Hoofdcategorieën
Topicacties

Het bluetooth ervaringen en problemen topic

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 last

Reageer Nieuw Topic
Reg. datum: 21 mei 2006

quote:
bartgrefte schreef op zaterdag 17 juni 2006 @ 00:11:
ik gebruik al een tijdje de sitecom cn500v2.
Toen ik em voor het eerst aansloot werd ie zonder extra drivers gewoon herkent door xp en alles werkte, alleen meerdere files op foon (k750i) selecteren en dan versturen naar pc ging niet goed, na 1 file stopte het oversturen.
Toen toch maar es de drivers van de cd geinstalleerd en alles werkt! Op het overnemen van de pcmuis na, maar dat HID protocol moest nog toegevoegd worden, gedaan en nu werkt dat ook.

Snelheid: 20 (of 40, kweeniemeer) kBps.

Als ik nu zo'n bluetooth 2.0 dongle haal, (welke raden jullie mij aan?) wat voor snelheid haal ik dan in de praktijk als ik MP3's overblaas naar me foon?

Ik heb (op aanraden in dit forum :)) de Cellink BTA-6030 bij pixmania voor 29 euro besteld, normaal moet ik hem maandag hebben. snelheid is 2a3 mb/sec. De Cellink ondersteund verschillende drivers, als het dan niet werkt kan je altijd een andere driver proberen...
Ik kijk in ieder geval vol goede verwachting uit naar mijn nieuwe stick

Marion Raven fan
Reg. datum: 06 november 2004

quote:
chundo schreef op zaterdag 17 juni 2006 @ 15:41:
[...]

Ik heb (op aanraden in dit forum :)) de Cellink BTA-6030 bij pixmania voor 29 euro besteld, normaal moet ik hem maandag hebben. snelheid is 2a3 mb/sec. De Cellink ondersteund verschillende drivers, als het dan niet werkt kan je altijd een andere driver proberen...
Ik kijk in ieder geval vol goede verwachting uit naar mijn nieuwe stick

thanx voor de tip!
is er trouwens een locale pc/elektroboer die die heeft? cellink spul is namelijk heel moeilijk te vinden hier

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

MarionTube

Reg. datum: 27 maart 2005

zo, ook vandaag even de sitecom cn-512 gekocht, met de bijgeleverde toshiba software werkt alles hier.

lag dus toch aan de bt-stick.

is nu btw bij vicomputers voor 12.95 te krijgen, dus iedereen doe je voordeel met deze perfect bt-stick.

GigaByte GA-MA69G-S3H, AMD X2 5000+ 65W, 2GB PC6400, 2*160GB

Reg. datum: 18 maart 2006

Bij de T for Telecom ook.

Ik moet zeggen dat ik erg te spreken ben over deze stick. Ik wil alleen een externe antenne eraan bouwen, maar ik heb hier weinig ervaring mee. Het enige dat ik weet is dat ik het blauwe dingetje moet vervangen. Iemand die mij voor is geweest?

Moonkins is look all funny liek maybe form MOON! LOL!

T630 -K750 -Z800 -K800 -P1

quote:
bartgrefte schreef op zaterdag 17 juni 2006 @ 00:11:

Als ik nu zo'n bluetooth 2.0 dongle haal, (welke raden jullie mij aan?) wat voor snelheid haal ik dan in de praktijk als ik MP3's overblaas naar me foon?
Je foon is de bottleneck, die haalt max. 55KB/s, zelfde als de snelheid van de usbkabel.
Marion Raven fan
Reg. datum: 06 november 2004

quote:
Speedy-Andre schreef op zaterdag 17 juni 2006 @ 20:44:
[...]

Je foon is de bottleneck, die haalt max. 55KB/s, zelfde als de snelheid van de usbkabel.
mijn foon heeft toch support voor BT2.0? staat bij de specs, dan moet ie toch (met BT2.0 dongle) 2-3Mbps aankunnnen, of niet?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

MarionTube

Ja, je zult dan niet de volle 3Mbps halen, maar toch wel een heel eind dat getal.

quote:
Speedy-Andre schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 23:53:
[...]

Mijn ervaring is dat de Toshiba drivers het mooiste/beste zijn (BT2.0) en daarna komt Widcomm (5.x).
De Cellink BTA-6030 kan met beide drivers werken.
Bluesoleil geeft nogal vaak problemen, het zou een alles-in-1 oplossing moeten zijn, maar daar slagen ze niet echt in 8)7
Bij Toshiba is de software erg prettig, niet te moelijk en toch heel uitgebreid :)

heb mijn stick dan. Met de toshiba driver krijg ik de melding "kan geen service detecteren" als ik mijn andere pc wil toevoegen. terwijl ik met de andere pc (met oude stick) bestanden kan verzenden (widcomm driver) en hij is als netwerk ingesteld.
Dus ik dacht probeer eens met bluesoleil of widcomm. Die vragen dan naar licencie's (ik weet begod niet waar ik die moet halen) en de andere ondersteund de stick niet...
Waar kan ik de juiste drivers vinden (widcomm of bluesoleil). De tochiba is zo beperkt... maar werkt verder wel goed.

Op de cellink sitte dan een widcomm driver gevonden, is een hele procedure die in het Engels staat beschreven 8)7... heeft iemand toevallig een nederlandse handleiding voor het hele gebeuren, als ik die procedure zie krijg ik schrik, daar moet ik mij eens op een zondag voor vrijmaken :)

chundo wijzigde dit bericht 20-06-2006 20:33 (3%)

Ik ben precies de enige dit dit topic in leven houd, terwijl er zoveel probleempjes met bluetooth zijn...

quote:
chundo schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 17:35:
Op de cellink sitte dan een widcomm driver gevonden, is een hele procedure die in het Engels staat beschreven 8)7... heeft iemand toevallig een nederlandse handleiding voor het hele gebeuren, als ik die procedure zie krijg ik schrik, daar moet ik mij eens op een zondag voor vrijmaken :)

Ik heb even gekeken bij Cellink en de originele NL handleiding is foetsie op het forum |:(
Hopelijk leest Freek mijn post hier over en herstelt ie de link :)
Je kan ook nieuwere Widcomm drivers zoeken, de Widcomm 5.0.1.801 of widcomm 5.0.1.802, bij beide zit een patch zodat de license niet direct een probleem is.
Toshiba drivers zijn 'simpel' tot je alle services hebt gevonden met de wizard, dan blijkt ie opeens PAN, remote camera en andere leuke dingen te hebben :)
Bij Widcomm zie je vooral veel dezelfde dingen op verschillende plekken, maar het is functioneel toch vergelijkbaar met Toshiba, die ik stabieler vind dan de Widcomm.
Mijn laptop met Widcomm 5.x drivers ziet bijv. de dongle niet na een start van xp, pas als ik de dongle opnieuw inplug wordt ie herkend :/

quote:
Speedy-Andre schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 21:27:
[...]

Ik heb even gekeken bij Cellink en de originele NL handleiding is foetsie op het forum |:(
Hopelijk leest Freek mijn post hier over en herstelt ie de link :)
Je kan ook nieuwere Widcomm drivers zoeken, de Widcomm 5.0.1.801 of widcomm 5.0.1.802, bij beide zit een patch zodat de license niet direct een probleem is.
Toshiba drivers zijn 'simpel' tot je alle services hebt gevonden met de wizard, dan blijkt ie opeens PAN, remote camera en andere leuke dingen te hebben :)
Bij Widcomm zie je vooral veel dezelfde dingen op verschillende plekken, maar het is functioneel toch vergelijkbaar met Toshiba, die ik stabieler vind dan de Widcomm.
Mijn laptop met Widcomm 5.x drivers ziet bijv. de dongle niet na een start van xp, pas als ik de dongle opnieuw inplug wordt ie herkend :/

Op mijn laptop staat een home edition, misschien dat daar het probleem al licht. Pan is aangevinkt maar hij zegt dat mijn PC (XP PRO) geen PAN ondersteund??? Als ik een netwerk wil toevoegen via mijn pc zegt mijn PC dat mijn laptop geen PAN ondersteund. Zo zit ik in een doodlopend straatje.
Ik moet wel zeggen dat hoe langer ik de toshiba heb hoe meer hij bevalt. Een klik op mijn muis (bluetoothmuis) en ze werkt, voeger (met widcomm) moest ik soms 5 keer proberen (als ik effe was weggeweest of zo).
Als ik een widcomm 5.0.1.801 of widcomm 5.0.1.802 vind is die dan automatis gepatch of is dat ook zo een procedure om die werkend te krijgen?
Alles sinds al bedankt, ik ben al weer een heel stuk wijzer in het hele bluetooth gedoe

NB werkt bluesoleil ook met de stick?

chundo wijzigde dit bericht 23-06-2006 19:42 (8%)

Die twee 5.x versies zijn al gepatcht, bij mij werkten ze zonder dat ik een oudere versie had geïnstalleerd :)
Bluesoleil werkt niet zomaar met alle dongles, na wat moeizaam gedoe heb ik het maar laten rusten :O

quote:
Speedy-Andre schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 19:59:
Die twee 5.x versies zijn al gepatcht, bij mij werkten ze zonder dat ik een oudere versie had geïnstalleerd :)
Bluesoleil werkt niet zomaar met alle dongles, na wat moeizaam gedoe heb ik het maar laten rusten :O

Ik heb een 5.XXX versie gevonden en op PC getest, nu heb ik mijn netwerk aan het werken, terwijl op de laptop nog de toshiba staat. Ik ben tevreden over het rezultaat, kan alleen niet bladeren, ik heb enkel een gedeelde map die ik met beide kan gebruiken. Ik had nooit gedacht dat ik dit zou klaarkrijgen.
Nogmaals dank voor de GOEDE hulp.

To Be Or Not To Be
Reg. datum: 09 augustus 2004

quote:
outcast within schreef op zondag 04 juni 2006 @ 17:11:
[...]

ik heb een site-com cn 512

een nokia n70

en die drivers die ikerbij kreeg die werkte wel op zich. Maar niet met programmaas als controlfreak (pc besturen op je telefoon). Je moest daar specifieke poorten voor gebruiken en dat lukte niet zo erg. M-router moest je mss gebruiken maar die zag de hele dongle niet.

En voor standaard microsoft drivers was het al te laat aangezien ik iedere keer die btdongle erin deed hij zag dat het een sitecom ding was. Toen had ik mezelf overtroffen en ging ik allerlei .inf oemXX bestanden wissen. maar dat schoot ook niet op.

de belangrijkste dingen kan de dongle wel. dus wat dat betreft. ik vind het wel best zo. maar had ik maar eerder research gedaan, dan had ik een dongle uitgekozen ipv zomaar op prijs gekocht
ik heb precies dezelfde dongle en bij mij werkt controlfreak niet met de drivers van toshiba .maar wel met die van widcomm

That Is The Question

Reg. datum: 12 februari 2002

Zijn er ook Bluetooth USB dongles die rechtstreeks zonder driver installatie of admin rights aan te sluiten zijn?
(netzoals een USB flash drive / Mass storage device)

quote:
BovenHond schreef op vrijdag 07 juli 2006 @ 14:01:
Zijn er ook Bluetooth USB dongles die rechtstreeks zonder driver installatie of admin rights aan te sluiten zijn?
(netzoals een USB flash drive / Mass storage device)

Nee, zo'n dongle heeft teveel speciale functies (profielen e.d.) om zomaar te kunnen werken.
De bluetooth stack van win XP is eigenlijk het simpelste alternatief, maar je mist dan wel veel functionaliteit t.o.v. de meegeleverde drivers :/
Mean Machine! ay ?

mijn bluesoleil wil nog wel eens hangen en spontaan disconnecten. ik heb een Intuix usb dongle waarbij bluesoleil zat meegeleverd.

ook disconnect ie wanneer ik in FMA een incoming call wil beantwoorden via mn pc headset (geen BT)
ik hoor 1 seconde ruis over de speakers en daarna disconnect ie.

*I asked for a shotgun, not an anti-aircraft!
- shotgun? that must be the guns that fire a shot....
*yes.. you must be the brains

+3 Geniaal. :p
Reg. datum: 09 januari 2001

Voor de mensen di nog op zoek zijn naar een goede bluetooth dongle met bluesoleil software zijn ze bij inkoopacties.net met een ia bezig.

http://www.inkoopacties.net/ia/zzfq2s5k/1

Ik heb er al 2 binnen maar heb ze nog niet getest. Maar dat ga ik vandaag nog wel even proberen.

Hoe makkelijk is het om op deze dingetjes een externe antenne te bouwen?

quote:
winkelwagen schreef op zondag 09 juli 2006 @ 19:22:
Hoe makkelijk is het om op deze dingetjes een externe antenne te bouwen?

Ik zou het niet weten, maar ik vind 160 meter voor zo'n bluetooth stickie best ver. Ook moet je rekening houden dat het signaal van beide kanten moet komen. Een stickie die 500 meter reikt heb je niks aan als je pocketpc bijvoorbeeld maar 14 meter haalt. Twee stickies gebruiken en er een antenne op bouwen zou wel kunnen, maar waar ga je dat voor gebruiken? Wireless internet?
Heb trouwen nog niet getest, de stickies liggen in de auto en de hele dag even met andere dingen bezig geweest.
Moet zeggen dat 9,50 voor een stickje die tot 160 meter haalt en een mooi uiterlijk heeft niet veel geld is! Helaas heb ik al een sitecom (die maar tot 100m gaat :'().

de leven is hard

Reg. datum: 17 augustus 2004

Is het verschil van bluetooth v1.2 en 2.0 groot? en wat precies?
en waar gebruiken jullie het vooral voor?
Ik wil er ook 1tje kopen, maar ik weet niet precies waar ik op moet letten etc(nog nooit bluetooth gehad) , dus welke raden jullie mij aan? En niet al te duur he :P

quote:
matsume schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 22:46:
Is het verschil van bluetooth v1.2 en 2.0 groot? en wat precies?
en waar gebruiken jullie het vooral voor?
Ik wil er ook 1tje kopen, maar ik weet niet precies waar ik op moet letten etc(nog nooit bluetooth gehad) , dus welke raden jullie mij aan? En niet al te duur he :P

Het grootste verschil tussen bluetooth 1.2 en 2.0 is de snelheid.

http://www.mobilogie.com/Hardware/WatIsBluetooth.html

Maar volgens mij klopt het schema dat bt v1.0 4Mb/s aankan niet en is v2.0 ook gewoon backwardscompatible met lagere snelheden.

XthinkZ wijzigde dit bericht 11-07-2006 23:35 (7%)

Don't mention the war
Reg. datum: 28 april 2000

Is er al iemand die ervaring heeft met de Widcomm 5.0.1.2500?

Ik heb de indruk dat ze behoorlijk stabiel zijn: de connectie met m'n m600 is perfevct en valt niet weg 9en dat met een vaag knaken usb stickie uit honkong ebay ;))

edit:

ik heb de 2800's ook al rond zien zwerven, trouwens.....

EraZor wijzigde dit bericht 14-07-2006 13:35 (18%)

I mentioned it once, but I think I got away with it....

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: