Gathering of Tweakers

Quicksearch
Is Gek op... :)

quote:
coorz schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 21:17:
[...]

Op de kop getikt op e-bay voor erg weinig. Ik ben benieuwd wat de distri prijs is in NL, heb iets van rond de $1000 gehoord in de US.
Weet je hoeveel mensen er op zoek naar zijn sinds ik 'm heb gepost op fora :X

dat is zeker niet gering voor een simpel lcd :) maargoed dan heb je ook wat, nietwaar?

Hoe heb jij ehm nu in je case zitten? of erbuiten :P?

SPECS Workstation - Er is geen mooier leven dan dat van een Tweakende Tweaker! :)

quote:
coorz schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 21:17:
[...]

Op de kop getikt op e-bay voor erg weinig. Ik ben benieuwd wat de distri prijs is in NL, heb iets van rond de $1000 gehoord in de US.
Weet je hoeveel mensen er op zoek naar zijn sinds ik 'm heb gepost op fora :X

als je dan gewoon verteld wat jij ervoor op eBay betaalt hebt :)

1000 dollar :/ :X kun je beter een 24" lcd scherm kopen :)
quote:
addictive schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 21:56:
[...]

als je dan gewoon verteld wat jij ervoor op eBay betaalt hebt :)

1000 dollar :/ :X kun je beter een 24" lcd scherm kopen :)
dat is idd enorm prijzig, zowiezo denk ik niet dat hij makkelijk zal passen in een miditower :P

blaap

Nou als ik het mij kan herrineren was ie ongeveer $10 ex verzendkosten, was ook niet nieuw; altijd risico e-bay stuff. Had er 2, eentje inmnddels om zeep geholpen :(
En nee zit niet in een kast, beetje te groot voor een reguliere PC behuizing.

MisteRMeesteR : dit is geen simpel LCD'tje! Technisch gesproken is het geen LCD maar een EL display. Erg duur spul, wordt erg beperkt gebruikt oa ziekenhuis apparatuur.

coorz wijzigde dit bericht 05-10-2005 23:26 (28%)

quote:
coorz schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 23:24:
Nou als ik het mij kan herrineren was ie ongeveer $10 ex verzendkosten, was ook niet nieuw; altijd risico e-bay stuff. Had er 2, eentje inmnddels om zeep geholpen :(
En nee zit niet in een kast, beetje te groot voor een reguliere PC behuizing.

MisteRMeesteR : dit is geen simpel LCD'tje! Technisch gesproken is het geen LCD maar een EL display. Erg duur spul, wordt erg beperkt gebruikt oa ziekenhuis apparatuur.

wow! sweet deal! Als je de jouwe ooit kwijt wilt, dan houd ik me aanbevolen :)

En ik ga eBay in de gaten houden :)

quote:
coorz schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 23:24:

ik heb het gelezen op de verschillende sites :> :+

SPECS Workstation - Er is geen mooier leven dan dat van een Tweakende Tweaker! :)

Resistance will be futile...

Ik wilde eigenlijk een nieuw topic openen voor dit probleem, maar toen zag ik dit topic staan en dacht ik, ik probereer het eerst even hier.

Ik heb gistere een MCX462-V AMDŽ socket 462 cooler gekocht, maar nu weegt dat ding 650 gram, wat dus teveel is aangezien ik mijn pc regelmatig vervoer. De cooler er steeds af halen is ook geen optie...

Het gaat om dit beest:
http://www.swiftnets.com/assets/images/products/MCX462-V/mcx462-vx400.jpg

Meer info:
http://www.swiftnets.com/products/mcx462-V.asp

Nu wil ik die cooler verstevigen met ijzerdraad aan mijn voeding. Maar nu gaat ijverdraad op den duur ook weer losser hangen. Weet er iemand hier een stevigere oplossing zodat mijn socket niet op de bodem van mijn case ligt na het vervoeren?

Cyberdyne Systems - SKYNET Division

Denk niet dat een veer hier echt zal helpen. Je kast op zn kant vervoeren lijkt me de beste oplossing

Fear t3h bird3h ! >:)

Staat het op 't doosje van de koeler aangegeven dat je hem moet verstevigt bevestigen?
Vast niet, dus als jij je moederboard sloopt door hem te verhuizen met die koeler, kan je 't lekker door verwijzen naar het bedrijf waar je die koeler gehaald heb.

Kortom, ze maken die koeler niet voor niets, als hij je moederboard kan beschadigen ofzo geven ze dat wel aan omdat ze te bang zijn voor een rechtzaak :)

(Just my 5 cents :9)

Nuttige site met onzin? | Op zoek naar servies? | Bezig met wifi routertjes hacken enzo? #wireless @ IRC

Zie Signature

Het zwaartepunt zal hier ongetwijfeld dichter bij je mobo zitten dan als een of andere heatpipe-toren-van-pisa like thermaltake passief ding. dus probeer even, en gewoon op zijn zij vervoeren :)

Zie Ondertitel

Ok, nu lijkt me een veer ook niet echt een slecht idee... Het neemt zeker al iets van het gewicht weg... Toevallig heb ik nog een flinke over uit mn BB gun.. (Die was kapot gegaan.)

Bedankt iig, er stond op de site dat je moet oppassen met het vervoeren van de pc. Want de cooler is nogal zwaar.

Mischien kun je hem op meerdere punten vaststrippen met wat tie-wraps (of hoe schrijf je dat?)?

quote:
BaBoOn schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 12:18:
Staat het op 't doosje van de koeler aangegeven dat je hem moet verstevigt bevestigen?
Vast niet, dus als jij je moederboard sloopt door hem te verhuizen met die koeler, kan je 't lekker door verwijzen naar het bedrijf waar je die koeler gehaald heb.

Kortom, ze maken die koeler niet voor niets, als hij je moederboard kan beschadigen ofzo geven ze dat wel aan omdat ze te bang zijn voor een rechtzaak :)

(Just my 5 cents :9)
Onzin, bedrijven die koelers buiten de limiten maken zetter er altijd waarschuwingen op dat zij niet verantwoordelijk zijn voor schade aan mobo.

Geluk is een weerloos oud vrouwtje, alleen op straat met een bom geld

Ben al enige tijd de happy bezitter van een Zalman CNPS7000-Cu, deze dus;

http://www.zalman.co.kr/upload/product/7000a_cu_f.jpg

Gewicht: 773g

Het max gewicht voor mijn Intel Socket zit op 450 gram en Zalman waarschuwt hier dan ook voor....

Ik doe gemiddeld 8 tot 10 lans per jaar en ik heb nog nooit (ff afkloppen...) ergens last van gehad, gewoon voorzichtig op een zijkant vervoeren idd !!

:: [Abit IN9 32X-MAX, Retail] [nVidia nForce 680i SLi] [Intel Core 2 Quad, Q6600] [ 2x2048 MBCorsair TWIN2X2048-6400C4] [2x Asus GeForce EN8800GT 512MB] [Creative X-Fi XtremeMusic] [2x Samsung Spinpoint T166, 500 GB] [1x Raptor 150 GB] ::

Wat is dat in zijn avatar?

quote:
ragingbull schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 16:17:
Ok, nu lijkt me een veer ook niet echt een slecht idee... Het neemt zeker al iets van het gewicht weg... Toevallig heb ik nog een flinke over uit mn BB gun.. (Die was kapot gegaan.)

Bedankt iig, er stond op de site dat je moet oppassen met het vervoeren van de pc. Want de cooler is nogal zwaar.
Ik zie het nut niet in van een veer boven een ijzerdraadje. Als er iets rekt, is het die veer. Dat ijzerdraadje blijft wel bijna altijd strak staan. Ik zou dus gewoon voor het ijzerdraadje gaan.

De eerste ronde is afgelopen, wil je zien wat de deelnemers van de BeP Modding Trophy van een saaie DVD speler gemaakt hebben?

quote:
brinkdinges schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 16:44:
[...]

Ik zie het nut niet in van een veer boven een ijzerdraadje. Als er iets rekt, is het die veer. Dat ijzerdraadje blijft wel bijna altijd strak staan. Ik zou dus gewoon voor het ijzerdraadje gaan.
Het zou leuk zijn als de cooler 650 gram weegt en de veer dan 400 gram trekt :) 650 - 400 = 250! dus dan hangt er nog maar 250 gram aan het socket :)

Mijn nieuwe server projectje

http://www.nothok.com/temp/evil.jpg

Ik zit er al lang over te denken om een 24/7 server'tje te maken.
Nu is het dan zover en ben ik begonnen met het kastje.

Ik ga de kast maken van mdf omdat dit goedkoop is en makelijk te bewerken.
Verder moet hij erg stil worden en mooi strak.

Hardware:

Moederbord: Intel
Processor: Celly 633
Geheugen: 512 mb-sdram
Harddisk: 40 gig maxtor
CD-Rom: Slimline
2x8 lcd'tje

Naja hier de foto en update's volgen.
Commentaar/suggesties zijn altijd welkom

http://www.nothok.com/temp/server_k.jpg

ace_22448 wijzigde dit bericht 06-10-2005 18:16 (6%)

AMD Athlon 3500+ | Gigabyte | 4x512 pc3200 | nVidia Geforce 6600 GT | 2x80 gig Serial ATA II 7200rpm 8mb in RAID0 | 1x250 gig S-ATA | LG DVD-Rom | DVD Fikker +/-/lightscribe |

Moeten die maten niet in mm zijn? lijkt me een beetje groot 4x3m.

quote:
chrislakenvelt schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 18:20:
Moeten die maten niet in mm zijn? lijkt me een beetje groot 4x3m.
Hahaha ja dat klopt, :9 maar ik schrijf bijna altijd alles in mm.

AMD Athlon 3500+ | Gigabyte | 4x512 pc3200 | nVidia Geforce 6600 GT | 2x80 gig Serial ATA II 7200rpm 8mb in RAID0 | 1x250 gig S-ATA | LG DVD-Rom | DVD Fikker +/-/lightscribe |

Ik ben van plan een eigen kast te gaan bouwen alleen ik twijfel nog tussen MDF en Alu. Kunnen jullie misschien wat voor en nadelen noemen en wat aanraden. het is niet heel belangrijk maar ik zou het wel fijn vinden als ie een beetje stil word (er komen 120mm Nexus fans in) en ik kan me zo voorstellen dat MDF minder last heeft van resonatie dan Alu of zit ik nu helemaal fout te denken?
quote:
goeiemorguh schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 22:35:
Ik ben van plan een eigen kast te gaan bouwen alleen ik twijfel nog tussen MDF en Alu. Kunnen jullie misschien wat voor en nadelen noemen en wat aanraden. het is niet heel belangrijk maar ik zou het wel fijn vinden als ie een beetje stil word (er komen 120mm Nexus fans in) en ik kan me zo voorstellen dat MDF minder last heeft van resonatie dan Alu of zit ik nu helemaal fout te denken?

MDF is goedkoper, makkelijker te bewerken en stiller
ALU is steviger (op MDF mag echt geen vocht komen, het wordt meteen broos), en vooral mooier (mits strak gemonteerd)

You only need 2 tools, WD40 and Ducttape. WD40 when something doesn't move and it should, ducttape when something moves and it shouldn't.

quote:
goeiemorguh schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 22:35:

of je maakt een kast van mdf en die voorzie je weer van een plaatje alu :)

alu is helemaal niet duur.. 100x50 cm kost 11¤ bij de lokale karwei hier

quote:
josvg schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 22:48:
[...]

MDF is goedkoper, makkelijker te bewerken en stiller
ALU is steviger (op MDF mag echt geen vocht komen, het wordt meteen broos), en vooral mooier (mits strak gemonteerd)
Zou je MDF niet in de vernis kunnen zetten? Zodat het dan wat beter tegen vocht kan? Want aks je naar campzone gaat dan ga je zeker last krijgen van vochtige lucht...

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws