Het bluetooth ervaringen en problemen topic

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 46.531 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:49

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Topicstarter
Heb je in Opera-mini socket gekozen i.p.v. http :?
Met de w810i zie ik wel vaker rare problemen waarbij alles goed staat en het toch niet werkt :/
Een branded toestel zoals van T-mobile wil ook nog wel problemen geven.

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 173595

In opera mini staat bij netwerk instellingen: socket, dus daar ligt het niet aan.

Ik heb trouwens de t-mobile branded versie..

Op de telefoon staat standaard al opera mini, maar het heet web 'n' walk, (bij producer staat: Opera) misschien stoort dit met de andere versie?

Maar is het echt niet aan de gang te met een branded versie?

[ Voor 33% gewijzigd door Anoniem: 173595 op 28-09-2007 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:57
wat een verademing is BT syncen met Nokia in vergelijking met een windows mobile device. Uiteindelijk werkt het allemaal wel met windows mobile, maar je zit zolang te kloten met COM poorten etc. als er 1 keers iets mis is gegaan kan je weer helemaal opnieuw beginnen :(

Met mijn nokia E50, pc suite instaleren, BT stickie (6 jaar oud ofzo) met standaard windows stack in mijn PC en binnen 10 seconden was mijn lege telefoon gevuld met al mijn contacts en afspraken. Bij een windows mobile device duurt ook het syncen veel langer (via BT of USB maakt niet veel uit, active sync is gewoon traag).

Blij dat ik van windows mobile af ben, tis leuk speelgoed, en er is leuke software voor, maar uiteindelijk gebruikt je maar een paar dingen echt. en die dingen gaan met Nokia/Symbian een stuk makkelijker en sneller

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpio81
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 03-01 11:46
Ik heb een probleem met de verbinding van mijn bt dongle en telefoon. Het probleem is sinds ik mijn computer opnieuw heb geinstalleerd.

Ik maak gebruik van een bt dongle van sitecom. De dongle is geinstalleerd en word ook herkend (lampje gaat branden). Alleen op het moment dat pc suite op word gestart en ik klik op verbindingbeheer dan word er een foutmelding gegeven (controleer of alle hardwaren, software of stuurprogramma's aanwezig zijn).

Iemand enig idee hoe ik deze verbinding wel werkend kan krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winkelwagen
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22-04 22:04
Heb je al geprobeerd de dongle in een ander usb-poortje te steken en kijken of hij dan werkt?
Sommige usb-producten zijn nogal kieskeurig welke usb-poort je gebruikt tijdens de installatie, en verwachten dan dat je als je het in een ander usb-slot steekt, dat dan het een en ander opnieuw geïnstalleerd moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpio81
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 03-01 11:46
winkelwagen schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 14:40:
Heb je al geprobeerd de dongle in een ander usb-poortje te steken en kijken of hij dan werkt?
Sommige usb-producten zijn nogal kieskeurig welke usb-poort je gebruikt tijdens de installatie, en verwachten dan dat je als je het in een ander usb-slot steekt, dat dan het een en ander opnieuw geïnstalleerd moet worden.
Ja, dat heb ik geprobeerd. Dit is namelijk ook een kieskeurige dongle en die doet het maar in één usb hub.

Ik heb het idee dat de usb-dongle het wel doet (het lampje gaat immers ook branden). Ik krijg hem alleen niet via pc suite verbonden met de telefoon (N73).

Dit deed hij een weekgeleden nog wel. Echter was dit met een andere windows xp, maar dat zou niets uit moeten maken lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:49

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Topicstarter
Misschien heb je pc suite erop gezet voordat je de bluetooth driver installeerde :?
Kijk ook ff of je buiten pc suite om met je pc de gsm kan vinden, zo ja dan staan de bluetooth drivers er goed op.
Als je pc suite nog een keer opnieuw installeert dan ziet ie de bluetooth drivers en gaat het misschien wel goed :)

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winkelwagen
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22-04 22:04
Ik neem aan dat je gebruik maakt van Windows XP. Kun je misschien fsquirt proberen te gebruiken?

code:
1
Uitvoeren > fsquirt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dexter07051982
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:50
Hallo,

Ik heb een probleem met mijn Jabra BT250v Headset en mijn telefoon SE K850i. Mijn telefoon kan de headset namelijk niet vinden. Niet als ik zoek op "Handsfree" apparaten, en ook niet bij zoeken bij "Mijn apparaten".

Met mijn vorige telefoon werkte alles prima (Nokia 6280)

Heeft iemand een zelfde soort probleem gehad en daarvoo een oplossing gevonden?
Alvast bedankt voor alle hulp!

edit:

Whoop's. Shouting RTFM zou hier op zijn plaats zijn geweest. |:(
Zal me direct diep in een hoekje gaan zitten schamen.
Dacht dat ik het apparaat wel goed kende. 7(8)7 :$ :$

En goed is geloof ik niet met een t 8)7

[ Voor 24% gewijzigd door dexter07051982 op 19-05-2008 20:06 . Reden: vergeten: RTFM ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04 18:42

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Tjeeeeemig, wat is BT een crime om mee te werken.

Om m'n adressen, afspraken etc. te synchtroniseren, wil ik gebruik maken van BT. Dus een BT-dongle gekocht van Trust (jaaaaa..... ik weet het...... niet het meest gunstige merk)
Dongle in m'n usb-poort gedrukt, lampje gaat branden. Software geinstalleerd en de boel werkt..... NIET.... figures...
Maar goed, na lang kloten, proberen, etc. heb ik het eerder genoemde BlueSoleil geinstalleerd waarmee ik wel direct een fatsoenlijke connectie had met m'n pc. Tenminste, bestandsoverdracht en visitekaartje verzenden gaat goed.

Maar dan, ActiveSync. Dat is dus een heel ander verhaal.

Eerst was het probleem dat ik geen activesync-service bij de laptopverbinding had staan op m'n pda (Touch Cruise). Maar dit was vlot opgelost door (zoals ook vaker te lezen valt) via ActiveSync op m'n pda te starten, dan 'Verbinden via Bluetooth' te selecteren en vervolgens de services te vernieuwen. De 'seriële poort' verandert dan in ActiveSync. Dus de service is gevonden. Ook het groene icoontje van ActiveSync op m'n pc begint te draaien ten teken dat er een BTsignaal voor ActiveSync overkomt vanaf m'n pda.

Alleen wordt de verbinding direct verbroken nadat de service gevonden is. Maar goed, je zou denken dat het dan in orde is.
Dus ga ik weer naar ActiveSync op m'n pda, klik weer op 'verbinden via Bluetooth'. Maar weer krijg ik de mededeling dat er geen partnerschap is met de laptop.

Firewall heb ik uitgeschakeld, in de firewall heb ik ook alle benodigde poorten open gezet
Wat ook vreemd is dat ik her en der op internet lees over BT-verbindingen die je kan vinden ergens in het configuratiescherm op de normale pc. Maar die zie ik ook nergens staan. Het enige BT-gerelateerde wat ik kan vinden op m'n laptop is onder de netwerkverbindingen. Daar staat een nieuwe 'normale' netwerkverbinding die volgens mij van de BT-connectie is gezien de naam Broadcom die erbij staat.

Ohja, wat verder ook nog niet werkt is de PAN-verbinding. Als ik die probeer te maken, krijg ik te lezen dat de verbinding mislukt is.
In 'netwerkverbindingen' staat ook een kruis door de verbinding. Inschakelen kan niet omdat hij al ingeschakeld is (maar dus niet werkt)

Is er iemand die me wat meer op weg kan helpen, in ieder geval met ActiveSync?

[edit]
Zal je zien natuurlijk. Je bent 12 uur aan het kloten, je snuffelt internet, je probeert weer wat, je snuffelt verder, etc. Uiteindelijk stel je een vraag op een forum om een uur later toch de oplossing te vinden:
Je geeft aan dat er inmiddels al 3 poorten zijn aangemaakt. Hoe lastig sommige dingen inderdaad zijn soms los je dingen op door eerst alles even te verwijderen van software / driver en dan even opnieuw te beginnen.

Ik zou het volgende eens proberen.

1. Verwijder de bluetooth software en driver
2. Verwijder als je een bluetoothstick heb uit de pc.
3. Start Windows verkenner en ga naar de map: c:\windows\inf
4. Zoek het bestand bth.inf en hernoem deze naar bth.inf.old
5. Start de PC opnieuw op in veilige modus en controleer of er ergens in Apparaartbeheer nog iets staat van je poorten/driver van bluetooth en verwijder deze.
6. Start de Pc weer normaal op.
7. Installeer nu eerst de bluetooth drivers.
8. Als dat klaar is steek je de stick pc in de pc en worden de drivers geinstalleerd.

Een probleem van Windows Xp is dat er standaard drivers worden meegeleverd. Deze leveren nog wel eens problemen op. Om deze drivers uit te schakelen waardoor XP dus jouw drivers gaat gebruiken zijn deze stappen nodig (3 & 4).

Je kunt ook eerst na stap 6 eerst proberen om een normale verbinding te maken en pas als dat allemaal goed werkt pas verder gaan met bluetooth gedeelte.

Nog een tip: als je een firewall hebt draaien zorg en dan dat je ActiveSycn toegang geeft als de firewall hierom vraag. Anders werkt het ook niet.
Het stappenplan heeft bij mij geholpen.

[ Voor 27% gewijzigd door WFvN op 07-09-2008 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 108725

Ik heb een Nokia e50 en een bluetooth headset van Qtrek (de C3). Connecten gaat goed, ik kan muziek luisteren via de headset en ook kan ik een uitgaande oproep doen.

MAAR, een inkomende oproep gaat niet goed! Hij gaat ongeveer twee keer over en dan gaat de telefoon resetten. Het Nokia opstartscherm verschijnt en even later is de telefoon dus opnieuw opgestart. Bluetooth verbinding natuurlijk weg en de ingekomende oproep niet kunnen beantwoorden.

Ik begrijp er niks van. 8)7 Heb de set al op een andere telefoon geprobeerd (MDA Compact IV) en daar werkt 'ie prima! Waar moet ik het zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:57
Anoniem: 108725 schreef op zondag 07 september 2008 @ 15:15:
Ik heb een Nokia e50 en een bluetooth headset van Qtrek (de C3). Connecten gaat goed, ik kan muziek luisteren via de headset en ook kan ik een uitgaande oproep doen.

MAAR, een inkomende oproep gaat niet goed! Hij gaat ongeveer twee keer over en dan gaat de telefoon resetten. Het Nokia opstartscherm verschijnt en even later is de telefoon dus opnieuw opgestart. Bluetooth verbinding natuurlijk weg en de ingekomende oproep niet kunnen beantwoorden.

Ik begrijp er niks van. 8)7 Heb de set al op een andere telefoon geprobeerd (MDA Compact IV) en daar werkt 'ie prima! Waar moet ik het zoeken?
met een logitech oortje van 20 euro nooit problemen gehad in combinatie met een E50. Probeer anders eens een nieuwe firmware voor je telefoon.
Misschien dat ze je beter in het E50 topic kunnen helpen. Ik denk dat dit een specifiek telefoon probleem is

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 108725

Ok, thanks. Ik zal 'ns kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellStorm666
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 24-04 22:53

HellStorm666

BMW S1000XR / Audi S6 Avant C7

Ik ben momenteel ook wat aan het klooien met een bluetooth ding op m'n pc.
Het gaat om de handsfree headset van logitech, de HS02-V07.
Deze probeer ik te laten verbinden met m'n pc (Windows 7 x64 Ultimate)
Ik kan wel pairen, hij staat ook onder apparaten als een headset dingetje (1 oors ding) met de tekst Logitech HS02-V07.
Echter wilt ie 2 drivers installeren (headset en communicatie ding) maar hij vind de drivers hiervoor niet.
Heb al een hoop op google zitten zoeken alleen kan ik niets bruikbaars vinden.

Wie o wie kan mij hier mee helpen?

Scientia Potentia Est
Xbox-Live GamerTag: H3llStorm666
19x Q.Cell G5 325wp op APsystems QS1

Pagina: 1 2 3 4 Laatste