[verzamel] Foto's van pop/rock bands, concerten, publiek etc
Pagina: 1 2 3 4 ... 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 last
Reageer Nieuw TopicDe commerciëlen hebben laten weten welke foto's ze (exclusief) willen hebben dus hier nog een kleine selecte van wat andere foto's.
1: The Devils Blood

2: The Devils Blood

3: Skinless

4: Skinless

5: Watain

6: Watain

7: Watain

8: Pulling Teeth

9: Pulling Teeth

Te koop: Metz 40MZ-2, tokina 100-300, tokina 28-80, tamron 70-300; DM voor details.
1: Moped

2: 101s

3: 101s

4: goodweatherdaughter

5: neWax

Te koop: Metz 40MZ-2, tokina 100-300, tokina 28-80, tamron 70-300; DM voor details.
1# Totale chaos toen neuk starten

2#Gitar spelert

3#Zanger van backfire!

4# Bastiaan 1 van de 2 zangers van n3uk!

Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!
2 Nette zw (misschien iets meer richting wit doorzetten), mooi moment, nette (maar wat saaie) compo.
3: meh, vind het niet zo bijzonder, nogal statisch, rare aspect ration t.o.v. de rest, erg centraal qua compo, het ruige springt er niet vanaf.
4: mooi onbewaakt moment, leuke publieksinteractie. Beetje krap rechtsboven.
Even een opmerking aan iedereen (ook jij arne en blerf): reageren we niet meer op andermans foto's? Het is niet een fire-en-forget dump hiero.
Marty: Gezellige zooi! Wel erg nette foto's, beetje slick, bij die laatste dan. #2 heeft echt een lekkere zwartwit omzetting, maar #4 mist dat een beetje.
Fotografie | Nikon D80 (D40) | Sigma 18-50 2.8 | Nikon 50 1.8 | SB-800 | SB-600 | Nikon 55-200
Niet altijd tijd om overal op te reagerenquote:qadn schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 09:43:
Blerf: 1 vind ik erg gaaf, ook al heb ik niet het idee dat het een concert-foto is als ik er zo naar kijk. Wel een soort lawine van mensen
2 Nette zw (misschien iets meer richting wit doorzetten), mooi moment, nette (maar wat saaie) compo.
3: meh, vind het niet zo bijzonder, nogal statisch, rare aspect ration t.o.v. de rest, erg centraal qua compo, het ruige springt er niet vanaf.
4: mooi onbewaakt moment, leuke publieksinteractie. Beetje krap rechtsboven.
Even een opmerking aan iedereen (ook jij arne en blerf): reageren we niet meer op andermans foto's? Het is niet een fire-en-forget dump hiero.
Maar wat ik al eerder zei ik mis hier en daar de scherpte in je platen... ze ogen wat zaai de laatste serie dan. Ook al heb ik ook weer super goeie platen gezien die rete scherp en strak waren. Dus post mischien wat selectiever of maak inderdaad een kleine selectie uit een avond. Je comentaar is altijd groot maar je platen lijken echt niet op de dat gene wat je zelf verteld. Wil niet zeggen dat je niet gelijk kunt hebben of je niet weet waar je het over hebt maar wel uit dat je theorie hoger is als je praktijk als ik dat zo mag zeggen. Ook al kan ik het ergens wel waarderen verwacht ik van mensen met zoveel kritiek punten ook wel wat meer...... Dus mijn tip aan jou is eigenlijk maak je selectie wat selectiever en laat de theorie die je hebt over komen in je platen! Want ik denk dat je het zeker hebt maar ik mis het soms gewoon.
dit is geen flame hoor en bedoel het niet rot zegmaar!
En natuurlijk probeer ik net zo kritisch naar mijn eigen foto's te kijken.
Het "ik mis scherpte" verhaal snap ik niet, aangezien ze allemaal wel scherp zijn ?!?
overigens als je het te druk hebt om overal op te reageren kan je qua foto's ook gewoon een paar toppers en missers van anderen noemen met de reden daarvoor erbij, ipv op alles te reageren.
qadn wijzigde dit bericht 30-09-2008 10:53 (27%)
Neem de laatste foto van je serie.. .hij is overbelicht aan 1kant en aan de andere kant van zijn gezicht in mijn ogen niet scherp genoeg... De z/w conversie is mischien niet goed gedaan dat zou ook kunnen. Het moment is daar maar de scherpte en conversie in mijn ogen niet.quote:qadn schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 10:52:
Ik sta achter de platen die ik plaats, als je daar kritiek op hebt geef dat gewoon (word iedereen beter van). En tjah, naar andermans werk kijken is makkelijker dan naar je eigen werk, dat blijft zo. (hoewel ik wel vind dat ik inmiddels goede concert-platen schiet.)
En natuurlijk probeer ik net zo kritisch naar mijn eigen foto's te kijken.
Het "ik mis scherpte" verhaal snap ik niet, aangezien ze allemaal wel scherp zijn ?!?
overigens als je het te druk hebt om overal op te reageren kan je qua foto's ook gewoon een paar toppers en missers van anderen noemen met de reden daarvoor erbij, ipv op alles te reageren.
en over het reageren... Ik ben een druk persoon zoals de meeste hier wel weten. Ik zit op kantoor bij t.net en verder ben ik erg druk met fotografie opdrachten te doen voor me klanten.... De helft waar ik kom staat niet online. En pik er af en toe een plaatje uit om eens te laten zien. ( onder het mom van ik leef nog ) En als ik tijd heb dan neem ik ook graag de tijd voor mensen. Maar nogmaals als ik tijd heb.. .En kan je zeggen dat is met gemiddeld 60 tot 70uur in de week wat weinig
Ik vind persoonlijk jouw conversie wat te donker
Overigens is het "ik heb het druk" toch geen excuus om enkel wat te dumpen en geen commentaar te leveren? iedereen is druk, en als iedereen dat zou doen zou je geen actief forum meer overhouden. Commentaar hoeft niet veel tijd of moeite te kosten, ik ben over het algemeen klaar in <1 minuut per post met foto's waar ik op reageer.
Reg. datum: 22 november 2001
vooral bij zo'n zxzw serie (en helemaal de laatste post) lijkt 't wel of er 4 fotografen aan 't werk zijn geweest ipv 1:
de ene heeft extreem felle kleuren (beetje a la cosmo) de volgende is weer grauw, dan heb je heel rauwe zwartwit waar je het zwart helemaal hebt opgehaald (die van watain) en daarna weer heel strak zwartwit met dichtgelopen zwarten (pulling teeth).
Als je zelf nog niet klaar bent voor een eigen 'stijl' of look doe het dan tenminste per evenement/serie consistent.
Edit: wow? treedt N3UK nog op?
canon 5D, ef 35/2.0, ef 100/2.0, yashica electro 35GX
Maar misschien is dat iets om in de toekomst aan te denken.

Was mijn nieuwe lensje aan het uittesten. Ben benieuwd of jullie het wat vinden. Heb het geschoten met een 50mm 1.8 btw.
Hier kunnen jullie overigens alle foto's zien van het concert. http://www.flickr.com/pho...n/sets/72157607806277703/
Zijn niet allemaal even goed, maar dat mag de pret niet drukken. Vond het erg mooi om te doen iig.
NoStra wijzigde dit bericht 08-10-2008 22:12 (13%)
Canon 30D + Grip, Tamron XR Di II SP 17-50 2.8, Canon 50mm 1.8 mk2, Canon Speedlite 430 EX II + Nikon SB 25 - http://www.flickr.com/photos/pimhendriksen/
De compo is nogal centraal elke keer (behalve #2).
Wel leuke zwart-wit omzetting.
Vanaaf weer eens wat gedaan.
1: charles frail

2: Micah P. Hinson

3: Micah P. Hinson

4: Micah P. Hinson

Reg. datum: 21 maart 2007

royv wijzigde dit bericht 14-10-2008 22:05 (8%)
Reden: Sorry, was ze inderdaad vergeten te nummeren ;)
Fotografie | Nikon D80 (D40) | Sigma 18-50 2.8 | Nikon 50 1.8 | SB-800 | SB-600 | Nikon 55-200
Geschoten met een D40x en een 80-200 nikkor met standaard flits.
1.

2.

De gitaarist is zijn gitaar aan het stellen.
3.

Een beetje jammer dat de focus op de arm ligt en niet op het uiteinde van de gitaar.
4.

De drummer.
5.

Zanger en gitaarist.
6.

De zanger.
7.

De gitaarist nogmaals.
8.

Een jongen die mee mocht dansen en zingen terwijl de band een cover van DAF - Tanz der Mussolini speelde
[Edit: Dit is de eerste keer concert fotografie voor mij]
Het is niet altijd het scherpste zwaard wat het gevecht wint.
(gewone zwart-wit werkt beter).
Ik zou zweren dat de fotos op mijn eigen monitor er wat lichter uitzagen, ik zie (nu vanaf mijn werk op een andere monitor) dat ze inderdaad wat donker zijn.quote:qadn schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 09:40:
te donker, lelijk geflitst en wat heb je met de nabewerking gedaan? dat is geen gewone zwart-wit.
(gewone zwart-wit werkt beter).
Ik heb een tikje sepia toegevoegd, ik vond dit persoonlijk toch mooier dan gewoon zwart wit.
Kun je mij misschien uitleggen wat je precies bedoelt met 'lelijk geflitst' ? Dan kan ik er wat mee.
tip: koop een Spyder. ik dacht eerst ook dat het wel zou meevallen, maar daar had ik me lelijk in vergist. het is echt een wereld van verschil.quote:hankie010 schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 10:27:
[...]
Ik zou zweren dat de fotos op mijn eigen monitor er wat lichter uitzagen, ik zie (nu vanaf mijn werk op een andere monitor) dat ze inderdaad wat donker zijn.
Ik heb een tikje sepia toegevoegd, ik vond dit persoonlijk toch mooier dan gewoon zwart wit.
Kun je mij misschien uitleggen wat je precies bedoelt met 'lelijk geflitst' ? Dan kan ik er wat mee.
voor de rest, qua flitsen lijkt het erop dat je vol frontaal hebt ingeflitsts. er is ook geen achtergrond meer te zien, en de overgang van licht naar donker is erg hard. wellicht kan je proberen (als je echt moet flitsen) om 'm op de rear curtain te laten flitsen, dus dat hij niet van te voren al volop flitst, maar achteraf een klein invulflitsje doet.
mijn ervaring is dat een flitser bij concerten niet echt een toegevoegde waarde heeft: vaak zit je met rook, waardoor je foto een grote wazige vlek wordt, aangezien rook ook flitslicht weerkaatst. en daarbij komt nog dat veel bands het niet erg fijn vinden als er geflitst wordt. ten eerste verstoord het de lichtshow, ten tweede werkt het afleidend, zo'n flits in je gezicht.
Canon 30D | BG-E2 | 430EX | 580EX II | 50 F1.8 | 85 F1.8 | 10-22 F3.5-4.5 USM | 17-55 F2.8 IS USM | 70-200 F2.8 L USM
Te Koop: A-Mount Sigma 20MM F1.8
(Hint @ qadn; dat kan best wat vriendelijker...)
samo wijzigde dit bericht 24-10-2008 10:39 (12%)
Ik heb geen extra flitser voor mijn camera, ik moet dus altijd met de standaard flitser werken maar ik had hem inderdaad beter in moeten stellen.. ik heb hier op het moment niet aangedacht.
p.s. even een noob vraag maar wat is een spyder precies?
hankie010 wijzigde dit bericht 24-10-2008 10:47 (10%)
ik weet niet wat voor camera je gebruikt, maar wellich kan je in een custom functie instellen dat de flits op de rear curtain schiet. camera in M instellen, en gaan met die banaan.quote:hankie010 schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 10:44:
Kijk daar kan ik wat meeBedankt voor de opbouwende kritieken!
Ik heb geen extra flitser voor mijn camera, ik moet dus altijd met de standaard flitser werken maar ik had hem inderdaad beter in moeten stellen.. ik heb hier op het moment niet aangedacht.
p.s. even een noob vraag maar wat is een spyder precies?
een Spyder is een beeldkalibratie tool. hier staat er meer info over. prijzen staan in de Pricewatch.
Canon 30D | BG-E2 | 430EX | 580EX II | 50 F1.8 | 85 F1.8 | 10-22 F3.5-4.5 USM | 17-55 F2.8 IS USM | 70-200 F2.8 L USM
Te Koop: A-Mount Sigma 20MM F1.8
Ik gebruik een D40x ik zal mij eens wat meer in de flits opties verdiepen van de camera.
Een sluitertijd van 1/4 tot 1/15 vind ik persoonlijk prettig werken hiervoor met de flitser op -1.7 stops.
Meestal feather ik het licht dan (mik de flitser (op groothoek-stand) schuin langs het bedoelde onderwerp) maar dat kan niet met de ingebouwde.
ik vind 8 verder overigens een ok plaat, de rest wat minder.
Sephia voegt IMO niets toe.
@samo: ik had vanochtend haast. te laat voor het werk enzo.
Pagina: 1 2 3 4 ... 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 last