Gathering of Tweakers

Quicksearch
[DPC] Fokschaap

quote:
disco stu schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 19:20:
[...]

Ja 4.30 is sowieso te laag maar is dus het meest waarschijnlijke.
2.64 is natuurlijk ook te laag maar kan ook een foute uitlezing zijn. Ik denk niet dat je pc nog gaat draaien bij 2.64.
Het beste wat je kan doe is dus de multimeter eraan hangen en testen bij idle en stressed (en oc). Als je ziet dat de voltages inzakken bij zwaardere belasting is de voeding niet sterk genoeg. Als je er dan meer uit wil halen zal je een sterkere moeten kopen.
Als je ziet dat de voltages ook al te laag zijn bij idle gebruik, dan kan je best sowieso al direct een nieuwe aanschaffen.
De vraag is ook of je er in praktijk last van ondervindt en wat je wilt verhelpen of wat niet. Als je echt verder wil geraken met oc zal je er iets voor over hebben.

Deze waardes zijn verkregen onder een 100% cpu belasting. Heb em niet overclocked nu.

Ga in ieder geval uitkijken naar een andere voeding, wil toch wel wat meer halen uit mijn CPU :) Thanks all.

quote:
Bjorn24 schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 20:38:
Heb op dit moment ook een Q-tec 450w voeding.
Dit zijn de voltages/temps op dit moment :

+12V -->> 12,032
+5V -->> 5,08
+3,3V --> 3,424
Vcore -->> 1,438

CPU temp 29 graden
MB temp 23 graden

Dit zijn de verdere specs :

AMD Athlon 64 3500+ Venice
Asus A8V deluxe moederbord
Corsair TWINX1024-3200c2 dual channel geheugen (Op 2-2-2-5)
2 x Maxtor Diamondmax Plus 80GB SATA/150 7200rpm 8mb cache (Op VIA raid-controller)
Videokaart Aopen Aeolus 6800GT 256MB

Graag een advies van iemand of het verstandiger is een andere voeding te nemen. Heb dit systeem nu een paar weken en heb al een paar keer een BSOD gehad. Kan de voeding hier de schuld van zijn ? Of zijn deze voltages goed ?

Bjorn
Graag nog een reactie hierop ??

Klein vraagje.

Is deze schommeling in voltage hoor (vcore).

Plaatje op imageshack (popups!)

hier is de waarde van de vcore 1,536 volt

en hier:

is het vcore voltage 1,488 volt.

standaard staat ie ingesteld op 1,48 volt.
deze 2 screenshotjes zijn ongeveer 10sec achter elkaar genomen :?

het gaat om een amd athlon 64 3000+ (2,4ghz :P )

dit zou toch niet mogen kunnen ? .. ik heb overigens een 450watt voeding.

waterking wijzigde dit bericht 21-10-2005 19:29 (6%)

klik hier voor de specs van m'n systeem || ook al is INTEL nog zo snel AMD achterhaalt hem wel

quote:
Bjorn24 schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 19:27:
[...]

Graag nog een reactie hierop ??

Dit kan inderdaad aan de voeding liggen. Q-Tec levert nu niet direct stabiele voltages en voor de normen van dit merk lijkt 450W te weinig. Om zeker te zijn met voltages: meten met multimeter. Krijg je de BSOD tijdens een zware belasting? -> hieruit kan je ook al een conclusie trekken.
Een Q-Tex voeding vervangen kan daarbij nooit kwaad ;)

quote:
Deze waardes zijn typische waardes voor de uitlezing van de Vcore. Het verschil tussen de 2 voltages is namelijk het minimum verschil dat door het hardware monitor tooltje kan waargenomen worden, en een schommeling tussen 2 naast elkaar liggende waardes kan echt nog geen kwaad. Zolang alles goed werkt zeker geen zorgen maken !

disco stu wijzigde dit bericht 21-10-2005 19:44 (32%)

BELANGRIJK:
Als je je zorgen maakt over de uitleeswaardes van de voltages in Speedfan (en dergelijken), gelieve dan eerst eens zelf te redeneren ipv ze in dit topic te dumpen en vragen of het kwaad kan ! Hou rekening met de volgende zaken, en je kan zelf al een antwoord op je vraag vinden:
- Speedfan leest niet altijd correct uit !
- Lichte schommelingen kunnen geen kwaad.
- Zolang je geen hinder ondervindt in praktijk en alles goed lijkt te werken is er geen reden tot zorgen!
- Als je zeker wilt zijn: controleer dan met een multimeter ! Kijk hierbij dan of je een verschil ziet tussen idle en load (met eventuele oc).

Veel gevraagde zaken kan je ook zo in de startpost vinden.

Gelieve met deze zaken rekening te houden en zo hoef je niet onnodig te posten in dit topic. Gebruik vooral je gezond verstand, dat is nog een van de nuttigste zaken in de Tweaker-wereld !

disco stu wijzigde dit bericht 21-10-2005 19:54 (6%)

Stamgast @ HGGCT

Ik zit er over te denken om een Arctic-Cooling Silentium T5 te kopen (behuizing). Nou zit daar een 350W voeding in. Iemand hier daar misschien ervaring mee :?

Hij komt in een redelijk normaal systeempje te zitten:
-Celly-T 1 Ghz
-GF3 Ti200
-Reepje ram of misschien 2 :P
-HD en DVD
-56k6 modem
-Netwerkkaart
-Geluidskaartje

Dit moet toch te doen zijn dacht ik. Echter als dit niet lekker loopt prop ik er een P4(Northwood) in en dan mag die geluidskaart eruit. Is het dan nog steeds voldoende :?

P4 2,53 512MB PC3200, GF4 Ti4200

quote:
disco stu schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 14:52:
[...]

De 3.3V is nogal laagjes. Ik zou zeggen hang de multimeter er eens aan en kijk of de voltage(s) instorten wanneer je je pc gaat belasten.
Bedankt voor je reactie. Het probleem lijkt te zijn opgelost, nadat ik een van de geheugensticks in een ander slot heb gezet. Geen voedingsprobleem aldus. Voorlopig blijf ik overal af met m'n handen en sluit ik mijn eerste pc-assemblage project af, pfew...

Reg. datum: 05 mei 2004
--------------------------------------------------------------------------------
ey,
Ik zit nog steeds met een probleempje, vooral met mijn voeding weet ik niet precies welke ik moet pakken aangezien ik er echt geen wijs uit kom, dit het volgende wat ik wil en zoek alleen goede voeding erbij ik had zelf gekeke voor Tagan TG430-U15 (Retail)
http://www.alternate.nl/h...ils.html?artno=TN4G10&;

Processor: Athlon64 4000+

Moederbord: A8N-E (nVidea nForce4 Ultra)

Grafische kaart: Asus ati EAX850XT-PE/2DHTV

Geheugen: 2X DDR-SDRAM (Retail, DD400-X64-C3AK2, Dual Channel Kit) pc 3200

HDD: Western Digital Caviar Special Edition 120gb (serial-ata)

help me please:D

quote:
disco stu schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 19:41:
[...]

Dit kan inderdaad aan de voeding liggen. Q-Tec levert nu niet direct stabiele voltages en voor de normen van dit merk lijkt 450W te weinig. Om zeker te zijn met voltages: meten met multimeter. Krijg je de BSOD tijdens een zware belasting? -> hieruit kan je ook al een conclusie trekken.
Een Q-Tex voeding vervangen kan daarbij nooit kwaad ;)

BSOD kwam wel eens ook als ik weinig aan het doen was. Bijvoorbeeld internetten, dan word alles toch niet zwaar belast. Gisteravond hele avond FS2004 gespeeld en toen geen BSOD gekregen. Heb al een mooie voeding gezien van Tagan. Volgens mij wel een goed merk. Ik ga die binnenkort maar eens aanschaffen.

Heb wel gelezen dat als je een mindere voeding hebt dat je dan de vreemdste meldingen kan krijgen. Ik krijg geregeld een melding bij het afsluiten van XP dat hij ccAPP niet kan afsluiten. Je kent het wel, z'n end now scherm. Na een nieuwe installatie kwam deze melding ook weer dus misschien ook een probleem vanwege een slechtere voeding ??

Ik heb nog geen definitief antwoord kunnen vinden op de volgende vraag:
Kan een voeding die niet genoeg vermogen levert een oorzaak zijn voor hele lage fps? Of zou de videokaart dan gewoon NIET werken.
I'm kinda...... explosive

quote:
dannyj schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 21:21:
Reg. datum: 05 mei 2004
--------------------------------------------------------------------------------
ey,
Ik zit nog steeds met een probleempje, vooral met mijn voeding weet ik niet precies welke ik moet pakken aangezien ik er echt geen wijs uit kom, dit het volgende wat ik wil en zoek alleen goede voeding erbij ik had zelf gekeke voor Tagan TG430-U15 (Retail)
http://www.alternate.nl/h...ils.html?artno=TN4G10&;

Processor: Athlon64 4000+

Moederbord: A8N-E (nVidea nForce4 Ultra)

Grafische kaart: Asus ati EAX850XT-PE/2DHTV

Geheugen: 2X DDR-SDRAM (Retail, DD400-X64-C3AK2, Dual Channel Kit) pc 3200

HDD: Western Digital Caviar Special Edition 120gb (serial-ata)

help me please:D

Zoals ik al in je andere post heb gezet: Coolermaster real power 450.

En ga aub niet zeuren over een PCI-e aansluiting op je voeding..................................

offtopic: ik zou als ik jou was je post eens door de spellingscontrole halen, want er zitten precies dezelfde fouten in als in je eerste post. Natuurlijk begrijpelijk als je kopieert, maar het staat een beetje.....

C2D E6600 / MSI P965 Neo / 4* 1GB PC6400 Kingston / 1 TB HDD's / ND-7170S & ND-7173S / ATi Radeon HD3870

quote:
FreeH2o schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 22:52:
Ik heb nog geen definitief antwoord kunnen vinden op de volgende vraag:
Kan een voeding die niet genoeg vermogen levert een oorzaak zijn voor hele lage fps? Of zou de videokaart dan gewoon NIET werken.
Ik denk dat de videokaart dan gewoon niet werkt.

C2D E6600 / MSI P965 Neo / 4* 1GB PC6400 Kingston / 1 TB HDD's / ND-7170S & ND-7173S / ATi Radeon HD3870

quote:
Bjorn24 schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 22:12:

Heb wel gelezen dat als je een mindere voeding hebt dat je dan de vreemdste meldingen kan krijgen. Ik krijg geregeld een melding bij het afsluiten van XP dat hij ccAPP niet kan afsluiten. Je kent het wel, z'n end now scherm. Na een nieuwe installatie kwam deze melding ook weer dus misschien ook een probleem vanwege een slechtere voeding ??
ccAPP is van ATi, het control panel geloof ik. Heeft niets te maken met een slechte voeding, ik heb een coolermaster truepower 450 voor mijn systeempje, en ik krijg die melding af en toe. Licht meer aan de nukken van WinXP geloof ik.

quote:
experience_ik schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 19:29:
Klein vraagje.

Is deze schommeling in voltage hoor (vcore).

[afbeelding]

hier is de waarde van de vcore 1,536 volt

en hier:

[afbeelding]

is het vcore voltage 1,488 volt.

standaard staat ie ingesteld op 1,48 volt.
deze 2 screenshotjes zijn ongeveer 10sec achter elkaar genomen :?

het gaat om een amd athlon 64 3000+ (2,4ghz :P )

dit zou toch niet mogen kunnen ? .. ik heb overigens een 450watt voeding.
Komt dit niet door Cool 'n' Quiet? Of heb je dat niet aanstaan?

Specs AMD 64 3200+ , 1024 MB , Asus Geforce 7600GT (621 / 1712 core / mem - max)

Oss de Gekste !!!

quote:
Bjorn24 schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 22:12:
[...]

ccAPP heeft te maken met je norton antivirus programma. Heb je bv geen floppydrive meer in je systeem zitten en toch NAV draaien, vergeet dan niet de floppyscan bij het afsluiten uit te schakelen in NAV. Anders probeert NAV steeds te scannen voor een floppy....

GTI DRIVERS DO IT FASTER !!! :>

quote:
Ossenaar schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 23:50:
[...]

ccAPP heeft te maken met je norton antivirus programma. Heb je bv geen floppydrive meer in je systeem zitten en toch NAV draaien, vergeet dan niet de floppyscan bij het afsluiten uit te schakelen in NAV. Anders probeert NAV steeds te scannen voor een floppy....
Oke thanks, ik heb wel een floppy drive erin zittten. Ik zal ff kijken waar ik die scan uit kan zetten.

Reg. datum: 19 oktober 2005

ik heb ook een tagan 530watt (u15) maar de 12volt lijn zit zo rond de 11,50 volt.
Is dit niet te laag ?.

Use the FAQing SEARCH!
Reg. datum: 06 januari 2001

Klein vraagje,

Ik ben momenteel m'n videokaart aan het testen op z'n overclockbaarheid. Namelijk de Sapphire x800 GTO2.

Wat me opvalt is als ik em hoger clock als 530/560 (gpu/mem), standaard 400/490, dat m'n 12v lijn behoorlijk begint in te kakken. De kaart moet dit kunnen trekken, met 1.6 samsung geheugen en de r480 core.

Speedfan meet de 12v lijn tussen de 11,1 en 11,5v. Ik heb gelezen dat deze resultaten vals kunnen zijn, maar als ik hoger ga het signaal van m'n videokaart weg en gaat m'n monitor op standby.

Gaat om een Q-Tek 400W voeding, zowiezo niet de slimste om over te clocken.

...

Wat raden de experts hier aan bij m'n nieuwe systeem:

AMD64 3500+ Venice + Zalman 7000B Al-Cu (Nog niet overgeclocked)
Asus A8N-E
2x 512MB PC3200 400Mhz Kingston Valueram @ Dual-Channel
Sapphire ATI Radeon x800 GTO2 @ x850 XT/PE 540/570
WD Raptor 74GB
Seagate 200GB Sata
2x Maxtor Diamond Max 3 300GB Sata

Er komt als et goed is ook nog een waterkoelingsset deze kant op, maar wachten is op de inkoopactie.

Mesh wijzigde dit bericht 23-10-2005 13:40 (9%)

AMD64 3500+ Venice | Asus A8N-E | 2x Kingston 1024MB 400MHz DDR CAS 2 @ Dual Channel | Sapphire ATI Radeon x800 GTO2 DDR3 | IIyama VisionMaster 400 - 17" Screen | 72Gb WD Raptor + 200GB Samsung HD | Tagan TG480-U22 480W | Onboard AC97

Ik krijg volgende week mijn onderdelen binnen en dan ga ik voor het eerst een eigen pc'tje bouwen, alleen ik twijfel nu of mij voeding wel goed genoeg is voor mijn systeem.
Het is een 450 Watt voeding die niet bij de startpost staat: de Asus A-45GA
http://www.asus.com/produ...model=556&modelmenu=1
(onderaan staan de output-waarden)

Mijn systeemspecs zijn, of eigenlijk worden:
- proc en koeler: AMD Athlon 64 Venice 3500+ met Zalman CNPS7000B-AlCu LED
- geheugen: G.Skill Value DDR DDR SDRAM, 1 GB, PC3200, 400 MHz, Matched pair (2x 512 MB)
- hdd: Samsung Spinpoint 160 GB, 7.200 rpm, 8 MB, SATA II
- mobo: MSI K8N Neo4 FI
- graka: HIS X800GT IceQ II Turbo 256 MB, DDR3, PCI Express x16
- en verder: DVD-brander NEC ND-3540, Sunbeam Chameleon, floppydrive, 3 80mm ledfans en een 1200mm ledfan

Ik heb geen idee hoeveel stroom ik nodig heb voor dit systeem en heb eerlijk gezegd gewoon blind een goedkope voeding met een redelijk hoog Wattage gekozen, maar nu twijfel ik of deze wel goed genoeg is voor mijn systeem.

Kan een van jullie vriendelijke vrienden mij aub helpen, danku _/-\o_

quote:

Speedfan uitlezingen kunnen van tijd verkeerdelijk zijn. Maar je kan ze wel vergelijkend gebruiken, zoals jij gedaan hebt. Dus als je pc idle, de voeding ongeveer 12V heeft, en je leest dit uit met speedfan, en je gaat dan stressen je je ziet de 12V zakken, kan je deze uitlezingen perfect gebruiken om op te merken dat de 12V lijn niet meekan.
-> ik denk dus dat je er redelijk zeker van bent dat dit wel degelijk het probleem is

Het is dan ook aan te raden dat je een A-merk voeding neemt, en als je de cpu niet overklokt hoeft dat geen al te zware voeding te zijn. (400W Q-Tec is niet vergelijkbaar met 400W A-merk ;) )

EDIT> Die grafiek begint initieel al met een lage waarde. Probeer eens te testen of je voeding wel degelijk al op zijn limiet zit door het voltage volledig idle (niets oc !) te vergelijken met het voltage wanneer je geleidenlijk aan meer en meer stressed.
Als je echt een verband kan zien tussen meer belasting en een ineenzakkend voltage weet je dat je voeding op zijn limiet zit.
Je kan bijvoorbeeld voor de zekerheid een of ander hardware onderdeel loskoppelen zodat hij misschien initieel al op een iets hoger voltage begint (meer in de buurt van de 12V), dan heb je een beter referentiepunt waarmee je kan gaan vergelijken als je gaat testen.
-> zo kan je nog meer zekerheid krijgen, en voor nog nog meer zekerheid de multimeter er bij nemen

disco stu wijzigde dit bericht 23-10-2005 13:50 (35%)

Use the FAQing SEARCH!
Reg. datum: 06 januari 2001

quote:
disco stu schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 13:45:
[...]

Speedfan uitlezingen kunnen van tijd verkeerdelijk zijn. Maar je kan ze wel vergelijkend gebruiken, zoals jij gedaan hebt. Dus als je pc idle, de voeding ongeveer 12V heeft, en je leest dit uit met speedfan, en je gaat dan stressen je je ziet de 12V zakken, kan je deze uitlezingen perfect gebruiken om op te merken dat de 12V lijn niet meekan.
-> ik denk dus dat je er redelijk zeker van bent dat dit wel degelijk het probleem is

Zal zoals in de waarschuwing stond, ook even de bios gebruiken om af te lezen wat de voltages zijn aangezien ikzelf geen multimeter heb.

quote:
Het is dan ook aan te raden dat je een A-merk voeding neemt, en als je de cpu niet overklokt hoeft dat geen al te zware voeding te zijn. (400W Q-Tec is niet vergelijkbaar met 400W A-merk ;) )

Ik ben dus wel van plan te gaan overclocken, zowel videokaart als de videokaart. Daarom heb ik ook de venice versie aangeschat en staat er een waterkoelingsset te wachten met m'n naam erop. :)

quote:
EDIT> Die grafiek begint initieel al met een lage waarde. Probeer eens te testen of je voeding wel degelijk al op zijn limiet zit door het voltage volledig idle (niets oc !) te vergelijken met het voltage wanneer je geleidenlijk aan meer en meer stressed.
Als je echt een verband kan zien tussen meer belasting en een ineenzakkend voltage weet je dat je voeding op zijn limiet zit.
Je kan bijvoorbeeld voor de zekerheid een of ander hardware onderdeel loskoppelen zodat hij misschien initieel al op een iets hoger voltage begint (meer in de buurt van de 12V), dan heb je een beter referentiepunt waarmee je kan gaan vergelijken als je gaat testen.

Zal ook een wat andere programma's gaan downloaden om dit te vergelijken, aangezien speedfan ene moment zegt dat de 12v lijn net tegen de 12v aanzit (schommelt tussen 11,8~12v) en ander moment schommelt ie weer. (11,5~11,6), terwijl die vrijwel idle loopt en alles standaard staat.

En verder zitten er nu 2 casefans op dezelfde lijn als de videokaart. De 120mm fan gebruikt ook 12v dus die zal wel enige invloed uitoefenen maar echt veel lijkt me sterk. Verder zit er nog een 80mm fan in maar die lopen dacht ik op 5v.

Heb juist de hardschijven apart aangesloten op hun eigen lijn, maar die moeten dus ook 1 aansluiting met z'n 3'en delen. Denk dus zowiezo dat ik wel aan een nieuwe toeben...

...

Wat zijn dus aan te raden voedingen? Hoeven geen flashy dingen te zijn, kast gaat toch dicht. Als ze maar goed hun werk doen, veel aansluitingen hebben en vooral stabiel zijn. Heb zo'n 50~100 euro over voor de voeding.

Edit:

Flink verschil zeg tussen speedfan en asus probe. Dit is trouwens tijdens idle/browsen.

Mesh wijzigde dit bericht 23-10-2005 16:16 (8%)

AMD64 3500+ Venice | Asus A8N-E | 2x Kingston 1024MB 400MHz DDR CAS 2 @ Dual Channel | Sapphire ATI Radeon x800 GTO2 DDR3 | IIyama VisionMaster 400 - 17" Screen | 72Gb WD Raptor + 200GB Samsung HD | Tagan TG480-U22 480W | Onboard AC97

Een tijd terug heb ik hier al wat gepost over de problemen met mijn pc. Nou heeft deze het een tijdje weer normaal gedaan (met een 300w voeding ipv de 400w qtec) maar ik heb nu toch weer problemen. Nog steeds was het niet helemaal duidenlijk of het aan de voeding lag maar vanmorgen kreeg ik een melding dat ik de stroomkabel op mijn videokaart niet was aangesloten terwijl deze er gewoon inzat 8)7 . Nu doet mijn pc het weer maar ga nu wel een nieuwe voeding kopen want hier schiet ik ook niets mee op. Nou wil ik dus meteen een goede voeding, ik dacht eerst aan de coolermaster real power voeding maar deze werd me hier afgeraden. Nou is mijn oog gevallen op de volgende Antec voedingen:

Antec Smart power 2.0 SP 400 PEC ¤ 58.45
Antec True power 2.0 TPII 380PEC ¤ 80.32

Er zit best wel een groot prijsverschil tussen deze voedingen dus ik wou eigenlijk voor de smart power gaan maar ik neem aan dat dat prijsverschil er niet voor niets is dus is er reden om toch voor de true power te gaan? Ik wil nu wel meteen een goede voeding en ik wil er ook nog wel een tijdje mee door kunnen.

Ik zal hier nog een keer mijn specs neerzetten:

amd athlon xp 3200+
MSI kt6v-delta
MSI radeon 9800pro
120gb maxtor harde schijf
Dvd brander, Dvd Lezer,
Geluidskaart, Diskette drive

Alvast bedankt :)

Waterkoeling is toch wel fijn

Ik heb:

asrock sis mobo
athlon xp 1800+
256ddr
3x20gb hd
cdrom
geforce 2mx400
sblive
1 8cm casefan

wat voor psu heb ik nodig?

Er zat een qtec 400watt in (bigfan) maar deze gaat na 10sec aan staan uit en dan kan ie met pwr button ook niet meer aangezet worden (wat kan dit zijn?

elgringo wijzigde dit bericht 23-10-2005 19:59 (3%)

quote:
DarkLoki schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 19:45:
Antec Smart power 2.0 SP 400 PEC ¤ 58.45
Antec True power 2.0 TPII 380PEC ¤ 80.32

Als ik het juist voorheb is de Smartpower modular en de Truepower niet. Er zijn verscheidene versies: er is een Truepower en een Truepower 2.0 en er is een Smartpower en een Smartpower 2.0
De 2.0's zijn eigenlijk gewoon recentere versies en je zal er sowieso beter mee af zijn denk ik (hoewel de eerste versies zeker niet slecht gaan zijn hoor). Die smartpower die jij vermeld lijkt geen 2.0 te zijn. Vandaar waarschijnlijk de goedkopere prijs.
Dus:
- Smartpower 2.0 : twee fans van 80mm en modulair
- Truepower 2.0 : één fan van 120mm en niet modulair

Het kan zijn dat ik me vergis maar ga daarvoor dus eens op de site kijken, daar vind je overigens ook nog andere info en details. Maar let dus op de eerste versies en de 2.0 versies...

Maakt het eigenlijk uit op welke molex je je videokaart aansluit ?

Intel Core 2 Duo e6300 / MSI Neo-F P965 / Sapphire X850XT /2 x 512MB DDR2 533Mhz / Arctic Silentium T2 / Samsung 205BW 20'' /

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws