Philips SBC HP200
Geluid
Zeker in deze prijsklasse (budget; 13 euro) een helder en krachtig geluid. Strakke bassweergave (Philips

). Getest met een Iriver ifp-1090. Veel waar voor je geld. Best realistische geluidsweergave, dit zorgt er helaas ook voor dat je op apparaten met slechte geluidskwaliteit/bij slechte opnames de fouten goed hoort

. Soms kan je het geluid "voelen" in je oren. Bijvoorbeeld bij diepe bassen, of het aanslaan van een accoustische gitaar.
De hoofdtelefoon laat redelijk wat omgevingsgeluid door. Persoonlijk vind ik dat fijn omdat het geluid dan wat ruimtelijker klinkt. Wil je juist een afgesloten model, dan kan je deze beter niet kopen.
Gebruik
Door zijn forse uiterlijk niet echt geschikt voor onderweg. Ik gebruik hem zelf voor bij de computer en voor het thuis muziek luisteren op mijn mp3-speler.
Draagcomfort
Persoonlijk vind ik ze prima zitten. Je moet er wel op letten dat je de draagband op de goede lengte zet (Ik had em eerst te strak > ging vervelend voelen bovenop mijn hoofd). Na een lange gamesessie wil hij nog wel eens zorgen voor ietwat warme oren. Het stuk dat tegen je hoofd zit is van stof. Hij zweet dus niet.
Robuustheid
Stevige meuk. Dikke kabels en een rechte plug. Mijn exemplaar heeft al meerdere valpartijen en "kabelsnags" overleefd. Mocht de kabel toch kaduuk gaan: De kabel is helaas niet los te koppelen van de "oorkleppen" maar dat is ook niet te verwachten in deze prijsklasse.
Belangrijke Specs
Frequentiebereik: 15 - 22,000 Hz
Impedantie: 32 ohm
Maximaal ingangsvermogen: 500 mW
Gevoeligheid: 106 dB
Kabel: 2m, verchroomde mini-jack met meegeleverde converter
Prijs
Laatst bij de Mediamarkt gezien voor E 12,95. Is nog wel eens goedkoper geweest. Deze hoofdtelefoon is qua prijs prestatieverhouding echt een toppertje. Is eens beste koop geweest in de consumentengids.
cvheereveld wijzigde dit bericht 25-08-2005 14:38 (8%)
Reden: Specs en beste koop consumentengids erbij gezet