Hoofdcategorieën
Topicacties

Wat zijn goede headphones? deel 1

Pagina: 1 2 3 4 ... 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 21 juni 2002

Mijn headphones zijn binnen.

Ze zijn mooier dan ik dacht, een stuk kleiner en het oorclip mechanisme lijkt me iets fragiel (garantie is 3 jaar dus ik kan er mee leven). De oorclips kun je opzij klikken zo dat je ze eerst achter je oor kunt doen en dan het speakertje terug kunt zetten.

Geluid is wat scherp met weinig bas maar zal ook een stukje wennen zijn. Met de equalizer valt veel te doen. Geluid van de Koss KSC75 is ietsjes mooier maar kan ook wennen zijn.

De kabel zit trouwens in een touwtje dus lekker stevig :)

Is een meisje!
Reg. datum: 31 maart 2004

Dit topic is niet bedoelt voor "wat moet ik kopen"-vragen

RoD wijzigde dit bericht 21-02-2008 00:35 (87%)

Seen it all done it all can't remember most of it

Is een meisje!

Zie hierboven. Anders formuleren betekend niet dat de vraag anders wordt.

DeeD2k2 wijzigde dit bericht 21-02-2008 11:40 (82%)

Is een meisje!

Ik ben op zoek naar een goede hoofdtelefoon, heb tot nu toe de akg K518 DJ op het oog en de AKG K141, heeft iemand toevallig ervaring met deze hoofdtelefoons?
Gebruik nu zelf de sennheisers cx300 in-ears en heb de px100 van sennheiser, is de akg en de sennheiser een beetje aan elkaar gewaagd?

Reg. datum: 23 juni 2003

Laat dat gewoon achterwege

RoD wijzigde dit bericht 22-02-2008 00:29 (91%)

Reg. datum: 16 mei 2000

Ik heb een vraagje.

Waarom zou je 'dure' oordopjes aanschaffen voor een draagbare speler?
Zelf heb ik VMODA oordopjes bij een samsung P2. De laatste staat niet echt bekend om zijn slechte geluidskwaliteit, toch gaat de kwaliteit van de oordopjes volledig verloren in de 'matige' geluidskwaliteit van kleine geluidsspeler. Als ik mijn VMODA oordopjes in een willekeurige DELL-desktop stop is de geluidskwaliteit echt veel beter dan in mijn Samsung P2.

Met andere woorden, de kwaliteit van de oordopjes overstijgt de kwaliteit van de geluidsspeler en daarom is het zonde om te investeren in dure oordopjes.

quote:
arnem_ schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 23:54:
Met andere woorden, de kwaliteit van de oordopjes overstijgt de kwaliteit van de geluidsspeler en daarom is het zonde om te investeren in dure oordopjes.
Dat is natuurlijk afhankelijk van het type speler. Er zijn ook wel betere spelers te bedenken dan een Samsung.

Das computermachine ist nicht fuer gefingerpoken und mittengrabben. Ist easy schnappen der springenwerk, blowenfusen und poppencorken mit spitzensparken. Ist nicht fuer gewerken bei das dumpkopfen.

Reg. datum: 02 november 2003

Ik wil ook headphones kopen nadat in-ear toch niet zo bevallen is. Ik heb de AKG K 27 i op het oog, maar die kan ik zo 1, 2, 3 niet vinden in een nederlandse webshop. Nu kwam ik op mp3shop wel deze tegen en die lijken er qua uiterlijk wel verdacht veel op. Zijn dit ondanks de verschillende type namen gewoon dezelfde headphones?
Ik kan die k 27 i op de AKG website ook niet terugvinden.. misschien zijn die K 416 P de vernieuwde versie ofzo? Weet iemand het?

edit: Ben er ondertussen achter dat het inderdaad de nieuwe k27i's zijn, maar nu ben ik ook weer de K518DJ's tegengekomen. Dat lijkt me de betere keuze toch? Ik ga hem vooral op de fiets gebruiken, daar zijn ze sowieso allebei wel geschikt voor denk ik.

edit2: 't zijn toch geen akg's geworden. Heb een grado SR-60 gekocht :P

http://farm4.static.flickr.com/3243/2285090515_b32af3d24e.jpg

Gimbooze wijzigde dit bericht 23-02-2008 13:09 (37%)

Reg. datum: 27 december 2006

Damm, ik heb net een topic aangemaakt over skullcandy headphones, en nu zie ik dit topic pas.. -_-'

Heeft er iemand hier ervaring met de skullcandy G.I. koptelefoon?

*knip* resizen aub.

BvD

RoD wijzigde dit bericht 29-02-2008 11:54 (14%)

Acties: [view]

Door: RoD
Moderator PMD / FP ProMod
Reg. datum: 14 september 2004

xXMattXx, dit topic is voor het uitwisselen van ervaringen, niet voor het vissen naar ervaringen. Specifieke vragen zijn prima, maar het dumpen van een vraag zoals deze is nadrukkelijk niet de bedoeling.

Paarse Layout \o/
Reg. datum: 01 september 2001

Ik zie heel veel skullcandy tevoorschijn komen de laatste tijd op straat. Maar ik snap niet zo waarom.. Slechte kwaliteit geluid enzo..

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Reg. datum: 27 december 2006

quote:
RoD schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 12:01:
xXMattXx, dit topic is voor het uitwisselen van ervaringen, niet voor het vissen naar ervaringen. Specifieke vragen zijn prima, maar het dumpen van een vraag zoals deze is nadrukkelijk niet de bedoeling.
oei, mijn excuses.. dan had ik de verkeerde indruk van dit topic.. sorry

Reg. datum: 10 maart 2008

quote:
xXMattXx schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 10:21:
Damm, ik heb net een topic aangemaakt over skullcandy headphones, en nu zie ik dit topic pas.. -_-'

Heeft er iemand hier ervaring met de skullcandy G.I. koptelefoon?

[mbr] *knip* resizen aub.
[/]

BvD
Ik heb een skullcandy koptelefoon, die witte, en hij doet het redelijk hoor, betere geluidskwaliteit dan de standaard ipod doppen, maar niet al te spectaculair.
Over het algemeen voelt hij alleen erg cheap aan, als je m verstelt kraakt het plastic (wat best veel is in verhouding met de rest en andere cans) best erg, geeft het een beetje een gammele feel :P
Hij draagt op zich wel ok, maar na een tijdje vind ik hem wel oncomfortabel
Ik verkies mn Shure e110s toch wel boven mn GIs, kan je langer naar luisteren zonder dat hij irritant zit, betere geluids isolatie en een betere geluidskwaliteit.
Plus, ik blijf erbij dat ze er best idioot uit zien als je ze op hebt, maar dat ligt misschien aan mij.

Life is just a ride.
Reg. datum: 11 oktober 2006

Hier is dit topic niet voor bedoeld. Zie de topicwaarschuwing.

RoD wijzigde dit bericht 13-03-2008 12:32 (87%)

Life is just a ride.
Reg. datum: 11 oktober 2006

Aangezien ik het dus anders moet vragen bij deze.
Hebben jullie ervaring met de sennheiser pc161
Wat vinden jullie van de geluidskwaliteit in games en films?
quote:
UlyssesNL schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 12:56:
Aangezien ik het dus anders moet vragen bij deze.
Hebben jullie ervaring met de sennheiser pc161
Wat vinden jullie van de geluidskwaliteit in games en films?
Zelf heb ik een PC151, maar ik ken verschillende mensen met een PC161. Ik heb ze wel eens vergeleken, en vond de geluidskwaliteit vrij vergelijkbaar. Zeker goed, maar afentoe iets te veel bas voor mij, maar verder hoor ik alles perfect. Qua draagcomfort zit het ook wel goed. Zelf heb ik het niet zo op die dingen helemaal over je oor heen, dan hoor je zo weinig van wat er om je heen gebeurt. Maar sommigen willen dat juist helemaal niet horen :) . Lekker zacht met een kussentje op je hoofd. Ik merk amper dat ik wat op heb, nog minder met de 151 dan met de 161.

In-game prestatie is ook goed, je hoort alles wat je wilt horen (links - rechts enzo) en goed ook.
Films weet ik niet, want ik ga niet films kijken met een headset op als ik een veel beter 5.1 setje heb staan :)

ZIE SIGNATURE
Reg. datum: 15 juni 2007

Net even op een andere forum iets gevragen daar werd mij de Sharkoon 5.1 X-Tatic aangeraden.

Iemand deze in bezit?

Ben opzoek naar een nieuw hoofdtelefoon, huidige heeft 10 gulden gekost, ja gulden ;).

Heb reviews even bekeken en allemaal zeer positief maar hij kost wel ~¤ 100,-

"but with the X-TATIC you’ll have a hard time differentiating between the front/rear mini speakers in the headset"

&

"Our only criticism with these headphones was that they created a few ocasional popping noices, and they're powered by the mains - which means an extra cable."

Dat stond in een enkele review, nog steeds 5 sterren e.d. maar ik wou graag weten of iemand deze hoofdtelefoon heeft of iets soortgelijks misschien.

En als iemand toevallig een goede headset weet PM me maar informatie erover want daar mag je hier niet over posten ;).

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One

Paarse Layout \o/

5.1 in een hoofdtelefoon is kansloos, zonde van je geld. Dat zit te dicht op je oren om vershil te maken.

Reg. datum: 21 november 2001

Dan heb je denk ik inderdaad meer aan een goede koptelefoon en speciale koptelefoonopnamen/op de computer voor een koptelefoon berekende audiopositionering + eventueel een externe subwoofer voor het gevoel.

ZIE SIGNATURE

quote:
CyBeR schreef op zondag 16 maart 2008 @ 01:11:
5.1 in een hoofdtelefoon is kansloos, zonde van je geld. Dat zit te dicht op je oren om vershil te maken.
Volgens de reviews maakt het wel degelijk verschil.
Tuurlijk ik heb hem niet op gehad maar jij net zo goed niet. ;)

Anyway iemand verder daarop of anders? :)

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One

Paarse Layout \o/

quote:
The Chosen One schreef op zondag 16 maart 2008 @ 18:19:
[...]

Volgens de reviews maakt het wel degelijk verschil.
Ik stel dat dat ofwel psychoakoestiek is of software processing. Als je weet hoe mensen omgaan met directioneel geluid weet je ook dat je dat in een hoofdtelefoon gewoon niet kunt doen. Mensen gebruiken namelijk allerlei hele kleine clues daarvoor: verschillen in geluiden die via beide oren gehoord worden (dit is heel belangrijk en kan een hoofdtelefoon gewoon sowieso al niet), aan de hand van de vorm van de oren, schouders, etc., de ruimte waarin men zich bevindt, etc. Als je gewoon twee drivers in een kleine gesloten ruimte op de oren zet, zijn al die verschillen er gewoon niet.

CyBeR wijzigde dit bericht 16-03-2008 18:59 (4%)

ZIE SIGNATURE

Er zitten 4 speakers in elk oor, er is een apart "kastje" bij dat het nog aanstuurd ook.
Ik geloof best dat het niet zo goed is als een 7.1 surround set of zoiets maar mensen die het gereviewed hebben spreken over aan auto die je inhaalt (racespel) die je voorbij hoort komen (in het 5.1 verhaal) en over voetstappen van achteren.

Ik snap je punt, mens + koptelefoon = 2 oren = 2 directions max sortoff maar ik ga der toch vanuit dat die headset niet voor niks gemaakt is en ook niet voor niks 5 sterren scored.

Maar ok, zou het graag zelf proberen maar moet ik nog wel eerst ff een soundcard vinden met

"Before you can use this headset you have to be sure that you have either a coaxial or optical output on your soundcard / console"

dat erop. Goedkope natuurlijk maar toch.

Reg. datum: 23 mei 2004

^Zelf zou ik voor dat geld gewoon een goede stereohoofdtelefoon uitzoeken, maar het lijkt er op dat je deze hoofdtelefoon wel ziet zitten. Ik zou zeggen, koop hem dan en laat ons weten wat je ervaring ermee is. :)

ZIE SIGNATURE

Ben der heel erg 50/50 over.
Heb ook een Sennheiser HD 555 voor ¤100 op het oog.

Slaapgebrek

@hierboven, deze schijnen ook heel goed te zijn: http://kieskeurig.nl/prod...D1E02C12572DC004539F2.htm

ATi is Victorious

Pagina: 1 2 3 4 ... 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: