Gathering of Tweakers

Quicksearch
Hallo iedereen!

Ik wil dus een koptelefoon voor mijn mp3 (Creative Zen Vision M), mijn pricerange is 30-40 euro. Na wat research kwam ik bij de volgende modellen uit:

Sennheiser HD 201: http://www.mp3shop.nl/product/16159/sennheiser-hd-201.html
Sennheiser PX100: http://www.nl.bol.com/is-...mp;PrdId=9000000003310819
AKG K 414 P: http://www.mp3shop.nl/product/38742/akg-k-414-p.html

Ik wil eigenlijk wel grote oorschelpen hebben, maar ik hoor positieve verhalen over de PX100, dus ik ben aan het twijfelen. Ook wil ik niet zo heel lang snoer (max 2m) De HD's hebben allemaal 3meter en om dat voor je mp3 te hebben is toch best wel veel :P

Welke raden jullie mij aan? Of zijn er andere modellen die ik over het oog heb gezien?
Ook hoorde ik iets over dat je het geluid harder moet zetten bij grote oorschelpen? (Dit lijkt me juist onlogisch omdat je de omgevings geluiden juist afsluit!). En dus dat deze koptelefonen meer energie vreten dan normale oordopjes?

Alvast bedankt!

NLSabotage wijzigde dit bericht 19-12-2007 19:30 (10%)

Reg. datum: 15 januari 2005

px100 wat ik heb is chill
het is in ieder geval veel beter als van die plugjes/oortjes oid..
maar natuurlijk minder dan de uberheadphones a waardoor je precies uit het star wars universum bent geplukt (heb thuis een hd500 welke chill is + een hd201, waarvan ik minder tevreden ben omdat ie super strak aan mn hoofd zit..)

woojoooo

quote:
dgen schreef op woensdag 19 december 2007 @ 20:55:
px100 wat ik heb is chill
het is in ieder geval veel beter als van die plugjes/oortjes oid..
Dat ligt maar net aan welke "plugjes/oortjes" je gebruikt.

quote:
Ik heb zowel de HD 201 als de PX100. De keuze is vrij simpel, ga je voor geluidskwaliteit dan kies je de PX100. Heb je liever isolatie dan neem je de HD 201.
quote:
dgen schreef op woensdag 19 december 2007 @ 20:55:
+ een hd201, waarvan ik minder tevreden ben omdat ie super strak aan mn hoofd zit..)
Daar heb ik gelukkig geen last van. Probeer hem eens een paar dagen om een voetbal te klemmen.

FFWD wijzigde dit bericht 21-12-2007 14:08 (19%)

quote:
FFWD schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 14:06:
[...]
Ik heb zowel de HD 201 als de PX100. De keuze is vrij simpel, ga je voor geluidskwaliteit dan kies je de PX100. Heb je liever isolatie dan neem je de HD 201.
Levert de px100 beter geluid als de HD201?? Okee.... dat wist ik niet..

quote:
NLSabotage schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 15:56:
[...]

Levert de px100 beter geluid als de HD201?? Okee.... dat wist ik niet..
Jup, ik heb beide en de PX100 klinkt beter. Is ook niet vreemd, want hij is ruim 2x zo duur :)

Heb de Bose Around Ear besteld uit de USA via ebay voor 110 euro inc verzendkosten. Krijg hem morgen en zal mijn bevindingen posten:hij zit in ieder geval erg comfortabel.

quote:
mpnext schreef op maandag 10 december 2007 @ 23:30:
[...]

Mag ik vragen waar je hem zelf gekocht heb, bij de mediamarkt zijn ze namelijk op en bij andere winkels hebben ze een lange levertijd.
Plaatje heb ik gewijzigt, stond verkeerd op de site zelf. Thx
Een update: ik heb de v600 vandaag weer in de Mediamarkt Utrecht gezien. Er stond een hele lading.
Ik heb hem maar meteen nog een keer geluisterd en ik moet zeggen dat het voor het geld wel een goede hoofdtelefoon is (behalve de dunne draadjes). Mid en low zijn wat overdreven; zware bass dus.

quote:
davidgilmour schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 19:12:
Heb de Bose Around Ear besteld uit de USA via ebay voor 110 euro inc verzendkosten. Krijg hem morgen en zal mijn bevindingen posten:hij zit in ieder geval erg comfortabel.
Daarvoor koop je 'm ook :)
Qua geluid had je beter dopjes van 40 euro kunnen kopen :P

quote:
Mooooody schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 21:17:
[...]

Daarvoor koop je 'm ook :)
Qua geluid had je beter dopjes van 40 euro kunnen kopen :P
Ik had ook een AKG ding van 40 euro (414) maar wat zit die k#t! Nee, dan maar een dure comfortabele :)

quote:
Mooooody schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 18:36:
[...]

Jup, ik heb beide en de PX100 klinkt beter. Is ook niet vreemd, want hij is ruim 2x zo duur :)
ik kan de px voor 33 krijgen (Bol.com) en de HD201 voor 34 bij mp3shop.nl :P
even duur dus, maar jij raad de px100 aan?

quote:
NLSabotage schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 12:29:
[...]

ik kan de px voor 33 krijgen (Bol.com) en de HD201 voor 34 bij mp3shop.nl :P
even duur dus, maar jij raad de px100 aan?
HD201 moet je echt veel goedkoper kunnen krijgen. Werk in een elektronikazaak, en wij hebben ze voor ¤22,50 liggen. ¤29,95 is de adviesprijs dus mp3shop is gewoon duur in deze. En de adviesprijs van de PX100 is ¤49,95 dus daarin is Bol héél goedkoop, maar het is dus wel een andere "categorie" koptelefoon.
Verder heb ik óók allebei en inderdaad klinkt de PX100 stukken beter. Heb verder ook nog een HD415 en die klinkt nog mooier (vind ik), maar die gaat dan boven je budget.. (Ja, ik heb een beetje een koptelefoon-gat in m'n hand :X )

HyperioN. wijzigde dit bericht 22-12-2007 12:37 (10%)

Zelf gebruik ik met grote tevredenheid de BeyerDynamic DT 770 pro - 250 Ohm. Deze heb ik in 2003 gekocht.

Inmiddels zijn er ook modellen uitgekomen met 80 Ohm en zelfs 32 Ohm. Voor onderweg op lange reizen lijkt mij de kwaliteit van thuis onderweg beleven erg aantrekkelijk, maar mijn vraag is of dat deze nieuwe modellen dezelfde kwaliteit hebben als de 250 Ohm versie, of dat de nieuwe modellen toch anders of minder diep klinken.

Kan iemand mij dat vertellen?

Reg. datum: 03 december 2001

Voor mijn Creative ZEN 4GB ben ik op zoek naar een koptelefoon: clipons (kun je die nog een koptelefoon noemen?) of van het type met nekband. Mijn budget is maximaal zo'n 50 euro. Uiteraard moet er goed geluid uitkomen, daarnaast moet-ie niet teveel geluid lekken (ik wil andere mensen niet tot last zijn in OV). Ik wil het liefst een open model, hoewel dit enigszins in tegenspraak lijkt met mijn vorige eis.

Nadat ik op internet heb gezocht, komen deze modellen vooral naar voren:
  • Nekband: Koss KSC17/KSC24, Philips SHS5300/SHS8200/SHS390, Sennheiser PMX50/PMX100/PMX200, Sony MDR-G54LP/MDR-G58V
  • Clipon: Koss KSC75, Sennheiser OMX52, Sony MDR-Q22LP/MDR-Q68LW
Creative's heb ik weggelaten, omdat deze niet zo goed schijnen te zijn.

Nu ben ik benieuwd naar het volgende:
  • Hoe verhouden clipons zich tegenover "nekbanden", bijvoorbeeld op het gebied van draagcomfort, geluidslekkage en geluidskwaliteit? Kan ik beter voor een clipon of "nekband" gaan?
  • De Sennheiser PMX60 heb ik ooit eens kunnen testen. Het geluid was zeker niet onaardig, maar je kon enkele meters verderop nog horen welke muziek er werd gedraaid (op normaal volume). Hoe is de geluidslekkage bij de PMX100? Ik las dat de kussens van de PMX100 meer tegen je oren wordt gedrukt dan bij de PMX60. Misschien wordt de geluidslekkage hierdoor ook minder.
  • Heeft iemand nog tips voor winkels in Leeuwarden of Groningen waar ik dit soort koptelefoons kan testen/kopen/terugbrengen, naast de bekende zaken als MediaMarkt, BCC, Dixons en Expert?
  • Uiteindelijk wil ik natuurlijk graag weten: welke kan ik het beste nemen, gelet op mijn eisen?
Alvast bedankt. :)

ph34r my [OGR-25] Cows

Ik kan je de PMX100 aanraden op 1 ding na : De draad tussen de headphone en de 3,5 mm. jack is ERG fragiel :/ Ik heb weliswaar geen problemen gehad, maar toch ... als ik dit had geweten had ik toch echt verder geshopt naar een AKG ofzo ...

HELP GoT TO THE TOP
Gij zult met mij uw CD's branden NERO B)
Hoe houdt een netwerkbeheerder zijn conditie op peil op het werk :?
Touwtje springen met een UTP kabel

Dagen van gras, dagen van stro

quote:
SiHiDa schreef op maandag 31 december 2007 @ 16:17:
Voor mijn Creative ZEN 4GB ben ik op zoek naar een koptelefoon: clipons (kun je die nog een koptelefoon noemen?) of van het type met nekband. Mijn budget is maximaal zo'n 50 euro. Uiteraard moet er goed geluid uitkomen, daarnaast moet-ie niet teveel geluid lekken (ik wil andere mensen niet tot last zijn in OV). Ik wil het liefst een open model, hoewel dit enigszins in tegenspraak lijkt met mijn vorige eis.

Nadat ik op internet heb gezocht, komen deze modellen vooral naar voren:
  • Nekband: Koss KSC17/KSC24, Philips SHS5300/SHS8200/SHS390, Sennheiser PMX50/PMX100/PMX200, Sony MDR-G54LP/MDR-G58V
  • Clipon: Koss KSC75, Sennheiser OMX52, Sony MDR-Q22LP/MDR-Q68LW
Creative's heb ik weggelaten, omdat deze niet zo goed schijnen te zijn.

Nu ben ik benieuwd naar het volgende:
  • Hoe verhouden clipons zich tegenover "nekbanden", bijvoorbeeld op het gebied van draagcomfort, geluidslekkage en geluidskwaliteit? Kan ik beter voor een clipon of "nekband" gaan?
  • De Sennheiser PMX60 heb ik ooit eens kunnen testen. Het geluid was zeker niet onaardig, maar je kon enkele meters verderop nog horen welke muziek er werd gedraaid (op normaal volume). Hoe is de geluidslekkage bij de PMX100? Ik las dat de kussens van de PMX100 meer tegen je oren wordt gedrukt dan bij de PMX60. Misschien wordt de geluidslekkage hierdoor ook minder.
  • Heeft iemand nog tips voor winkels in Leeuwarden of Groningen waar ik dit soort koptelefoons kan testen/kopen/terugbrengen, naast de bekende zaken als MediaMarkt, BCC, Dixons en Expert?
  • Uiteindelijk wil ik natuurlijk graag weten: welke kan ik het beste nemen, gelet op mijn eisen?
Alvast bedankt. :)
KSC75. Ziet er wat nerdy uit, maar levert geweldige geluidskwaliteit voor een belachelijke prijs.

The fact that we live at the bottom of a gravity well, on the surface of a gas covered planet going around a nuclear fireball 90 million miles away and think this to be normal is obviously some indication of how skewed our perspective tends to be

Reg. datum: 23 november 2003

Waar ik me nogal aan erger bij m'n HD201 (en aan heb geergerd bij de PX100): Het draadje richting de oorschelpen wil nogal krullen. Heb ook werkelijk geen idee hoe ik ze netjes recht krijg, nu zit ik 'm continu uit de knoop te halen zegmaar.

ph34r my [OGR-25] Cows

quote:
Kanarie schreef op maandag 31 december 2007 @ 17:51:KSC75. Ziet er wat nerdy uit, maar levert geweldige geluidskwaliteit voor een belachelijke prijs.
Eerder een beetje Girly hooguit, maar valt best mee als je het mij vraagt :)

HELP GoT TO THE TOP

quote:
Kanarie schreef op maandag 31 december 2007 @ 17:51:
[...]

KSC75. Ziet er wat nerdy uit, maar levert geweldige geluidskwaliteit voor een belachelijke prijs.
Idd heb ze ook en het geluid is stukken beter dan de 2x zo dure senheiser die er ik er voor had :) (jammer dat ze lelijk zijn)

Reg. datum: 03 december 2001

quote:
nero355 schreef op maandag 31 december 2007 @ 17:47:
Ik kan je de PMX100 aanraden op 1 ding na : De draad tussen de headphone en de 3,5 mm. jack is ERG fragiel :/ Ik heb weliswaar geen problemen gehad, maar toch ... als ik dit had geweten had ik toch echt verder geshopt naar een AKG ofzo ...
Bedankt voor je reactie. :)

AKG heeft volgens mij geen clipons of koptelefoons met nekband, dus voor mij helaas geen optie.

Wat vind jij van de geluidslekkage van de PMX100, eventueel in vergelijking met de PMX60?
quote:
m3gA schreef op maandag 31 december 2007 @ 18:25:
[...]

Idd heb ze ook en het geluid is stukken beter dan de 2x zo dure senheiser die er ik er voor had :) (jammer dat ze lelijk zijn)
Welke Sennheiser had je ervoor dan?

SiHiDa wijzigde dit bericht 31-12-2007 19:28 (19%)

Dé Koning
Reg. datum: 25 september 2005

Heeft iemand ervaring met de Sennheiser HD 25 SP1? :)

Gelukkig nieuwjaar btw!

RnB wijzigde dit bericht 01-01-2008 01:27 (20%)

Stuntin' is a habit, get like me!

quote:
Reef_91 schreef op dinsdag 01 januari 2008 @ 01:26:
Heeft iemand ervaring met de Sennheiser HD 25 SP1?
Jup, heb er een tijdje naar geluisterd, alleen vond ik hem niet erg fijn.
Isoleerd goed, lagetoonweergave was prima, maar ik vond hem erg schel, koud en kil klinken.
En alles ervaarde ik via een dedicated portable headphone-amp (weet alleen niet precies welke, een go-vibe achtig iets in ieder geval ) aangesloten op de line-out van mijn Creative Zen Vision, dus het lag zeker niet aan mijn source. ;)

Trouwens heb ik hem alleen met (goede kwalteit) dance/trance getest, mischien dat andere genre's wat minder fel klinken.
quote:
Fijn nieuwjaar ! :)

SirNobax wijzigde dit bericht 01-01-2008 02:01 (3%)

Pentax K110D - Pentax-M 50mm F/1.7 - Pentax-M 40mm F/2.8 - Pentax-F 35-70mm - Pentax-M 50mm F/2.0 - Pentax-M 80-200mm F/4.5 - Tokina 28mm F/2.8 - Tokina 135mm F/2.8 - 2.0x TC

quote:
SiHiDa schreef op maandag 31 december 2007 @ 19:27:
[...]

Bedankt voor je reactie. :)

AKG heeft volgens mij geen clipons of koptelefoons met nekband, dus voor mij helaas geen optie.

Wat vind jij van de geluidslekkage van de PMX100, eventueel in vergelijking met de PMX60?

[...]

Welke Sennheiser had je ervoor dan?
Een PMX-70. Aardig geluid maar een beroerde bouwkwaliteit. Ook ging het geluid vervormen als het buiten vochtig was of ik sportte (door het zweten). De kabel brak ook overal in de lengte. In het begin heb ik hem nog gemaakt maar hij bleef kapot gaan.

Dé Koning
Reg. datum: 25 september 2005

quote:
SirNobax schreef op dinsdag 01 januari 2008 @ 01:59:
[...]

Jup, heb er een tijdje naar geluisterd, alleen vond ik hem niet erg fijn.
Isoleerd goed, lagetoonweergave was prima, maar ik vond hem erg schel, koud en kil klinken.
En alles ervaarde ik via een dedicated portable headphone-amp (weet alleen niet precies welke, een go-vibe achtig iets in ieder geval ) aangesloten op de line-out van mijn Creative Zen Vision, dus het lag zeker niet aan mijn source. ;)
Hmm, dat klinkt niet echt prettig. Ik wil namelijk een headphone of oordopjes die warm klinken,
de standaard iPod dopjes klinken al schel namelijk.

Voor die 120 euro kan ik dan beter iets anders nemen waarschijnlijk hea?

Stuntin' is a habit, get like me!

ph34r my [OGR-25] Cows

quote:
SiHiDa schreef op maandag 31 december 2007 @ 19:27:Bedankt voor je reactie. :)

De PMX100 lekt aardig veel. In een oude metro in de tunnels kan ik amper wat horen zonder mijn oren op te blazen :X Echter wat betreft lekken naar je omgeving toe is het redelijk te doen op een normaal volume :)

HELP GoT TO THE TOP

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws