Gathering of Tweakers

Quicksearch
quote:
Fuzzillogic schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 09:52:
[...]

Ik vind de term "naaitstreek" nog steeds overdreven. Natuurlijk vind ik het jammer dat de snelheid zo laag ligt bij PIT, maar aan een 2Mbps-verbinding met al die restricties heb ik werkelijk helemaal niks aan. De petitie vind ik dan ook overdreven, en m.i. kan het zelfs verkeerd uitpakken: zoals ook hier blijkt zijn er meer mensen die belang hechten aan echt flat-fee "onbezorgd/oneindig/onbeperkt" internet, ipv alle crap die de andere providers aanbieden. Met die petitie geef je een beeld alsof juist iedereen al die restricties wel prima vindt, zolang het maar snel gaat.

Een verzoek om een vergelijkbaar abo aan te bieden vind ik veel vriendelijker en logischer, en is iets waar ik wel achter sta.
Daarom zet ik hier eerst even een lap tekst neer, voordat ik die gelijk helemaal naar buiten breng. Met jouw argumentatie kan ik het opzich aardig vinden, maar als ik bijvoorbeeld 20 euro voor PIT+ betaal, dan voel ik me enigsinds bedonderd, dan zou ik liever het iphone abbo nemen voor 9,95 en daarbij nogeens een PIT voor de Flatfree mogelijkheden (dan betaal ik immers hetzelfde).... Zoals in het AD filmpje de feiten door T-Mobile worden verwoord is pure lariekoek, en dat is hetgene wat mij steekt! Namelijk dat ELK WM toestel hetzelfde kan als een iphone, en dus zeker zal profiteren van deze snelheidswinst. (Als vorbeeld maar even de youtubeplayer op de nieuwe HTC diamond. Waarom wordt er dan doodleuk gezegd dat WM users maar 50 of 70 euro per maand extra moeten betalen?

PDA & HTC software (freeware en trials): http://www.htcdriver.com

quote:
ToMaSZ schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 12:05:
[...]

maximale snelheid over GPRS is 52kbps, max over 3g (umts) is 384kbps. Over hsdpa kan theoretisch max 14 Mbps worden gehaald, maar in NL is nog niet sneller dan 3,6 Mbps te krijgen.

Nee dus. Met een GPRS (2.5G) radio in je toestel kun je geen gebruik maken van het 3G of HSDPA netwerk.

Je K810i is een UMTS toestel en kan dus gebruik maken van de 3G band (384kbps). De vario (HTC Wizard) is een GPRS/EDGE toestel en kan enkel gebruik maken van gprs, omdat er geen edge netwerk is. (Niet bij t-mobile en ook niet bij andere providers. Telfort had een edge-netwerk, maar dat is bij overname door kpn vervangen door umts (3G))
Bedankt voor de heldere uitleg. Ik denk dat ik dan beter voor een ander toestel kan gaan kijken :o

SupermarktExpert. | Gratishosting met PHP

Ik heb onlangs mijn abo opgezegd bij orange en werd net gebeld door t-mobile.
Dat ik zo'n goede klant ben en ze me willen behouden en alle telefoons gratis kan krijgen.

Gevraagd naar dat PIT gebeuren voor de MDA Compact, maar kan alleen die van 19,95 en 9,95. nemen. En om nou te zeggen dat dat echt snel is.. :/. Ze gaven aan dat alleen de iPhone sneller internet heeft, want dat is de enige telefoon in hun assortiment die HSDPA ondersteunt 8)7

Floris-K wijzigde dit bericht 24-07-2008 12:34 (5%)

Q6600 G0@3200, P35-DS4, 8800GTS512, 2x 1GB OCZ XTC 4-4-4-12, Antec 900 | Nikon D50| Xfire: Flowz82

quote:
peugeot206gt schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 12:19:
[...]

Daarom zet ik hier eerst even een lap tekst neer, voordat ik die gelijk helemaal naar buiten breng. Met jouw argumentatie kan ik het opzich aardig vinden, maar als ik bijvoorbeeld 20 euro voor PIT+ betaal, dan voel ik me enigsinds bedonderd [...]
Als ik het goed begrijp wil je gewoon een extra abonnementsvorm, met dezelfde snelheid en restricties als er voor het iPhone-abo gelden. Maak dat dan duidelijk. En abo-vorm met de (P)IT-restricties (nagenoeg geen) en de hoge snelheid voor een tientje of 2 per maand kun je voorlopig vergeten.

Ik heb geen bezwaar met meer snelheid, maar de restricties van het iPhone-abo is voor mij een directe dealbreaker.

Je wilt "Photoshop" voor PHP? Nexime, de foto-extensie!

Heb vandaag mijn Samsung + T-mobile en PIT UMTS gebruikt icm mijn Asus EEE 900. Het is een goede combinatie :)

Af en toe wat time-outs en langzaam ladende sites, maar voor de rest uitstekend!
Ik heb Ping gedraaid, T.net haalt soms 150ms :) meestal tussen de 250-300ms.
Ik ga misschien vanavond HalfLife2 en CS:S installeren op mn EEE en kijken of ik kan multiplayen in de trein >:)

XanderDrake wijzigde dit bericht 24-07-2008 18:45 (12%)

Mnemosyne XT Viator Abacus Minimus
Non scholae sed vitae discimus Seneca

He bravely ran away

quote:
Fuzzillogic schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 13:34:
[...]

Ik heb geen bezwaar met meer snelheid, maar de restricties van het iPhone-abo is voor mij een directe dealbreaker.
Die restricties betreft toch alleen een FUP van rond de 250 MB per maand?

Daar heb ik geen enkel probleem mee, kom ik toch niet aan. En ik wil mijn telefoon ook niet als modem voor een laptop gaan gebruiken. (heb niet eens een laptop..)

Ik wil gewoon die snelheid..

quote:
Brave_Sir_Robin schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 15:52:
[...]

Daar heb ik geen enkel probleem mee, kom ik toch niet aan. En ik wil mijn telefoon ook niet als modem voor een laptop gaan gebruiken. (heb niet eens een laptop..)

Wat ik net op de T-Mobile site kon vinden is dat de enige restrictie is dat je niet met je laptop online mag gaan.... dus die 250 mb valt ook wel mee volgens mij. In mijn insziens gaat streamen met 2mbit aanzienlijk sneller dan met 128 k/bit!

Goed, ik zit dus nu met mn EEE 900 in de trein tussen Rotterdam en Utrecht :)

Draait geweldig! Ik ben echt reuze blij ermee :D

Maar nu lees ik dus hierboven dat het eigelijk niet mag? Is er wel een manier om te detecteren dat ik nu op een laptop zit?

Mnemosyne XT Viator Abacus Minimus
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Het mag wel!

het mag alleen niet bij een iPhone abbo

quote:
XanderDrake schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 18:44:
Goed, ik zit dus nu met mn EEE 900 in de trein tussen Rotterdam en Utrecht :)

Draait geweldig! Ik ben echt reuze blij ermee :D

Maar nu lees ik dus hierboven dat het eigelijk niet mag? Is er wel een manier om te detecteren dat ik nu op een laptop zit?
Zien ze aan het dataverbruik. Waarschijnlijk hebben ze fair use policy...je mag bijvoorbeeld maar 10 x meer verbruiken dan de gemiddelde andere abbonnee. Onbeperkt is dus niet helemaal onbeperkt...staat ook in de voorwaarden dat je hem eigenlijk niet aan je laptop mag hangen. Maargoed, zoek je soms ff een site op dan is het niet zo erg. Gewoon ff je gebruik in de gaten houden.

* F3-Ka - AMD Turion 64 X2 TL-62 @ 2,1 Ghz - 2 GB RAM - HD2600 512MB - 250 GB 5400 RPM * Xbox 360 * Philips HD-LCD 32'' * 500 GB My Book * HTC Touch Dual *

quote:
NeoMe schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 19:42:
[...]

Zien ze aan het dataverbruik. Waarschijnlijk hebben ze fair use policy...je mag bijvoorbeeld maar 10 x meer verbruiken dan de gemiddelde andere abbonnee. Onbeperkt is dus niet helemaal onbeperkt...staat ook in de voorwaarden dat je hem eigenlijk niet aan je laptop mag hangen. Maargoed, zoek je soms ff een site op dan is het niet zo erg. Gewoon ff je gebruik in de gaten houden.
XanderDrake heeft PIT, dan maakt het geen bal uit wat je gebruikt, Ikzelf zit vaak een op een boot en dan download ik heel de dag via nieuwsgroepen met mijn PIT+, nog nooit wat van gehoord. Normaal PIT heeft dezelfde regels alleen is de snelheid wat langzamer...

quote:
Brave_Sir_Robin schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 15:52:
[...]

Ik wil ook die snelheid. Duh. Maar niet met voorwaarden zoals andere providers: geen streaming, geen voip, alleen gebruik op mobiel, blah blah. Er zijn andere providers die snel internet aanbieden, mét die voorwaarden, voor relatief weinig. Besides, het verschil tussen 2Mibit/s en 384Kibit/s ga je op mobiel niet of nauwelijks merken. Echt niet.

Overigens kan ik nu nergens voorwaarden vinden voor het iPhone-abonnement. Dat is toch echt ook niet zoals het hoort.
offtopic:
Then again, je kunt de iPhone niet als modem gebruiken voor laptop, hetgeen Apple enkel en alleen heeft gedaan om de telecomboeren te paaien. Wat mij betreft steken ze het ding waar de zon niet schijnt. Maar da's off topic ;)

mag je niet streamen met het iphone abbo dan, ik kan me niet voorstellen dat niemand de youtube app die standaard op elke iphone zit (toch) niet gaat gebruiken, en youtube is toch echt streaming media als je het mij vraagt

Gigabyte DS4 - E6600 - Asus 8800GTS 640MB - 4x PC6400 Geil - Antec P180 || Nokia N95 8GB || Nokia N800

Geen idee. Ik kan die voorwaarden nu niet meer vinden online. Ik haal de beperkingen hier als voorbeeld aan, ik zeg niet dat deze dus ook gelden voor het iPhone-abo. Maar het zou zomaar kunnen...

Youtube is geen streaming media. Je downloadt gewoon een bestand via HTTP. In dit geval is dat toevallig een flv-video.

Reg. datum: 12 november 2001

Zou het een beetje te doen zijn een iPhone Relax/Flex icm PIT? of is de 'gebruikerservaring' dan een stuk minder ipv het snelle t-mobile iPhone abo.

dolby wijzigde dit bericht 25-07-2008 10:25 (3%)

Dat vraag ik me ook af. Nou zag ik het iPhone abo ook wel zitten, maar wordt het waarschijnlijk Relax + PIT aangezien ik geen iPhone wil, en ook geen zin heb om dat ding eerst te kopen inclusief abo om 'm dan vervolgens door te verkopen. Om over de voorwaarden nog maar te zwijgen...die zijn bij PIT een stukkie handiger in combinatie met m'n Macbook :+

quote:
peugeot206gt schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 18:09:
[...]

Wat ik net op de T-Mobile site kon vinden is dat de enige restrictie is dat je niet met je laptop online mag gaan.... dus die 250 mb valt ook wel mee volgens mij. In mijn insziens gaat streamen met 2mbit aanzienlijk sneller dan met 128 k/bit!
Correct. Enige beperking tov PIT is dat je je telefoon niet als modem mag gebruiken.

Xbox Live Gamertag: UltraSubX

Hallo mensen,
Sinds vandaag ben ik op T-mobile (kom vanaf Orange) en heb nu het 9,50 euro PIT abootje erbij. Als ik nu op mijn HTC Diamond ga YouTuben, wordt deze data dan normaal geteld, als in: onderdeel van het PIT abo?
Hier en daar zijn er namelijk meldingen (misschien alleen bij andere aanbieders) dat streaming video apart geteld zou worden tegen een hoog tarief.

To question is to grow.

quote:
j0bro schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 11:13:
Hallo mensen,
Sinds vandaag ben ik op T-mobile (kom vanaf Orange) en heb nu het 9,50 euro PIT abootje erbij. Als ik nu op mijn HTC Diamond ga YouTuben, wordt deze data dan normaal geteld, als in: onderdeel van het PIT abo?
Hier en daar zijn er namelijk meldingen (misschien alleen bij andere aanbieders) dat streaming video apart geteld zou worden tegen een hoog tarief.
Wan onzin, alles wat je internet valt onder PIT.
Als je op T-Zones gaat ( Ik weet niet eens hoe ) Dan kost dit wel extra geld...

Gewoon ff goed internet instellingen op de site nakijken en je komt nooit voor extra kosten te staan.

* F3-Ka - AMD Turion 64 X2 TL-62 @ 2,1 Ghz - 2 GB RAM - HD2600 512MB - 250 GB 5400 RPM * Xbox 360 * Philips HD-LCD 32'' * 500 GB My Book * HTC Touch Dual *

Je telefoon ziet niet wat jij moet betalen voor je verbinding, vandaar dat die waarschuwing er standaard in zit.

Dell XPS 1530 (Red) met T8300 | 4 GB | 200 GB 7200 rpm | 1440*900 LG | 9 Cells | 8600m GT | Wifi N

quote:
NeoMe schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 11:38:
[...]

Wan onzin, alles wat je internet valt onder PIT.
Als je op T-Zones gaat ( Ik weet niet eens hoe ) Dan kost dit wel extra geld...

Gewoon ff goed internet instellingen op de site nakijken en je komt nooit voor extra kosten te staan.
T-Zones zou niks extra moeten kosten.

T-zones kost volgens mij alleen geld bij de mensen die pit al lang hebben maar die hebben hotspots dan wel weer gratis.
Tegenwoordig kost t-zones niks extra maar heb je geen gratis hotspots meer

de meesten hier zijn een stelletje mierenneukers, ik ben blij met al die snelheid restricties van die pit abo's en of iphone abo's waar je alleen deze mag gebruiken voor je iphone, betaal gewoon 69 euro per maand en je hebt nergens meer last van. hoogste snelheid met 1 sim, geen data limiet, voipen, downloaden etc, zowel op je telefoon, als op je laptop/pc met je telefoon als modem..is ook niet meer dan normaal voor de echte zakelijke gebruikers.
als je gewoon een "simpele" consument bent die niet meer dan een tientje per mnd wil betalen moet je niet moeilijk doen. ;)

fukutoshin wijzigde dit bericht 04-08-2008 21:17 (12%)

quote:
fukutoshin schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 21:15:
de meesten hier zijn een stelletje mierenneukers, ik ben blij met al die snelheid restricties van die pit abo's en of iphone abo's waar je alleen deze mag gebruiken voor je iphone, betaal gewoon 69 euro per maand en je hebt nergens meer last van. hoogste snelheid met 1 sim, geen data limiet, voipen, downloaden etc, zowel op je telefoon, als op je laptop/pc met je telefoon als modem..is ook niet meer dan normaal voor de echte zakelijke gebruikers.
als je gewoon een "simpele" consument bent die niet meer dan een tientje per mnd wil betalen moet je niet moeilijk doen. ;)
Je komt nogal uit de hoogte over. Niet iedereen is zo welvarend als jij, of heeft een baan waarbij 'de baas wel even betaalt'. Dit gaat niet over mierenneuken, maar je klanten gelijk behandelen. Dat is wat T-mobile niet doet en dat is wat ik jammer vind.

quote:
janzeeschuimers schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 14:00:
T-zones kost volgens mij alleen geld bij de mensen die pit al lang hebben maar die hebben hotspots dan wel weer gratis.
Tegenwoordig kost t-zones niks extra maar heb je geen gratis hotspots meer
Verbinding via T-zones is bij mij nog nooit op mn factuur terecht gekomen..

Wel merk ik dat ik als ik mn gsm met PIT als modem aan mn laptop hang, niet meer kan connecten met MSN Messenger. Meld zich wel aan, maar 1 sec nadat de icon in de systemtray op online staat is t weer verbroken. Webmessenger werkt daarintegen wel. Ook merkte ik dat ik moest betalen voor de Windows Live messenger mobile programma, misschien dat dit een en ander met elkaar te maken heeft?

Verder mag T-Mobile van mij ook wel eens de snelheid van het PIT abbo omhoog gooien, itt tot het iPhone abbo.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws