Gathering of Tweakers

Quicksearch
Beginnend HiFi-freak
Reg. datum: 06 oktober 2005

Ik ben op zoek naar een nieuwe koptelefoon in de prijsklasse 100-150e

Nu ben ik in het bezit van een Sennheiser HD435, en ben eigenlijk erg tevreden over het heldere en detailrijke geluid. Alleen de bassen zijn een beetje aan de sterke kant, maar zolang het niet veel meer wordt vind stoor ik me er niet echt aan.
Het grote nadeel is echter dat de kussentjes een plat oppervlak hebben, en daardoor tegen je oor aan komen/drukken, ipv en ring zoals de modellen hogerop vaak hebben, dit is niet heel erg, maar na anderhalf uur zoelt het niet meer zo fijn aan je oren.

Mijn eerste gedachte was de HD5x5 serie, en dan het liefst de HD595 (die is het mooist :P)
Maar ik ben niet heel erg bekend in wat betreft koptelefoons, dus ik was benieuwd wat er voor andere merken zijn en at die bieden in deze prijsklasse...

Grado schijnt goed te zijn, maar gaat niet om je oor heen. De Beyerdynamic DT880 lijkt erg goed, maar valt wat buiten het budget, maar misschien is de DT990 wat? Ik kan er niet erg veel over vinden.

Ik luister vooral veel Klassiek, Rock en, bij gebrek aan een beter woord, "Rustige" muziek (Enya, etc. Vaak acoustisch gitaar/piano + zang). Ik gebruik mijn reciever (Marantz SR4300) voor de versterking, en zou evt een DIY headphone amp willen maken.

Kul wijzigde dit bericht 19-04-2007 16:02 (4%)

Marantz SR4300 | KiSS DP500 | Wharfedale Valdus 400 (x2)

Misschien ook een naar een AKG K601 luisteren, je zou ook nog een oude AKG K501 kunnen proberen. Veel luisteren en dan kiezen is altijd goed (als je tijd&zin hebt ;) )

Hallo,ik ben nieuw hier en ik ben op zoek naar een degelijke headphone. Ik zou het vooral willen gebruiken op reis en op de trein,auto en bus. Want mijn oortjes van Creative die ik bij mijn Zen V Plus 2 GB heb bijgekregen zijn waardeloos in een voertuig :s. Mvd

Reg. datum: 23 november 2003

Ik zou zeggen, lees het topic. Je zoekt hoogstwaarschijnlijk in-ear oordoppen of een gesloten koptelefoon..

Ik hoop dat ik hier ook terecht kan voor een headphone/koptelefoon.

Ik ben namelijk op zoek naar een goede koptelefoon, maar na ettelijke uren zoeken, heb ik wel veel modellen gevonden, maar erg weinig nuttig reviews (meestal van die shop reviews van mensen zonder kennis van zaken). Enkele punten waar op gelet moet worden:

- Budget tussen 30-50 euro
- Moeten closed zijn, dus geen open types
- Moeten middengrote schelp hebben (zoals de Sony) geen grote schelp
- Overall goed geluid maar weergave van lage tonen belangrijker dan hoge(re) tonen
- Strak design en stevig

Momenteel ben ik al gestoten op volgende producten:

Sennheiser PX200 (ik denk schelpen te klein zijn, helaas)
Sony MDR V300 (zien er goed uit maar vind geen nuttige reviews)

Ben dus een beetje hopeloos en ten einde raad. Valt er zo weinig te rapen in dit segment dan :?

Reg. datum: 16 maart 2007

quote:
Emu schreef op maandag 14 mei 2007 @ 13:40:
Ik hoop dat ik hier ook terecht kan voor een headphone/koptelefoon.

Ik ben namelijk op zoek naar een goede koptelefoon, maar na ettelijke uren zoeken, heb ik wel veel modellen gevonden, maar erg weinig nuttig reviews (meestal van die shop reviews van mensen zonder kennis van zaken). Enkele punten waar op gelet moet worden:

- Budget tussen 30-50 euro
- Moeten closed zijn, dus geen open types
- Moeten middengrote schelp hebben (zoals de Sony) geen grote schelp
- Overall goed geluid maar weergave van lage tonen belangrijker dan hoge(re) tonen
- Strak design en stevig

Momenteel ben ik al gestoten op volgende producten:

Sennheiser PX200 (ik denk schelpen te klein zijn, helaas)
Sony MDR V300 (zien er goed uit maar vind geen nuttige reviews)

Ben dus een beetje hopeloos en ten einde raad. Valt er zo weinig te rapen in dit segment dan :?
AKG 81DJ
Of AKG 518DJ

De 518 is dezelfde hoofdtelefoon als de 81, alleen in een andere kleurstelling.

Ik bekijk ze (AKG 518DJ)nu, die DJ toevoeging, staat dat voor iets specifieks ofzo?

Trouwens van Pioneer mag ik ook goede kwaliteit verwachten in het algemeen?

Ze zullen zo ie zo mobiel worden gebruikt (trein) in combinatie met MP3 speler :) kan mss wel belangrijk zijn om te vermelden.

quote:
Emu schreef op maandag 14 mei 2007 @ 14:12:
Ik bekijk ze (AKG 518DJ)nu, die DJ toevoeging, staat dat voor iets specifieks ofzo?
Extra lang snoer in ieder geval, en doordat ze draaibaar zijn kun je makkelijk even 1 schelp tegen je oor houden.

Oke ik heb weer de hele namiddag zitten zoeken. Hier zijn de genomineerden.

AKG 518 DJ / AKG 81 DJ ######kabel 2.5mtr
www.recoon.be 55,19 (518)

Sony MDR V300 ######kabel 3.0mtr
www.pixmania.be 45,00

Pioneer SE-MJ3 ######kabel 1.2mtr
www.bestmedia.be 39,00

Sennheiser PX200 ####### kabel 1.4mtr
www.pixmania.be 49,00

Ze zijn volgens design/prijs allemaal erg aan elkaar gewaagd. De Sennheiser zal ik waarschijnlijk nog laten afvallen, omdat de doppen te klein zijn denk ik? De keuze zal bepaalde worden nu op volgende criteria.

- Welke levert het beste geluid dan (met een beetje klemtoon om de basgeluiden).
- Welke is het mobielste (welke is het makkelijkste op te bergen en overal mee te nemen).
- Draagcomfort

quote:
Emu schreef op maandag 14 mei 2007 @ 16:41:
Oke ik heb weer de hele namiddag zitten zoeken. Hier zijn de genomineerden.

AKG 518 DJ / AKG 81 DJ ######kabel 2.5mtr
Sennheiser PX200 ####### kabel 1.4mtr
Ik heb zowel de PX200 en later de 81DJ aangeschaft. De AKG heeft een stuk beter geluid. Schelpen zijn inderdaad een stuk groter, snoer is wel erg lang, verder is hij stevig en redelijk goed mobiel mee te nemen. Er is nog een kleine modificatie (pads binnen op de schelp eruit halen) om het geluid nog iets beter te maken. Draagcomfort is redelijk, als je een breed hoofd hebt kun je hem het beste wat oprekken, ik heb hem een nachtje over een bankleuning geklemt. Langer dan een uur luister ik er niet mee.

De AKG K 26 P is trouwens een betere keuze dan de PX200 als je voor zo'n kleiner model zou willen gaan.

troftnom wijzigde dit bericht 14-05-2007 18:08 (6%)
Reden: AKG K 26 P added.

-- emotion drives the world --
Reg. datum: 31 mei 2006

Hallo allemaal,

Het zou ook es niet anders, maar ja, ook ik zoek een Headphone..

Ik heb het hele topic al doorgespit maar ik kom geen antwoord tegen.

Ik gebruik in-ears (Sennheiser CX300's) en ik wil graag een koptelefoon.
Ik houd van een vol en warm geluid, maar tegelijkertijd ook heldere, scherpe en gedetailleerde hoge tonen.... ook een ''wide'' en ''luchtig'' geluid... maar toch vol en warm....

Ik gebruik deze dan op een Cowon iAUDIO F2 MP3 speler.
Deze heeft een Output van 2x 30mW.

Ik hoop dat jullie mij hier kunnen helpen....

Ik ben er iig zeer dankbaar voor!!!

greetz

| MacBook 2.0Ghz Core 2 Duo | V-moda Vibes | FuturSonics FS1 | Sennheiser CX300 | Nokia 6300 | iPod Touch

quote:
UMD schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 23:40:
Ik houd van een vol en warm geluid, maar tegelijkertijd ook heldere, scherpe en gedetailleerde hoge tonen.... ook een ''wide'' en ''luchtig'' geluid... maar toch vol en warm....
En je budget is ongelimiteerd? Daar zeg je namelijk niks over.

Das computermachine ist nicht fuer gefingerpoken und mittengrabben. Ist easy schnappen der springenwerk, blowenfusen und poppencorken mit spitzensparken. Ist nicht fuer gewerken bei das dumpkopfen.

quote:
Hallo allemaal,

Het zou ook es niet anders, maar ja, ook ik zoek een Headphone..

Ik heb het hele topic al doorgespit maar ik kom geen antwoord tegen.

Ik gebruik deze dan op een Cowon iAUDIO F2 MP3 speler.
Deze heeft een Output van 2x 30mW.

Ik hoop dat jullie mij hier kunnen helpen....

Ik ben er iig zeer dankbaar voor!!!

greetz
Ik bezit dezelfde mp3-speler en gebruik naast mijn Shure E3 in ears de Sennheiser PX 100. Deze lichtgewicht koptelefoon biedt wat mij betreft de ideale prijs-kwaliteitsverhouding en voldoet aan de door jou gevraagde geluidseisen. Het enige nadeel is dat het een open koptelefoon is en bijgevolg het geluid nauwelijks isoleert. Maar je hebt natuurlijk ook nog je Sennheiser in-ears die je op drukke plaatsen kunt gebruiken.

Gadgetfetisjist

quote:
Je bedoelt dus gewoon een headphone die het hele middengebied nauwelijks weergeeft?

De Sennheiser HD25-1 is nu nog maar 139 euro. Dat is echt een koopje voor zo'n goedklinkende en zeer-gevoelige koptelefoon. Ik heb er 200 euro voor betaald en dat beschouwen veel mensen nog als een zeer goede prijs. Kopuhh dus :)

bedankt voor jullie hulp allemaal!!!

Sorry dat ik mijn budget idd was vergeten!!!

Ik heb in mijn pauze es met wat headphones gespeeld... en ik ben uiteindelijk met eentje naar huis gegaan waarvan ik het geluid echt prima vond. Mijn eisen zijn idd heel eigenaardig.... maar moeilijk uit te leggen. sorry.

Ik ben uiteindelijk voor een Sennheiser HD205 gegaan. Sterke koptelefoon, kreeg bijna alleen maar positieve reviews en klonk gewoon echt retegoed voor een koptelefoon in die prijsklasse.

Zelfs een review gevonden waarin hij vergeleken wordt met de Bose tripod, ja geen superding maar toch een hele degelijke Headphone die Bose (ook gehoord op het werk maar was te duur)

Heeft iemand nog tips wat betreft de Burn-in? Of andere tips zijn altijd welkom!!!

greetz

| MacBook 2.0Ghz Core 2 Duo | V-moda Vibes | FuturSonics FS1 | Sennheiser CX300 | Nokia 6300 | iPod Touch

quote:
troftnom schreef op maandag 14 mei 2007 @ 18:06:
[...]

Ik heb zowel de PX200 en later de 81DJ aangeschaft. De AKG heeft een stuk beter geluid. Schelpen zijn inderdaad een stuk groter, snoer is wel erg lang, verder is hij stevig en redelijk goed mobiel mee te nemen. Er is nog een kleine modificatie (pads binnen op de schelp eruit halen) om het geluid nog iets beter te maken. Draagcomfort is redelijk, als je een breed hoofd hebt kun je hem het beste wat oprekken, ik heb hem een nachtje over een bankleuning geklemt. Langer dan een uur luister ik er niet mee.

De AKG K 26 P is trouwens een betere keuze dan de PX200 als je voor zo'n kleiner model zou willen gaan.
Ben dan toch maar voor de AKG 181DJ (hetzelfde als 81DJ enkel kleurverschil) gegaan. Als het goed is zou ik hem maandag moeten thuis verzorgd krijgen. Ik kijk er al naar uit :)

Reg. datum: 16 maart 2007

quote:
Emu schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 23:49:
[...]

Ben dan toch maar voor de AKG 181DJ (hetzelfde als 81DJ enkel kleurverschil) gegaan. Als het goed is zou ik hem maandag moeten thuis verzorgd krijgen. Ik kijk er al naar uit :)
Ik neem aan dat je de 518DJ bedoelt? De 181DJ is voorzover ik weet namelijk wel echt een andere hoofdtelefoon. Dat terzijde, ik hoop dat je er blij mee bent en ben zeer benieuwd wat je er van vindt.

kan iemand mij hier vertellen waar ik Grado headphones kan bestellen.

Ik zou graag een Grado SR60, SR80 of iGrado willen.

als iemand me kan helpen, heel graag want ik kan ze echt nergens vinden!!

Bij voorbaat dank!!

greetz :)

quote:
UMD schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 23:33:

Rik Stoet verkoopt die dingen.

In principe zou het goedkoper zijn om ze zelf uit Amerika te importeren maar Grado heeft erg z'n best gedaan om dat (vrijwel) onmogelijk te maken. De meeste dealers weigeren om Grado's naar het buitenland te verschepen.

Das computermachine ist nicht fuer gefingerpoken und mittengrabben. Ist easy schnappen der springenwerk, blowenfusen und poppencorken mit spitzensparken. Ist nicht fuer gewerken bei das dumpkopfen.

getfirefox.com

quote:
UMD schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 23:33:
als iemand me kan helpen, heel graag want ik kan ze echt nergens vinden!!
in de USA bestellen bij http://www.alessandro-products.com/headphones.html is een tip die ik nu een paar keer heb gezien :) Ik denk er inmiddels ook over na, ik heb nu de SR40 die echt 100% waardeloos zit :/

Is 40 dagen offline: zie homepage

quote:
MBV schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 14:35:
in de USA bestellen bij http://www.alessandro-products.com/headphones.html is een tip die ik nu een paar keer heb gezien :) Ik denk er inmiddels ook over na, ik heb nu de SR40 die echt 100% waardeloos zit :/
Ik geloof dat de Alessandro MS1, MS2 en MS3 overeenkomen met respectievelijk de SR80, de SR325 en de RS1 (of RS2), al schijnen er wel kleine verschillen te zijn.

Als je de SR40 vanwege het comfort kwijt wilt dan zijn de duurdere Grado's niet echt een goed alternatief. Grado's zijn nu eenmaal niet erg comfortabel maar dat neem je voor lief als je van dat geluid houdt. De goedkopere en duurdere modellen (afgezien van de SR40 en de iGrado) hebben allemaal ongeveer dezelfde constructie en komen qua comfort ongeveer op hetzelfde neer.

getfirefox.com

De SR40 duwt op de voorkant van mijn oren. De gewone SR-reeks zal dat niet doen, omdat die vrij draaien. En de SR80 is altijd een leuke upgrade, toch? Mijn digitale piano heeft nog nooit zo mooi geklonken als door mijn SR40's, maar kan een beetje meer helderheid gebruiken :Y)

Is 40 dagen offline: zie homepage

quote:
Sylar schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 01:31:
[...]

Ik neem aan dat je de 518DJ bedoelt? De 181DJ is voorzover ik weet namelijk wel echt een andere hoofdtelefoon. Dat terzijde, ik hoop dat je er blij mee bent en ben zeer benieuwd wat je er van vindt.
Ja idd de 518DJ :)

Onlangs de Senneiser PX 100 binnen gekregen, zonder in te spelen is het geluid al erg goed voor de prijs. Ik heb de Sennheiser HD 595 voor ¤ 113,- gevonden in Duitsland. Ben benieuwd of de Corda Move (juli 2007) een goede synergy heeft met de HD595, heb via head-fi Jan Meier al een PM gestuurd.

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws