Hoofdcategorieën
Topicacties

Het bluetooth ervaringen en problemen topic

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 last

Reageer Nieuw Topic
Reg. datum: 30 november 2006

quote:
Nkosi schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 20:23:
Serenity Now!!!!

HT820 motorola headset + mr Handsfree dongle (blue solei 2.1.3 )

Na veel moeite kreeg ik audio (nadat ik me geluidskaart uitgeschakeld heb) maar die begon zwaar te haperen en viel steeds uit

Weet iemand hoe ik dat kan voorkomen

Had nog andere dongle ligggen een qtrek 1.2 (toshiba drivers) ziet headset wel maar als hij wil configureren dan verbreekt de verbinding (of kan geen verbinding maken)

(moet bij beide ook inloggen 0000 doe ik dan)
Ik ga die 2 dongle s terug brengen.

En een andere dongle zoeken of de Conceptronic Bluetooth 2.0 Adapter of de motorola PC850 USB adapter

vraag me trouwens of of je wel stereo high qualtiy audio kan gebruiken en tegelijk de microfoon en dan bedoelt ik dat voor op de pc heeft iemand ervaring met stereo headset en microfoon op de pc

Dus msn gesprek bijvoorbeeld.

BB4E^Guerilla

http://techshop.earthlink.net/images/I135006.jpg
MSI 6968

http://image.bizrate.co.uk/resize?sq=160&uid=318482010&mid=83986
MSI 6967

Ik heb 2 MSI bluetooth devices. Die usb dongle (pc2pc aka MSI 6967) en ik heb een gehackte usb pci-achtige unit met externe antenne (MSI 6968). Dat is een soort insteekkaartje met een usb achtige adapter eronder die alleen op bepaalde msi moederborden past. Uiteraard ook op andere met wat huisnijverheid. Ding zit nu in een plastic doosje en er loopt een usb kabel uit die achterin mijn pc geplugged is. Kostte 2 euro bij de Norrod uitverkoop :)

Als randapparatuur heb ik een nokia 7650, 6230 en een samsung 550. Ook nog een noname headsetje voor mijn telefoon. Die laatste heb ik nu ook aan skype verbonden. Werkt als een trein echt!

Wat ik mij afvraag: Zijn er ook betere drivers dan die van MSI zelf. Wat een gezeik. Helemaal als de dongle er niet inzit. Na 5 minuten pc opgestart te hebben begint het: "BT stack not found" ofzoiets. ja duh.. ding zit er niet in. Ik heb het idee dat het me een hoop instabiliteit oplevert die drivers.

Mijn Citroen Xantia weblog // Mijn vacatures: online marketingcommunicatiebureau zoekt programmeur & front end developer! info

Reg. datum: 30 november 2006

stoort die pci nu minder als die usb dongle

leend3rs.nl
Reg. datum: 18 oktober 2002

quote:
fatshark schreef op woensdag 13 december 2006 @ 10:18:
[...]

Ik heb het ge-tripple-checked maar ik zet geen beveiligde verbinding op tussen laptop en headset het probleem is dus nog niet opgelost. Zoals al vermeld zit het bij de bluetooth configuratie/driver niet goed want bij Bluetooth configuratie/Driver krijg ik de melding dat het apparaat (bluetooth zelf) niet goed werkt zie http://img151.imageshack.us/my.php?image=untitledlx8.png
Wie kan mij verder helpen om bluetooth wel werken te krijgen?
Driver verwijderen en herinstalleren werkt niet.
Uncheck zowel bij client als bij lokale toepassingen. En anders de complete driver deïnstalleren en het nog eens opnieuw proberen. Anders ligt het echt aan je BT ding. Kan er niks anders voor bedenken...
quote:
Jazzper schreef op woensdag 13 december 2006 @ 11:20:

Wat ik mij afvraag: Zijn er ook betere drivers dan die van MSI zelf. Wat een gezeik. Helemaal als de dongle er niet inzit. Na 5 minuten pc opgestart te hebben begint het: "BT stack not found" ofzoiets. ja duh.. ding zit er niet in. Ik heb het idee dat het me een hoop instabiliteit oplevert die drivers.
Ik heb ook een interne BT insteekkaart gehad, ik moest hem ergens op het moederboard inprikken. Maar niet de problemen gehad zoals jij hier aangeeft. Er werd gebruik gemaakt van een MSI versie van de Widcomm drivers uit m'n hoofd. Heb inmiddels een andere BT USB dongle in m'n desktop zitten omdat die tot net wat meer in staat was dan die 6968. Zit nu te twijfelen of ik een USB 2.0 Class 1 dongle erbij haal ter vervanging daarvan. Heb ik een groter bereik :Y)

SE W800i powered

Reg. datum: 17 april 2006

Ik heb in mijn auto een Parrot CK3100 zitten welke is aangesloten op de standaard (VW) autoradio. Ik wil graag muziek op mijn laptop via Bluetooth naar de Parrot sturen die het dan doorstuurt naar de speakers in de auto. Is dit mogelijk???
Het is me wel gelukt om dit via mn PDA (HP4700) te doen, maar krijg het met de laptop nog niet voor elkaar...

Wie helpt?

Een Vurig Vosje

Wegens verwijzing van een modje een repost hier....

Hoi,

Sindskort heb ik weer een foontje van de zaak. Voorlopig een model dat op mijn reeds bestaande Nokia wired carkit past, maar over het algemeen zijn er Bluetooth modelletjes in omloopt, die vermoedelijk binnenkort ook bij mij hun intrede gaan doen. Omdat mijn eigen telefoon ook BT ondersteunt (de carkit is nog van de vorige telefoon) zit ik te overwegen om met een BT Carkit aan de slag te gaan... Waar ik echter geen zin in heb is om straks toch weer met een oortje rond te lopen om mijn zakelijke foontje te kunnen beantwoorden.

- Mijn eigen telefoon gebruik ik tijdens ritten voor inkomende en uitgaande gesprekken
- Zakelijke telefoon wordt eigenlijk alleen gebruikt voor inkomende noodoproepen als er iets mis is...

Ik weet van carkits die meerdere telefoons kunnen herkennen zodat als iemand aan het stuur zit diens telefoon ook zonder poespas kan functioneren, maar wat ik me nou afvraag, zijn er carkits die 2 telefoons gelijktijdig kunnen koppelen, en waarbij dan het actieve toestel wordt doorgegeven op het moment dat er daadwerkelijk een oproep is? (ik kan me zo voorstellen dat ik niet de enige bestuurder ben met dubbele GSM, gezien de oud collega's die in het verleden er als een mobiel communicatie centrum bij liepen...)

Better to have loved and lost then never loved at all... yeah right.

Reg. datum: 21 oktober 2003

Ik heb een probleem met de bluetooth-module in m´n laptop in combinatie met Nokia PC Suite. Soms valt plotseling de verbinding weg tussen PC Suite en telefoon, terwijl ik met de Widcomm-utility nog wel contact kan maken met m´n telefoon (Nokia N70).

Ik moet dan met de toetsen op het toetsenbord de bluetoothmodule uitschakelen (of met rechtermuisknop om het bluetoothpictogram in de taakbalk) en soms moet ik de laptop herstarten om weer verbinding te krijgen.

Ook staat er in het Widcomm-driver-programma bij diagnostiek:
Apparaatstatus: "het geselecteerde apparaat werkt niet goed".

Ik heb al een aantal keren diverse drivers geïnstalleerd van Widcomm, maar bij elke driver geeft hij dat aan.

Zou de bluetoothmodule brak zijn? :'(

De bluetoothmodule is de "Broadcom 2045 USB 2.0" (intern).

boerûh

Is het mogelijk om je gsm met je pc te verbinden door middel van bluetooth, en dan bellen met je telefoon via skype op de computer. Dus dat je eigenlijk via je pc beld maar dat je telefoon je microfoon en boxje is?
Reg. datum: 18 augustus 2006

quote:
darkdesign schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 22:11:
Is het mogelijk om je gsm met je pc te verbinden door middel van bluetooth, en dan bellen met je telefoon via skype op de computer. Dus dat je eigenlijk via je pc beld maar dat je telefoon je microfoon en boxje is?
Jah, dat probeer ik dus ook te doen, met een Samsung E340.
Klik, voor originele post.

Reg. datum: 20 februari 2000

Ik gebruikte eerst een BT dongle met BlueSoleil. Hiermee kon ik heel eenvoudig dmv. de 'file browser' (oid) door de mapjes van de telefoon bladeren en bestanden kopieren/openen etc. Ik gebruik nu een andere dongle die standaard (native) door Windows wordt ondersteund. Hier kan ik niet zo'n mogelijkheid vinden om door de telefoon te bladeren. Weet iemand ook of er programma's bestaan waarmee ik dit wel kan doen? Ik heb FMA geprobeerd, maar dat is allemaal wat omslachtig. Het liefst had ik iets vergelijkbaar met de verkenner van Windows, waarbij je de bestanden ook direct kunt openen.
Ik heb een probleem ik wil ook op de motor kunnen bellen.
Hiervoor heb ik van motorola een bluetooth motorset gekocht:

http://www.pdashop.nl/images/product/image.php?id=27400&dimensionid=1&shopid=2

Bij de PDASHOP

Voordeel hiervan is dat je een prima microfoon hebt en je met 120 Kmpu nog goed te verstaan bent. Jammergenoeg is alleen de luidspreker die je in je helm plaatst al met 80 KMpu niet meer te verstaan.
Ik had het zelfde probleem met mij Ipod en de standaard oordopjes maar daar heb ik nu de Shure noise canceling earphone's voor. Die zijn bij elke snelheid te horen omdat ze het omgevingsgeluid buiten houden:
http://www.mp3shop.nl/images/product/image.php?id=19832&dimensionid=1&shopid=1

Ik dacht toen een goed idee te hebben en heb een Jabra BT320S gekocht waarop ik mijn shure hoofdtelefoon kan aansluiten:
http://www.mp3shop.nl/images/product/image.php?id=41515&dimensionid=1&shopid=1
Het probleem van de Jabra is dat het microfoontje in de bluetoothmodule zit en dus niet in de helm te plaatsen is.
Op mijn mobiele telefoon (NOKIA N73) kan ik ook maar een headset tegelijk aansluiten zodat ik ze niet kan combineren. Dat lijkt me namelijk het beste alternatief de microfoon van de motorola en de oordopjes via de Jabra..

Heeft iemand een idee of ervaringen met bluetooth communicatie op de motor?

Ik heb nu een jackplug aansluiting op de luidspreker gezet zodat ik een set oordopjes naar keuze kan gebruiken
http://officetuning.dyndns.org/btmotorK.jpg

Wilfred wijzigde dit bericht 15-01-2007 22:14 (5%)

Sign of my Time

awesome
Reg. datum: 21 december 2000

Ook hierheen verwezen door een modje.

Ik ben voor me werk bezig met het uitzoeken voor een handsfree set voor in de auto. Het liefst eentje die ik niet op of in me oor hoef te plakken maar gewoon via de autospeakers.

Mijn oog viel hierbij op de HCB-400 van SonyEricsson. Handig via bluetooth en gaat via de carstereo. Nu heb ik me een ons lopen zoeken op het web naar meer informatie over dit apparaat maar er is helemaal niks te vinden. Geen reviews, geen technische specificaties, niks.

Ondertussen ben ik al wel wat wijzer geworden dankzij SE's eigen technische dienst, die overigens ook niet erg veel kon vertellen over het apparaat |:(

Het enige wat hij met de autoradio doet is hem op mute zetten. Geluid gaat via het apparaatje zelf. Dan vraag ik me alleen nog af hoe het zit me de stroomvoorziening.

Verder zie ik op sommige plaatjes een zwarte, iets grotere doos erbij zitten. Waar dient dit voor? Moet ik het apparaat bijvoorbeeld altijd in de auto laten zitten, dit ook weer i.v.m. het verhogen van het aantrekken van het dievengilde. Iets wat ik liever niet doe. Of hij moet zo onopvallend mogelijk weg worden gewerkt, maar waar dan?

Verder vraag ik me af of mijn post hier wel op zijn plaats is, want mijn vraag gaat niet echt over bluetooth ansich.

tiguan wijzigde dit bericht 18-01-2007 00:43 (4%)

Niet die Jism

Oke.. mijn threadje werdt net gesloten, maar ik probeer m'n vraag nogmaals eens hier dan :)
quote:
Afgelopen zaterdag zag ik voor 9.95 een Bluetooth headsetje bij de Intertoys liggen ( :P ) Ik heb even snel het doosje bekeken en er stond op dat het wel compatible met Sony Ericsons telefoons moest zijn (teminste, er werden oude modellen getoond zoals de k700 enzo, dus ik ging ervanuit dat het ook wel zou moeten werken op k800i?).

Thuis... snel in de USB poort gehangen om op te laden, Tijd om te "pairen" (koppelen met je GSM enzo).. Handleiding ruim 10x doorgenomen, maar hij wil absoluut niet pairen.

Ik heb het geprobeerd met m'n eigen telefoon, op 2 manieren (bluetooth), hij vind 'm wel en vraagt ook om een "Passcode" die standaard "0000" is volgens de handleiding, maar pairen wil hij absoluut niet. Mijn tel zegt dat het dan mislukt is om 1 of andere reden.

Verders heb ik het ook geprobeerd met een Bluetooth dongle op m'n pc, die overigens wel goed connect met mijn GSM (en ook filetransfers doet enzo)

Als ik op de website http://www.ergenic.com/ ga, kom ik ook niet meer dan een zinloze hulp-pagina voor de bt-102 tegen... ik heb natuurlijk ook een berichtje achtergelaten, maar heden geen reactie.

Mijn vriendin heeft overigens de W550i van Se, en daar werkt de headset (die ik voor haar gekocht had) ook niet op....
Dat is dus het hele euvel... Het ding wil niet pairen met m'n devices... Het gaat hier om de BT-101 BT headset.

Tijdelijke mail *Fap* | Jism: Het relaxte jazz met een vleugje chille shit is lekker.

GoT Mama

quote:
lism schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 00:51:
Oke.. mijn threadje werdt net gesloten, maar ik probeer m'n vraag nogmaals eens hier dan :)

Dat is dus het hele euvel... Het ding wil niet pairen met m'n devices... Het gaat hier om de BT-101 BT headset.
heb hem ook getest bij de se k700i en de nokia 6131 en daar wilt hij het ook niet op doen

18-12-2007 Zijn Dominique en Marleen geboren! - 21-06-2007 Zijn ik en mijn ventje een stel!

/me OSX style!

quote:
GGS_206 schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 16:32:
Iemand ervaring met de Qmotion Bluetooth dongle?

[afbeelding]

Tis een class 2 aldus de site.
niemand hier een oplossing voor gevonden? ik zoek ze ook namelijk
op www.qmotion.nl staan ze niet. welk heb ik die mensen gemail maar daar heb ik nog geen antwoord op gekregen.

greetings Lammmetak | Apple Macbook Pro 15" inch + LED display , Core 2 Duo T7500 2,2ghz,Nvidia 8600m GT 128 MB, 120 GB schijf| http://aerofx.nl | http://wieger.aerofx.nl

leend3rs.nl

Als ik mijn BT dongle op m'n laptop aansluit, dan knalt windows het geluid automatisch richting BT sound ipv de laptop speakers. Graag wil ik het windowsgeluid gewoon lekker over de speakers blijven luisteren en van specifieke applicaties; msn bellen, skype etc over m'n BT headset. Iemand ervaringen hiermee? Wellicht heeft het met mijn Acer laptop te maken en daarop geïnstalleerde software?

SE W800i powered

Reg. datum: 18 november 2004

ik heb vandaag een usb bluetooth dongle gekocht, en geprobeerd verbinding te maken met m'n samsung x680, die samsung pims manager/easystudio of whatever hoe het noemt.. ik heb het al lang opgegeven om dat prog aan de praat te krijgen ism m'n gsm..
ik krijg verbinding tussen telefoon/dongle, kan bestanden rechtstreeks versturen/ontvangen via de bluesoleil software.. MAAR
de bestanden die ik via gsm op pc zet zijn mislukt/onvolledig zeg maar, zie foto; http://users.telenet.be/tazz/SP_A0144.jpg

iemand een idee?

tazz_ wijzigde dit bericht 02-02-2007 19:17 (4%)

CTRL+ALT+DEL -- "I may have invented it, but Microsoft made it popular." -- David Bradley, IBM Engineer

leend3rs.nl

Je krijgt inderdaad verbinding, maar de files worden niet volledig verstuurd. Het lijkt erop alsof de verbinding halverwege afgekapt word. Is er bij die Samsung ook de mogelijkheid om zonder die software files te transferen direct vanuit de telefoon?

SE W800i powered

/me OSX style!

over mijn probleem: this opgelost, werkt gewoon goed in xp.

greetings Lammmetak | Apple Macbook Pro 15" inch + LED display , Core 2 Duo T7500 2,2ghz,Nvidia 8600m GT 128 MB, 120 GB schijf| http://aerofx.nl | http://wieger.aerofx.nl

ik start eerst de bluesoleil software op, zodat ik verbinding heb, en dan selecteer ik een foto op m'n telefoon en verzend hem..
omgekeerd kan ik wel perfect bestanden overplaatsten (van pc naar gsm), van gsm naar pc gaat blijkbaar moeilijk..

CTRL+ALT+DEL -- "I may have invented it, but Microsoft made it popular." -- David Bradley, IBM Engineer

Reg. datum: 23 november 2006

Hoi ik heb sinds een week een bluetooth 2.0 kaartje in mijn notebook "Dell inspiron 6400"

Reden aanschaf Jabra headset, en om kleine bestanden over te zetten van notebook naar notebook.

Gisteren heb ik de software geinstaleerd en tja er wordt een hele berg met programma;s geinstaleerd. Een chaos aan instellingen zo erg dat je door de bomen het bos niet meer ziet.

Bij een zoek actie wordt wel de andere notebook gevonden maar een verbinding is niet mogelijk. Er wordt om een code gevraagd.

Op geen van beide computers is een code ingesteld. Als we dat wel doen, dus op beide computers dezelfde b.v.b. de code 00000 dan lost dat ook niets op.

Wie weet er raad. Plug en play vergeet het dus maar.

mensen houd dit forum levendig doe ook mee, zou zonde zijn als het er niet meer is.

mijn probleem is ondertussen ook opgelost, ik heb zowaar Samsung file manager/easystudio werkende gekregen! mirakel!

er was blijkbaar ergens een instelling in de bleusoleil software ivm seriele poort ofzo, ik klik op die knop, komt er iets op het scherm ivm com poort 4 of zo, ik start easystudio op, zet 'm op poort 4 en het werkt zowaar :o
kan nu alles perfect overzetten op pc :)

Dat is ook nog eens het probleem elke fabrikant heeft zijn eigen bleutooht programma. Elk programma wijkt weer af van het andere.

Kort om leuk klusje voor de lange winter avonden.

Wie o wie weet raad wat moet ik hoe in stellen.

Het gaat dus om een Jabra headset en communicatie tussen 2 notebook’s

mensen houd dit forum levendig doe ook mee, zou zonde zijn als het er niet meer is.

leend3rs.nl

Voordat je bestanden kan uitwisselen is het vaak de bedoeling dat je paired. Oftewel de 2 apparaten virtueel aan elkaar koppelt. Er word door beide apparaten een toegangscode gevraagd. Deze dient er voor om een beveiligde verbinding op te zetten. Tevens is dit een zekerheid dat je met het juiste apparaat verbinding gemaakt hebt. Eenmaal "vertrouwt" kan je pc/telefoon etc namelijk helemaal doorzocht worden mbt bestanden. De ingegeven code moet op beide apparaten hetzelfde zijn. Deze kun je zelf verzinnen.

Daarnaast kan de windows firewall en eventuele andere firewall software dwars liggen. Daar zul je dus ook op moeten letten.

SE W800i powered

quote:
jules schreef op maandag 05 februari 2007 @ 05:17:
Voordat je bestanden kan uitwisselen is het vaak de bedoeling dat je paired. Oftewel de 2 apparaten virtueel aan elkaar koppelt. Er word door beide apparaten een toegangscode gevraagd. Deze dient er voor om een beveiligde verbinding op te zetten. Tevens is dit een zekerheid dat je met het juiste apparaat verbinding gemaakt hebt. Eenmaal "vertrouwt" kan je pc/telefoon etc namelijk helemaal doorzocht worden mbt bestanden. De ingegeven code moet op beide apparaten hetzelfde zijn. Deze kun je zelf verzinnen.

Daarnaast kan de windows firewall en eventuele andere firewall software dwars liggen. Daar zul je dus ook op moeten letten.
De oude bluetooth 1.0 is simpeler in te stellen dan de nieuwe 2.0 heb ik het idee. Zijn er geen simple instel voorbeelden.

Zoek er dus 1 voorbeeld om mijn headset te verbinden met mijn computer.
en een voorbrrld om mijn computer met een andere computer te verbinden.

Ik heb totaal nog geen ervaring met bluetooth 2.0,

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: