Gathering of Tweakers

Quicksearch
ph34r my [OGR-25] Cows

quote:
vogelaarke135 schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 19:04:
Hehe eindelijk besloten: ik heb de px100 net besteld bij bol.com: gewoon een keer wat anders en waren inderdaad net zo duur als de KSC75 (30 euro). Ik had niet zoveel zin om anderhalf keer zoveel te betalen voor een "hippere" street-style (PMX100). Als het goed is is ie morgen binnen 8)
Hip of niet : Ik heb een $^%#$%$#%@# hekel aan normale hoofdtelefoons dus PMX-100 was verplicht :D

HELP GoT TO THE TOP
Gij zult met mij uw CD's branden NERO B)
Hoe houdt een netwerkbeheerder zijn conditie op peil op het werk :?
Touwtje springen met een UTP kabel

Ok ik heb ze binnen (ideaal aan bol.com, voor 21.00 besteld en volgende dag binnen :p). Heb ze uitgepakt en meteen beluisterd: klinken wel lekker, maar nog niet zo lekker als mijn Koss KSC75 waren . Dat komt ook doordat ze niet zo dicht op mijn oren zitten als de clips van Koss, die bovendien gemod zijn (helaas daardoor ook overleden). Maar vooral doordat de px100 nog niet ingespeeld zijn, dus dit is een erg slechte vergelijking.
Na reviews op head-fi te hebben gelezen die alleen op kwaliteit jureren (dus niet op prijs: de KSC75 is in de US twee keer zo goedkoop als de PX100) blijkt de PX100 vaak toch net ff wat lekkerder te klinken en te zitten (dat laatste ben ik in ieder geval mee eens).

Amd64 3200+, Asrock 939Dual-Sata2, 1 GB Ram, Sapphire X800GTO2 (@ X850: 16 pijplijntjes open), Hitachi Deskstar T250K 160GB, Win XP pro, Ubuntu 6.10

Hey,

Ik heb een paar vraagjes, ik wil een nieuwe koptelefoon kopen, maar wil nog even wat weten.

Vraag 1: Wat sluit beter af een gesloten koptelefoon ( zoals de HD201 van Sennheiser) of een in-ear (zoals de CX300 van Sennheiser).

Vraag 2: Wat raden jullie me aan, een koptelefoon of een in ear.

Vraag 3: Weet 1 van jullie misschien wat de impedantie is van de Pioneer SE-305?

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Gr,

Wolverine

Wolverine007 wijzigde dit bericht 16-03-2007 11:12 (11%)

Reg. datum: 20 augustus 2001

quote:
Wolverine007 schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 11:10:
Hey,

Ik heb een paar vraagjes, ik wil een nieuwe koptelefoon kopen, maar wil nog even wat weten.

Vraag 1: Wat sluit beter af een gesloten koptelefoon ( zoals de HD201 van Sennheiser) of een in-ear (zoals de CX300 van Sennheiser).

Vraag 2: Wat raden jullie me aan, een koptelefoon of een in ear.

Vraag 3: Weet 1 van jullie misschien wat de impedantie is van de Pioneer SE-305?

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Gr,

Wolverine
1. Waar ga je de koptelefoon voor gebruiken? onderweg of voor thuis?
2. zie 1.
3. I don't know :)

Zelf ook een vraagje voor mensen met een hd595 hd600 hd580. Waar hebben jullie een van deze gekocht en wat hebben jullie er voor betaald? Ik zit namelijk zelf ook te kijken naar een van de bovenstaande koptelefoons. Ik hoor vooral van de hd580 en de hd600 goede dingen.

Subz wijzigde dit bericht 16-03-2007 14:52 (17%)

quote:
Subz schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 14:51:
[...]

1. Waar ga je de koptelefoon voor gebruiken? onderweg of voor thuis?
2. zie 1.
3. I don't know :)

Zelf ook een vraagje voor mensen met een hd595 hd600 hd580. Waar hebben jullie een van deze gekocht en wat hebben jullie er voor betaald? Ik zit namelijk zelf ook te kijken naar een van de bovenstaande koptelefoons. Ik hoor vooral van de hd580 en de hd600 goede dingen.
Ik wil het voor onderweg naar school met m'n mp3-speler gebruiken. Maar het is geen probleem voor mij om met een hoofdtelefoon op m'n hoofd te lopen.

Een hoofdtelefoon zit veeel fijner dan een in-ear, vind ik, maar een in-ear sluit weer veeel beter af. Met een in-ear hoor je nog net een drilboor op 5 meter afstand, terwijl je met bijv. de HD201 wel gewoon het meeste verkeer zacht op de achtergrond hoort.

Vergeet niet dat een hoofdtelefoon veel meer ruimte inneemt trouwens.
quote:
vogelaarke135 schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 17:19:
Ok ik heb ze binnen (ideaal aan bol.com, voor 21.00 besteld en volgende dag binnen :p). Heb ze uitgepakt en meteen beluisterd: klinken wel lekker, maar nog niet zo lekker als mijn Koss KSC75 waren . Dat komt ook doordat ze niet zo dicht op mijn oren zitten als de clips van Koss, die bovendien gemod zijn (helaas daardoor ook overleden). Maar vooral doordat de px100 nog niet ingespeeld zijn, dus dit is een erg slechte vergelijking.
Na reviews op head-fi te hebben gelezen die alleen op kwaliteit jureren (dus niet op prijs: de KSC75 is in de US twee keer zo goedkoop als de PX100) blijkt de PX100 vaak toch net ff wat lekkerder te klinken en te zitten (dat laatste ben ik in ieder geval mee eens).
Ik heb de PX100 ook besteld; was toch wel weer ff benieuwd :P Ik zal ook terugkomen op welke beter klinkt en welke fijner zit: de KSC75 of de PX100... :)

leoaq.fm // Spatie Gebruik / I was bent over a broken pinball machine in a bowling alley and I threw it all away.

mensen,

Aangezien mijn sony oordopjes (alweer) tegen een kabelbreuk aanzitten ben ik voorzichtig aan het kijken naar iets nieuws.
Ik heb hierover nogal wat twijfels en ik hoop dat er hier mensen zijn die me in de goede richting kunnen sturen. Maar laat ik eerst even zeggen waarvoor ik ze ga gebruiken:

- Voor tijdens het fieten naar mijn werk en terug
- Voor af en toe tijdens mijn werk (als ik een filmpje kijk, of er niets leuks op de radio is)
- Voor tijdens het jongleren.
- Eventueel ook voor tijdens het mountainbiken

Ik sta nu voor een aantal keuzes:

1) koptelefoon of oordopjes...
Ik het tot nu toe voornamelijk oordopjes gebruikt. Allemaal van sony en kwa prijs varierend van 20 tot 50 euro.. Tot nu toe hebben deze het altijd na ongeveer een jaar begeven (kabelbreuk... )
Voor tijdens mijn werk zou een normale koptelefoon prettiger zijn (makkelijker op en af doen). voor tijdens het fietsen lijken me oordopjes prettiger..

2) gesloten of open... aan de ene kant is het wel zo handig dat ik de mensen op mijn werk kan verstaan als ze tegen me praten. Ook tijdens het fietsen is het handig als je het verkeer om je heen kunt horen... Aan de andere kant is het de vraag of een gesloten koptelefoon hier echt problematisch zou zijn...

Ik ben bang dat ik voor het mountainbiken zoizo oordopjes wil. dus ik zal me hier beperken tot de koptelefoon voor voornamelijk op mijn werken tijdnes het jongleren.. (en eventueel tijdens het fietsen naar mijn werk).

Wat zoek ik:

- compact
- niet al te duur (ongeveer 50 tot 75 euro) minder mag natuurlijk ook.
- behoorlijke (geluids) kwaliteit..

Om de een of andere reden spreken de compacte koptelefoons van AKG me erg aan.. alleen is hierover niet zo heel veel informatie te vinden..
Ik heb even op mp3shop.nl gekeken en daar hebben ze een aantal AKG koptelefoons.
drie daarvan (de K 412 P, K 414 P en K 416 P) zijn niet op de officiele AKG website te vinden :S over deze drie is op internet ook erg weinig te vinden.. en ze lijken overeen te komen met de K24 P en K 26 P... Weet iemand of dit toevallig een nieuwe/oude serie is?

Met name over de K 26P zijn een hoop positieve verhalen te vinden... Maar als de 414P de opvolger daarvan is is het wellicht handiger om daarvoor te gaan..

Tot slot vraag ik me nog af of er mensen zijn met een van de ze koptelefoons i.c.m. een bril... Is dit vervelend?

Hopelijk kunnen jullie me advies gegeven!

Heb de PX100 al even (paar uurtjes) ingespeeld en lijkt nu beter te klinken (kan ook wennen aan de sound zijn, maar dat is wat anders). Ik moet zeggen dat de KSC75 van Koss toch een duidelijkere high-weergave en daardoor gedetailleerder lijken. Met de nadruk op lijken.
Daarentegen zijn de PX100 inderdaad "warmer" zonder irritant te zijn en daarom voor mij fijner om langere tijd naar te luisteren.
Bovendien vind ik zo'n over-the-head koptelefoon toch wel veel mooier staan :+ en zitten. Heb toch een goeie keuze gemaakt 8) .

@ zzzzzzzzzz: drie keer raden welke tip ik heb: kijk eens naar de Sennheiser PX100 :*) . Nu voor 30 euro te koop bij bol.com. Scheelt ook nog eens wat geld.
voor ongeveer 20 euro is een goeie over-the-ear te krijgen: de Sennheiser HD201 (niet de HD202 of HD200 nemen!). Zelf niet gehoord, maar schijnt erg goed te zijn.
Daarnaast kun je voor Grado's kijken.
Een andere tip is om op dit forum rond te kijken: http://www.head-fi.org/forums/forumdisplay.php?f=2

Succes ermee!

vogelaarke135 wijzigde dit bericht 21-03-2007 18:21 (18%)

Amd64 3200+, Asrock 939Dual-Sata2, 1 GB Ram, Sapphire X800GTO2 (@ X850: 16 pijplijntjes open), Hitachi Deskstar T250K 160GB, Win XP pro, Ubuntu 6.10

Hm. Ik ben ook op zoek naar een mooie full-size koptelefoon. Ik zou liefst hebben dat 'ie zo neutraal mogelijk klinkt. Beyerdynamic hebben zeer mooie toestelletjes, ik dacht aan een DT880. Iemand een idee waar je die goedkoop kunt krijgen?

Ik zou er wel liefst niet meer dan 200 EUR aan uitgeven.

OSC-DIS wijzigde dit bericht 21-03-2007 19:49 (12%)

www.rothbard.be | www.mises.org

Paarse Layout \o/

Thomann.de heeft 'm voor 219.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Dat is eigenlijk net iets boven mijn budget.

Een aantal pagina's terug zag ik iemand zeggen dat 'ie voor 170 EUR te koop, dat zal wel een model van 2003 geweest zijn. Ik zie ook dat de versie op Thomann suffix "Pro" heeft gekregen. Zijn er significante verschillen met deze versie en zoja, is het extra geld echt de moeite of kijk ik beter uit naar iets anders?

www.rothbard.be | www.mises.org

Paarse Layout \o/

Klinkt hetzelfde, maar de pro is imo beter. Die heeft een wat fijnere headband gelijk aan de dt770 pro (die ik ook heb). Model 2003 kun je inmiddels volgens mij nergens meer vinden.

CyBeR wijzigde dit bericht 21-03-2007 20:12 (20%)

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

quote:
vogelaarke135 schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 21:11:
Heb de PX100 al even (paar uurtjes) ingespeeld en lijkt nu beter te klinken (kan ook wennen aan de sound zijn, maar dat is wat anders). Ik moet zeggen dat de KSC75 van Koss toch een duidelijkere high-weergave en daardoor gedetailleerder lijken. Met de nadruk op lijken.
Daarentegen zijn de PX100 inderdaad "warmer" zonder irritant te zijn en daarom voor mij fijner om langere tijd naar te luisteren.
Bovendien vind ik zo'n over-the-head koptelefoon toch wel veel mooier staan :+ en zitten. Heb toch een goeie keuze gemaakt 8) .

[...]
Mijn oordeel KSC75 vs. PX100:
-De highs van de KSC75 zijn beter (vooral fijn bij rockmuziek; highhats and the like)
-De mids van de PX100 zijn beter (stemmen komen beter uit, op de KSC75 klinken ze blikkeriger)
-De bas van de PX100 vind ik beter; die van de KSC75 worden snel afgekapt. Goedkope Philipsen bijvoorbeeld hebben weer een bas die nog een minuut "doordreunt" en de Sennheiser zit hier mooi tussenin :)
-De PX100 heeft meer detail; je hoort "kleine geluidjes" beter.
-Qua soundstage vind ik de KSC75 beter.

Ik denk dat de KSC75 "neutraler" is, maar de PX100 heeft een fijner geluid om lange periodes te beluisteren; je mag het een iets "commerciëler" geluid noemen maar so be it.

Verder zit de PX100 fijner en lijkt hij wat steviger. Dat je hem kan opvouwen is meer een gimmick; wel handig als 'ie in je tas moet maar goed; de KSC75 is net zo compact :)

Aangezien ze beide ¤30,- kosten zou ik de PX100 nemen. Niettemin ontlopen de twee headphones elkaar weinig qua geluid. Sowieso is alles subjectief, dus ga niet blindeling op deze vergelijking af ;)

leoaq.fm // Spatie Gebruik / I was bent over a broken pinball machine in a bowling alley and I threw it all away.

Reg. datum: 16 maart 2007

quote:
OSC-DIS schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 19:48:
Hm. Ik ben ook op zoek naar een mooie full-size koptelefoon. Ik zou liefst hebben dat 'ie zo neutraal mogelijk klinkt. Beyerdynamic hebben zeer mooie toestelletjes, ik dacht aan een DT880. Iemand een idee waar je die goedkoop kunt krijgen?

Ik zou er wel liefst niet meer dan 200 EUR aan uitgeven.
DT990 voor 159?
http://feedback.nl/?id=55&b=DT990PRO

Reg. datum: 23 november 2003

Ik heb de PX100 nu en ik heb de Sporta Pro gehad, die dezelfde drivertjes heeft als die 75. Ik vond ze beide vrij goed. Ik heb ze niet beide meer, maar ik denk dat ik de Koss toch wat beter vond. Dat maakt de Senn niet slecht overigens, die vinden andere mensen in de trein heel lief :)
quote:
Hier ga ik in mee. Erg leuke hoofdtelefoon :)

Yapser wijzigde dit bericht 21-03-2007 22:35 (28%)

Hi,

Ik wil een Skullcandy TiDJ kopen (krijg je gratis bij een jaarabbo op FHM). Maar weet iemand toevallig of de sound daarvan een beetje goed is. Want hij ziet er zeer mooi uit :-)

Blog: Thom Puiman .nl

quote:
ILoveAmor schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 21:17:
Hi,

Ik wil een Skullcandy TiDJ kopen (krijg je gratis bij een jaarabbo op FHM). Maar weet iemand toevallig of de sound daarvan een beetje goed is. Want hij ziet er zeer mooi uit :-)
Niet bepaald positief:
quote:
My friend owns a pair of Skullcandy Ti headphones that he bought off of ebay for 60 CDN. I listened to them briefly and I can agree that the bass is bloated and very loose. The midrange is okay, and will be satisfying for listening to rock music. The highs are not quite as detailed as I'm used to hearing them, but still its usable. The soundstage isn't quite as great, but it shouldn't matter too much if you're going to use these headphones for rock.

The build quality of the headphones isnt all that great. The headband is just a cheap fabric stuck onto the white plastic material at the top and it feels very flimsy and it doesn't seem like it will last too long. The earpads aren't that comfortable as they aren't circumaural, and they gently squeezed my ears when I tried them on.

Overall, this definitely isn't the best value in this price range, but my friend only bought these headphones because they looked attractive.
quote:
If you want a skull massager, get Skullcandy. Otherwise.... stay away.

It's just bass. Nothing else.
quote:
The Skullcandy has NOTHING BUT BASS. There are no highs or mids. Just boomy, bloated bass. THAT'S IT.
Maar goed...wat verwacht je van een koptelefoon met doodshoofden erop :X

leokennis wijzigde dit bericht 24-03-2007 13:38 (3%)

ben ook van plan een headphone te kopen, heb nu altijd men in-ears (EP 630) in mn oren zitten.
Ik denk dat een headphone wel wat comfortabeler zit na een lange tijd muziek luisteren.

nu twijfel ik tussen deze 2modellen:

sennheiser px100:
http://www.nl.bol.com/is-...003310819&Section=SCE

hier al veel goede dingen over gelezen, opvouwbaar
betere geluidskwaliteit?

logitech wireless headphone:
http://www.nl.bol.com/is-...005017330&Section=SCE

draadloos: grote vrijheid en geen gesukkel met draad
waarschijnlijk mindere geluidskwaliteit

en tot slot: is bol.com een betrouwbare winkel? Ik let een beetje op, heb nog niet zoveel dingen online gekocht

Reg. datum: 20 augustus 2001

Ik zou dan voor die sennheiser gaan een stuk beter geluid dan zo'n draadloos ding.

Reg. datum: 25 september 2006

Ik heb even een vraagje! Ik ging zaterdagmiddag naar de Media Markt, en daar zag ik een headphone. Maar het probleem is dat ik het merk niet zeker meer weet, en mij dus eigenlijk is ontschoten. Het gaat volgens mij om een Panasonic(weet ik dus niet meer zeker) rond de 40 euro. Als iemand weet welke ik bedoel, en zoja wat zijn de ervaringen hiermee. Bedankt!

Ik ben al een jaar in het bezit van een Sennheiser HD650. Naar mijn mening de beste hoofdtelefoon ter wereld.

Overigens moet je daar niet buiten mee gaan lopen, want hij heeft een open-design en dus hoor je het geluid ook als je er naast staat :D

quote:
Ik ben al een jaar in het bezit van een Sennheiser HD650. Naar mijn mening de beste hoofdtelefoon ter wereld.
I second that motion :Y . Je kunt hem trouwens nog beter maken door andere kabels. Ben hard aan het sparen voor Zu of Equinox kabels.

Reg. datum: 08 oktober 2003

quote:
Thursday schreef op maandag 16 april 2007 @ 00:45:
Ik heb even een vraagje! Ik ging zaterdagmiddag naar de Media Markt, en daar zag ik een headphone. Maar het probleem is dat ik het merk niet zeker meer weet, en mij dus eigenlijk is ontschoten. Het gaat volgens mij om een Panasonic(weet ik dus niet meer zeker) rond de 40 euro. Als iemand weet welke ik bedoel, en zoja wat zijn de ervaringen hiermee. Bedankt!
lol + lol = hihi

quote:
and1neman schreef op donderdag 05 april 2007 @ 11:50:

en tot slot: is bol.com een betrouwbare winkel? Ik let een beetje op, heb nog niet zoveel dingen online gekocht
bol is zeker betrouwbaar.. bestel er regelmatig .. ze zijn niet de allergoedkoopste maar zijn snelle en hebben een geweldige service.

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws