Axxion navigatie systeem (actie Kruidvat)

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 52.100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falconz
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-11-2023
Anoniem: 229737 schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 11:22:
falconz,
TT 6.02 werkt prima!
goed gedaan!
is er een oplossing voor de blauwe balkjes?
Volgens mij moet 't nog wel mogelijk zijn om die blauwe balkjes ook werkend te krijgen, dat las ik op andere fora met andere pna's. Denk dat de waardes in GPSTweak dan nog net weer anders gezet moeten worden, maar dat moet ik nog maar 's uitproberen als 't schip met tijd komt. Tot nu ben ik super tevreden over tomtom op de Axxion al valt het Gps signaal stukken sneller weg dan met een SIRF III ontvanger maargoed, so be it, en het is over 't algemeen ook vrij snel weer opgepakt. Heb tomtom trouwens NIET op de geheugenkaart geïnstalleerd (de kaart uiteraard wél).

[ Voor 3% gewijzigd door falconz op 21-08-2007 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tedkroon
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-06 22:51
Werkt Tom Tom 6.01 ook op de axxion?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 229737

ik weet het niet, ik heb 6.01 geinstalleert en onmiddellijk geupdated naar 6.02.
moet je proberen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 143893

ik heb de lenco nav-400 zover gekregen dat hij een normaal opstart scherm had.
na de reset uitgevoerd te hebben werkte het nog prima
alleen na de volgende reset krijg ik een melding als hij aan de usb hangt
connected to üsb
connected
hide this message Hide
Disconnect

geen van beide werkt maar ik kan via mijn pc wel op het apparaat kijken .
wie oh wie bied mij hulp?

als ik de destinator weer installeer krijg ik weer dat normale opstartscherm van navigeren of instellingen

mis ik misschien drivers of dergelijke?

[ Voor 4% gewijzigd door een moderator op 03-09-2007 21:05 . Reden: Aanhef en groeten is niet nodig ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101258

Kan iemand even alle 10 de pagina's in 1 begrijpelijk stukje uitleggen.
Ik heb een Axxion:
ik wil er graag een PDA van Maken, met natuurlijk navigatiemogelijkheden.
wat moet ik doen, hoe veilig is het , welke kaarten werken wel en welke niet.
en natuurlijk wat moet je doen om het geheel werkend te maken.

Ik denk dat er diverse mensen hier heel blij mee zijn als iemand het dus ff duidelijk uitlegd en niet onderling via mail.

• PaPa
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 02-06 18:24

PaPa

le roi est mort, vive le roi!

Er is een nieuwe Kruidvat actie met het volgende navigatiesysteem:
(edit: je krijgt dit apparaat wederom bij een autoverzekering)

Mustek GP-200 GPS
4.2'' touch screen (10.6cm diagonaal)
Ingebouwde SiRF Star III GPS RF
Processor Centrality Atlas processor (200 MHz)
Windows CE4.2. NET
Afmetingen: 136mm x 93mm x 19mm; 180g
Software: Destinator V.6 Europa
Duidelijke kaarten in 2D of 3D mode met straatnamen en plaatsen
1050 mAh rechargeable li-ion batterij
Mogelijkheid om filmpjes (MPEG4), Mp3's en fotobestanden af te spelen

Niet echt veel over te vinden en ook geen topic over, zijn er mensen die al wat meer weten over dit systeem ?

[ Voor 4% gewijzigd door PaPa op 12-09-2007 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

http://www.3wisemonkeys.co.uk/proddet.jsp?id=1629&cat=61

hier is ie dan

en conrad verkoopt ook mustek producten wellicht kun je daar een navraag doen over kwaliteit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 233550

Mijn axxion start na een reset ook niet meer op,moet dan met console de software weer installeren.
ik heb rigistry worksshopnld,kan ook in het register kijken, maar ik kan in init HKLM lauch 60 niet vinden.Wat doe ik fout,wil iemand mij verder helpen.
De kaarten van destinator 6 werken wel

Anoniem: 136215

Anoniem: 233550 schreef op maandag 17 september 2007 @ 19:33:
Mijn axxion start na een reset ook niet meer op,moet dan met console de software weer installeren.
ik heb rigistry worksshopnld,kan ook in het register kijken, maar ik kan in init HKLM lauch 60 niet vinden.Wat doe ik fout,wil iemand mij verder helpen.
De kaarten van destinator 6 werken wel
Axxion 374: alles standaard, gnav 1.0 geinstalleerd volgens instructies, ALLEEN DE KAART(EN) van destinator 7 naar de sd gekopieerd, werkt zo te zien krijg tenminste geen foutmeldingen..... _/-\o_

Dat had ik zo ook werkende,ikheb toen destinator OP verwijderd om er een andere versie er op te zetten(stom van me) en toen ontstond mijn probleem.Nog verder met rigistry workshop aan de gang gegaan en nu is de axxion denk ik dood.Kan nu zelfs niet meer met active sync op de axxion.
HELP

Anoniem: 233550 schreef op woensdag 19 september 2007 @ 21:43:
Dat had ik zo ook werkende,ikheb toen destinator OP verwijderd om er een andere versie er op te zetten(stom van me) en toen ontstond mijn probleem.Nog verder met rigistry workshop aan de gang gegaan en nu is de axxion denk ik dood.Kan nu zelfs niet meer met active sync op de axxion.
HELP
na installatie van de beide er bij geleverde cd's op je pc is er een functie 'software' opnieuw installeren, dat al is geprobeerd?

wederom lees ik de problemen ik zou het fijn vinden als er eenduidelijke uitleg komt over het veranderen van nav naar pda.
trouwens ik zit t ewachten op de levering van mijn vav systeem van axxion heb em teruggestuurd ruim 2 maanden geleden maar heb nog geen nieuwe iemand bekend met dit probleem?

Fijn dat hcbs reageert,maar ik kan met activesync geen verbinding meer maken met de axxion.
Dan kan ik ook geen software installeren,ik moet eerst verbinding kunnen maken.
Als dat weer lukt dan kan ik weer verder.Het ligt niet aan activesync,of aan mij computer of aan instellingen.Wie weet hoe nu verder????

Anoniem: 202604

Hallo allemaal,

Destinator 6 had ik al eerder op mijn sd gezet en eea werkte tot op de dag van vandaag perfect.
Hier en daar hoorde ik van Destinator 7.
Ff een googlen leerde dat Destinator 7 ook op de Axxion moet kunnen.
Maar dan check ik dergelijke dingen altijd bij tweakers. Raar maar heus waar.
Gelukkig valt er hier het eea te lezen.
Bij Des6 wilde ik alles nog gewoon bij de originele eigen-Axxion-besturing houden.
Nu werd ik toch nieuwsgierig en ben gaan neuzen op het hier eerder geadviseerde :
http://www.djshiva.net/projectgnav/about.php.
Nou de openheid waarin ook nog werd aangegeven dat voor een bug nog een oplossing moest worden gezocht, zorgde dat ik in elk geval een poging heb gewaagd.Het apparaat is daardoor niet minder te gebruiken nml.
Als je netjes de aanwijzingen volg, kan het echt niet mis gaan.
(let wel ff op dat je dus weet wat soft reset is...)
En nu ziet mijn Axxion er opeens toch anders uit! Ik kan via het scherm zo maar in het hart van mijn Axxion! Geinig.
Dus had je nog twijfels, dan hoop ik dat dit je misschien kan helpen.

Zo meteen de Des7 bemachtigen en dan kijken hoe ik eea op de sd moet krijgen.

Ik laat nog wel weer wat van me horen.
Als iemand nog handige tips heeft mbt installeren van Des7 hoor ik dat graag.

Groeten!

Anoniem: 233550 schreef op donderdag 20 september 2007 @ 19:34:
Fijn dat hcbs reageert,maar ik kan met activesync geen verbinding meer maken met de axxion.
Dan kan ik ook geen software installeren,ik moet eerst verbinding kunnen maken.
Als dat weer lukt dan kan ik weer verder.Het ligt niet aan activesync,of aan mij computer of aan instellingen.Wie weet hoe nu verder????
kijk hier eens:

http://forum.pocketinfo.n...xion-destinator-op-7.html

schijnt dus zo te zijn dat de software in de rom zit opgeslagen en na een HARDE reset weer automatisch geinstalleerd/geactiveerd wordt.

verder als opmerking: je kan NIET de diverse windows CE versies en afgeleide proggies door elkaar gebruiken!!
axxion is win ce 4.2 en daar blijft het dus bij, geldt dus ook voor de verder software enzovoort die je installeert!!!!!!!!!!!!!!!
destinator 7 kan je dus NIET inclusief win ce installeren daar deze niet compatibel is met de 374 (zal dus te maken hebben met dat rom verhaal waar win ce/destinator is in opgeslagen) , alleen het onderdeel kaarten is bruikbaar!

en de fabrikant ook gevonden, alleen een andere merknaam is erop geplakt plus wat andere knoppies:

http://www.lenco.de/nl/pr...ie/737/NAVIGATIE_SYSTEEM/

Bedankt voor de reactie hcbs, ook een harde reset dus batterij schakelaar op off en daarna weer op onn heeft geen resultaat.Axxion is niet te benaderen met activesync.Als ik na een harde reset de axxion aanzet krijg ik de wereldbol en verder gebeurt er niks,ook niet na een half uur.Axxion is dan ook niet meer uitezetten met de sleep/wake up-knop.Ik denk dat hij opgestuurd moet worden naar de service, of er moet nog iemand reageren met DE oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

iemand bekend met deze oplossing
http://www.hpcfactor.com/...ew.asp?tid=5763&posts=131
vond het door heel ver te googlen.
kom er zelf niet uit kan iemand mij een vertaling geven in het gewoon nederlands, het engels wat er staat kan ik lezen en vertalen alleen snap ik er dan nog geen hout van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101258 schreef op zondag 23 september 2007 @ 21:40:
iemand bekend met deze oplossing
http://www.hpcfactor.com/...ew.asp?tid=5763&posts=131
vond het door heel ver te googlen.
kom er zelf niet uit kan iemand mij een vertaling geven in het gewoon nederlands, het engels wat er staat kan ik lezen en vertalen alleen snap ik er dan nog geen hout van
ben het ook tegen gekomen doch ik zou er niet aan beginnen als ik jou was!
reden: je moet hierbij wel verrekte diep ingrijpen in win ce en dan nog de vraag of het werkt; hou niet zo van 'geklooi' in programmatuur.

verder zie bovenstaande topic(s), er is er dus al eentje (of meerdere) axxions op de krik 8)7 , je kan domweg niet zomaar basis gegevens wijzigen (lees programmatuur toepassen) daar ook een pocket-pc een bios kent waar dus wel alles op afgestemd moet zijn!

ik wordt er melig van
en eerlijk gezegd snap ik er niet veel meer
1. wie legt mij nu duidelijk uit hoe ik de axxion ombouw, want de links die er staan voor dat progje werkt niet meer
2. waarom geeft de installer aan dat e.e.a. niet meer werkt? 1 gig kaart geeft aan dat e niet genoeg geheugen is

3, preloader geeft fouten aan
4. harde reset ik krijg em nu niet meer aan, terwijl hij het wel deed behalve de kaarten dan, hoe doe ik die harde reset.

maar de ombouw en het aanzetten is het belangrijkste.

ps er zit welk een stylespennetje bij de axxion die zit aan de achterzijde en komt er met een schuifje uit74

Anoniem: 101258 schreef op donderdag 27 september 2007 @ 17:45:
ik wordt er melig van
en eerlijk gezegd snap ik er niet veel meer
1. wie legt mij nu duidelijk uit hoe ik de axxion ombouw, want de links die er staan voor dat progje werkt niet meer
2. waarom geeft de installer aan dat e.e.a. niet meer werkt? 1 gig kaart geeft aan dat e niet genoeg geheugen is

3, preloader geeft fouten aan
4. harde reset ik krijg em nu niet meer aan, terwijl hij het wel deed behalve de kaarten dan, hoe doe ik die harde reset.

maar de ombouw en het aanzetten is het belangrijkste.

ps er zit welk een stylespennetje bij de axxion die zit aan de achterzijde en komt er met een schuifje uit74
had je gewaarschuwd en altijd gedacht een gewaarschuwd mens telt voor twee....... 8)7

apparaat kan in ieder geval NIET meer met destinator_op gebruikt worden, je hebt de licentie-codes klaarblijkelijk gewist :( :( :( welke in het flash-geheugen zitten opgeslagen!

maak uit dit verhaal op dat je nog wel het apparaat kunt bereiken, dus win-ce staat er nog wel op?

enige wat je kan proberen is via de destinator-console de functie software installeren (dus NIET de kaarten!); als het goed is wordt dan het destinator programma (incl. licentie-codes??) opnieuw geinstalleerd.

anders maar een ander navigatie programma erop?????

nee je hebt het verkeerd begrepen ik heb nog niets gedaan.
en hij start weer op was een foutje met de synchronisatie met mijn pc.
dus hijdoethetgewoon
licentie werkt oook gewoon
maar ik wil gewoon weten hoe ik hem kan ombouwen
en hoe ik een nieuwe destinator er op kan zetten en welke kaarten ik kan gebruikne.
die axxion heeft kaarten uit 2004
en destinator 5.1.83

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101258 schreef op donderdag 27 september 2007 @ 21:49:
nee je hebt het verkeerd begrepen ik heb nog niets gedaan.
en hij start weer op was een foutje met de synchronisatie met mijn pc.
dus hijdoethetgewoon
licentie werkt oook gewoon
maar ik wil gewoon weten hoe ik hem kan kraken
en hoe ik een nieuwe destinator er op kan zetten en welke kaarten ik kan gebruikne.
die axxion heeft kaarten uit 2004
en destinator 5.1.83
het woord kraken gebruiken we hier niet, dat als eerste!

voor de rest, de axxion werkt met alle destinator kaarten, als je gelezen had had je het zelf kunnen vinden in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

en hoe installeer ik die dan?
wan t ik heb hier 7 liggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101258 schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 07:41:
en hoe installeer ik die dan?
wan t ik heb hier 7 liggen
Kaarten met pc op sd-kaartje zetten, via sd-slot.Verder niet met de axxion gaan rommelen.Ik ben ook zo stom geweest,om een andere versie van destinator op de axxion te willen zetten. Nog met rigistry workshop aan de gang gegaan,tot ik hem zelf niet meer met activesync kon benaderen.
De axxion ligt nu bij de stl-group in venlo om alles opnieuw te installeren,als dat nog lukt.
DUS NIET DOEN,NIEUWE KAARTEN WERKEN GEWOON MET DE SOFTWARE DIE ER OPSTAAT. Ben niet eigenwijs,want je betaald net als ik leergeld.
Verder is het een goed werkend navigatie systeem,en geen agenda of mp3 speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik heb dus gewoon de beneluxkaart en die plak ik in de beneluxmap op de sd kaart en dan doet hij het gewoon?
zo simpel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101258 schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 11:39:
ik heb dus gewoon de beneluxkaart en die plak ik in de beneluxmap op de sd kaart en dan doet hij het gewoon?
zo simpel?
Precies zo simpel is het ik had de naam van de oude kaart even gewijzigd in benelux-oud en gewoon laten staan nieuwe kaart erbij gezet kaartje in de axxion en walla je ziet de oude en nieuwe kaart.Nieuwe kaart kiezen en rijden maar.Zo gaat het met de andere kaarten ook. Je kunt natuurlijk de oude kaarten gewoon vrwijderen.Geloof me verder niks aan de axxion doen.
Je moet natuurlijk wel een sd-slotje hebben op pc of een extern kaart lezertje.

succes ik lees het nog wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

idd
het werkt ik heb nu 6.1.1 erop staan zijn er nog nieuwere?
dank u voor de uitleg.
en idd als navigatiesysteem is hij gewoon goed.
zijn er ook andere stemmen te krijgen, en bijvoorbeeld flitspalen, files e.d.
of wordt dat niet ondersteunt

[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 101258 op 28-09-2007 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101258 schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 12:22:
idd
het werkt ik heb nu 6.1.1 erop staan zijn er nog nieuwere?
dank u voor de uitleg.
en idd als navigatiesysteem is hij gewoon goed.
zijn er ook andere stemmen te krijgen, en bijvoorbeeld flitspalen, files e.d.
of wordt dat niet ondersteunt
flitspalen is er doch je moet wederom ingrijpen in de programmatuur om het werkend te krijgen (als het werkt....), zou er dus niet aan beginnen als ik jou was.

files, daar heb je tmc voor nodig en dat ondersteund de axxion niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 233550 schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 11:31:
[...]

De axxion ligt nu bij de stl-group in venlo om alles opnieuw te installeren,als dat nog lukt.
DUS NIET DOEN,NIEUWE KAARTEN WERKEN GEWOON MET DE SOFTWARE DIE ER OPSTAAT..
installeren zal wel lukken, ze flashen de boel gewoon even.
zelfde werkwijze als met een bios van een moederbord welke kapot is.

zou wel kunnen dat je problemen krijgt met het er weer opnieuw op zetten van de destinator software/kaarten.
kom veel berichten tegen over het niet kunnen activeren; schijnt dat de leukerds dubbele activatie-codes hebben uitgegeven.

voor alle duidelijkheid nog even:

het programma inclusief win-ce zit in het flashgeheugen, DUS HIER NIETS WIJZIGEN!
de kaarten zitten op de sd-kaart, hier kan je maar aan rommelen wat je wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

jammer mijn vrouw kan wel waarschuwingen gebruiken zojuist weer een brief gehad van CJIB voor 75 euri. :(
dus das jammer, ik zal wel een begrenzer in de auto zetten als vrouwlief rijd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 136215 schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 12:54:
[...]

flitspalen is er doch je moet wederom ingrijpen in de programmatuur om het werkend te krijgen (als het werkt....), zou er dus niet aan beginnen als ik jou was.

files, daar heb je tmc voor nodig en dat ondersteund de axxion niet!
Flitspalen kun je er zonder problemen opzetten met het programma console.
Op de site flitspalen.nl staan kan en klare bestandjes voor detinator.
Roodlicht en snelheidspalen en ook de traject controles.
Files kan met de axxion niet.
wel even registreren op flitspaal.nl anders kun je niet downloden.
succes

hoe zet ik die er op dan met de console?
ik heb de csv files nu op de pc staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101258 schreef op zaterdag 29 september 2007 @ 15:51:
hoe zet ik die er op dan met de console?
ik heb de csv files nu op de pc staan
Je zult alert 1 en alert 2 en traject controles hebben.
start het programma destinator console op.
zorg dat activesync draait om contact te maken met de axxion.
vink een kaart aan bv benelux
nu kun je fovorieten inporteren aanklikken.
klik op de 3 puntjes
haal alert 1 binnen,nu kun je op converteer klikken en dan downloden.
dit doe je ook met alert 2 en traject controles.(kan ook in 1 keer)
als je het goed gedaan hebt kun je ze nu zien onder de favorieten op de axxion.
even aan vinken en de afstanden instellen om te warschuwen en het werkt.
opstaren zal nu wel wat langer duren ,maar geduld overwint alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anubis_offline
  • Laatst online: 14-06 13:52
Hallo best mede bezitters,

zit hier met gps374 met de volgende fout melding: the default language folder is missing silent mode activated.
Iemand hier die dit eerder heeft mee gemaakt?
Kom er niet uit of dit sofware van Destinator of met WinCe heeft te maken.

B@n@@n

Acties:
  • 0 Henk 'm!

heb je geprobeert ff de software opniew te installeren via de console, het lijk top een missend bestand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101258 schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 16:08:
heb je geprobeert ff de software opniew te installeren via de console, het lijk top een missend bestand.
Is het met de flitspalen gelukt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hallo,

Flitspalen en trajectcontroles heb ik inderdaad ook geinstalleerd zoals tecra8000 heeft verwoord.
Verder ook alleen de kaarten van Destinator 7 "geplakt" in de aanwezige bijv Benelux map van mijn SD-card en die weer teruggeplaatst in mijn Axxion. Werkt!

Voorzichtigheid blijft altijd geboden, en je moet elke handeling zoals omschreven stipt uitvoeren.
Al ben je wel eens geneigd om "t sneller te kunnen of in elk geval beter te weten".

Waar in nog benieuwd naar ben is: Waar kan ik een soortgelijke "styluspen" voor de Axxion het beste scoren?

Gr. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 202604 schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 18:49:
Hallo,

Flitspalen en trajectcontroles heb ik inderdaad ook geinstalleerd zoals tecra8000 heeft verwoord.
Verder ook alleen de kaarten van Destinator 7 "geplakt" in de aanwezige bijv Benelux map van mijn SD-card en die weer teruggeplaatst in mijn Axxion. Werkt!

Voorzichtigheid blijft altijd geboden, en je moet elke handeling zoals omschreven stipt uitvoeren.
Al ben je wel eens geneigd om "t sneller te kunnen of in elk geval beter te weten".

Waar in nog benieuwd naar ben is: Waar kan ik een soortgelijke "styluspen" voor de Axxion het beste scoren?

Gr. ;)
Fijn om te horen dat het met de flitspalen gelukt is,en met de kaarten van destinator 7.
Ik heb nog wel een vraagje,hoe kun je nu b.v. kroatie met destinator console op je sd-kaartje zetten.Ik weet wel dat het rechtstreeks kan als je een sd-slotje in je pc hebt,maar dat heeft niet iedereen.Is er iemand die weet of dit mogelijk is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Beste tecra8000 en anderen uiteraard,

Ik heb eea ook al eens op de sd-card gezet middels een multi-card reader/writer.
Die zijn bij veel winkels gewoon los verkrijgbaar, varierend van een paar tot tientallen cards lezende kastjes, kun je dan in een usb-poort inpluggen. Prijzen liggen veelal rond de 5 tot 10 euro.
Op die manier kun je dan dus bestandjes op een card zetten. Werkt uitstekend.

Ik houd me aanbevolen voor een tip over de verkrijgbaarheid van een soortgelijke styluspen. Pennen die ik probeerde van diverse pda's, passen niet goed nml.

Succes!

Gr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik heb voor reserve pennetjes gewone simpele nintendo ds pennetjes gekocht
ze passen niet maar ik heb er een liggen in het dashbord vanmijn auto

wat ik vreemd vind is dat je in o.a. duitsland meerdere axxion producten vind maar hier niets.
het navigatiesysteem vind ik overigens nergens.
maar wellicht kun je ens zoeken naar het orginele pennetjes in eeen duitse webwinkel, de vraag s dan of het noodzakelijk is zo'n orgineel pennetje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 235388

ik heb ook een axxion gekregen via mijn autoverzekering.
had er niks bij en heb gebeld en kreeg kaartje en cd nageleverd echt super geregeld.
maar na 2 dagen terug kunnen sturen want het aan en uitknopje was ik ineens kwijt.
eindelijk na 8 weken een nieuwe gekregen eergisteren dus.
maar hij kan geen sateliet vinden.
iemand er ervaring mee .
heb wel dat hij zegt dat die gps heeft gevonden maar als ik bij satelieten kijk vind hij niks.
heb hem een uur buiten laten liggen zodat die tijd had om sateliet te vinden maar nog niks.
iemand misschien tips voor mij want wil hem toch graag gaan gebruiken.

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 235388 schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 17:40:
ik heb ook een axxion gekregen via mijn autoverzekering.
had er niks bij en heb gebeld en kreeg kaartje en cd nageleverd echt super geregeld.
maar na 2 dagen terug kunnen sturen want het aan en uitknopje was ik ineens kwijt.
eindelijk na 8 weken een nieuwe gekregen eergisteren dus.
maar hij kan geen sateliet vinden.
iemand er ervaring mee .
heb wel dat hij zegt dat die gps heeft gevonden maar als ik bij satelieten kijk vind hij niks.
heb hem een uur buiten laten liggen zodat die tijd had om sateliet te vinden maar nog niks.
iemand misschien tips voor mij want wil hem toch graag gaan gebruiken.

alvast bedankt
Misschien een verkeerde vraag van mij, maar heb je de antenne uitgeklapt en buiten naar de satellieten laten zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 235388

Misschien een verkeerde vraag van mij, maar heb je de antenne uitgeklapt en buiten naar de satellieten laten zoeken?

ja dat heb ik gedaan heb antenne uitgeklapt en heb de axxion bijna een uur buiten gehad en hij had nog geen sateliet gevonden.
ben zelfs bij ons tegenover in het park gaan zitten met dat ding in mijn hand 3 kwartier lang maar hij vind het gewoon niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

kijk eens bij de instellingen van gps
com-poort com7
baudselheid38400
protocol nmea

is het bij jou anders klik dan eens op gps resetten
werkte bij mij wel

dus je gaat naar het instelmenu en reset de GPS niet de hele PNA.

lukt dat niet kijk dan even of je met handmatig instellen ergens komt.
anders werkt een ding wel dat i het resetknopje gebruiken van de hardware.
na aanzetten direct ff buiten gaan zitten.

in d ehandleiding praten ze over 5 minuten tot wel een half uur voor de eerste verbinding daar is.
Uit ervaring blijkt dta het met name in grote steden met veel hoge gebouwen langer kan duren.

na de eerste verbinding zijn d evolgende verbindingen wel sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 74862

Hallo allemaal,

ik heb de axxion gps 374, en na verwijderen van een aantal bestanden start hij niet verder op dan de wereld bol. Helaas ook geen usb connectie meer mogelijk met de pc.
Kan ik de axxion resetten zodat hij weer opstart ?
Evt. de rom weer opnieuw flashen oid ?
Er staat win ce 4.2 op.

Indien er meer info nodig is, dan hoor ik het graag.

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Roelof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

heb je al geprobeert met een dun pennetje in het reset gaatje? moet je wel een aantal seconden ingedrukt huoden

zo ja ?
maakt hij helemaal geen contact via e usb? ,eestal lukt het contact wel maar zie jen iets in het scherm van de axxion maar wel op je pc.
zo nee haal de sd kaart er eens uit en installeer die opnieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tedkroon
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-06 22:51
Als ik een route uitzet bij Destinator 7 en hij heeft op dat moment nog geen fixe dan geeft hij een melding dat hij geen route kan bepalen. Dus dan moet je wachten totdat hij een fixe heeft. Wie herkent dit en hoe kan je dit ondervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101258 schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 15:10:
heb je al geprobeert met een dun pennetje in het reset gaatje? moet je wel een aantal seconden ingedrukt huoden

zo ja ?
maakt hij helemaal geen contact via e usb? ,eestal lukt het contact wel maar zie jen iets in het scherm van de axxion maar wel op je pc.
zo nee haal de sd kaart er eens uit en installeer die opnieuw.
Als je hem niet meer met activesync kunt benaderen en hij gaat niet meer verder dan de wereldbol dan zit er niks anders op om hem op te sturen naar STL-Group in Venlo die alleen kunnen hem dan opnieuw Flashen.Ik heb het zelfde probleem gehad en dat staat ook al op de site beschreven.Die van mij was binnen een week terug met nieuwe en volgens mij veel betere software. Sneller en noch niet vastgelopen. Alle kaarten van destinator 6 kunnen op een 2GB sd kaartje en dat werkt klasse.
DUS NOGMAALS GA NIET AAN DE SLAG MET DE SOFTWARE VAN DE AXXION ALS JE NIET WEET WAT JE DOET.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 233550 schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 19:19:
[...]
.Die van mij was binnen een week terug met nieuwe en volgens mij veel betere software. Sneller en noch niet vastgelopen.
welke software dan, ik heb de mijne net een week terug en het zou een nieuwe moeten zijn, ik heb er nl. 8 weken op gewacht met de mededeing dat de leverancier ze niet uitleverde.
alles wat er op zat was van 2004, ook de kaarten via de europeesche heldesk heb ik bij wijze van uitzondering nieuwe kaarten gekregen van 2006 ,
ik weet overigens niet waar jullie destinator kaarten van 2007 vandaagn halen des7?
want in nederland kan ik ze niet vinden ?

overigens vind ik het schandalig dat je een nav syteem krijgt die dusdanig is verouderd dat de straat van je achterburen er niet op staat.
dus ik vind dat ik recht heb op 1 download exemplaar, maar welke moet ik dan hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101258 schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 12:58:
[...]

welke software dan, ik heb de mijne net een week terug en het zou een nieuwe moeten zijn, ik heb er nl. 8 weken op gewacht met de mededeing dat de leverancier ze niet uitleverde.
alles wat er op zat was van 2004, ook de kaarten via de europeesche heldesk heb ik bij wijze van uitzondering nieuwe kaarten gekregen van 2006 ,
ik weet overigens niet waar jullie destinator kaarten van 2007 vandaagn halen des7?
want in nederland kan ik ze niet vinden ?

overigens vind ik het schandalig dat je een nav syteem krijgt die dusdanig is verouderd dat de straat van je achterburen er niet op staat.
dus ik vind dat ik recht heb op 1 download exemplaar, maar welke moet ik dan hebben :)
Software is windows CE 4.20 (0),en verder destinator OP.
Daar weet ik geen versie van,eerst starte hij na een hardreset met die blauwe wereldbol op met de tekst resonace nu met een oranje scherm.Er zijn geen kaarten van 2007 die zijn altijd een jaar oud.
Ik heb destinator 6 en heb alle kaarten inclusief oost europa op 2GB, en het werkt perfect.
Destinator 6 heb ik gedownload van mininova.org

succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

destinator 6 OP?
ik heb wel de kaarten van destinator 6 maar niet de OP
hoe kom ik er aan en hoe installeer ik die?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101258 schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 18:02:
destinator 6 OP?
ik heb wel de kaarten van destinator 6 maar niet de OP
hoe kom ik er aan en hoe installeer ik die?
De destinator OP is de software die er op stond, dit kan ook de PN zijn dit maakt niet uit.
Van Destinator 6 heb je ALLEEN de kaarten maar nodig,en die zet je allemaal op je sd-kaartje en als je dan een 2GB neemt kan er alles op.
Verder blijft alles bij het oude.En het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

kwam ik effe goed weg.............................

twee weken met vakantie geweest, axxion thuis gelaten en dus niet gebruikt.
zet dat ding vanochtend aan (eerst op de sigarettenaansteker) klapt ie helegaar vast, had maar een half beeld en voor de rest niks, nada, noppa!

reset gegeven en er zat weer beweging in alleen geen geluid, maar a la, rit afgemaakt navigeren deed ie, totdat................. in ene memory errors!!
nog een reset, battery switch ook maar om gezet, geen beweging meer in te krijgen!

net thuis, destinator console opgestart en verdomd, maakte gelukkig ketakt, software installeren geactiveerd en alles werkt weer, ben alleen gnav kwijt, alles is weer origineel.

conclusie: of er zat te weinig sap in de batterijen na twee weken uit staan (spanning te laag) of gnav is toch niet zo'n lekker proggie.

ik weet het niet en ach, zonder gnav kan ik ook werken, ben al blij dat hij het weer doet, scheelt weer in de poet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

tedkroon schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 18:03:
Als ik een route uitzet bij Destinator 7 en hij heeft op dat moment nog geen fixe dan geeft hij een melding dat hij geen route kan bepalen.
Destinator 7?
waar haal je die, de laatst die ik tot nu toe kan vinden is de 6
ik neem aan dat je de kaarten bedoelt en niet de OP,
zo ja kan die er op dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101258 schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 23:04:
[...]

Destinator 7?
waar haal je die, de laatst die ik tot nu toe kan vinden is de 6
ik neem aan dat je de kaarten bedoelt en niet de OP,
zo ja kan die er op dan?
Die heb ik via een newsserver binnen kunnen halen.
Inderdaad alleen de betreffende kaarten heb ik op de card vervangen voor de nieuwste versie.

(vb op je card staat een map Benelux, klik je die open, zie je allemaal bestandjes staan; die vervang je dan door de nieuwe bestandjes er in te kopiëren)

En ik heb eea al eens gedaan via sd-card sleuf op mijn pc, maar ook al via een usb-cardreader.

Maak voor de zekerheid altijd een backup van je "oude" card. :)

Succes! :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101258 schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 11:27:
ik heb voor reserve pennetjes gewone simpele nintendo ds pennetjes gekocht
ze passen niet maar ik heb er een liggen in het dashbord vanmijn auto

wat ik vreemd vind is dat je in o.a. duitsland meerdere axxion producten vind maar hier niets.
het navigatiesysteem vind ik overigens nergens.
maar wellicht kun je ens zoeken naar het orginele pennetjes in eeen duitse webwinkel, de vraag s dan of het noodzakelijk is zo'n orgineel pennetje
Ik zoek inderdaad wel een pennetje die dus "past" en hoopte op een lotgenoot die zoiets al een ker ergens had gevonden.

Bedankt voor het denken.

Gr. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

welke pak je dan?
want ik kan ze niet vinden op de servers,
wel de 6. kaarten maar daar staan zelfs delen van mijn eigen dorp niet op
anders ff pm voor meer info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hotzenwalder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 03-06 21:37
Als ik Destinator 7 gebruik op mijn Axxion GPS-374 (omgebouwd tot PDA met WinCE 4.2), dan draait de kaart niet mee in de rijrichting tijdens het navigeren. Dit terwijl deze instelling wel actief is gemaakt (Kaart draaien in rijrichting'. Wie heeft het wel voor elkaar op een Axxion om de kaart niet altijd naar het noorden te laten wijzen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Hotzenwalder:

Ik had de kaarten van Dest7 gewoon op mijn card geplakt en geen problemen met draaien van de kaart tijdens het rijden. En ik heb niets anders gedaan dan alleen de kaarten plakken dus.
Als het bij jou niet lukt zou ik niet weten wat de oorzaak dan is.

Wel ben ik benieuwd waar je de laatste software kunt vinden om de Axxion om te bouwen tot een soort pda. Daarbij dan ook de vraag:Werkt een andere/hogere Windows CE ook op de Axxion?

Vr. gr.
Pedor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hotzenwalder
Om de Axxion om te bouwen naar een PDA moet je in dit topic even omlaag scrollen. Kun je een bestand downloaden met een readme. Als je dat exact volgt moet het lukken. Maak wel eerst een back-up van je huidige PNA via ActiveSync, zodat je altijd weer terug kan als het fout gaat. Heb mijn Axxion nu zo omgetweaked dat ik kan kiezen uit Destinator OP, Destinator 6, Destinator 7 en TomTom 6 (werkt alleen niet zo goed met de interne GPS antenne).

De rijrichting is gefixed. Kwestie van de juiste destcore.dll erop zetten. Heb nu versie 7.0.0.588.11 erop staan, weet nog niet of die wel meedraait. Zal het deze week eens testen.

Link is trouwens
http://www.hpcfactor.com/...iew.asp?tid=5763&start=46

Anoniem: 241063

Hallo allemaal,

Ik heb de Axxion gps-374 en heb een oude kaart op staan.
De hele tijd lees ik dat mensen Destinator 7 hebben gedownload..ik zou graag willen weten waar jullie die vandaan hebben.
Ook las ik dat je de Axxion naar een PDA kunt ombouwen, heb van andere mensen gehoord dat het niet kon..maar zo te zien kan dat wel :)!

Ik wil de axxion graag ombouwen naar een PDA en de Destionator 7 opzetten of iets dergelijks..als ik maar de nieuwe wegen op heb staan.

Kan iemand me helpen?

M.v.g

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 241063

Hallo allemaal,

Nog steeds heb ik geen nieuwe kaart op mijn Axxion kunnen zetten.
Wie kan mij helpen?Ik heb hier echt geen verstand van.
Weet ook niet waar ik dat allemaal vandaan moet dow.

Alvast bedankt voor jullie hulp,

Vriendelijke groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 106866

Hallo,

Ik heb de Axxion gps 374 (Software is windows CE 4.20 met orgineel destinator 5.0 ) om laten bouwen met de nieuwste Miomap software v3.3.

Soms draait de software als een trein maar ook heel vaak zet ik het apparaat aan en dan kan er geen gps apparaat gevonden worden. Er worden dan natuurlijk ook geen sattelieten gevonden.

Als ik een aantal keren een Harde reset uitvoer werkt het apparaat wel weer naar behoren.
Dit is erg lastig.

gps config staat op nmea, poort 7, baud rate 57600,
Ook als ik hem op automatisch zet of automatisch laat zoeken doet hij het niet.

Weet iemand wat dit kan zijn ?

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 106866 op 20-01-2008 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 106866

Nou heb ik het helemaal voor elkaar.

Ik krijg nu alleen nog maar een gele opstartscherm (wereldbol).

Hier blijft hij hangen.

Hoe krijg ik hem weer aan de praat ?

Harde reset (schakelaartje op off en on) heb ik al gedaan !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hotzenwalder
@Kiwindo. Ik heb een SD card waar ik zo'n 650 mb op heb gezet wat me na ombouwen de mogelijkheid geeft om Destinator 5,6 en 7 te kiezen of TomTom. Destinator 7 werkt het beste zolang je geen 180 rijdt :) Als je nog steeds wilt weten hoe om te bouwen kan ik je wel verder helpen denk ik.

@Fighting Ik heb met succes een Axxion omgebouwd en weer teruggebracht in de originele staat. Ik had wel een back-up beschikbaar van de Axxion zoals hij origineel uit de doos kwam. Misschien kun je zo'n bestand met ActiveSync erop krijgen via restore. Weet alleen niet of dat werkt als het apparaat niet wil starten. Kwestie van uitproberen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

kom achter de volgende zaken:

1 als je de axxion aan zet ALTIJD wachten totdat er gps-verbinding is voordat je de route gaat programmeren oid,
apparaat heeft er een hekel aan om meerdere dingen tegelijk te doen met opstarten, kan crashen. duurt uren voordat er ook maar enige beweging in het apparaat zit!
als je rustig een x-tal minuten wacht op de gps verbinding en daarna aan de slag gaat werkt alles vlekkeloos.

2 van tijd tot tijd via de destinator concole het programma opnieuw installeren (dus niet de kaarten) daar er, in ieder geval bij mij, nog wel eens wat wil om duvelen in het flash geheugen.
ik ben chauffeur en gebruik hem veel en de elektrische spanning zou af en toe wel eens te laag kunnen zijn, reden dat er wel eens wat wil omduvelen in het flash geheugen denk ik daar dit ALTIJD onder (voldoende) elektriciteit behoort te staan; geen elektriciteit = alles kwijt!
in het flash geheugen draait het eigenlijke programma.
schat in zo'n 1x per maand effe opnieuw installeren.

voor de rest redelijk tevreden alleen men mag qua route planning wel eens wat beter programmeren(als de kaartenmaker een kopje koffie aan het halen is in bv. Veenendaal bij een pompstation moet hij wel z'n apparatuur uit zetten, je wordt nu OVER het pompstation geleid!) en je rijdt nogal eens een kilometertje of wat om.

is trouwens een gebrek wat alle navigatie apparaten hebben, je wordt altijd via hoofdwegen geleid, de 'slimmigheidjes' zitten er niet in.
dus wel altijd zelf blijven meedenken!

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 136215 op 01-02-2008 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 255776

Hallo,
ik heb mij ook pas een AXXION GPS 374 aangeschaft.
nu zou ik daar een nieuwere versie van Destinator willen opzetten.
Weten jullie hoe je in Windows geraakt om die te verwijderen want Destinatot PO zit er blijkbaar ingebakken.
Grtjs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nu wil ik het weten, en dan bedoel ik een goede uitleg.
hoe bouw ik dat kreng nu om ( die axxion)
en waar vind ik fatsoenlijke kaarten.
wat is de jusite zoekterm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nu zit ik helemaal vast.
ik weet niet hoe maar tijdens het install[img]C:\Documents and Settings\Armand\Mijn documenten\Mijn afbeeldingen\Activesync.jpg[/img]eren van de software via destinator PO op PC.
Is op mijn ROM meer bepaald in de map ResidentFlash van alles geinstalleerd.
Hoe krijg ik dat er vanaf want nu is er geen plaats om destinator terug te installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[quote]Anoniem: 255776 schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 20:45:
Nu zit ik helemaal vast.
ik weet niet hoe maar tijdens het installeren van de software via destinator PO op PC.
Is op mijn ROM meer bepaald in de map ResidentFlash van alles geinstalleerd.
Hoe krijg ik dat er vanaf want nu is er geen plaats om destinator terug te installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101258 schreef op maandag 17 maart 2008 @ 20:41:
Nu wil ik het weten, en dan bedoel ik een goede uitleg.
hoe bouw ik dat kreng nu om ( die axxion)
en waar vind ik fatsoenlijke kaarten.
wat is de jusite zoekterm
Je moet dat kreng niet ombouwen,waarom wil iedereen dat toch?
Zet gewoon de nieuwe kaarten op een 2GB sd-kaartje en klaar is kees.
Wat denk je nu met ombouwen te bereiken leg dat nou eerst eens uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hotzenwalder
Door het apparaat om te bouwen kun je nieuwerse versies van Destinator op de Axxion zetten. Ik vind versie 7 plezieriger werken dan versie 5 (OP). Versie 7 kan o.a. navigeren door verschillende landen heen. Nadeel van een andere versie dan v5 is wel dat de knoppen op de Axxion zelf niet meer werken, maar die gebruikte ik zelf toch nooit.

Strikt gezien is ombouwen niet nodig om van A naar B te komen, ik denk alleen dat mensen graag willen knutselen met het apparaat. Leuk toch als je TomTom erop hebt draaien (die overigens niet werkbaar is... teveel keren geen GPS signaal)

Voor de mensen die hem nog steeds willen ombouwen...
*knip* dat bestand bevat Windows-CE ; dat kan niet legaal zijn vanaf deze site

(goed de instructies lezen en eerst een back-up maken van je Axxion via ActiveSync. Ik ben natuurlijk niet verantwoordelijk te houden voor het eventueel fout gaan van deze ombouw)

[ Voor 6% gewijzigd door pven op 31-03-2008 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bedankt voor de info.
Mijn GPS is nu weg in herstelling via UPS.
Hopelijk is het enkel de software en krijg ik hem binnen kort terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 257332

ik heb ook de gps-374
en bij mij kan die de satelieten niet vinden wie weet er daar iets op of hoe ik het weer voor elkaar kan krijgen,ik rij redelijk veel in nederland ivm politiehonden en heb hem best veel nodig hij scheet er in een keer mee uit wat zal de reden wezen graag een reactie dan is hij misschien weer paraat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Met de Op versie kun je ook door alle landen navigeren.
Met de kaarten van destinator 6 met oost europa erbij,navigeer ik vanuit nederland zo naar Kroatie.
Dus ik snap niet goed waarom dat omgbouw, is NIET nodig.
Alle kaarten op 2 GB ,en het werkt perfect,zonder het risico wat je loopt met om bouwen.
Lees eens eerdere postings.
Hotzenwalder schreef op zondag 23 maart 2008 @ 12:21:
Door het apparaat om te bouwen kun je nieuwerse versies van Destinator op de Axxion zetten. Ik vind versie 7 plezieriger werken dan versie 5 (OP). Versie 7 kan o.a. navigeren door verschillende landen heen. Nadeel van een andere versie dan v5 is wel dat de knoppen op de Axxion zelf niet meer werken, maar die gebruikte ik zelf toch nooit.

Strikt gezien is ombouwen niet nodig om van A naar B te komen, ik denk alleen dat mensen graag willen knutselen met het apparaat. Leuk toch als je TomTom erop hebt draaien (die overigens niet werkbaar is... teveel keren geen GPS signaal)

[mbr]*knip* dat bestand bevat Windows-CE ; dat kan niet legaal zijn vanaf deze site[/mbr]

(goed de instructies lezen en eerst een back-up maken van je Axxion via ActiveSync. Ik ben natuurlijk niet verantwoordelijk te houden voor het eventueel fout gaan van deze ombouw)

[mbr]*knip* dat bestand bevat Windows-CE ; dat kan niet legaal zijn vanaf deze site[/mbr]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falconz
Leuk toch als je TomTom erop hebt draaien (die overigens niet werkbaar is... teveel keren geen GPS signaal)
Bij mij draait TomTom er nog steeds prima op, en heeft hij ook altijd GPS signaal (zoek voor howto op mijn gebruikersnaam in dit forum). Alleen worden de sateliet balkjes niet blauw. Ben er afgelopen wintersport nog mee naar Oostenrijk genavigeerd, helemaal prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pluckyrox
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 01-05-2008
Ik heb een Axxion 374 met Navigator OP. Daarop wil ik flitspalen e.d. zetten.
De software Destinator Console V5.1.8.3. werkt bij mij op de PC niet meer en die op de CD is kennelijk ook beschadigd. Nu dacht ik zo slim te zijn Destinator Console 6. etc te gebruiken.
Hiermee kan in echter geen contact krijgen Axxion. Via Windows Explorer en active sync kan ik wel alles zien in 'Mobiel Apparaat'. In versie 6 lukt het mij niet naar 'Mobiel Apparaat' te komen.
Weet iemand raad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Eu ik lees hier dat de Axxion 374 om te bouwen is tot PDA
Heeft iemand ervaring in het ongedaan maken terug naar PNA.
gaat dat nog indien je niet tervreden bent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hotzenwalder
Anoniem: 255776 schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 08:17:
Eu ik lees hier dat de Axxion 374 om te bouwen is tot PDA
Heeft iemand ervaring in het ongedaan maken terug naar PNA.
gaat dat nog indien je niet tervreden bent?
Zolang je voor het omzetten een back-up hebt gemaakt van je device via AcvtiveSync is er geen probleem. Kun je zo weer terugzetten. Heb je geen back-up... jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hotzenwalder
falconz schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 11:25:
[...]
Bij mij draait TomTom er nog steeds prima op, en heeft hij ook altijd GPS signaal (zoek voor howto op mijn gebruikersnaam in dit forum). Alleen worden de sateliet balkjes niet blauw. Ben er afgelopen wintersport nog mee naar Oostenrijk genavigeerd, helemaal prima!
Bij mij kon hij elke keer na uitzetten geen GPS signaal krijgen en moest ik truken met GPSTweak. Dat werd ik zo zat dat ik maar met Destinator ben blijven werken. Waar staat nu je baudrate e.d. op in GPSTweak? Je hebt zoveel wijzigingen op je howto's gemaakt, ben de draad kwijt. Maak nog een keer een final howto :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zal wel is meer hier verteld zijn: ALLEEN de kaarten van destinator 7 op een Axxion (sd-kaartje)zetten en verder niets!
Zodra je destinator 7 compleet op een Axxion zet heb je grote kans dat hij het niet doet, andere windows versie!

Ombouwen naar pda gaat niet zo erg lekker, zie de diverse reacties hier op, zijn al verschillende Axxion's retour naar Venlo geweest daar hij het niet meer deed!
Gij zijt gewaarschuwd!!!!!!!!!!!!!!!!!

Voor zover ik weet kan een Axxion MAXIMAAL een 1GB sd-kaartje aan.
Zag een reactie over 2gb, vandaar.

Als je Axxion het niet meer doet, de gele wereld bol, is je flash geheugen leeg.
Oplossing erg simpel, alles opnieuw installeren via Destinator console en zorg er voor dat er ALTIJD voldoende spanning in het apparaat zit, minimaal 1 x per week even opladen daar dit geheugen onder spanning dient te staan.
Maw. als de Axxion uit staat verbruikt hij toch stroom!!!!!!!!!!!!!!!!!

Backup maken via active sync heeft niet zoveel nut daar er altijd 3 (DRIE) bestanden niet gekopieerd worden, deze zullen in gebruik zijn en kunnen dus niet gekopieerd worden.
Je bent dus altijd afhankelijk van Destinator console om de zaken terug te zetten!

Voor het overige, LEZEN, er staat genoeg in dit topic.

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 136215 op 23-04-2008 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hotzenwalder
Ben weer aan het truken gegaan met de Axxion en heb ditmaal TomTom Navigator weer helemaal werkend, versie 6.203 (schijnt van begin 2008 te zijn). Als je het gebruikt in combinatie met GPSTweak draait het als een tierelier. Ik heb lang met Destinator 7 gewerkt op mijn Axxion, maar ik moet zeggen toch meer gecharmeerd te zijn van TomTom.

Het ombouwen is trouwens een fluitje van een cent als je de Axxion via ActiveSync verbindt met een PC. Je kunt dan een back-up terugplaatsen van een al omgebouwd systeem et voila... Wince 4.2 incl. de originele Destinator OP. TomTom heb ik op de SD Card gezet evenals de plusmappen. Ik krijg mijn SD card helaas met geen enkele mogelijkheid boven de 1GB grens uit, anders was het mogelijk geweest om zowel TomTom als Destinator te draaien met minimaal de Benelux en Duitsland kaarten.

Via ActiveSync lukt het me ook om de Axxion weer terug te brengen tot Factory Default. Zoals al eerder gezegd... back-up's maken van alles voor je begint.

Wie hulp nodig heeft... Google biedt erg veel info en anders gewoon replyen in dit forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naffigator
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 26-05 15:21
Ollah,

Ook ik heb een gps374 omgebouwd tot pda. Ik heb vervolgens destinator 6 geinstalleerd. Krijg het zelfs voor elkaar om vanuit de destinator console kaarten op de axxion te installeren. Wat mij alleen niet wil lukken is signaal ontvangen van wat voor sateliet dan ook...

De spraakmelding blijft "gps not found" Als ik bij de settings van de gps kijk staat daar ook nog de melding dat de antenne niet gevonden wordt. De instellingen heb ik gelijk gezet aan die in destinator 5 die nog steeds zonder problemen werkt. com7, 38400 baud, nmea.

Als ik in het instellingen scherm van de gps op set gps klik. Volgens mij moet ie dan zelf gaanzoeken. komt er dat vervelende klokje en die blijft vervolgens net zo lang draaien tot ik er duizelig van wordt.

Iemand een idee hoe ik verbinding kan krijgen met outer space? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naffigator
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 26-05 15:21
Inmiddels zegt t apparaat bij de gps settings dat ie de antenne kan vinden. Terug in het scherm daarvoor, waar je t plaatje van de satelieten grafisch ziet, zegt ie ook dat ie soms 3,4,5 satelieten heeft gevonden. Geeft ook de locatie in lengte en breedtegragden aan en krijg ook waarden bij snelheid en hoogte. Klinkt goed, nietwaar? Echter de melding bovenin dit scherm is nog steeds dat de antenne toch niet gevonden kan worden. En terug in het map-scherm is daar weer die vriendelijke dame die met zwoele stem zegt dat the gie-pie-es not can be found. Lekker ding is het toch... zou haast verliefd worden O+

suggestions anyone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nu wordt ik wel erg nieuwsgierig ik heb net en tweede navigtiesysteem dus durf ik het nu te proberen.
leg eens simpel uit hoe ik die axxion ombouw.
in mensentaal.
ik wil em ombouwen tot PDA liefts met navigatie.
plz help me out here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falconz
Nog 1 keer samengevat hoe de axxion naar tomtom omgebouwd kan worden:

Howto tomtom op de axxion werkend krijgen:

1. Zorg ervoor dat je axxion niet meer opstart met de destinator software, maar dat je in de ingebouwde verkenner kom zodra je je axxion aanzet. Dit doe je door active sync te installeren op je gewone pc, de axxion middels een usb kabel te verbinden, je kunt dan de axxion verkennen en daar in de autorun van je axxion een link copy pasten naar explorer.exe. Het is altijd handig eerst alle files van je axxion te kopiëren naar je harde schijf zodat je alles later nog weer terug kunt zetten.

2. Nu moet je TomTom installeren. Zorg dat je de cab-file hebt van versie 6.02 (6.032 schijnt ook te werken)t. Verbind de axxion middels usb met de pc, je kunt nu weer de axxion verkennen en er ook bestanden naartoe kopiëren. Open nu de cab met cabmanager (google voor dl), en kopieer alle files naar de juiste plek op je axxion. Het kan ook naar je geheugenkaart, maar ik heb alles naar het interne geheugen van de axxion gekopieerd omdat dit m.i. soepeler werkt. Waarschijnlijk moet je de mappen nog aanmaken op je Axxion. De juiste plek is als volgt:

\voices\ (directory met daarin de stemgeluiden, kopieer deze naar axxion in de zelf aan te maken directory: \program files\Navigator\)
TomTom Navigator.exe (kopieer deze naar axxion in de directory: \program files\Navigator\)
DATA.CHK (kopieer deze naar axxion in de directory: \program files\Navigator\)

BtCoreIf.dll (kopieer deze naar axxion in de directory: \windows\ )
BtSdkCE30.dll (kopieer deze naar axxion in de directory: \windows\ )
ttn6bt2003.dll (kopieer deze naar axxion in de directory: \windows\ )

tttoday.bmp (kopieer deze naar axxion in de directory: \TomTom \ )
TTToday.dll (kopieer deze naar axxion in de directory: \TomTom \ )

Mocht je nog meer bestanden in je tomtom.cab hebben, dan zijn deze niet nodig.

3. TomTom is gewend dat de kaarten op de geheugenkaart staan. Momenteel staat in het register de koppeling mydocuments naar de directory mydocuments op het interne geheugen. Aangezien de kaarten niet op het interne geheugen passen moet je in het register de verwijzing naar mydocuments naar je sdcard maken. Doe dit met het programma “Registry workshop” (http://www.torchsoft.com/). Hiermee kun je zodra het apparaat via ActiveSync verbonden is connecten met je axxion (mobile device) en het register van je axxion door spitten. Ga dan naar de volgende sleutel: LMachine\explorer\shell folders. Wijzig onderin de sleutel My documents naar "\sdmmc\My Documents\" of hoe je storage card ook maar heet. Ten slotte maak je op je storage card een directory getiteld "my documents" waar je de map van TT in z’n geheel op zet.

4. Als het goed is kun je nu TT opstarten (in de verkenner naar de dir \program files\Navigator\ gaan en TomTomNavigator.exe openen. Hij vindt echter geen satelietten. Dit doe je door de gps te tweaken. Gebruik hiervoor GPSTweak (http://www.pocketfms.com/2-techbulletin-02.asp) (gebruik de ARM versie aangezien die processor in de Axxion 374 zit) op je axxion zelf (dus eerst naar je axxion kopiëren via activesync). Je kunt gewoon de executable runnen. Het scherm is net niet helemaal zichtbaar, maar net genoeg om te weten waar ok en annuleren zit. Als je verbindt met com7 op 9600bps dan moet dat lukken en krijg je nmea meldingen. Soms moet je een andere baudrate proberen als connecten niet meteen lukt, probeer dan eens 38400. Zodra je de nmea meldingen krijgt switch je naar het SIRF protocol via de menubalk onderin je scherm, en daarna (hij blijft geconnect) weer terug naar NMEA protocol (en dus weer op ok klikken). Door weer terug te switchen naar NMEA legt hij die waardes anders vast dan de standaardinstellingen en ziet tomtom ineens de gps. Daarna kun je GPSTweak sluiten.

5. Start nu TomTom op en stel de gps ontvanger in via “wijzig voorkeuren”. Kies voor “andere NMEA-ontvanger”. Verder moet hij op com1 (kan ook com4 zijn, je ziet het wel doordat tomtom zegt: kan geen gps ontvanger vinden (niet goed) óf wachten op gps-signaal (wel goed) (en dus niet com7 waarmee je in stap 4 verbond) staan met dezelfde baudrate als waarmee je verbonden bent in stap 4. Leg nu je tomtom met de antenne open geklapt (heel belangrijk!) in 't open veld, en dan ook echt open want zelfs onder 'n boom doetie 't al niet meer (wat dat betreft werkelijk waardeloze antenne. Na verloop van tijd zie je als je klikt in tomtom op 't menu voor satelieten dat er 3,4,5,6,7 of nog meer satelieten zichtbaar worden.
Ga in ieder geval niet hard-resetten (de schakelaar van on naar off, want dan moet je én tomtom opnieuw installeren, én de hele procedure om de gps opnieuw te configgen doorlopen. In principe zolang je dus geen vastlopers, resets of compleet lege accu hebt blijft tomtom gewoon werken.

6. Nog 1 ding: de blauwe balkjes van de satellieten worden niet blauw, maar je ziet gauw genoeg aan tomtom of hij z’n positie kan bepalen. Laat even weten of het lukt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

is duidelijk maar heb ik dan ook een PDA?
zodat ik de agenda en zo kan gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knaak
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16-06 16:36

Knaak

It's me, Mario!

Anoniem: 101258 schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 07:39:
is duidelijk maar heb ik dan ook een PDA?
zodat ik de agenda en zo kan gebruiken?
Natuurlijk niet. 8)7

TomTom staat volledig los van alles behalve navigatie. Agenda, email, messenger etc zit in Windows Mobile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

falconz schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 11:35:
Nog 1 keer samengevat hoe de axxion naar tomtom omgebouwd kan worden:

Howto tomtom op de axxion werkend krijgen:

1. Zorg ervoor dat je axxion niet meer opstart met de destinator software, maar dat je in de ingebouwde verkenner kom zodra je je axxion aanzet. Dit doe je door active sync te installeren op je gewone pc, de axxion middels een usb kabel te verbinden, je kunt dan de axxion verkennen en daar in de autorun van je axxion een link copy pasten naar explorer.exe. Het is altijd handig eerst alle files van je axxion te kopiëren naar je harde schijf zodat je alles later nog weer terug kunt zetten.
is dat alles?
en l die programma's e.d. die hier werden genoemd heb ik allemaal niet nodig
maar in autorun verwijzen nar explorer.exe?
waarom doet iedereen dan zo moeilijk?

waar zit die autorun ?
ik kan hem niet vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falconz
Anoniem: 101258 schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 08:08:
[...]
is dat alles?
en l die programma's e.d. die hier werden genoemd heb ik allemaal niet nodig
maar in autorun verwijzen nar explorer.exe?
waarom doet iedereen dan zo moeilijk?
waar zit die autorun ?
ik kan hem niet vinden
Wat ik zelf gedaan heb is om total commander te gebruiken. Dit is ook een verkenner, maar dan prettiger. En de Axxion start op met dshell.exe geloof ik. Als je via activesync nou dshell.exe renamed naar dshell1.exe, en je kopieert totalcommander (cecmd.exe) naar dezelfde directory waarna je cecmd.exe renamed naar dshell.exe, dan start je axxion plotseling op met total commander. En dan kun je plotseling verder met de overige beschreven stappen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ja echt waar ik doe iets fout maar wat dat weet ik niet.
wat jij beschrijft werkt bij mij niet
als ik dan explorer.exe verander in dshell lukt dat dan ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falconz
Anoniem: 101258 schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 21:21:
ja echt waar ik doe iets fout maar wat dat weet ik niet.
wat jij beschrijft werkt bij mij niet
als ik dan explorer.exe verander in dshell lukt dat dan ook?
Explorer renamen naar dshell zou ook moeten werken, maar dan moet explorer.exe wel in dezelfde directory geplaatst worden als de originele dshell. Ik weet alleen niet zeker of explorer.exe op zichzelf kan draaien, zonder andere files. Anders zou je de andere files ook mee moeten kopiëren naar de directory waar je explorer naartoe kopieert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 227899

Hallo allen ;)

Ik heb een 'groot' probleem; omdat wij aanstaande dinsdag naar Frankrijk gaan, wilde ik dit land (wel zo handig) op mijn Axxion 374 zetten. Ik doe er geen interessante dingen mee, ben allang blij dat-ie 't doet (oftwel, dat ik 'm aan de praat krijg ;) ) . Ik dacht dat het alleen een kwestie van de map France op het geheugenkaartje schuiven was, maar hij de kaart van Frankrijk staat er niet op. Ik heb Destinator Maps op mijn pc staan, maar inderdaad, als ik de map 'France' open, is-ie vrij leeg :?
Ik had natuurlijk de installatie-cd's...met de nadruk op hád.
Mijn moeder heeft ze geleend, en nu zijn ze kwijt.... :'(
Kan/wil iemand mij aan de kaart van Frankrijk helpen? Eu-roads en benelux staan er wel op....
Ik zou het fantastisch vinden als het lukt....alvast heel erg bedankt!! _/-\o_
Merci et Au revoir,
Mirjan

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 227899 op 09-08-2008 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 269006

waar kan ik een kabel voor in de auto ,sigaretenaansluiting, kopen de mijne is gestolen merk is axxion 347

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 287496

Ging met m'n domme kop op de installatie cd's staan...................... :(

Iemand die er vanaf wil?

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 287496 op 15-03-2009 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hotzenwalder
Nog steeds op zoek naar de cd's? Heb er toevallig 2 gevonden (geelkleurig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomtest
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16-06 16:51
Hoi, Ik heb een probleem met mijn axxion. Bij het opstarten blijft ie hangen bij de "wereldbol" en aangezien dit apparaat al redelijk oud is weet ik niet waar ik terecht kan. :( Is er een simpele oplossing?
Ik heb de volgende dingen al geprobeerd.
- Soft-reset, Hard-reset. -
- Aansluiten op PC (apparaat wordt gewoon niet gezien)

:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Levo75
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 25-03 14:08
Ik vroeg mij af wat voor adapter dit apparaat nodig heeft. Ik ben de adapter kwijtgeraakt en heb nooit gelet op de specs.
Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Let op:
Even ter informatie:

- Communicatie gaat middels dit forum. Niet om antwoorden via je e-mail vragen
- Pas op met warez, dat is hier ook niet toegestaan
- Aanhef en groeten is niet nodig