Hoofdcategorieën
Topicacties

Het bluetooth ervaringen en problemen topic

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 last

Reageer Nieuw Topic
Reg. datum: 24 april 2004

Ergenic Dongle, BlueSoleil drivers

Connect alleen met mijn T630, werkt perfect, in 3 keer klikken is de telefoon verbonden, en kan ik hem gebruiken met FMA

Wel jammer dat ik mijn BT Headset (Jabra BT2000) niet kan gebruiken, daarvoor schijn je SP1 nodig te hebben (wat ik wel heb :?)

+3 Geniaal. :p
Reg. datum: 09 januari 2001

quote:
Lamber schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 16:37:
Ergenic Dongle, BlueSoleil drivers

Connect alleen met mijn T630, werkt perfect, in 3 keer klikken is de telefoon verbonden, en kan ik hem gebruiken met FMA

Wel jammer dat ik mijn BT Headset (Jabra BT2000) niet kan gebruiken, daarvoor schijn je SP1 nodig te hebben (wat ik wel heb :?)
Heb hier ook de Jabra BT200 en SP2 en bluesoleil. Gebruikte hem wel eens als headset met skype. Nergens last van.

quote:
XthinkZ schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 16:44:
[...]

Heb hier ook de Jabra BT200 en SP2 en bluesoleil. Gebruikte hem wel eens als headset met skype. Nergens last van.

Wierd...

Heb net apparaten proberen te zoeken, maar hij kon de headset niet vinden :(

+3 Geniaal. :p
Reg. datum: 09 januari 2001

quote:
Lamber schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 16:46:
[...]

Wierd...

Heb net apparaten proberen te zoeken, maar hij kon de headset niet vinden :(
En met andere apparaten werkt de headset wel?

quote:
XthinkZ schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 16:59:
[...]

En met andere apparaten werkt de headset wel?

Met mijn T630 werkt ie prima.

Net geprobeerd bij mijn vader zijn pc, XPhome avec SP2, doet ie het ook niet :(

_RL wijzigde dit bericht 13-09-2005 17:59 (8%)

T630 -K750 -Z800 -K800 -P1

quote:
Lamber schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 17:55:
[...]

Met mijn T630 werkt ie prima.

Net geprobeerd bij mijn vader zijn pc, XPhome avec SP2, doet ie het ook niet :(

En je laat de headset wel z'n ID uitzenden, want da's niet hetzelfde als dat ding aan zetten.
Met je T630 heb je dat ook moeten doen ....

Okay, ik krijg hem nu wel te zien in BlueSoleil, als pincode 0000 ingevoerd, en Headset is gepaird.

Als ik dan op "Service Headset AG" druk, om de headset met de pc te verbinden, krijg ik de meldingen dat de service niet voltooid kan worden :/

HAY HAY HAY
Reg. datum: 01 juli 2002

Op hoop van zegen m'n vraag in dit topic:

Ik en een collega proberen via een BT stick foto's te versturen. Ze hebben al elkaar als apparaat ge-add en als ik vanuit m'n foto's verzenden >> bluetooth kies kan hij als hij apparaten gaat zoeken m'n PC niet vinden. M'n PDA bijvoorbeeld wel. Heel apart. Terwijl mijn PDA op zijn beurt wel weer m'n PC kan vinden. Dus ik kan de logica niet vinden waarom m'n foon 'm niet kan vinden. Iemand die weet hoe dit kan?

Edit: kon overigens niks vinden in dit topic, alle pagina's doorgelezen. Ik gebruik overigens de XP SP2 drivers, niet die van de bijgeleverde CD...

apNia wijzigde dit bericht 14-09-2005 10:06 (21%)

Vanaf heden is elke dag, CLB For The Win-dag!!... never... forget...

De XP drivers hebben minder profielen (headset, file transfer e.d.) als bijv. de Widcomm drivers, dus dat kan problemen geven als de foon geen bekend profiel vindt.
Andersom vindt de pc de foon waarschijnlijk ook niet.
Kijk eens welk merk en type BT stick dit is en of er een driver cd bij zit, waarschijnlijk staan daar Widcomm drivers op die veel meer kunnen.
HAY HAY HAY
Reg. datum: 01 juli 2002

Inderdaad, de officiele drivers kunnen het wel. Vind het best bizar gezien m'n PDA gewoon wel bestanden kan sturen. Hoe kan dat (technisch gezien) ?
In ieder geval onwijs bedankt :)

Vanaf heden is elke dag, CLB For The Win-dag!!... never... forget...

quote:
apNia schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 14:16:
Inderdaad, de officiele drivers kunnen het wel. Vind het best bizar gezien m'n PDA gewoon wel bestanden kan sturen. Hoe kan dat (technisch gezien) ?
In ieder geval onwijs bedankt :)

In je pda zitten een paar profielen die toevallig wel bekend zijn bij XP, de profielen van de SE foons zijn anders.
Met goede drivers heb je veel meer profielen, da's eigenlijk alles, hardwarematig is het op zich geen probleem.
XP is gewoon nog niet 'bij de tijd' wat BT betreft, een van de oorzaken is dat er verschillende merken BT sticks zijn en dat er geen basis XP driver is die ze allemaal aan kan.
Widcomm houdt de driver distributie trouwens voor zichzelf met licenties, alleen leveranciers van de BT sticks mogen BT drivers leveren en MS dus niet.

Even over BT op de K/D750i en W800i:

In de nieuwste firmware zijn NIET alle problemen met BT opgelost, er komt nog een andere firmware die speciaal de BT problemen als disconnecten van headsets en carkits op lost.
Het blijkt dat de BT2.0 specificatie o.a. inhoudt dat hij meerdere connecties tegelijk af kan handelen en dat hij regelmatig scant naar andere BT devices.
Tijdens die scans (elke 10-15 min.) kan een headset of carkit de verbinding verbreken, omdat hier meestal BT1.1 of 1.2 in zit.
Een workaround is BT instellen op 'zuinig', met die instelling maakt hij maar 1 verbinding tegelijk en dat werkt kennelijk stabieler :)
SE heeft inmiddels met een nieuwe firmware testen uitgevoerd en gebleken is dat BT headsets 7 dagen achtereen met de 3 foons verbonden bleven!
Ik heb een BT2.0 stick in m'n pc zitten en ik kan een hele dvd/MP4 (80MB) via BT overbrengen zonder dat dit verkeerd gaat.
Ook verschillende cd's (met een eigen dir) kan ik probleemloos via BT verzenden :)
Ik denk dat het met de 'zuinige' instelling beter zal gaan met de bestandoverdracht, echter gebruik ik m'n BT1.2 stick niet meer, dus ik heb dit niet getest.
Reg. datum: 20 februari 2000

*kick*

Ik heb net een Bluetooth usb dongle gekocht om mn K700i te connecten. Na veel geklooi ben ik erachter gekomen dat die van mij kennelijk niet 'native' door windows xp sp2 ondersteund wordt. Om met FMA te werken moest ik eerst een COM-poort toewijzen (dmv. BlueSoleil software). Ok, uiteindelijk werkt dit wel, maar ik heb het idee dat het allemaal wat omslachtig is via zo'n virtuele com-poort. Met de SE software lukt het me bijv. niet om de telefoon te zien.
Ook gaat het kopieren van bestanden naar de telefoon erg langzaam, Ik schat niet sneller dan 10 (tien) KB/s.... Ik heb in FMA de snelheid van de compoort al op maximaal gezet, maar dat helpt niet.

Is er nog iets te doen aan die snelheid? Ik neem aan dat het sneller moet kunnen?
Of kan ik deze dongle beter weer terug brengen naar de winkel en een andere halen die wél native ondersteund wordt door XP?

Ik heb geen K700i, dus ik weet niet of de software vergelijkbaar is met die voor de K750i (incl. modem drivers), waarmee BT prima werkt.
De native SP2 (SP1) drivers zijn beperkter dan de Bluesoleil of Widcomm drivers, maar je kunt hiermee weer wel 'proximity' van FMA gebruiken.
De snelheid zal denk ik niet hoger kunnen omdat de foon dat niet aan kan maar dit staat misschien ook wel in een van de K700i topics.
FMA kan alleen serieel verbinden en dit beperkt de snelheid niet, de K750i haalt 53KB/s met BT.
Misschien gaat het met Widcomm drivers wat beter, Bluesoleil is daar o.a. op gebaseerd.
Je hebt dan wel een driver met 'licentie' nodig, anders werkt BT niet.

Speedy-Andre wijzigde dit bericht 12-12-2005 19:53 (3%)

Reg. datum: 20 februari 2000

Ik denk dat ik deze 'non-native' stick toch maar weer terugbreng en op zoek ga naar een die wel native werkt. Het werkt naar mijn idee wat brak met zo'n extern progje aldoor op de achtergrond.

Op microsoft.com heb ik een lijst gevonden met chips die wel native werken: http://support.microsoft.com/default.aspx?kbid=841803 . Het is alleen erg lastig uit te zoeken welke dongles deze chips bevatten. Dus misschien handiger als degene met een dergelijke adapter hier even het merk wil noemen als ie 'native' werkt.
Reg. datum: 07 april 2004

Sorry voor de enorme kick, maar ik denk dat ik vast wel iemand blij maak.
Ik had de Widcomm bleutooth driver 3.0.1.950 cd (bijgeleverd bij mijn Mycom BT dongle). HID werkte wel maar telkens als ik de pc herstartte stotterde hij en kreeg ik HID maar moeilijk weer werkend... geen id waar het aan lag. Ik moest steeds die wizard Setup van Bleutooth volgen om HID te gebruiken 8)7

Toen op zoek gegaan naar Widcomm Bluetooth driver 4.0.1.700 en gevonden :)
Daarnaast vind je hier ook iets intressants.

Wel gek, ik blijf in de Bluetooth configuratie onder de tab Hardware een foutmelding zien:
Eigenschappen van het apperaat
quote:
Apperaatstatus: Het geselecteerde apperaat werkt niet goed
|:(
Maar goed het werkt gelukkig (nog) :Y)
Reg. datum: 27 november 1999

Alsof jullie al niet genoeg blauwe-tanden-ellende hebben gezien heb ik hier een nieuw probleem. Ik zal eerst mijn configuratie even vermelden:

Dongle : Sitecom USB
Driver Provider : WIDCOMM
Driver Version : 1.4.2.8

Headset : Logitech HS02-V07

Toetsenbord : Microsoft Natural Multimedia Keyboard (waarom ik deze noem wordt straks duidelijk)

Alles werkt eigenlijk goed, nja, bijna alles. Ik kan in ieder geval alle functies gebruiken die ik hiet voorbij heb zien komen. Ook mijn SE W800i werkt perfect, ook als afstandsbediening. Ik kan bestanden versturen, verbinding maken met mijn Logitech headset en via MSN/Skype/VoipBuster gesprekken voeren. Dat laatste gaat eigenlijk perfect,.. totdat (en nu dan eindelijk mijn probleem) ik gebruik begin te maken van mijn toetsenbord. Ik kan vaak even typen en dan hoor ik niets meer door mijn headset en de andere partij hoort mij ook niet meer. Er is echter nog wel een verbinding met mijn headset te zien. Overigens is het geen Bluetooth toetsenbord, wel USB, maar daar kan het toch niet aan liggen... toch? Ik denk niet dat het aan de headset ligt want met mijn SE W800i (mobiele telefoon) heb ik geen last van wegvallend geluid. Het gebeurd echt alleen als ik even aan het typen ben op mijn PC.

Ik heb behoorlijk lang en goed gezocht hier op Got en als Google niet meer werkt dan heb ik die waarschijnlijk versleten en mag je mij daarvan de schuld geven. Ik kan niets, maar dan ook niets vinden wat ook maar in de buurt van mijn probleem komt. Ik acht inmiddels dan ook de kans dat ik morgen ochtend zwanger wakker wordt groter dan dat ik dit probleem op kan lossen. Help (?)

... as the sky cracked open, a rubber duck came floating down...

Ollie, bunny of terror!
Reg. datum: 17 december 2000

quote:
willy1986 schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 15:24:
Sorry voor de enorme kick, maar ik denk dat ik vast wel iemand blij maak.
Ik had de Widcomm bleutooth driver 3.0.1.950 cd (bijgeleverd bij mijn Mycom BT dongle). HID werkte wel maar telkens als ik de pc herstartte stotterde hij en kreeg ik HID maar moeilijk weer werkend... geen id waar het aan lag. Ik moest steeds die wizard Setup van Bleutooth volgen om HID te gebruiken 8)7

Toen op zoek gegaan naar Widcomm Bluetooth driver 4.0.1.700 en gevonden :)
Daarnaast vind je hier ook iets intressants.

Wel gek, ik blijf in de Bluetooth configuratie onder de tab Hardware een foutmelding zien:
Eigenschappen van het apperaat

[...]
|:(
Maar goed het werkt gelukkig (nog) :Y)
Of je installeert de Widcomm 5 drivers (link mag je zelf zoeken)

Denk niet dat er een reply komt op mijn probleem. Ben gelukkig niet zwanger dus dat valt nog mee. Ik laat het er maar bij zitten,.. ga wel weer in een draadje lopen lu... .. praten. Toch bedankt.

quote:
Pittoors schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 10:37:
Denk niet dat er een reply komt op mijn probleem. Ben gelukkig niet zwanger dus dat valt nog mee. Ik laat het er maar bij zitten,.. ga wel weer in een draadje lopen lu... .. praten. Toch bedankt.

Het is wel een raar probleem, maar een usb toetsenbord is wel een HID achtig iets, wat niet direct met bluetooth te maken heeft.
Ik weet niet of de Widcomm drivers aangepast zijn, of gewoon een kopie met licentie, maar het nummer is wel oud, 4.0.1.700 is veel gangbaarder.
Als je die gaat proberen, haal de oude driver dan eerst weg en installeer dan 4.0.1700 en zoek naar een gepatchte versie, zodat hij ook met jouw BTstick werkt.
Een handleiding vind je hier.
Werkt dit ook niet goed dan kan je desnoods met system restore terug naar de oude situatie ;)

Dank voor je response Speedy-Andre. Maar ik heb inderdaad al andere/nieuwere versies geprobeerd, inmiddels tot aan versie 5.01.801. Helaas had ik ook daarmee precies hetzelfde probleem. Het enige wat ik nog niet geprobeerd heb is wellicht met een ander toetsenbord iets proberen en hopen dat het in ieder geval niet daar aan ligt, ik ben namelijk erg gehecht aan mijn kromme toetsenplank.

quote:
Pittoors schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 10:25:
Dank voor je response Speedy-Andre. Maar ik heb inderdaad al andere/nieuwere versies geprobeerd, inmiddels tot aan versie 5.01.801. Helaas had ik ook daarmee precies hetzelfde probleem. Het enige wat ik nog niet geprobeerd heb is wellicht met een ander toetsenbord iets proberen en hopen dat het in ieder geval niet daar aan ligt, ik ben namelijk erg gehecht aan mijn kromme toetsenplank.
Kan je met die tiep-plank toevallig niet een ps2 verloopje gebruiken :?

quote:
Speedy-Andre schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 18:05:
[...]
Kan je met die tiep-plank toevallig niet een ps2 verloopje gebruiken :?
Waaaaaaaaaaaaaa...... daar heb ik nog niet eens aan gedacht. Dat ga ik gelijk proberen,.. morgen... eerst een verloopje halen. Thanx voor de suggestie :)

Helaas, dat was het dus ook niet. Ik heb het een tijdje met een ander toetsenbord geprobeerd. Voor de rest werkt alles eigenlijk goed, dus zo'n ramp is het nou ook weer niet.

Reg. datum: 12 augustus 2004

Ik heb een bluetooth dongle gekocht bij Tell-me. Het merk van de dongle is onbekend maar de software is bluesoleil 1.6.4. Nu is het probleem dat ik ik mijn pc zie via mijn telefoon (Samsung Z140) en ik zie via mijn pc ook mijn telefoon ik kan ook pairen maar verder kom ik niet. Want als ik dan in mijn pc wil kijken via mijn telefoon dan blijft hij op verbinden staan. En dat is andersom ook (van pc naar telefoon) alleen daar geeft hij aan please wait. Dus opzich werkt het wel want ik kan wel pairen maar verder dan dat kom ik niet. Heb het net ook even via mijn ma haar pda geprobeert en daar lukte het perfect mee.

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: