Hoofdcategorieën
Topicacties

Welke voeding heb ik nodig? Deel 13

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 18 19 20 21 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 10 mei 2004

quote:

490 watt voor m'n AMD XP systeempje (heb nu een OCZ 420 watter die het mits niet al te zwaar overclockt redelijk trekt).

Voluit overclockt heb ik een tweede voeding nodig om m'n 6800GT van prik te voorzien. De 12 volt lijn van m'n OCZ 420 watter is vrij brak. Die zakt van 12,5 idle naar 11,5 stress (multimeter). Dat is dus een hele volt! De belasting is dan rond de 25 ampere. (schatting: multimeter is afgezekert op 8A). Ik heb van meer mensen vergelijkbare of iets minder extreme resultaten gehoord. De winkel waar ik em vandaaan heb bevestigd dit ook. Daarom ga ik er vanuit dat het min of meer zo hoort :?.

Waarschuwing voor mensen die een OCZ 420watter willen kopen: de 12 volt rail is niet de allersterkste. Heb je veel vermogen van de 12 volt lijn nodig kijk dan liever of je budget een 520 watter toe laat, of kijk even naar een ander merk. Zeker als je niet per se instelbare volt lijnen nodig hebt.

martijn_tje wijzigde dit bericht 06-10-2005 19:00 (38%)

Minolta 5D + Minolta 18-70 f/3.5-5.6 + Minolta 50 f/1.7 + Minolta 70-210 f/3.5-4.5 + Sony HVL-F36AM

houdt van drop
Reg. datum: 12 november 2004

http://www.extreme.outervision.com/index.jsp

deze link heb k na n lang zoeken gevonden en vind k eigenlijk een beetje ontbreken in de startpost

tis een link naar n site met alle hardware waar je je benodigde Wattage kan uitrekenen. oftewel eerste basis voor de vrag weleke voeding heb ik nodig... kan deze in de startpost toegevoegd worden??

Dare to face youself
Face the consequenses of your actions
Stand and fight or be for ever lost...

Reg. datum: 07 januari 2003

ik heb een coolermaster rs alcy 450 (realpower 450 watt)
Ik wil de fan erin vervangen, maar als ik er een andere fan indoe, werkt die niet. Iemand suggestie?
De fan die erin zit op een andere fanconnector aansluiten werkt trouwens ook niet...

Van alles te koop, vraag het aan me!! robnas@gmail.com

Reg. datum: 22 mei 2005

@Dropjeslover:
Eraser had nooit, als ik mij niet vergis, zo'n link toegevoegd mits die dingen niet echt exact zijn, maar met maximale waardes werken enzovoort. Kortom hij was er geen fan van.
Is er verder nog niet van gekomen om toe te voegen en ben er zelf ook al geen fan van... Maar nu dus toegevoegd ;)
quote:
Nas T schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 22:18:
ik heb een coolermaster rs alcy 450 (realpower 450 watt)
Ik wil de fan erin vervangen, maar als ik er een andere fan indoe, werkt die niet. Iemand suggestie?
De fan die erin zit op een andere fanconnector aansluiten werkt trouwens ook niet...

Wordt de fan van de voeding temperatuurgestuurd? Of iets in de aard daarvan? Ben je zeker dat je hem goed aangelsoten hebt?
Kan het misschien iets te maken hebben met PWM gestuurde fans?

disco stu wijzigde dit bericht 06-10-2005 22:38 (46%)

mijn systeem:
q-tec 350w voeding

asus A7N8X-x mobo
AMD Sempron 2600+
1x dvd/r
1x cd/r/rw
1x ati radeon 9550 256mb
1x tv kaart pinnacle
1x maxtor 40g
1x maxtor 80g
toetsenbord en muis op usb
usb headset en webcam
2x 12 cm fan
1x 8cm fan
1x Gatewatch (fancontroller)

Doeleinden: Gamen, intenet, Photoshoppen, sites maken.

voltages bij idle:
http://home.deds.nl/~rvanmil/voeding.JPG

Overclocken: nog niet, maar zit er aan te denken, ben er van alles over aan t lezen...

Oftewel, is mijn voeding toereikend?

quote:
Wordt de fan van de voeding temperatuurgestuurd? Of iets in de aard daarvan? Ben je zeker dat je hem goed aangelsoten hebt?
Kan het misschien iets te maken hebben met PWM gestuurde fans?

Ik heb hem goed aangesloten, kan niet missen(je kunt geen pinnetje ernaast zitten, of omdraaien hè?
pwm: lijkt me vreemd, ik heb een pwmfancontroller, en ik heb fans die daar aan kunnen, maar niet op de voeding. de fan in de voeding kan ook nietop een andere aansluiting.
De fan is temperatuurgestuurd, idd(maar de fan draait sowieso altijd, dus het is geen semifanless voeding).
Zou het misschien kunnen dat de draadjes verwisseld zijn? plus met tacho of zo? Ik heb de voeding in gebruik, en dit vragen kost me minder moeite dan om te gaan testen(en als ik de fan verkeerd aansluit iets kapot te maken).

Reg. datum: 31 augustus 2005

Heey,

Binnenkort ga ik een nieuwe PC aanschaffen, alleen heb ik geen idee
welke voeding ik nu moet nemen.
Dit komt in me nieuwe PC:

Moederbord:
-AsRock 939, Dual SATA 2

Processor:
-AMD Athlon64 3500+ OEM (waarschijnlijk, of dit wordt een 3000+)

Harde schijf:
-Hitachi Deskstar 7K250, 250 Gb, 7200 Rpm, 8 Mb, SATA 2

Geheugen:
-G.Skill Valeu DDR DDR SDRam, 1 Gb, PC3200, 400 Mhz, Matched Pair (2x512mb)

Videokaart:
-Denk een Ati Radeon X800Pro of Ati X800VE All In Wonder, 256 Mb
Tjaah daar ben ik nog niet helemaal uit, kan zelfs ook een Nvidea worden....

Heb al een beetje rondgekeken voor voedingen maar kom er niet echt uit!
Iemand nog een goede voeding in een mooie prijsklasse? (<--¤50.-)

Doeleinden:
Vooral de nieuwste games, downloaden en de usual stuff...

Overklokken:
Nee, kan ik ook niet!

Tjaah....

350 watt zou toch genoeg moeten zijn, maar volgens mij stond in de topicstart dat dit soort vragen uit den boze zijn...

Reg. datum: 08 mei 2005

quote:
Gamertje schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 21:49:

Lijkt me niet zo slim om een duur systeem te kopen en er dan een goedkope voeding in te stoppen.
Je kunt beter een paar tientjes meer uitgeven aan een A-Merk, een instabiele voeding kan voor
heel wat vreemde vastlopers zorgen.

Asus P4P800 Deluxe, Intel P4 3,0 GHz HT, Asus X800XL 2xDVI, Kingston 1024MB Dual Channel Kit, Seasonic S12-430, Sony Playstation 2 met O2mod en PS2VGA kabel. Beide aangesloten op Acer AL922 en op een 63cm Televisie

quote:
Gamertje schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 21:49:
Heb al een beetje rondgekeken voor voedingen maar kom er niet echt uit!
Minder dan ¤ 50,= is absoluut niet haalbaar voor een goede voeding. Je zult merken dat je er altijd boven komt. Misschien dat een goede gebruikte kwaliteitsvoeding een optie is. Er staan er aardig wat in V&A.

Lees mijn BLOG - - - Bezoek ook eens OuweHippie.nl

quote:
Nas T schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 07:42:
[...]

Ik heb hem goed aangesloten, kan niet missen(je kunt geen pinnetje ernaast zitten, of omdraaien hè?
pwm: lijkt me vreemd, ik heb een pwmfancontroller, en ik heb fans die daar aan kunnen, maar niet op de voeding. de fan in de voeding kan ook nietop een andere aansluiting.
De fan is temperatuurgestuurd, idd(maar de fan draait sowieso altijd, dus het is geen semifanless voeding).
Zou het misschien kunnen dat de draadjes verwisseld zijn? plus met tacho of zo? Ik heb de voeding in gebruik, en dit vragen kost me minder moeite dan om te gaan testen(en als ik de fan verkeerd aansluit iets kapot te maken).
Ik begin dan toch het vermoeden te krijgen dat het mischien aan die PWM ligt. Ik zou indien mogelijk gewoon de fan eens aansluiten op het moederbord en dan kijken wat die doet...
quote:
Nas T schreef op zaterdag 08 oktober 2005 @ 00:47:
350 watt zou toch genoeg moeten zijn, maar volgens mij stond in de topicstart dat dit soort vragen uit den boze zijn...
Voor mijn part is dit niet verboden, het is alleen zo dat ik al allenszins de taak niet op mij neem om hierop te antwoorden. ;) Ik zit er niet mee in als dit soort posts voorkomen, maar ik denk dat er pas op geantwoord wordt, als er iemand (gelijk wie) hier zin in heeft...

disco stu wijzigde dit bericht 08-10-2005 12:32 (22%)

Php counter foetsie

quote:
Guardian Angel schreef op zaterdag 08 oktober 2005 @ 10:44:
[...]

Minder dan ¤ 50,= is absoluut niet haalbaar voor een goede voeding. Je zult merken dat je er altijd boven komt. Misschien dat een goede gebruikte kwaliteitsvoeding een optie is. Er staan er aardig wat in V&A.

wel mogelijk. Coba 370watt kost 49 euro bij ikbenstil.nl en dat is toch wel een goede voeding (ervaring mee, en goed uit review bij dirkvader.de)

Verder zijn huntkeys voedingen ook niet slecht en hebben een goede prijs.

[b]Specs PC -=- Specs Laptop -=- Fuji S602Z

Reg. datum: 29 oktober 2004

een 330 watt van Tagan a 45euro moet voor gamertje ook wel lukken. Eventueel de 380watt maar zijn echte goede, stille voedingen!

¯¯¯¯¯¯¯
Reg. datum: 14 april 2003

Ik heb hier een oude 233mhz pc waar ik nog wat leuks mee wil doen, alleen heeft laatst de voeding het begeven. Nu wil ik dus een nieuwe gaan halen maar ik weet niet wat voor één, de oude is een LiteON PS-5101-1F1 100 watt. Een gewone ATX voeding is veel groter en past niet in die behuizing. De oude voeding is 7cm hoog, 15,5cm lang en 10,5cm breed. Iemand enig idee wat voor voeding dit is :?

¯¯¯¯¯¯¯
Reg. datum: 14 april 2003

Niemand :? :&#039;(

[quote]disco stu schreef op zaterdag 08 oktober 2005 @ 12:29:
[...]

Ik begin dan toch het vermoeden te krijgen dat het mischien aan die PWM ligt. Ik zou indien mogelijk gewoon de fan eens aansluiten op het moederbord en dan kijken wat die doet...

quote:
de fan in de voeding kan ook niet op een andere aansluiting.

zei ik toch?? of bedoel je iets anders?
de fan in de voeding gaat dus niet op het mobo. dat pwm zal ook niet gaan, want pwmcompatibele fans passen niet aan de voeding-fanaansluiting. Coolermaster wil natuurlijk ook niet reageren...fijn...dus ik hoop het antwoord binnenkort te krijgen, anders zelf maar rommelen

Reg. datum: 30 september 2003

welke voeding zou geschikt zijn voor mijn systeem?

Intel p4 northwood 2.6ghz
asus p4p800 deluxe
1x hitachi hd 200gb
1x maxtor hd 120gb
4x 256mb corsair pc3200
sb audigy 2 zs
asus v9999 ge (geforce 6800) 256 mb
1x plextor 712a dvdbrander
1x plextor 116a dvdspeler

ik had zelf een Tagan TG-380-U01 380watt PSU op het oog, is deze voldoende? (ik wil eventueel ook wat overclocken)

alvast bedankt

Reg. datum: 07 oktober 2005

ik heb een seasonic MODEL SS-300FT voeding..onder deze specs.

Mobo: ATX, VIA K8T800 chipset (s754)
Processor: AMD Athlon 64 3000+ Newcastle
geheugen: 1028 mb DDR SDRAM
hdd: 200 gig ata 7200
v.Kaartje: gforce fx 5200 128 mb

nu wil ik er een asus x800xt 256 mb in doen...is mijn voeding toereikend? ofniet?

Reg. datum: 24 januari 2004

ok ok ik weet al dat ik een superslechte voeding heb (q-tec) maar wat raden jullie mij aan, want mijn pc diet reboot minstens 2x per dag (hersteld van ernstige fout) als ik best veel dingen open heb staan; anime burnen met nero vision express, 9 torrents, creative mediasource en nog paar i-net vensters. Volgens mij trekt mijn voeding het niet.

Specs:

- 3,2ghz HT P4 Prescott
- MSI 865PE Neo2-LS
- 4x 256mb 400mhz
- MSI 16x dvd fikker
- Ati 9600Pro
- Audigy 2 ZS
- 80gb D-max 9 sata
- 160gb d-max 10 sata
- 60gb maxtor ata133
- 20gb seagate ata66
- 5 casefans
- zalman 7000b koelertje
- 2 neonbuisjes

thats it.

Ik heb nu een 400watt q-tec :+

Wat raden jullie mij aan.

Kamertje verbouwen in HT-room

Reg. datum: 03 november 2004

Ik ga vanmiddag denk ik een nieuwe voeding kopen.

Is 350 Watt genoeg voor dit systeem:
Moederbord: ASUS P4P800/GLan/Sata/8X
Processor: Intel P4 3.2C GHz Skt. 478 HT
Geheugen: Corsair 512MB DDR400 64MX64
Harde schijf: Maxtor 80Gb 7200rpm, 8MB Cache
Videokaart: Sapphire ATI 9600 Pro Ultimate
Cd Writer: ASUS Rewriter 52x24x52x Retail
CD/DVD speler: Asus DVD 16X48 IDE Retail
Draadloos Toetsenbord en muis: Microsoft Wireless Desktop
Behuizing: MyCom H600M P4/AMD ATX
Geluidskaart: Creative SB Live! player 5.1
Speakerset: Philips A2.310 Rhyth. Wave 310
Beeldscherm: LG 17"

+ een DVD brander die ik een paar maanden geleden er in heb gezet + 512 mb geheugen (ga ik binnenkort erbij kopen) en eventueel nog een SATA HD?

kangoeroe
Reg. datum: 01 juni 2001

Ben op zoek naar een goede voeding van +/- 450 Watt in de prijsklasse +/- 70 euro. Heb drie erg interessante modellen gevonden, namelijk:

- Thermaltake PurePower 460W
- Sea Sonic S12 430W
- Enermax EG465AX-VE(G) FMA 460W

Nu heb ik maar een paar kleine verschilletjes kunnen ontdekken, bijvoorbeeld het aantal fans, Thermaltake en Sea Sonic hebben elk één 12cm fan, Enermax heeft één 8cm en één 9cm fan. Verder lijken bij Thermaltake en Enermax de kabels gemeshed en bij Sea Sonic niet. Zowel qua geluid als qua wattage/voltage ontlopen ze elkaar niet zoveel lijkt mij (of ben ik daar teveel leek voor en zien jullie dat anders?), en ook zijn ze allen niet-modulair (wat voor mij geen probleem is).

Systeem is verder niet veel bijzonders, een GeForce2MX 32Mb videokaartje (ik weet het..), een relatief oude LiteOn cdwriter (24x?), en een evenzo oude LiteOn dvdspeler (16x ofzo). Een Maxtor 80GB HD als slave en een WD 20GB HD als master. Verder nog 512 Mb DDR/333 geheugen, een Celeron 1700 processor op een wat ouder ECS moederbord, extra USB kaart en een Sitecom WIFI kaartje. Misschien zou 350Watt ook genoeg zijn voor nu, maar met het oog op de toekomst...

Echte zware eisen heb ik verder niet, ik game amper, internet/ tekstverwerk destemeer. Voor de toekomst staan een een nieuw/extra reepje geheugen, een nieuwe videokaart, een dvdwriter en wellicht een nieuwe proc. op de planning. Vraag nu is, wat is voor mij de beste keus uit bovenstaande drie? Of heb ik nog wat over het hoofd gezien? Enige eisen wat dat betreft zijn stilte en stabiliteit, gemeshde kables zijn leuk maar niet heel nodig... Heb met name over de SeaSonic al boel leuks gelezen, maar zie nog niet echt in waarom die 'beter' zou zijn dan de andere twee. Lees graag jullie ervaringen/ideeën!

"Nee," zei de man "hij is onze goeroe die alles kan" en ik was lekker op dreef dus ik zeg: "Nou, dat zal dan wel een kangoeroe zijn"

Php counter foetsie

quote:
surrie schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 12:03:
welke voeding zou geschikt zijn voor mijn systeem?

Intel p4 northwood 2.6ghz
asus p4p800 deluxe
1x hitachi hd 200gb
1x maxtor hd 120gb
4x 256mb corsair pc3200
sb audigy 2 zs
asus v9999 ge (geforce 6800) 256 mb
1x plextor 712a dvdbrander
1x plextor 116a dvdspeler

ik had zelf een Tagan TG-380-U01 380watt PSU op het oog, is deze voldoende? (ik wil eventueel ook wat overclocken)

380watt kan wel, maar overclocken kun je dan wel vergeten. Tagan 480watt kan het zeker weten wel aan.
Nog een tip: seasonic S12 430watt (gistron.com heeft ze wel)

quote:
umbrella24 schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 13:57:
ik heb een seasonic MODEL SS-300FT voeding..onder deze specs.

Mobo: ATX, VIA K8T800 chipset (s754)
Processor: AMD Athlon 64 3000+ Newcastle
geheugen: 1028 mb DDR SDRAM
hdd: 200 gig ata 7200
v.Kaartje: gforce fx 5200 128 mb

nu wil ik er een asus x800xt 256 mb in doen...is mijn voeding toereikend? ofniet?

probeer het, als 't niet stabiel is koop je een nieuwe

quote:
Rainesh schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 11:29:
Specs:

- 3,2ghz HT P4 Prescott
- MSI 865PE Neo2-LS
- 4x 256mb 400mhz
- MSI 16x dvd fikker
- Ati 9600Pro
- Audigy 2 ZS
- 80gb D-max 9 sata
- 160gb d-max 10 sata
- 60gb maxtor ata133
- 20gb seagate ata66
- 5 casefans
- zalman 7000b koelertje
- 2 neonbuisjes

thats it.

Ik heb nu een 400watt q-tec :+

Wat raden jullie mij aan.

tja qtec is bagger, gewoon wonder dat je systeem onstabiel is. Aangezien je 4 hdd;s hebt zou ik minstens voor een 400watt A-merk gaan. Enermax, tagan, die voldoen zowiezo wel. Seasonic S12 430watt ook.

quote:

zie hierboven, in mijn vorige quote's

quote:
syserr schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 14:06:
Ben op zoek naar een goede voeding van +/- 450 Watt in de prijsklasse +/- 70 euro. Heb drie erg interessante modellen gevonden, namelijk:

- Thermaltake PurePower 460W
- Sea Sonic S12 430W
- Enermax EG465AX-VE(G) FMA 460W

Nu heb ik maar een paar kleine verschilletjes kunnen ontdekken, bijvoorbeeld het aantal fans, Thermaltake en Sea Sonic hebben elk één 12cm fan, Enermax heeft één 8cm en één 9cm fan. Verder lijken bij Thermaltake en Enermax de kabels gemeshed en bij Sea Sonic niet. Zowel qua geluid als qua wattage/voltage ontlopen ze elkaar niet zoveel lijkt mij (of ben ik daar teveel leek voor en zien jullie dat anders?), en ook zijn ze allen niet-modulair (wat voor mij geen probleem is).

Systeem is verder niet veel bijzonders, een GeForce2MX 32Mb videokaartje (ik weet het..), een relatief oude LiteOn cdwriter (24x?), en een evenzo oude LiteOn dvdspeler (16x ofzo). Een Maxtor 80GB HD als slave en een WD 20GB HD als master. Verder nog 512 Mb DDR/333 geheugen, een Celeron 1700 processor op een wat ouder ECS moederbord, extra USB kaart en een Sitecom WIFI kaartje. Misschien zou 350Watt ook genoeg zijn voor nu, maar met het oog op de toekomst...

Echte zware eisen heb ik verder niet, ik game amper, internet/ tekstverwerk destemeer. Voor de toekomst staan een een nieuw/extra reepje geheugen, een nieuwe videokaart, een dvdwriter en wellicht een nieuwe proc. op de planning. Vraag nu is, wat is voor mij de beste keus uit bovenstaande drie? Of heb ik nog wat over het hoofd gezien? Enige eisen wat dat betreft zijn stilte en stabiliteit, gemeshde kables zijn leuk maar niet heel nodig... Heb met name over de SeaSonic al boel leuks gelezen, maar zie nog niet echt in waarom die 'beter' zou zijn dan de andere twee. Lees graag jullie ervaringen/ideeën!

Je systeem is inderdaad niet zwaar. Maar gezien toekomst altijd handig om een wat zwaardere voeding te hebben

Als ik jouw was: de seasonic. Die is duidelijk de stilste (zie silentpcreview.com bijvoorbeeld). Daarnaast ook de efficienste (samen met de enermax, die scoort ook goed wat dat betreft)

[b]Specs PC -=- Specs Laptop -=- Fuji S602Z

Reg. datum: 15 januari 2003

Over effieciente en stille voedingen gesproken:

http://www.antec.com/us/pro_p_NeoHE.html

ff wat puntjes:

High Efficiency, Super Quiet Operation
So highly efficient (up to 85%), one super-silent 80mm fan keeps Neo HE cool; less than 18dBA noise level.

Advanced Cable Management System
Improves internal airflow and reduces system clutter by allowing you to use only the cables you need.

Universal Input with Active PFC
Use anywhere in the world without worrying about input voltages; Active PFC improves voltage stability and delivers environmentally friendlier power.

Dedicated Power Circuitry
Delivers safer, more reliable output to your system's delicate components. Includes dedicated voltage outputs, triple +12V output circuits, voltage feedback circuitry, and tighter ±3% regulation for improved system stability.

Accurate power rating
Allows Neo HE to deliver its full rated power, 24 hours a day rated at 50ºC.

Ik zit al een tijdje te zoeken naar een goede stille en zuinige PSU met modulaire kabels die ook nog es sleeved zijn (zie manual voor die picss van kabels)
Samen met de goede support die Antec heeft lijkt mij een uit deze serie mn keuze..., nu nog ff wat reviews afwachten :p (silentpcreview heeft er een in de maak!)

quote:

Zo maar het lijstje van Highlights kopieren zegt nog niet zoveel over een voeding. Ok het is natuurlijk allemaal wel mooi, en toch maar aanwezig bij deze voedingen, maar de meeste A-merken hebben zo'n lijstje, en ik heb er al langere gezien hoor ;)
Maar als hij je aanstaat, nemen die voeding !

Reg. datum: 15 januari 2003

quote:
disco stu schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 15:59:
[...]

Zo maar het lijstje van Highlights kopieren zegt nog niet zoveel over een voeding. Ok het is natuurlijk allemaal wel mooi, en toch maar aanwezig bij deze voedingen, maar de meeste A-merken hebben zo'n lijstje, en ik heb er al langere gezien hoor ;)
Maar als hij je aanstaat, nemen die voeding !
Ik was mischien wel wat te "happy" om alles ff te copy-pasten..., maar vooral het eerste puntje kunnen komt bij veel voedingen nog al es lager/hoger uit (efficentie / geluid)

beijert wijzigde dit bericht 10-10-2005 16:07 (8%)

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 18 19 20 21 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: