Gathering of Tweakers

Quicksearch
Staat dit niet in de beschrijving op de cd manual je moet dan de cd plaatsen in de cd rom en dan moet je alles kunnen de installeren
quote:
denhuff schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 12:45:
[...]

ben je al wat wijzer?
zit ook te klooien om niet eerst OP te laten starten maar blijft hangen op Resonace scherm
laat maar weten

Reg. datum: 05 augustus 2005

quote:
henkvisser schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 13:42:
Kan iemand mij vertellen als je de kaarten van bijvoorbeeld duitsland erop zet dat je deze dan moet activeren en daarvoor betalen moet?
Iemand vertelde mij dat deze navigatiesystemen allemaal met de benelux zijn geinstalleerd en wanneer de overige kaarten geinstaleerd worden dat je hiervoor moet betalen?
Is dit waar.......

Heel west europa staat erop, dus ook Duitsland lijkt me.
Ben afgelopen weekend naar Kleve gereden en het ding navigeerde gewoon door.

Reg. datum: 18 augustus 2005

De Axxion biest de mogelijkheid om te vermijden wegen e.d. aan te geven. Per individueel item lukt mij dat ook wel, maar ik zou graag ook een hele categorie, bijvoorbeeld autosnelwegen in een keer uit willen kunnen sluiten. Ik weet echter niet hoe die te definiëren. Zelfs de reeds bij aankoop aanwezige categorie tolwegen is, ook bij gebruik van de kaart van Frankrijk, volledig leeg. Kan iemand mij hiermee helpen?

Snel weer weggedan de axxion.
Slechte ontvangst en te gek dat je daar een extra antenne voor aan moet schaffen.

Heb nu voor 275 euro een nieuwe mio 168 gekocht.
Heb je een mooie pc en extra jawel een antenne wat niet nodig is want de ingebouwde van mio vind zowiezo 5 satallieten.
Komt bij al het materiaal wat nodig is om te installeren voor in de auto zit er bij.
ff software 9destinator erop) en klaar is kees scheuren door europa zonder de kaart te verwisselen. :)

henkvisser wijzigde dit bericht 20-08-2005 22:03 (7%)

Reg. datum: 18 november 2003

quote:
hjwr schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 19:18:
De Axxion biest de mogelijkheid om te vermijden wegen e.d. aan te geven. Per individueel item lukt mij dat ook wel, maar ik zou graag ook een hele categorie, bijvoorbeeld autosnelwegen in een keer uit willen kunnen sluiten. Ik weet echter niet hoe die te definiëren. Zelfs de reeds bij aankoop aanwezige categorie tolwegen is, ook bij gebruik van de kaart van Frankrijk, volledig leeg. Kan iemand mij hiermee helpen?

Je moet deze bestanden zelf vullen met de wegen die je wenst te vermijden :)

Gr.
Cees.

Ik heb het systeem aangeschaft omdat we naar Italië zijn geweest op vakantie. Het systeem is mij 100% meegevallen en ben super tevreden over de axxion. Wel in het begin steeds wat problemen gehad met de satteliet ontvangst maar na 1 keer een "soft" reset is de ontvangst steeds perfect geweest (zelfs bij zware onweersbuien) en ik heb tevens een warmte werende voorruit.
Ik heb soms wel twijfels gehad over de routes in kleine dorpjes omdat ik soms langs wegen gestuurd werd die ik zelf nooit zou kiezen maar toch bleek het achteraf steeds goed te zijn. Heb dus veel vertrouwen in het systeem gekregen. Het enige nadeel wat het heeft is dat ik de kaarten Duitsland, Alpenlanden en Italië apart moest kiezen als ik in dat land was (maar gelukkig passen ze allemaal op 1G SD kaartje, vooraf de routeplekken in favorieten gezet). Je kent het vast wel: je staat in het centrum van een grote stad en je wilt weer naar de snelweg, nou met dit systeem is dat probleem helemaal opgelost, het loodst je zo naar je plek van bestemming, zonder wegvallen van sattelieten) Een geweldig systeem wat zeker geen miskoop is geweest. :*)

Cellie

Reg. datum: 29 augustus 2005

ik navigeer nu enige tijd met de Axxion en dat bevalt goed op een incidenteel wegvallen van de sattelieten na.
Nu probeer ik de kaarten op de cd-roms te plaatsen op de geheugenkaart. Het plaatsen zelf via Destinator Console levert geen problemen op, maar ik loop tegen de volgende problemen aan:
- het lukt me niet om te activeren. Ik krijg, nadat ik op de knop "snel activeren" druk de melding "activeren niet toegestaan". Ik kom dus niet eens in het beginscherm. Hoe kom ik nu verder? Heeft het iets te maken met al dan niet als gast verbonden zijn via active sync (ik kan alleen als gast werken). Is activering wel nodig om de andere kaarten te kunnen gebruiken;
-het kan de geinstalleerde kaarten niet meer verwijderen via de Destinator Console. Iedere keer als ik op de verwijderknop druk krijg ik de melding "verwijdering niet mogelijk". Moet er een bepaald resterend geheugen vrij zijn om te kunnen verwijderen?

Wie helpt mij verder :'(

moni

ook ik heb zo'n ding en tot nu toe doet hij helemaal niks
al 5x gebelt met dat info nr 0900 0977 en nog steeds niks weer gehoord van dat tuig
oplichterij is een betere naam voor die oplichters

Reg. datum: 02 september 2005

Heb dit week-end de Axxion kunnen uittesten in Duitsland. Dit toestel werkt prima. Heeft mij feilloos gelootst in de stad Karlsruhe en omgeving. Geen enkele fout opgemerkt. Bij ingang van een tunnel valt natuurlijk de verbinding weg maar binnen de 100 meter erna is hij er terug. De naverkoopdisnt is iets anders, blijkbaar is de software een "OEM versie" dit wil zeggen een versie die vanuit de software fabrikant rechtstreeks geleverd wordt aan de fabrikant van het toestel (Taiwan). Kruidvat levert blijkbaar geen ondersteuning ook niet in het geval dat het toestel deffect is (tegen de wet in !!). Zou mij dit gebeuren, kom ik zonder twijfel met een deurwaarder in de winkel! Heb ondertussen contact gehad met de fabricant van de software dir mij het volgende schrijft in 2 mails:

MAIL 1 :
U hebt gelijk.
Het kruidvat, uw leverancier, is wettelijk verplicht u alle garantie en support te verlenen.
Wij als Carnavigator Benelux kennen dit product niet.
Axxion komt uit Taiwan.
In Nederland hebben zij het telefoonnummer 0900-0977.
Destinator support voor de OD versie is in Duitsland via 00491805-123012.
Het enige dat wij voor u kunnen doen is een externe antenne ter verbetering van het Gps-signaal leveren en aanvullende wegenkaarten voor de USA+Canada.
Mocht u verder nog vragen hebben dan zijn wij u graag van dienst.

M.vr.groet,

Carnavigator Support
http://www.carnavigator.nl
http://www.carnavigator.be
Direct naar de online winkel:
http://www.carnavigator.nl/Shop

MAIL 2 :
Wij kontroleren nu automatisch de ingevulde gegevens aan de hand van onze registratie
databank en het door u opgegeven DABNL-registratienummer. Indien dit nummer niet is
ingevuld, foutief is ingevuld of niet geregistreerd is, dan wordt er NIET uw op supportvraag
gereageerd (uw bericht zal ons dan namelijk niet bereiken). Hebt u geen (geldig) DABNL-
nummer dan is support alleen telefonisch mogelijk via de hotline.
Voor bundels met apparatuur van Acer, Medion (PNA150), Fujitsu-Siemens, MitacMio, Kruid-
vat en Yakumo wordt de support verzorgd door de betreffende fabricant van deze hardware,
of door het Callcenter van Destinator Europe te bereiken onder het Duitse kostenplichtige
hotlinenummer +491805-123012. Uw pakket heeft geen DABNL-registratienummer omdat dit
OEM-versies van de betreffende fabricant zijn. U kunt dan bij ons uitsluitend in 'noodgevallen'
support krijgen via de hotline omdat wij niet beschikken over details van deze pakketten en
ook niets kunnen doen met uw serienummers die de betreffende fabricant daarbij geleverd
heeft. U kunt wel bij ons een update naar het volledige west-Europa pakket (met recht op
support) bestellen voor de Medion MD PNA-150, de Acer-, de MitacMio-, Kruidvat- en de
Yakumo-bundels. Deze kunt u gewoon online via de website bestellen.

Indien u recht hebt op support, wordt daarna uw formulier doorgestuurd naar de support-
afdeling. Deze onderzoekt het probleem en geeft u zo spoedig mogelijk antwoord per
email. In bijzondere gevallen kan er ook telefonisch contact met u opgenomen worden.

Supportvragen via een onvolledig ingevuld supportformulier kunnen wij helaas niet in be-
handeling nemen. Telefonische support is mogelijk via de 'support-hotline' in Nederland, via
+31(0)900-6543211 tst.1062 (80 ct/min). Belt u ons svp niet voor de Kruidvat Destinator OD-
pakketten (met serienummer 36781-8f000-03000-21300-50ac4). Hiervoor wordt de support
uitsluitend verzorgd door 0800-2877463 en 0900-0977 of 00491805-123012.

Hebt u vragen over, of een garantieclaim op een van de Leadtek Gps-ontvangers of daar-
toe behorende Gps-kabelsets, dan kunt u dit rechtstreeks met de support van Leadtek Europe
in Badhoevedorp (NL) afhandelen. Stuur daartoe rechtstreeks een email naar rma@leadtek.nl.
Heeft de door u gestelde supportvraag uitsluitend betrekking op een van deze Leadtek pro-
ducten dan nemen wij aan dat de vraag hiermee beantwoord is en reageren wij niet meer op
deze supportvraag van u.

Uw vraag is mogelijk ook op ons Destinator Users Forum behandeld. Zo ja, dan nemen wij aan dat
de vraag hiermee beantwoord is en reageren wij niet meer op deze supportvraag van u.

Opmerkingen over verschillen in de NavTeq- en TeleAtlas-database zijn zeer welkom, zij hebben
hier een speciaal formulier voor. U kunt dit doorgeven via de website http://www.navteq.com
of http://www.teleatlas.nl. U bereikt dan de "consumer driver feedback". Via deze link komt u na
het kiezen van de taal automatisch op een online formulier terecht, dat men stap voor stap kan
doornemen. Wanneer men na invulling op de verzendknop klikt wordt dit formulier automatisch
naar de juiste afdeling gezonden. Deze afdeling zal alle opmerkingen vergelijken met de NavTech-
of TeleAtlas-database en indien nodig aanpassen. Wij reageren dus niet op vragen hierover, zo u
die gesteld zou hebben in dit supportformulier.

Met vriendelijke groet,

Supportdesk
SourenComputerService
Afd. Carnavigator Benelux

Reg. datum: 04 augustus 2005

Ik heb de de axxion gebruikt, tijdens mijn vakantie, naar Frankrijk. Het ging in Frankrijk feilloos, maar in Nederland wees de axxion ging het 3 keer een andere afslag aan dan mijn route o.b.v. de borden boven de weg.
Misschien was die route die de Axxion wilde volgen sneller of korter, dat is me nog onduidelijk.

Als ik, in Frankrijk, door de drukte of onoverzichtelijkheid bij grote verkeersknooppunten een verkeerde afslag nam, ging de axxion direct een route berekenen, waardoor ik binnen een aantal minuten weer op de goede, grote weg zat. Geweldig.

Vorige week een dag naar een camping geweest in Vierakker, zonder de axxion had ik het nooit gevonden.
Dus het werkt zeer goed, maar ik denk inderdaad als de axxion niet goed werkt, dat je aan de goden bent overgeleverd.

nafta

hoi iedereen,

ik heb me onlangs dit apparaat aangeschaft (Kruidvat) en ik krijg maar geen ontvangst. Het duurt altijd heel lang voor hij de plaats waar ik ben kan localiseren en bij vertrek valt de verbinding met de satellieten weg. Kan het zijn dat ik een extra externe antenne op dit apparaat moet aansluiten of heeft iemand hiervoor misschien een oplossing?

groetjes

Reg. datum: 07 september 2005

Heb enige tijd geleden de axxion gekocht.

GING ERG GOED

Was erg verbaasd hoe het apparaat het deed totdat ik geconfronteerd werd met de alsmaar terugkerende melding "signaal is te zwak controleer de antenne"
Moet nog een reactie krijgen van de leverancier. Deze heeft toegegeven dat er met dit apparaat problemen zijn . Zij zullen naarstig op zoek gaan naar een oplossing. Kruidvat Nijmegen heeft laten weten dat men het geld terug kan krijgen wanneer men het apparaat niet meer wil hebben.
Goede zaak van het Kruidvat. Zou het jammer vinden als leverancier het probleem niet kan oplossen. Heb best wel schik met het apparaat maar dan moet ie het wel blijven doen.
kan iemand mij bevestigen dat het met een externe antenne opgelost zou zijn????

Hallo,

wij hebben er ook zo een aangeschaft bij Kruidvat,

mooi, solide toestel; was de reactie bij thuiskomst....

Na 2u in het stopcontact brandde het ledje nog altijd niet, dus kreeg ik ook geen opstartscherm.
Naar Kruidvat gebeld... en ja hoor, mocht ik onmiddellijk komen wisselen (met de glimlach).

Zo gezegd, zo gedaan, toestel uit de verpakking gehaald, aangezet en ja, alles werkt naar behoren.
Even op en af naar Antwerpen.. daar begon het ergste al.

Tijdens de rit tussen bomen was de connectie regelmatig zoek.(antenne vertikaal, want had dat ergens gelezen dacht ik)

Op de E17 was het zus en zo.(geen probleem, want we wisten waar we moesten zijn).
Maar dan in de buurt van onze bestemming.... tramverbindingen, ja hallo.
Niks, noppes, antenne controleren, om zot te worden, constant datzefde.

Kreeg al haat voor dat toestel.

Gisterenavond even terug rondgereden in de buurt met de antenne horizontaal en ja hoor, wat een verschil :) onmiddelijke reactie van het toestel bij opzettelijk verkeerd rijden, geen problemen met verbinding, de liefde was hersteld.

In de handleiding staat: Laat de hoofdstroomadaptor 24 aangesloten.
Na die 24 uu was het lampje groen maar de batterij zo goed als leeg.
Daarom laad ik het toestel op tot het lampje groen is.

Antenne horizontaal en rijden maar.
Groeten.

Mijn Axxion navigator werkte prima ontvangst van de satelieten zoals al veel gemeld slecht (bomen en gebouwen) een externe antenne gekocht en daarna perfecte ontvangst ben naar Kroatie gereden en genavigeerd tot aan de ingang van de Karawanken tunnel perfect ook bij het verlaten van de route i.v.m files.
Wel even lastig als het systeem van deel kaart wisselt dan houd hij even op maar daarna loopt het weer uitstekend. wel de major route europa nodig.

Helaas nadat we slovenia inreden en dus geen kaart beschikbaar was heb ik het apparaat in de navigatiestand uitgeschakeld en daarna op de plaats van bestemming losgekoppeld en twee dagen later wilde ik opstarten maar er gebeurde niets meer BALEN dus reset aansluiten op de adapter niets hielp. Uteindelijk maar weer op de borden en lwegenkaart teruggereden.
Thuis aangekomen toch maar weer wat geprobeert mijn accion aangesloten op de PC en contact gemaakt met ActSinc en ..... druk op de aan knop en starte gewoon weer op ?????????
niet te filmen dus ik vermoed dat je eerst het programma moet afsluiten en dan pas loskoppelen ik zou geen andere verklaring weten.
Ik ga binnenkort naar Duitsland Hamburg dus maar weer proberen.
Wie heeft meer deze ervaring gehad

Ad

Ja klopt, ik heb dat ook weleens gehad. Dan wil het toestel niet meer opstarten en
lijkt dood. Resetten helpt of anders even dat mini knopje op de onderkant even op OFF zetten en weer terug op ON en dan misschien weer eens resetten.

En ja, een externe antenne werkt 1000 maal beter en je hebt gelijk bijna alle satelieten.
Het blijft echt een 'zicht verbinding' dus een externe antenne aansluiten thuis heeft geen zin.
Eenmaal de antenne op dak geplakt (zit sterke maneet aan) en je weet niet wat je meemaakt. :-)
De link staat ergens op een eerdere pagina en kostte me 35 euro, zag um trouwens ook ergens anders en daar was ie 25 euro.

Voor de rest alleen maar lof voor dit toestel, jammer alleen van die kleine eigenaardigheden maar daar valt wel mee te leven. Voor 300 euro wel een heel puik toestel.

Heel af en toe heb ik mijn twijfels over de route, maar dat komt omdat je voorheen zelf altijd anders reed ;-) Korter is de route wel, maar sneller ?
Allemaal dingetjes die je zelf moet uitproberen ;-)

Boem is ho !

kan iemand mij vertellen hoe hoog de satelieten vliegen.
volgens mijn apparaat dien ik goed uit te kijken
hij geeft aan dat er een sateliet op 55 meter hoogte vliegt. dus uitkijken.!!

dit zal dus niet kloppen.
wie weet waar ik een update kan krijgen/kopen van dit toch wel mooie apparaatje

heb inmiddels een externe antenne besteld.
vol verwachting kijk ik er al naar uit.

Reg. datum: 11 september 2003

quote:
langen schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 09:58:

Is dat niet de hoogte waar je jezelf bevindt :o ?

quote:
MarcoC schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 15:45:
[...]

Is dat niet de hoogte waar je jezelf bevindt :o ?

inderdaad is mij verteld dat deze hoogte is gemeten van de plek waar je staat tot aan de zeespiegel.
Ben allang blij dat je droge voeten houdt als het water zou stijgen.

quote:
.
ca. 20.000 km boven de aarde en niet geo-stationair...

Just because I`m paranoid,doesn`t mean they`r not out to get me...

quote:

Met een externe antenne werkt het super goed

Ad

heb regelmatig kontakt gehad met kruidvat. Apparaat is gisteren opgehaald door UPS vanwege storing in voeding. Krijg als het goed is na 10 dagen apparaat retour. Heb al een externe antenne gekocht en ben dus benieuwd of ik over 10 dagen fatsoenlijk de weg ga vinden in nederland.

Kon er ook voor kiezen apparaat in te leveren en geld terug te krijgen service verlening tot nu toe van Kruidvat vind ik zeer goed Nu maar afwachten.

Wie heeft al een ervaring achter de rug met het opsturen avn het apparaat???

Reg. datum: 02 augustus 2005

Nog iemand enig idee hoe ik het axxion navigatie systeem tot een "volwaardige" PDA kan ombouwen ?????

Wordt stil hier. Komt wel verandering in, want die Axxions liggen nu weer bij de Trekpleister 8)7

Boem is ho !

Reg. datum: 02 augustus 2005

Ben benieuwd of trekpleister alle axxions zal verkopen na het lezen van al de postings....

Maar goed, nog iemand enig idee hoe ik PDA functionaliteiten tevoorschijn kan toveren op dit doosje ?

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws