Gathering of Tweakers

Quicksearch
Reg. datum: 23 december 2005

quote:
_-Tijmen-_ schreef op woensdag 14 november 2007 @ 21:27:
Ik wil graag een koptelefoon voor de winter, en mijn oog was gevallen op de AKG k 412 p

[afbeelding]

Weet iemand of deze goed is? heb wel goede reviews gelezen.

Ik zag ook de AKG K 414 P maar ik vind deze wat minder mooi of is hier het geluid mooier uit.
Denon D1000 ftw! http://usa.denon.com/AHD1000K_Short_G_rdax_220x350.gif. Ik raad je aan als je een koptelefoon koopt gelijk een goeie te nemen. Je zult er nooit spijt van krijgen.

Maar die zijn allemaal zo groot ik wil namelijk er eentje voor op de fiets.
en lijkt me onhandig om zo'n grote te hebben( moet natuurlijk ook niet zo opvallend zijn als ik door de school loop)
En dacht dat dit wel oke was voor 39 euro. zo'n groot budget heb ik nou ook weer niet.

Vind de Sennheiser PX 100 er een beetje gammel uitzien en dan ga ik er meestal aan zitten om te kijken hoe sterk die is :X waardoor hij vaak kapot gaat.

quote:
davidgilmour schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 19:08:
[...]
Vreemd dat er zo weinig mensen iets van de AKG's instapmodellen vinden/weten, zou ook meer reactie's verwachten.
Er staat wel het nodige over de AKG K24 P en K26 P in dit draadje, de 412/414 lijken daar wel heel erg sterk op. Waarschijnlijk alleen een ander kleurtje gekregen dus.

Ik denk persoon lijk ook dat de k 24 p en k 26 p hezelfde zijn als de k412p en de k414p
Na wat langer geken te hebben vind ik ze bijde wel mooi alleen nu het geluid nu heb ik hier een grafiek gezien maar weet niet wat nou goed is,

http://www.headphone.com/...ection=Compare+Headphones

de k26p licht over het gemiddelde onder de k24p is hij hierdoor beter/slechter of maakt dat niks uit.

Ik lees alleen maar positieve dingen hier over de 26 en dat is de 414. Ook op kieskeurig, dus die ga ik vanmiddag even halen bij de MM voor 40 euro. Ik vind het gebruikte mareriaal net even mooier van de 414 dan van de 412 en 40 euro is een goeie prijs, 88 oud hollandsche guldens voor een koptelefoontje :) Ben alleen benieuwd naar het draagcomfort, maar ik luister nooit langer dan een half uurtje dus dat zal wel goed zitten.

Ow oke,

Ik was nu ook van plan om die te halen. hebben ze hem ook bij de media markt?

Kan je dan ook vertellen of ze niet teveel uitsteken naar de zijkant want bij de 414 is de schelp net wat breeder dan bij de 412

quote:
_-Tijmen-_ schreef op zondag 18 november 2007 @ 12:42:
Ow oke,

Ik was nu ook van plan om die te halen. hebben ze hem ook bij de media markt?

Kan je dan ook vertellen of ze niet teveel uitsteken naar de zijkant want bij de 414 is de schelp net wat breeder dan bij de 412
Ze hebben ze bij de MM Amsterdam op voorraad voor 40 euro. Dat van dat uitsteken valt wel mee, heb ik niet zo gemerkt. De MM is vandaag open in A'dam R'dam Den Haag.

getfirefox.com

quote:
_-Tijmen-_ schreef op zondag 18 november 2007 @ 12:27:
Ik denk persoon lijk ook dat de k 24 p en k 26 p hezelfde zijn als de k412p en de k414p
Na wat langer geken te hebben vind ik ze bijde wel mooi alleen nu het geluid nu heb ik hier een grafiek gezien maar weet niet wat nou goed is,

http://www.headphone.com/...ection=Compare+Headphones

de k26p licht over het gemiddelde onder de k24p is hij hierdoor beter/slechter of maakt dat niks uit.
Het maakt niet uit hoe hoog de lijn ligt, meer hoe vlak hij is. Hoe vlakker de lijn, hoe neutraler het geluid. Ik zou op basis van de grafiek haast zeggen dat de 24 beter zijn: de 26 heeft een vrij hoge piek rond de 1KHz, een diepere dip rond de 10KHz, iets minder hoge tonen daarboven, en iets minder bass bij de 100Hz. Op basis van de grafiek zou ik dus zeggen dat hij spraak wat benadrukt, en minder hoge tonen laat horen.

In theorie zou je op basis van die grafiek een equalizer ervoor kunnen zetten die alles compenseert, zodat je het theoretische ideaal-geluid krijgt. In de praktijk wordt dat toch erg lastig ;)

vergeleken met mijn CX300 en SR60 heeft hij wel erg weinig mid-hoog. Mijn grado zet ik de hoge tonen in winamp ietsje hoger, bij mijn CX300 wordt het dan wel erg schel (waarschijnlijk door dat piekje).

De lijn van de K26P ligt lager dan de rest door de piek bij 1KHz, waar normaal het 'neutrale' punt ligt. Vandaar dat het lijntje wat lastiger te vergelijken is: hij heeft dus relatief meer hoge tonen dan mijn Grado, wanneer je de piek rond 1KHz weg zou halen.

MBV wijzigde dit bericht 18-11-2007 13:09 (20%)

Is 40 dagen offline: zie homepage

Hee heel erg bedankt, ik neem dan denk ik de AKG K 412 P ga nu bestellen.

Reg. datum: 18 november 2006

Ik ben sinds kort ook op zoek naar een goede hoofdtelefoon. Ik merk dat mijn 'hunger' voor meer kwaliteit steeds groter wordt. Ik ben verder niet echt een audiophile, maar ik toch wel wat kwaliteit is (denk ik zo:). Ik heb een beetje research gedaan en op het volgende gekomen.

1) Budget :
max 200 euro

2) Doeleinde :
voornamelijk onderweg (dus aangelosten op mijn mp3 speler) en thuisgebruik achter mijn PC, dat door een Creative Audigy geluidskaart zal worden gevoed.

3) Eisen:
A - MP3 speler moet de hoofdtelefoon kunnen aansturen (ohm).
B- Hij moet toch niet te groot zijn, dus redelijk compact, maar heb geen moeite om met een koptelefoon rond te lopen.
C- Het laatste toch een van de belangrijkste eis is dat het moet een 'sealed headphone' zijn. Moet op mijn oor zitten.

Mijn keuzen is gevallen op de volgende modellen:

AKG K 271 S
http://schmitronicshop.de/images/k271studio.jpg

AKG K 171 S
http://www.pleer.ru/i/p/6808/6808.jpg

Sennheiser HD 25-II
http://www.gigasales.nl/images/getimage%5B1%5D.jpg

Graag jullie advies / of andere die ik wellicht over het hoofd heb gezien.

denizg wijzigde dit bericht 25-11-2007 06:04 (25%)

Volgens mij haal je enkele begrippen door elkaar (supra-aural en sealed bijvoorbeeld (bij je punt C). Algemeen wordt met sealed een gesloten systeem bedoelt, wat jij lijkt te bedoelen is een hoofdtelefoon op het oor (supra-aural), de 271 gaat afaik om het oor (circumaural) en is gesloten (sealed). Het voordeel van een supra-aurale telefoon mbt omgevingsgeluid ontgaat me wat.

Advies is te gaan luisteren naar de dingen en dande (voor jou) beste te kiezen.

begintmeta wijzigde dit bericht 25-11-2007 03:40 (6%)

Reg. datum: 18 november 2006

quote:
begintmeta schreef op zondag 25 november 2007 @ 03:37:
Volgens mij haal je enkele begrippen door elkaar (supra-aural en sealed bijvoorbeeld (bij je punt C). Algemeen wordt met sealed een gesloten systeem bedoelt, wat jij lijkt te bedoelen is een hoofdtelefoon op het oor (supra-aural), de 271 gaat afaik om het oor (circumaural) en is gesloten (sealed). Het voordeel van een supra-aurale telefoon mbt omgevingsgeluid ontgaat me wat.

Advies is te gaan luisteren naar de dingen en dande (voor jou) beste te kiezen.
Wat ik bedoel is dat ze dus OP mijn oor zitten/rusten ja, om het geluid van buitenaf zo veel mogelijk te weren. OF zit ik hiermee dan helemaal fout?
Beterft de AKG K 271 S, zo ver ik heb kunne lezen zit deze een beetje tusse een "on-ear headphones" en "over-the-ear headphones" qua pasvorm

denizg wijzigde dit bericht 25-11-2007 04:00 (82%)

quote:
denizg schreef op zondag 25 november 2007 @ 03:54:
Wat ik bedoel is dat ze dus OP mijn oor zitten/rusten ja, om het geluid van buitenaf zo veel mogelijk te weren. OF zit ik hiermee dan helemaal fout?
Daarmee zit je inderdaad helemaal fout. Open/gesloten en supra-aural ("op het oor") danwel circum-aural ("rond het oor") hebben niks met elkaar te maken. Beyerdynamic heeft bijvoorbeeld een aantal goed aangeschreven types die closed en circumaural zijn, o.m. de DT770. Helaas is die minder geschikt voor een MP3 speler.

Overigens heb ik de HD25-II zelf ook en hoewel smaak echt iets persoonlijks is (daarom moet je dus echt voor jezelf gaan luisteren) ben ik er zelf niet zo dol op. Ik vind dat er teveel bas in zit.
Maar de HD25 is wel ideaal voor mobiel gebruik, omdat ie compact en robuust is, en dat is ook waarvoor ik 'm gebruik. Qua geluid geef ik de voorkeur aan de Shure E2c, een in-ear type die ik ook heb, en die bovendien een stuk goedkoper is.

downtime wijzigde dit bericht 25-11-2007 09:37 (27%)

Das computermachine ist nicht fuer gefingerpoken und mittengrabben. Ist easy schnappen der springenwerk, blowenfusen und poppencorken mit spitzensparken. Ist nicht fuer gewerken bei das dumpkopfen.

Reg. datum: 22 februari 2007

Heeft iemand ervaringen met de volgende headphone?
Panasonic RP-DJ600
DJ hoofdtelefoon Panasonic RP-DJ600 - Specificaties

* Drive-unit - 40 mm
* Sensitivity - 102dB/mW
* Frequentiebereik - 10Hz-27Hz
* Snoerlengte - 1,1 meter plus 2 meter verleng snoer.
* Gewicht - 205 gram
* Plug adaptor - gold (3.5/6.3mm)

Bij mediamarkt was ie ongeveer 50 euro en is het wat voor die prijs. Gaat thuis en onderweg gebruikt worden.

http://www.megalex.com.ua/images/%ED%E0%F3%F8%ED%E8%EA%E8/PanasonicRP-DJ600E-S.jpg

mpnext wijzigde dit bericht 10-12-2007 23:29 (7%)
Reden: plaatje gewijzigt

Screw you guys, I'm going

Zelf ben ik nu een tijdje op zoek naar een goede headphone. Graag wil ik er muziek mee kunnen luisteren en films mee kunnen kijken.

In eerste instantie wil ik hem aansluiten op mijn iMac 24" (nieuwste variant). Ik wil graag goed geluid met zowel muziek en film. De bass hoeft voor mij niet te overheersen want de muziek die ik luister zit niet vol met bass. Helder en 'vol' geluid vind ik fijn.

Zelf had ik de AKG HEARO 787 SURROUND gezien die 129 euro kost bij pick2pay. Dit is een draadloze koptelefoon en dat lijkt me wel makkelijk (afwassen met muziek)

heeft iemand ervaring met deze headphone? Thanks voor de info.
http://www.pick2pay.nl/images/Bild_2/1000137_DE_90.jpg

Bigg Balls wijzigde dit bericht 06-12-2007 22:32 (5%)

Ik heb toch maar de AKG 787 besteld. Als ik hem heb laat ik even weten hoe dit bevalt.

Hallo

Ben al tijdje op zoek naar goeie headphones. Nu vroeg ik me af of misschien iemand ervaring heeft met headphones van wesc of skull candy?

Alvast bedankt

humolezer wijzigde dit bericht 07-12-2007 20:29 (5%)

quote:
mpnext schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 14:19:
Heeft iemand ervaringen met de volgende headphone?
Panasonic RP-DJ600

Bij mediamarkt was ie ongeveer 50 euro en is het wat voor die prijs. Gaat thuis en onderweg gebruikt worden.

[afbeelding]
Je plaatje laat de dj100 zien die duidelijk minder goed presteert dan de dj600. Zelf vind ik de dj600 acceptabel, maar de kabels zijn erg dun (gaan daardoor eerder krullen enzo). Geluidskwaliteit is oke.

Reg. datum: 22 februari 2007

quote:
4nGeLuS schreef op zondag 09 december 2007 @ 14:25:
[...]

Je plaatje laat de dj100 zien die duidelijk minder goed presteert dan de dj600. Zelf vind ik de dj600 acceptabel, maar de kabels zijn erg dun (gaan daardoor eerder krullen enzo). Geluidskwaliteit is oke.
Mag ik vragen waar je hem zelf gekocht heb, bij de mediamarkt zijn ze namelijk op en bij andere winkels hebben ze een lange levertijd.
Plaatje heb ik gewijzigt, stond verkeerd op de site zelf. Thx

Vandaag voor 85 euro inc verzend de Sony D777 op iBood. Is dit wat?
http://www.ibood.com/site/pics/products/other/sony07Large.jpg

dat vroeg ik me ook af. Al heb ik onlangs wel de AKG 787 besteld maar die is nog niet verzonden.

quote:
mpnext schreef op maandag 10 december 2007 @ 23:30:
[...]

Mag ik vragen waar je hem zelf gekocht heb, bij de mediamarkt zijn ze namelijk op en bij andere winkels hebben ze een lange levertijd.
Plaatje heb ik gewijzigt, stond verkeerd op de site zelf. Thx
Natuurlijk mag je dat vragen :P
Ik heb deze hoofdtelefoon bij de Mediamarkt in Utrecht gekocht, maar dat is inmiddels al weer een half jaar geleden. Het was vooral een impuls aankoop en ik heb er even plezier van gehad. Inmiddels heb ik het alweer cadeau gegeven aan mijn broertje (omdat ik een betere portable hoofdtelefoon heb gevonden).
quote:
davidgilmour schreef op woensdag 12 december 2007 @ 00:03:
Vandaag voor 85 euro inc verzend de Sony D777 op iBood. Is dit wat?
[afbeelding]
De user reviews op Amazon helpen je op weg:
http://www.amazon.com/Son...qid=1197450259&sr=8-3

4nGeLuS wijzigde dit bericht 12-12-2007 12:27 (25%)

quote:
Zo, op iBood 80 euro en in de USA voor maar $40. 27 euros. WInkelprijs in Nederland is 150 euro. Wat een verschil zeg.

^ Inderdaad, maar het lijkt erop dat Amazon aan het stunten is met die prijs; kijk maar naar de 'list price'. Aan de andere kant zou je natuurlijk ook kunnen stellen dat het artikel oorspronkelijk over priced was.

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws