Hoofdcategorieën
Topicacties

Wat zijn goede headphones? deel 1

Pagina: 1 2 3 4 ... 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 last

Nieuw Topic
Ik heb sinds 3 dagen de px100. En het geluid is echt SUBLIEM!! Een hele verbetering met 5 euro in-ear oordopjes! Maar ik vond em niet zo lekker zitten, daarom heb ik er grotere sleeves opgezet :) Nu lekt ie ook veel minder.
Ik heb de bass met EQ verhoogd, en die klinkt zoooo lekker! Het ruist lekker door zegmaar.
Voor 30 euro is deze headphone een fantastische keuze!

Reg. datum: 23 mei 2004

quote:
Reef_91 schreef op dinsdag 01 januari 2008 @ 15:17:
[...]

Hmm, dat klinkt niet echt prettig. Ik wil namelijk een headphone of oordopjes die warm klinken,
de standaard iPod dopjes klinken al schel namelijk.

Voor die 120 euro kan ik dan beter iets anders nemen waarschijnlijk hea?
Oke, als je warmer wilt voor 120 euro zou je bijvoorbeeld eens kunnen kijken naar de Audio-Technica ATH-ES7. Zelf ben ik erg tevreden met deze hoofdtelefoon voor onderweg.
Verder zou ik niet te veel terugdenken aan de iPod dopjes. Het schel van de Sennheiser HD 25 SP1 is echt van een andere soort dan dat van zulke dopjes.

4nGeLuS wijzigde dit bericht 03-01-2008 05:59 (14%)

Dopeheid hemzelf
Reg. datum: 25 september 2005

Okay dankje, die ziet er idd goed uit. :)
Waar heb je die gekocht als ik vragen mag?

Bedoel je met schel bij de HD 25 SP1 dat het scherp klinkt dan?
Of dat het hoog (té) veel aanwezig is? Opzich heb ik er geen problemen mee, mr dan moet wel alles in balans zijn, dus veel hoog, dan ook veel laag/mid.

quote:
Reef_91 schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 11:55:
Okay dankje, die ziet er idd goed uit. :)
Waar heb je die gekocht als ik vragen mag?

Bedoel je met schel bij de HD 25 SP1 dat het scherp klinkt dan?
Of dat het hoog (té) veel aanwezig is? Opzich heb ik er geen problemen mee, mr dan moet wel alles in balans zijn, dus veel hoog, dan ook veel laag/mid.
Ik heb ze bij Audio Cubes vandaan:
http://www.audiocubes.com..._Portable_Headphones.html

Deze hoofdtelefoon heeft trouwens wel een groot nadeel: direct uit de verpakking zien ze er raar uit op je hoofd. Een buigsessie is nodig om het ding een normale vorm te geven:
http://www.head-fi.org/fo...l-mod-w-headshots-228313/

Een heel goed ander alternatief is de Denon AH-D1000. Zelfde prijscategorie en ook een portable hoofdtelefoon (je zoekt toch een portable?) Ook met deze hoofdtelefoon ben ik al maanden zeer tevreden.

Tja, en dan zijn er natuurlijk ook andere prijscategorieen :9

Over het schelle geluid: het schel van dopjes van een paar euro vind ik niet hetzelfde als dat van een hoofdtelefoon zoals de HD 25 SP1. De dopjes klinken (wat mij betreft) nogal leeg en blikkerig. Bij de HD 25 SP1 vind ik het hoog wat oververtegenwoordigd. Sommige mensen noemen het geluid van deze hoofdtelefoon neutraal of analytisch; dit lijkt een beetje op wat iemand anders hier 'kil' noemde.
Het probleem met dit soort dingen is natuurlijk dat geluid zo moeilijk te omschrijven is en tevens erg afhankelijk is van de eigen beleving.

Ik ben ook op zoek naar een leuke koptelefoon op de fiets. Ik had een pmx100, die wel goed geluid gaf, maar waarvan de isolatie op de fiets toch wel onvoldoende is. Deze heeft nu een kabelbreuk :(

Ik zoek dus iets meer isolerend met minstens even goed geluid. Ik heb het liefst ook geen megagrote die je moeilijk kan wegsteken. Mijn budget is maximaal 60 euro.
Ikzelf heb al wel wat zitten zoeken, maar ik kan door de bomen het bos niet meer goed zien. Iemand enig voorstel? Ikzelf had de hd415 of hd205 wel op het oog, of anders een tweedehandse hd 265 linear voor 50 euro.

quote:
Zoutvat schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 10:21:
Ik ben ook op zoek naar een leuke koptelefoon op de fiets. Ik had een pmx100, die wel goed geluid gaf, maar waarvan de isolatie op de fiets toch wel onvoldoende is. Deze heeft nu een kabelbreuk :(

Ik zoek dus iets meer isolerend met minstens even goed geluid. Ik heb het liefst ook geen megagrote die je moeilijk kan wegsteken. Mijn budget is maximaal 60 euro.
Ikzelf heb al wel wat zitten zoeken, maar ik kan door de bomen het bos niet meer goed zien. Iemand enig voorstel? Ikzelf had de hd415 of hd205 wel op het oog, of anders een tweedehandse hd 265 linear voor 50 euro.
Die Sennheisers vind ik nogal groot dus als jij dat niet 'megagroot' vind zijn er veel opties.
Wat voor een soort geluid zoek je?

Een redelijk neutraal geluid. Geen ultrabassachtige dingen, maar ook geen gebrek eraan. Het geluid dat uit m'n pmx100 kwam vond ik al erg goed. Die sennheisers zijn wel zo'n beetje de maximumgrootte en eigenlijk al een beetje te groot. Dat er veel opties zijn weet ik. Daarom dat ik het echt niet weet. Ik weet ook nergens een plek waar ik ze gewoon kan beluisteren, dus het zal sowieso wel een beetje een blinde gok worden. Maar liefst niet al te blind, dus vandaar dat ik hier wat raad vraag.

Dagen van gras, dagen van stro

quote:
Zoutvat schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 10:21:

AKG K518/K81 ?

Zijn redelijk klein, gesloten/isolerend en hebben een sound-signature die redelijk gelijk is aan die van de PMX100.

The fact that we live at the bottom of a gravity well, on the surface of a gas covered planet going around a nuclear fireball 90 million miles away and think this to be normal is obviously some indication of how skewed our perspective tends to be

quote:
Zoutvat schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 16:08:
Een redelijk neutraal geluid. Geen ultrabassachtige dingen, maar ook geen gebrek eraan. Het geluid dat uit m'n pmx100 kwam vond ik al erg goed. Die sennheisers zijn wel zo'n beetje de maximumgrootte en eigenlijk al een beetje te groot. Dat er veel opties zijn weet ik. Daarom dat ik het echt niet weet. Ik weet ook nergens een plek waar ik ze gewoon kan beluisteren, dus het zal sowieso wel een beetje een blinde gok worden. Maar liefst niet al te blind, dus vandaar dat ik hier wat raad vraag.
Die Sennheisers zijn dan prima, een AKG in die prijscategorie ook. Je zou misschien ook naar de Grado SR80 kunnen kijken (misschien iets boven je budget). Verder heb je ook de Grado SR60 en de iGrado (deze gebruiken dezelfde driver).
Aanraders zijn ook: Elecom EHP-OH700, Audio-Technica ATH-SJ5 en de Panasonic RP-HTX7 Retro.

Allemaal prima hoofdtelefoons voor jouw wensen. In deze prijscategorie kan er niet zo heel veel mis gaan vind ik.

Verder kun je nog even naar de mediamarkt gaan om te luisteren; daar hebben ze meestal wel wat standaard modelletjes van Sony en Sennheiser hangen.

Reg. datum: 11 januari 2007

quote:
nero355 schreef op dinsdag 01 januari 2008 @ 21:14:
[...]

De PMX100 lekt aardig veel. In een oude metro in de tunnels kan ik amper wat horen zonder mijn oren op te blazen :X Echter wat betreft lekken naar je omgeving toe is het redelijk te doen op een normaal volume :)
Ik vind het ding echt enorm lekken. Mijn broertje heeft er 1, en als hij die op heeft lijkt het alsof hij een setje speakers op zijn hoofd heeft gewoon. Het geluid is wel heel goed trouwens.

WaWaWiiiiWa wijzigde dit bericht 09-01-2008 19:26 (3%)

ph34r my [OGR-25] Cows

quote:
WaWaWiiiiWa schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 19:26:
Ik vind het ding echt enorm lekken. Mijn broertje heeft er 1, en als hij die op heeft lijkt het alsof hij een setje speakers op zijn hoofd heeft gewoon. Het geluid is wel heel goed trouwens.
NOFI Maar dan staat het geluid TE hard en is je broertje zijn oren aan het opblazen ;)
Ze lekken wel, maar op non-ik-blaas-mijn-oren-op volumes valt het best mee. Ik zou eerder zeggen dat ze niet genoeg afschermen tegen geluiden om je heen, maar dat heeft ook weer zo zijn voor en nadelen ...

HELP GoT TO THE TOP
Gij zult met mij uw CD's branden NERO B)
Hoe houdt een netwerkbeheerder zijn conditie op peil op het werk :?
Touwtje springen met een UTP kabel

Reg. datum: 12 januari 2008

Modbreak:
Dit topic is niet voor "wat moet ik kopen"-vragen

RoD wijzigde dit bericht 13-01-2008 01:53 (89%)

quote:
nero355 schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 16:15:
[...]

NOFI Maar dan staat het geluid TE hard en is je broertje zijn oren aan het opblazen ;)
Ze lekken wel, maar op non-ik-blaas-mijn-oren-op volumes valt het best mee. Ik zou eerder zeggen dat ze niet genoeg afschermen tegen geluiden om je heen, maar dat heeft ook weer zo zijn voor en nadelen ...
Nee hoor, het geluid hoeft echt niet te hard te staan. Ze lekken echt behoorlijk veel geluid in vergelijking met andere.

Ik ben uiteindelijk ook maar weer voor de pmx100 gegaan.

sheepserver.nl bééééh
Reg. datum: 11 augustus 2006

quote:
nero355 schreef op maandag 31 december 2007 @ 17:47:
Ik kan je de PMX100 aanraden op 1 ding na : De draad tussen de headphone en de 3,5 mm. jack is ERG fragiel :/ Ik heb weliswaar geen problemen gehad, maar toch ... als ik dit had geweten had ik toch echt verder geshopt naar een AKG ofzo ...
Ik heb dus WEL problemen hiermee gehad (de PMX-100). Het draadje was gebroken, maar dit viel gewoon onder de garantie, wat wel netjes is. Ook had ik last van een kabelbreuk bij de jackplug, maar dit viel ook onder de garantie. Ik heb nu de PMX 200, deze raad ik aan boven de PMX 100 want ik vind ze net wat lekkerder zitten en ze isoleren beter (minder last van omgevingsgeluiden, en de omgeving heeft minder last van jou muziek).

Echt? Ik heb mijn pmx 100 weggesmeten en nieuwe gekocht omwille van kabelbreuek :'(. Ik had het bonnetje ook niet meer. Dit keer maar toch goed bijhouden.

Reg. datum: 04 januari 2003

Euh ja, ik zocht een nieuwe versterker/receiver met Dolby Headphone.
Of Virtual Surround of zo iets, wel handig bij games.

Maar is een hoofdtelefoon versterker veel beter dan een goedkope instap receiver ?
Ik kan wel een receiver kopen maar ik luister toch liever met een hoofdtelefoon op.
In reviews van receivers testen ze dat nooit, dus geen idee of dat goed is ? :?
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Nog een vraagje, is die: Philips SHP9000 de opvolger van de: PHILIPS SBC-HP1000 ? :P

1: Lijkt bijna hetzelfde, maar dan zwart: check
2: Specs zijn hetzelfde: check
3: Prijs ook ongeveer hetzelfde: check
4: Snoer is ook 4m: check

http://infomb.googlepages.com/hp1000.jpg
http://infomb.googlepages.com/hp9000.jpg

nFo wijzigde dit bericht 26-01-2008 17:52 (37%)

Rancid Ownz!

Ik raad mensen aan om geen sennheiser koptelefoons te kopen indien je het voor een portable mp3 speler gaat gebruiken.
Ik heb 2x een sennheiser px-200 gehad en beide keren was het draadje bij de minijack aansluiting (d'r binnen in) gebroken. Een nieuwe mini jack kopen heeft weinig zin, aangezien de contactpunten (ondanks het goede soldeer gebeuren) toch weer losgaat.
Ik heb ook nog een sennheiser hd-205 gehad en ook daar hetzelfde probleem.
En als ik zo op het forum kijk, verbaast het me niet dat het ook mij is overkomen.
Voortaan ga ik voor AKG's of andere meuk, maar iig geen sennheisers meer. (grootste pluspunt van sennheiser is toch wel de betaalbare prijs/kwaliteit)

Ltrz,....

Rancid Ownz!

quote:
Tjado schreef op donderdag 08 november 2007 @ 09:08:
Is de AKG K530 goed? Vind het design heel mooi iig.
(vandaag 60,- op iBood, koopje?)
Gebruik normaal onderweg in-ears, maar ga missch toch maar overstappen ;)

[afbeelding]
Ik heb hem toendertijd via ibood besteld en opzich is het een goede koptelefoon.
Hij is echter veels te groot en de design is een beetje te spacy. (een plastic boog dat boven op de band zit (die weer op je hoofd leunt) om de 2 'schelpen' bij elkaar te houden. Het ziet er nogal groot, lomp en onpraktisch uit. Echter zit hij wel erg prima, maar daarnaast is ook de geluidskwaliteit wat minder dan ik verwacht had. (de hd205 vond ik op het gebied van geluidskwaliteit beter)
Daarom ga ik maar voor de k518dj. Mooi design en niet al te duur.

Ltrz,....

Reg. datum: 23 juni 2003

iBood van de dag voor maar 50 euro:
http://www.ibood.com/site/pics/products/other/jbl04Large.jpg

davidgilmour wijzigde dit bericht 30-01-2008 08:35 (9%)

Jeune loop

quote:
Steelo schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 02:07:
Ik raad mensen aan om geen sennheiser koptelefoons te kopen indien je het voor een portable mp3 speler gaat gebruiken.
Ik heb 2x een sennheiser px-200 gehad en beide keren was het draadje bij de minijack aansluiting (d'r binnen in) gebroken. Een nieuwe mini jack kopen heeft weinig zin, aangezien de contactpunten (ondanks het goede soldeer gebeuren) toch weer losgaat.
Ik heb ook nog een sennheiser hd-205 gehad en ook daar hetzelfde probleem.
En als ik zo op het forum kijk, verbaast het me niet dat het ook mij is overkomen.
Voortaan ga ik voor AKG's of andere meuk, maar iig geen sennheisers meer. (grootste pluspunt van sennheiser is toch wel de betaalbare prijs/kwaliteit)
Tja...je hebt het hier wel over een portable koptelefoon en een gewone hoofdtelefoon uit het goedkope segment...ik denk dat vergelijkbare AKG's niet veel beter zullen zijn.

leoaq.fm // Spatie Gebruik / I was bent over a broken pinball machine in a bowling alley and I threw it all away.

Reg. datum: 22 juni 2000

quote:
leokennis schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 02:17:
[...]

Tja...je hebt het hier wel over een portable koptelefoon en een gewone hoofdtelefoon uit het goedkope segment...ik denk dat vergelijkbare AKG's niet veel beter zullen zijn.
Die Sennheiser's hebben een rechte plug, de vergelijkbare AKG een haakse wat toch wat steviger is in het gebruik naar mijn mening. Bij mijn AKG 26P is trouwens al een hele oorschelp afgebroken, dus daar is de plastic constructie ook niet zo best...

Reg. datum: 21 juni 2002

Kent iemand deze headphones en weet of het iets is?
http://ecx.images-amazon.com/images/I/51YX65TFJRL._AA280_.jpg

AUDIO TECHNICA ATH-EM7-GM

Ear-fit Ansteck-Kopfhörer
dynamisch
geschlossen
Neodym Hörersystem
Übertragungsbereich 14 - 24.000 Hz
Impedanz 32 Ohm
Schalldruck 109dB
Kabellänge 0,5m
Gewicht 30g inkl.Kabel
3,5mm Stereoklinkenstecke
inkl. Tasche
ideal für MP3,CD,DVD und i-pod
3 Jahre Thomann-Garantie
30 Tage Money Back Garantie

http://www.thomann.de/de/...7_gm.htm?partner_id=93390

Ik wil graag headphones met een zuiver geluid en geen geluidsbrij zoals de goedkopere Philips of Sony headphones. Ik heb nu een Koss KSC75 en daar ben ik wel tevreden mee maar ik zoek nog een 2e.

m3gA wijzigde dit bericht 05-02-2008 13:10 (19%)

Reg. datum: 23 juni 2003

quote:
m3gA schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 13:08:
Kent iemand deze headphones en weet of het iets is?
[afbeelding]

AUDIO TECHNICA ATH-EM7-GM

Ear-fit Ansteck-Kopfhörer
dynamisch
geschlossen
Neodym Hörersystem
Übertragungsbereich 14 - 24.000 Hz
Impedanz 32 Ohm
Schalldruck 109dB
Kabellänge 0,5m
Gewicht 30g inkl.Kabel
3,5mm Stereoklinkenstecke
inkl. Tasche
ideal für MP3,CD,DVD und i-pod
3 Jahre Thomann-Garantie
30 Tage Money Back Garantie

http://www.thomann.de/de/...7_gm.htm?partner_id=93390

Ik wil graag headphones met een zuiver geluid en geen geluidsbrij zoals de goedkopere Philips of Sony headphones. Ik heb nu een Koss KSC75 en daar ben ik wel tevreden mee maar ik zoek nog een 2e.
Ich weiss nicht wie gut sie sein, aber sie sehen doch ganz toll aus, geil! :)

Reg. datum: 21 juni 2002

quote:
davidgilmour schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 12:11:
[...]

Ich weiss nicht wie gut sie sein, aber sie sehen doch ganz toll aus, geil! :)
Ik heb ze maar besteld. (puur op uiterlijk :P) ik laat wel weten hoe ze zijn als ze binnen zijn..duurt een dag of 8 volgens de site.

quote:
troftnom schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 11:44:
[...]

Die Sennheiser's hebben een rechte plug, de vergelijkbare AKG een haakse wat toch wat steviger is in het gebruik naar mijn mening. Bij mijn AKG 26P is trouwens al een hele oorschelp afgebroken, dus daar is de plastic constructie ook niet zo best...
Sennheiser geeft je zo een nieuwe koptelefoon als je kabelbreuk hebt. Ik vind dat wel enorm knap _/-\o_

Pagina: 1 2 3 4 ... 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: