I haven't lost my mind! It's backed up on tape somewhere! My site
Wat zijn goede oordopjes? Deel 6
Pagina: 1 2 3 4 ... 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 last
Nieuw Topicquote:Dr.DNA schreef op zondag 04 december 2005 @ 14:53:
Morgen ga ik weer naar Korea, dus dat is weer 10 uur in het vliegtuig. (en dan natuurlijk ook nog een keer terug). Omdat ik zo baal van de herrie in een vliegtuig wil ik dus een paar "in ear" dopjes gaan halen.
(Incl een airplane adapter)
De EP630 lijk mij een leuke keuze ivm prijs/kwaliteit.
Nu heb ik twee vragen:
1: Mijn gehoorgangen zijn nogal smal. Oa gehoord van de dokter als hij eens in mijn oren moest kijken en zo'n oor-thermometer gaat ook niet echt lekker. Gaat dit een probleem worden ?
2: Morgen ga ik op schiphol shoppen (Lekker op tijd met de voorbereiding) dus ik weet niet of ze daar beschikbaar zijn. Iemand toevallig onlangs nog aan het shoppen geweest op schiphol ? Heb ik daar kas op wat leuke dopjes of kan ik nog beter even naar de Mediamarkt rennen (koopzondag volgens mij)
-=Edit=-
Ik wil proberen om voor ong EUR 30 te slagen.
De dopjes kosten eerder 40 euro. De MediaMarkt Almere heeft ze niet, wel het accecoire pack voor de Zen Micro (Waar ze bij zitten) voor 50 euro. Ik dacht dat Schiphol hoge prijzen hanteerde.
Ik geloof dat veel computerzaken (dixons, Dynabyte) ze wel hebben.
quote:rectal8-ball schreef op zondag 04 december 2005 @ 14:42:
Ik heb nu ongeveer een half jaar de Sony MDR-EX71SL oordopjes,
vorige week merkte ik op dat 1 oordopje een heel stuk zachter klonk dan het andere oordopje.
Ik wilde ze al bijna terug sturen toen ik ontdekte dat er vuil (lees: oorsmeer) in het kleine uitgangetje, waar de muziek uitkomt, van het dopje zat. Hij zat dus verstopt. Zelf heb ik geprobeerd het vuil eruit te ''pulken'' maar in plaats daarvan duwde ik het juist naar binnen. Het geluid is daardoor wel beter, maar nog steeds niet gelijk.
Nu wilde ik eigenlijk het oordopje openmaken, maar dan ben ik bang dat hij het helemaal niet meer doet.
Ik vroeg me dus af of ik het oordopje open kan openmaken, of dat iemand anders dit ook gehad heeft en een andere oplossing heeft...
Alvast bedankt.
Tipje: Dat spul waar dat gaatje in zit stelt helemaal niks voor. Even eruit halen (je kan redelijk ver door duwen, een halve centimeter is geen enkel probleem) en alles is weer okee. Ik heb dat maanden geleden met de mijne gedaan, niks aan de hand.
Mijn EX-71's doen het al bijna een jaar! Niks problemen met draden of zo!
ExNomenDei wijzigde dit bericht 04-12-2005 15:22 (34%)
Q6600 - 8800GT - P5N32-E SLI Plus - 4 GB PC5300 - Thermalright/Nexus/Antec
www.f1-ferrari.tk
Sharp MD33
Sony EX71
Panasonic RPHJE50
Sony EX51
Philips SHE9500
Morgen maar zien wat ze hebben. En ik laat natuurlijk weten wat het is geworden en hoe het bevalt.
Martkrui wijzigde dit bericht 04-12-2005 18:07 (167%)
Reg. datum: 29 juli 2001
en over dat Premium Accessories pack, je kan ze beter icm met dat kopen, voor 5 euro meer krijg je er een lader, accu, hoesje en nekkoord voor je Zen Micro bij (die heb ik ook niet, ik heb een sleek) maar die losse handel kan je weer verkopen, het hoesje en de accu heb ik al aan een vriend verkocht voor 7.50
"Die große Frage, die ich trotz meines dreißigjährigen Studiums der weiblichen Seele nicht zu beantworten vermag, lautet: ´Was will eine Frau?´" - Sigmund Freud
Macbook Powered |2.0 C2D - 2GB ram|
quote:BeeTB1 schreef op maandag 05 december 2005 @ 15:31:
Ik heb een vraag, wat is het verschil tussen de volgende oordopjes; De ER-6 en ER-6i. Is het enige verschil dat de ene zwart en de ander wit is of is er ook kwaliteit verschil?
In vergelijking met de klassieke ER6 heeft de witte ER6i een hoger rendement (~ 8dB hoger) en is laagohmiger (16 Ohm) waardoor deze meer geschikt is voor portable gebruik
Ook heeft de nieuwe ER6i 3-flanges, de oude versie heeft 2-flanges
Kenwood HD20GA7, Rio Carbon >> Etymotic ER6i, Shure E4, M³ (OPA627/637) > Beyerdynamic DT 880
quote:Aspa schreef op maandag 05 december 2005 @ 15:45:
[...]
In vergelijking met de klassieke ER6 heeft de witte ER6i een hoger rendement (~ 8dB hoger) en is laagohmiger (16 Ohm) waardoor deze meer geschikt is voor portable gebruik.
Ook heeft de nieuwe ER6i 3-flanges, de oude versie heeft 2-flanges
Bedankt
Maar ik heb een zwarte Ipod 5G en de ER6i is alleen in 't wit.... of bestaan er ook ER6i in 't zwart?
Nee ER6i is alleen in witquote:BeeTB1 schreef op maandag 05 december 2005 @ 16:14:
[...]
Bedankt![]()
Maar ik heb een zwarte Ipod 5G en de ER6i is alleen in 't wit.... of bestaan er ook ER6i in 't zwart?
Kenwood HD20GA7, Rio Carbon >> Etymotic ER6i, Shure E4, M³ (OPA627/637) > Beyerdynamic DT 880
- Hoe zit dat als je ermee in de wind moet fietsen? Ik denk dat je niet veel last hebt daarvan, omdat het in-ear oordopjes zijn. Maar misschien is dat anders? (Ik moet elke dag naar school fietsen, met mijn bagger oordopjes van m'n mp3-speler is dat gewoon lelijk.)
- Kunnen ze tegen een beetje spatwater? Het is niet dat ik niet zonder muziek kan en daarom ook in de regen per sé ermee wil kunnen fietsen, maar ik vond het altijd wel handig.
- Bij sommige oordopjes is het zo dat het snoer naar het rechter dopje veel langer is als dan naar het linker. Is dat bij de MD-33 ook zo?
- Sharp MD-33 is hetzelfde als de Creative EP630? En zijn dus ook onder die laatste naam te kopen op mp3man.nl?
Sys Specs: P4 2.66@3.1 Ghz - Asus P4P800 Deluxe - 1GB Dual Channel DDR@400Mhz - Maxtor 120Gb - MSI DR4-A DVD+/-RW - Lite-On DVD - Sapphire 9800 Pro 128mb - Power Flower 420watt PSU.
Dus zorg dat je een goede, "diepe" seal hebt dan zul je vrijwel geen last hebben van windgeruis, ik in ieder geval helemaal niet.
Het is natuurlijk niet echt aan te raden om ze in aanraking te brengen met water, maar ik heb eigenlijk nog nooit gehoord van iemand dat zn oordoppen kapot gingen doordat hij ze in de regen gebruikte.. daarbij zit het meeste van de dop toch in je oor.
Oh, echt ?
Met in-ear dopjes heb je een stuk minder last van de wind zoals die fluit bij normale dopjes. Hieveel het werkelijk verminderd, hangt vooral af van de seal. Hoe beter die is, hoe minder last je ervan hebt.quote:MrBoot schreef op maandag 05 december 2005 @ 19:42:
Een paar kleine vraagjes voor de zekerheid over de Sharp MD-33/Creative EP630:
• Hoe zit dat als je ermee in de wind moet fietsen? Ik denk dat je niet veel last hebt daarvan, omdat het in-ear oordopjes zijn. Maar misschien is dat anders? (Ik moet elke dag naar school fietsen, met mijn bagger oordopjes van m'n mp3-speler is dat gewoon lelijk.)
Zachte regen zal geen probleem zijn; alle openingen zitten in je oor. Maar het risico van ee regenbui zou ik niet nemen. Helemaal omdat ze makkelijke uit je oren glijden als ze een vochtig worden. Dat is ook met zweten het geval.quote:• Kunnen ze tegen een beetje spatwater? Het is niet dat ik niet zonder muziek kan en daarom ook in de regen per sé ermee wil kunnen fietsen, maar ik vond het altijd wel handig.
Bij de MD33 wel, bij de EP-630 niet.quote:• Bij sommige oordopjes is het zo dat het snoer naar het rechter dopje veel langer is als dan naar het linker. Is dat bij de MD-33 ook zo?
Juist. In de openingspost staan de grootste verschillen tussen beide modellen. De geluidskwaliteit is daar geen van...quote:• Sharp MD-33 is hetzelfde als de Creative EP630? En zijn dus ook onder die laatste naam te kopen op mp3man.nl?
Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine
Reg. datum: 10 mei 2005
EP630 + iPod 5G =quote:Agnostic schreef op maandag 05 december 2005 @ 20:15:
Heeft iemand de Sharp MD33/Creative EP630 al uitgeprobeerd met de 5g Ipod? Zo ja, combineert dat een beetje lekker?
Had ik beide in de startpost kunnen lezen, maar goed. Morgen maar even bestellen dan, ze zijn hier niet in de winkel te krijgen.quote:DeeD2k2 schreef op maandag 05 december 2005 @ 20:27:
[...]
Bij de MD33 wel, bij de EP-630 niet.
[...]
Juist. In de openingspost staan de grootste verschillen tussen beide modellen. De geluidskwaliteit is daar geen van...
Bedankt voor de antwoorden, DeeD2k2 en thumblex.
Ohja, op mijn mp3-speler (Mobiblu DAH 1200) zit nog een SRS- en een WOW-functie ter verbetering van het geluid ofzo, het zijne weet ik er niet precies van. Ik neem aan dat dit met nieuwe oordopjes nog gewoon bruikbaar is enzo?
MrBoot wijzigde dit bericht 05-12-2005 21:35 (3%)
betekent dit dat de creatives beter zijn?? ik snap het niet helemaalquote:Desondanks was er altijd een struikelblok: de 4-pole plug met de bijbehorende verlengkabel. Dit lijk opgelost te zijn door de tussenkomst van Creative. Hun EP-630 is technisch een regelrechte clone van de MD33. Het grote verschil is dat het, overigens symmetrische, snoer van dit model is voorzien van een 3-pole plug. En dat pas na 1,2 meter draad. Als klap op de vuurpijl zijn ze ook nog eens in ons eigen kikkerlandje te krijgen.
www.f1-ferrari.tk
Reg. datum: 05 december 2005
Mijn Sennheisser mx550 heeft draadbreuk.(linker werkt niet meer , rechter wel). Ben dus op zoek naar andere dopjes. Was vrij tevreden van die mx 550 maar wegens draadbreuk liever een ander merk.
wie kan me helpen in de keuze
vereisten
* In de prijsklasse van sennheiser mx550 (rond 20 ¤)
* goede geluidskwaliteit
* liefst rechte mini-jack (het is voor een creative n200)
* liefst niet iets dat je helemaal in je oor moet proppen
Ik was zelf aan AKG k 14 aan het denken , iemand ervaringen ?
Wat zijn de verschillen met AKG k 12
Welke dopjes zijn nog goed.
Verkoopsadressen in antwerpen
In theorie zouden de Sharps zelfs beter zijn. Het idee achter de 4-pole plug is dat de nul draden gescheiden kunnen worden en de "signalen" door die draden zo geen hinder van elkaar ondervinden. Deze manier van aansluiten is overigens niets bijzonders; bij speakers gebeurd het namelijk ook. Uit praktisch oogpunt is het daarbij ook noodzaak. Of je het verschil kunt horen (bij oordopjes), is de vraag...quote:kikkekees schreef op maandag 05 december 2005 @ 21:46:
[...]
betekent dit dat de creatives beter zijn?? ik snap het niet helemaal
Het struikelblok waar ik het over had, was het feit dat er op een paar spelers van Sharp na, geen spelers zijn die ook 4 polen in de aansluitbus hebben. Dit zorg er niet alleen voor dat het hele effect verloren gaat, ook kunnen de twee nul-polen van het stekkertje vaak niet tegelijk contact maken waardoor je maar uit een dopje geluid hoorde. Hoe dit op te lossen is, is ook in de startpost te vinden...
Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine
In het vliegtuig werkten ze in ieder geval ook prima als oordopje tegen de herrie. Dit zijn mijn eerste InEar dopjes en het is inderdaad een stuk beter. Minder tot geen last van de omgeving zodat je lekker kan luisteren.
Ik was net nog even aan het luisteren maar hoorde geen bas. Even de dopjes goed in m'n oren gepropt en WOW... Dit is nou wat ik altijd miste aan de std. oordopjes...de lekkere bas.
Nog even testen welke "rubbertjes" het beste zitten..
Oja... je moet trouwens geen chips/nootjes enz. gaan eten ben ik achter gekomen
okee thanx voor je reactie. Er staat dat de 4G iPod 4 polig ondersteund, zal dit dan ook voor mijn 5G gelden?quote:DeeD2k2 schreef op maandag 05 december 2005 @ 22:50:
[...]
In theorie zouden de Sharps zelfs beter zijn. Het idee achter de 4-pole plug is dat de nul draden gescheiden kunnen worden en de "signalen" door die draden zo geen hinder van elkaar ondervinden. Deze manier van aansluiten is overigens niets bijzonders; bij speakers gebeurd het namelijk ook. Uit praktisch oogpunt is het daarbij ook noodzaak. Of je het verschil kunt horen (bij oordopjes), is de vraag...
Het struikelblok waar ik het over had, was het feit dat er op een paar spelers van Sharp na, geen spelers zijn die ook 4 polen in de aansluitbus hebben. Dit zorg er niet alleen voor dat het hele effect verloren gaat, ook kunnen de twee nul-polen van het stekkertje vaak niet tegelijk contact maken waardoor je maar uit een dopje geluid hoorde. Hoe dit op te lossen is, is ook in de startpost te vinden...
www.f1-ferrari.tk
Of het dat ook doet bij een 5G weet ik niet. Dat zal je na moeten zoeken of proberen. Laat wat van je horen als je meer weet.
even terzijnde; Bij alle reviews dat ik heb gelezen werd er trouwens niets vermeld over de mindere bass. De geluidskwaliteit was fantasitsch; beter als de shure E3c.
BeeTB1 wijzigde dit bericht 06-12-2005 15:30 (10%)
Reg. datum: 22 juli 2003
Een echte aanrader!!
Ik had eerst de Apple in-ears en de Sony MDR-EX71SL maar na 2 draad breuken (onder garantie vervangen) heb ik besloten om van de Sony af te stappen.
ik weet niet of ik reklame mag maken maar
Let op:
bij http://www.handheldaudio.co.uk "slechts" £141.00 (¤ 203.04) ipv ¤ 299.00 elders!
ik had ze in 1 week in huis, en kan nu genieten van de Ultimate Ears experience, volgens vele reviews beter dan de Shure 4c.
Ze hebben een dual driver, hoog, midden, laag GEWELDIG...
Ik heb mijn beste oordopjes gevonden.
Mede dankzij dit forum. bedankt iedereen voor z'n reacties.
Pagina: 1 2 3 4 ... 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 last
Dit topic is gesloten.