Get stoned drink cement
Wat zijn goede headphones? deel 1
Pagina: 1 2 3 4 ... 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 last
Nieuw TopicAfterhours | DeepFM | theJazz | Chill.
Reg. datum: 04 oktober 2006
32-64 Ohm is in principe nog goed te doen met een mp3-speler, hoor. Aan een versterkertje zou ik pas beginnen bij >100 Ohm, dan pas is dit zinvol. Als isolatie ook belangrijk is voor jou dan zou je eventueel toch de AKG K 518 kunnen nemen. Op dat gebied moet de Sennheiser PX 100 het wel afleggen tegen de AKG. Maar je mag wel geen grote oren hebben want de schelpjes van de K518 zijn niet zo groot. Mij pasten ze alleszins niet.quote:Reef_91 schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 17:43:
[...]
Okay, dankjewel voor je duidelijke reply. Over die versterkers zat ik ook al te denken, aangezien die dingen bij 32 Ohm beginnen. Want hoe hoger de weerstand, hoe minder dB geluid op hetzelfde volume toch?
Die PX-100 is eig niet de soort headphone die ik zoek, zoek meer zo'n grotere. (vandaar die AKG voorbeelden) Maar die zijn dus niks neem ik aan?
En zou ik met een headphone met 32 Ohm al te zacht geluid hebben, of is dat nog te doen? Aangezien er ook headphones zijn met meer dan 100 Ohm.
Ook zinvol bij laag ohmige headphones als je de line-out van je mp3 speler gebruikt. Zo'n externe versterker is meestal stukken beter dan een ingebouwde.quote:Cosmic Fool schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 19:53:
[...]
Aan een versterkertje zou ik pas beginnen bij >100 Ohm, dan pas is dit zinvol.
Afterhours | DeepFM | theJazz | Chill.
Misschien wel bij iPods of bij goedkopere B-merken. Bij iRiver en iAudio in ieder geval weinig of niet. Deze twee merken hebben voldoende krachtige interne versterkers.quote:FFWD schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 20:04:
[...]
Ook zinvol bij laag ohmige headphones als je de line-out van je mp3 speler gebruikt. Zo'n externe versterker is meestal stukken beter dan een ingebouwde.
Hoezo? Het zijn dacht ik gewoon de eisen voor een koptelefoon van een gamer.quote:FFWD schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 19:19:
Nogal onrealistische eisen vind je ook niet?
Get stoned drink cement
Krachtig ja, kwaliteit is wat anders.quote:Cosmic Fool schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 20:06:
[...]
Misschien wel bij iPods of bij goedkopere B-merken. Bij iRiver en iAudio in ieder geval weinig of niet. Deze twee merken hebben voldoende krachtige interne versterkers.
Draadloos én goed én 30-40 EUR max.? Lijkt me niet realistisch.quote:User.tmp schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 20:09:
[...]
Hoezo? Het zijn dacht ik gewoon de eisen voor een koptelefoon van een gamer.
[...]
Krachtig ja, kwaliteit is wat anders.
Alleszins de beste die je in eender welke mp3-speler kunt vinden. Voor onderweg vind ik een versterker sowieso eerder een last dan een lust. Al is dit laatste een keuze die ieder voor zichzelf moet maken.
Die logitech was ook ong. 30-40 euro maar die draad ervan kreeg veel te verduren.quote:FFWD schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 20:13:
[...]
Krachtig ja, kwaliteit is wat anders.
[...]
Draadloos én goed én 30-40 EUR max.? Lijkt me niet realistisch.
Maar ik heb volgens mij nergens gezegt dat dat het maximale was.
Get stoned drink cement
En laat ik nou net een iPod hebben.quote:Cosmic Fool schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 20:06:
[...]
Misschien wel bij iPods of bij goedkopere B-merken. Bij iRiver en iAudio in ieder geval weinig of niet. Deze twee merken hebben voldoende krachtige interne versterkers.
RnB wijzigde dit bericht 08-10-2007 20:28 (69%)
Laag-Ohmige headphones zijn echt geen probleem. Tenzij je hardhorig bent zal je niet te klagen hebben wat betreft het geboden volume. Hoeveel mensen zie jij soms rondlopen met van die draagbare versterkertjes? Ik alleszins héél weinig en ik let daar nochtans goed op.quote:Reef_91 schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 20:27:
[...]
En laat ik nou net een iPod hebben.Dus geen headphone voor mij?
Reg. datum: 17 mei 2004
Ik ben op zoek naar een nieuwe koptelefoon van max. 50 euro.
Zit vaak lang in de trein en bus, dus wil graag een gesloten koptelefoon die veel omgevingsgeluid dempt.
Ik zoek verder een koptelefoon die redelijk neutraal is qua spectrum. Een beetje meer bas is overigens niet erg.
Heb bij de mediamarkt de HD205 opgezet (zonder bron, had geen tijd om verkoper te vragen), maar die klonk redelijk geluidsdicht.
Heb verder nog wat gelezen op internet, en vond verder de AKG K 26, de Sennheiser HD 212 Pro en de AKG 81DJ. Ze allemaal redelijk in mijn budget, voorzover ik heb kunnen nakijken.
Welke van deze zouden jullie mij aanraden en is er een winkel waar ik ze eventueel kan testen (omg. Utrecht)?
EDIT: Heb het weten te beperken tot de Sennheiser HD205 en de AKG K518DJ (de Europese variant van de K81DJ als ik het goed begrepen heb.
Op head-fi.org zijn ze geloof ik nogal enthousiast over de K81DJ, maar de HD205 is iets goedkoper.
Ik draag verder ook een bril, dus ik weet niet of daardoor een of beide koptelefoons niet goed zal zitten... Maar ik las ook weer dat je ze kunt uitrekken door een nachtje om een paar boeken heen te doen, dus dat probleem zal wel meevallen denk ik.
marine289 wijzigde dit bericht 13-10-2007 20:34 (25%)
quote:Joopieboy schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 10:20:
Ik ga misschien binnenkort een andere hoofdtelefoon kopen om wat beter naar muziek te kunne luisteren, de creative hq1300 is wel goed, maar word wat slechter en ziet er ten eerste al vrij slecht uit na 3 jaar.
Nu zat ik te kijken, mede omdat het zo'n goed merk is (toch?), naar de Sennheiser HD 205 koptelefoon.
Maar voordat ik dat ga kijken voor een andere, vraag ik me toch nog wat af, ik heb nml een versterker en 2 speaker kisten staan, het geluid van de pc gaat in stereo naar de versterker, alles is keurig afgesteld op speakers, maar deze oude creative headset kan niet de hoeveelheid bass aan die normaal naar de speakers word gestuurd, die klinkt voor geen meter. ik kan wel in media player de equalizer uitzetten maar ik vind dat te lastig en het geluid via de hoofdtelefoon klinkt niet goed meer. Zou een nieuwe hoofdtelefoon die beter is dit wel aankunnen en goed muziek kunnen laten horen?
Ik wil dus een goede vervangende hoofdtelefoon voor minder als 100 euro als het kan. Ik heb wat rondgekeken maar de computer hoofdtelefoons zijn niet allemaal even goed, ik zou dus eerder een gewone hoofdtelefoon kunnen kopen, dus bv die Sennheiser HD 205.
Edit:
Zie ook dit topic: Afstellen van luidsprekers, hoofdtelefoon klinkt bagger
Reg. datum: 23 juni 2003
Maar ik weet nog niet of ik in-ears wil of toch een normale headphone met kleine oorschelpen. Budget is 50 euro, maar als het design erg mooi is dan tot 80 euro.
Wat is aan te raden voor 50 euro als ik design net zo belangrijk vind als geluid?
davidgilmour wijzigde dit bericht 18-10-2007 14:38 (36%)
Reg. datum: 29 april 2002
Even ontopic, ik ben miscshien van plan om een keer goede headphones te gaan halen, nadat ik op redelijk veel instapmodellen inears heb gebruikt (Sony ex71, Sony nx1, Creative ep630, Panasonc HJE50, Sony w800i inears etc.)
Dit keer wilde ik eens headphones proberen en had ik eigenlijk wel interesse in de Sony MDR D333. Op het internet niets over gevonden, alleen wat reviews op audiocubes... Iemand ervaring mee? Ze zien er zwaar goed uit vind ik , maar ik weet niet of ze voor het geld een redelijk geluid geven? (50 dollar = +/- 35 euro + shipping.)

Edit: Heb ze maar besteld ,toch maar de keuze gemaakt tussen de Panasonics HTX7 en deze Sony MDR-D333. De sony's vond ik toch meer voordelen hebben , al was het geluid van de panasonics wss ietsjes 'voller' . Verwacht ze binnen een weekje binnen te hebben
kenny89 wijzigde dit bericht 29-10-2007 16:53 (37%)
Beetje jammer dat hun site nogal hard aan een update toe is, mijn vader vertrouwde het niet zo erg. Certificaat verlopen, java-applet uit het jaar nul, en zijn eigen credit-card kon hij niet invullen (geldig tot 2011, en de site gaat maar tot 2008
K518DJ zit ERG slecht met een bril. Dat je het weet.quote:marine289 schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 21:06:
Hallo,
Ik ben op zoek naar een nieuwe koptelefoon van max. 50 euro.
Zit vaak lang in de trein en bus, dus wil graag een gesloten koptelefoon die veel omgevingsgeluid dempt.
Ik zoek verder een koptelefoon die redelijk neutraal is qua spectrum. Een beetje meer bas is overigens niet erg.
Heb bij de mediamarkt de HD205 opgezet (zonder bron, had geen tijd om verkoper te vragen), maar die klonk redelijk geluidsdicht.
Heb verder nog wat gelezen op internet, en vond verder de AKG K 26, de Sennheiser HD 212 Pro en de AKG 81DJ. Ze allemaal redelijk in mijn budget, voorzover ik heb kunnen nakijken.
Welke van deze zouden jullie mij aanraden en is er een winkel waar ik ze eventueel kan testen (omg. Utrecht)?
EDIT: Heb het weten te beperken tot de Sennheiser HD205 en de AKG K518DJ (de Europese variant van de K81DJ als ik het goed begrepen heb.
Op head-fi.org zijn ze geloof ik nogal enthousiast over de K81DJ, maar de HD205 is iets goedkoper.
Ik draag verder ook een bril, dus ik weet niet of daardoor een of beide koptelefoons niet goed zal zitten... Maar ik las ook weer dat je ze kunt uitrekken door een nachtje om een paar boeken heen te doen, dus dat probleem zal wel meevallen denk ik.
Q6600 - 8800GT - P5N32-E SLI Plus - 4 GB PC5300 - Thermalright/Nexus/Antec
Ik zag de AKG 414 in de MM vandaag, 40 euro. Klonken erg goed. Iemand meer ervaringen hiermee?quote:Reef_91 schreef op zondag 07 oktober 2007 @ 20:03:
[...]
Die zien er goed uit, maar vind ze eig iets te duur. Je zit met deze headphones meteen bij m'n max.
Wat denken jullie van de AKG K 414 P of de AKG K 518 DJ?
Of moet ik echt minimaal 100 euro te besteden hebben, nee toch?
Ik had hem even op maar lees dat AKG's niet comfortabel zitten na lange tijd, met name kleine modellen. Anyone?
Reg. datum: 17 mei 2004
De HD205 zit ook niet erg fijn met bril. Ik heb hem uiteindelijk gekocht, maar na 20 a 25 minuten krijg ik last van mijn oren (niet van het hoge volume). Verder is de isolatie ook niet wat ik ervan gehoopt had. Het maakte eigenlijk erg weinig uit of ik mijn oude koptelefoon (Sony MDR-V150) op had of de HD205 qua isolatie.quote:phantom_Dream schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 14:27:
[...]
K518DJ zit ERG slecht met een bril. Dat je het weet.
Het geluid is eigenlijk best aardig verder, maar dan moet je daar wel iets van kunnen horen. Heb hem dus uiteindelijk weer doorverkocht en de Creative EP-630 in ear's genomen. Iets totaal anders, maar het paste precies bij wat ik belangrijk vind. De isolatie is vrij goed, met muziek op hoor je vrijwel niks van wat er om je heen gebeurt, en dat is erg prettig. Ook heb ik geen last meer van mijn oren nadat ik ze langer dan een half uurtje in heb.
(vandaag 60,- op iBood, koopje?)
Gebruik normaal onderweg in-ears, maar ga missch toch maar overstappen

Tjado wijzigde dit bericht 08-11-2007 09:09 (18%)
Die ene, met die snor
Reg. datum: 26 oktober 2007
Maar voor onderweg is hij toch niet echt practisch, met een snoer van drie meter?
Reg. datum: 11 december 2004

Weet iemand of deze goed is? heb wel goede reviews gelezen.
Ik zag ook de AKG K 414 P maar ik vind deze wat minder mooi of is hier het geluid mooier uit.
Ik vind de 414 juist weer mooier. Qua geluidskwaliteit zal er niet veel verschil tussen zitten de 412 (30 euro) en de 414 (40 euro). De oorschelpen van de 414 hebben leerachtig materiaal en die van de 412 dat zachte schuimig materiaal. Ik vind de 414 erg mooi qu design maar dat uitschuiven is zo onhandig denk ik. Die paar haren die ik nog op me hoofd hebben komen er makkelijk tussen denk ikquote:_-Tijmen-_ schreef op woensdag 14 november 2007 @ 21:27:
Ik wil graag een koptelefoon voor de winter, en mijn oog was gevallen op de AKG k 412 p
[afbeelding]
Weet iemand of deze goed is? heb wel goede reviews gelezen.
Ik zag ook de AKG K 414 P maar ik vind deze wat minder mooi of is hier het geluid mooier uit.
Vreemd dat er zo weinig mensen iets van de AKG's instapmodellen vinden/weten, zou ook meer reactie's verwachten.
Ik vind overigens die koptelefoon van BOSE van 150 euro super zitten (de MM A'dam heeft ze op elke iPod aangesloten), maar ja, Bose he. Veel geld weinig kwaliteit
Bose Around Ear Headphones

davidgilmour wijzigde dit bericht 17-11-2007 19:13 (4%)
Pagina: 1 2 3 4 ... 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 last
Dit topic is gesloten.