Gathering of Tweakers

Quicksearch
Q-tec is idd brak.... heb precies hetzelfde probleem gehad, schijven die stoppen met spinnen etc etc en uiteindelijk het ding opgelazen, het frapante was dat de zekering in de Qtec voeding nog heel was.. heel veilig dus...

Met coolermaster, heerlijk nooit meer problemen en geen lawaai...

Game PC: Core 2 Duo 6750 @ 3,54 GHz - 2*1024 MB PC6400 - XFX Geforce 8800 GTS @ 730 / 2000 - Gigabyte P35C-DS3R | Werk PC: Athlon XP 2800+ - 1024 MB Ram - GeForce 6800 GT - Asus AN8X-X | Lappie: Core Duo T2300 - 1024 MB Ram - GeForce Go 7300 (256)

Reg. datum: 08 augustus 2004

AMD 3500+ Winchester
2 x 512 MB DDR 3200
2 x 120GB Seagate Raid0
MSI K8N Neo4 Platinum (Nforce 4 Pro)
Radeon X800XL
Benq DVD speler
NEC DVD fikker
Floppy
3 120 MM Fans
Audigy 2 ZS

Dat zijn dus mijn specs, tot nu toe heb ik af en toe een vastloper gehad tijdens gamen, maar ik weet nog steeds niet waardoor dat kwam. Ik denk zelf door m'n videokaart, maar het kan natuurlijk ook aan m'n voeding liggen. Mijn voeding is de Antec 380W die in de Sonata zit.

Ook ben ik van plan om te gaan overclocken, maar als deze voeding net aan genoeg is, zie ik daar maar vanaf.

Nu mijn vraag: Is deze voeding uberhaupt genoeg voor mijn config? Zo ja, kan ik ook nog gaan overclocken (GPU, CPU, MEM)

quote:
Zou genoeg moeten zijn, denk ik, ook om te overklokken. Probeer best toch eerst te achterhalen waar dat probleem zit.

Reg. datum: 08 augustus 2004

Mja, ik denk dan m'n videokaart, want 83 graden zal niet echt gezond zijn. Heb van de week nieuwe koelers besteld, dus ik hoop dat het daarme opgelost is.

Bedankt. :)

prutser op microschaal

Nadat mijn computer zonder goede reden was twee keer was uitgevallen en de tweede keer ook niet meer wilde opstarten, heb ik mijn noname 350W eens vervangen door een Huntkey 350W. Al mijn voltages liggen meteen hoger, de temperatuur meteen 10 graden lager, en de computer startte weer op :)
Maar nu zie ik in speedfan dat mijn 5V VSB een waarde heeft van 5.46V, is dit niet erg hoog? En kan het kloppen dat de -5V en -12V waardes wel eens fout afgelezen kunnen worden?

Evolutionair Geneticus

quote:
Nebula M31 schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 00:15:
Maar nu zie ik in speedfan dat mijn 5V VSB een waarde heeft van 5.46V, is dit niet erg hoog? En kan het kloppen dat de -5V en -12V waardes wel eens fout afgelezen kunnen worden?
Geen zorgen om maken zolang alles goed werkt. ;)

Beste mensen,

Ik ben van plan het volgende te bestellen;
AMD Athlon64 3500+ Socket 939 tray Venice 194,00 ¤
ASUS A8N-SLI Deluxe 939 ATX Nforce 4 138,00 ¤
Zalman CNPS7700-CU 37,50 ¤
1024 MB DDR PC 3200 DUAL CORSAIR TwinX 139,00 ¤
HD 250 GB Hitachi 7200 8MB SATA 115,00 ¤
ASUS EN6800GT 2DT GF6800GT PCI-E 289,00 ¤

Nu alleen nog een voeding. Ik koop dit handeltje bij Bora-computers in Duitsland. Deze zaak heeft twee voedingen waar mijn oog op viel:
-Netzteil BeQuiet 450 W No Noise 75,00 ¤
-Netzteil Revoltec Chromus II 450 Watt 79,00 ¤

http://www.bora-computer....t=Netzteile&ansicht=0

Mijn lijkt 450w genoeg (ook evt met een latere sli-setup). Ook lijkt me losse kabels helemaal top. Echter lees ik hier en daar dat de BeQuiet wat stiller is dan de Chromus. (Hoeveel stiller?)
Wie heeft ervaring met/of heeft zelf/ 1 van deze voedingen? Of weet iemand iets beters dan dit, en benadrukt toch het kopen van een voeding bij een andere winkel?
Ik hoor het graag, thx.

Intel Q6600 @?, Thermalright HR01Plus - GB P35-DS4 - 2x1GB GEIL 800Mhz - GB 8600GT - 2x WD3200aaks Raid0 - Samsung 20xdvdrw - Corsair 520w

ik heb het volgende:

amd atlon 2800+barton core @stockspeeds
msi ms 7027 mobo
2 x 256 mb ddr 400 ram
1 dvd speler (oem)
1 dvd brander (pioneer)
350 watt delta voeding :( (wel warmte gestuurd :) )
1 80 gb seagate disk
alles in een medion AirXL kastje (met frontpaneeltje: cardreader usb e.d.)

nu loopt alles stabiel.
ik wil het volgende kopen:

asus v9999/td 128 mb
512 mb ram ddr 400.

als ik dat in mijn comp. zet, trekt mijn voeding dat dan nog??
ik ben bang van niet want het minimum is 350 watt, en ik weet niet of mijn voeding van een A-merk is. en anders koop ik gewoon deze gewoon:

http://www.coolermaster.c...0-PMSR%2FPeXtreme%20Power
pricewatch: Cooler Master RS-380-PMSR/P Extreme Power, 380W (ATX)

is waarschijnlijk ook nog stiller >:)

Ik heb het volgende systeem in gedachten:
  • AMD Athlon 64 3200+
  • Asus A8N-E
  • Sapphire Radeon X800 GTO2 @X850XT (PE)
  • 2x 512 MB PC3200
  • Samsung 120 GB HDD
  • artec cd fikker
  • NEC ND-3500 dvd brander
  • diskdrive :z
Overklokken:
  • CPU: zo ver als hij gaat op onder een zalman cnps 7000 ALCU, ik hoop de 2,7 GHz te halen
  • GPU: ik wil de bios gaan flashen zodat hij 16 pipelines krijgt en dan overklokken naar X850 XT of PE snelheden (of verder, mits doe koeling het toelaat)
Ik wil graag de tagan U15 serie kopen, m'n huidige 300 watt sweex voeding heeft me geleerd dat een goede kwaliteitsvoeding het geld waard is en een tagan lijkt me een goede keuze. De modulaire kabels en stilte van de U15 spreken mij wel aan. Alleen twijfel ik nu hoeveel watt ik het beste kan nemen. 430, of toch beter 480? Ik zou deze voeding graag meenemen bij de volgende upgrade dus enige overhead is misschien wel handig. Of moet ik dan de 530 hebben?

Een mening zonder argumentatie is als een kettingzaag op een zoutvlakte: volkomen nutteloos.
Weblog | Systems specs

Reg. datum: 22 september 2005

Ik ga waarschijnlijk de volgende componenten kopen:

AMD Athlon 64 3000+ Venice (S939, 1,8GHz, 512KB,)
Asus A8N-E (socket 939)
DIMM 512MB PC3200 DDR (Kingston) *2
NEC ND-3540 DVD±RW wit (OEM) 16x
msi radeon x700 pro-td
Zalman CNPS-7700 AlCu Retail
Hitachi Deskstar 7K80 80GB 7200rpm 8MB 8.8MS SATA-2

Behuizing, speakers en monitor heb ik al.

Nu wil ik ook een ATX2 voeding erbij kopen want mijn oude voeding zal het niet meer trekken.
Ik denk zelf dat ik tussen 300 en 350 watt nodig ga hebben. Ik ben verder niet van plan om die-hard te gaan overclocken.

Ik twijfel tussen de:

Cooler Master RS-380-PMSR/P Extreme Power, 380W
zalman ZM-300B-APS 300 watt
Fortron Blue Storm FSP350-60THN-R, 350W (ATX 20/24-Pin)

Welke is volgens jullie het meest geschikt voor mijn systeem? (kan ook een andere zijn die niet in mijn lijstje voorkomt).

Alvast bedankt.

Subterranean Homesick Alien

Soortgelijk systeem als ik in gedachte heb komt vaak voorbij maar hier nogmaals met de specificaties van de voeding daarbij die ik in gedachte heb:

• AMD Athlon 64 3000+
• Asus A8N-E
• Sapphire Radeon X800 GTO2
• 2x 512 MB PC3200
• Maxtor 40 Gig Ata 133 HDD
• Maxtor 200 Gig Ata 133 HDD
• LG DVD brander
• LG DVD speler
• Mpeg 2 capture kaart

Dat alles wil ik in de volgende kast gooien: Asus TA-211 incl. 360 watt voeding
Specificaties voeding:

+3,3V 28A
+5V 35A
+12V 18A

-5V 0,5A
-12V 0,8A
+5VSB 2A

Ik wil alleen de videokaart overclocken naar een X850XT voor de rest wil ik niks overclocken.

Ik zie dat je hier ook je ervaringen kunt delen; bij deze zal ik dat dan ook even doen :)

Antec TruePower 430 watt

Even kort mijn systeem:
Asus PCH-DL
2x Intel Xeon 2,4GHz @ 3.2GHz
1,5GB geheugen over 4 reepjes @ PC3200
Geforce 5900XT (inmiddels verkocht en wacht levering 6800 af)
Seagate 120GB & Maxtor DiamondMax 10, 200GB (tot 1 week geleden ook een Seagate 160GB)
NEC 1300A, Plextor 40/12/40S
Creative SoundBlaster Live 24-bit
5-tal fans op de speciale fan-rail

Vrij zware bezetting dus (vind ik) voor deze voeding. Hij trekt het echter zonder gemopper. Ik heb nooit problemen. Soms vraag ik me af of het wel allemaal gezond is (als ik zie wat sommigen voor wattages voor veel eenvoudiger systemen gebruiken) maar ja, hij loopt als een tierelier.

Oordeel: Degelijk en betrouwbaar

Rekenaar | Ubuntu | Kernpower! | Determinist | Politiek dakloos

Amd Athlon 3200 +
2X 512 totaal 1024 mb MB ddr geheugen pc3200
HDD ATA/IDE Maxtor diamond 160
HDD SATA WD Raptor 10.000 rpm; hiervan wil ik er nog eentje bijzetten voor RAID
Nu nog een ATI Radeon 9600 PRO 256 MB maar dat moet een ASUS V9999(nvidia 6800) worden.
Een gewone cd-rom en een DVD brander

Ik heb een standaard voeding van 300 watt van Aopen.

Zou dit trekken en als ik er een 450 watt voeding in zal gooien zal dat dan voldoende zijn??

^^Ik zou zeggen dat dat makkelijk gaat, met 450 watt. Wel een beetje fatsoenlijk merk nemen hè

Speks:Iks TweeServertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori
Arenacum!

Marion Raven fan
Reg. datum: 06 november 2004

heey,

ik heb dit systeem:

AMD AthlonXP 1800+
ECS K7S5A rev3.1
(1*)512MB-DDR400 pc3200
ASUS Geforce4 mx440 64MB
HD1 seagate 40GB
HD2 maxtor 200GB
NEC3500
CyberDrv CW058D
Logitech G5 lasermuis
Realtek 8139D netwerkkaartje
thermaltake tsunami + de standaard bijgeleverde fans

voeding: Fortron 400watt (FSP400-60THN-P)

Stel ik vervang het mobo voor een asrock 939dual sata2 en de cpu voor een AMD Athlon 64 X2 4800+ en eventueel nog een los geluidskaartje (audigy2 oid) erbij, zou mijn voeding dit dan nog volhouden??
En als ik (daarnaast) de geforce vervang voor een pci-express kaartje?

GROETJES, (hmmm, capslock sprong aan, vaag)
Bart Grefte

Raven wijzigde dit bericht 17-10-2005 10:32 (7%)

After the first glass you see things as you wish they were...
After the second you see things as they are not..
Finally you see things as they really are
and that is the most horrible thing in the world...

Ik geef maar eens een voorbeeld dat het vermogen/wattage weinig zegt.

Ik heb een Fanless Silverstone SST-30NF 300 Watt voeding met daaraan:
4 x Maxtor DM10
1 x DVD Speler
1 x DVD Brander
1 x CD Brander
1 x FDD
8 x USB Apparaten
6 x Papst 80x80 fans (als test, niet noodzakelijk)

Het is dus belangrijker naar het aantal ampère te kijken.
quote:
Guardian Angel schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 10:20:
Ik geef maar eens een voorbeeld dat het vermogen/wattage weinig zegt.

Ik heb een Fanless Silverstone SST-30NF 300 Watt voeding met daaraan:
4 x Maxtor DM10
1 x DVD Speler
1 x DVD Brander
1 x CD Brander
1 x FDD
8 x USB Apparaten
6 x Papst 80x80 fans (als test, niet noodzakelijk)

Het is dus belangrijker naar het aantal ampère te kijken.

Een fanless voeding gaat normalerwijze al een hoger rendement hebben als een actief gekoelde voeding. Daarbij komt nog eens dat de optische stations, de FDD, en de USB-apparaten in idle verwaarlossbaar verbruiken. Op het eerste zicht vind ik het dus toch niet zo verbazingwekkend, maar het zal ook afhangen van de andere hardware (videokaart, cpu).
Maar, je hebt wel gelijk dat vermogen alleen maar weinig zegt. ;)

Reg. datum: 07 januari 2003

@bartgrefte: als je je mobo, geluidskaart en je cpu zou vervangen, dan zou je voeding dat prima trekken. Ook als je een nieuwe graka erin hangt, zou dat wel lukken, ligt er net aan welke kaart je erin hangt, sommige kaarten slurpen nogal wat...

Van alles te koop, vraag het aan me!! robnas@gmail.com

Marion Raven fan

quote:
Nas T schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 16:44:
@bartgrefte: als je je mobo, geluidskaart en je cpu zou vervangen, dan zou je voeding dat prima trekken. Ook als je een nieuwe graka erin hangt, zou dat wel lukken, ligt er net aan welke kaart je erin hangt, sommige kaarten slurpen nogal wat...

ah, eindelijk een keer goed nieuws! thanx! Ik wist niet dat mijn voeding een x2 4800+ aankon. Ik dacht namelijk van niet....

maar stel dat ik der zo'n pci-express kaartje der in zet die zo'n 6 pins stekker nodig heeft, wat dan?? mijn psu heeft die niet...

ff offtopic, moet na het vervangen mobo en cpu windowsxp nog opnieuw geinstalleerd worden?? meningen daarover zijn namelijk nogal verschillend en ik zou graag wat duidelijkheid willen hebben...

Raven wijzigde dit bericht 17-10-2005 18:59 (43%)

wat die 6pins stekker betreft: Ik denk dat je daarvoor een nieuwe voeding nodig hebt, maar misschien zijn er converters: iets in de trant van een molexstekker aan de ene kant, en een 6 pins pci-e stekker aan de andere kant, je hebt die dingen ook voor sata.
Wat herinstalleren van windows betreft: ik denk het ook van wel, maar weet het niet zeker. Je mobo is het lichaam van je systeem zo ongeveer, het lijkt me best vreemd dat windows ertegen kan dat dat zomaar verwisseld wordt. Maak voor de zekerheid back-ups van je nodige data, dat is mijn tip.

Converteerstukjes bestaan inderdaad van molex naar 6pins. Ook uitvoeringen van 2 molexen naar 6 pins voor de wat zwaardere grafische kaarten. Nu ben ik ook wel benieuw naar welke grafische kaart je in de toekomst nog zou willen upgraden. Zolang je voeding het trekt zou ik me geen zorgen maken en pas een nieuwe halen als het nodig blijkt te zijn. Als je echter nu al een nieuwe voeding wil halen en je weet nog niet exact welke hardware je eraan wilt hangen, dan neem je best wel wat reserve. Als je ooit wilt overklokken neem je best heeeel wat reserve. Kijk in dit geval zeker naar een zware 12V lijn.

Marion Raven fan

quote:
disco stu schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 22:40:
Converteerstukjes bestaan inderdaad van molex naar 6pins. Ook uitvoeringen van 2 molexen naar 6 pins voor de wat zwaardere grafische kaarten. Nu ben ik ook wel benieuw naar welke grafische kaart je in de toekomst nog zou willen upgraden. Zolang je voeding het trekt zou ik me geen zorgen maken en pas een nieuwe halen als het nodig blijkt te zijn. Als je echter nu al een nieuwe voeding wil halen en je weet nog niet exact welke hardware je eraan wilt hangen, dan neem je best wel wat reserve. Als je ooit wilt overklokken neem je best heeeel wat reserve. Kijk in dit geval zeker naar een zware 12V lijn.

overklokken doe ik niet, dat is zeker!
De grafische kaart.... als het financieel meezit de 7800gtx, maar dat zal wel niet gaan lukken. Ik draai op 1024*768, als ik op die resolutie de huidige (gta-sa, ut2004-2005, nfsu2 enzo) en toekomstige spellen kan doen vind ik het best.
De geforce4 mx440 64MB die ik nu heb kan gta-sa nog net aan, dus ik denk dat ik dit kaartje nog wel een tijd hou. Tenzij nvidia met zulke brakke drivers blijft komen... (er is elke keer wel een spel wat bij een nieuwere driver niet werkt, vandaar)

Raven wijzigde dit bericht 17-10-2005 23:40 (12%)

Dat ligt waarschijnlijk niet aan je drivers, maar aan je kaart. Dingen zoals shadermodelling etc worden door je kaart niet ondersteund, maar zijn wel nodig voor de nieuwe spellen(kijk bij de spellen ook naar de syteemeisen). Ik had een geforce 4 ti4200, die trok 3dmark05 niet. Nu heb ik een asus 6800 GE, met alle pipes en shaders open, en een ultra bios erop geflasht.
Wachten om een nieuwe voeding kopen is misschien nog wel het beste. Als je voeding het niet trekt, gaat er (waarschijnlijk) niks stuk. Je hoeft dan ook niet voorbarig te zijn.

Marion Raven fan

quote:
Nas T schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 10:15:
Dat ligt waarschijnlijk niet aan je drivers, maar aan je kaart. Dingen zoals shadermodelling etc worden door je kaart niet ondersteund, maar zijn wel nodig voor de nieuwe spellen(kijk bij de spellen ook naar de syteemeisen). Ik had een geforce 4 ti4200, die trok 3dmark05 niet. Nu heb ik een asus 6800 GE, met alle pipes en shaders open, en een ultra bios erop geflasht.
Wachten om een nieuwe voeding kopen is misschien nog wel het beste. Als je voeding het niet trekt, gaat er (waarschijnlijk) niks stuk. Je hoeft dan ook niet voorbarig te zijn.

ok. Ik ben al blij dat de huidige drivers goed werken, ben nog geen spel tegengekomen met problemen :P .
De vorige driverversie was vaag. Ik draai de demo van ut-goty zonder problemen. De volledige versie liet telkens de driver de fout ingaan zodat ik na het starten van ut-goty (die meteen weer afsloot voordat ie volledig gestart was) het bureaublad weer zag in 640-480*256kleuren (of minder kleuren) + een foutmelding van dat er iets van de videokaartdriver in een loop was gegaan. Na herstart van pc was beeld weer goed. Met huidige driver werken beide ut's goed....

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws