Reg. datum: 15 december 2006
Axxion navigatie systeem (actie Kruidvat)
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 last
Reageer Nieuw TopicBerichten: 32
Reg. datum: 08 juli 2007
Reg. datum: 08 juli 2007
hiquote:jaapvanvugt2 schreef op maandag 02 juli 2007 @ 22:34:
Ik heb het opgeslost zodat hij weer opstart:
indien update axxion fout gaat of hij start niet meer op:
1. installeren registry workshopnld (trial van torchsoft)
hiermee kun je de registry van de axxion aanpassen
2. in registry HKLM/init launch60 launch.exe invullen.
reset geven en voila!
Tomtom installeren lukt me echter nog niet.
ik heb het zelfde problem als jij zou mischien wat duidelijker kunnen zijn hoe ik registry van de axxion aanpassen ( in registry HKLM/init launch60 launch.exe invullen ) kan benaderen
@ Falconz
Hoe heb jij dat klaargespeeld om My Documents door te linken naar de SD kaart. TomTom start bij mij op. Maar hij zegt dat ie geen kaart kan vinden. Ik kan ook geen kaart in My Documents zetten omdat er geen ruimte is. Welke sleutel moet ik aanpassen in het register?
Hoe heb jij dat klaargespeeld om My Documents door te linken naar de SD kaart. TomTom start bij mij op. Maar hij zegt dat ie geen kaart kan vinden. Ik kan ook geen kaart in My Documents zetten omdat er geen ruimte is. Welke sleutel moet ik aanpassen in het register?
Ik heb TomTom aan de gang gekregen. Ik ben op het moment aan het zoeken naar satalieten. Dit lukt dus niet? Ik heb GPS apparaat voor NMEA protocol gekozen en baudrate: 57600. Ik heb voor Com7 gekozen. Je hebt de keuze uit Com7, USB of Serieele kabel of zoiets? Heeft iemand hier verstand van of heeft iemand het al geprobeerd met behulp van een externe antenne?
Reg. datum: 25 september 2003
Het is inderdaad lastig aangezien je geen keyboard tot je beschikking hebt. Gelukkig is er het programma: Registry workshop. Hiermee kun je zodra het apparaat via ActiveSync verbonden is connecten met je mobile device. Ga dan naar de volgende sleutel: LMachine\explorer\shell folders. Wijzig onderin de sleutel My documents naar "\sdmmc\My Documents\" of hoe je storage card ook maar heet. Ten slotte maak je op je storage card een directory getiteld "my documents" waar je de map van TT op zet.quote:broti schreef op zondag 08 juli 2007 @ 20:31:
@ Falconz
Bij mij werkte toen de gps nog niet. Gelukkig is dat ook verholpen na gebruik van het programma: GPSTweak (gebruik de ARM versie aangezien die processor in de Axxion 374 zit). Je kunt gewoon de executable runnen. Het scherm is net niet helemaal zichtbaar, maar net genoeg om te weten waar ok en annuleren zit. Als je verbindt met com7 op 9600bps dan moet dat lukken en krijg je nmea meldingen. Ik weet niet zeker of alleen connecten en weer sluiten voldoende is. Wat ik nog extra gedaan heb is geswitched naar het SIRF protocol, en daarna (hij blijft geconnect) weer terug switchen naar NMEA protocol (en dus weer op ok klikken). Toen ik daarna tomtom opstartte vond 'ie ineens satelieten (in tomtom verschijnen de blauwe balkjes echter niet, maar navigeren gaat gewoon (is ook alweer oplossing voor maar dat komt nog wel eens)). Het lijkt er echter op dat het runnen van GPSTweak (en het switchen naar Sirf en daarna weer naar NMEA) na een dag geen gps gebruik opnieuw nodig is, maar ook hiervan ben ik niet helemaal zeker (slechte verbinding kan toen ook aan het weer gelegen hebben).
In ieder geval loopt het als een trein. Nog steeds vreemd dat TT 6.03 niet werkt (6.02 dus wel), maar goed, TT werkt in ieder geval op de axxion! TT is zovéél beter (gebruiksvriendelijker) dan de destinator zooi die er origi op staat... Suc6!
Ik word echt sappig van dat apparaat.... Ik krijg nu dus wel satalieten, maar dit laat hij idd niet zien via die balkjes. Als ik wil navigeren en ik doe de straat van waar ik woon, dan vind hij geen huisnummers en automatisch ook geen kruisingen. Bij sommige dorpen hier in omstreke vind hij maar een paar huisnummers van de straat.
Soms dan wil ik een route maken maar dan zegt hij, Fout bij het berekenen van route. Ik wil het graag aan de gang krijgen maar ik geef op het moment even op!
Soms dan wil ik een route maken maar dan zegt hij, Fout bij het berekenen van route. Ik wil het graag aan de gang krijgen maar ik geef op het moment even op!
Reg. datum: 14 februari 2004
Reg. datum: 14 februari 2004
Tjonge gelukkig kon ik de Axxion weer aan de gang krijgen, hij bleef alleen maar het wereldbolletje laten zien met resonace.
Na de register aanpassing doet hij weer normaal als PNA.
Dit kwam nadat ik de PNA als PDA had aangepast en de batterij volledig leeg was, na het opnieuw opladen deed hij het dus niets meer.
Dus pas op als je hem patch naar PDA, als de batterij leeg is doet hij het misschien niet meer.
Na de register aanpassing doet hij weer normaal als PNA.
Dit kwam nadat ik de PNA als PDA had aangepast en de batterij volledig leeg was, na het opnieuw opladen deed hij het dus niets meer.
Dus pas op als je hem patch naar PDA, als de batterij leeg is doet hij het misschien niet meer.
Reg. datum: 29 juli 2007
Hallo!
Ik heb me hier aangemeld omdat ik de Axxion GPS374 heb gekregen.
Ben echt een sukkel op het gebied van dit soort dingen, computers in general, dus hoop dat jullie deze fool willen helpen....please....
Ik ben zo capabel om bij Google Axxion GPS374 in te toeten, hier terecht te komen, en dan houdt het wel op.....
Als jullie echt geen zin hebben je tot mijn niveau te verlagen, hebben jullie dan ideeen waar ik antwoorden kan vinden op mijn vragen?
Alvast bedankt in ieder geval!
Nou, dan mijn vragen......
Kreeg dus dat ding. Ben 'm nu aan het opladen. Er zitten twee cd's bij: 'western europe cd 1' en (je raadt het al...'western europe cd 2'. Ook zit er een sd-kaartje in het 'ding'. Staan er op die cd's dus meer kaarten dan op het sd kaartje? (we gaan over twee weken naar Italie, staat dat er bv. op?)
-heb ik nu een groter kaartje nodig om de gegevens van de cd's op te zetten?
-hoe zet ik de cd's op het kaartje? Via de computer snap ik nog, maar wat heb ik daar voor nodig en is dat wel te doen voor een sukkel als ik??
Thanks!
Ik heb me hier aangemeld omdat ik de Axxion GPS374 heb gekregen.
Ben echt een sukkel op het gebied van dit soort dingen, computers in general, dus hoop dat jullie deze fool willen helpen....please....
Ik ben zo capabel om bij Google Axxion GPS374 in te toeten, hier terecht te komen, en dan houdt het wel op.....
Als jullie echt geen zin hebben je tot mijn niveau te verlagen, hebben jullie dan ideeen waar ik antwoorden kan vinden op mijn vragen?
Alvast bedankt in ieder geval!
Nou, dan mijn vragen......
Kreeg dus dat ding. Ben 'm nu aan het opladen. Er zitten twee cd's bij: 'western europe cd 1' en (je raadt het al...'western europe cd 2'. Ook zit er een sd-kaartje in het 'ding'. Staan er op die cd's dus meer kaarten dan op het sd kaartje? (we gaan over twee weken naar Italie, staat dat er bv. op?)
-heb ik nu een groter kaartje nodig om de gegevens van de cd's op te zetten?
-hoe zet ik de cd's op het kaartje? Via de computer snap ik nog, maar wat heb ik daar voor nodig en is dat wel te doen voor een sukkel als ik??
Thanks!
Reg. datum: 04 augustus 2006
Lees handleiding.. "installeren van Destinator OP" . Dit programma staat op CD1 en gebruik daarvan alleen de funktie "install/remove maps". (Dus NIET installeer software of activeren !!)
Sluit kaartlezer aan en wijzig "Doelapparaat" in de SD kaart in de kaartlezer.
Programma geeft duidelijk aanwijzingen.
Ja, een grotere kaart is nodig. 1 GB is ruim voldoende voor Benelux, Europese hoofdwegen,
Italie en evt Duitsland of Frankrijk.
Lees vooral alles over "soft reset"in de handleiding. Zal vaak nodig zijn.
Gaat dit u alles u te ver, vraag dan iemand dit voor u te doen of in uw geval zou instabilteit van het apparaat onderweg u problemen kunnen opleveren, koop Tomtom One met complete Europakaart, plug & play.
Sluit kaartlezer aan en wijzig "Doelapparaat" in de SD kaart in de kaartlezer.
Programma geeft duidelijk aanwijzingen.
Ja, een grotere kaart is nodig. 1 GB is ruim voldoende voor Benelux, Europese hoofdwegen,
Italie en evt Duitsland of Frankrijk.
Lees vooral alles over "soft reset"in de handleiding. Zal vaak nodig zijn.
Gaat dit u alles u te ver, vraag dan iemand dit voor u te doen of in uw geval zou instabilteit van het apparaat onderweg u problemen kunnen opleveren, koop Tomtom One met complete Europakaart, plug & play.
Bedankt Wim, ik zal eens kijken hoever ik kom. Of ik haal er inderdaad maar iemand bij....ja, zo'n tomtom lijkt me een stuk makkelijker, maar om dat nu weer meteen aan te schaffen....als het niet lukt, heb ik nog altijd gewoon papieren kaarten, kom ik er ook.
Maar handiger zou zijn via dit ding.
Het is dus niet een gebruiksvriendelijk ding, begrijp ik??
Maar handiger zou zijn via dit ding.
Het is dus niet een gebruiksvriendelijk ding, begrijp ik??
Reg. datum: 18 november 2006
Falconz bedankt voor je tips maar ik krijg het laatste stukje nog niet voor elkaar.
Ik heb er inmiddels Windows opgezet en Tomtom geinstalleerd.
Wanneer ik GPStweak opstart de ARM versie,
dan connect ik naar de GPS, hij geeft dan de volgende melding:
NMEA: Entering decoding thread.
Daarna sluit hij automatisch het programma. (Dus ook geen mogelijkheid om naar de SiRF te connecten). Wat ik ook raar vind is als ik uberhaupt op Port Settings heb gedrukt ik niet meer kan connecten.
Vervolgens start ik Tomtom 6.02 op maar hij blijft maar zeggen dat hij geen GPS apparaat heeft, de instellingen in Tomtom zijn neem ik aan hetzelfde als er in GPStweak is ingesteld?
Falconz zou je misschien step by step even je handelingen bij GPS tweak kunnen vertellen? en misschien ook de instellingen hoe het in de Tomtom hoort te staan? Bedankt alvast!
Daarna sluit hij automatisch het programma. (Dus ook geen mogelijkheid om naar de SiRF te connecten). Wat ik ook raar vind is als ik uberhaupt op Port Settings heb gedrukt ik niet meer kan connecten.
Vervolgens start ik Tomtom 6.02 op maar hij blijft maar zeggen dat hij geen GPS apparaat heeft, de instellingen in Tomtom zijn neem ik aan hetzelfde als er in GPStweak is ingesteld?
Falconz zou je misschien step by step even je handelingen bij GPS tweak kunnen vertellen? en misschien ook de instellingen hoe het in de Tomtom hoort te staan? Bedankt alvast!
Reg. datum: 18 januari 2007
Ik heb het apparaat ook net thuis gekregen maar kan het ook niet opladen. Probleem is dat intervoordeel.nl mailt dat zij alleen verzenden en geen retourformulier verstrekken. Ze verwijzen naar een mailadres wat geblokkeerd blijkt te zijn. Erg vervelend dit. Nu moet ik maar gaan bellen hoe dit zit...quote:zilveroor schreef op maandag 25 juni 2007 @ 12:06:
gewoon contact opnemen joh
ik heb ook de navigatie thuis ontvangen vandaag en bij mij zat er wel alles bij maar kreeg het apparaat niet opgeladen.
dus die gaat terug
ze zijn er tenslotte om je te helpen
veel succes ermee
groeten gerrie
Mirjan in "Axxion navigatie systeem (actie Kruidvat..."Mirjan in "Axxion navigatie systeem (actie Kruidvat..."[/messagAlle menu's en
Gebruiksvriendelijk? Valt wel mee, gewoon alle knoppen en menu's uitproberen.
Leer wel uit hoe onderweg vastlopen op te lossen met soft reset en lukt dat niet hard reset en laat batterij niet leeglopen.
Voor reis naar buitenland minimaal land vertrek + hoofdwegen EU + landbestemming installeren,
Destinator kiest vanzelf de juiste kaart.
Succes
Gebruiksvriendelijk? Valt wel mee, gewoon alle knoppen en menu's uitproberen.
Leer wel uit hoe onderweg vastlopen op te lossen met soft reset en lukt dat niet hard reset en laat batterij niet leeglopen.
Voor reis naar buitenland minimaal land vertrek + hoofdwegen EU + landbestemming installeren,
Destinator kiest vanzelf de juiste kaart.
Succes
Na met de heer Odekerken van STL die de reparaties voor Kruidvat doet te hebben gesproken laadt het apparaat goed op (ik had het on/off knopje van batterij opladen over het hoofd gezien).quote:Pisvee schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 21:36:
[...]
Ik heb het apparaat ook net thuis gekregen maar kan het ook niet opladen. Probleem is dat intervoordeel.nl mailt dat zij alleen verzenden en geen retourformulier verstrekken. Ze verwijzen naar een mailadres wat geblokkeerd blijkt te zijn. Erg vervelend dit. Nu moet ik maar gaan bellen hoe dit zit...
In geval van (vermeende) defecten bellen met:quote:Pisvee schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 16:41:
[...]
Na met de heer Odekerken van STL die de reparaties voor Kruidvat doet te hebben gesproken laadt het apparaat goed op (ik had het on/off knopje van batterij opladen over het hoofd gezien).Service blijkt dus heel erg mee te vallen....
STL GROUP BV
ANKERKADE 20
5928PL VENLO
077-3237120
Heeft iemand met een externe GPS antenne ook al er een PDA van gemaakt en Tomtom geinstalleerd? Ben wel benieuwd of tomtom het dan WEL in een keer goed doet? Anybody?
Reg. datum: 08 augustus 2007
Reg. datum: 08 augustus 2007
heb zojuist mijn axxion gps374 ontvangen van Kruidvat. Deze heb ik gekregen bij aanschaf van een verzekering van kruidvat. Nu wil ik de kaarten installeren op mijn 2gb sd kaart. Ik heb hierbij een licentie-code nodig welke ik nergens kan vinden. Overal gezocht, in de verpakking, op de verpakking. Zonder deze code kan ik de kaarten niet activeren en heb er dus niets aan. Kan iemand mij vertellen waar ik deze code wel kan vinden, misschien kijk ik er wel overheen of doe ik iets verkeerd.
Ginz wijzigde dit bericht 17-08-2007 10:17 (4%)
Reden: Aanhef en groeten niet nodig
Ik heb dat ook gehad, dat het programma auto sluit zonder iets te doen. Het probleem is dan dat de verkeerde baudrate geselecteerd is. Probeer het dan nogmaals door met een andere baudrate te connecten. Bij mij staat hij nu op 38400 (en zodra ik dus probeer te connecten met een andere baudrate "klapt GPS tweak er ook uit"). Zodra je 1 keer connected bent kun je deze baudrate ook veranderen en opslaan.quote:kamic0l0 schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 17:12:
Falconz bedankt voor je tips maar ik krijg het laatste stukje nog niet voor elkaar.
Zoals ik al eerder schreef weet ik niet zeker of alleen connecten met GPS tweak voldoende is. Het kan zijn dat je in GPS tweak onderin moet switchen naar SIRF protocol, eventueel de baudrate verhogen (geloof eigenlijk dat 't niet uitmaakt of deze op 9600 of 38400 staat) dan ok klikken, dan weer onderin het menu maar nu kiezen voor switch to NMEA, je krijgt dan een schermpje waar enkele waardes in staan, hier hoef je nix te veranderen maar slechts ok te klikken. Door weer terug te switchen naar NMEA legt hij die waardes anders vast dan de standaardinstellingen en ziet tomtom ineens de gps.
Belangrijk is dat je dan in tomtom ook kiest voor ander NMEA ontvanger met dezelfde baudrate als waarmee je in GPS tweak kunt connecten (in mijn geval dus 38400). Leg nu je tomtom met de antenne open geklapt (heel belangrijk!) in 't open veld, en dan ook echt open want zelfs onder 'n boom doetie 't al niet meer (wat dat betreft werkelijk waardeloze antenne (heb zelf ook 'n bt sirf 3 muis, die is 100x beter)). Na verloop van tijd zie je als je klikt in tomtom op 't menu voor satelieten dat er 3,4,5,6,7 of nog meer satelieten zichtbaar worden. Ga in ieder geval niet hard-resetten (de schakelaar van on naar off, want dan moet je én tomtom opnieuw installeren, én de hele procedure om de gps opnieuw te configgen doorlopen. Laat even weten of 't lukt!
Reg. datum: 09 augustus 2007
Reg. datum: 09 augustus 2007
Hoi,
Uit eigen ervaring weet ik dat dit navigatiesysteem met SD kaarten van max 1 GB kan werken.
Je kunt met een kaartlezer de kaarten van de CD zo op de SD kaart kopieren met de windows verkenner. Maak dan wel eerst een mapje Destinatorapps aan op de Sd kaart, waaronder de mappen van de kaarten komen te staan (bij Benelux).
De kaarten op de CD zijn gezipped, en dienen wel "uitgezipped" op de SD kaart te komen.
Nadat de nieuwe SD kaart weer in de axxion zit, dient deze nog wel gereset (soft) te worden.
Succes
Uit eigen ervaring weet ik dat dit navigatiesysteem met SD kaarten van max 1 GB kan werken.
Je kunt met een kaartlezer de kaarten van de CD zo op de SD kaart kopieren met de windows verkenner. Maak dan wel eerst een mapje Destinatorapps aan op de Sd kaart, waaronder de mappen van de kaarten komen te staan (bij Benelux).
De kaarten op de CD zijn gezipped, en dienen wel "uitgezipped" op de SD kaart te komen.
Nadat de nieuwe SD kaart weer in de axxion zit, dient deze nog wel gereset (soft) te worden.
Succes
quote:captinus schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 13:58:
Hallo,
heb zojuist mijn axxion gps374 ontvangen van Kruidvat. Deze heb ik gekregen bij aanschaf van een verzekering van kruidvat. Nu wil ik de kaarten installeren op mijn 2gb sd kaart. Ik heb hierbij een licentie-code nodig welke ik nergens kan vinden. Overal gezocht, in de verpakking, op de verpakking. Zonder deze code kan ik de kaarten niet activeren en heb er dus niets aan. Kan iemand mij vertellen waar ik deze code wel kan vinden, misschien kijk ik er wel overheen of doe ik iets verkeerd.
Alvast bedankt,
Captinus
Hey ik heb alle stappen die je zei ook zo gedaan en heel veel geprutst ermee maar niet echt tot een lekkere,goede,snelle oplossing gekomen, heb wel eventjes gps signaal gehad in tomtom maar niet echt betrouwbaar.quote:
Ik heb onlangs ook Destinator 7 geinstalleerd. Deze werkt bijna hetzelfde als Tomtom en heeft helemaal geen problemen met het vinden GPS en snel ook nog! Zelfs tijdens het rijden klap ik de antenne in en leidt hij me nog helemaal op het goede adres! De nieuwste kaarten erbij gedaan en alles redelijk goed up te date dus.
Ik heb dit dan ook al final oplossing want dat geprutst met die GPStweak en Tomtom 6.02 ben ik wel zat. Nu is het een lekker stabiel systeem met die Destinator 7! Ik hoop dat er misschien straks de nieuwe tomtom versie het wel goed doet ofzo of dat je nog een goede oplossing vindt!
Reg. datum: 12 november 2000
Kan je destinator 7 gewoon op je axxion installeren mits hij als PDA ingesteld met Windows CE 4.2?
Mijn probleem is met destinator OP is dat hij maar op 1 manier de route kan bepalen en niet de snelste route in tijd. Hij leidt je over de kleinste en moeilijkste weggetjes. En via is ook niet mogelijk.
Gaarne reactie en bij voorbaat bedankt, groeten Ted.
Mijn probleem is met destinator OP is dat hij maar op 1 manier de route kan bepalen en niet de snelste route in tijd. Hij leidt je over de kleinste en moeilijkste weggetjes. En via is ook niet mogelijk.
Ja, wanneer je toegang hebt tot de widows taalkbalk etc kan je destinator 7 zo installeren.quote:tedkroon schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 23:00:
Kan je destinator 7 gewoon op je axxion installeren mits hij als PDA ingesteld met Windows CE 4.2?
Reg. datum: 05 juni 2003
Reg. datum: 05 juni 2003
Heb vandaag een gratis Axxion GPS374 binnengekregen van de kruidvat in combinatie met een auto verzekering. Heb 2 dikke manden erop moeten wachten. Heb nu al wat problemen aangezien het een reeds gebruikte lijkt.
- 128MB geheugenkaart
- Geen kapje op het knopje bij de on/off switch. Je moet dus met een pen die schakelaar omzetten.
- Regelmatig problemen met laden van kaarten van PC naar navigatiesysteem.
- Geen licentiecode erbij voor Destinator
- Lader verliest makkelijk contact, als hij eenmaal laadt is het ok, maar de kabel/stekker een beetje draaien en hij stopt met laden.
- Touchscreen pen gaat er moeilijk uit, steekt ook paar milimeter uit als ik hem er weer induw, krijg hem ook niet verder.
Nu weet ik niet of dit alles standaard zo is, vandaar mijn vraag of dit zo klopt. Zit namelijk geen lijst bij van wat er allemaal in de doos moet zitten. Verder nog de vraag of er ook kaarten van Polen te verkrijgen zijn voor Destinator.
- 128MB geheugenkaart
- Geen kapje op het knopje bij de on/off switch. Je moet dus met een pen die schakelaar omzetten.
- Regelmatig problemen met laden van kaarten van PC naar navigatiesysteem.
- Geen licentiecode erbij voor Destinator
- Lader verliest makkelijk contact, als hij eenmaal laadt is het ok, maar de kabel/stekker een beetje draaien en hij stopt met laden.
- Touchscreen pen gaat er moeilijk uit, steekt ook paar milimeter uit als ik hem er weer induw, krijg hem ook niet verder.
Nu weet ik niet of dit alles standaard zo is, vandaar mijn vraag of dit zo klopt. Zit namelijk geen lijst bij van wat er allemaal in de doos moet zitten. Verder nog de vraag of er ook kaarten van Polen te verkrijgen zijn voor Destinator.
Kamic010,
Bedankt voor je snelle reactie!! Inmiddels heb ik Destinator 7 succesvol geinstalleerd en loopt best goed. Alleen ontbreekt bij mij net de dutch uitvoering vandaar dat ik je wil vragen om de spx bestanden voor dutch mij te doe toekomen. De cab file is natuurlijk helemaal welkom.
Nogmaals bij voorbaat mijn dank, groeten Ted.
Bedankt voor je snelle reactie!! Inmiddels heb ik Destinator 7 succesvol geinstalleerd en loopt best goed. Alleen ontbreekt bij mij net de dutch uitvoering vandaar dat ik je wil vragen om de spx bestanden voor dutch mij te doe toekomen. De cab file is natuurlijk helemaal welkom.
Als je mij even je email pm't, kan ik je de benodige file wel sturen.quote:tedkroon schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 23:18:
Kamic010,
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 last