Hoofdcategorieën
Topicacties

Wat zijn goede oordopjes? Deel 6

Pagina: 1 2 3 4 ... 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 29 oktober 2004

Ligt het aan mij of hebben deze een raar ding onder de dop die in je oor zit?
http://img354.imageshack.us/img354/6082/senmx7505ph.jpg

En ik wou ook graag weten of je het verschil wel merkt als je niet al te dure dopjes koopt zoals deze. (of de Sennheiser MX400)

Ik heb nu een Packererd bell mp3 256mb met van die grijze oortjes (opzich wel tevreden (heb nooit wat beters gehad) maar wil graag een bass boost.
Gaat dat lukken?

Zowel die op het plaatje (7505?)
en de Sennheiser MX400 zullen die vebetering geven?

http://www.3suisses.fr/portail3s_img/3S/FRA/produits/vis_prin/7/4/0/1/74010.jpg

loW wijzigde dit bericht 19-12-2005 23:58 (21%)

Een beetje. Er zal waarschijnlijk meer balans in de toonsoorten zitten. Wat detail betreft, denk ik dat je er niet veel mee op vooruit gaat. Dat licht echter aan de speler. Met alle respect, maar Packard Bell maakt nou eenmaal geen erg goede spelers. Veel meer dan 15 euro zou daarom niet investeren in oordopjes voor die speler, waardoor je met de MX400 een goede keuze maakt.

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

Ida
Reg. datum: 25 januari 2003

quote:
Hoedje schreef op maandag 19 december 2005 @ 23:11:
[...]

Dat is wel zuur. Maar ik denk niet dat een firmware update verschil kan maken. Punt is namelijk dat er gewoon een andere geluidchip in de 5G zit dan de 4G. Je kunt overigens ook de Rock preset gebruiken, schijnt het ook vrij goed te doen op de 4G. En anders toch maar verkopen, dopjes of iPod en omruilen voor andere.

De Wolfson dac van de iPod is uitstekend (behoort tot de beteren in zijn soort) en wordt door menig ander merk gebruikt. Het nadeel van de iPod is dat de uitgangstrap gewoon ongelovelijk brak is waardoor er misvormd geluid ontstaat.

http://www.redwineaudio.com/iMod.html

Het is dat de iPod niet zonder schade open te maken is anders had ik er allang 1 gekocht en de uitgangstrap compleet omgebouwd.

Xander2000 wijzigde dit bericht 20-12-2005 00:43 (13%)

Reg. datum: 17 augustus 2004

quote:
loW schreef op maandag 19 december 2005 @ 23:52:
Ligt het aan mij of hebben deze een raar ding onder de dop die in je oor zit?
[afbeelding]

En ik wou ook graag weten of je het verschil wel merkt als je niet al te dure dopjes koopt zoals deze. (of de Sennheiser MX400)

Ik heb nu een Packererd bell mp3 256mb met van die grijze oortjes (opzich wel tevreden (heb nooit wat beters gehad) maar wil graag een bass boost.
Gaat dat lukken?

Zowel die op het plaatje (7505?)
en de Sennheiser MX400 zullen die vebetering geven?

[afbeelding]
Ik vraag me ook af, wat die dingen daar zijn onder de mx750 dopjes.

Trough the wire
Reg. datum: 15 juli 2005

Ik ga hier niet helemaal een nieuw topic voor starten aangezien ik wel denk dat het kan. De meningen zijn verdeeld. Je weet niet wat hun bron is enz.

Heeft iemand de Ipod 5G + de E4c's? Ik hoor veel dat de bass slecht is(*), wat mij zorgen baart, want ik krijg deze combi namelijk vrijdag.

(*) Ik heb gelezen dat dit bassprobleem er was in combi met G4 en opgelost is door de G5. Heeft iemand beide gehad en de 'oplossing' gehoord?
Maar heb daarentegen ook gehoord dat 't probleem helemaal niet is opgelost omdat de G5 gewoon een slechte bron is. Het is een grote inverstering geweest en 't zijn mij 1e 'semi-pro' oordopjes. Al deze dingen maken mij aardig onzeker. Wat moet(en) ik/wij hiervan geloven?

Macbook Powered |2.0 C2D - 2GB ram|

Acties: [view]

Door: Hoedje
Moderator APL / PMD
Snow sharks...
Reg. datum: 24 april 2003

quote:
BeeTB1 schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 18:35:
(*) Ik heb gelezen dat dit bassprobleem er was in combi met G4 en opgelost is door de G5. Heeft iemand beide gehad en de 'oplossing' gehoord?

Het is een grote inverstering geweest en 't zijn mij 1e 'semi-pro' oordopjes. Al deze dingen maken mij aardig onzeker. Wat moet(en) ik/wij hiervan geloven?

Ik ga hier nu niet weer uitgebreid op in (zie daarvoor 2 blz terug), maar ik en een aantal andere mensen hebben al bevestigd dat de combinatie 5G en E4 :9~ is. Daarnaast heb ik inderdaad de 3G (niet met E4), 4G color en 5G gehad. Het verschil tussen de 4G en 5G is enorm.

quote:
Maar heb daarentegen ook gehoord dat 't probleem helemaal niet is opgelost omdat de G5 gewoon een slechte bron is.
Ehm bron :D

Hoedje wijzigde dit bericht 20-12-2005 21:51 (3%)

Cross your fingers and pray for winter.. I'll be there, painting the town your favorite colour!

Trough the wire

censuur, kreeg vandaag de E4c's binnen was er niemand aanwezig in huis... Moet ik wachten tot morgen... censuur
Modbreak:
Zullen we het netjes houden? En one-liners als deze zijn eigenlijk ook niet de bedoeling... :)

DeeD2k2 wijzigde dit bericht 21-12-2005 16:37 (43%)

Reg. datum: 21 september 2001

quote:
matsume schreef op maandag 19 december 2005 @ 21:38:
De mx750 zijn dus niet in-ear maar normale oordopjes.
Zitten deze lekker(ik bedoel dus niet dat in-ear beter zitten, want dat weet ik ook, maar ik heb gewoon bij normale oordopjes dat ze wel lekker zitten, deze ook?)?
Geven ze goed geluid?

Ik wil ze namelijk gaan halen bij de mediamarkt voor ¤22 euro, aangezien paradigit niet verzend en ik in groningen woon.
Of kent iemand een betere voor ong dezelfde prijs(in-ear of normaal) die ik beter kan nemen?

Je kan ze bij mp3man.nl kopen voor 24e, incl verzending:
http://www.mp3man.nl/product/15489

Trough the wire

Bij het inspelen van oordopjes is het dan belangrijk bij welke speler je dit doet. (Bijv. Ipod of Comp.) Dat de oordopjes zich dan naar dat apparaat gaan 'vormen' of maakt dit niet uit?

Reg. datum: 04 augustus 2004

quote:
BeeTB1 schreef op woensdag 21 december 2005 @ 22:58:
Bij het inspelen van oordopjes is het dan belangrijk bij welke speler je dit doet. (Bijv. Ipod of Comp.) Dat de oordopjes zich dan naar dat apparaat gaan 'vormen' of maakt dit niet uit?

denk dat het niet zoveel uitmaakt, aangezien het waarschijnlijk allebei zelfde muziek betreft en die driver komt los door geluid en dit zal lijkt mij niet echt 'source' verbonden zijn

of klets ik nou maar wat :o

Asus P4P800S, Intel P4 2,6Ghz @ 3,08Ghz, 1,2gig mem | 1,18TB Harddiskspace (1x 500GB WD, 2x 300GB Maxtor + 1x 80gb WD) | Evga Nvidia 7800GS @ 575/774 | Dell Ultrasharp 2407WFP + Iiyama e430-B(17inch) | Asus EEE PC1000H met Logitech VX Nano

Hoe heten deze oordopjes?

http://www.philips.at/assets/Downloadablefile/at-ge_news05_ce_inear_she9500_l-14913.jpg

Al gevonden, namelijk: SHE9500 toch?
Geven deze oortjes een beetje goed geluid?
Want kan kiezen tussen een zwarte(heb ik liever) zen micro voor 120
of een witte zen micro(ook wel mooi, maar iets minder) + deze oortjes voor 130.
Of zijn ze in de winkel ietsjes duurder dan 10 euro?

barzi wijzigde dit bericht 22-12-2005 16:56 (54%)

Reg. datum: 11 mei 2005

Het is idd. de Philips SHE9500, is hier eerder aan de orde geweest.
Kijk even op pagina 34 van dit topic ;) .

Kenwood HD20GA7, Rio Carbon >> Etymotic ER6i, Shure E4, M³ (OPA627/637) > Beyerdynamic DT 880

Trough the wire

Ik HEB ze!! :*) De shure E4c samen met de Ipod 5G, wat een FANTASTISCH geluid :9~ Er is absoluut geen sprake van een bassprobleem, de bass is perfect en super gedailleerd. Alles is super. Wie echt super geluid wil hebben moet niet verder kijken!

Kan iemand mij helpen?
Ik wil graag nieuwe oordopjes voor mijn zen micro.
Ik wil het liefst in-ear, maar mijn budget is niet erg groot.
Mijn budget is rond de 25 euro. Welke oordopjes kan ik dan het beste nemen?(het liefst dus in-ear)
Ik dacht zelf aan de sennheiser mx750, die in de aanbieding zijn bij Media Markt voor 22 euro, maar die zijn niet in-ear en heb er geen ervaring mee.

Rallymedia.nl
Reg. datum: 14 september 2004

Je kunt in-ears uitproberen door Logitech Playgear Stealth-dopjes te kopen. Best een goed geluid en je hebt ze al voor ¤ 16,04 incl. verzendkosten.
Even zoeken in deze thread voor meer info.
Wij willen bochten!!
Reg. datum: 25 april 2003

------ Knip !! -------

Je kan nu via een IA nieuwe rubbertjes halen, passen op Sharps en Sony's,
kosten: 2,50 per paar, verzendkosten 50 cent.

_/-\o_ Kan ik straks weer rustig in de trein zitten

Smiling Pitbull wijzigde dit bericht 22-12-2005 23:48 (150%)

Kawasaki Zephyr 750 en GPZ750 Turbo.. oldskool baby

Reg. datum: 29 oktober 2004

quote:
Impry schreef op donderdag 22 december 2005 @ 20:42:
Je kunt in-ears uitproberen door Logitech Playgear Stealth-dopjes te kopen. Best een goed geluid en je hebt ze al voor ¤ 16,04 incl. verzendkosten.
Even zoeken in deze thread voor meer info.

Waar dan?
Bol heeft ze alleen duur, mp3man heeft ze niet.

Ida
Reg. datum: 25 januari 2003

quote:
BeeTB1 schreef op donderdag 22 december 2005 @ 18:50:
Ik HEB ze!! :*) De shure E4c samen met de Ipod 5G, wat een FANTASTISCH geluid :9~ Er is absoluut geen sprake van een bassprobleem, de bass is perfect en super gedailleerd. Alles is super. Wie echt super geluid wil hebben moet niet verder kijken!

Grapje zeker? Jij hebt duidelijk nog nooit de e4c in combinatie met een andere speler gehoord. Wat een onzin zeg...

Ik weet hoe "beroerd" een e4c klinkt in vergelijking met een ingespeelde e4c.Als jij binnen een aantal uur kan zeggen dat de iPod icm de e4c de beste combinatie is, je zegt immers dat mensen niet verder hoeven te kijken, weet ik genoeg. Je bent duidelijk niets gewend.

Xander2000 wijzigde dit bericht 23-12-2005 01:27 (23%)

Reg. datum: 24 januari 2003

Ik heb vanavond ook mijn e4c binnen. Ik heb ze een paar uur laten inspelen, en het is echt een wereld van verschil met toen ik ze net uit de doos haalde! Laat hem nog wel ffe een nachtje doorspelen, maar wat een heerlijk setje (nu al :))

mt-cube wijzigde dit bericht 23-12-2005 22:04 (54%)

Canon 350D + glas

Reg. datum: 15 december 2001

quote:
Smiling Pitbull schreef op donderdag 22 december 2005 @ 21:45:
------ Knip !! -------

Je kan nu via een IA nieuwe rubbertjes halen, passen op Sharps en Sony's,
kosten: 2,50 per paar, verzendkosten 50 cent.

_/-\o_ Kan ik straks weer rustig in de trein zitten
Ik neem aan dat je deze bedoeld?
Daar staat alleen shure bij,hoe weet je dat ze ook op sony's passen?

Would you rather be right or happy?

Wij willen bochten!!
Reg. datum: 25 april 2003

quote:
pingkiller schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 01:41:
[...]
Ik neem aan dat je deze bedoeld?
Daar staat alleen shure bij,hoe weet je dat ze ook op sony's passen?

Ja die ja, alleen wijs jij wel de kleintjes aan en bestel ik mediums ;)

De doppen waarbij shure 2c/sharp bij staat (onderste stel) passen op de sony's.
Op het bijbehorende forum staat namelijk een post van iemand die dat heeft gedaan, hij zegt dat ze wel een beetje lastig opgaan, maar daarna prima zitten.

En voor 3,02 wil ik dat wel wagen.. Zit het ruk dan bestel ik alsnog de shure 2c.

Als ze binnenzijn wil ik wel een paar vergelijkingsfoto's en ervaringen posten.

(nog nooit meegedaan aan een IA, dus ook geen idee hoe lang het duurt, maar het geld is overgeboekt)

Smiling Pitbull wijzigde dit bericht 23-12-2005 09:21 (22%)

Kawasaki Zephyr 750 en GPZ750 Turbo.. oldskool baby

Rallymedia.nl
Reg. datum: 14 september 2004

quote:
loW schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 00:00:
[...]

Waar dan?

Meer info stond in andere thread, sorry :P

Impry in "Heb je iets nieuws en MOET je het gewoon..."
Trough the wire

quote:
Xander2000 schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 01:25:
[...]

Grapje zeker? Jij hebt duidelijk nog nooit de e4c in combinatie met een andere speler gehoord. Wat een onzin zeg...

Ik weet hoe "beroerd" een e4c klinkt in vergelijking met een ingespeelde e4c.Als jij binnen een aantal uur kan zeggen dat de iPod icm de e4c de beste combinatie is, je zegt immers dat mensen niet verder hoeven te kijken, weet ik genoeg. Je bent duidelijk niets gewend.

Haha, ik weet genoeg... Zal ik jouw eens wat vertellen, mijn vader heeft een eigen geluidsstudio met koptelefoons van 1000 euro, dus zeg alsjeblieft niet dat ik niets gewend ben. Ze waren trouwens al 9 uur ingespeeld, wat natuurlijk niet veel is. Maar je kunt er 'doorheenluisteren' en horen dat er enorm veel detail en er niet te weinig bass inzit. Ook weet ik dat de Ipod niet de beste eindtrap heeft, er zijn veel betere. (professionele) Maar voor 'consumenten' is dit gewoon super.

Ik ging er gewoon om dat de shure e4c + 5G geen bassprobleem heeft, wat zoveel over wordt geklaagd. Dit had de 4G namelijk wel, waardoor iedereen ging zeggen: De E4c hebben geen bass. Het lag gewoon aan de speler.

Edit: owja, als je denkt dat de studio niet bestaat, zal ik hier speciaal voor jou foto's opzetten.
Modbreak:
Dat hoeft niet. Laten we a.u.b niet gaan flamen. Xander2000 heeft je niet goed begrepen omdat je in de vorige post niet genuanceerd genoeg was. Nu is het duidelijk wat je bedoelde...

DeeD2k2 wijzigde dit bericht 23-12-2005 14:43 (41%)

Reg. datum: 10 mei 2005

quote:
loW schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 00:00:
[...]

Waar dan?

Dixons en de V&D verkopen ze ook voor 19 Eurie. Bass is vergelijkbaar met de EP630 maar ze zijn een stuk minder in de hogere tonen. Maar goed geluid voor die prijs dat is zeker :)
Persoonlijk raad ik deze meer aan dan de Philips.

Keep smiling!

Mijn creative oordopjes zijn stuk denk ik :'( Het linker dopje geeft veel minder geluid dan het rechter dopje en ook lijkt het te zijn dat de linker meer bass geeft en dat die bij de rechter juist minder is dan normaal hoort te zijn. De kabel is volgens mij niet "kapot", dus dat als je hem beweegt het geluid wel goed is ofzo. De oordopjes zijn nog geen half jaar oud :'(

Pagina: 1 2 3 4 ... 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: