Hoofdcategorieën
Topicacties

Wat zijn goede headphones? deel 1

Pagina: 1 2 3 4 ... 9 10 11 12 13 14 15 16 17 ... 23 24 25 26 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 11 mei 2005

quote:
Cosmic Fool schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 11:01:
[...]
Wat kost een degelijke (niet-draagbare) hoofdtelefoonversterker eigenlijk?
Sja…een passend antwoord op deze vraag is niet makkelijk te vinden omdat individuele wensen erg verschillend kunnen zijn. Een simple maar goed instap model als de Corda HeadFive van Meier Audio kost al gauw zo’n ¤ 200 (helaas uitverkocht). De prijzen van goede hoofdtelefoonversterkers kan varieren van een paar honderd tot een paar duizend Euro zoals je kan zien bij bijv. Meier Audio of Headroom.

Persoonlijk vind ik dat de kwaliteit van een hoofdtelefoon moet in verhouding staan met de kwaliteit van een hoofdtelefoonversterker. Als je goed schema kan lezen en een beetje thuis bent in electronica componenten is DIY een betaalbare mogelijkheid.

Kenwood HD20GA7, Rio Carbon >> Etymotic ER6i, Shure E4, M³ (OPA627/637) > Beyerdynamic DT 880

Reg. datum: 04 oktober 2006

quote:
Aspa schreef op zaterdag 16 december 2006 @ 12:50:
[...]

Sja…
Persoonlijk vind ik dat de kwaliteit van een hoofdtelefoon moet in verhouding staan met de kwaliteit van een hoofdtelefoonversterker.
Jammergenoeg ken ik zelf niet genoeg van electronica om zelf een versterker te bouwen. Ken jij enkele betaalbare (¤200 à ¤300) hoofdtelefoonversterkers die volgens jou een goede synergie met de DT 990 hebben? Kan zo'n hoofdtelefoonversterker trouwens ook niet gebruikt worden als voorversterker voor een hi-fi installatie?

Na wat zoekwerk lijkt de Rega Ear (ca. ¤250) me wel een interessante versterker. Iemand ervaring met deze hoofdtelefoonversterker?

Cosmic Fool wijzigde dit bericht 16-12-2006 15:15 (10%)

Reg. datum: 10 september 2001

Ik heb vandaag de Sennheiser HD25 ontvangen. Best prijzig met z'n 180 euro, maar niets meer dan lof :)

Reg. datum: 11 mei 2005

quote:
Cosmic Fool schreef op zaterdag 16 december 2006 @ 14:22:
[...]
Ken jij enkele betaalbare (¤200 à ¤300) hoofdtelefoonversterkers die volgens jou een goede synergie met de DT 990 hebben? Kan zo'n hoofdtelefoonversterker trouwens ook niet gebruikt worden als voorversterker voor een hi-fi installatie?
Technisch gezien kan een hoofdtelefoonversterker wel dienen als voorversterker in een Hifi-installatie (geringe versterkingsfactor van ongeveer 2~20 keer). Toch door praktische redenen zoals te weinig ingangen en dus ook het ontbreken van een ingangsselector + uitgang(en) naar een eindversterker wordt een hoofdtelefoonversterker vooral voor hoofdtelefoons gebruikt.

Helaas ben ik niet zo thuis in commerciele hoofdtelefoonversterkers in deze (instap) segment.
Met jou budget kunt je wellicht beter kijken naar goede 2e hands hoofdtelefoonversterker zoals deze PPAv2 of deze Millett Hybrid. Het zijn goede DIY ontwerpen die commerciele hoofdtelefoonversterkers in deze prijsklasse ver achter zich laten.
(Een beetje off-topic, sorry Moderator :o )

Kenwood HD20GA7, Rio Carbon >> Etymotic ER6i, Shure E4, M³ (OPA627/637) > Beyerdynamic DT 880

Reg. datum: 04 oktober 2006

quote:
Aspa schreef op zaterdag 16 december 2006 @ 17:01:
[...]

Met jou budget kunt je wellicht beter kijken naar goede 2e hands hoofdtelefoonversterker zoals deze PPAv2 of deze Millett Hybrid.
Tweedehands en import uit The States zijn voor mij - wegens garantieredenen - geen optie. Waarschijnlijk is het dan verstandiger om een jaartje te sparen voor een goede versterker. De MF Xcan V3 en de CEC HD-51 zien er op het eerste gezicht veelbelovend uit.

Reg. datum: 21 november 2001

Wat zijn eigenlijk goede portable modellen(eventueel ook zelfbouw), die hier is wel "origineel behuisd" in ieder geval.

Verder interessante topics in dat off-topic kader:

Zelfbouw hoofdtelefoonamps (was: HD600 waar kopen)
koptelefoon versterkertje?
Goede versterker bij een Sennheiser hoofdtelefoon
Hoofdtelefoonversterker

En los vanGoT http://www.headwize.com bijvoorbeeld

Reg. datum: 30 december 2002

quote:
quinten_7 schreef op woensdag 13 december 2006 @ 12:56:
Weet iemand waar de sennheiser HD 595 zo goedkoop mogelijk te krijgen ?
Op Ebay is er een nieuwe met verzending +/- 130 euro..
Is het ergens anders goedkoper nog ?
Bij amazon.de (via) hifinessvoor 126 euro (50 Ohm versie), ex. verzendkosten!

Reg. datum: 21 november 2001

Verzend amazon.de tegenwoordig ook electronica naar NL? Deden ze voorheen niet (en nog steeds niet, net gecheckt).

Andere mogelijkheden in D zijn:

Specialpoint: Sennheiser HD 595 (50Ω) voor €119. Ze schrijven dat ze pas kunnen leveren in het nieuwe jaar. Verzendkosten naar NL zou je moeten achterhalen, kan bij verzenders in D varieren (bij kleine tot middelgrote producten) van €4 tot €30, waarbij moet worden opgemerkt dat Duitse verzenders bij gebruik van ontbinding "koop op afstand" alle verzendkosten moeten vergoeden bij terugzending van een product boven de €40.

Hirsch+Ille ook een HD 595 (120Ω) voor €113 met nog minimaal €12 verzendkosten erbij (zou je ook moeten achterhalen). Zeggen het ding meteen te kunnen versturen. Volgens mij hebben enkele GoT-ers al eens wat bij die winkel gekocht, je zou kunnen gaan zoeken naar ervaringen.

begintmeta wijzigde dit bericht 20-12-2006 22:03 (5%)

Reg. datum: 13 oktober 2005

Ik zit te denken om een PMX 100 te kopen, want de standaard oortjes van mijn mp3-speler (Zen Vision:M) zijn wel heel slecht ondertussen.
Nu reis ik veel met openbaar vervoer (student hé :P ) en ik vind het niet netjes als anderen (veel) last van mijn muziek hebben. Ik las echter dat de PMX 100 nog wel het nodige geluid lekt. Is dit heel erg, of valt dit in praktijk best mee?
En als het zo is, wat kunnen jullie mij anders aanraden. Ik vind een PMX 200 toch wel een beetje te prijzig.

Lekt behoorlijk ja. Kijk eens naar in-ear oordopjes. (er is een topic voor)

Reg. datum: 13 oktober 2005

Ik was eigenlijk op zoek naar een gewone koptelefoon met zo'n band in je nek.
Maar anders maar eens verder zoeken in het topic van de oordopjes

ph34r my [OGR-25] Cows

quote:
TheTMC schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 19:41:
Ik zit te denken om een PMX 100 te kopen, want de standaard oortjes van mijn mp3-speler (Zen Vision:M) zijn wel heel slecht ondertussen.
Nu reis ik veel met openbaar vervoer (student hé :P ) en ik vind het niet netjes als anderen (veel) last van mijn muziek hebben. Ik las echter dat de PMX 100 nog wel het nodige geluid lekt. Is dit heel erg, of valt dit in praktijk best mee?
En als het zo is, wat kunnen jullie mij anders aanraden. Ik vind een PMX 200 toch wel een beetje te prijzig.
Valt mee imho : Reis elke dag met OV en in de normale nieuwe metro's kan ik zonder "lekken" en goed mijn muziek horen en hoort mijn omgeving niks :)

PMX 100 en Samsung YH-J70.

HELP GoT TO THE TOP
Gij zult met mij uw CD's branden NERO B)
Hoe houdt een netwerkbeheerder zijn conditie op peil op het werk :?
Touwtje springen met een UTP kabel

Reg. datum: 11 februari 2006

wat vinden jullie van de Audio-Technica ATH-SJ5?

http://www.audiocubes.com..._Portable_Headphones.html

Bravia Commercial o//
Reg. datum: 04 december 2003

quote:
Ik heb 's gezocht, en ze zijn er erg positief over in een tweetal reviews:
http://www.audiotstation.com/forum/showthread.php?t=32301

Bij audiocubes is hij maar 52 euro, best een alternatief voor mijn AKG K81DJ (leveringsproblemen, order cancelled :X), die hier overigens bij de 1e review flink wordt vergeleken met deze AT koptelefoon, en dat deze er stukken beter uitkwam!
Jeune loop

Heb nu de Koss KSC75. Vind het meer een koptelefoon dan oordopjes, dus ik post het hier maar :)

Kan hem echt iedereen aanraden; wellicht wel de meeste "bang for buck" op het moment. Vooral voor rock zijn ze erg goed; goede baspunch (punch; geen moddervadsige bass) en vooral schitterende highs. Plus dat ze lekker zitten, voor een kwart van de prijs beter klinken dan headphones die (dus) vier keer zo duur zijn, en ze geen extra amplificatie behoeven (qua volume dan).

leokennis wijzigde dit bericht 30-01-2007 01:14 (15%)

leoaq.fm // Spatie Gebruik / I was bent over a broken pinball machine in a bowling alley and I threw it all away.

Reg. datum: 11 februari 2006

quote:
stevenP schreef op maandag 15 januari 2007 @ 20:31:
[...]

Bij audiocubes is hij maar 52 euro, best een alternatief voor mijn AKG K81DJ (leveringsproblemen, order cancelled :X), die hier overigens bij de 1e review flink wordt vergeleken met deze AT koptelefoon, en dat deze er stukken beter uitkwam!
Ik denk eraan om ze te kopen.. :)

Reg. datum: 21 oktober 2004

Ik wil binnenkort een mid-range hoofdtelefoon gaan kopen. Ik ben na mijn zoektocht op twee verschillende modellen uitgekomen, namelijk:
- Grado SR-80 (+/- ¤ 120,-)
- AKG K 240 studio (+/- ¤ 140,-)

Bij de Grado zijn veel mensen erg te spreken over de geluidskwaliteit. Alle soorten muziek worden haast perfect weergegeven. Dat komt goed uit voor mij, aangezien ik van veel verschillende muziekstijlen houd. Helaas zit de hoofdtelefoon niet comfortabel. Mensen zeggen al na 2 uur pijn aan hun oren te krijgen.

Bij de AKG zijn mensen ook te spreken over de geluidskwaliteit. Daarnaast zouden de headphones heel comfortabel zitten. Iets wat ik toch ook belangrijk vind. Helaas zie ik in vrij veel reviews dat de AKG al na 1 of 2 jaar kapot is. In de meeste gevallen houdt de linkerkant er compleet mee op. Dit gaat dan wel over een iets ouder model, en misschien is dit inmiddels opgelost.

Het grootste probleem voor mij, is dat ik nog nergens een winkel in NL heb gevonden waar ik ze kan passen en beluisteren. Mijn vraag is dus of iemand met een van deze twee hoofdtelefoons ervaring heeft. Verder sta ik natuurlijk ook open voor andere suggesties.

Zijn wel 2 verschillende modellen. Zoek je een open of gesloten koptelefoon? En voor welk doel?

De Sennheiser HD25-1 valt in de categorie van de AKG 240, alleen klinkt de Sennheiser een flink stuk beter (zeer goede bass, goede detaillering en i.t.t. de AKG 240 een hoge efficiëntie)

Ik heb 'm zelf ook gekocht na een tijdje goed zoeken en vergelijken.

Reg. datum: 21 oktober 2004

Het liefst heb ik een open koptelefoon. Ik wil 'm voornamelijk gebruiken voor thuis muziek luisteren en maken, en misschien nog dvd's kijken.
Reg. datum: 24 juli 2000

Ik zit me al een tijdje met een vraag hoe 't eigenlijk zit met de kans op gehoorbeschadiging met een headphone. Met oordoppen is het risico vrij groot, maar bij de meeste portable media heb je wel gehoor beschermings mogelijkheden in de vorm van volume beperking. Maar een headphone sluit je toch meestal aan op een fatsoenlijke versterker die toch meestal aardig wat vermogen kunnen geven. Het lijkt me dan in zulke situaties toch vrij lastig om te kunnen bepalen wanneer je risico loopt op gehoorbeschadiging, vooral omdat je vaak wendt aan bepaald volume. Ik ben toch eigenlijk benieuwd of er handige manieren bestaan om gehoor beschadiging te voorkomen met headphones, zonder een decibel meter zou ik het toch lastig vinden om te bepalen waar de grens ligt. Dit is ook een beetje wat me nog weerhoudt om tot aankoop van een headphone over te gaan.

Bravia Commercial o//

quote:
defiant schreef op maandag 29 januari 2007 @ 20:53:
Ik zit me al een tijdje met een vraag hoe 't eigenlijk zit met de kans op gehoorbeschadiging met een headphone. Met oordoppen is het risico vrij groot, maar bij de meeste portable media heb je wel gehoor beschermings mogelijkheden in de vorm van volume beperking. Maar een headphone sluit je toch meestal aan op een fatsoenlijke versterker die toch meestal aardig wat vermogen kunnen geven. Het lijkt me dan in zulke situaties toch vrij lastig om te kunnen bepalen wanneer je risico loopt op gehoorbeschadiging, vooral omdat je vaak wendt aan bepaald volume. Ik ben toch eigenlijk benieuwd of er handige manieren bestaan om gehoor beschadiging te voorkomen met headphones, zonder een decibel meter zou ik het toch lastig vinden om te bepalen waar de grens ligt. Dit is ook een beetje wat me nog weerhoudt om tot aankoop van een headphone over te gaan.
Omdat het geluid natuurlijk direct op je oor wordt geprojecteerd, ervaar je het al snel als 'hard'. Natuurlijk wel je wel aan een bepaald volume (ik drum, ik merk dat ik een hoop kan hebben inmiddels :+ ) maar dat betekend nog niet dat jij hem echt open moet draaien. Als jij het rustig houdt op je kop, is er helemaal niks aan de hand :) Zelfde geld voor oortjes, die zijn misschien nog wel gevaarlijker omdat daar hélemaal geen andere lucht meer bij komt!
Reg. datum: 25 juli 2005

Hebben jullie nog suggesties voor een goede headphone die je oren helemaal omsluit, voor ongeveer max. 50E? En dan vooral een die ook op betrekkelijk lage volumes goed geluid geeft. Ik speel nu namelijk een paar maanden gitaar en moet toch best vaak met headphones op oefenen, om anderen niet te storen :+ Het probleem tot nu toe was alleen dat mijn inmiddels overleden plantronics headset (weet niet precies welk type, het was die ene van ongeveer 30E) geen goed geluid gaf op laag volume als ik hem in mijn versterker plugde. Het ging pijn aan mn oren doen als ik een beetje helder geluid wilde.
Verder moet ie ook een beetje geluiddempend zijn als het even kan. Een drummer naast je oren in een kleine bijna ongeisoleerde oefenruimte is niet zo fijn, vooral de bekkens :P

Jaja, weet het. Ik ga morgen is even uitproberen bij de MediaMarkt ofzo, maar wil alvast een beetje een idee hebben zodat ik weet waar ik naar moet kijken.

Macbook Pro, 640 WD extern

Bravia Commercial o//

quote:
Clox schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 17:27:
Hebben jullie nog suggesties voor een goede headphone die je oren helemaal omsluit, voor ongeveer max. 50E? En dan vooral een die ook op betrekkelijk lage volumes goed geluid geeft. Ik speel nu namelijk een paar maanden gitaar en moet toch best vaak met headphones op oefenen, om anderen niet te storen :+ Het probleem tot nu toe was alleen dat mijn inmiddels overleden plantronics headset (weet niet precies welk type, het was die ene van ongeveer 30E) geen goed geluid gaf op laag volume als ik hem in mijn versterker plugde. Het ging pijn aan mn oren doen als ik een beetje helder geluid wilde.
Verder moet ie ook een beetje geluiddempend zijn als het even kan. Een drummer naast je oren in een kleine bijna ongeisoleerde oefenruimte is niet zo fijn, vooral de bekkens :P

Jaja, weet het. Ik ga morgen is even uitproberen bij de MediaMarkt ofzo, maar wil alvast een beetje een idee hebben zodat ik weet waar ik naar moet kijken.
Ik kan je de Senneiser HD201 aanraden, ik gebruik hem zelf voor het drummen (met muziek meespelen) maar is ook heerlijk op school / ov om je even af te sluiten van de rest! :)
Hij sluit volledig om je oren, is een gesloten type: zet je muziek aan, hoor je de omgeving een heel stuk minder!
te vinden op Wehkamp
Reg. datum: 10 mei 2005

-dubbelpost-

GSL wijzigde dit bericht 01-02-2007 00:22 (97%)

Reg. datum: 10 mei 2005

quote:
stevenP schreef op maandag 15 januari 2007 @ 20:31:
[...]

Hmm ziet er uit als een mooie vervanging voor mijn versleten sony mdr-v300. :) Ik ga ze denk ik ook maar ns bestellen volgende week :9

http://www.watch.impress.co.jp/av/docs/20061005/aut2_06.jpg

GSL wijzigde dit bericht 01-02-2007 00:09 (4%)

Pagina: 1 2 3 4 ... 9 10 11 12 13 14 15 16 17 ... 23 24 25 26 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: