Hoofdcategorieën
Topicacties

Gratis bellen met VoipBuster [deel 2]

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 41 42 43 44 last

Nieuw Topic
Frutter

Sinds een weeekje ofzo bel ik intern via een asterisk server. Deze routeert potentiëel gratis gesprekken via voipbuster.

Denk dat nu ongeveer 50% van deze gesprekken ook daadwerkelijk lukken; als * geen verbinding krijgt met voipbuster dan gaat het gesprek gewoon verder via kpn :)

Met andere woorden: ik ben best tevreden over de qualiteit van voipbuster! Okee, af en toe ligt het plat, maar ja :)

quote:
Thamart schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 19:12:
[...]

Het is gewoon zuivere koffie, men wil enkel graag dat je hun programma gebruikt en geen 3rd party. Lijkt me niet geheel raar omdat mensen anders bij hun via e-mail komen zeiken hoe ze VoiPBuster login moeten instellen bij bijv. FireFly. Daar heeft VoIPBuster ten eerste niks mee te maken en ten tweede kunnen ze zich wel bezig houden met nuttigere dingen. Zoals het netwerk in de lucht houden met goede kwaliteit. Als je dat nu eens in zou zien
Dit klopt volgens mij niet. Ik ben nog steeds in staat om via firefly (of asterisk zoals hierboven gemeld) verbinding te maken. VoipBuster maakt gelukkig gebruik van standaard protocollen zoals IAX2 en SIP. (ik gebruik overigens IAX2)

pistole wijzigde dit bericht 11-08-2005 21:22 (51%)

Ik frut, dus ik epibreer

Houdt van drop!
Reg. datum: 12 november 2004

quote:

Ik heb geen last van ruis maar dat het volume van de microfone continu word bijgesteld. Ik zie het windows volume balkje continu verschuiven.

Ook bij Skype hebben veel mensen hier last van. Dit heeft te maken met AGC = Automatic Gain Control. De applicatie wijzigt dus het volume naar een bepaalde sterkte. Bij mij dus veel te zacht.

Op het forum van Skype staan een aantal settings die je in een config bestand kan aanpassen en vervolgens werkt het bij mij met Skype perfect. Bij het voipbusterprogramma staan de settings in het register. Ik heb het een en ander veranderd maar het probleem blijft.

Iemand die mij kan helpen met het uitzetten van AGC in het register?

ik heb precies het zelfde probleem, helaas. ik heb de AGC sleutels gevonden in het register, maar daar kloot ik liever niet in (ben nogal n n00b ;) ) verder heeft het aan/uit zetten van de 20 dB boost geen/negatief effect, het volume wordt alleen maar naar beneden bijgesteld...

weet iemand hier misschien meer van, want het bellen wordt behoorlijk lastig :X

Een schop onder de kont geven is toch ook een vorm van motiveren?

forty-two
Reg. datum: 13 juni 2001

quote:
diquydiq schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 12:51:
Jullie hebben geen idee, wat het is om met de softphone van voipbuster over het netwerk van voipbuster een verbinding aan te gaan met bijvoorbeeld een DECT phone van philips 'dect 617' of een siemens 'GigasetA2':
Zelfs met het volumeniveau op nul komt er een werkelijk ondraagelijk ruis tevoorschijn.
Mensen die weten hoe het systeem functioneert kunnen mij redelijkerwijs wellicht wat meer over verklaren.

Het lijkt mij moeilijk zoniet onmogelijk te verklaren waarom het netwerk van voipbuster voor mevrouw A goed werkt en voor meneer B niets anders dan ellende is. :'( :'( :'(

Waarom vertellen mensen, die claimen goed te kunnen bellen, niet op wat voor een wijze zij dit weten te bereiken? Van wat naar wat bellen zij via het voipbusternetwerk? Dit soort van informatie is van cruciaal belang om een goede inzicht in de materie te krijgen.

P.S. mijn poort tot internet is de zyXel 2602/tiscali
als je een zyxel modem hebt, waarom gebruik je dan niet de voip poorten van dit apparaat. werkt bij mij erg goed. soms moet ik meerdere keren bellen om verbinding te krijgen (vooral buiten NL), maar als ik verbinding heb is de geluidkwaliteit gewoon goed. soms een beetje echo, maar dat is te verhelpen door in de voip settings in het modem, bij echo cancellation gewoon op apply te klikken, tijdens het bellen.

I love deadlines. I like the whooshing sound they make as they fly by.

Feyenoord Rotterdam

Ik ben tevreden, gister een account aangemaakt, paar contacts ingevoerd en gaan met die banaan...

Kwaliteit was ik best tevreden over, ook naar mobiel gebeld in NL en dat koste 0.25 dus das best prijzig, maar was gewoon ff om te testen.

* Roeligan is tevreden (nu nog een nummer :P)

Roeligan wijzigde dit bericht 12-08-2005 08:26 (7%)

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!

Tweak It OR leave it!
Reg. datum: 07 januari 2001

quote:
pistole schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 21:21:
Sinds een weeekje ofzo bel ik intern via een asterisk server. Deze routeert potentiëel gratis gesprekken via voipbuster.

Denk dat nu ongeveer 50% van deze gesprekken ook daadwerkelijk lukken; als * geen verbinding krijgt met voipbuster dan gaat het gesprek gewoon verder via kpn :)

Met andere woorden: ik ben best tevreden over de qualiteit van voipbuster! Okee, af en toe ligt het plat, maar ja :)

[...]

Dit klopt volgens mij niet. Ik ben nog steeds in staat om via firefly (of asterisk zoals hierboven gemeld) verbinding te maken. VoipBuster maakt gelukkig gebruik van standaard protocollen zoals IAX2 en SIP. (ik gebruik overigens IAX2)
Hoe maak je de verbinding via ISDN of via analoog? Ik wil ook een KPN lijn koppelen aan mijn Asterisk bak.

/dev/null

boerûh
Reg. datum: 18 augustus 2003

quote:
Webjunkie schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 21:19:
[...]

als ze dat gewoon op hun site zetten hoeft het niet veel werk te zijn.
nu ben je dagen aan het kloten met xlite of firefly terwijl het helemaal niet kan werken.

raar vind ik het dat er op dit forum mensen zijn die zeggen dat ze het wel voor elkaar krijgen, andere mensen zeggen dat het eerst wel werkte en nu niet meer en weer andere zeggen (zoals ik) dat het helemaal niet werkt met firefly of xlite.
Wat doe je moeilijk? Gebuik gewoon het programma van voicebuster zelf. Voor niks gaat de zon op, en daar houd het een heel eind mee op dus wees blij dat ze het aanbieden.

Reg. datum: 19 mei 2004

quote:
darkdesign schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 09:19:
[...]

Wat doe je moeilijk? Gebuik gewoon het programma van voicebuster zelf. Voor niks gaat de zon op, en daar houd het een heel eind mee op dus wees blij dat ze het aanbieden.

vta1000 + aeg dect setje = 125 euri dus dat het gratis is mag je van mij weg laten.
sommige mensen zeggen dus dat voipbuster + xlite werkt dus wil ik dat het bij mij ook werkt.

als dat moeilijk doen is .. :/

Feyenoord Rotterdam

Ja dat is moeilijk doen... dat jij zo'n opstelling koopt kan voipbuster.com niets aan doen... heb je ze bij hun gekocht?????

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!

Reg. datum: 19 mei 2004

quote:
Roeligan schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 09:55:
Ja dat is moeilijk doen... dat jij zo'n opstelling koopt kan voipbuster.com niets aan doen... heb je ze bij hun gekocht?????

als je dit topic door leest dat zal je er achter komen dat er pas een week of 2 problemen zijn met xlite en vb.
met 1 euro accounts werkt het wel en als je bij stort dan werkt het niet meer.. dat soort dingen.

ik heb het zootje gekocht in de veronderstelling dat het wel werkte.
als ze op hun site zetten dat het vb netwerk alleen met hun eigen proggie werkt dan kan ik (en velen met mij) stoppen met zoeken en proberen e.d.

kost hun webmaster misschien 2 minuten om de faq aan te passen...

Feyenoord Rotterdam

Das dan ook weer zo...

edit:

Misschien dat het een tijdelijk probleem is, is immers een béta?

Roeligan wijzigde dit bericht 12-08-2005 10:09 (66%)

Zou iemand misschien een mirror willen maken van het voipbuster programma?
Het lukt mij namelijk niet om deze via voipbuster.com binnen te halen. :/

Online Games, RCT & meer: www.demi-web.tk | KIJK DAAR OOK VOOR DE EMERGENCY-4 VERTALING

Reg. datum: 13 november 2004

quote:
dennistd schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 10:32:
Zou iemand misschien een mirror willen maken van het voipbuster programma?
Het lukt mij namelijk niet om deze via voipbuster.com binnen te halen. :/
http://s59.yousendit.com/d.php?id=EG4Z9UVM27COPFZ9LUZZ2800

administrator
Reg. datum: 04 maart 2002

quote:
FnF schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 19:25:
Ik probeer het ook aan de praat te krijgen, maar het wil niet echt lukken, wat ik ook intik voor nummer, ik krijg de hele tijd dit na de twee flitsen van Connecting, Dailing :
Call ended (The call was remotely disconnected (1))
This call is FREE!

Iemand enig idee hoe ik dit op kan lossen? Heb al van alles geprobeerd, maar wil niet echt lukken :(

verwijder de 0 voor je regio code eens

dus geen 0031 0538 249384
maar 0031 538 249384

Intel Core2 E4400 @ 3.2ghz (8x400) - Gigabyte P35 S3 - 2GB DDR2 PC6400 - Sapphire X1950 pro

Reg. datum: 20 juli 2005

Byte_Me, wie heb jij als voipserviceverlener? Is dat het netwerk van voipbuster (sip.voipbuster.com)?

En met wat voor een hardphone/softphone bel jij?

Zonder een gateway als bijvoorbeeld voipbuster, die haar server ten beschikking stelt valt er niet veel te bereiken.
Mijn probleem is dat hun softphone slechts toegang tot hun gratis netwerk verleent en het is juist deze softphone die ervoor zorgt dat de ontvangende partij in het bezit van een dect en/of een vaste lijnverbinding niets anders dan een storm aan ruis te horen krijgt. Beslist een voortreffelijke aanrader om - indien je - iemand niet mag mee te terroriseren!

Indien iemand van jullie zou willen ervaren hoe fijn het in het gehoor aanvoelt dan bel ik jou graag op; doe mij maar een mailtje toekomen met de te bellen nummer van een dect of vaste telefoonverbinding - vergeet niet om erbij te vermelden wanneer ik jou zou mogen bellen: diquydiq@gmail.com

quote:
Byte_Me schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 04:13:
[...]

als je een zyxel modem hebt, waarom gebruik je dan niet de voip poorten van dit apparaat. werkt bij mij erg goed. soms moet ik meerdere keren bellen om verbinding te krijgen (vooral buiten NL), maar als ik verbinding heb is de geluidkwaliteit gewoon goed. soms een beetje echo, maar dat is te verhelpen door in de voip settings in het modem, bij echo cancellation gewoon op apply te klikken, tijdens het bellen.

forty-two

quote:
diquydiq schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 11:12:
Byte_Me, wie heb jij als voipserviceverlener? Is dat het netwerk van voipbuster (sip.voipbuster.com)?

En met wat voor een hardphone/softphone bel jij?

Zonder een gateway als bijvoorbeeld voipbuster, die haar server ten beschikking stelt valt er niet veel te bereiken.
Mijn probleem is dat hun softphone slechts toegang tot hun gratis netwerk verleent en het is juist deze softphone die ervoor zorgt dat de ontvangende partij in het bezit van een dect en/of een vaste lijnverbinding niets anders dan een storm aan ruis te horen krijgt. Beslist een voortreffelijke aanrader om - indien je - iemand niet mag mee te terroriseren!

Indien iemand van jullie zou willen ervaren hoe fijn het in het gehoor aanvoelt dan bel ik jou graag op; doe mij maar een mailtje toekomen met de te bellen nummer van een dect of vaste telefoonverbinding - vergeet niet om erbij te vermelden wanneer ik jou zou mogen bellen: diquydiq@gmail.com
[...]
ik bel inderdaad met voipbuster, met de instellingen in de OP, via mijn zyxel router. zojuist nog even geprobeerd, in een poging verbinding en goede gesprekskwaliteit, zonder echo, zonder ruis. Ik heb dus gewoon een normale telefoon (profoon) aangesloten op de voip-poort van het modem.

Byte_Me wijzigde dit bericht 12-08-2005 11:32 (4%)

Reg. datum: 20 juli 2005

Bytte_Me, zou jij mij willen toestaan om jou op te bellen?

Ik zou graag jouw mening willen kennen aangaande mijn probleem. Wat voor een verklaring zou jij er voor kunnen hebben?

Jouw profoon is dat een ethernet phone? Ik heb op de site van profoon de ip-10 zien staan, maar dat is een usb phone.

Alvast bedankt.

Feyenoord Rotterdam

*knip* laat maar.

Roeligan wijzigde dit bericht 12-08-2005 14:04 (95%)

quote:
lux schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 20:56:
@ schrijver : nee
@ all: help!! please :'( het telefoon nummer 090999403 voor belgië is niet in gebruik!
ik wacht nog altijd in tussentijd af of iemand mij wil helpen ... straks is het afgelopen met registreren en kan ik op mijn kin kloppen met gratis bellen :(

edit: ja laat maar zijn mensen ik zie ook dat als ik mijn pay pal account wil activeren ik sowieso een CC nodig heb!

Voor paypal heb je geen creditcard nodig hoor >:)

Ik heb ook een paypal account geopenend en gewoon via rabobankieren 10 euro gestort op m`n paypal account :-) Duurt een dag of 2 en dan staat het erop

If you have a bank account in the Netherlands, you will need to initiate a bank transfer through your bank to add funds to your PayPal account. If you have a bank account in Netherlands, you will need to initiate a bank transfer through your bank to add funds to your PayPal account. When you transfer funds from your bank account, your PayPal Sending Limit will be increased by the amount of your transfer

raymonvdm wijzigde dit bericht 12-08-2005 15:37 (25%)

quote:
schrijver schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 15:42:
Weer wat nieuws ontdekt:

Het gebruik van sip.voipbuster.com of iax.voipbuster.com word na het opwaarderen van je account met 1 euro geblokkeerd.

Dus na het opladen van je account kan je geen gebruik meer maken van alternatieve softphones.

Ik heb dit zojuist getest met twee accounts en exact dezelfde instellingen in Eyebeam. De een is opgewaardeerd en werkt niet. De ander werkt perfect maar is gelimiteerd aan 1 minuut bellen.

Kan iemand dit ook reproduceren?
Je kan best wel eens gelijk hebben want sinds ik betaald heb werkt het ook niet meer :-( maar kan er nu nog wel gebruik worden gemaakt van ATA-Converters ?

raymonvdm wijzigde dit bericht 12-08-2005 15:47 (5%)

forty-two

quote:
diquydiq schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 12:47:
Bytte_Me, zou jij mij willen toestaan om jou op te bellen?

Ik zou graag jouw mening willen kennen aangaande mijn probleem. Wat voor een verklaring zou jij er voor kunnen hebben?

Jouw profoon is dat een ethernet phone? Ik heb op de site van profoon de ip-10 zien staan, maar dat is een usb phone.

Alvast bedankt.
Ik ben morgenavond pas weer thuis, en je moet er wel aan denken dat je me niet kunt bellen op een voipbuster nummer, want dat heb ik niet. mijn telefoon is geen voip apparaat, maar een normaal analoog toestel. mijn modem heeft ondersteuning voor telefonie, dus daar kunnen normale telefoontoestellen op worden aangesloten. stuur me even een mailtje (zie profiel) met een herinnering en je nummer, dan neem ik morgen of zondag contact met je op. overigens heb ik niet direct een verklaring. mijn suggestie zou zijn om alle onderdelen individueel te testen.als ik het goed begrijp gebruik jij een ATA en een analoge telefoon. heb je al een via een analoge lijn gebeld met die telefoon? kun je je ATA bij iemand anders testen met een ander VOIP abbonnement?

Byte_Me wijzigde dit bericht 12-08-2005 16:50 (15%)

forty-two

quote:
raymonvdm schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 15:46:
[...]

Je kan best wel eens gelijk hebben want sinds ik betaald heb werkt het ook niet meer :-( maar kan er nu nog wel gebruik worden gemaakt van ATA-Converters ?
volgens mij wel, want ik gebruik nog steeds mijn modem met voip ondersteuning. ik krijg het idee dat het bij de oudere gebruikers allemaal wel blijft werken (wel wat problemen met het tot stand brengen van de verbinding), maar dat er bij nieuwe gebruikers problemen zijn.

Byte_Me wijzigde dit bericht 12-08-2005 17:05 (7%)

Reg. datum: 17 april 2005

quote:
Byte_Me schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 16:53:
[...]

volgens mij wel, want ik gebruik nog steeds mijn modem met voip ondersteuning. ik krijg het idee dat het bij de oudere gebruikers allemaal wel blijft werken (wel wat problemen met het tot stand brengen van de verbinding), maar dat er bij nieuwe gebruikers problemen zijn.

Ook bij oude gebruikers zijn er problemen met FireFly en een ATA (in mijn geval de Zyxel 2602), moet meerdere keren proberen voordat ik meestal contact krijg.

Nu ik VoIPBuster software weer gebruik, geen probleem. In 1 x contact en tegenwoordig goede kwaliteit. Dus een ieder met problemen, pak de VoIPBuster software eens en kijk dan of het wel werkt

Reg. datum: 17 april 2005

quote:
Webjunkie schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 09:43:
[...]

vta1000 + aeg dect setje = 125 euri dus dat het gratis is mag je van mij weg laten.
sommige mensen zeggen dus dat voipbuster + xlite werkt dus wil ik dat het bij mij ook werkt.

als dat moeilijk doen is .. :/

Ja, dat is moeilijk doen want die hardware die je aanschaft hoort niet bij de dienst die VoIPBuster levert. Een telefoonsetje en een ATA koop jezelf. Een telefoonset kun je altijd gebruiken op welke telefoonlijn dan ook, dus dat is geen weg gegooid geld als je wilt bellen. Daarnaast is een ATA ook niet weg, want er zijn meerdere aanbieders dan VoIPBuster om met een ATA te kunnen bellen.

Ben je sowieso niet snugger als je alleen en specifiek voor een BETA beldienst via het internet voor dit bedrag apparatuur aanschaft. Maar in mijn visie heeft VoIPBuster je niet verplicht tot deze aanschaf en kun je het ook gebruiken zonder VoIPBuster.

Alle 3rd party werkt niet (meer) optimaal. Simple as that. En als VoIPBuster software nu goed werkt, waarom wil je dan blijven kloten met andere software? Ook ik vind FireFly zeer ok, maar nu het niet (meer) werkt stap ik net zo makkelijk over naar VoIPBusters eigen software hoor...

Reg. datum: 26 juni 2005

quote:
spasieba schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 15:28:
Ik heb na het lezen over de nieuwe
voipbustersoftware , firefly eraf gegooid
en die nieuwe voipbustersoftware erop
gezet .
Nu kan ik alleen niet gebeld worden
op m'n 010 nr , ligt dit aan deze
nieuwe software , of aan het netwerk ?
Wie kan er nog gebeld worden op z'n 010 nummer????

Reg. datum: 03 maart 2001

juist geinstalleerd en 1 euro gestort:

al dadelijk enkele telefoontjes gedaan met micro en laptop en werkt perfect. Ik versta hun goed en zij mij ook. Maar nu was ik aan het denken om een router te kopen met ondersteuning voor VOIP. Maar weet er iemand een goede KABEL router dus geen adsl.
Niet te duur liefst en ook draadloos.

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 41 42 43 44 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: