Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Goeie oude (retro) consoles deel 5 Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Pagina: 1 ... 12 13 14 Laatste
Acties:
  • 13.829 views sinds 30-01-2008

• Grote Smurf
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 09:37
quote:
Shadow_Zero schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 08:52:
[...]

Wat is er nu in wezen slecht aan een game in de NES laten zitten??
De nes maakt doormiddel van een 72pins connector verbinding met de cartridge. Om een goede verbinding te garanderen geven de pinnetjes druk op de cartridge. Maar wanneer jij je games erin laat zitten buigen de pinnetjes en wordt de verbinding steeds slechter. Uiteindelijk zit je met een grijs beeld op je tv.

Hierover een link om dit probleem op te lossen door de pinnetjes terug te buigen:
http://classicgaming.com/features/articles/nesrepair/

• joepvhunsel
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 19-02 11:10

joepvhunsel

Erfgenaam van de Bierbaron

quote:
Shadow_Zero schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 08:52:
Je kunt je NES toch aan laten staan als je tv wilt kijken? :)
Als ik mijn NES aan heb staan is het beeld van de tv niet bepaald goed, het is eigenlijk gwoon slecht. Maar in ieder geval bedankt voor de links ik zal binnekort us een keer goed schoon gaan maken

en de connector base is neem ik aan gwoon sleuf waar de print van het spel echt "in" schuift ?

De Bierbaron is terug!

• Captain N
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 29-04 09:22
quote:
k8skaaay schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 10:01:
Mijn eerste post in dit retro-topic.

Ik emuleer nu eigenlijk alle NES/SNES (NES heb ik zelf nog, SNES niet meer), en die controllers voor N64 kan je niet voor de PC kopen (althans, de layout etc.) dus ga ik weer een N64 aanschaffen (heb er vanaf de eerste dag dat ie uit kwam een gehad, maar die staat nu bij mijn vriendin zodat ze beetje mario kan doen . :P). Voor 30 eurie met 4 spellen kan ik er een regelen, nette prijs lijkt me zo. 2controllers en zelda, perfect dark en zon bijen-spel (die heb ik nog niet) ander spel heb ik al bij mijn vriendin, dus dubbel.

Mijn N64 verzameling atm :
- 1x Consoles
- 3x Controllers (allemaal 'echte' )
- 2x Powerpacks
- Super Mario 64
- Zelda (de 2e, eerste heb ik niet, maar komt er mss dus aan :P)
- NBA Live 98
- Hockey 98 (oid, olympisch iig)
- Goldeneye (die moet je toch hebben, een van de betere spellen IMO)
- Mario Kart 64
- Killer Instinct
- Banjo Kazooie (ook leuk spel, lang geleden dat ik dat gespeeld heb)
- Banjo Tooie (oid, vervolg op ^)
- En nog wat waar ik even niet op kan komen..

Hebben jullie nog tips kwa spellen ? Liefst adventure of beetje actie.. Ik ben weer helemaal terug into retro \o/. Er komen bij bovenstaand lijstje dus nog 1x console, 1x PP en 2x Controllers plus 4 spellen bij :)
Zelda: Ocarina of Time, Conker's Bad Fur Day, Shadowman, Space Station Silicon Valley (underrated, maar erg leuk), Jet Force Gemini (zelfde verhaal als SSSV), Goemon, Donkey Kong 64, Bangai-oh (JAP only), Sin and Punishment (JAP only), Paper Mario, Yoshi's Story (erg vrolijk en simpel, maar wel leuk). Zo, kan je voorlopig wel weer even vooruit.
quote:
joepvhunsel schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 09:27:
Als ik mijn NES aan heb staan is het beeld van de tv niet bepaald goed, het is eigenlijk gwoon slecht. Maar in ieder geval bedankt voor de links ik zal binnekort us een keer goed schoon gaan maken

en de connector base is neem ik aan gwoon sleuf waar de print van het spel echt "in" schuift ?
Klopt. En probeer eens je NES via een composiet kabel aan te sluiten in plaats van de RF-adapter. Zo'n gele stekker dus (en nog eentje voor audio). Dan kun je je NES vinden op (een van) je AV-kanaal, en is de rest van je beeld ruisloos als je wilt overschakelen zonder je NES uit te zetten. Kan best wel eens handig zijn als je lange spellen aan het spelen bent die je niet kunt saven. :)

Captain N wijzigde deze reactie 12-12-2006 12:05 (18%)

Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.

• joepvhunsel

joepvhunsel

oke straks als ik thuis ben dan meteen testen, en ik ga denk ik toch voor de game genie altijd handig

weet iemand nog must-haves voor de NES? (ben nie zo heel erg bekend ermee)

De Bierbaron is terug!

• Captain N
Er zijn zo'n 750 NES games, dus ook aardig wat must-haves. Lijkt me handig om eerst met de klassiekers te beginnen zoals de Super Mario Bros games, Metroid, Zelda, Castlevania, etc. :)

Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.

• joepvhunsel

joepvhunsel

mario bros moet ik alleen nog 2 ergens vandaan halen
dan heb ik die wel allemaal, en de bekende spellen ken ik ook wel eigenlijk

had beter kunnen vragen of er mensen zijn die meer onbekende spellen hebben die volgus hun toch zeker de moeite waard zijn

De Bierbaron is terug!

• Captain N
Ligt eraan welk genre je leuk vindt en in hoeverre je wel bekend bent met de NES. Chip 'n Dale bijvoorbeeld, zegt je dat iets? Niet zo bekend als Super Mario uiteraard, maar wel redelijk bekend. In mijns inziens een toppertje. :)

Mijn foto's op Flickr.

• scuzz
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 08:57
quote:
-Sander schreef op zaterdag 18 maart 2006 @ 18:50:
[...]

Klopt, Remco runt The Nettemple nu, heeft de laatste tijd ook veel retro games/consoles staan (vooral SNES, N64 en DC). Leuk zaakje, kom er regelmatig.
lolz, zit ik dit topic door te lezen zie ik ineens mijn naam :)

Leuk topic, ik ben blij dat er nog steeds veel mensen zijn die retro kopen/verzamelen. Wij hebben inmiddels ook een aardige collectie. imo is een emulator een compleet andere ervaring dan het origineel.

• joepvhunsel

joepvhunsel

chip 'n dales inderdaad over gelezen, ik meen dat vooral de 2e multiplayer leuk was omdat je met elkaar kon gooien of iets maar had ik inderdaad nog niet aan gedacht

eigenlijk vind ik tot nu toe alleen voetbal spellen niet leuk, geld voor een groot aantal spellen van nes, snes, n64 eigenlijk.

De Bierbaron is terug!

• Shadow_Zero
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 28-10 20:21
quote:
Grote Smurf schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 09:20:
[...]

De nes maakt doormiddel van een 72pins connector verbinding met de cartridge. Om een goede verbinding te garanderen geven de pinnetjes druk op de cartridge. Maar wanneer jij je games erin laat zitten buigen de pinnetjes en wordt de verbinding steeds slechter. Uiteindelijk zit je met een grijs beeld op je tv.

Hierover een link om dit probleem op te lossen door de pinnetjes terug te buigen:
http://classicgaming.com/features/articles/nesrepair/
Geldt dit voor alle cartridge consoles of alleen/voornamelijk voor de NES?
(met m'n SNES / N64 heb ik nog nooit problemen gehad in ieder geval)

• joepvhunsel

joepvhunsel

bij onze snes (in het hok van een stel vrienden staat een snes) werken alle spellen gwoon goed maar als je 1 keer tege de snes aanstoot hangen ze wel vast.
en de laatste tijd willen de n64 spellen ook veel vaker vastlopen als eerst

maar dat ze niet goed werken heb ik alleen nog bij de NES meegemaakt

De Bierbaron is terug!

• Shadow_Zero
Waar haal je trouwens van dat contactspray / schoonmaakalcohol om consoles schoon te maken??
Of anders gezegd, wat moet ik precies hebben en waar kan ik dat precies halen? :)

• Michael Knight
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 09:02

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Iedere zichzelf respecterende bouwmarkt/DHZ-zaak heeft contactspray.

Dat de SNES en N64 vastlopen door stoten, komt door ongeveer hetzelfde als bij de NES; door cartridges in het apparaat te laten zitten, blijven de connectors constant onder druk staan en verliezen ze hun kracht (volgens mij ook metaalmoeheid).

Een nieuwe SNES/N64 heeft de carts strak in de connectorbase zitten. Een oude veelgebruikte/altijd-carts-in-de-n64-N64 heeft teveel spelin, waardoor een stootje tegen de console genoeg is om deze te laten crashen :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• Kurios
  • Registratie: maart 2006
  • Niet online
Aangezien de Wii nergens leverbaar was, maar op ebay gezocht, resultaat:

SNES

- Super Mario World 2: Yoshi's Island
- Super Street Fighter 2

N64

Console + expansion, rumble, mem card, 2 controllers
Mario 64
Mario Kart 64
Zelda OOT
Donkey Kong 64
Goldeneye
Super Smash Bros
Command and Conquer
F1 World Grand Prix
Road Rash 64
NBA Hang Time
Tonic Trouble

Zeker de N64+games was een zeer goede deal voor maar 50 euro! :D
En daar zat zelfs nog Zelda OOT compleet met doosje+boekjes bij. Ik heb de vraagprijzen los al eens gezien en daar schrok ik behoorlijk van!

Wel mooi dat er op een bijv Goldeneye nog een prijsje zat van Fl 169,- _/-\o_

Al is het wel even wennen aan de graphics nu ik Zelda OOT aan het spelen ben! :)

Nu alleen nog een NES en Zelda voor de SNES ;)

Ik vind dit veel leuker dan een game online kopen met Virtual Console bijvoorbeeld! (en stukkie goedkoper :) )

Kurios wijzigde deze reactie 14-12-2006 13:03 (6%)

• joepvhunsel

joepvhunsel

het echte gevoel dat bij retro gamen hoort is zoiezo niet te ervaren met emulators.

Bij de NES da gevoel als je da vierkantje kasje vastpakt :P
en (in mijn geval) 1000 keer moet proberen voor een spel het doet (ga dit weekend alles schoonmaken)
Da gevoel krijg je alleen maar met de echte console

De Bierbaron is terug!

• Schweino
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 23:28
Dan pak je toch gewoon de broodrooster op schoot tijdens het spelen op een emulator? Heb je dat "echte gevoel" toch weer terug ;)

* Schweino is het overigens wel eens met de stelling dat spelen op de echte machine het lekkerst is.
Specifiek arcade shooter vraagje, kep net truxton gespeeld, eerst de megadrive versie, daarna de arcade kast (helaas beide emu :X).

Nu is het als zo vaak dat de arcade versie toch (in ieder geval qua gfx, niet ontzettend lang gespeeld) beter is dan de console versie. Echter de megadrive was dacht ik altijd de konig van de shooter spellen
(hellfire, truxton,thundeforce, gynoug,....?) nu is mijn vraag de volgende:

Welke shooter op de MD kan zich echt meter met de arcade kasten of is zelfs beter?

marathon mode, legacy levels complete, to do regular world 3,4 (done 1,2,5,6)

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

ff een paar uit mijn hoofd, geen zin om in de kast te kijken/MD aan te sluiten;

Space Harrier
Double Dragon
Altered Beast
Terminator II: The Arcade Game

Mortal Kombat 2 op de 32X is volgens velen BIJNA arcade perfect :)

Michael Knight wijzigde deze reactie 15-12-2006 01:05 (12%)

@Mike Night

Bedankt, maar volgens mij is mortal kombat niet helemaal een shooter.

De reden dat ik het vraag is dat met een mega drive spelen natuurlijk leuker is dan emuleren. Echter omdat ik (niet schieten sega fans :P ) geen fan ben van Sonic valt die reden om er een te kopen af. Er zijn natuurlijk heel veel goed andere spellen, maar volgens mij is vooral in de arcade shooters de megadrive zeer goed vertegenwoordigd. Nu zijn er van hellfire en truxton dus ook arcade roms. zijn die altijd leuker dan het orgineel, of zijn er aan de thuis versies extra's toegevoegd?
Helaas vrees ik dat het antwoord neen is.
Schijnbaar zijn er niet veel retro fans die het weten of het spannend vinden.

In iedergeval denk ik dat voor die ene keer dat ik een md titel wil spelen emu voldoende is (helemaal straks met de wii).
Ik denk dat ik dus maar afzie van een md. Verzamelen is leuk, maar eigenlijk wil ik wel echt nog spelen op de old beasts :)

marathon mode, legacy levels complete, to do regular world 3,4 (done 1,2,5,6)

• Speedy
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 09:45
quote:
Shadow_Zero schreef op woensdag 06 december 2006 @ 13:31:
Ik zoek trouwens nog een NTSC Nintendo64 (bij voorkeur RGB modded, anders probeer ik het zelf wel :P ). Iemand enig idee waar ik die in Nederland voor een leuk prijsje zou kunnen scoren?
Heb nog een Japanse N64 liggen die is gemod zodat hij ook US carts slikt met wat games, mocht je interesse hebben -> rob.terpelle [AT] gmail [DOT] com

http://members.home.nl/terpelle/verkoop/IMG_1985%20(Small).jpg

Speedy wijzigde deze reactie 16-12-2006 15:31 (7%)

Flickr | Lego collectie

• crack_en_hack
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 12-09 15:22
Vandaag weer eens een dagje zitten retro-gamen :9 en daar kwam weer het één en ander aan vragen bij mij op.

Ik heb deze week een nieuwe Sega Megadrive II kunnen kopen die ooit nog bij een speelgoedwinkel tussen de oude voorraad lag, alleen mist daar de RF kabel.

Dus vroeg ik mij af:
* Kan ik ook de RF kabel van een Sega Saturn gebruiken en zijn die aansluitingen het zelfde net als bij Nintendo...?

* Kan je d.m.v een Super Game Boy ook Game Boy spellen kopieeren op een Pro Fighter Copybox.

* Zijn Sega Megadrive spellen (zowel echte als kopie) via een Double Pro Fighter (SNES/Sega copybox ook te spelen op de SNES...?

En ik kan voor een prikkie een SNES Scope kopen maar daar zit geen spel bij.
* Werkt dat in zn geheel ook als ik een kopie van die spelcassette op mijn Pro Fighter Copybox draai of moet die Scope en ontvanger communiceren met de echte originele spelcassette...?

* Werkt een Scope ook als dit via een Multitap gaat...?

* Werkt het als je bijvoorbeeld 2 Scope's op 1 SNES doet...?

* Is de spel connector van een SNES te vervangen...? (net als bij een NES)

* Kan een SNES/N64 op 2 TV's tegelijk beeld geven, bijvoorbeeld 1 via de RF en andere via de scart kabel...?, en kan je dan ieder bij ieder op volledig eigen beeld spelen bij bijvoorbeeld Mario Kart...?

Ik zag deze controller op eBay maar omdat alle andere Sega controllers er anders uit zien vroeg ik mij af of dit een officiele/originele Sega controller is.

http://cgi.ebay.nl/SEGA-M...Z8215QQrdZ1QQcmdZViewItem

crack_en_hack wijzigde deze reactie 16-12-2006 21:23 (7%)

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

• ari3
  • Registratie: augustus 2002
  • Niet online
quote:
crack_en_hack schreef op zaterdag 16 december 2006 @ 21:17:Ik heb deze week een nieuwe Sega Megadrive II kunnen kopen die ooit nog bij een speelgoedwinkel tussen de oude voorraad lag, alleen mist daar de RF kabel.

Dus vroeg ik mij af:
* Kan ik ook de RF kabel van een Sega Saturn gebruiken en zijn die aansluitingen het zelfde net als bij Nintendo...?
Nee, een Saturn RF kabel past niet. Een SNES RF-kabel werkt wel gewoon.
quote:
* Kan je d.m.v een Super Game Boy ook Game Boy spellen kopieeren op een Pro Fighter Copybox.
Nee, daar heb je een Smart Card uitbreiding voor nodig. Deze uitbreiding is een cassette die in de Pro Fighter past. Er is ook een Smart Card die op de parallel poort van de PC past. Tevens zijn er Pro Fighters met de Smart Card uitbreiding ingebouwd.
quote:
* Zijn Sega Megadrive spellen (zowel echte als kopie) via een Double Pro Fighter (SNES/Sega copybox ook te spelen op de SNES...?
Nee.
quote:
En ik kan voor een prikkie een SNES Scope kopen maar daar zit geen spel bij.
* Werkt dat in zn geheel ook als ik een kopie van die spelcassette op mijn Pro Fighter Copybox draai of moet die Scope en ontvanger communiceren met de echte originele spelcassette...?
De Super Scope wordt aangesloten als controller en werkt prima met een backup spel.
quote:
* Werkt een Scope ook als dit via een Multitap gaat...?
Ja, alleen moet je de multitap wel in 2-speler modus zetten.
quote:
* Werkt het als je bijvoorbeeld 2 Scope's op 1 SNES doet...?
Geen idee. Zijn er 2-speler scope spellen dan?
quote:
* Is de spel connector van een SNES te vervangen...? (net als bij een NES)
Als je goed kunt solderen wel...
quote:
* Kan een SNES/N64 op 2 TV's tegelijk beeld geven, bijvoorbeeld 1 via de RF en andere via de scart kabel...?, en kan je dan ieder bij ieder op volledig eigen beeld spelen bij bijvoorbeeld Mario Kart...?
Nee, dat kan niet.
quote:
Ik zag deze controller op eBay maar omdat alle andere Sega controllers er anders uit zien vroeg ik mij af of dit een officiele/originele Sega controller is.
Ziet er uit als een officiële 6-knops controller.

"And do you think that unto such as you, a maggot-minded, starved, fanatic crew God gave a secret, and denied it me? Well, well—what matters it? Believe that, too!" - Omar Khayyám

• Shadow_Zero
quote:
[TAG]Speedy schreef op zaterdag 16 december 2006 @ 15:24:
[...]

Heb nog een Japanse N64 liggen die is gemod zodat hij ook US carts slikt met wat games, mocht je interesse hebben -> rob.terpelle [AT] gmail [DOT] com

[afbeelding]
Thanks for the offer!
Maar ik ga me nu toch een beetje inhouden, met de kerstdagen ook enzo ^^
Punt is ook dat RGB van mijn hoofd-tv niet zo goed is, dus ik heb er niet veel nut van om 2 RGB modded N64's te hebben.

• Schweino
quote:
crack_en_hack schreef op zaterdag 16 december 2006 @ 21:17:
Vandaag weer eens een dagje zitten retro-gamen :9 en daar kwam weer het één en ander aan vragen bij mij op.

Ik heb deze week een nieuwe Sega Megadrive II kunnen kopen die ooit nog bij een speelgoedwinkel tussen de oude voorraad lag, alleen mist daar de RF kabel.

Dus vroeg ik mij af:
Waarom wil je de megadrive via RF aansluiten als er RGB kabels voor bschikbaar zijn?

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Hoe wil jij de SNES RF Kabel aansluiten op de ps2/s-video-achtige aansluiting van de megadrive II ?? ;)

Over dat 2-player gedoe op 2 tv`s: In de tijd van de Playstation 1 (rond `97) en Nintendo 64, waren er enkele games die speciale link-kabels ondersteunden. Hiermee kon je multiplayergames spelen met meerdere tv`s. Iedere speler had dan zijn eigen tv + console + game nodig.
Ik heb dit echter alleen op de PSX gezien. De n64 heeft deze mogeijkheid ook dacht ik :)

• Neobahamuth
  • Registratie: april 2003
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

quote:
Michael Knight schreef op zondag 17 december 2006 @ 18:36:
Hoe wil jij de SNES RF Kabel aansluiten op de ps2/s-video-achtige aansluiting van de megadrive II ?? ;)

Over dat 2-player gedoe op 2 tv`s: In de tijd van de Playstation 1 (rond `97) en Nintendo 64, waren er enkele games die speciale link-kabels ondersteunden. Hiermee kon je multiplayergames spelen met meerdere tv`s. Iedere speler had dan zijn eigen tv + console + game nodig.
Ik heb dit echter alleen op de PSX gezien. De n64 heeft deze mogeijkheid ook dacht ik :)
Yep, die link cable heb ik hier ook liggen.
Die heb ik gehaald om met m'n broer Formula One ('97) op de Playstation tegen elkaar te kunnen spelen. (Dat spel hebben we HONDERDEN uren gespeeld!)
Helaas is zo'n link cable maar een 1,5 m lang dus moesten we onze tv's naast elkaar zetten.
Dat betekende dus wel dat je gewoon even naar het andere scherm moest kijken om te zien wat de andere van plan was (bv wanneer ie je wou inhalen). :/
Ik heb toen die link cable in 2 geknipt en met 15m electrische kabel verlengd. ;)
Dat kreng had 9 (of was het 7) aparte draden!
Ondertussen heb ik de kabel terug op normale lengte gereduceerd aangezien ik het niet meer gebruik.
Dat link-gedoe was inderdaad wel een dure hobby.
Benodigdheden: 2x consoles, 2x het spel, 1x link cable en 2 tv-toestellen.
Het voordeel was natuurlijk dat je een volledig scherm had ipv slit screen. :*)

BBQBBQ 2OpendeurdagLED Cat Feeder

• crack_en_hack
quote:
Schweino schreef op zondag 17 december 2006 @ 10:24:
[...]

Waarom wil je de megadrive via RF aansluiten als er RGB kabels voor bschikbaar zijn?
:S Ik weet niet waar dat soort kabels nog nieuw te koop zijn :N

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

• crack_en_hack
quote:
ari3 schreef op zondag 17 december 2006 @ 00:01:
Nee, daar heb je een Smart Card uitbreiding voor nodig. Deze uitbreiding is een cassette die in de Pro Fighter past. Er is ook een Smart Card die op de parallel poort van de PC past. Tevens zijn er Pro Fighters met de Smart Card uitbreiding ingebouwd.
Ahaaaaa daar is dus die connector voor aan de zijkant van mijn Pro Fighter X Turbo 2 :9

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Als je meerdere keren post; doe het dan in 1 reply middels de edit knop! :)

Voorheen kon je die kabels bij liksang bestellen. Was er zelf net te laat bij..RIP liksing :(
Ebay en mogelijk andere online winkels hebben die kabels doorgaans nog te koop, kwestie van goed googelen.

• Shadow_Zero
quote:
Neobahamuth schreef op zondag 17 december 2006 @ 18:45:
[...]

Yep, die link cable heb ik hier ook liggen.
Die heb ik gehaald om met m'n broer Formula One ('97) op de Playstation tegen elkaar te kunnen spelen. (Dat spel hebben we HONDERDEN uren gespeeld!)
Helaas is zo'n link cable maar een 1,5 m lang dus moesten we onze tv's naast elkaar zetten.
Dat betekende dus wel dat je gewoon even naar het andere scherm moest kijken om te zien wat de andere van plan was (bv wanneer ie je wou inhalen). :/
Ik heb toen die link cable in 2 geknipt en met 15m electrische kabel verlengd. ;)
Dat kreng had 9 (of was het 7) aparte draden!
Ondertussen heb ik de kabel terug op normale lengte gereduceerd aangezien ik het niet meer gebruik.
Dat link-gedoe was inderdaad wel een dure hobby.
Benodigdheden: 2x consoles, 2x het spel, 1x link cable en 2 tv-toestellen.
Het voordeel was natuurlijk dat je een volledig scherm had ipv slit screen. :*)
Hey, jij kan me misschien helpen dan!
Ik wil de Gamecube-Gameboy linkkabel verlengen (zie ook Gamecube Gameboy Player linken ) en was van het weekend bij een elektrozaakje maar die konden me niet echt antwoord geven. Een van de linkkabels die ik heb is doorzichtig en daar lopen 6 hele dunne draadjes doorheen. Wat voor draadjes heb ik nodig om deze te verlengen? Of heb je dan meer info nodig? (of is het allemaal een standaard?)
En is het dan een kwestie van weer vastsolderen met tin?

@Michael Knight:
www.play-asia.com heeft ze niet?

• Neobahamuth
  • Registratie: april 2003
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

@ Shadow_Zero: Dat waren normale electrische (koper dacht ik) draadjes van een paar mm dik.
Ik heb er gewoon dropveters tussen gespliced zonder ook maar iets te solderen.
Dat werkte van de eerste keer perfect.
Ik weet echter niet wat voor draadjes er in de GC-GB cable zitten dus daar kan ik niet veel over zeggen.

BBQBBQ 2OpendeurdagLED Cat Feeder

• crack_en_hack
quote:
Michael Knight schreef op zondag 17 december 2006 @ 21:35:
Als je meerdere keren post; doe het dan in 1 reply middels de edit knop! :)
:+
quote:
Michael Knight schreef op zondag 17 december 2006 @ 21:35:
Voorheen kon je die kabels bij liksang bestellen. Was er zelf net te laat bij..RIP liksing :(
Ebay en mogelijk andere online winkels hebben die kabels doorgaans nog te koop, kwestie van goed googelen.
*O* _/-\o_ :Y Gevonden bij gamersinc.nl :9

• joepvhunsel

joepvhunsel

Gister me nes helemaal open gemaakt en de pinnetjes allemaal omhoog getrokken maar dat was toch nog nie de truuk die het probleem oploste.

Vanavond ff contactspray halen, en als het goed is moet mijn gamebit om de spellen open te draaien ook onderhand binne zijn dan kan ik als het goed is weer als vanouds nesse :D
Zonder eerst 5 minuten bezig te zijn met het spel erin stoppen voor dat het uberhaupt werkt, en als het dan werkt dat die na 10 seconde vastloopt om vervolgens overnieuw te kunne beginne :(

Weet iemand of er binnekort nog ergens retro gamebeurzen zijn kan wel weer een paar nieuwe spellen gebruiken :+

De Bierbaron is terug!

• Shadow_Zero
Net gemist: http://www.retrocomputerdag.nl/ ;)
Maar het wordt 2x per jaar gehouden geloof ik :)

• Port187
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 12-07 13:20
Hoop dat iemand me kan helpen: Ben onlangs wat oude games tegengekomen voor de Turbo Grafx 16 (Hu Card Games) en nou wil ik deze kopen (US versies) en gelijk een console kopen bij iemand anders alleen stel dat de console de JAP versie is kan ik dan zonder problemen de US cards afspelen (of andersom?) zijn ze per default regio vrij of zijn er converters voor?
Alvast bedankt voor de antwoorden/suggesties!!

• Port187
Antwoord: Hu Card Games schijnen wel regio locked te zijn, er is een coverter voor echter moeilijk te vinden. Overgens zijn CD games van de TG's wel regio vrij.

• joepvhunsel

joepvhunsel

je kunt je post ook editten :p blijft alles een beetje overzichtelijker

Ik vergeet het ook wel eens hoor trouwus :+

Hoe lang duurt het voordat iets binnen is van gamersinc?

ik heb vorige week betaald en (ik geloof) dinsdag bericht gekregen dat ze de betaling hadden ontvangen. maar ik heb nog steeds niks binnen.

Stiekum hoop ik toch wel dat ik als ik thuis kom daar fijn mijn spullen heb liggen.

joepvhunsel wijzigde deze reactie 22-12-2006 08:40 (55%)

De Bierbaron is terug!

• Port187
Iemand die toevallig een US model Turbo Grafx 16 verkoopt??

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Volgens mij is daar Vraag&Aanbod voor, niet specifiek dit topic ;)

En nee, ik heb er momenteel geen in de aanbieding liggen :)

• crack_en_hack
quote:
Port187 schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 13:50:
Iemand die toevallig een US model Turbo Grafx 16 verkoopt??
Ik ben ook op zoek naar dit ding uit de US :+

http://img74.imageshack.us/img74/4300/image8dj.jpg

:9~

PS. Mag ook zonder Zelda B)

crack_en_hack wijzigde deze reactie 22-12-2006 14:16 (4%)

• joepvhunsel

joepvhunsel

toch jammer dat ik nooit van dat soort meiden tegekom :P

De Bierbaron is terug!

• ari3
  • Registratie: augustus 2002
  • Niet online
quote:
Port187 schreef op donderdag 21 december 2006 @ 16:07:
Antwoord: Hu Card Games schijnen wel regio locked te zijn, er is een coverter voor echter moeilijk te vinden.
Als je er een vind zijn ze meestal duur. Het is meestal goedkoper om gewoon een US TG16 en een Jap PCE te kopen. Japanse PCE kost 10..15 euro als je niets om de doos en handleiding geeft.

"And do you think that unto such as you, a maggot-minded, starved, fanatic crew God gave a secret, and denied it me? Well, well—what matters it? Believe that, too!" - Omar Khayyám

• safetydancer
  • Laatst online: 31-08-2007
Is er iemand die Super Metroid succesvol op een copybox gedraaid krijgt? Ik krijg steeds de foutmelding dat spellen kopiëren een misdaad is (:)) of "to resume game play disconnect any attachment or game altering device".

• sebastius
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 08:48

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

quote:
safetydancer schreef op maandag 25 december 2006 @ 22:49:
Is er iemand die Super Metroid succesvol op een copybox gedraaid krijgt? Ik krijg steeds de foutmelding dat spellen kopiëren een misdaad is (:)) of "to resume game play disconnect any attachment or game altering device".
Mijn neefje vroeger wel dus het moet kunnen :) Anders gewoon de echte cart scoren, spel is echt de moeite waard :) (en eventueel anders de GBA Metroids scoren of wachten op Super Metroid Virtual Console op de Wii.

Lezen over reparaties en andere elektronicaknutsels? Lees mijn tweakblog
We do what we must because we can.
For the good of all of us, except the ones who are dead.

• TdV
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 18-11 07:11
quote:
Geen probleem op een game doctor sf7 met een us snes. Wat voor copybox heb je? Welke regio snes, welke regio rom?

Overigens heb ik hem inmiddels legaal, dat speelt een stuk sneller dan van floppy af; metroid ga je toch veel spelen.

TdV wijzigde deze reactie 26-12-2006 09:56 (3%)

• safetydancer
quote:
TdV schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 09:56:
[...]

Wat voor copybox heb je? Welke regio snes, welke regio rom?
Ik heb een Pro Fighter X, een PAL Snes en ik heb zowel een europese (E) als een japans/amerikaanse (JU) versie van de rom geprobeerd, hij moet op 3 floppy's. Misschien dat iemand me aan een werkende versie van de rom kan helpen, zodat ik die eens kan proberen?

Anders moet ik idd eens kijken of ik een originele cartridge kan krijgen voor een redelijke prijs, als het echt een goed spel is. Metroid voor de NES is in ieder geval al een favoriet van me voor die console.

• Captain N
Linken naar roms oid is hier niet toegestaan (en het vragen erom ook niet), en zoals TdV al zegt: het spel is het zeker waard om gewoon op cart aan te schaffen. Een van de beste Metroids en een van de beste SNES games.

Mijn foto's op Flickr.

• Schweino
quote:
safetydancer schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 15:04:
[...]

Ik heb een Pro Fighter X, een PAL Snes en ik heb zowel een europese (E) als een japans/amerikaanse (JU) versie van de rom geprobeerd, hij moet op 3 floppy's. Misschien dat iemand me aan een werkende versie van de rom kan helpen, zodat ik die eens kan proberen?

Anders moet ik idd eens kijken of ik een originele cartridge kan krijgen voor een redelijke prijs, als het echt een goed spel is. Metroid voor de NES is in ieder geval al een favoriet van me voor die console.
stuur me maar eens een DM zou ik zeggen ;)

• crack_en_hack
quote:
Ja (beetje laat misschien) maar bij mij doet hij het ook :*) .

Getest op:

Super Pro Fighter Q+
Double Pro Fighter
Pro Fighter X
Pro Fighter X Turbo
Pro Fighter X Turbo 2

Dus misschien heb je een foute ROM gehad :) .

Deze foutmelding krijg ik wel als ik een kopie draai van Donkey Kong Country 3, dus als iemand daar een goede ROM file van heeft ;) Let me know please...? :9

@T Schweino:

Weet jij misschien of latere of bepaalde Super Nintendo's een soort afweer hebben tegen copyboxen...?

Ik heb 2 exemplaren van de Super Pro Fighter Q+ en op 3 van de 4 van mijn Super Nintendo's doet hij het perfect en op die ene andere niet, zodra hij dan het spel heeft ingeladen blijft het zwart :?

Op de Super Nintendo waar hij dan op zwart blijft staan doen al mijn andere copyboxen het wel weer gewoon |:(

Ik snap er geen drol van, Die 4 Super Nintendo's zijn allemaal PAL modellen en die copybox ook.

crack_en_hack wijzigde deze reactie 27-12-2006 17:07 (4%)

• Schweino
Hmmm, vreemd, ik heb geen idee waar dat mee te maken kan hebben eerlijkgezegd.

En wat betreft DKC3, stuur me ook maar een DM ;)

Schweino wijzigde deze reactie 27-12-2006 17:34 (25%)

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Sommige games hebben inderdaad een beveiliging ingebouwd (chip, of softwarematig). Deze games werken als dump dus niet op een copybox. Echter zijn er wel patches te krijgen, welke je in staat stellen deze dumps alsnog te spelen.

Schweino kan je daar wel mee verder helpen ;) :)

• Schweino
Ik heb alleen het idee dat crack_en_hack niet naar een probleem met een spel verwijst, maar naar een probleem met de copybox of de snes zelf.

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Ik weet wel dat er verschillende revisies zijn geweest van het SNES-mobo... (rond de tijd van de snes 2) Daar zou die incompatibaliteit wel eens door kunnen komen.

• Chillz
  • Registratie: augustus 2001
  • Nu online
Voor de kerst van m'n vriendinnetje gekregen:
• Chip 'N Dale Rescue Rangers (NES)
• Chip 'N Dale Rescue Rangers 2 (NES)

*D

Leeg - Sinds 20180907

• Schweino
Da's pas een goede vriendin ;)

• Kurios
  • Niet online
Hoe save je op een NES?

Ik heb er net een gekocht en werkt prachtig.
Had even Mario 3 geprobeerd, maar ik kan nergens saven?
Kan het zijn dat er een batterijtje in de cartridge moet worden vervangen, of is het nooit mogelijk geweest?

Ik heb wereld 1 uitgespeeld en als ik opnieuw opstart moet ik gewoon weer helemaal opnieuw beginnen :(

• Gizz
  • Laatst online: 22:37

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Saven kan niet bij de meeste NES-games. De enige NES-games die ik ken die wel een batterijtje + geheugen hebben zijn Zelda 1 en 2 (die mooie goudkleurige cartridges).

Overigens kan je wereld 1 in 5 á 10 minuten uitspelen als je een beetje geoefend bent(nog sneller als je in level 3 meteen een fluitje pakt en warpt), dus een save functie mis je niet echt imho :)

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• Kurios
  • Niet online
quote:
Gizz schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 00:30:
Saven kan niet bij de meeste NES-games. De enige NES-games die ik ken die wel een batterijtje + geheugen hebben zijn Zelda 1 en 2 (die mooie goudkleurige cartridges).

Overigens kan je wereld 1 in 5 á 10 minuten uitspelen als je een beetje geoefend bent(nog sneller als je in level 3 meteen een fluitje pakt en warpt), dus een save functie mis je niet echt imho :)
ah oke, ik had al zo'n vermoeden.
Ik heb nooit een NES gehad, dus vandaar.
Die warpfluitjes kan ik wel vinden, dus gebruik ik die wel ;) maar in de fort in wereld 1 zit ook een fluitje, dus niet te snel warpen ;)

graphics zijn echt wel een stuk anders dan de SNES versie zeg, had ik niet verwacht!

Kurios wijzigde deze reactie 29-12-2006 00:34 (5%)

quote:
Kurios schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 00:33:
[...]

ah oke, ik had al zo'n vermoeden.
Ik heb nooit een NES gehad, dus vandaar.
Die warpfluitjes kan ik wel vinden, dus gebruik ik die wel ;) maar in de fort in wereld 1 zit ook een fluitje, dus niet te snel warpen ;)

graphics zijn echt wel een stuk anders dan de SNES versie zeg, had ik niet verwacht!
Inderdaad, zo kun je in 1 keer door naar world 8 ;)
Dat je niet kan saven is mijn grootste ergenis van de NES, nu en toen. Ik heb Mario 3 grijs gespeeld, maar kwam nooit verder dan ergens in wereld 8. Ik ga echt niet continue overnieuw beginnen.
Geldt ook voor Turtles II, Home Alone II, Paperboy 2, Ducktales 2 en al die andere spellen waar ik ergens overnieuw moest beginnen en daarna t maar links liet liggen.
Gelukkig had Turtles II een level select, maar die was uberhaupt niet zo moeilijk...en geweldig om te doen met zn tweeën. :)

• joepvhunsel

joepvhunsel

Ik heb gisteren spullen voor mijn nes spellen schoon te maken binnen gekregen. Werkt echt perfect, geen gekloot meer voor een spel eindelijk pakt, kheb ook de pinnetjes van me connector weer beetje teruggebogen. Nou is het gwoon induwen en spelen :*)
ook heb ik game genie binnen gekregen, werkt op zich wel goed maar als ik bij super mario bros 1 de copybox gebruik dan krijg ik in wereld 6 bij van die balkjes die met een touw aan elkaar zitten het probleem dat de rechtse niet omhooggaat.
de linkse gaat wel omlaag maar de rechtse blijft gwoon staan, en ik kan op de rechtse ook niet staan. is best vervelend want op den duur is zon sprong gwoon te ver om te halen zonder tussenstop
Kheb paar keer opnieuw opgestart en codes opnieuw ingevoerd maar dat probleem blijft

iemand een idee of dit altijd is met de gamie genie?

De Bierbaron is terug!

• crack_en_hack
quote:
joepvhunsel schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 10:40:
Ik heb gisteren spullen voor mijn nes spellen schoon te maken binnen gekregen. Werkt echt perfect, geen gekloot meer voor een spel eindelijk pakt, kheb ook de pinnetjes van me connector weer beetje teruggebogen. Nou is het gwoon induwen en spelen :*)
ook heb ik game genie binnen gekregen, werkt op zich wel goed maar als ik bij super mario bros 1 de copybox gebruik dan krijg ik in wereld 6 bij van die balkjes die met een touw aan elkaar zitten het probleem dat de rechtse niet omhooggaat.
de linkse gaat wel omlaag maar de rechtse blijft gwoon staan, en ik kan op de rechtse ook niet staan. is best vervelend want op den duur is zon sprong gwoon te ver om te halen zonder tussenstop
Kheb paar keer opnieuw opgestart en codes opnieuw ingevoerd maar dat probleem blijft

iemand een idee of dit altijd is met de gamie genie?
Is die Game Genie voor de NES of SNES...?, want je hebt het over een copybox en voor zover ik weet zijn die alleen voor de SNES.

Als het SNES is, hoe gebruik je dan je Game Genie i.c.m. een spel op de copybox...?

• crack_en_hack
quote:
joepvhunsel schreef op donderdag 21 december 2006 @ 16:27:
Hoe lang duurt het voordat iets binnen is van gamersinc?
Ik had het binnen 1 week in huis nadat ik betaald had, Maar nou zat de kerst en het weekend enzo er wel tussen dus anders was het vast en zeker sneller aangekomen denk ik.

• Martijn070
  • Laatst online: 23-04-2008
bericht verplaatst naar Gamecube topic

Martijn070 wijzigde deze reactie 31-12-2006 19:14 (116%)

• Schweino
En dat plaats je in het retro topic? Schaam je! ;)

• Captain N
Iets wat je nu nog in de winkel nieuw kan kopen lijkt me idd niet heel erg retro. ;) Dit topic is een beter idee. ;)

Mijn foto's op Flickr.

• Martijn070
  • Laatst online: 23-04-2008
quote:
Captain N schreef op zondag 31 december 2006 @ 19:07:
Iets wat je nu nog in de winkel nieuw kan kopen lijkt me idd niet heel erg retro. ;) Dit topic is een beter idee. ;)
misschien iets te enthousiast idd.....ik zal 'm verplaatsen

• joepvhunsel

joepvhunsel

quote:
crack_en_hack schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 16:14:
[...]

Is die Game Genie voor de NES of SNES...?, want je hebt het over een copybox en voor zover ik weet zijn die alleen voor de SNES.

Als het SNES is, hoe gebruik je dan je Game Genie i.c.m. een spel op de copybox...?
Niks copybox, een game genie voor de nes. Gewoon gekocht bij gamersinc, ik weet verder niet wat een copybox is dus mischien is het hetzelfde maar het heet gwoon echt game genie, en is voor de NES. Zit ook een boekje bij met codes voor verschillende spellen, en overal staat game genie op. is een tussenstuk voor tussen spel en NES zeg maar.

Ik heb trouwus gisteren bij familie goeie zaken gedaan, al mijn dubbele spellen kan ik gaan ruilen met neven nichten :P
Blijkt dat iedereen zun ouwe consoles weer uit de kast heeft gehaald

De Bierbaron is terug!

• 0X55AA
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 18-11 15:08
Hey iedereen.

Ik wil nu weer een gameboy kopen. Ik wou er vroeger altijd al een, maar heb er nooit een gehad. Nu heb ik wat rondgekeken op ebay enzo. Ik heb een gevonden die prima in orde is, met originele doos, tetris erbij etc... zogoed als nieuw.

Maar nu is de vraag, wat is zo een ding nog waard? Wil er best wat voor geven, maar als arme student :p toch liever zo goedkoop mogelijk.

Wat zijn zaken waar ik op moet letten?

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Als je zolang hebt kunnen wachten, kun je beter even op de rommelmarkt wachten.

Gameboy met tetris in goede staat vind je daar voor 2 euro :D

Maar serieus; Zo`n Gameboy Classic is niet meer dan 10-12,50 waard. Gameboy Color zit op €25 ongeveer.

Verder is zo`n oude gameboy onverwoestbaar. Bekijk de behuizing even op valschade en druk op alle knoppen. Zet ook even je contrast op VOL voor het opsporen van evt. niet meer werkende pixellijnen :)

Edit (ivm hieronder): dit zijn de winkelprijzen zo`n beetje.
Edit 2: Nedgame heeft ze ook liggen (Pocket). Waarom koop je er daar geen, dan heb je iig garantie.

Michael Knight wijzigde deze reactie 05-01-2007 01:21 (15%)

• disjfa
  • Registratie: april 2001
  • Laatst online: 01-10 11:05
quote:
0X55AA schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 01:11:
Ik wil nu weer een gameboy kopen. Ik wou er vroeger altijd al een, maar heb er nooit een gehad. Nu heb ik wat rondgekeken op ebay enzo. Ik heb een gevonden die prima in orde is, met originele doos, tetris erbij etc... zogoed als nieuw.
Een originele gameboy. Die kom je niet eens meer tegen. Een game boy color kom je tegen 5 a 15 euro.

Kijk gewoon rond op de veiling sites en je weet wat je eraan kan uitgeven.

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

• Captain N
Ik zou zelf juist meer geven voor een mint en boxed originele Game Boy dan een GBC. 20-25 euro lijkt me een redelijke prijs.

Mijn foto's op Flickr.

• session1978
  • Laatst online: 09-04-2014
quote:
Schweino schreef op maandag 04 december 2006 @ 23:21:
Zoooo, bijna een half jaar naar dato een quote aanhalen, moet een record zijn. Ben errrrg benieuwd naar een url van wat je bedoelt overigens..... En ik blijf nog steeds bij mijn standpunt, een copybox voor de NES bestaat niet. (Let wel, ik rep met geen woord over de Famicom)

En als je deze:

[afbeelding]

bedoelt dan 8)7
Ok, ik bedoel wel de famicom:

http://www.emugo.com/vgp.htm

Hier is hij zelfs nog te koop.

• Schweino
Wijs mij dan maar eens de copybox aan..... Ben benieuwd naar je antwoord (als je het over een maand of wat post ;) )

Schweino wijzigde deze reactie 09-01-2007 23:35 (7%)

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Volgens mij weet hij niet wat een disksystem is ;)
Zou wel cool zijn; een copybox van de Big N zelf...noo way :D

De enige 'copybox' voor de famicom die ik ken is eigenlijk zo`n speciale kast in de winkel. Die kan zelfstandig games schrijven(verhuren/verkopen) en dus ook als copier gebruikt worden.

Verder weinig aan retro gedaan de laatste tijd. Zag daarstraks beelden van CastleVania: Symphony of the Night voor Xbox360 Live Arcade... de game speelt niet full screen 8)7

Ik ga de PSX/Saturn maar eens aansluiten (ook op de versterker...heerlijke soundtrack) en hem daar in volle glorie op spelen _/-\o_

• session1978
quote:
Michael Knight schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 01:04:
Volgens mij weet hij niet wat een disksystem is ;)
Zou wel cool zijn; een copybox van de Big N zelf...noo way :D

De enige 'copybox' voor de famicom die ik ken is eigenlijk zo`n speciale kast in de winkel. Die kan zelfstandig games schrijven(verhuren/verkopen) en dus ook als copier gebruikt worden.

Verder weinig aan retro gedaan de laatste tijd. Zag daarstraks beelden van CastleVania: Symphony of the Night voor Xbox360 Live Arcade... de game speelt niet full screen 8)7

Ik ga de PSX/Saturn maar eens aansluiten (ook op de versterker...heerlijke soundtrack) en hem daar in volle glorie op spelen _/-\o_
Hmm, blijkbaar weet ik dat dus niet. :-p
Dacht dat ik wat leuks had. Maar blijkbaar valt het tegen.

Even een request hier.
Is er iemand die een modded Super Famicom heeft liggen?
- NTSC lockout chip
- 50/60hz switch
- Output in PAL

Ik ben zeer geinteresseerd hierin.

Verders, net een verhuizing achter de rug, dus vandaar langzaaaaaame posten.

• Captain N
quote:
Schweino schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 23:27:
Wijs mij dan maar eens de copybox aan..... Ben benieuwd naar je antwoord (als je het over een maand of wat post ;) )
http://www.emugo.com/vstorepic/pcemgd.jpg
Volgens mij werkt de Multi-Game Doctor met de Famicom (de middelste). ;)

Overigens om je vorige post nog even aan te halen: Famicom is de gebruikelijke manier waarop de Japanse naam van deze console vertaald wordt (ファミコン), omdat met het Japanse wordt uiteraard Family Computer bedoeld wordt. Zou je echter de Hepburn transcriptie volgen, die gewoonlijk gebruikt wordt om Japans in het Romeinse alfabet weer te geven, dan wordt het "Famikon". Niet heel onbegrijpelijk dus dat mensen het vaak "Famicon" noemen. Uiteraard is Famicom in dit geval de correcte "vertaling". :)
quote:
Michael Knight schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 01:04:
Dat is de Famicom Disk Writer. Ik heb er een miniatuurversie van waar je Disk System games in kunt opbergen. :+ Dit apparaat is trouwens niet echt een copier. Je kon hier vroeger in de winkel voor wat geld een Famicom Disk game (waarvan er een beperkt aantal beschikbaar waren op de Writer) op een herschrijfbare Famicom Disk zetten. Je kan er echter geen games mee copien, geen Famicom games mee op een Famicom Disk zetten (tenzij de game ook op de Disk System verschenen is), en dus ook bij lange na niet alle Famicom Disk games mee op een herschrijfbare Disk krijgen. Ding is ook erg groot trouwens, dus verwacht hem ook niet onder je Famicom te kunnen schuiven oid (als je er uberhaupt eentje kunt vinden). Ik heb trouwens een (Japans) boekje uit die tijd met reviews en info van alle 156 Famicom Disk games die via de Disk Writer beschikbaar waren, dus mocht je iets willen weten dan roep je maar. :)
quote:
session1978 schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 09:49:
Hmm, blijkbaar weet ik dat dus niet. :-p
Dacht dat ik wat leuks had. Maar blijkbaar valt het tegen.
Leuk is het zeker, maar niet als je op zoek bent naar een Famicom copier (hoewel je als je er twee hebt wel Famicom Disk games kunt copien ermee, maar dat terzijde). De Famicom Disk System is een add-on voor de Famicom die speciale diskette's slikt. Deze waren goedkoper dan cartridges, en een selectie ervan kon zoals boven gezegd ook voor nog minder geld op een herschrijfbare diskette's gezet worden bij zo'n Disk Writer. Zijn geen standaard 3.5 inch diskette's trouwens. Een deel van de Famicom Disk games is ook uitgebracht als cartridge op de Famicom, maar een groot deel ook niet.

Captain N wijzigde deze reactie 10-01-2007 12:06 (56%)

Mijn foto's op Flickr.

• Chillz
  • Nu online
Een maat van me had vroeger een Famicom én disk-writer voor de Famicom. Beide tijdens een vakantie naar HongKong mee terug genomen.

Daarmee kon hij spellen vanaf cartrigde naar 3.5" diskette('s) schrijven. Vanaf deze diskettes konden spellen dan ook op de Famicom gespeeld worden.
Gewoon dezelfde diskettes als voor pc-gebruik, data hierop (Roms) konden dan ook via de pc naar andere disks gekopieerd worden.

Toen was hij daar behoorlijk stoer mee, spellen waarvoor wij zo ongeveer 100 gulden voor moesten neerleggen voor de NES (maanden zakgeld sparen), die had hij zo op diskette :)
Met familie in HongKong, die zo nu en dan een bakje diskettes vulden met nieuwe spellen en die opstuurden.

Da's niet hetzelfde als waar Captain N het over heeft, ofwel?

Leeg - Sinds 20180907

• Captain N
Disk Writer is een beetje ambigue term in deze context, aangezien dat ding waar je in de winkels Disk Games van kon kopen officieel de naam Disk Writer heeft. En dat is iets anders dan wat jij nu beschrijft. Klinkt meer als die Multi-Game Doctor of iets soortgelijks. Enig idee of 'ie hem nog heeft? :)

Mijn foto's op Flickr.

• Chillz
  • Nu online
Geen idee, eerlijk gezegd...

Heb 'm de afgelopen maar weinig gesproken.
De paar keer dat ik nog 'm sprak was op zijn werk, was gelijk een van mijn opdrachtgevers.
Maar tegenwoordig zijn we allebei van baan gewisseld.

Leeg - Sinds 20180907

• Schweino
quote:
Captain N schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 11:53:
[...]

[afbeelding]
Volgens mij werkt de Multi-Game Doctor met de Famicom (de middelste). ;)
Was het maar waar.....

# Multi-Game Doctor - Works with the, Mega Drive, SNES, GB, GG and PC-E

zie ook http://www.robwebb.clara.co.uk/backup/bung/bungmgd.html

• Captain N
Hij is er zelf nog wat tegenstrijdig over, want hier zegt 'ie van wel. NESWorld heeft hem ook bij de copiers staan, en aangezien dat een NES/Famicom-only site is... Die kerel heeft trouwens een vrij uitgebreide NES collectie, om het zo maar te zeggen. :P

Mijn foto's op Flickr.

• Schweino
Misschien bedoelt 'ie de gewonen game doctor? Die is volgens mij wel voor de famicom.

Nog maar een linkie:

http://dextrose.com/_forum/showthread.php?t=10360

• Captain N
Mja, wellicht. Frustrerend dat van dit soort dingen gewoon eigenlijk geen info te vinden is. Ik ben over een paar maandjes een paar dagen in Hong Kong, dus wie weet kom ik wat leuks tegen. Dan zal ik je een uitvoerig verslag geven. :P

Captain N wijzigde deze reactie 11-01-2007 12:37 (1%)
Reden: daagjes moet maandjes zijn :P

Mijn foto's op Flickr.

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

^^

Met pics he! ;) :+

• KRG
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 14-11 22:49
Ik heb zelf diverse copyboxen gehad, koop ze soms en verkoop ze weer.

De Super Wildcard DX heb ik eigenlijk gewoon om echt te houden, maar wat ik me afvraag: Die savefiles, zijn die compatible met emulators a la SNES9X? En andersom? Of is het heel anders opgeslagen?

Kent iemand het spel terranigma voor de SNES? Ik zit er mee vast en heb ernsite hulp nodig :).

Ik wil niet spammen, maar op nintendoweb.nl en het bijbehorende forum zitten ook wel wat leuke mede-retro-ers.

Daar is ook iemand die heeft zn snes gemod:

Hier wat plaatjes van zijn mod :)

http://romero.smugmug.com/photos/51242952-M.jpg
http://romero.smugmug.com/photos/51242948-M.jpg
http://romero.smugmug.com/photos/51242946-M.jpg
http://romero.smugmug.com/photos/51242939-M.jpg

hier meer info: http://romero.smugmug.com/keyword/snes/1/51242939 en http://nintendoweb.nl/forum/viewtopic.php?id=488

Inmiddels heeft hij het middenplaatje vooraan, naar John Romero opgestuurd en staat zn handtekening erop, ik vind het iig een erg vette mod _/-\o_

KRG wijzigde deze reactie 11-01-2007 16:12 (49%)

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Hmmzz... ik heb ooit eens de bovenkap van mijn N64 helemaal zilver gespoten. Kan alleen zo snel de pics niet vinden ervan. Die komen nog ;)

• joepvhunsel

joepvhunsel

Die dingen moet je niet modden. bouwe hooguit je playstation 3 in een NES of SNES kast da is pas stijl :P

De Bierbaron is terug!

• rstyled
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 07:40
mijn favo echte retro console is de sega megadrive genesis 2. Vooral de Streets of rage serie vond ik geweldig. Als de N64 al tot retro wordt gerekend is dat degene.

• safetydancer
Ik heb inmiddels een programma gevonden waarmee ik de meeste ROMs wel aan de gang krijg op m'n copybox, maar bij Donkey Kong Country 2: Diddy Kong's Quest heb ik het probleem dat ik het 1e level niet uitkom, bij zowel de (U) als de (E) versie. Waar die bullseye zou moeten zitten kan ik niet meer verder naar rechts lopen. Bekend probleem?

Donkey Kong Country 1 + 3 heb ik wel perfect aan de gang gekregen

• crack_en_hack
quote:
safetydancer schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 20:23:
Ik heb inmiddels een programma gevonden waarmee ik de meeste ROMs wel aan de gang krijg op m'n copybox, maar bij Donkey Kong Country 2: Diddy Kong's Quest heb ik het probleem dat ik het 1e level niet uitkom, bij zowel de (U) als de (E) versie. Waar die bullseye zou moeten zitten kan ik niet meer verder naar rechts lopen. Bekend probleem?

Donkey Kong Country 1 + 3 heb ik wel perfect aan de gang gekregen
Klopt dat probleem had ik ook ooit toen ik een copybox kocht en daar zo'n Donkey Kong Country 2 bij kreeg die hetzelfde had.

Maar gelukkig heb ik van alle 3 de Donkey Kong Country spellen de originele cassette :9 dus een nieuwe kopie was snel gemaakt :Y en die werkt perfect :*)

Als jij Donkey Kong Country 3 op een copybox hebt gekregen, zou je mij dan die ROM willen sturen...? _/-\o_

Ik heb een goedwerkende Donkey Kong Country 2 voor je als je die zoekt.

Wat voor een copybox heb je...?

crack_en_hack wijzigde deze reactie 11-01-2007 23:37 (4%)

• safetydancer
Ik wil die wel sturen, gesplitst in 4 delen. Ik heb een Pro Fighter X

• joepvhunsel

joepvhunsel

Ik heb een paar spellen van een vriend van me geleend voor de nes waaronder:
Paperboy _/-\o_
Duckhunt :9~
Festers Quest
rainbow island

en nog zo paar die ik ff nie meer weet.

Nadat ik die spellen had schoongemaakt (we hebbe ze gister uit het onderste van de kast gevist) werkte paperboy en festers quest perfect. Maar duckhunt die wil maar niet starten, dan blijft da lampje knipperen maar het spel begint weer telkuns opnieuw. Het scherm ziet er ook gewoon goed uit maar dan gaat het lampje weer uit en dan begint die weer opnieuw, muziek enzo speelt die in die korte tijd ook gewoon.

Kan het zijn dat die duckhunt een USA / japan versie is (nes van die vriend is omgebouwd)??
En hoe kan ik zien of dat ut geen europees spel is want kheb helemaal nagekeken en haast alles is hetzelfde met die paperboy cartridge

De Bierbaron is terug!

• Captain N
Het kan geen Japanse versie zijn, aangezien Famicom carts een andere vorm hebben (dan was het je wel opgevallen, en zonder adapter kun je die niet in je NES krijgen). Als het een US versie is staat er in het model nummer op het label "USA". In dit voorbeeld is het nummer bijvoorbeeld "NES-32-USA". Overigens klinkt je verhaal of er ergens op de cart nog een stofje is achter gebleven op een connector of zo. Volgens mij krijg je een zwart wit beeld voor een paar seconde als je een US cart in een PAL NES stopt, en niet zoals jij het beschrijft. Ik bouw m'n NES'en altijd direct om zodat ze ook US carts slikken though, dus ik heb het al een tijdje niet meer gehad.

Mijn foto's op Flickr.

• joepvhunsel

joepvhunsel

Ik denk dat ik ombouwen ook maar ga proberen.
En stofje erop lijkt me zeer sterk aangezien ik het spel 3 keer goed heb schoongemaakt, gwoon met schoonmaaksetje van gamersinc. Heb ik bij al die spellen gedaan (wel veel pongelen want ik ben godverdomme die openers tool kwijt maar met een doek om een schroevedraaier werkte ook) En er zijn er maar 2 die gewoon datzelfde probleem blijven houden. Zelfs na 3 keer schoonmaken.

EDIT: Je plaatje werkt trouwens niet ik weet nie of je mischien ergus anders nog een plaatje daarvan hebt staan.

joepvhunsel wijzigde deze reactie 12-01-2007 09:26 (12%)

De Bierbaron is terug!

• session1978
Zo, vandaag krijg ik mijn bestelling uit Hong Kong.

1 maal 64 meg Flashcard (SNES) (mijn tweede inmiddels)
1 maal Game Doctor SF7 (128 meg)

De laatste voor het spelen van Starocean op de SNES.

Is er iemand die me aan een gemodde super famicom kan helpen?
Zie mijn vorige post.

Zijn er hier ook mensen die een Game Doctor SF7 bezitten? Graag wat tips....

• Schweino
quote:
session1978 schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 10:12:
Zo, vandaag krijg ik mijn bestelling uit Hong Kong.

1 maal 64 meg Flashcard (SNES) (mijn tweede inmiddels)
1 maal Game Doctor SF7 (128 meg)
Van Tototek? Hoe bevalt de snes fash cart eigenlijk?

• Captain N
quote:
joepvhunsel schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 09:25:
EDIT: Je plaatje werkt trouwens niet ik weet nie of je mischien ergus anders nog een plaatje daarvan hebt staan.
Direct linken zal wel niet werken dan, want hier werkt 'ie prima. Hier nog eentje dan: http://www.classicgamesdepot.com/nes/miketyson.jpg. Nummer hier is NES-PT-USA.

offtopic:
Overigens is iets minder grof taalgebruik geen afrader. Nu maakt mij het weinig uit, maar er zijn vast mensen die er zich flink aan storen.

Captain N wijzigde deze reactie 12-01-2007 10:25 (17%)

Mijn foto's op Flickr.

• TdV
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 18-11 07:11
quote:
session1978 schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 10:12:

Zijn er hier ook mensen die een Game Doctor SF7 bezitten? Graag wat tips....
yeps; met 96 meg (is genoeg voor starocean geloof ik); wat voor tips wil je? Ik gebruik hem tegenwoordig niet zo vaak meer, het is bewerkelijk om alles te converteren, splitten, op disk te zetten en te laden. Ik heb daar wel een batch bestandje voor gemaakt met ucon maar ik had het graag wat makkelijker. Als er een mooi windows progje is dat alles doet (inclusief verzenden via de paralelle kabel) houd ik me aanbevolen. Dat heb ik wel voor de Super Magic Drive voor de megadrive.

Een goede tip heb ik wel trouwens, gebruik een goede sterke voeding anders kan je fouten krijgen. Ik gebruik een sega megadrive voeding van de megadrive 1; die is sterk genoeg (1A of 1.2A geloof ik). Je moet ook een ntsc console gebruiken of een gemodde pal console, anders werkt hij ook niet.

• session1978
quote:
Schweino schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 10:18:
[...]

Van Tototek? Hoe bevalt de snes fash cart eigenlijk?
Jup, Tommy rocks.
Flashcard is een super stukje hardware.
Flashen mag wat sneller gaan, maar het voldoet zekers wel.
Helaas maar 64 meg, dus geen Starocean. Daarom heb ik de SF7 erbij besteld.

de Flashcard is nu zo'n jaar in mijn bezit. Nooit spijt van gehad.
Enkel zou ik adviseren om er minstens twee te bestellen omdat je snel tegen
het feit aanloopt van een volle cartridge. Er kunnen zo'n 4 spellen op. Maar
meestal is hij snel vol.

Ik vind het vooral leuk om nu homebrew super mario games te spelen.
Er zijn er flink wat. Met Super Demo World als beste (mijn mening).

Een echte aanrader dus. Vooral nu www.neoflash.com nog steeds niet met
een SNES devkit komt, zoals beloofd een eeuwigheid geleden.

• joepvhunsel

joepvhunsel

quote:
Captain N schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 10:24:
[...]

Direct linken zal wel niet werken dan, want hier werkt 'ie prima. Hier nog eentje dan: http://www.classicgamesdepot.com/nes/miketyson.jpg. Nummer hier is NES-PT-USA.

offtopic:
Overigens is iets minder grof taalgebruik geen afrader. Nu maakt mij het weinig uit, maar er zijn vast mensen die er zich flink aan storen.
Nou moet ik hier de heel dag op stage zitten wat ik op zun zachtst gezegd niet zo leuk vind, want ik wil nou wel ff kijken of ik inderdaad usa spellen heb.

En ik kon geen betere manier vinde om me uit te drukken hoe ik me voelde toen :P

De Bierbaron is terug!

Pagina: 1 ... 12 13 14 Laatste

Dit topic is gesloten.

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Smartphones

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True