Axxion navigatie systeem (actie Kruidvat)

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 52.114 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 151375

Anoniem: 97510 schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 23:51:
[...]

Ja, dus coating op de voorruit. Alleen niet achter de binnenspiegel.
Even een externe antenne kopen en die daar tegenaan plakken, dan gaat hij als een speer.

Gr.
Cees.
Maar welke antenne precies?? en weet je ook waar deze te koop is??
bvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 151378

Hallo allemaal,

Ik heb de Axxion ook sinds dinsdag j.l. en had de laatste uit een Rotterdams filiaal :)
Alles werkt wel okee en inderdaad.... de satelieten vinden is weleens een probleem en vooral hier in de stad en da's vrij irritant als je een straat zoekt 8)7

Vanmorgen ben ik naar de http://www.pdashop.nl geweest hier in Rotterdam en een externe antenne gekocht. Het betreft deze: http://www.pdashop.nl/product/10833
Artikelnummer is: 991426 en is een Rikaline: Active Antenna, 5 m, MCX

Betreft dus een actieve antenne welke spanning/stroom nodig heeft en deze uit je Axxion zal halen via de antenne stekker, dus zal de accu wel wat belasten. :|
Hij werkt beduidend beter als de vaste antenne vd Axxion. Hij ligt momenteel in mijn raamkozijn thuis en pakt er gelijk 4 uit de lucht. Normaal met de eigen antenne, pakte ie er maar 2 en werkte dus niet goed.

Wattie onderweg doet, moet ik nog uitproberen maar zal ook wel goede resultaten opleveren.
Aan de antenne zit overigens een stevige magneet, dus kan je zo op je dak smijten als het moet O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
offtopic:
BuzzFuzz Afbeeldingslocatie: http://home.skyaccess.nl/d2tip446/smilie/bye.gif

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 151262

Anoniem: 151327 schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 22:50:
steutel: ik heb 10 x stekkertje in / stekkertje uit gedaan en 2x harde reset (on/off knopje) en sindsdien doet hij t meteen als ik m in de stroom hang....
Marct2, de tip werkt, ik ga hem vanmiddag uitproberen in een a4 cabrio. ben benieuwd. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:13
Ewald ! schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 17:23:
Voor mn moeders auto'tje wel P*I*M*P :+

btw:
[...]

Ik had gezien op Kassa (NL3) dat dat de was de grap van TomTom Go ook is. Want hij stuurt je de snelweg op e.d.
Dat was een Medion navigatiesysteem, geen TomTom Go.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 151218

bedankt voor de tip marc t2 Ik ben nog maar eens gaan proberen en heb een pinnetje,waar de plug inpast,iets verbogen en hij doet het!!! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 151262

Nou, vanmiddag op stap in de a4 cabrio vanuit het haagse naar het brabantse. Het vinden van de satelliet duurde even, in de bebouwde kom ging het vinden moeizaam maar eenmaal in functie prima. De routeplanner zelf is af en toe niet vies van de touristische route maar verder prima. Op de terugweg hetzelfde beeld; satelliet zoeken lukte buiten de bebouwde kom maar eenmaal in functie werkzaam tot op plaats van best ;) emming (in de bebouwde kom). Wordt vervolgd. Overigens, bij tros radar alleen maar teleurgestelde mensen op de site betreffende de actie van het kruidvat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 151201

Tja tevreden kopers gaan niet klagen bij Kassa!

Maar ik heb geen problemen met deze axxion (heb altijd 4 of meer sattelieten, soms een stuk of 10)

En TMC zit er idd niet op (jammer) ondanks dat dit in de handleiding staat, maar ja die handige harries hebben dan ook de verkeerde handleiding afgedrukt. De juiste handleiding staat op de CD1.

En dan nog wat: Is het jullie ook opgevallen dat de bijgeleverde POI's soms wel meer dan 5 jaar verouderd zijn? En hier en daar heeft ie een huisnummer op de verkeerde plek staan.
Ik kom uit Enschede en er staat een bioscoop op die al meer dan 5 jaar weg is! en sommige POI staan er helemaal niet op (De Twentse Schouwburg, voor theaterliefhebbers toch niet onbelangrijk) Nou is dit natuurlijk geen ramp, maar zijn hier updates van verkrijgbaar? En zo ja waar?

Mvg,
Ing. Bazz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 151022

kan iemand me uitleggen hoe ik de kaarten van belgie en duitsland erop kan zetten ? en hoe kan ik hem update zodat de nieuwe wegen er ook op staan ??

kan iemand me daarmee helpen ?

BVD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 97510

Anoniem: 151327 schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 13:12:
CvH Hartstikke bedankt! Mooi dat we met zijn allen eindelijk es een deskunidg antwoord krijgen. Duidelijk en helder dus. Conclusie is dus:
  • Axxion is een prima apparaat met een OEM versie van Destinator, dermate beveiligd dat je aan de software niets kunt klooien/updaten.
  • TMC zit er NIET op, ondanks dat het uitdrukkelijk WEL in de handleiding staat (op zich schandalig!)
  • Het enige dat je kan is kaarten uploaden..
Zo een beetje goed samengevat CvH?
Samenvatting (bijna) OK.
De juiste handleiding van Destinator OP staat op CD-1, te bereiken via de Destinator Console onder 'Help'. De bijgeleverde handleiding is van Destinator PN en die geldt niet. Daar komt ook het misverstand met TMC van daan. Kijk maar in de OP-handleiding, daarin staat niets over TMC.

Gr.
Cees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 151375 schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 15:31:
[...]

Maar welke antenne precies?? en weet je ook waar deze te koop is??
bvd
Volgens mij is deze gewoon als Axxion externe antenne te bestellen.
Die zullen ze zeker bij www.carnavigator.nl verkopen, want die leveren ook complete bundels met Destinator.

[edit: 23-08-2005:] Lees op www.carnavigator.nl maar het "nieuws" van 18-08-2005. Daar wordt alles goed uigelegd en bestellen gaat dan via online via www.carnavigator.nl/Shop [/edit]

Gr.
Cees.

[ Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 97510 op 23-08-2005 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 151022 schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 09:19:
kan iemand me uitleggen hoe ik de kaarten van belgie en duitsland erop kan zetten ? en hoe kan ik hem update zodat de nieuwe wegen er ook op staan ??

kan iemand me daarmee helpen ?

BVD
Kaarten kun je laden via de Destinator Console vanaf een vaste PC of laptop.
Destinator zal updates moeten uitbrengen indien er nieuwe wegen zijn.
Dat kondigen zij altijd aan aan geregistreerde gebruikers.
Is echter nooit gratis geweest zo lang ik reeds Destinator gebruiker ben.

Gr.
Cees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 151327 schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 13:36:
Heb ik TOCH nog een vraagje CvH....

Als je alleen kaarten kunt installeren... Dan kan dat ook zonder het invoeren van je licentie-code...
Begrijp ik het goed dat je die helemaal niet nodig hebt dan?

Dank!
Ik zou altij registreren. Dan krijg je ook automatisch bericht over updates.

Gr.
Cees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 151327

Heb Destinator Nederland gebeld. Meer te weten gekomen. Dit hele produkt is
een 1-2 tje tussen destinator1.com uit Canada en het Taiwanese Axxion.
Kruidvat slechts als reseller. Er is dus geen Nederlandse organisatie! Dus
ook geen support etc!

Registratie (om kaart-updates te krijgen) op de destinator.nl site is niet
mogelijk omdat het buiten nederland omgaat en om een OEM versie is. Hoe je
dan wel aan kaart-updates voor deze versie kom? Bel 0900-0977 Daar krijg je
echter een call-center aan de lijn, die beloven dat de fabrikant je (ooit)
terugbelt...

Het lijkt erop dat dit apparaat in de markt is gezet maar dat men vergeten
is dat er aftersales nodig is.

Wordt vervolgd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 151325

Weet iemand hoe je Destinator OP kan un-installeren ?
Met activesync kan je de software wel bijna maar niet volledig weggooien.
Ook na een harde reset blijven op de pda drie bestandjes in gebruik waardoor ze dus niet weg te gooien zijn.
Ik wil's andere navigatie software uitproberen maar zolang er nog iets van Destinator op staat lukt dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 151327 schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 22:03:
Heb Destinator Nederland gebeld. Meer te weten gekomen. Dit hele produkt is
een 1-2 tje tussen destinator1.com uit Canada en het Taiwanese Axxion.
Kruidvat slechts als reseller. Er is dus geen Nederlandse organisatie! Dus
ook geen support etc!

Registratie (om kaart-updates te krijgen) op de destinator.nl site is niet
mogelijk omdat het buiten nederland omgaat en om een OEM versie is. Hoe je
dan wel aan kaart-updates voor deze versie kom? Bel 0900-0977 Daar krijg je
echter een call-center aan de lijn, die beloven dat de fabrikant je (ooit)
terugbelt...

Wordt vervolgd....
Destinator heeft ook een Europees filiaal, misschien kunnen ze je daar helpen, zie www.destinatoreurope.com

Gr.
Cees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Anoniem: 151327 schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 22:03:
...
...
Wordt vervolgd....
Hoewel achteraf gelijk hebben erg gemakkelijk is, had ik al zo'n voorgevoel:
[rml]Henk007 in "[ PDA/GPS] europese versie van route66, d..."[/rml]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 151792

Ook ik heb zo'n Axxion gekocht bij de Kruidvat. Ding proberen in de auto en dus niet werken.
Ik heb een Peugeot 307 SW met dus zo'n klote voorruit. Uiteindelijk via de PDA shop een buiten antenne gekocht zoals ook door vorige mensen aangegeven, eentje met een netvoeding. Werkt FANTASTISCH, altijd volle bak ontvangst en het systeem werkt ook uitstekend. Moet voor mijn werk door heel Nederland zijn en heeft tot nu toe alle uithoeken gevonden :) . Je moet er wel met je hoofd bij blijven.
Het registreren van de software lukte inderdaad ook niet :( , maar na het sturen van een e-mail naar de Europese vestiging van Destinator in Duitsland (aan de helpdesk van de Kruidvat heb je niks) kreeg ik keurig een mailtje terug met een nieuw licentienummer. Dit werkt dus wel !!!!!!!!!
Hulde :*) :*) aan de support van Destinator. Dus na wat strubbelingen heb een prima werkend en geregistreerd systeempie. Daar kan nog geen TOmTOm tegen op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 151803

Ja Nou ik heb er ook een gekocht en het zelfde verhaal als jullie
de 1 x in de auto en nee hoor hij doet het niet later na hem een 5 uur buiten te hebben gelegt op advies van een kruitvat medewerker deet hij het in de auto ook maar valt steeds weg
mijn navie is dan zelf de weg kwijt mijn vraag is nog waar kan ik een
kaart kopen voor meer landen bvb 1gb
ik hoor het wel

Anoniem: 151837

Weet iemand of je op de Axxion een 2 GB sd card kunt gebruiken of is er een maximum van 1 GB sd card?

Anoniem: 124910

Anoniem: 151325 schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 06:41:
Weet iemand hoe je Destinator OP kan un-installeren ?
Met activesync kan je de software wel bijna maar niet volledig weggooien.
Ook na een harde reset blijven op de pda drie bestandjes in gebruik waardoor ze dus niet weg te gooien zijn.
Ik wil's andere navigatie software uitproberen maar zolang er nog iets van Destinator op staat lukt dat niet.
ben je al wat wijzer?
zit ook te klooien om niet eerst OP te laten starten maar blijft hangen op Resonace scherm
laat maar weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 124910 schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 12:45:
[...]

ben je al wat wijzer?
zit ook te klooien om niet eerst OP te laten starten maar blijft hangen op Resonace scherm
laat maar weten
Dan ben je al verder dan ik.
Wat ik ook doe, het ding blijft doorstarten naar het navigatie-beginscherm.
Kan je nog wel verbinding maken met activesync ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nl022007
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22-08-2005
Heb ook een axxion gekocht bij het kruitvat echter cd 1 is compleet leeg. Heb het nummer gebeld wat op de bon staat maar dit word doorverwezen naar een ander nummer. Nu een week gewacht maar nog geen reactie van fabrikant. Kan iemand me helpen aan een kopie van cd 1 zodat ik de navigatie kan gaan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nl022007 schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 15:38:
Heb ook een axxion gekocht bij het kruitvat echter cd 1 is compleet leeg. Heb het nummer gebeld wat op de bon staat maar dit word doorverwezen naar een ander nummer. Nu een week gewacht maar nog geen reactie van fabrikant. Kan iemand me helpen aan een kopie van cd 1 zodat ik de navigatie kan gaan gebruiken.
Ik wil'm wel op mijn ftp server zetten voor je.
Mail me ff voor inlognaam en ww
hpereboom@chello.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 152244

Kan iemand mij vertellen als je de kaarten van bijvoorbeeld duitsland erop zet dat je deze dan moet activeren en daarvoor betalen moet?
Iemand vertelde mij dat deze navigatiesystemen allemaal met de benelux zijn geinstalleerd en wanneer de overige kaarten geinstaleerd worden dat je hiervoor moet betalen?
Is dit waar.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Staat dit niet in de beschrijving op de cd manual je moet dan de cd plaatsen in de cd rom en dan moet je alles kunnen de installeren
Anoniem: 124910 schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 12:45:
[...]

ben je al wat wijzer?
laat maar weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 152244 schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 13:42:
Kan iemand mij vertellen als je de kaarten van bijvoorbeeld duitsland erop zet dat je deze dan moet activeren en daarvoor betalen moet?
Iemand vertelde mij dat deze navigatiesystemen allemaal met de benelux zijn geinstalleerd en wanneer de overige kaarten geinstaleerd worden dat je hiervoor moet betalen?
Is dit waar.......
Heel west europa staat erop, dus ook Duitsland lijkt me.
Ben afgelopen weekend naar Kleve gereden en het ding navigeerde gewoon door.

Anoniem: 152549

De Axxion biest de mogelijkheid om te vermijden wegen e.d. aan te geven. Per individueel item lukt mij dat ook wel, maar ik zou graag ook een hele categorie, bijvoorbeeld autosnelwegen in een keer uit willen kunnen sluiten. Ik weet echter niet hoe die te definiëren. Zelfs de reeds bij aankoop aanwezige categorie tolwegen is, ook bij gebruik van de kaart van Frankrijk, volledig leeg. Kan iemand mij hiermee helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Snel weer weggedan de axxion.
Slechte ontvangst en te gek dat je daar een extra antenne voor aan moet schaffen.

Heb nu voor 275 euro een nieuwe mio 168 gekocht.
Heb je een mooie pc en extra jawel een antenne wat niet nodig is want de ingebouwde van mio vind zowiezo 5 satallieten.
Komt bij al het materiaal wat nodig is om te installeren voor in de auto zit er bij.
ff software 9destinator erop) en klaar is kees scheuren door europa zonder de kaart te verwisselen. :)

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 152244 op 20-08-2005 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 152549 schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 19:18:
De Axxion biest de mogelijkheid om te vermijden wegen e.d. aan te geven. Per individueel item lukt mij dat ook wel, maar ik zou graag ook een hele categorie, bijvoorbeeld autosnelwegen in een keer uit willen kunnen sluiten. Ik weet echter niet hoe die te definiëren. Zelfs de reeds bij aankoop aanwezige categorie tolwegen is, ook bij gebruik van de kaart van Frankrijk, volledig leeg. Kan iemand mij hiermee helpen?
Je moet deze bestanden zelf vullen met de wegen die je wenst te vermijden :)

Gr.
Cees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 153522

Ik heb het systeem aangeschaft omdat we naar Italië zijn geweest op vakantie. Het systeem is mij 100% meegevallen en ben super tevreden over de axxion. Wel in het begin steeds wat problemen gehad met de satteliet ontvangst maar na 1 keer een "soft" reset is de ontvangst steeds perfect geweest (zelfs bij zware onweersbuien) en ik heb tevens een warmte werende voorruit.
Ik heb soms wel twijfels gehad over de routes in kleine dorpjes omdat ik soms langs wegen gestuurd werd die ik zelf nooit zou kiezen maar toch bleek het achteraf steeds goed te zijn. Heb dus veel vertrouwen in het systeem gekregen. Het enige nadeel wat het heeft is dat ik de kaarten Duitsland, Alpenlanden en Italië apart moest kiezen als ik in dat land was (maar gelukkig passen ze allemaal op 1G SD kaartje, vooraf de routeplekken in favorieten gezet). Je kent het vast wel: je staat in het centrum van een grote stad en je wilt weer naar de snelweg, nou met dit systeem is dat probleem helemaal opgelost, het loodst je zo naar je plek van bestemming, zonder wegvallen van sattelieten) Een geweldig systeem wat zeker geen miskoop is geweest. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moni
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 29-08-2005
ik navigeer nu enige tijd met de Axxion en dat bevalt goed op een incidenteel wegvallen van de sattelieten na.
Nu probeer ik de kaarten op de cd-roms te plaatsen op de geheugenkaart. Het plaatsen zelf via Destinator Console levert geen problemen op, maar ik loop tegen de volgende problemen aan:
- het lukt me niet om te activeren. Ik krijg, nadat ik op de knop "snel activeren" druk de melding "activeren niet toegestaan". Ik kom dus niet eens in het beginscherm. Hoe kom ik nu verder? Heeft het iets te maken met al dan niet als gast verbonden zijn via active sync (ik kan alleen als gast werken). Is activering wel nodig om de andere kaarten te kunnen gebruiken;
-het kan de geinstalleerde kaarten niet meer verwijderen via de Destinator Console. Iedere keer als ik op de verwijderknop druk krijg ik de melding "verwijdering niet mogelijk". Moet er een bepaald resterend geheugen vrij zijn om te kunnen verwijderen?

Wie helpt mij verder :'(

moni

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 153908

ook ik heb zo'n ding en tot nu toe doet hij helemaal niks
al 5x gebelt met dat info nr 0900 0977 en nog steeds niks weer gehoord van dat tuig
oplichterij is een betere naam voor die oplichters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 153856

Heb dit week-end de Axxion kunnen uittesten in Duitsland. Dit toestel werkt prima. Heeft mij feilloos gelootst in de stad Karlsruhe en omgeving. Geen enkele fout opgemerkt. Bij ingang van een tunnel valt natuurlijk de verbinding weg maar binnen de 100 meter erna is hij er terug. De naverkoopdisnt is iets anders, blijkbaar is de software een "OEM versie" dit wil zeggen een versie die vanuit de software fabrikant rechtstreeks geleverd wordt aan de fabrikant van het toestel (Taiwan). Kruidvat levert blijkbaar geen ondersteuning ook niet in het geval dat het toestel deffect is (tegen de wet in !!). Zou mij dit gebeuren, kom ik zonder twijfel met een deurwaarder in de winkel! Heb ondertussen contact gehad met de fabricant van de software dir mij het volgende schrijft in 2 mails:

MAIL 1 :
U hebt gelijk.
Het kruidvat, uw leverancier, is wettelijk verplicht u alle garantie en support te verlenen.
Wij als Carnavigator Benelux kennen dit product niet.
Axxion komt uit Taiwan.
In Nederland hebben zij het telefoonnummer 0900-0977.
Destinator support voor de OD versie is in Duitsland via 00491805-123012.
Het enige dat wij voor u kunnen doen is een externe antenne ter verbetering van het Gps-signaal leveren en aanvullende wegenkaarten voor de USA+Canada.
Mocht u verder nog vragen hebben dan zijn wij u graag van dienst.

M.vr.groet,

Carnavigator Support
http://www.carnavigator.nl
http://www.carnavigator.be
Direct naar de online winkel:
http://www.carnavigator.nl/Shop

MAIL 2 :
Wij kontroleren nu automatisch de ingevulde gegevens aan de hand van onze registratie
databank en het door u opgegeven DABNL-registratienummer. Indien dit nummer niet is
ingevuld, foutief is ingevuld of niet geregistreerd is, dan wordt er NIET uw op supportvraag
gereageerd (uw bericht zal ons dan namelijk niet bereiken). Hebt u geen (geldig) DABNL-
nummer dan is support alleen telefonisch mogelijk via de hotline.
Voor bundels met apparatuur van Acer, Medion (PNA150), Fujitsu-Siemens, MitacMio, Kruid-
vat en Yakumo wordt de support verzorgd door de betreffende fabricant van deze hardware,
of door het Callcenter van Destinator Europe te bereiken onder het Duitse kostenplichtige
hotlinenummer +491805-123012. Uw pakket heeft geen DABNL-registratienummer omdat dit
OEM-versies van de betreffende fabricant zijn. U kunt dan bij ons uitsluitend in 'noodgevallen'
support krijgen via de hotline omdat wij niet beschikken over details van deze pakketten en
ook niets kunnen doen met uw serienummers die de betreffende fabricant daarbij geleverd
heeft. U kunt wel bij ons een update naar het volledige west-Europa pakket (met recht op
support) bestellen voor de Medion MD PNA-150, de Acer-, de MitacMio-, Kruidvat- en de
Yakumo-bundels. Deze kunt u gewoon online via de website bestellen.

Indien u recht hebt op support, wordt daarna uw formulier doorgestuurd naar de support-
afdeling. Deze onderzoekt het probleem en geeft u zo spoedig mogelijk antwoord per
email. In bijzondere gevallen kan er ook telefonisch contact met u opgenomen worden.

Supportvragen via een onvolledig ingevuld supportformulier kunnen wij helaas niet in be-
handeling nemen. Telefonische support is mogelijk via de 'support-hotline' in Nederland, via
+31(0)900-6543211 tst.1062 (80 ct/min). Belt u ons svp niet voor de Kruidvat Destinator OD-
pakketten (met serienummer 36781-8f000-03000-21300-50ac4). Hiervoor wordt de support
uitsluitend verzorgd door 0800-2877463 en 0900-0977 of 00491805-123012.

Hebt u vragen over, of een garantieclaim op een van de Leadtek Gps-ontvangers of daar-
toe behorende Gps-kabelsets, dan kunt u dit rechtstreeks met de support van Leadtek Europe
in Badhoevedorp (NL) afhandelen. Stuur daartoe rechtstreeks een email naar rma@leadtek.nl.
Heeft de door u gestelde supportvraag uitsluitend betrekking op een van deze Leadtek pro-
ducten dan nemen wij aan dat de vraag hiermee beantwoord is en reageren wij niet meer op
deze supportvraag van u.

Uw vraag is mogelijk ook op ons Destinator Users Forum behandeld. Zo ja, dan nemen wij aan dat
de vraag hiermee beantwoord is en reageren wij niet meer op deze supportvraag van u.

Opmerkingen over verschillen in de NavTeq- en TeleAtlas-database zijn zeer welkom, zij hebben
hier een speciaal formulier voor. U kunt dit doorgeven via de website http://www.navteq.com
of http://www.teleatlas.nl. U bereikt dan de "consumer driver feedback". Via deze link komt u na
het kiezen van de taal automatisch op een online formulier terecht, dat men stap voor stap kan
doornemen. Wanneer men na invulling op de verzendknop klikt wordt dit formulier automatisch
naar de juiste afdeling gezonden. Deze afdeling zal alle opmerkingen vergelijken met de NavTech-
of TeleAtlas-database en indien nodig aanpassen. Wij reageren dus niet op vragen hierover, zo u
die gesteld zou hebben in dit supportformulier.

Met vriendelijke groet,

Supportdesk
SourenComputerService
Afd. Carnavigator Benelux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 151224

Ik heb de de axxion gebruikt, tijdens mijn vakantie, naar Frankrijk. Het ging in Frankrijk feilloos, maar in Nederland wees de axxion ging het 3 keer een andere afslag aan dan mijn route o.b.v. de borden boven de weg.
Misschien was die route die de Axxion wilde volgen sneller of korter, dat is me nog onduidelijk.

Als ik, in Frankrijk, door de drukte of onoverzichtelijkheid bij grote verkeersknooppunten een verkeerde afslag nam, ging de axxion direct een route berekenen, waardoor ik binnen een aantal minuten weer op de goede, grote weg zat. Geweldig.

Vorige week een dag naar een camping geweest in Vierakker, zonder de axxion had ik het nooit gevonden.
Dus het werkt zeer goed, maar ik denk inderdaad als de axxion niet goed werkt, dat je aan de goden bent overgeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 154228

hoi iedereen,

ik heb me onlangs dit apparaat aangeschaft (Kruidvat) en ik krijg maar geen ontvangst. Het duurt altijd heel lang voor hij de plaats waar ik ben kan localiseren en bij vertrek valt de verbinding met de satellieten weg. Kan het zijn dat ik een extra externe antenne op dit apparaat moet aansluiten of heeft iemand hiervoor misschien een oplossing?

groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 154315

Heb enige tijd geleden de axxion gekocht.

GING ERG GOED

Was erg verbaasd hoe het apparaat het deed totdat ik geconfronteerd werd met de alsmaar terugkerende melding "signaal is te zwak controleer de antenne"
Moet nog een reactie krijgen van de leverancier. Deze heeft toegegeven dat er met dit apparaat problemen zijn . Zij zullen naarstig op zoek gaan naar een oplossing. Kruidvat Nijmegen heeft laten weten dat men het geld terug kan krijgen wanneer men het apparaat niet meer wil hebben.
Goede zaak van het Kruidvat. Zou het jammer vinden als leverancier het probleem niet kan oplossen. Heb best wel schik met het apparaat maar dan moet ie het wel blijven doen.
kan iemand mij bevestigen dat het met een externe antenne opgelost zou zijn????

Anoniem: 154325

Hallo,

wij hebben er ook zo een aangeschaft bij Kruidvat,

mooi, solide toestel; was de reactie bij thuiskomst....

Na 2u in het stopcontact brandde het ledje nog altijd niet, dus kreeg ik ook geen opstartscherm.
Naar Kruidvat gebeld... en ja hoor, mocht ik onmiddellijk komen wisselen (met de glimlach).

Zo gezegd, zo gedaan, toestel uit de verpakking gehaald, aangezet en ja, alles werkt naar behoren.
Even op en af naar Antwerpen.. daar begon het ergste al.

Tijdens de rit tussen bomen was de connectie regelmatig zoek.(antenne vertikaal, want had dat ergens gelezen dacht ik)

Op de E17 was het zus en zo.(geen probleem, want we wisten waar we moesten zijn).
Maar dan in de buurt van onze bestemming.... tramverbindingen, ja hallo.
Niks, noppes, antenne controleren, om zot te worden, constant datzefde.

Kreeg al haat voor dat toestel.

Gisterenavond even terug rondgereden in de buurt met de antenne horizontaal en ja hoor, wat een verschil :) onmiddelijke reactie van het toestel bij opzettelijk verkeerd rijden, geen problemen met verbinding, de liefde was hersteld.

In de handleiding staat: Laat de hoofdstroomadaptor 24 aangesloten.
Na die 24 uu was het lampje groen maar de batterij zo goed als leeg.
Daarom laad ik het toestel op tot het lampje groen is.

Antenne horizontaal en rijden maar.
Groeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 154424

Mijn Axxion navigator werkte prima ontvangst van de satelieten zoals al veel gemeld slecht (bomen en gebouwen) een externe antenne gekocht en daarna perfecte ontvangst ben naar Kroatie gereden en genavigeerd tot aan de ingang van de Karawanken tunnel perfect ook bij het verlaten van de route i.v.m files.
Wel even lastig als het systeem van deel kaart wisselt dan houd hij even op maar daarna loopt het weer uitstekend. wel de major route europa nodig.

Helaas nadat we slovenia inreden en dus geen kaart beschikbaar was heb ik het apparaat in de navigatiestand uitgeschakeld en daarna op de plaats van bestemming losgekoppeld en twee dagen later wilde ik opstarten maar er gebeurde niets meer BALEN dus reset aansluiten op de adapter niets hielp. Uteindelijk maar weer op de borden en lwegenkaart teruggereden.
Thuis aangekomen toch maar weer wat geprobeert mijn accion aangesloten op de PC en contact gemaakt met ActSinc en ..... druk op de aan knop en starte gewoon weer op ?????????
niet te filmen dus ik vermoed dat je eerst het programma moet afsluiten en dan pas loskoppelen ik zou geen andere verklaring weten.
Ik ga binnenkort naar Duitsland Hamburg dus maar weer proberen.
Wie heeft meer deze ervaring gehad

Ja klopt, ik heb dat ook weleens gehad. Dan wil het toestel niet meer opstarten en
lijkt dood. Resetten helpt of anders even dat mini knopje op de onderkant even op OFF zetten en weer terug op ON en dan misschien weer eens resetten.

En ja, een externe antenne werkt 1000 maal beter en je hebt gelijk bijna alle satelieten.
Het blijft echt een 'zicht verbinding' dus een externe antenne aansluiten thuis heeft geen zin.
Eenmaal de antenne op dak geplakt (zit sterke maneet aan) en je weet niet wat je meemaakt. :-)
De link staat ergens op een eerdere pagina en kostte me 35 euro, zag um trouwens ook ergens anders en daar was ie 25 euro.

Voor de rest alleen maar lof voor dit toestel, jammer alleen van die kleine eigenaardigheden maar daar valt wel mee te leven. Voor 300 euro wel een heel puik toestel.

Heel af en toe heb ik mijn twijfels over de route, maar dat komt omdat je voorheen zelf altijd anders reed ;-) Korter is de route wel, maar sneller ?
Allemaal dingetjes die je zelf moet uitproberen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

kan iemand mij vertellen hoe hoog de satelieten vliegen.
volgens mijn apparaat dien ik goed uit te kijken
hij geeft aan dat er een sateliet op 55 meter hoogte vliegt. dus uitkijken.!!

dit zal dus niet kloppen.
wie weet waar ik een update kan krijgen/kopen van dit toch wel mooie apparaatje

heb inmiddels een externe antenne besteld.
vol verwachting kijk ik er al naar uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Laatst online: 23:13
Anoniem: 154315 schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 09:58:

Is dat niet de hoogte waar je jezelf bevindt :o ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MarcoC schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 15:45:
[...]

Is dat niet de hoogte waar je jezelf bevindt :o ?
inderdaad is mij verteld dat deze hoogte is gemeten van de plek waar je staat tot aan de zeespiegel.
Ben allang blij dat je droge voeten houdt als het water zou stijgen.

Anoniem: 30

.
ca. 20.000 km boven de aarde en niet geo-stationair...

Met een externe antenne werkt het super goed

heb regelmatig kontakt gehad met kruidvat. Apparaat is gisteren opgehaald door UPS vanwege storing in voeding. Krijg als het goed is na 10 dagen apparaat retour. Heb al een externe antenne gekocht en ben dus benieuwd of ik over 10 dagen fatsoenlijk de weg ga vinden in nederland.

Kon er ook voor kiezen apparaat in te leveren en geld terug te krijgen service verlening tot nu toe van Kruidvat vind ik zeer goed Nu maar afwachten.

Wie heeft al een ervaring achter de rug met het opsturen avn het apparaat???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 150958

Nog iemand enig idee hoe ik het axxion navigatie systeem tot een "volwaardige" PDA kan ombouwen ?????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Niemand ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wordt stil hier. Komt wel verandering in, want die Axxions liggen nu weer bij de Trekpleister 8)7

Ben benieuwd of trekpleister alle axxions zal verkopen na het lezen van al de postings....

Maar goed, nog iemand enig idee hoe ik PDA functionaliteiten tevoorschijn kan toveren op dit doosje ?

Anoniem: 83696

wat vinden jullie eigelijk zoal van de Human Interface van het apparaatje. Bezien vanuit het perspectief van een gemiddelde consument :) en niet een tweaker geek :P. Is het allemaal redelijk intuitief ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmetje16
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 04-07 18:17
Ik heb ergens gehoord dat het wel moet kunnen, maar je bent als je er mee gaat knoeien je garantie kwijt en als er dan wat mis gaat heb je niets meer.

Als ik het goed heb moest je een of andere explorer op het kaartje plaatsen maar dit weet ik niet zeker meer....

Ben hier wel voorzichtig mee, als je er iets verkeerd mee doet kun je het apparaat opzeep helpen.

Verder heb ik ergens gehoord dat als de batterij helemaal leeg is en hij doet verder niet meer het wel eens wil helpen de stekker van de voeding er een aantal keer in en uit te halen. Op een of andere manier laad de accu dan toch op.

Suc6 met autorijden (rijd niet te hard :) :*) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

he Pimmetje,

bedankt voor je tips, heb je nog links waar ik deze zogenaamde "explorer vandaan kan halen ???

bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmetje16
Anoniem: 150958 schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 10:29:
he Pimmetje,

bedankt voor je tips, heb je nog links waar ik deze zogenaamde "explorer vandaan kan halen ???

bedankt
Het spijt me maar kan ik niet zeggen. (Weet het namelijk niet presies heb het ook maar gehoord).

Wat ik wel weet is dat als het lukt je iets leuks hebt :*) :*)

Succes

Pimmetje

------------------------------------------Edit--------------------------------------------------------------------------------

Heb het inmiddels even opgezocht.
Je hebt een Windows CE explorer nodig.

Het is aan te raden met je gewone computer al je bestanden van de nav. te backuppe, de explorer dient overigs op het geheugenmeduim geplaatst te worden.

Let op!!!

Ga hier alleen mee aan de gang als je weet wat je doet! Je garantie vervalt officeel als je met dit soort dingen aan de gang gaat de ben voorzichtig!

Er zijn hier nog al wat mensen die hun navigatie terug sturen als hij niets meer doet

Zonde!!!

Hier de oplossing.

Schakel het apparaat uit (zeer belanrijk) en steek de voeding in de navigatie en haal hem er weer uit. Herhaal dit een aantal keer en je zult zien dat hij de navigatie weer oplaad. (Vergeet wel niet de stekker in het stopcantact te steken ;) )

Succes er mee

Pimmetje

[ Voor 61% gewijzigd door Pimmetje16 op 05-10-2005 19:37 . Reden: exstra informatie toegevoegd ;) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dus ik kan de PDA "ombouwen" door alleen de voedingstekker een aantal maal erin te pluggen ? mmmm erg vaag maar ik gaan het proberen....groet W.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 5501

Je kunt active sync installeren en dan in de autorun van het apparaat f een link copy pasten naar explorer.exe en dan krijg je iig de fileexplorer op na een reset. Vanuit daar kun je weer verder klooien in windows.. het is mogelijk een startbalk te krijgen.. maar geen agenda en dergelijke.. Wat ik er mee wilde bereiken bij een degelijk apparaat van medion destijds is navigator vervangen voor tomtom5.. en dan kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmetje16
Anoniem: 150958 schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 20:23:
Dus ik kan de PDA "ombouwen" door alleen de voedingstekker een aantal maal erin te pluggen ? mmmm erg vaag maar ik gaan het proberen....groet W.
Nee dit had ik extra appart gezet. Ik had hierboven namelijk een aantal keren gelezen dat mensen hun navigatie terug sturen omdat hij niets meer doet! Dit komt omdat de accu dan helemaal leeg is en het laadsysteem dan niet kan starten. Mijn advies stuur het apparaat niet terug maar los het zelf op doormiddel het apparaat uit te schakelen en de voedingsstekker een aantalmaal er in en er uit te halen.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Het ombouwen is mogelijk door een windows CE explorer op je SD kaartje te zetten. Deze zal dan windows CE starten :). Het is wel raadzaam alle bestanden via de pc te backuppen.

Nogmaals: Ga hiermee NIET aan de gang als je niet weet wat je doet, ik kan je namelijk NIET helpen als er iets verkeerd is gegaan.

hopend dat het zo duidelijker is.

Gr. Pimmetje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jongens allemaal bedankt,

ik heb besloten dat ik het toch niet doe, er is geen gedetailleerde stappenplan en ook geen versie beschrijving van explorer, en geen roll-back mogelijkheid etc etc...

bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 153522 schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 22:21:
Ik heb het systeem aangeschaft omdat we naar Italië zijn geweest op vakantie. Het systeem is mij 100% meegevallen en ben super tevreden over de axxion. Wel in het begin steeds wat problemen gehad met de satteliet ontvangst maar na 1 keer een "soft" reset is de ontvangst steeds perfect geweest (zelfs bij zware onweersbuien) en ik heb tevens een warmte werende voorruit.
Ik heb soms wel twijfels gehad over de routes in kleine dorpjes omdat ik soms langs wegen gestuurd werd die ik zelf nooit zou kiezen maar toch bleek het achteraf steeds goed te zijn. Heb dus veel vertrouwen in het systeem gekregen. Het enige nadeel wat het heeft is dat ik de kaarten Duitsland, Alpenlanden en Italië apart moest kiezen als ik in dat land was (maar gelukkig passen ze allemaal op 1G SD kaartje, vooraf de routeplekken in favorieten gezet). Je kent het vast wel: je staat in het centrum van een grote stad en je wilt weer naar de snelweg, nou met dit systeem is dat probleem helemaal opgelost, het loodst je zo naar je plek van bestemming, zonder wegvallen van sattelieten) Een geweldig systeem wat zeker geen miskoop is geweest. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 151327

Belangrijke vraag:

HOE KOM IK AAN UPDATES voor de kaarten? Heb contact opgenomen met navigator.nl, maar daar melden ze dat de software niet zomaar past op de axxion. Het nummer 0900-0977 is niet meer te bereiken (wel 10 x geprobeerd de laatste dagen, maar er is niet doorheen te komen).
Kan iemand me helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16-07 20:25

-tom-562

Oliesjeik

Kick!
Morgen is de Axxion navigatiedinges weer te koop bij de kruidvat!
'Afbeeldingslocatie: http://www.internetvoordeel.nl/files/prodimg/sample_navigatiesysteem.gif
Axxion Navigatiesysteem
All-In-One met kaarten van West-Europa.
Snel te bedienen door Touch Screen bediening. Dit navigatiesysteem is binnen enkele seconden te plaatsen en te verwijderen.

Volledige GPS navigatiesysteem, met o.a.:

- 3.5" TFT scherm met heldere 2D- of 3D-weergave
- Geïntegreerde GPS-ontvanger, dus geen losse GPS-ontvanger nodig
- Geïntegreerde speaker
- Geïntegreerde oplaadbare accu
- Keuze instructiestem uit 8 talen: Nederlands, Engels, Frans, Duits, Italiaans, Spaans, Zweeds of Deens
- Navigatiesoftware met (NAVTEQ) kaarten van West-Europa
- SD-Card slot voor aflezen van diverse kaarten (inclusief SD-Card, 128 MB)
- Inclusief USB kabel,m installatie en software op 2 CD's, 12 Volt adapter (sigarettenaansteker) en 230 Volt adapter en een carry-case
- Houder voor in de auto met zuignapbevestiging
- Weergave: snelheid, geschatte aankomsttijd, nuttige plaatsen, afstand tot bestemming, weergave van de gereden route (route opname)
- Met fietshouder
- 2 jaar garantie aan huis, gratis draagtas en gratis helpdesk

Bestel nu online deze super handige navigatiesysteem voor maar 299,00 Euro.

Voor meer GiftGuides artikelen KLIK HIER

Van € 349,-
Voor € 299,-
Nu weet ik dat er bij de Aldi in duitsland binnenkort ook een aanbieding is (donderdag 18 december), het gaat hierbij om dit apparaat:
Afbeeldingslocatie: http://www.aldi-sued.de/images/data_product/1349379837438d6f12499ad.jpg
Auspacken, einschalten und navigieren! Kartenmaterial für Deutschland auf 256 MB Speicherkarte vorinstalliert.
Kartenmaterial für Deutschland, Österreich, Schweiz
inklusive Sonderziele (z.B. Hotels, Tankstellen, Restaurants...) sowie Hauptverbindungsstraßen Europas zusätzlich auf CD-ROM
3,5” Touch Screen TFT-Display mit 65.536 Farben und Stylus-Stift
integrierter MP3-Player
SD/MMC-Kartenleser
Kabellos navigieren über integrierte GPS-Antenne. GPS-Antenne für Satellitenempfang einfach aufklappen!

Technische Daten:
Das MEDION MD 96800 ist ein auf Windows® CE 4.2 basierendes Navigationssystem.
Arbeitsspeicher 64 MB
Samsung 266 MHz Prozessor
Gewicht ca.: 177 g
Maße ca.: 112 x 70 x 16/24 mm (B x H x T)
Weiteres im Lieferumfang
USB-Synchronisationskabel
Netzadapter
Autohalterung mit Saugnapf
Stylus-Stift
Fahrradhalterung
Outdoor-Tasche
12 Volt Auto-Ladekabel
Stereo-Ohrhörer
256 MB Speicherkarte
Etui
Umfangreiches Software-Paket
Microsoft® Active Sync
3-D-Sicht
MEDION Navigator 5.1 Version 2005
Auto Navigation mit Geschwindigkeitsprofil
Kompass
Geschwindigkeitsangabe
15 Sprachen auswählbar (Deutsch vorinstalliert)
Mit Service-Hotline.
3 Jahre Garantie
Voor de prijs van 299,-
Nu zit ik te twijfelen, of om vor die kruidvat actie te gaan, of die van de aldi. Dat aldi-systeem komt dan binnenkort naar nederland toe, dat is altijd met die acties, dusjah, dan heb ik 't systeem wat later.
Wat zouden jullie doen, dat aldi systeem, of dat kruidvat systeem.

[ Voor 28% gewijzigd door -tom-562 op 12-12-2005 16:45 ]

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 115533

Wanneer zou die van de aldi dan in Nederland komen. Ik ga de 24ste naar Oostenrijk dus hoop dat hij er dan al is :)

Welke van de 2 zou dan beter moeten zijn?

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 115533 op 12-12-2005 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16-07 20:25

-tom-562

Oliesjeik

Ik gok dat die van de aldi binnen een maandje ofzo wel in nld zal zijn, die acties volgen elkaar vaak op. Ik ga denk ik voro die van de aldi. Het is medion, mij meer vertrouwd, betere support als er iets kapot gaat (vooral bij de aldi, daar doen ze vaak niet moeilijk), die van de aldi heeft meer geheugen er standaard bij geleverd.
Ik *hoop* dat die van de aldi om te bouwen is naar bv tomtom. Zou die medion ook te gebruiken zijn als pocketpc?

[ Voor 7% gewijzigd door -tom-562 op 12-12-2005 17:24 ]

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 162800

Afbeeldingslocatie: http://www.halfords.nl/Images/Catalog/Large/114687.jpg
Draagbaar en gebruiksvriendelijk deur-tot deur navigatiesysteem met Benelux detailkaarten op 128 MB SD kaart.

--------------------------------------------------------------------------------
Garantietermijn

2 jaar

--------------------------------------------------------------------------------
Eigenschappen

Gesproken instructies
Oplaadbare batterij
Geïntegreerde GPS-ontvanger
2.83" TFT LCD-kleurenscherm (resolutie 240 x 320

Ook 299,-

hier

Productspecificaties: Verklarende woordenlijst

Processor: 200 MHz Intel PXA 255

Geheugen:

RAM Geheugen: 32 MB

Display:

Schermgrootte: 2.8 inch
Schermresolutie: 240 x 320 pixels
Kleurenscherm: Ja
Aantal kleuren: 262144
Touch screen: Ja

Multimedia:
Camera: Nee
Geluidsopname: Nee
Handschriftherkenning: Nee

Navigatiesoftware: TeleAtlas
Navigatiehardware: Geïntegreerde GPS Antenne
Software- en systeemeisen:
Bijgeleverde software: TeleAtlas
In de doos:

Navman iCN 320, bevestigingsbeugel met zuignapbevestiging, autolader, SD-kaart 128 MB inclusief detailkaarten van de gehele Benelux, Li-Ion accu

BOL heeft hem voor 289,- echter met maar 1 jaar garantie.

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 162800 op 12-12-2005 20:35 ]

Anoniem: 163279

Ik ben iig zeer tevreden met de Axxion. Heb er zelf een SD kaartje bij gekocht van 1 gig en een externe attenne an ik moet zeggen hij werkt echt perfect. Ik gebruik hem regelmatig iig bijna elke dag en hij heeft me nog geen een keer fout gestuurd.
Het enige wat in mijn ogen een nadeel zou kunnen zijn is, dat ie je af en toe door straten laat rijden die jezelf niet zou hebben gekozen. (lees middle of nowwhere :+ )
Over de Medion kan ik helaas niets zeggen, maar ook daar zul je voor en tegens hebben.

Grt RVBF1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 150689

Acer heeft ook een mooi navigatiesysteem op de markt gebracht voor euro 299,- incl. navteq west-europa en 256MB SD-geheugen, speelt ook nog eens MP3 en heeft een fotoviewer.

Een test van het ding staat op www.electronicsathome.nl

Best een mooi ding en een gunstige prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 168273

Ik heb ook een Axxion navigatiesysteem, alleen is mijn accu kapot!! Wie kan mij vertellen wat ik als alternatief kan gebruiken? Bij het kruidvat zeggen ze alleen dat het een 3,7 volt 1300 mah batterij is, dat had ik zelf ook al gezien :) De batterij is beschreve met allerlij rare oosterse tekens! Ik weet intussen wel dat pin 2 de plus is en pin 5 de min.

Als er dus iemand is die mij kan vertellen welke batterij geschikt is, zou deze persoon mijn eeuwige dank hebben _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 185631

KRUIDVAT axxion destinator OP
wie kan mij helpen ik kom er niet uit om wegen te vermijden
ik wil bvb vanaf goeree overflakkee via de haringvliet brug naar oud beijerland
mijn axxion / destinator OP wil via de N57 hoe krijg ik die weg geblokkeerd
heb bij wegen vermijden al N57 ingevult en ook bij items vinkje aan of uit
krijg geen verschil
hij blijft de route aangeven via de N57
alvast bedankt
Jan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzzieMann
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-07 09:45

OzzieMann

PSN: OzzieMann

Hij is er weer, alleen nu in de aanbieding bij de Trekpleister. Volgens de website is het een Lenco _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

https://untappd.com/user/OzzBier

• AP3X
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Bij het Kruidvat ligt ie nu voor 150 euro.
Je krijgt er namelijk 50% korting op.

Dit geldt voor ALLE Kruidvat filialen, mits op voorraad natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 202604

Ik heb de Axxion gisteren gekocht voor € 149,00 bij het Kruidvat. :)
Gisterenavond eea voorzien van een 512 SD card met o.a. ook de Europese hoofdwegen.

En ook ik heb problemen met de activering van de Destinator. Registreren lukte wel.
Dus een mailtje naar A.S. Watson (Kruidvat).
Vandaag al een antwoord terug, waar ik jullie graag deelgenoot van maak:
"we adviseren u hierover contact op te nemen met de technische helpdesk jet, zij zijn tussen 10-20 uur met vaste telefoonaansluiting bereikbaar op 0800-2877463. zij zullen u naar alle tevredenheid verder van dienst zijn."

Altijd makkelijk zo'n nummer. Gebeld en na 20 seconden werd ik al te woord gestaan.
Hardwarematig regelen zij eea. Maar softwarematig(dus activatie en zo...) moet er contact worden opgenomen met STL in Venlo. (LENCO o.a.)
Dat is ook de firma die de bijbehorende losse antenne kan leveren. (tel 077-323 7137) ;)
Aldus de info van de medewerker van de service-jet van Watson.
(ps: bij STL waren ze net gesloten en zaterdagochtend zijn ze weer bereikbaar)

Opgeladen en wel vandaag de eerste testen gereden.En die zijn me zeker niet tegen gevallen!!

Een paar keer gebeurde het dat er even geen contact was met de satelieten; maar dat was in omgevingen waarin het verklaarbaar was. Binnen luttele seconden pakt de Axxion eea weer op.

Bij fwijken van je route wordt er in een razend tempo een aangepaste route getoond.
Wat dat betreft doet de Axxion het niet minder dan de andere bekende merken.(uit ervaring)
Tot nu toe ben ik nog steeds tevreden. Zeker als je eea ook vergelijkt met de aanschafprijs!!

Ook "te voet" de axxion getest. Zonder problemen.

Wel heb ik de wens om up to date kaartmateriaal te vinden, alsmede (gratis) flitspaalinfo,
die op de sd gezet kan worden.

Ik hoop dat dit een beetje bijdraagt aan dit Axxion onderwerp.
Hopelijk hebben mensen ook iets aan de tel.nrs.

Vr. groeten. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AP3X
  • Niet online
Hmm, activering van de Destinator ?
Ik heb hem ook van het Kruidvat maar heb niets moeten activeren.

Overigens werkt het kaart materiaal van Destinator 6 zonder problemen op de Axxion (waar volgens mij versie 5 van Destinator op draait).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Chaser2600 schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 19:09:
Hmm, activering van de Destinator ?
Ik heb hem ook van het Kruidvat maar heb niets moeten activeren.

Overigens werkt het kaart materiaal van Destinator 6 zonder problemen op de Axxion (waar volgens mij versie 5 van Destinator op draait).
De destinator werkt inderdaad bij mij dus ook zonder de activering hoor.
Maar het zal mogelijk iets te maken hebben met updaten van kaarten of zo??

En de Destinator6 heb je geistalleerd op je SD?

gr. Pedor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AP3X
  • Niet online
Anoniem: 202604 schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 20:05:
[...]

En de Destinator6 heb je geistalleerd op je SD?

gr. Pedor
Ja, ik heb de benelux kaart gekopieerd van de Destinator 6 installatie cd (volgens mij was het cd2) naar een sd kaartje. Je moet wel opletten dat je de directory structuur van het originele kaartje behoud.

Je hoeft dus Destinator 6 niet te installeren om gebruik te kunnen maken van de mappen omdat de Destinator 6 mappen schijnbaar dus ook met Destinator 5 werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzzieMann

OzzieMann

Wil je meer doen metdit apparaat ga dan naar gpspassion.com en zoek op "GNAV10". Dit gaat over de Goodman GNAV10, die helemaal identiek is aan de AXXION navigatie unit. Zeg nou eerlijk het is toch dezelfde?
Afbeeldingslocatie: http://www.comparestoreprices.co.uk/images/go/goodmans-gnav10.jpg

Hier vind je een link naar een site genaamd project Gnav en daar vind je weer een download om de Windows CE explorer werkende te krijgen. Hierna is deze AXXION niet meer een PNA maar een PDA en kan je er dus alle andere soorten van navigatie op zetten (mits ze natuurlijk draaien op CE 4.20).

Veel plezier met tweaken van je systeem! Laat hier weten wat je veranderd hebt, welke programma's je erop gezet hebt en natuurlijk welke navigatie!!
O-)

[ Voor 18% gewijzigd door OzzieMann op 05-01-2007 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Heb jij dit zelf al geprobeerd of hoop je dat andere het voor je proberen :+
maar serieus is hier iemand die dit al heeft geprobeerd ?

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ben ook er benieuwd of iemand die al draaiende heeft op de Axxion.
In elk geval bedankt voor de info! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzzieMann

OzzieMann

1 ding is zeker, ik heb nu een mooi systeem die niet meteen de Destinator Software opstart maar mooi in een explorer MET taakbalk. Het mooie is dat de Destinator Shell dus weg is maar je kan het programma nog wel gewoon openen. Als het goed is kan je vanuit hier een hele hoop dingen doen, het is als het ware een PDA ipv een PNA :) . Daar ga ik dit weekend eens naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzzieMann

OzzieMann

Is er nou niemand die het ook geprobeerd heeft? Als ik het topic terug lees tel ik toch wel een handje vol mensen die geinteresseerd zijn?!? Of niet soms? :+

Ik heb een backup gemaakt van wat er nu opstaat en daarna heb ik Destinator verwijderd. Ik ga binnenkort proberen destinator 6 erop te zetten.. ik ben benieuwd!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mijn Axxion doet het nog steeds probleemloos.
Hij verwijst bijv. wel eens naar een paralelweg, terwijl de hoofdrijbaan beter is.
Maar gelukkig kan een mens ook nog zelf denken.
De verkeerde kant ben ik nog niet op gestuurd door de Axxion.

Ik ga, nav de dingen die hierboven al eens zijn genoemd, wel speuren naar Destinator6 kaarten.

Misschien heeft iemand een tip? Dan hoor ik die graag.

Gr!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AP3X
  • Niet online
nickvanozzie schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 11:58:
Is er nou niemand die het ook geprobeerd heeft? Als ik het topic terug lees tel ik toch wel een handje vol mensen die geinteresseerd zijn?!? Of niet soms? :+

Ik heb een backup gemaakt van wat er nu opstaat en daarna heb ik Destinator verwijderd. Ik ga binnenkort proberen destinator 6 erop te zetten.. ik ben benieuwd!!!
Ik heb gisteren mijn Axxion ook omgetoverd van een PNA naar een PDA.
Echter, het installeren van zowel TomTom 5, TomTom 6 of Igo wil maar niet lukken.
Ik krijg ook geen foutmelding tijdens de installatie maar verder doet hij ook niets.
Destionator 6 moet ik nog proberen maar ik heb mijn twijfels...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Prettig Chaser dat je dat in elk geval wilt delen hier. _/-\o_
Daar kan een ander in elk geval voordeel van hebben.

Ik heb Destinator PN Europa inmiddels op dvd.
Weet iemand of die überhaupt op de Axxion kan? :?
En is de PN de laatste versie, of is dat 6? :?

Mijn Axxion (standaard) werkt nog zonder echte problemen.
Ik vind het een goede (opruimings) aankoop. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 206574

Ik heb het geprobeerd maar met me stomme kop heb ik de taakbalk verborgen dus ik dacht ff hard resetten en dan gewoon weer proberen

maar helaas nu kan hij alleen maar werken als ik de Dshell en destinator opnieuw installeer
alleen als ik hem nu softreset kan ik weer het bovenstaande doen om hem weer aan de praat te krijgen kan iemand mij helpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat klinkt niet zo goed in elk geval.
Ik zou echt niet weten wat je nu zou kunnen doen.
Hopelijk een andere lezer wel.
Suc6!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzzieMann

OzzieMann

Anoniem: 206574 schreef op zondag 28 januari 2007 @ 13:58:
Ik heb het geprobeerd maar met me stomme kop heb ik de taakbalk verborgen dus ik dacht ff hard resetten en dan gewoon weer proberen

maar helaas nu kan hij alleen maar werken als ik de Dshell en destinator opnieuw installeer
alleen als ik hem nu softreset kan ik weer het bovenstaande doen om hem weer aan de praat te krijgen kan iemand mij helpen
Als je een harde reset uitvoert dan is je "customisation" weg. Daarbij komt ook dat je register niet gereset wordt en dus heb je niks meer aan je apparaat.
Om dit te maken moet je een harde reset uitvoeren en dan de reset knop voor 20-30 seconden ingedrukt houden. De timing moet je zelf maar even uitzoeken, dat heb ik nog niet helemaal onder de knie maar het heeft mij wel al een paar keer geholpen.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt. Anders weet ik het ook niet meer. Succes!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb dit al eerder gevraagd; weet iemand van jullie wlek type/merk accu in dit apparaat zit? Mijne doet het niet meer, maar ik wet niet welke accu hier in past!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bikkel124,
Dat zou ik echt niet weten.
Ik ga er van uit dat je de Axxion al geopend hebt dan?!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 202604 schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 22:30:
Bikkel124,
Dat zou ik echt niet weten.
Ik ga er van uit dat je de Axxion al geopend hebt dan?!?
Ik denk dat ik het probleem al heb opgelost, de Lenco NAV 400 is identiek aan de axxion, dus heb ik bij de technische dienst van Lenco een nieuwe besteld! Ik heb de batterij nog niet, maar ik ga er voor 99,9% vanuit dat het nu wel goed komt!

Andere vraag, wie kan mij vertellen of ik de kaarten van Destinator 6 op mijn Axxion aan het draaien krijg? Ik heb deze kaarten en ik ben zeer benieuwd of ze werken op de Axxion. Moet ik dan, op een of ander manier, eerst destinator 6 op de Axxion zetten, of kan ik alleen gebruik maken van de kaarten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 168273 schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 14:46:
[...]

Ik denk dat ik het probleem al heb opgelost, de Lenco NAV 400 is identiek aan de axxion, dus heb ik bij de technische dienst van Lenco een nieuwe besteld! Ik heb de batterij nog niet, maar ik ga er voor 99,9% vanuit dat het nu wel goed komt!

Andere vraag, wie kan mij vertellen of ik de kaarten van Destinator 6 op mijn Axxion aan het draaien krijg? Ik heb deze kaarten en ik ben zeer benieuwd of ze werken op de Axxion. Moet ik dan, op een of ander manier, eerst destinator 6 op de Axxion zetten, of kan ik alleen gebruik maken van de kaarten?
Kijk even op de voorgaande pagina 7. Chaser2600 schrijft er iets over.

Ik zoek zelf ook nog Dest6.

Verder: heeft iemand al ergens van die passende folie gevonden/gekocht die je op de display kunt plakken?

Gr.
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AP3X
  • Niet online
[...]

Ik zal je het zoeken besparen ;)

De Destinator 6 kaarten werken prima met de software die op de Axxion geinstalleerd is (Destinator 5?).
Je kunt dus de kaarten van Destinator 6 kopieeren naar een SD kaartje waarbij ik de zelfde map structuur aan heb gehouden als het kaartje dat bij de Axxion zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Thnx.
Heb de kaarten vanuit de afzonderlijke "maps" die op de cd's stonden, overgezet op mijn sd.
Zonder de structuur in die betreffende land-map aan te passen.
Ben benieuwd.

Nogmaals dank voor de melding.;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[...]

Ik heb dus nu de batterij van Lenco ontvagen en dit is inderdaad dezelfde als van de Axxion :) Zelfs het nummer komt overeen!

Nu even een andere vraag: ik heb op een 2 GB SD kaart heel Europa erop gezet en deze staan er ook goed op, maar mijn Axxion ziet ze niet allemaal :'( Kan een Axxion wel een 2 GB SD kaart aan? Of kan ik het beter over twee x 1 GB SD kaarten verdelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ben tevreden over de kaarten die ik van Destinator6 op de Axxion heb gezet.
Werkt prima. :)

Goed om te lezen dat de Lenco batterij gewoon in de Axxion kan. Je weet immers maar nooit. _/-\o_

Om van de Axxion ook een pda/mp3/viewer te maken, durf ik nog niet aan.
:?

Hoe het zit met de SD card 1of 2 G; ik zou het niet weten.
Wel weet ik dat je als je Benelux hebt en je zet ook Duitsland er op, dat je dan ook EUroads(hoofdwegen) er op moet hebben staan. Dan loopt de kaart gewoon door.
Ik heb dat allemaal op een 512cardje staan.

Gr. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 223821

hallo

ik vandaag bij een autoverzekering van het kruitvat de axxion navigatie systeem THUIS ontvangen
heelaas zat alleen het navigatie disply en wat toebehoren in de doos
maar geen NAVIGATIE SOFTWARE(NAVATEQ WESTEUROPA)installatie en software op 2 CD's. en de SD CARD-128MB

WIE KAN MIJ AAN DEZE TOEBEHOREN HELPEN
EVT TEGEN VERGOEDING

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 143893

gewoon contact opnemen joh

ik heb ook de navigatie thuis ontvangen vandaag en bij mij zat er wel alles bij maar kreeg het apparaat niet opgeladen.
dus die gaat terug

ze zijn er tenslotte om je te helpen

veel succes ermee

groeten gerrie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 224777

hallo hier nog iemand van de kruidvat actie.kreeg vorige week mijn navi, ontbrak de sd kaart en de cd roms. en volgens mij was ie al gebruikt. terug gestuurd mdat hij de gps niet pakte. kreeg hem vandaag weer terug, exact dezeflde maar met sd kaart en externe antenne. buiten pakt hij wel signaal, maar de ene keer sterk, en dan weer zwak. kan ik dit verhelpen met een antenne op het auto dak. en de croms heb ik nog steeds niet. heeft iemand die voor mij?
groetjes en alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 224906

nickvanozzie schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 10:24:
[...]

Als je een harde reset uitvoert dan is je "customisation" weg. Daarbij komt ook dat je register niet gereset wordt en dus heb je niks meer aan je apparaat.
Om dit te maken moet je een harde reset uitvoeren en dan de reset knop voor 20-30 seconden ingedrukt houden. De timing moet je zelf maar even uitzoeken, dat heb ik nog niet helemaal onder de knie maar het heeft mij wel al een paar keer geholpen.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt. Anders weet ik het ook niet meer. Succes!!
Het was mij ook gelukt. Echter ook een harde reset gegeven. Nu krijg ik hem niet meer aan de praat. Timing klopt blijkbaar niet. Een harde reset is toch de batterij even uit en aan zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb het opgeslost zodat hij weer opstart:
indien update axxion fout gaat of hij start niet meer op:
1. installeren registry workshopnld (trial van torchsoft)
hiermee kun je de registry van de axxion aanpassen
2. in registry HKLM/init launch60 launch.exe invullen.
reset geven en voila!

Tomtom installeren lukt me echter nog niet.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 224906 op 02-07-2007 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falconz
  • Laatst online: 21-11-2023
Ik heb het nu zover dat de axxion opstart met total commander, een soort van explorer. Ook heb ik TomTom 6.02 handmatig geïnstalleerd (de cab met cabmanager openen en dan de bestanden naar de juiste locatie kopiëren). In het register heb ik de koppeling naar my documents gewijzigd naar sdcard\mydocuments, zodat tomtom de map op de sd kaart ziet. TomTom start keurig op en vindt de kaart. Hij vindt echter geen sateliet. Wel zegt TomTom: kan geen signaal ontvangen (is dus wel de goede com-poort) want bij een andere com-instelling zegt hij: geen gps apparaat.
Met Sirftech (een programma om gps instellingen te wijzigen) kan ik wel de gps openen, maar geen instellingen wijzigen, althans, ik zie niet dat er iets gebeurt als ik daar op "set" tap.
Is er iemand anders die TomTom 6 werkend heeft op z'n axxion? Graag zou ik nog horen hoe ik het gps-signaal in TomTom werkend krijg, dat is de enige hindernis die nog rest...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Falconz: ik ben vandaag de hele dag bezig geweest om tomtom 5 erop te zetten. Installeren lukt wel maar het beeldscherm ligt helemaal overhoop als ik tomtom start, niet mee te werken.

Ook nog destinator laatste versie erop gezet en die werkt wel. Is alleen wat traag. Wel leuk trouwens: ik doe een harde reset maar laat kaartmateriaal van laatste versie staan: blijkt ook te werken met destinator versie 5.1.83 (standaard).

Dus ik heb nu wel de laatste kaarten van de benelux, in ieder geval iets opgeschoten dus.

De reden dat ik graag tomtom wil is trouwens zodat ik voor de motor vooraf routes kan inladen die je op internet kan downloaden, dat lukt me helaas niet met destinator.

groeten en succes met hobbyen.
Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Let op:
Even ter informatie:

- Communicatie gaat middels dit forum. Niet om antwoorden via je e-mail vragen
- Pas op met warez, dat is hier ook niet toegestaan
- Aanhef en groeten is niet nodig