Dat is nog steeds mogelijk, kijk maar naar Beyond Good & Evil
Verder ben ik overigens nu op rondreis door Japan, en heb ik Hakodate inmiddels verlaten. Alle zooi die ik daar gekocht heb, heb ik dus nu opgestuurd naar m'n moeder. Zou ook niet in m'n koffer gepast hebben, zelfs als ik verder geen kleren of zo bij me had gehad.

Ik heb geprobeerd me zoveel mogelijk in te houden met dingen kopen, maar dat valt nog niet mee.
Nu ik onderweg ben heb ik hier en daar nog wel wat gekocht, en waarschijnlijk komt er ook nog wel wat bij. Als ik langs een postkantoor kom doe ik die echter gelijk weer op de post als ik er een klein doosje mee kan vullen.
Over een paar dagen ga ik naar Osaka, waar ik ook nog wel eventjes langs Den Den Town zal gaan, waar ik wel benieuwd naar ben. Akihabara is vrij ruk. Er zijn niet superveel games winkels, en het merendeel verkoopt alleen nieuwe games. De Super Potato (retro shop met bergen tweede hands games/consoles/merchandise) is wel echt tof om rond te kijken, maar daar blijft het dan ook bij. Voor koopjes hoef je niet naar Akiba te gaan in elk geval. Zeldzame games kosten er gewoon een paar duizend euro, en poep games zijn goedkoop. Net als op Ebay dus.

En als de prijzen wel super goedkoop waren geweest, dan was er gezien de enorme hoeveelheid winkelende nerds daar waarschijnlijk ook weinig interessants te vinden.
Ik heb zelf in een paar bezoekjes van een paar uur in totaal 2 spellen gekocht (Doki Doki Panic toevallig, en 3D Race met Mario (ff de titel kwijt

), beiden FDS). In Matsumoto, een klein stadje ten noorden van Tokyo kwam ik onderweg toevallig twee gameshops tegen, en had ik binnen een half uurtje een stuk of 5 games gekocht. Niettemin is het nog steeds leuk om even een dagje rond te kijken in Akiba hoor, zeker op zondag, wanneer de straat helemaal voor voetgangers is.
edit: Overigens misschien een goed idee een nieuw deeltje te openen, gezien we al ruim over de 1000 posts heen zitten? Ik bied me wel aan om het e.e.a. over retro Nintendo materiaal te schrijven, en eventueel de opmaak van de startpost oid, want hij kan wel wat opfrissing gebruiken. In de andere consoles ben ik echter niet zo heel erg thuis, dus als mensen zich geroepen voelen om daar wat over te schrijven... stuur me maar een DMmetje.

Het zal wel tot Mei duren overigens, voordat ik tijd heb om de startpost te maken. Mits geen protest, kan ik nu tijdelijk wel even de huidige startpost copy-pasten, en deze later aanpassen?
Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.