Hoofdcategorieën
Topicacties

Wat zijn goede headphones? deel 1

Pagina: 1 2 3 4 ... 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 last

Nieuw Topic
« '-_-' »

Kijk eens naar de Sennheiser eH 350, de HD 555's vallen helaas buiten jouw budget.
Reg. datum: 11 februari 2004

Bedankt voor de reply, ik denk dat ik die maar bestel. Het is voor 60 euro te verkrijgen bij eshop.nl. Heeft iemand anders nog alternatieven?
Ik heb heel wat goeds gehoord over de HD555, maar met het prijskaartje van ruim 100 euro ligt die inderdaad boven mijn budget.

Reg. datum: 10 september 2001

quote:
Sylar schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 20:05:
Voor onderweg heb ik een paar Sennheiser HD25-1's. Ze waren redelijk prijzig (€224 heb ik er voor betaald) maar ze zien er niet heel erg duur uit wat in mijn ogen eerder een voordeel dan een nadeel is. Ik loop namelijk wel eens door een onguur buurtje s'avonds.
Ik heb 'm ook en ben er erg tevreden over. Goed gebalanceerd geluid, hoge gevoeligheid (hard volume aangesloten op een laptop), zeer robuust en lekker licht. Ik heb er trouwens 'maar' 180 euro voor betaald en hij is nu zelfs voor 135 euro te koop (koopje!!)

Even een advies vraag:

Ik twijfel tussen de AKG K250 S of een Alessandro Music Series One (modified Grado maar vraag me niet wat het zal wel nagenoeg dezelfde zijn). Mijn muzikale voorkeur is Bleus/rock/metal als gitaar maar het hoofdbestanddeel dus zeg maar Van Dik Hout tot Immortal en van Robert Johnson tot Jack Johnson

Terug naar de headphones, beide kun je in America bestellen en komen op 100 dollar inclusief verzendkosten, welke van de twee bestellen en waarom????

quote:
Beetle73 schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 09:52:
Ik twijfel tussen de AKG K250 S of een Alessandro Music Series One (modified Grado maar vraag me niet wat het zal wel nagenoeg dezelfde zijn). Mijn muzikale voorkeur is Bleus/rock/metal als gitaar maar het hoofdbestanddeel dus zeg maar Van Dik Hout tot Immortal en van Robert Johnson tot Jack Johnson
De Series One is volgens mij een gemodificeerde Grado SR80 maar inderdaad vrijwel gelijk. De meeste mensen vinden de Grado/Alessandro ideaal voor rock/metal omdat ie een erg direct geluid met veel impact heeft. De AKG's zijn doorgaans veel subtieler en volgens sommigen juist ideaal voor klassiekliefhebbers.

Als het beluisteren van beide types niet mogelijk is, en je puur op reputatie moet afgaan, dan zou ik in dit geval zondermeer voor de Alessandro kiezen.

Das computermachine ist nicht fuer gefingerpoken und mittengrabben. Ist easy schnappen der springenwerk, blowenfusen und poppencorken mit spitzensparken. Ist nicht fuer gewerken bei das dumpkopfen.

@ Downtime, dank, ik wil inderdaad puur op reputatie afgaan recentelijk bood er ook iemand 70 euro op een alessandro op marktplaats. Mocht het helemaal niet my kind zijn zet ik hem weer weg via Marktplaats.
Wat mij echter opviel is dat de Alessandro dezeflde freq. response heeft als de Grado 225 te weten 20 - 22 echter driver matched db is gelijk aan de Grado's 60 t/m 125

Review van een aantal "closed" koptelefoons (max. $150): http://www.head-fi.org/forums/showthread.php?t=252485

« '-_-' »

quote:
Let wel op dat de Equation Audio RP-21 er niet tussen zit.

quote:
FFWD schreef op zondag 29 juli 2007 @ 10:48:
[...]
Let wel op dat de Equation Audio RP-21 er niet tussen zit.
Die haalt de kwaliteit van de HD25-1 ook niet: http://headphonedeals.org/?p=148
Maar met $99 heeft die wel een goede prijs inderdaad. Al zou ik dan voor de Allessandro MS1 gaan.

« '-_-' »

quote:
Mooooody schreef op zondag 29 juli 2007 @ 11:09:
[...]

Die haalt de kwaliteit van de HD25-1 ook niet: http://headphonedeals.org/?p=148
Mee eens, het is meer een beter alternatief voor de HD 280 Pro
quote:
Maar met $99 heeft die wel een goede prijs inderdaad.
Absoluut!

Ik zie trouwens dat de HD25-1 nu 144 euro kost: http://www.rebelio.nl/app..._25_1_II_Black/index.html

Dan is de keus snel gemaakt imo :)

Reg. datum: 04 januari 2002

Vandaag is er helaas iemand op mijn Technics RP-F500 gaan staan en nu moet ik dus opzoek naar een nieuwe koptelefoon.

De Sennheiser HD 215 spreekt mij wel aan, alleen twijfel ik ergens over.
Overal staat aangegeven dat de kabel 3 meter is, maar dat is waarschijnlijk als die helemaal is uitgerekt. Ik ben van plan de koptelfoon voornamelijk te gebruiken voor als ik in bed een film kijk(afstand tv = 2,5 meter) dus ik ben bang dat ie dat net niet haalt.

Heeft iemand heir misschien de HD 215 en kan bevestigen hoe lang de kabel werkelijk is?
http://www.trustedreviews.com/images/article/inline/1311-3.jpg

Als iemand nog een mooi alternatief weet voor een koptelefoon van rond de 60 euro; let me know.

edit:
Ik kan natuurlijk ook gewoon een velengkabeltje nemen... of krijg ik daarmee kwaliteitverlies??

RekZ wijzigde dit bericht 28-08-2007 23:56 (7%)

In Your Face
Reg. datum: 15 juni 2004

quote:
Sylar schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 20:05:
Voor onderweg heb ik een paar Sennheiser HD25-1's. Ze waren redelijk prijzig (€224 heb ik er voor betaald) maar ze zien er niet heel erg duur uit wat in mijn ogen eerder een voordeel dan een nadeel is. Ik loop namelijk wel eens door een onguur buurtje s'avonds.

Nog een plaatje ter illustratie:
[afbeelding]
Kheb hem zelf ook (o.a. voor DJ'en en m'n iPod) maar €224??? ik maar €156 (duitse web-shop, 2 jaar geleden). En 2 posts boven mij staat hij voor €144 (WOW!!). Maar idd een briljante koptelefoon. Ook ideaal in het vliegtuig, hij dempt zo goed dat je de motoren amper hoort als je muziek aan hebt. En als ik geen muziek aan heb houd ik hem ook op in het vliegtuig, alleen maar om dat rot lawaai te dempen :P.. zeker een aanrader!!

RobbieB wijzigde dit bericht 06-09-2007 21:24 (3%)

Sigh...

Accelerate!!

Na dit topic (en wat reviews) een beetje te hebben doorgespit heb ik besloten een AKG Acoustics K-518 DJ te bestellen. Ik luister erg veel MP3's (en maak wat muziek met FL Studio :P ), dus ik hoop dat ik een goeie keuze gemaakt heb. :) Ik wilde eerst een nieuwe geluidskaart kopen; ik heb nog een audigy2, echter dacht ik dat het misschien wel eens beter zou kunnen zijn om eerst eens een wat betere koptelefoon te kopen. :)

Hopen dat ie mooier geluid geeft dan mijn el-cheapo Philips HP200 phones.

RappieRappie wijzigde dit bericht 11-09-2007 01:59 (4%)

Paarse Layout \o/
Reg. datum: 01 september 2001

quote:
RekZ schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 23:50:
Vandaag is er helaas iemand op mijn Technics RP-F500 gaan staan en nu moet ik dus opzoek naar een nieuwe koptelefoon.

Overal staat aangegeven dat de kabel 3 meter is, maar dat is waarschijnlijk als die helemaal is uitgerekt. Ik ben van plan de koptelfoon voornamelijk te gebruiken voor als ik in bed een film kijk(afstand tv = 2,5 meter) dus ik ben bang dat ie dat net niet haalt.

Heeft iemand heir misschien de HD 215 en kan bevestigen hoe lang de kabel werkelijk is?
[afbeelding]
Ik heb niet dezelfde maar een Beyer DT770 met coiled koord. Hoewel je daar op zich de 3 meter wel mee haalt is dat wel vrij hinderlijk qua de kabel die weer terug wil springen.

Verlengkabel is aan te raden.
quote:
edit:
Ik kan natuurlijk ook gewoon een velengkabeltje nemen... of krijg ik daarmee kwaliteitverlies??
Niet hoorbaar, tenzij je een superbrak verlengsnoertje gebruikt natuurlijk. (Sennheiser maakt er zelf een met ingebouwde volumecontrol.)

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Reg. datum: 26 november 2006

ik heb eens voor een hoofdtelefoon voor thuis-gebruik, omdat het niet aangenaam is de hele tijd mn in-ears in te hebben, en ik kwam op deze uit:

http://www.mp3shop.be/product/38743/akg-k-416-p.html

ik vind hier geen goede reviews over, heeft er iemand ervaring mee?

Reg. datum: 29 november 2006

quote:
RekZ schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 23:50:

[afbeelding]

Als iemand nog een mooi alternatief weet voor een koptelefoon van rond de 60 euro; let me know.

edit:
Hai, ik heb de HD-215. Allereerst ben ik zeer te spreken over het geluid dat er uit komt. Niet teveel bass, maar precies goed. Ik kan er echt uren een film over muziek mee luisteren. :)

Over het coiled snoer. Dat is lekker handig, want je zit niet constant met een lang snoer. Jouw nadeel is dan dat niet echt uit maakt maar gewoon straight moet zijn. Ik heb het even getest, en idd, je voelt een beetje dat ie er aan trekt. Niet echt heel fijn nee.

Nou kan je dat coiled snoer demonteren, vanuit de headphone, en op die manier een ander snoer aansluiten! Dat is het overwegen waard. Ik doe het zelf ook regelmatig.

http://htmlrulezd00d.com

gamer/hardware freak
Reg. datum: 16 mei 2005

Ik zoek ook een goede koptelefoon, maximaal 80 euro, ik had eerst een sennheiser HD555 omdat die 76 euro was maar die is in die winken (azerty) niet meer te krijgen. Zijn er nog andere opties met goede geluidskwaliteit ?

Dopeheid hemzelf
Reg. datum: 25 september 2005

Ik zit ook een beetje rond te kijken naar een goede headphone voor mijn iPod. Niet al te duur, maar wel kwalitatief goed; laten we zeggen niet meer dan 100 euro. Is dat een beetje te doen?

Ik heb tijdje geleden in de MM geluisterd naar een aantal, maar het volume was niet al te hoog en was ook niet zo zeker van de kwaliteit van het bron geluid; dus ik kon niet echt goed een keuze maken.
Ook verkopen ze daar geen hoogstaande merken (correct me if I'm wrong), behalve Sennheiser dan. Had een aantal daarvan geluisterd, waaronder eentje van 29,- (HD201?); maar ik was niet onder de indruk van het geluid. Toen voor de gein maar eentje van 189,- geprobeerd, maar zelfs daar was ik niet onder de indruk van, maar dat zal wss komen door het zachte volume en 't matige bron geluid.

Dus, hebben jullie aanbevelingen? Goed geluid voor een redelijke prijs?
« '-_-' »

Ja, gooi er een versterker tussen, Geheimtipp : de Headsix!
Reg. datum: 04 oktober 2006

quote:
Reef_91 schreef op zondag 07 oktober 2007 @ 18:23:
Ik zit ook een beetje rond te kijken naar een goede headphone voor mijn iPod. Niet al te duur, maar wel kwalitatief goed; laten we zeggen niet meer dan 100 euro. Is dat een beetje te doen?

Ik heb tijdje geleden in de MM geluisterd naar een aantal, maar het volume was niet al te hoog en was ook niet zo zeker van de kwaliteit van het bron geluid; dus ik kon niet echt goed een keuze maken.
Ook verkopen ze daar geen hoogstaande merken (correct me if I'm wrong), behalve Sennheiser dan. Had een aantal daarvan geluisterd, waaronder eentje van 29,- (HD201?); maar ik was niet onder de indruk van het geluid. Toen voor de gein maar eentje van 189,- geprobeerd, maar zelfs daar was ik niet onder de indruk van, maar dat zal wss komen door het zachte volume en 't matige bron geluid.

Dus, hebben jullie aanbevelingen? Goed geluid voor een redelijke prijs?
De Sennheiser HD 555 of de AKG K530 lijken me binnen jouw budget het best in aanmerking te komen.

Dopeheid hemzelf

quote:
Cosmic Fool schreef op zondag 07 oktober 2007 @ 19:21:
[...]

De Sennheiser HD 555 of de AKG K530 lijken me binnen jouw budget het best in aanmerking te komen.
Die zien er goed uit, maar vind ze eig iets te duur. Je zit met deze headphones meteen bij m'n max. :P
Wat denken jullie van de AKG K 414 P of de AKG K 518 DJ?
Of moet ik echt minimaal 100 euro te besteden hebben, nee toch?

RnB wijzigde dit bericht 07-10-2007 20:04 (9%)

Reg. datum: 04 oktober 2006

quote:
Reef_91 schreef op zondag 07 oktober 2007 @ 20:03:
[...]

Die zien er goed uit, maar vind ze eig iets te duur. Je zit met deze headphones meteen bij m'n max. :P
Wat denken jullie van de AKG K 414 P of de AKG K 518 DJ?
Of moet ik echt minimaal 100 euro te besteden hebben, nee toch?
Deze koptelefoons - HD 555 en AKG K530 - zijn inderdaad niet goedkoop, maar ze bieden wel een uitstekende prijs-kwaliteitsverhouding en je bent er gegarandeerd een paar jaar mee zoet. In de prijsklasse die jij suggereert met de door jouw genoemde AKG-modellen is de Sennheiser PX 100 imo de ongekroonde koning. Deze is voor mij de gedroomde 'compagnon de route' voor jouw iPod: goede geluidskwaliteit, ultra-draagsbaar én een zeer goed afwerking. Als je ooit een duurdere koptelefoon (€100 en hoger) zou willen gebruiken met je mp3-speler heb je sowieso wel een koptelefoonversterkertje nodig om die tot zijn recht te laten komen. Ook dit aspect moet je mee in overweging nemen bij het nemen van je beslissing.

Livin loud!

Ik ga misschien binnenkort een andere hoofdtelefoon kopen om wat beter naar muziek te kunne luisteren, de creative hq1300 is wel goed, maar word wat slechter en ziet er ten eerste al vrij slecht uit na 3 jaar. :P

Nu zat ik te kijken, mede omdat het zo'n goed merk is (toch?), naar de Sennheiser HD 205 koptelefoon.

Maar voordat ik dat ga kijken voor een andere, vraag ik me toch nog wat af, ik heb nml een versterker en 2 speaker kisten staan, het geluid van de pc gaat in stereo naar de versterker, alles is keurig afgesteld op speakers, maar deze oude creative headset kan niet de hoeveelheid bass aan die normaal naar de speakers word gestuurd, die klinkt voor geen meter. ik kan wel in media player de equalizer uitzetten maar ik vind dat te lastig en het geluid via de hoofdtelefoon klinkt niet goed meer. Zou een nieuwe hoofdtelefoon die beter is dit wel aankunnen en goed muziek kunnen laten horen?

Ik wil dus een goede vervangende hoofdtelefoon voor minder als 100 euro als het kan. Ik heb wat rondgekeken maar de computer hoofdtelefoons zijn niet allemaal even goed, ik zou dus eerder een gewone hoofdtelefoon kunnen kopen, dus bv die Sennheiser HD 205.

Edit:
Zie ook dit topic: Afstellen van luidsprekers, hoofdtelefoon klinkt bagger

Joopieboy wijzigde dit bericht 08-10-2007 10:21 (6%)

Dopeheid hemzelf

quote:
Cosmic Fool schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 00:49:
[...]

Deze koptelefoons - HD 555 en AKG K530 - zijn inderdaad niet goedkoop, maar ze bieden wel een uitstekende prijs-kwaliteitsverhouding en je bent er gegarandeerd een paar jaar mee zoet. In de prijsklasse die jij suggereert met de door jouw genoemde AKG-modellen is de Sennheiser PX 100 imo de ongekroonde koning. Deze is voor mij de gedroomde 'compagnon de route' voor jouw iPod: goede geluidskwaliteit, ultra-draagsbaar én een zeer goed afwerking. Als je ooit een duurdere koptelefoon (€100 en hoger) zou willen gebruiken met je mp3-speler heb je sowieso wel een koptelefoonversterkertje nodig om die tot zijn recht te laten komen. Ook dit aspect moet je mee in overweging nemen bij het nemen van je beslissing.
Okay, dankjewel voor je duidelijke reply. Over die versterkers zat ik ook al te denken, aangezien die dingen bij 32 Ohm beginnen. Want hoe hoger de weerstand, hoe minder dB geluid op hetzelfde volume toch?
Die PX-100 is eig niet de soort headphone die ik zoek, zoek meer zo'n grotere. (vandaar die AKG voorbeelden) Maar die zijn dus niks neem ik aan?
En zou ik met een headphone met 32 Ohm al te zacht geluid hebben, of is dat nog te doen? Aangezien er ook headphones zijn met meer dan 100 Ohm. :o

Pagina: 1 2 3 4 ... 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: