook eens foto's gaan maken

Eigenlijk ontbreekt er nog een Joytech AV Control Center ;)

Is er trouwens iemand thuis in modden? Ik zou graag m'n SNESsen willen ombouwen met de 50/60Hz switch mod.

• Captain N
quote:
crack_en_hack schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 20:58:
Helaas is er voor zover ik weet geen Super Nintendo versie van, Toch...?

Ik heb ook een Chip 'n Dale Rescue Rangers 2 op de NES :P, Als je met zn 2en bent kan je met elkaar gooien :Y
Klopt, alleen Chip 'n Dale 1 en 2 op de NES, helaas. ;(

Mijn foto's op Flickr.

• vectrex
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 26-10-2014

vectrex

vectrex.nl

as zondag is er weer een retrocomputerdag in Schiedam.

http://www.retrocomputerdag.nl

http://smartcms.nl/cms2/sites/1023/images/banner_dutch.gif

Vorig jaar was ik er met een eigen tafel, dit keer gewoon bezoeker. Bij foto's 2006 zie je op foto 2 mijn vectrex in (inmiddels verkochte) display, en wat lager mijn mini mame Galaga kast!

vectrex wijzigde deze reactie 24-11-2006 11:35 (35%)

• Shadow_Zero
quote:
Schweino schreef op maandag 13 november 2006 @ 11:00:
[...]

Kun je de SNES scope op een 100hz/lcd/plasma/projectie tv gebruiken????

• Schweino
Volgens mij staat het antwoord recht boven je vraag....

• Shadow_Zero
Mijn vraag is ter verificatie, want volgens mij heb ik dat niet aan de praat gekregen ;)
Gaan we het nog eens proberen!
quote:
Yamy_Daffy schreef op maandag 20 november 2006 @ 18:51:
Sinds vrijdagavond ook weer in het bezit van een NES.
Lag er nog 1 incl Mario Bros 1 en duck hunt + Tennis namelijk stof te verzamelen op zolder bij de ouders van me vriendin.

Heb hem vandaag wel even open moeten maken en moeten schoonmaken van binnen aangezien ik wel erg vaak last had van een knipperend beeld. (dat is nu groten deels verholpen).
Hoe verhoudt zich het schoonmaken via de NES openmaken ten opzichte van het gebruik van een NES Cleaning Kit? Is/werkt het een beter dan het ander?

• crack_en_hack
quote:
Shadow_Zero schreef op vrijdag 24 november 2006 @ 09:19:
[...]
Is er trouwens iemand thuis in modden? Ik zou graag m'n SNESsen willen ombouwen met de 50/60Hz switch mod.
Een paar posts hierboven staat precies hoe het moet.

Ik heb ook een 2e hands SNES klaar staan om dit eens te proberen :P, alleen zoek ik nog een mooi schakelaartje die ik bv. naast het super nintendo logo kan plaatsen i.p.v. aan de achterkant.

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

quote:
[...]
- Ace Combat
- Descent
Ari ik wil je nog steeds een keer contacteren voor mijn analoge joystick; maar ik kan je niet bereiken via je profiel.

• Shadow_Zero
quote:
crack_en_hack schreef op vrijdag 24 november 2006 @ 13:02:
[...]

Een paar posts hierboven staat precies hoe het moet.

Ik heb ook een 2e hands SNES klaar staan om dit eens te proberen :P, alleen zoek ik nog een mooi schakelaartje die ik bv. naast het super nintendo logo kan plaatsen i.p.v. aan de achterkant.
Op pagina 43???

Ik kan op http://www.gamesx.com/importmod/snes5060.htm en http://www.mmmonkey.co.uk...tendo/snes-switches-1.htm lezen hoe het moet, maar ik bedicht mezelf niet de skills toe ;)
Daarbij heb ik ook geen soldeerbout e.d.
Maar die moet wel gaan komen, want ik wil nog wat SNES RGB kabels modden :)

• kevin33
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 07:26

kevin33

Welkom in Utopia.

Vorige week nog een SNES gekocht met Super Mario Allstars, en een controller 2x voor € 20,00, daarna nog ff 3 games gehaald en een extra controller voor € 35, waaronder MK3, Micromachines en ISS.

Gisteren ff een N64 gescoord met 1 controller en 2 games Mario 64 en Mario Kart 64 voor € 22,50, het mooiste is beiden werken perfect!

Ik sta op de grens. Van vroeger en later. Voor mij een ruimte. Die ik nog niet ken. Achter mij alles. Wat ik achter moet laten Ik sta hier met niets meer. Dan alleen wie ik ben.

• crack_en_hack
quote:
Nope :N ,... pagina 40 :Y

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

quote:
Shadow_Zero schreef op vrijdag 24 november 2006 @ 12:55:
Mijn vraag is ter verificatie, want volgens mij heb ik dat niet aan de praat gekregen ;)
Gaan we het nog eens proberen!

[...]

Hoe verhoudt zich het schoonmaken via de NES openmaken ten opzichte van het gebruik van een NES Cleaning Kit? Is/werkt het een beter dan het ander?
Kan ik wel beantwoorden; kheb dat kitje ook liggen hier. Voor cartridges zijn die stiftjes goed te gebruiken :)

Bij de nes is het echter een klein stukje stof (katoen?) dat heel lullig over de nex-connectoren schuurt. Mocht je NES een beetje aanslag hebben (dus ten tijde van de release van deze kit) dan was dat effectief geweest. Echter krijg je de aanslag van 20 jaar er niet af met deze kit. Het beste is nog altijd je deck openmaken, mobo loskoppelen, zwarte connectorbase loskoppelen en die even in de week zetten met contactspray. Dan heel voorzichtig de aanslag loskrabben. Vervolgens weer ff in de contactspray zetten.... en dan droogblazen met een fohn (koude stand graag).

Eventueel kun je de connectors iets bijbuigen voor het 'als nieuw' effect :)

Suuces!

• CrystalViriS
Ik heb hier ook een NES staan, met ongeveer 10 spellen erbij. Alle spellen die hierbij zitten werken wel, maar het probleem is dus ook dat het soms wel 15 pogingen duurt voordat hij eindelijk eens goed laadt.

Ik heb alle cartridges al eens keer goed schoongemaakt en ook de NES al eens opengeschroeft en de contactpunten schoongemaakt waar de cartridges in worden gestoken zegmaar. Zoals ik hierboven lees moet je dus deze zwarte connector van het mobo kunnen afschroeven en schoonmaken met contactspray? Het lijkt me namelijk dat deze vastgesoldeerd zit op het mobo of zit ik ernaast?

• Captain N
Het deel waar je de cart in schuift (dat zwarte plasticen geval met contactjes erin) zit met een paar schroefjes vast, dus die kun je er gewoon uithalen. Als ik me niet vergis (alweer een tijdje geleden) schuift het over weer wat contactjes op het mobo heen, maar die kun je gewoon schoonmaken zonder los te maken. Deze zullen echter waarschijnlijk wel schoon gebleven zijn, daar er niet echt de mogelijkheid is geweest dat daar stof bij kwam.

Captain N wijzigde deze reactie 25-11-2006 17:52 (6%)

Mijn foto's op Flickr.

• 0X55AA
  • Laatst online: 17-09 11:27
Heb net Commix Zone uitgespeeld op Megadrive, een echte aanrader!

Weet er trouwens iemand of er ook retro-beurzen worden georganiseerd in Belgie? Google vind er alleszinds geen.

Weet nog iemand aanraders op Megadrive?

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

quote:
Captain N schreef op zaterdag 25 november 2006 @ 17:50:
Het deel waar je de cart in schuift (dat zwarte plasticen geval met contactjes erin) zit met een paar schroefjes vast, dus die kun je er gewoon uithalen. Als ik me niet vergis (alweer een tijdje geleden) schuift het over weer wat contactjes op het mobo heen, maar die kun je gewoon schoonmaken zonder los te maken. Deze zullen echter waarschijnlijk wel schoon gebleven zijn, daar er niet echt de mogelijkheid is geweest dat daar stof bij kwam.
Klopt!
Btw, hele oude NES`jes kunnen zelfs op dat gedeelte compleet geoxideerd zijn. Bij een nes die ik helemaal niet meer werkende kreeg, schoof ik het zwarte blok van het mobo af...vervolgens vielen er nog wat 'schilfers' op m`n werkblad...restanten van ooit originele printbanen. Deze heb ik opnieuw gesoldeerd en de NES was als nieuw >:) :)

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Gister weer wat tegengekomen..

http://www.nesplayer.com/features/PAL/lionking.jpg

http://i17.ebayimg.com/04/i/05/bd/d5/ca_2.JPG

http://www.lofi-gaming.org.uk/museum/games/scans/753.jpg

Overigens heb ik games als 'The Lion King' en 'Aladdin' destijds eigenlijk niet meer in de winkels zien liggen voor de NES...weet iemand waarom (en ja degraphics zijn crappy :P)

• Captain N
Omdat ze helemaal in het einde van de NES z'n lifecycle waren gereleased, of eigenlijk na de NES z'n lifecycle. Deze spellen hebben ook een SNES release, die soms tegelijkertijd uitkwamen. The Lion King en Aladdin werden bijvoorbeeld in 1994 (!!) gereleased, tegelijk met de SNES versie. Toen verkocht vrijwel geen winkel nog NES spellen aangezien de SNES al lang en breed in de winkels lag.

Ook wel grappig trouwens is dat The Lion King en Aladdin beiden PAL only zijn, en best leuke games zijn. Hebben wij Europeanen ook nog eens een voordeeltje ;)

Captain N wijzigde deze reactie 30-11-2006 19:11 (24%)

Mijn foto's op Flickr.

• Shadow_Zero
Ik heb een SNES waarvan de linkeraudio kanaal het niet doet.
Ik heb het volgende uitgeprobeerd: http://www.mmmonkey.co.uk/console/nintendo/snes-glitches.htm
maar heeft geen resultaat geboden.
Iemand nog suggesties? Of moet ik de pinnetjes van het slot nog wat verder inbuigen?

• session1978
  • Laatst online: 09-04-2014
quote:
Schweino schreef op zaterdag 15 juli 2006 @ 23:15:
Copyboxen voor de NES bestaan niet, hoe wilde je die eigelijk in de frontloader proppen?
Die bestaan wel.
Je moet alleen zoeken op Famicon en copybox.

Dit is een systeem met cdrom dat onder de NES wordt gekoppeld.

• Schweino
Zoooo, bijna een half jaar naar dato een quote aanhalen, moet een record zijn. Ben errrrg benieuwd naar een url van wat je bedoelt overigens..... En ik blijf nog steeds bij mijn standpunt, een copybox voor de NES bestaat niet. (Let wel, ik rep met geen woord over de Famicom)

En als je deze:

http://www.n-sider.com/media/database-hardware-famicomdisksystem01.jpg

bedoelt dan 8)7

Schweino wijzigde deze reactie 04-12-2006 23:27 (53%)

• joepvhunsel
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 19-02 11:10

joepvhunsel

Erfgenaam van de Bierbaron

Een vriend van me heeft zijn snes (inclusief scope) aangesloten in ons hok paar dage trug
Echt geniaal die oude games. Donald duck die in die ninja kan veranderen is wreed :P

Ik ga ook mijn nes us zoeken en weer spelen als ik dit zo lees gaan me hande jeuke :+

De Bierbaron is terug!

• Captain N
quote:
Schweino schreef op maandag 04 december 2006 @ 23:21:
Zoooo, bijna een half jaar naar dato een quote aanhalen, moet een record zijn. Ben errrrg benieuwd naar een url van wat je bedoelt overigens..... En ik blijf nog steeds bij mijn standpunt, een copybox voor de NES bestaat niet. (Let wel, ik rep met geen woord over de Famicom)
Even naast het feit dat jij het er niet over had, zijn er wel Famicom copyboxen trouwens. ;) Voor de NES is er ook iemand die een flash card gemaakt heeft, en deze mondjesmaat via zijn website verkoopt. Ben ff kwijt wat het adres was, maar mocht je interesse hebben kan ik wel ff op zoek gaan ;)

Wat ik me trouwens nog afvroeg... vragen of opmerkingen over retro-games op de Virtual Console van de Wii, horen die nu hier thuis of in het grote Wii & GC topic? :P

Mijn foto's op Flickr.

• joepvhunsel

joepvhunsel

Als het een vraag over de game is zou ik zegge in dit topic, maar bijvoorbeeld vraag over de besturing van de game met wii dan weer het andere :+

De Bierbaron is terug!

• Schweino
quote:
Captain N schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 09:29:
[...]

Even naast het feit dat jij het er niet over had, zijn er wel Famicom copyboxen trouwens. ;)
Klopt, vandaar dat ik het specifiek over de NES had. ;)

• WarPuppy
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 05-03 22:18

WarPuppy

Electronic Technology

quote:
Michael Knight schreef op zaterdag 25 november 2006 @ 20:45:
[...]

Klopt!
Btw, hele oude NES`jes kunnen zelfs op dat gedeelte compleet geoxideerd zijn. Bij een nes die ik helemaal niet meer werkende kreeg, schoof ik het zwarte blok van het mobo af...vervolgens vielen er nog wat 'schilfers' op m`n werkblad...restanten van ooit originele printbanen. Deze heb ik opnieuw gesoldeerd en de NES was als nieuw >:) :)
Toch door middel van de schroefjes aan de onderkant?
En wat als je die niet loskrijgt? En half kapot zijn gedraaid? :(

• ElBarto
Daar zijn Gamebits voor uitgevonden ;)

• safetydancer
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 31-08-2007
Ik heb een copy box: de Fighter Pro X 32M

Nu vraag ik me af of Yoshi's Island erop zou draaien, ik weet niet zeker of dit spel nu 48Mbit is of niet. Weet iemand het?

• Schweino
32 Mbit maar heeft een Super FX chip, gaat niet werken dus.

• crack_en_hack
quote:
Schweino schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 23:44:
32 Mbit maar heeft een Super FX chip, gaat niet werken dus.
Zijn er wel Pro Fighters/Copyboxen met FX Chip...?

• Schweino
nee

• joepvhunsel

joepvhunsel

Weet hier iemand sites waar je nog een complete set van nintendo kan kopen net als bijvoorbeeld gamersinc

Of zegge jullie dat het handiger is om gwoon een 2e handse te kopen

Ik ga niet verzamelen ofzo maar ik wil die oude consoles weer hebben met alle echte vette spellen puur voor te spelen

De Bierbaron is terug!

• sebastius
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 20-09 19:01

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Als het puur om het spelen gaat, scoor dan wat bij Marktplaats voor een prikkie.

Lezen over reparaties en andere elektronicaknutsels? Lees mijn tweakblog
We do what we must because we can.
For the good of all of us, except the ones who are dead.

• Sagat
  • Laatst online: 06:06
Geweldig topic, was hem een tijdje uit het oog verloren, maar nu 'even' deel 5 doorgelezen.

Ik weet niet of ik alles al is gepost had in het verleden, maar mijn retro hardware is:
atari 2600

nes
snes
n64
(cube)

saturn
dc

(x-box1)

(c64)
(amiga)

(mijn oude brick gameboy geruild)
gameboy color
(gba sp)

Tussen haakjes omdat het wellicht nog geen retro of geen consoles zijn.
Gameslijst tijdje bijgehouden op ign, maar interrese verloren :P

Het is voor mij niet echt verzamelen maar meer van 'niet verkopen omdat ik weet dat ik er spijt van krijg'. En dingen als 'vroeger kon/mocht ik dit niet kopen' komen me ook zeer bekend voor :D

Op mijn verlanglijstje staan nog een megadrive en neo geo maar, helemaal omdat ik toch ook wel het nodige kan emuleren en ook doordat veel retro spul via de next gen beschikbaar wordt, niet heel erg hoog. Dat houdt me bijvoorbeeld ook wel tegen om echt veel geld uit te geven voor iets als een metal slug of een panzer dragoon.

Foto van de opstelling moet ik eigenlijk ook nog is doen, hoewel ik 'maar' 5 apparaten tegelijk vast heb (de rest doe ik met de front tulp aansluitingen van me tv)

Oh en als afsluiting, ik zit toch wel in het kamp van 'platinum is ook ok'. Gamen is een fantatische hobby, maar ook een hele dure als je echt alle top games wilt. Platinum e.d. is doorvoor een prima uitvinding. Tuurlijjk als ik kan kiezen wil ik liever 'de normale' uitgave. Maar platinums lust ik ook :)

marathon mode, legacy levels complete, to do regular world 3,4 (done 1,2,5,6)

• Shadow_Zero
Ik zoek trouwens nog een NTSC Nintendo64 (bij voorkeur RGB modded, anders probeer ik het zelf wel :P ). Iemand enig idee waar ik die in Nederland voor een leuk prijsje zou kunnen scoren?

• ElBarto
quote:
Shadow_Zero schreef op woensdag 06 december 2006 @ 13:31:
Ik zoek trouwens nog een NTSC Nintendo64 (bij voorkeur RGB modded, anders probeer ik het zelf wel :P ). Iemand enig idee waar ik die in Nederland voor een leuk prijsje zou kunnen scoren?
Ebay is de beste keuze denk ik. Volgens mij zijn ze sowieso niet echt duur meer, maar het ligt er ook aan of je Amerikaanse of Japanse NTSC wilt ;)

• Shadow_Zero
Het maakt me niet zoveel uit, bij voorkeur US.
Probleem is alleen dat shipping nogal duur wordt dan :/

Voor degenen die graag goede RGB output uit hun SNES willen, ik heb gisteren 47Ohm weerstandjes toegevoegd aan een Gamecube scart-kabel (waar ik al eerder de condensatoren had uitgehaald) en dat heeft geleid tot het gewenste resultaat :D

Nu nog eens uitvinden hoe ik het linkeraudio kanaal kan fixen van een van m'n SNESsen die niet meer doorkomt...

• joepvhunsel

joepvhunsel

Gister ergus een nes onder het stof vandaan getrokken maar hij doet ut nog nie echt goed

Gister helemaal uit elkaar gehaald en schoon gemaakt maar had geen tijd mee rom te proberen en vandaag ben ik pas om 5 uur weer klaar om naar huis te gaan dan nog 3 kwartier op de fiets en dan........ (hopelijk) weer us nessen :D

Edit:
En hij werkt hoezeeee

nou nog ergus de echt vette spelle en een zapper regelen en ik ben weer een paar weke zoet (waarschijnlijk ga ik toch ook meteen voor de snes maar ach)

joepvhunsel wijzigde deze reactie 07-12-2006 19:49 (22%)

De Bierbaron is terug!

• sky-
  • Registratie: november 2005
  • Niet online
Mijn eerste post in dit retro-topic.

Ik emuleer nu eigenlijk alle NES/SNES (NES heb ik zelf nog, SNES niet meer), en die controllers voor N64 kan je niet voor de PC kopen (althans, de layout etc.) dus ga ik weer een N64 aanschaffen (heb er vanaf de eerste dag dat ie uit kwam een gehad, maar die staat nu bij mijn vriendin zodat ze beetje mario kan doen . :P). Voor 30 eurie met 4 spellen kan ik er een regelen, nette prijs lijkt me zo. 2controllers en zelda, perfect dark en zon bijen-spel (die heb ik nog niet) ander spel heb ik al bij mijn vriendin, dus dubbel.

Mijn N64 verzameling atm :
- 1x Consoles
- 3x Controllers (allemaal 'echte' )
- 2x Powerpacks
- Super Mario 64
- Zelda (de 2e, eerste heb ik niet, maar komt er mss dus aan :P)
- NBA Live 98
- Hockey 98 (oid, olympisch iig)
- Goldeneye (die moet je toch hebben, een van de betere spellen IMO)
- Mario Kart 64
- Killer Instinct
- Banjo Kazooie (ook leuk spel, lang geleden dat ik dat gespeeld heb)
- Banjo Tooie (oid, vervolg op ^)
- En nog wat waar ik even niet op kan komen..

Hebben jullie nog tips kwa spellen ? Liefst adventure of beetje actie.. Ik ben weer helemaal terug into retro \o/. Er komen bij bovenstaand lijstje dus nog 1x console, 1x PP en 2x Controllers plus 4 spellen bij :)

a·rie

• joepvhunsel

joepvhunsel

Zelf heb ik (nog) geen n64 maar we hebben met vrienden een keet waar we altijd indrinken enzo en daar staat er 1 (sinds kort ook een snes dus die gaat nou ff voor :P) maar spellen die wij veel doen, maar dat is dan vooral multiplayer

road rash, liefst met codes en dan op die scootertjes elkaar eraf slaan met die banaan
battletanx, dan zitte we met zun 4en te schreeuwen en te doen als je afgeknald word :P
mario tennis, ik kan er geen reet van maar als ik op ga in het spel is het echt mega vet
micro machines is wel lache maar niet echt heel vet ofzo
en mario kart 64, en goldeneye maar die heb je al zo te zien

verder doen we niet echt veel single player dus dit gaat vooral over multiplayer

De Bierbaron is terug!

• Chillz
Vrije dag vandaag...

Begonnen met m'n save-game van Super Mario World...
Zojuist weer ns uitgespeeld *D

En dan gaan we straks door met Super Mario World 2: Yoshi's Island...
Daar staan Yoshi en baby Mario in m'n save-game ook voor het laatste kasteeltje :)

retro-gamen op de eerste vakantiedag

Chillz wijzigde deze reactie 11-12-2006 13:50 (7%)

Leeg - Sinds 20180907

• joepvhunsel

joepvhunsel

Ik heb mijn nes nou aangesloten maar heb ook het probleem dat hij de spellen niet meteen pakt, soms wel 10 keer opnieuw proberen en frotten en blazen en doen voor een spel het doet.

Ik heb hier gelezen dat de spellen schoonmaken met contactspray helpt. Maar ik heb een spel van een kennis geleend en daar deed die het gwoon, was wel de eerste keer na een lange tijd en slechts 1 keer geprobeerd dus kon ook gwoon toeval zijn dat die het wel weet.

Zou het schoonmaken van alle spellen helpen of zou het aan die sleuf in de nes liggen waar je het spel in schuift. Want ik geloof dat ik ook ergens heb gelezen dat het daar ook wel ooit aan ligt en dat die dingen redelijk makkelijk te wisselen zijn.

En heeft er iemand ervaring met een game genie? want telkus opnieuw vooraan beginnen word wel een beetje saai als je zo af en toe eens een half uurtje kunt spelen. En aan laten staan is ook niet echt een optie want ik moet ook gwoon televisie kijke :P

De Bierbaron is terug!

• Shadow_Zero
Je kunt je NES toch aan laten staan als je tv wilt kijken? :)

Ik heb het zelf nog niet geprobeerd, maar een grondige schoonmaakbeurt schijnt wonderen te doen voor je NES: http://www.mmmonkey.co.uk/console/nintendo/nes-blinking.htm
Een NES cleaning kit kan ook helpen, maar mijn ervaring is dat het resultaat variabel is.

En ik heb een game genie ja. Toch wel een essentieel onderdeel in een NES collectie :)
Maar volgens mij zijn er niet zo gek veel spellen waarbij je echt levels kunt skippen, maar geheel zeker weet ik dat ook niet meer.

Om nog een eerdere quote aan te halen:
quote:
Michael Knight schreef op zaterdag 25 november 2006 @ 16:09:

Kan ik wel beantwoorden; kheb dat kitje ook liggen hier. Voor cartridges zijn die stiftjes goed te gebruiken :)

Bij de nes is het echter een klein stukje stof (katoen?) dat heel lullig over de nex-connectoren schuurt. Mocht je NES een beetje aanslag hebben (dus ten tijde van de release van deze kit) dan was dat effectief geweest. Echter krijg je de aanslag van 20 jaar er niet af met deze kit. Het beste is nog altijd je deck openmaken, mobo loskoppelen, zwarte connectorbase loskoppelen en die even in de week zetten met contactspray. Dan heel voorzichtig de aanslag loskrabben. Vervolgens weer ff in de contactspray zetten.... en dan droogblazen met een fohn (koude stand graag).

Eventueel kun je de connectors iets bijbuigen voor het 'als nieuw' effect :)

Suuces!
Ik vraag me nog af, van die mmmonkey site:
quote:
Once you have fixed it one way or the other, NEVER leave a game in the console.
Wat is er nu in wezen slecht aan een game in de NES laten zitten??

Shadow_Zero wijzigde deze reactie 12-12-2006 08:57 (6%)

Pagina: 1 ... 11 ... 14 Laatste

Dit topic is gesloten.

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 iPhone

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True