Hoofdcategorieën
Topicacties

Wat zijn goede headphones? deel 1

Pagina: 1 2 3 4 ... 10 11 12 13 14 15 16 17 18 ... 23 24 25 26 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 22 juni 2000

De AKG K81DJ is trouwens in prijs aan het dalen, goedkoopst nu via Coolblue bij consoleshop.nl voor 50,95 thuis bezorgd (scheelt weer een euro met hun mp3shop winkel). Heb hem gisteren besteld.
Hij staat ook niet meer op de AKG website, dus misschien dat het model uit de handel gaat?

troftnom wijzigde dit bericht 01-02-2007 11:38 (10%)

Reg. datum: 23 november 2003

Goed. Heb zelf nu een PX100, erg OK dingetje. Lekt alleen als een bezetene (Iets om aan te denken als je in de trein zit) en als je buiten/in een drukke omgeving bent is de bass wat minder. Verder erg leuk klinkend dingetje..

Reg. datum: 24 januari 2007

Ik zit te twijfelen tussen enkele koptelefoons...ik ben er vrij zeker van dat ik voor Sennheiser wil gaan aangezien ik over het algemeen heel erg goede berichten over dit merk hoor. En omdat Sennheiser ook enkele 'budget' koptelefoons aanbiedt.

Dit zijn de modellen die mij voornamelijk aanspreken:

HD201
HD202
HD205
en de HD 212 PRO

Het is voornamelijk voor t afspelen vanaf mn iPod maar ook voor geluid bij gamen, ik heb zo rond de 50 euro te besteden. Mag ik concluderen dat de 212 PRO gewoon de beste is (aangezien ie ook het duurst is)? Heb al heeeel veel gelezen op t forum en op internet maar kan nergens echt duidelijke reviews of adviesen met betrekking tot juist deze koptelefoons vinden. Als je andere aanraders hebt (die misschien ietsjes duurder zijn) is dat natuurlijk ook welkom. Ik luister voornamelijk rock muziek etc. maakt het dan nog uit welke je precies kiest? Ik ga vanavond in ieder geval een paar proberen!

Hoop dat iemand een idee heeft!

Ik heb de HD202 gehoord en die vond ik niet geweldig. Overweeg Sennheisers PX- en PMX modellen eens als het ook open modellen mogen zijn.

quote:
Yapser schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 18:28:
Ik heb de HD202 gehoord en die vond ik niet geweldig. Overweeg Sennheisers PX- en PMX modellen eens als het ook open modellen mogen zijn.
Mijn gevoel zegt me dat gesloten beter is omdat ik iedere dag een uur naar school en een uur terug reis wat vrij rumoerige plaatsen zijn. Juist op die momenten luister ik muziek. Hoeveel last houd je dan van omgevingsgeluiden als het een open model betreft?

Edit: Sorry ik zie zelf al in de post van je erboven dat t idd wat lastig is die open modellen als je buiten bent.

Sebas2007 wijzigde dit bericht 01-02-2007 18:42 (43%)

Omgevingsgeluid wordt wat gedempt, als je 'm op zacht volume houd kan je gewoon een conversatie met iemand aangaan. Bass buiten / in de trein etc. wat minder. Het is vooral oppassen het ding niet te hard te zetten, anders lekken splashes en gitaarsolo's heerlijk door.

Ben weer terug en heb gekozen voor de HD205, heb ook naar de 202 geluisterd en vond em inderdaad ietwat tegenvallen. De 205 daarentegen geeft echt een prima geluid en sluit super af.

Reg. datum: 19 augustus 2003

Beyerdynamic heeft ook nog de DT 250. Net als de 770 een gesloten koptelefoon. Heeft iemand een mening over deze 250?
(Edit: en de 150 is er ook nog. Ik zoek een gesloten koptelefoon voor homestudio-gebruik.)

Vvvincent wijzigde dit bericht 02-02-2007 11:45 (28%)

Reg. datum: 10 september 2001

Update: De Sennheiser HD25-1 kost nu 150 euro bij Rebellio. Dat is erg goedkoop.

De HD25-1 is misschien wel de beste keuze als je een compacte, effectieve (makkelijk aan te sturen) en zeer goedklinkende koptelefoon zoekt. (volle bass, gedetailleerd 'in your face' geluid) Ideaal voor bij je PC of laptop of mp3-speler. Daarbij is hij ook nog eens oersterk en oogt hij retro.
Puur geluidstechnisch zijn wat fullsize koptelefoon in deze prijsklasse (tot zo'n 200/250 euro) beter (bijv. HD595, 601) maar het totaalplaatje van de HD25-1 spreekt erg aan. Ik wil verder geen promo-praatje houden, de reviews zeggen genoeg :)

http://www.midigraphics.co.kr/upload/img/product/25-1.jpg

Mooooody wijzigde dit bericht 05-02-2007 22:08 (19%)

Reg. datum: 26 september 2006

Ik ben op zoek naar een nieuwe koptelefoon voor rond de 80¤. Mijn muziekvoorkeur gaat vooral uit naar hardcore/hardstyle dus er moet een flinke bass inzitten en ik gebruik hem alleen voor pc. Ik heb zelf al een beetje rond gekeken op verschillende sites maar ik kom er toch nog niet helemaal uit. Ik twijfel tussen deze modellen:

Sennheiser HD485 Zelf ben ik zeer bekend met dit merk omdat ik er ook al oordopjes e.d. van heb, dus met de kwaliteit zit het volgens mij wel goed.
Stanton DJ Pro 2000 Deze koptelefoon wordt mij vaak aangeraden als ik rondvraag in mijn omgeving en is ook nog eens scherp geprijsd.

Ik zou dus graag advies willen hebben voor welke ik moet nemen.
Als iemand nog een beter alternatief heeft dat in dit budget past hoor ik dat graag!

De AKG K81 is een hele goede voor jouw doel. Volgens velen de beste "plenty of bass koptelefoon" < 100 euro

http://www.akg.com/mediendatenbank2/pspic/image/57/image1123499666_K181dj42f73e920f033.JPG

Ook de kleine broer van bovengenoemde koptelefoon, de HD25SP is erg goed.

Mooooody wijzigde dit bericht 08-02-2007 21:35 (15%)

Bedankt voor je reactie. Alleen vallen deze headphones (ver) buiten mijn budget. Beide koptelefoons zijn rond de 150 euro?

De AKG K81 is 49 euro incl. verzending
De Sennheiser HD25SP is 94 euro.

Gezien de prijs van de K81 is dat de beste keus. Prima koptelefoon, de beste compacte koptelefoon in zijn prijsklasse (en niet alleen volgens mij, lees bijv. de topics op head-fi.org)

Reg. datum: 26 december 2005

quote:
stevenP schreef op maandag 15 januari 2007 @ 20:31:
[...]

Ik heb 's gezocht, en ze zijn er erg positief over in een tweetal reviews:
http://www.audiotstation.com/forum/showthread.php?t=32301
http://www.audiocubes.com..._Portable_Headphones.html

Bij audiocubes is hij maar 52 euro, best een alternatief voor mijn AKG K81DJ (leveringsproblemen, order cancelled :X), die hier overigens bij de 1e review flink wordt vergeleken met deze AT koptelefoon, en dat deze er stukken beter uitkwam!
Weet iemand toevallig of deze koptelefoons ergens in NL in een gewone winkel te krijgen zijn? Vind ze veel mooier dan de K81DJ, en als de geluidskwaliteit ongeveer hetzelfde is wil ik ze wel eens proberen. Heb geen creditcard/paypal account.

[edit] door het quoten van een bericht met een quote is wellicht enigszins onduidelijk geworden dat het hier om de audiotechnica ath-sj5 gaat. [\edit]

nietorigineel wijzigde dit bericht 09-02-2007 20:22 (7%)

quote:
Mooooody schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 17:31:
De AKG K81 is een hele goede voor jouw doel. Volgens velen de beste "plenty of bass koptelefoon" < 100 euro
Heb hem nu sinds een week, 51 euro inclusief verzending, goedkoper dan dat nog niet gezien. Is een goede hoofdtelefoon, beter dan de Sennheiser PX200 of AKG K26P. Bass is prima, maar gelukkig niet zo overheersend als bij de K26P. Qua formaat wel een stukje groter, maar nog steeds makkelijk mee te nemen, ideaal voor in de trein en zo. Lijkt me een prima keuze voor het geld.

quote:
troftnom schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 23:56:
[...]

Heb hem nu sinds een week, 51 euro inclusief verzending, goedkoper dan dat nog niet gezien. Is een goede hoofdtelefoon, beter dan de Sennheiser PX200 of AKG K26P. Bass is prima, maar gelukkig niet zo overheersend als bij de K26P. Qua formaat wel een stukje groter, maar nog steeds makkelijk mee te nemen, ideaal voor in de trein en zo. Lijkt me een prima keuze voor het geld.
Hoe zit het met hem comfort van de k81DJ? Ik heb al zitten denken om deze te kopen maar ik hoor veel verhalen van dat hij te strak zou zitten.. En comfort vind ik best belangrijk bij een koptelefoon.

ik heb even vluchtig door dit forum gekeken en dr staat een hoop sheit in.
ten eerste :
ga naa www.head-fi.org voor een site over deze topic
voor een beknopt overzocht ga naar www.headphone.com

ik heb een maand of 3 onderzoek gedaan naar de beste koptelefoon en hier kwam ik op uit:

beste koptelefoon <100 euro = sennheiser HD 280 PRO _/-\o_ (goedkoopste bij www.bestelict.nl)
beste koptelefoon <50 euro = AKG K 81 DJ (goedkoopste bij www.redcoon.nl)

zelf heb ik de sennie _/-\o_

die demp 20 decibel :) heeeerlijk in de metro of als er vervelende mensen tegen je praten :)
en het geluid is top!

ps:
de ARG zit goed een paar vrienden van mij hebben hem en zij zit niet te strak. hij zit wel OP je oor ipv OVER je oor.
nog een kleine tip als je de AKG koopt :
haal het vliesje dat in de koptelefoon zit eruit dan wordt het geluid veeeeeeeeeeeel zuiverder!

johanwindhoos wijzigde dit bericht 16-02-2007 19:17 (17%)

tralalallaa

quote:
tropicaldanny schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 15:52:
Ik ben op zoek naar een nieuwe koptelefoon voor rond de 80¤. Mijn muziekvoorkeur gaat vooral uit naar hardcore/hardstyle dus er moet een flinke bass inzitten en ik gebruik hem alleen voor pc. Ik heb zelf al een beetje rond gekeken op verschillende sites maar ik kom er toch nog niet helemaal uit. Ik twijfel tussen deze modellen:

Sennheiser HD485 Zelf ben ik zeer bekend met dit merk omdat ik er ook al oordopjes e.d. van heb, dus met de kwaliteit zit het volgens mij wel goed.
Stanton DJ Pro 2000 Deze koptelefoon wordt mij vaak aangeraden als ik rondvraag in mijn omgeving en is ook nog eens scherp geprijsd.

Ik zou dus graag advies willen hebben voor welke ik moet nemen.
Als iemand nog een beter alternatief heeft dat in dit budget past hoor ik dat graag!
Ik heb de HD485 en ik ben er echt héél tevreden over. De beste ¤85 die ik ooit heb uitgegeven! Hij is echt warm en vol maar geeft de hoge tonen ook zuiver weer. Een échte aanrader als het van mij afhangt!

Still dreaming of my quad-core, 8 GB, 1 TB HDD, dual SLI, ... system - Hey, that's just a Mac Pro :-D

moet je voorstellen
die sennis die ik kocht was de beeste 99,92 die ik heb uitgegeven :P
EARgasms gegarandeerd _/-\o_

tralalallaa

quote:
tropicaldanny schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 18:41:
[...]
Hoe zit het met hem comfort van de k81DJ? Ik heb al zitten denken om deze te kopen maar ik hoor veel verhalen van dat hij te strak zou zitten.. En comfort vind ik best belangrijk bij een koptelefoon.
Hij zit wel wat stevig op de oortjes, maar persoonlijk vind ik het niet oncomfortabel.Van het weekend er nog anderhalf uur mee in de trein gezeten en dat ging prima. Naar verloop van tijd zal hij wel wat bijrekken, en anders klem je hem een nachtje over een bal heen.
Verder bevalt hij goed, mooi geluid (stuk beter dan de K-26P) voor dit type hoofdtelefoon en ideaal voor gebruik in het openbaar vervoer waar ik hem dus voor gekocht heb. Alleen het snoer is nogal lang uiteraard, maar dat is op zich ook nog wel in te korten.

Reg. datum: 26 december 2005

quote:
johanwindhoos schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 19:14:
...
ik heb een maand of 3 onderzoek gedaan naar de beste koptelefoon en hier kwam ik op uit:

beste koptelefoon <100 euro = sennheiser HD 280 PRO _/-\o_ (goedkoopste bij www.bestelict.nl)
beste koptelefoon <50 euro = AKG K 81 DJ (goedkoopste bij www.redcoon.nl)
...
Dan heb je het wel over gesloten modellen, wellicht handig om erbij te vermelden, aangezien open modellen geacht worden een betere geluidskwaliteit te leveren (met als nadeel geluid van/naar de buitenwereld)

Reg. datum: 11 september 2003

Mijn Sennheiser PMX-60 is (weer) kapot. De vorige had na een jaar een kabelbreuk, deze heeft nu na krap een half jaar. Maar weer op laten sturen denk ik.

Heb een week terug Sennheiser mx51 oordopjes gekocht, maar ben er niet echt tevreden over. Denk niet dat ik in de prijsklasse ¤25-¤30 snel tevreden ben over oordopjes. Vind oordopjes/headphones echter niet meer geld waard dan die 30 euro, dus ga ik kijken of ik in die prijsklasse wel goede headphones (neckband) kan vinden. Heb nu de pmx30 besteld, op bol.com zie ik alleen maar positieve reviews, en het geluid schijnt op sommige punten zelfs beter te zijn dan de pmx60 dus het is het proberen waard.

It is I, Leclerq
Reg. datum: 03 april 2000

Ik heb sinds een paar uur de Sennheiser hd201, ik moet zeggen lekker geluidje wat erin zit en het schijnt alleen maar beter te worden als deze een beetje is ingespeeld (heb hem nu een half uurtje gebruikt ofzo).

Ik kan me alleen voorstellen dat je niet met zo'n groot ding over straat wil lopen maar voor de prijs hoef je het in ieder geval niet te laten (ik had hem voor 15 euro bij de wehkamp, komt wel 4,95 verzendkosten bij)

AMD Athlon 64 3200+, 1GB ddr pc3200, Sapphire X1900 GT, Coolermaster Centurion 5, Soundblaster X-Fi Fatal1ty

Bravia Commercial o//
Reg. datum: 04 december 2003

quote:
@r!k schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 14:30:
Ik heb sinds een paar uur de Sennheiser hd201, ik moet zeggen lekker geluidje wat erin zit en het schijnt alleen maar beter te worden als deze een beetje is ingespeeld (heb hem nu een half uurtje gebruikt ofzo).

Ik kan me alleen voorstellen dat je niet met zo'n groot ding over straat wil lopen maar voor de prijs hoef je het in ieder geval niet te laten (ik had hem voor 15 euro bij de wehkamp, komt wel 4,95 verzendkosten bij)
Dat is zeker waar, ik heb hem nu een maand of 8 denk ik, en heerlijk dit ding! Hij klinkt nu echt lekker, ook gewoon aan m'n iPod =) En ja, ik gebruik hem om mij even terug te kunnen trekken in de les (even om te leren of whatever) of in het OV, toch best lekker :) Niet zoveel omgevingsgeluid en zei hebben geen last van mij o//

Pagina: 1 2 3 4 ... 10 11 12 13 14 15 16 17 18 ... 23 24 25 26 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: