Gathering of Tweakers

Quicksearch
quote:
Yapser schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 19:00:
Gooi 'm maar dicht als het niets is :+

Koss heeft ook een aantal goede neckbands evenals Sony. Ik ga morgen een Koss Sporta Pro halen voor een wel hele lage prijs bij de Free record shop, toch maar gebruikmaken van een prijsfoutje tenzij ie echt zo goedkoop is. De bass is vrij goed bij deze hoofdtelefoon.

Naar aanleiding van je tip heb ik ze ook besteld. Nu (15min. later) zijn ze van de site verdwenen. Met Search zijn ze wel te vinden, maar dan wordt er aangegeven dat ze niet te leveren zijn :?
Ben benieuwd of je ze vandaag op hebt kunnen halen, anders ben ik bang dat de artikelen na 4 weken niet voorradig zijn en door Free Record Shop automatisch geannuleerd worden, zoals ze in de orderinformatie zeggen.

Misschien moet je even alle 'reviews' die er nu al in staan in de topicstart zetten?
quote:
begintmeta schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 11:27:
Bij Hirsch+Ille is die nu blijkbaar maar ¤222 (nog 2xzoveel dan een K501 natuurlijkj...)
Met zo'n prijs wordt het ding wel een stuk interessanter. Ook zijn voorganger is zo te zien goed te betalen met een prijs van 170 euro...
quote:
(Zou een hoofdtelefoon niet eerder in AV passen, als een gadget wordt zo'n lomp ding toch niet echt gezien)
offtopic:
Heb ik ook een beetje, echter niet om de zelfde reden. (Mijn ultieme gadget is een digitaal huis zoals Philips er een heeft. Niet echt "handzaam"... :P ) Er is eens een discussie geweest over de beste plek voor het oordopjestopic. Oordopjes zouden namelijk noodzaak zijn, anders kan je geen muziek horen. Die muziek komt echter uit een gadget, waarmee oordopjes ook een gadget worden. De enige uitzondering hierop is gebruik voor monitorring, maar dat is een erg kleine groep.
Nou is, simpel gezegd, maar 50% van de hoofdtelefoons voor gadgets (in het geval van GoT, portable gebruik) bedoelt. De andere helft gebruik je thuis, via een vaste versterker. Daarmee zijn ze net als luidsprekers onderdeel van een HiFi/HT systeem en passen ze beter in AV.
Dit topic kan dus moeilijke ergens geplaatst worden waar het 100% past. Maar nu het ik al een beetje het idee dat het topic kaar HiFi, Studio en DJ hoofdtelefoons gaat neigen. Vooral omdat deze veel duurder zijn dan neckbands e.d. waardoor men er meet over wil lezen en discussiëren voor dat men op aanschaf over gaat. jm2c

Ik ben zelf trouwens in het bezit van een Sennheiser HD201, zoals zoveel tweakers. Dit gesloten modelletje is met nog geen 30 euro erg goedkoop. Desondanks valt dat er niet aan af te horen. Het bereik is voldoende, maar de ballans is uitermate goed. Alle frequenties zijn goed vertegenwoordigd. Voor sommige bronnen kan de laagweergave wat tegenvallen, maar dat is met het gebruik van een beetje equalizer op te lossen. Ik heb er zelf geen last van gezien ik hem voornamelijk in combinatie met een Creative Audigy 2 gebruik. Deze kaart klinkt van zichzelf vrij warm.

Daarnaast heb ik een Philips SBC-HP890. Het is een monster van een ding, in uiterlijk en formaat, maar hij is wel erg licht. In combinatie met de zachte bekleding van de grote schelpen zit dit heerlijk. Ik kan ze uren achtereen ophebben zonder enige vorm van irritatie. Dat is een van de redenen waarom ik ze gekocht heb. Ze worden namelijk vooral gebruikt tijdens het kijken naar films (de HD201 gebruik ik voor muziek). Aangestuurd door een Marantz SR4500 zijn ze daar erg geschikt voor. Niet alleen de brede soundstage, maar ook de goede basweergave geeft een bijna surroundgevoel. Het laag gaat diep en is krachtig, maar zal niet modderig, laat staan boomerig worden. Verschillende instrumenten blijven te onderscheiden.
De reden dat ik ze niet voor muziek gebruik is dat ze vrij soft zijn. Ze stralen een zekere rust uit. Het felle karakter van de HD201 bevalt me nou eenmaal beter voor muziek. Ook dit is, met ongeveer 60 euro, een goed betaalbaar model. Dat komt voornamelijk doordat het een opvolger heeft in de vorm van de HP895.

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

Geluk = gelul met een k

Philips SBC HS500

http://images.amazon.com/images/P/B00005OTG6.01.LZZZZZZZ.jpg
Gebruik:
PC: Creative Soundblaster Live!
MP3speler: Samsung CD yepp HM200

Geluid :
Prima geluid, de bas is flink aanwezig maar wil soms wel wat opgeblazen klinken de hoge en middentonen zijn prima vertegenwoordigd.

Comfort :
Zit perfect lekker licht en je kunt hem een poos ophouden zonder last van je oorschelpen te krijgen. Het plastic wil echter nogal makkelijk verbuigen dus in je tas laten rondslingeren is niet aan te raden.

Kwaliteit :
Redelijk naa een jaar gebruik enige slijtage aan het shuimrubber rond de oordoppen.Moet er wel bijzeggen dat ik hem aardig mishandel.

Prijs :
¤ 20 - 30

Herby wijzigde dit bericht 25-08-2005 12:57 (12%)
Reden: typo's en foto

Compromis ?! Hoezo heb ik het mis dan? | Specs

Ze staan nu weer op de site en zijn leverbaar. Voor ¤15 moeten dit (als je bijv. op head-fi kijkt) topkoptelefoons zijn, dus sla je slag!
quote:
mavave schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 11:56:
[...]

Naar aanleiding van je tip heb ik ze ook besteld. Nu (15min. later) zijn ze van de site verdwenen. Met Search zijn ze wel te vinden, maar dan wordt er aangegeven dat ze niet te leveren zijn :?
Ben benieuwd of je ze vandaag op hebt kunnen halen, anders ben ik bang dat de artikelen na 4 weken niet voorradig zijn en door Free Record Shop automatisch geannuleerd worden, zoals ze in de orderinformatie zeggen.

Reg. datum: 24 december 2002

Philips SBC-HP890
http://img352.imageshack.us/img352/6729/sbchp8903ep.gif

Gebruik
via Geluidskaart (Soundstorm)
en stereoset

Geluid
Geluid is perfect, zeker voor het geld, denk dat er voor het geld (69 euro) weinig beters te krijgen valt. Alles is aanwezig, alleen is de bass soms wat overheersend, maar dat valt uiteindelijk ook nog wel mee.

Comfort
Comfort is erg goed, hij is wel erg groot maar zit wel erg comfortabel en stevig op je hoofd :P

Kwaliteit
Dit is zover ik weet het enige zwaktepunt van deze koptelefoon, heb hem al een keer ter reparatie op moeten sturen omdat er wat afgebroken was bij de oorschelp, en hij voeltook niet erg stevig aan

Prijs
60/70/80 euro

quote:
Wijnands schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 11:24:
Ik heb de laatste jaren zoveel bagger van Sony gezien dat ik eigenlijk niet kan geloven dat ze toch nog iets goeds maken qua geluid. Maar, als ik zie hoeveel mensen toch tevreden zijn met Sony produkten, misschien moet ik ze toch 's proberen.

Ik ook deze

http://www.sennheiser.nl/nl/icm_nl.nsf/root/products_sennheiser_headphones_hi-fi-wired_04485

Goede open air hoofdtelefoon, die eggos zijn closed.

quote:
Shapeshifter schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 10:19:...
Deze geeft veel beter geluid dan mijn AKG (Zelf geluisterd bij Staffhorst) en ziet er imo veel beter uit. De prijs is er dan ook wel naar, en ik heb hem nog nergens onder de ¤300,- gezien.
2e hands proberen, ik heb HD600's gezien op marktplaats vanaf ¤120,-! Bijkomend voordeel is dat ze al ingespeeld zijn voor je :)

EAC > Ogg vorbis -q6 > Cowon D2 > Westone ES2 > Oor

AKG K701
Reg. datum: 13 augustus 2003

Pioneer HDJ-1000

http://www.midweststereo.com/Merchant2/graphics/00000001/piohdj1000-l.jpg

Type: Tightly closed dynamic headphones
Frequency Range: 5 to 30,000 Hz
Impedance: 40 Ohm
Maximum Input: 3,500 mW
Output Sound Level: 107 dB/mW
Unit Type: 50 mm dome
Plug: 3.5 mm 3P mini plug (gold-plated)
Weight: 270g (excluding cord)
Accessories: 06.3 mm 3P plug adapter with screw & carrying bag
Connection cord: 3.94 ft long single coiled cable (approx. 9.84 ft when straight)

Ze gaan hard, diepe bass, mooi geluid, heel goed afstelbaar, mono switch en zien er wel aardig uit 8)

Nadeel alleen. als je em in NL haalt kost ie je ruim 190 euri. Heb mijne destijds ook besteld bij audiocubes.com

<< 40D, 60 Macro, 10-22, 24-70, 70-200, 1.4x, 430EX, GM5540, Vertex 200 AW >>

quote:
LightYears schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 13:55:
[...]

2e hands proberen, ik heb HD600's gezien op marktplaats vanaf ¤120,-! Bijkomend voordeel is dat ze al ingespeeld zijn voor je :)
Dat is duur zeg... of bedoel je vanaf 120 omlaag? 50 euro minder dan een nieuwe is niet heel goedkoop hoor...

begintmeta wijzigde dit bericht 25-08-2005 14:41 (10%)

Als iemand hem voor (veel minder) verkoopt, kan je er bijna vanuit gaan dat-ie zodanig mishandeld is dat jij hem niet meer wilt hebben. :P En 120 euro vind ik heel netjes voor:
quote:
HeadRoom schreef:
From the day we first heard this headphone we considered it the world’s best. It has now given up its position to the HD650 and Beyer DT880, but at some 40% less for world class performance, it remains a very good value. (...)

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

Philips SBC HP200

http://www.consumer.philips.com/catalog/SB/SBCHP200_00_webImageFullSize.jpg

Geluid
Zeker in deze prijsklasse (budget; 13 euro) een helder en krachtig geluid. Strakke bassweergave (Philips ;)). Getest met een Iriver ifp-1090. Veel waar voor je geld. Best realistische geluidsweergave, dit zorgt er helaas ook voor dat je op apparaten met slechte geluidskwaliteit/bij slechte opnames de fouten goed hoort :D. Soms kan je het geluid "voelen" in je oren. Bijvoorbeeld bij diepe bassen, of het aanslaan van een accoustische gitaar.
De hoofdtelefoon laat redelijk wat omgevingsgeluid door. Persoonlijk vind ik dat fijn omdat het geluid dan wat ruimtelijker klinkt. Wil je juist een afgesloten model, dan kan je deze beter niet kopen.

Gebruik
Door zijn forse uiterlijk niet echt geschikt voor onderweg. Ik gebruik hem zelf voor bij de computer en voor het thuis muziek luisteren op mijn mp3-speler.

Draagcomfort
Persoonlijk vind ik ze prima zitten. Je moet er wel op letten dat je de draagband op de goede lengte zet (Ik had em eerst te strak > ging vervelend voelen bovenop mijn hoofd). Na een lange gamesessie wil hij nog wel eens zorgen voor ietwat warme oren. Het stuk dat tegen je hoofd zit is van stof. Hij zweet dus niet.

Robuustheid
Stevige meuk. Dikke kabels en een rechte plug. Mijn exemplaar heeft al meerdere valpartijen en "kabelsnags" overleefd. Mocht de kabel toch kaduuk gaan: De kabel is helaas niet los te koppelen van de "oorkleppen" maar dat is ook niet te verwachten in deze prijsklasse.

Belangrijke Specs
Frequentiebereik: 15 - 22,000 Hz
Impedantie: 32 ohm
Maximaal ingangsvermogen: 500 mW
Gevoeligheid: 106 dB
Kabel: 2m, verchroomde mini-jack met meegeleverde converter

Prijs
Laatst bij de Mediamarkt gezien voor E 12,95. Is nog wel eens goedkoper geweest. Deze hoofdtelefoon is qua prijs prestatieverhouding echt een toppertje. Is eens beste koop geweest in de consumentengids.

cvheereveld wijzigde dit bericht 25-08-2005 14:38 (8%)
Reden: Specs en beste koop consumentengids erbij gezet

Reg. datum: 23 november 2003

Zo ff de topicstart ge-edit, pff wat een takkewerk :)

Ik kon niet aan de Sporta Pro komen in de winkel, maar ik heb 'm ook op internet besteld. Wel 2 weken wachten maargoed :&#039;(

Ik wou hier destijds ook aan beginnen, misschien heb ik nog een proefversie van mijn topicstart (ERG uitgebreide layout, alleen geen echte inhoud, wat kleine FAQjes. Mail me even op fanthom(punt)raven@gmail.com

Zelf heb ik:

HD-25 van Senneheiser
MX400 van Sennheiser
Sony Streetstyle (Weet ik veel welke, de enige goede streetstyle is de HD25, (die kan je dragne als een streetstyle, vet handig voor m'n haar) ik snap niet dat zoveel mensen ook hier die dingen hebben)
Sone Ex-71
En een PX200 die ik graag aan iemand in almere doorverkoop voor 40 euro, met bon van de media markt.
Oh, en Koss KSC-50jes, die zijn ook erg leuk.

Q6600 - 8800GT - P5N32-E SLI Plus - 4 GB PC5300 - Thermalright/Nexus/Antec

Reg. datum: 01 september 2001

Misschien is het een idee om de lay-out te jatten (wel even vragen natuurlijk ;)) van het "Wat zijn goede oordopjes" topic?

Ook zou ik graag échte headphones erin zien, die on-the-move dingen zijn belachelijk (imho ;)), en lijken nog meer op oordopjes dan op headphones :P
Gewoon aparte vergelijkingstabelletjes lijkt me prima werken.

quote:
Jan schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 21:11:
Misschien is het een idee om de lay-out te jatten (wel even vragen natuurlijk ;)) van het "Wat zijn goede oordopjes" topic?

Ook zou ik graag échte headphones erin zien, die on-the-move dingen zijn belachelijk (imho ;)), en lijken nog meer op oordopjes dan op headphones :P
Ik heb een lay-out gereed, dnek ik. Dan hoef je niks te jatten, en die van WZGO werkt ook niet goed voor 50 koptelefoons :P.

quote:
Jan schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 21:11:

Maar die on-the-move dingen hebben ook een niche ... 3 topics over head(-fi)?

EAC > Ogg vorbis -q6 > Cowon D2 > Westone ES2 > Oor

quote:
LightYears schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 21:31:
[...]

Hier mogen ook echte koptelefoons, er zijn alleen nog geen reviews. Ik heb wel een HD25, maar mijn oren zijn niet heel erg goed. (Probleempje met stel buizen of iets in die trend. Moet worden geopereerd, kan nog best horen)

Mag trouwens wel naar Audio Video en Hifi, daar wou ik de mijna ook plaatsen.

Edit: Darn, ik kan de layout niet meer vinden.

ExNomenDei wijzigde dit bericht 25-08-2005 21:55 (14%)

Guitarist Gamer
Reg. datum: 24 november 2003

quote:
LightYears schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 21:31:
[...]

Er is blijkbaar wel een markt voor, bovendien is dit GoTweakers, een nice op zich :P

always upgrading.

Reg. datum: 23 november 2003

* Yapser heeft geen verstand van topic-layouts etc. soz :)

Anyway, heb m'n Sporta Pro ook besteld en ben benieuwd...

Geluk = gelul met een k

quote:
Yapser schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 07:39:
* Yapser heeft geen verstand van topic-layouts etc. soz :)

Anyway, heb m'n Sporta Pro ook besteld en ben benieuwd...
Spiek dan bij een andere startpost. Kun je het mooi even in tabellen verdelen ;)

Paarse Layout \o/

quote:
Wijnands schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 11:24:
Ik heb de laatste jaren zoveel bagger van Sony gezien dat ik eigenlijk niet kan geloven dat ze toch nog iets goeds maken qua geluid. Maar, als ik zie hoeveel mensen toch tevreden zijn met Sony produkten, misschien moet ik ze toch 's proberen.
Die eggo's schijnen wel redelijk ok te zijn. Maar Sony maakt ook wat high-end spul. Hun MDR-CD3000 bijvoorbeeld is gewoon goed. (Maar duur.)

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

http://www.mister-q.nl/os...mages/Sennheiser_PX10.jpg

Sennheiser PX10

Gebruik:
MP3speler: Muvo2 5Gig

Geluid:
Goed geluid, lekkere zware bas en goede hoge- en middentonen

Comfort:
Hij is erg licht dus je hebt er geen last van als je hem op hebt. Ik heb er na een paar uur nog geen last van gekregen. Het plastic is erg goed te buigen, dus hij zal niet zo snel afbreken.
Enige nadeel, ik heb lange haren, en als die tussen de koptelefoon en de oorschelp zitten, zit ie erg oncomfortabel.

Kwaliteit:
Ik heb hem vandaag pas gekocht, dus daar kan ik nog weinig over vertellen. Wel voelt het allemaal stevig aan.

Prijs:
¤ 20 (Expert)

Geluk = gelul met een k

De shennheiser PX10 is dat niet meer een stel oordopjes met een band? Grensgeval :&gt;

Zoiets ja, maar goed, als die band eropzit is het een hoofdtelefoon :D

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws