Axxion navigatie systeem (actie Kruidvat)

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 52.098 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• broti
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-05 14:17
Hoe hebben jullie de explorer aan de gang gekregen? Als ik iets probeer te verplaatsen uit de Windows directory dan loopt ie gewoon vast? Ik ben ook aan het klooien om er tomtom op te krijgen. Ik heb er alleen de ballen verstand van. Hoe kan ik ervoor zorgen dat ie die shell niet start maar gewoon windows? Er zijn echt veel mensen die hiermee aan het peuteren zijn.... Het is wel illegaal eigenlijk of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 225637

Anoniem: 224906 schreef op maandag 02 juli 2007 @ 22:34:
Ik heb het opgeslost zodat hij weer opstart:
indien update axxion fout gaat of hij start niet meer op:
1. installeren registry workshopnld (trial van torchsoft)
hiermee kun je de registry van de axxion aanpassen
2. in registry HKLM/init launch60 launch.exe invullen.
reset geven en voila!

Tomtom installeren lukt me echter nog niet.
hi
ik heb het zelfde problem als jij zou mischien wat duidelijker kunnen zijn hoe ik registry van de axxion aanpassen ( in registry HKLM/init launch60 launch.exe invullen ) kan benaderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• broti
@ Falconz

Hoe heb jij dat klaargespeeld om My Documents door te linken naar de SD kaart. TomTom start bij mij op. Maar hij zegt dat ie geen kaart kan vinden. Ik kan ook geen kaart in My Documents zetten omdat er geen ruimte is. Welke sleutel moet ik aanpassen in het register?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• broti
Ik heb TomTom aan de gang gekregen. Ik ben op het moment aan het zoeken naar satalieten. Dit lukt dus niet? Ik heb GPS apparaat voor NMEA protocol gekozen en baudrate: 57600. Ik heb voor Com7 gekozen. Je hebt de keuze uit Com7, USB of Serieele kabel of zoiets? Heeft iemand hier verstand van of heeft iemand het al geprobeerd met behulp van een externe antenne?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falconz
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-11-2023
broti schreef op zondag 08 juli 2007 @ 20:31:
@ Falconz

Hoe heb jij dat klaargespeeld om My Documents door te linken naar de SD kaart. TomTom start bij mij op. Maar hij zegt dat ie geen kaart kan vinden. Ik kan ook geen kaart in My Documents zetten omdat er geen ruimte is. Welke sleutel moet ik aanpassen in het register?
Het is inderdaad lastig aangezien je geen keyboard tot je beschikking hebt. Gelukkig is er het programma: Registry workshop. Hiermee kun je zodra het apparaat via ActiveSync verbonden is connecten met je mobile device. Ga dan naar de volgende sleutel: LMachine\explorer\shell folders. Wijzig onderin de sleutel My documents naar "\sdmmc\My Documents\" of hoe je storage card ook maar heet. Ten slotte maak je op je storage card een directory getiteld "my documents" waar je de map van TT op zet.
Bij mij werkte toen de gps nog niet. Gelukkig is dat ook verholpen na gebruik van het programma: GPSTweak (gebruik de ARM versie aangezien die processor in de Axxion 374 zit). Je kunt gewoon de executable runnen. Het scherm is net niet helemaal zichtbaar, maar net genoeg om te weten waar ok en annuleren zit. Als je verbindt met com7 op 9600bps dan moet dat lukken en krijg je nmea meldingen. Ik weet niet zeker of alleen connecten en weer sluiten voldoende is. Wat ik nog extra gedaan heb is geswitched naar het SIRF protocol, en daarna (hij blijft geconnect) weer terug switchen naar NMEA protocol (en dus weer op ok klikken). Toen ik daarna tomtom opstartte vond 'ie ineens satelieten (in tomtom verschijnen de blauwe balkjes echter niet, maar navigeren gaat gewoon (is ook alweer oplossing voor maar dat komt nog wel eens)). Het lijkt er echter op dat het runnen van GPSTweak (en het switchen naar Sirf en daarna weer naar NMEA) na een dag geen gps gebruik opnieuw nodig is, maar ook hiervan ben ik niet helemaal zeker (slechte verbinding kan toen ook aan het weer gelegen hebben).
In ieder geval loopt het als een trein. Nog steeds vreemd dat TT 6.03 niet werkt (6.02 dus wel), maar goed, TT werkt in ieder geval op de axxion! TT is zovéél beter (gebruiksvriendelijker) dan de destinator zooi die er origi op staat... Suc6!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• broti
Ik word echt sappig van dat apparaat.... Ik krijg nu dus wel satalieten, maar dit laat hij idd niet zien via die balkjes. Als ik wil navigeren en ik doe de straat van waar ik woon, dan vind hij geen huisnummers en automatisch ook geen kruisingen. Bij sommige dorpen hier in omstreke vind hij maar een paar huisnummers van de straat.

Soms dan wil ik een route maken maar dan zegt hij, Fout bij het berekenen van route. Ik wil het graag aan de gang krijgen maar ik geef op het moment even op! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105948

Tjonge gelukkig kon ik de Axxion weer aan de gang krijgen, hij bleef alleen maar het wereldbolletje laten zien met resonace.
Na de register aanpassing doet hij weer normaal als PNA.

Dit kwam nadat ik de PNA als PDA had aangepast en de batterij volledig leeg was, na het opnieuw opladen deed hij het dus niets meer.

Dus pas op als je hem patch naar PDA, als de batterij leeg is doet hij het misschien niet meer. O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 227899

Hallo!
Ik heb me hier aangemeld omdat ik de Axxion GPS374 heb gekregen.
Ben echt een sukkel op het gebied van dit soort dingen, computers in general, dus hoop dat jullie deze fool willen helpen....please....
Ik ben zo capabel om bij Google Axxion GPS374 in te toeten, hier terecht te komen, en dan houdt het wel op.....
Als jullie echt geen zin hebben je tot mijn niveau te verlagen, hebben jullie dan ideeen waar ik antwoorden kan vinden op mijn vragen?
Alvast bedankt in ieder geval!

Nou, dan mijn vragen......
Kreeg dus dat ding. Ben 'm nu aan het opladen. Er zitten twee cd's bij: 'western europe cd 1' en (je raadt het al...'western europe cd 2'. Ook zit er een sd-kaartje in het 'ding'. Staan er op die cd's dus meer kaarten dan op het sd kaartje? (we gaan over twee weken naar Italie, staat dat er bv. op?)
-heb ik nu een groter kaartje nodig om de gegevens van de cd's op te zetten?
-hoe zet ik de cd's op het kaartje? Via de computer snap ik nog, maar wat heb ik daar voor nodig en is dat wel te doen voor een sukkel als ik??

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 184124

Lees handleiding.. "installeren van Destinator OP" . Dit programma staat op CD1 en gebruik daarvan alleen de funktie "install/remove maps". (Dus NIET installeer software of activeren !!)
Sluit kaartlezer aan en wijzig "Doelapparaat" in de SD kaart in de kaartlezer.
Programma geeft duidelijk aanwijzingen.
Ja, een grotere kaart is nodig. 1 GB is ruim voldoende voor Benelux, Europese hoofdwegen,
Italie en evt Duitsland of Frankrijk.
Lees vooral alles over "soft reset"in de handleiding. Zal vaak nodig zijn.

Gaat dit u alles u te ver, vraag dan iemand dit voor u te doen of in uw geval zou instabilteit van het apparaat onderweg u problemen kunnen opleveren, koop Tomtom One met complete Europakaart, plug & play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 227899

Bedankt Wim, ik zal eens kijken hoever ik kom. Of ik haal er inderdaad maar iemand bij....ja, zo'n tomtom lijkt me een stuk makkelijker, maar om dat nu weer meteen aan te schaffen....als het niet lukt, heb ik nog altijd gewoon papieren kaarten, kom ik er ook.
Maar handiger zou zijn via dit ding.
Het is dus niet een gebruiksvriendelijk ding, begrijp ik??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 197613

Falconz bedankt voor je tips maar ik krijg het laatste stukje nog niet voor elkaar.

Ik heb er inmiddels Windows opgezet en Tomtom geinstalleerd.

Wanneer ik GPStweak opstart de ARM versie,
dan connect ik naar de GPS, hij geeft dan de volgende melding:
NMEA: Entering decoding thread.

Daarna sluit hij automatisch het programma. (Dus ook geen mogelijkheid om naar de SiRF te connecten). Wat ik ook raar vind is als ik uberhaupt op Port Settings heb gedrukt ik niet meer kan connecten.

Vervolgens start ik Tomtom 6.02 op maar hij blijft maar zeggen dat hij geen GPS apparaat heeft, de instellingen in Tomtom zijn neem ik aan hetzelfde als er in GPStweak is ingesteld?

Falconz zou je misschien step by step even je handelingen bij GPS tweak kunnen vertellen? en misschien ook de instellingen hoe het in de Tomtom hoort te staan? Bedankt alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 205297

Anoniem: 143893 schreef op maandag 25 juni 2007 @ 12:06:
gewoon contact opnemen joh

ik heb ook de navigatie thuis ontvangen vandaag en bij mij zat er wel alles bij maar kreeg het apparaat niet opgeladen.
dus die gaat terug

ze zijn er tenslotte om je te helpen

veel succes ermee

groeten gerrie
Ik heb het apparaat ook net thuis gekregen maar kan het ook niet opladen. Probleem is dat intervoordeel.nl mailt dat zij alleen verzenden en geen retourformulier verstrekken. Ze verwijzen naar een mailadres wat geblokkeerd blijkt te zijn. Erg vervelend dit. Nu moet ik maar gaan bellen hoe dit zit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 184124

Anoniem: 227899 in "Axxion navigatie systeem (actie Kruidvat..."Mirjan in "Axxion navigatie systeem (actie Kruidvat..."[/messagAlle menu's en

Gebruiksvriendelijk? Valt wel mee, gewoon alle knoppen en menu's uitproberen.
Leer wel uit hoe onderweg vastlopen op te lossen met soft reset en lukt dat niet hard reset en laat batterij niet leeglopen.
Voor reis naar buitenland minimaal land vertrek + hoofdwegen EU + landbestemming installeren,
Destinator kiest vanzelf de juiste kaart.
Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 205297 schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 21:36:
[...]

Ik heb het apparaat ook net thuis gekregen maar kan het ook niet opladen. Probleem is dat intervoordeel.nl mailt dat zij alleen verzenden en geen retourformulier verstrekken. Ze verwijzen naar een mailadres wat geblokkeerd blijkt te zijn. Erg vervelend dit. Nu moet ik maar gaan bellen hoe dit zit...
Na met de heer Odekerken van STL die de reparaties voor Kruidvat doet te hebben gesproken laadt het apparaat goed op (ik had het on/off knopje van batterij opladen over het hoofd gezien). 8)7 Service blijkt dus heel erg mee te vallen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 205297 schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 16:41:
[...]

Na met de heer Odekerken van STL die de reparaties voor Kruidvat doet te hebben gesproken laadt het apparaat goed op (ik had het on/off knopje van batterij opladen over het hoofd gezien). 8)7 Service blijkt dus heel erg mee te vallen....
In geval van (vermeende) defecten bellen met:

STL GROUP BV

ANKERKADE 20

5928PL VENLO

077-3237120

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heeft iemand met een externe GPS antenne ook al er een PDA van gemaakt en Tomtom geinstalleerd? Ben wel benieuwd of tomtom het dan WEL in een keer goed doet? Anybody?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 229067

heb zojuist mijn axxion gps374 ontvangen van Kruidvat. Deze heb ik gekregen bij aanschaf van een verzekering van kruidvat. Nu wil ik de kaarten installeren op mijn 2gb sd kaart. Ik heb hierbij een licentie-code nodig welke ik nergens kan vinden. Overal gezocht, in de verpakking, op de verpakking. Zonder deze code kan ik de kaarten niet activeren en heb er dus niets aan. Kan iemand mij vertellen waar ik deze code wel kan vinden, misschien kijk ik er wel overheen of doe ik iets verkeerd.

[ Voor 4% gewijzigd door Ginz op 17-08-2007 10:17 . Reden: Aanhef en groeten niet nodig ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falconz
Anoniem: 197613 schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 17:12:
Falconz bedankt voor je tips maar ik krijg het laatste stukje nog niet voor elkaar.

Ik heb er inmiddels Windows opgezet en Tomtom geinstalleerd.

Wanneer ik GPStweak opstart de ARM versie,
dan connect ik naar de GPS, hij geeft dan de volgende melding:
NMEA: Entering decoding thread.

Daarna sluit hij automatisch het programma. (Dus ook geen mogelijkheid om naar de SiRF te connecten). Wat ik ook raar vind is als ik uberhaupt op Port Settings heb gedrukt ik niet meer kan connecten.

Vervolgens start ik Tomtom 6.02 op maar hij blijft maar zeggen dat hij geen GPS apparaat heeft, de instellingen in Tomtom zijn neem ik aan hetzelfde als er in GPStweak is ingesteld?

Falconz zou je misschien step by step even je handelingen bij GPS tweak kunnen vertellen? en misschien ook de instellingen hoe het in de Tomtom hoort te staan? Bedankt alvast!
Ik heb dat ook gehad, dat het programma auto sluit zonder iets te doen. Het probleem is dan dat de verkeerde baudrate geselecteerd is. Probeer het dan nogmaals door met een andere baudrate te connecten. Bij mij staat hij nu op 38400 (en zodra ik dus probeer te connecten met een andere baudrate "klapt GPS tweak er ook uit"). Zodra je 1 keer connected bent kun je deze baudrate ook veranderen en opslaan.
Zoals ik al eerder schreef weet ik niet zeker of alleen connecten met GPS tweak voldoende is. Het kan zijn dat je in GPS tweak onderin moet switchen naar SIRF protocol, eventueel de baudrate verhogen (geloof eigenlijk dat 't niet uitmaakt of deze op 9600 of 38400 staat) dan ok klikken, dan weer onderin het menu maar nu kiezen voor switch to NMEA, je krijgt dan een schermpje waar enkele waardes in staan, hier hoef je nix te veranderen maar slechts ok te klikken. Door weer terug te switchen naar NMEA legt hij die waardes anders vast dan de standaardinstellingen en ziet tomtom ineens de gps.
Belangrijk is dat je dan in tomtom ook kiest voor ander NMEA ontvanger met dezelfde baudrate als waarmee je in GPS tweak kunt connecten (in mijn geval dus 38400). Leg nu je tomtom met de antenne open geklapt (heel belangrijk!) in 't open veld, en dan ook echt open want zelfs onder 'n boom doetie 't al niet meer (wat dat betreft werkelijk waardeloze antenne (heb zelf ook 'n bt sirf 3 muis, die is 100x beter)). Na verloop van tijd zie je als je klikt in tomtom op 't menu voor satelieten dat er 3,4,5,6,7 of nog meer satelieten zichtbaar worden. Ga in ieder geval niet hard-resetten (de schakelaar van on naar off, want dan moet je én tomtom opnieuw installeren, én de hele procedure om de gps opnieuw te configgen doorlopen. Laat even weten of 't lukt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 229145

Hoi,

Uit eigen ervaring weet ik dat dit navigatiesysteem met SD kaarten van max 1 GB kan werken.
Je kunt met een kaartlezer de kaarten van de CD zo op de SD kaart kopieren met de windows verkenner. Maak dan wel eerst een mapje Destinatorapps aan op de Sd kaart, waaronder de mappen van de kaarten komen te staan (bij Benelux).
De kaarten op de CD zijn gezipped, en dienen wel "uitgezipped" op de SD kaart te komen.
Nadat de nieuwe SD kaart weer in de axxion zit, dient deze nog wel gereset (soft) te worden.
Succes
Anoniem: 229067 schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 13:58:
Hallo,

heb zojuist mijn axxion gps374 ontvangen van Kruidvat. Deze heb ik gekregen bij aanschaf van een verzekering van kruidvat. Nu wil ik de kaarten installeren op mijn 2gb sd kaart. Ik heb hierbij een licentie-code nodig welke ik nergens kan vinden. Overal gezocht, in de verpakking, op de verpakking. Zonder deze code kan ik de kaarten niet activeren en heb er dus niets aan. Kan iemand mij vertellen waar ik deze code wel kan vinden, misschien kijk ik er wel overheen of doe ik iets verkeerd.

Alvast bedankt,

Captinus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hey ik heb alle stappen die je zei ook zo gedaan en heel veel geprutst ermee maar niet echt tot een lekkere,goede,snelle oplossing gekomen, heb wel eventjes gps signaal gehad in tomtom maar niet echt betrouwbaar.

Ik heb onlangs ook Destinator 7 geinstalleerd. Deze werkt bijna hetzelfde als Tomtom en heeft helemaal geen problemen met het vinden GPS en snel ook nog! Zelfs tijdens het rijden klap ik de antenne in en leidt hij me nog helemaal op het goede adres! De nieuwste kaarten erbij gedaan en alles redelijk goed up te date dus.

Ik heb dit dan ook al final oplossing want dat geprutst met die GPStweak en Tomtom 6.02 ben ik wel zat. Nu is het een lekker stabiel systeem met die Destinator 7! Ik hoop dat er misschien straks de nieuwe tomtom versie het wel goed doet ofzo of dat je nog een goede oplossing vindt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tedkroon
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-06 22:51
Kan je destinator 7 gewoon op je axxion installeren mits hij als PDA ingesteld met Windows CE 4.2?

Mijn probleem is met destinator OP is dat hij maar op 1 manier de route kan bepalen en niet de snelste route in tijd. Hij leidt je over de kleinste en moeilijkste weggetjes. En via is ook niet mogelijk.

Gaarne reactie en bij voorbaat bedankt, groeten Ted.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

tedkroon schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 23:00:
Kan je destinator 7 gewoon op je axxion installeren mits hij als PDA ingesteld met Windows CE 4.2?

Mijn probleem is met destinator OP is dat hij maar op 1 manier de route kan bepalen en niet de snelste route in tijd. Hij leidt je over de kleinste en moeilijkste weggetjes. En via is ook niet mogelijk.

Gaarne reactie en bij voorbaat bedankt, groeten Ted.
Ja, wanneer je toegang hebt tot de widows taalkbalk etc kan je destinator 7 zo installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86236

Heb vandaag een gratis Axxion GPS374 binnengekregen van de kruidvat in combinatie met een auto verzekering. Heb 2 dikke manden erop moeten wachten. Heb nu al wat problemen aangezien het een reeds gebruikte lijkt.

- 128MB geheugenkaart
- Geen kapje op het knopje bij de on/off switch. Je moet dus met een pen die schakelaar omzetten.
- Regelmatig problemen met laden van kaarten van PC naar navigatiesysteem.
- Geen licentiecode erbij voor Destinator
- Lader verliest makkelijk contact, als hij eenmaal laadt is het ok, maar de kabel/stekker een beetje draaien en hij stopt met laden.
- Touchscreen pen gaat er moeilijk uit, steekt ook paar milimeter uit als ik hem er weer induw, krijg hem ook niet verder.

Nu weet ik niet of dit alles standaard zo is, vandaar mijn vraag of dit zo klopt. Zit namelijk geen lijst bij van wat er allemaal in de doos moet zitten. Verder nog de vraag of er ook kaarten van Polen te verkrijgen zijn voor Destinator.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tedkroon
Kamic010,

Bedankt voor je snelle reactie!! Inmiddels heb ik Destinator 7 succesvol geinstalleerd en loopt best goed. Alleen ontbreekt bij mij net de dutch uitvoering vandaar dat ik je wil vragen om de spx bestanden voor dutch mij te doe toekomen. De cab file is natuurlijk helemaal welkom.

Nogmaals bij voorbaat mijn dank, groeten Ted.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

tedkroon schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 23:18:
Kamic010,

Bedankt voor je snelle reactie!! Inmiddels heb ik Destinator 7 succesvol geinstalleerd en loopt best goed. Alleen ontbreekt bij mij net de dutch uitvoering vandaar dat ik je wil vragen om de spx bestanden voor dutch mij te doe toekomen. De cab file is natuurlijk helemaal welkom.

Nogmaals bij voorbaat mijn dank, groeten Ted.
Als je mij even je email pm't, kan ik je de benodige file wel sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 229678

Anoniem: 197613 schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 08:59:
[...]

Ja, wanneer je toegang hebt tot de widows taalkbalk etc kan je destinator 7 zo installeren.
kamic0l0

kan je mijn ook ff een pm sturen hoe je dat gedaan hebt met destinator 7 ,om die erop te instaleren

met vriendelijke groet mbonneke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 229678 schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 09:54:
[...]

kamic0l0

kan je mijn ook ff een pm sturen hoe je dat gedaan hebt met destinator 7 ,om die erop te instaleren

met vriendelijke groet mbonneke
Al eerder genoemd moet je eerst een fix draaien zodat je toegang hebt tot Windows CE op het apparaat. Hier nogmaals de link: http://www.djshiva.net/projectgnav/

Daarna kan je gewoon elke navigator installeren die je wilt, maarja aangezien tomtom tot nu toe niet helemaal lekker werkt (en anderen niet geprobeerd) heb ik gekozen voor Destinator 7. Deze hoef je alleen maar te installeren en verder geen patches uit te voeren om de GPS werkend te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 229737

a question in english (unfortunately my dutch is too bad),
is there the possibility in destinator 7 to import / edit poi like european lpg tank stations and than search for the nearest in the range of 10/20 km?
axxion misses this feature, the poi are not editable you can only add to favourites.
also it is not possible to import waypoints for tom tom because made of coordinates, and destinator works with addresses.
this doesnt allow me for example to navigate in a mountanin bike route....
installing destinato 7 will improve this?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 229678

Anoniem: 197613 schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 11:16:
[...]

Al eerder genoemd moet je eerst een fix draaien zodat je toegang hebt tot Windows CE op het apparaat. Hier nogmaals de link: http://www.djshiva.net/projectgnav/

Daarna kan je gewoon elke navigator installeren die je wilt, maarja aangezien tomtom tot nu toe niet helemaal lekker werkt (en anderen niet geprobeerd) heb ik gekozen voor Destinator 7. Deze hoef je alleen maar te installeren en verder geen patches uit te voeren om de GPS werkend te krijgen.
thx kamic0l0 tot zover alles gedaan, alleen krijg ik het niet voor elkaar om er destinator 7 op te instaleren,heb je misschien nog een tip voor me,alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tedkroon
Communicatie gaat middels dit forum, niet via de mail

[ Voor 76% gewijzigd door Ginz op 17-08-2007 10:16 . Reden: Aanhef en groeten niet nodig ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

tedkroon,
welke versie van destinator 7 heb je geistalleert? ik heb 7.0.0.463 en 7.0.0.413 gevonden. moet ik de installatie map copieeren op die sd kaart en dan clikken op installeren? ik zie geen console.
sorry for mij slekte nederlands
Groeten Andrea.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

abarnab, ik heb de 463 versie geinstalleerd die werkt in ieder geval goed op mijn axxion

tedkroon, ik heb je email gestuurd

Voor het installeren:

ik heb alles eerst op mijn sd kaart gezet
en als het goed is heb je toch gewoon een cab file die je kan installeren?

dan zou ik Destinator ook gewoon installeren op de SD kaart omdat je er ook de kaarten nog bij moet zetten in de directory en dat zou ik niet op het interne geheugen van het apparaat doen.

succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

badankt voor het snelle reactie.
is het mogelik on destinator 5 en 7 samen te hebben op hetzelfde axxion?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 229737 schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 14:02:
badankt voor het snelle reactie.
is het mogelik on destinator 5 en 7 samen te hebben op hetzelfde axxion?
Ja, het is dan ook verstandig om de oude kaart te bewaren.

De oude Destinator 5 staat onder de map:
\ResidentFlash\DestinatorApps\Destinator\Destinator.exe

falconz,
is het echt nodig GPSTweak opnieuw na een dag geen gps gebruik?
ik heb tom tom 6.01 doet het ook?
Kamic010 bedankt voor de tip,
ik heb dest.7.0.0.413 geistalleert en die werkt goed:-)

• falconz
Anoniem: 229737 schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 09:49:
falconz,
is het echt nodig GPSTweak opnieuw na een dag geen gps gebruik?
ik heb tom tom 6.01 doet het ook?
Kamic010 bedankt voor de tip,
ik heb dest.7.0.0.413 geistalleert en die werkt goed:-)
GPSTweak hoeft niet iedere keer opgestart te worden. Tomtom loopt heel soms vast, en dan doe ik een soft-reset. Daarna kon tomtom de satelieten niet meer vinden en moest ik weer GPSTweak gebruiken. Soms gaat dit niet in 1 keer goed (kan ik niet connecten op com 7) en moet ik eerst nog Sirftech laten connecten op com1. Waarom dat moet is me onduidelijk maar als het daarmee werkt dan vind ik 't prima.
In principe zolang je dus geen vastlopers, resets of compleet lege accu hebt blijft tomtom gewoon werken, which is relaxt.
Is Destinator 7 wel 'n beetje "modern"? Ik vond de bijgeleverde Destinator (5) echt zo waardeloos vergeleken met tomtom...

ja, het is wel een betje moderner,
het kan obstakels vermijden.
de favorites tijd om te laden is vermidert
maar ik find zonde dat het niet mogelijk is om gps routes met coordinates importeren ( fiets routes ) en poi veranderen.
ik heb een vraag, ik heb tt 6.01 , er zijn 2 mappen, wm2003 en wm5 , is wm 2003 kompatibel met axxion?

• falconz
Anoniem: 229737 schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 11:23:
ja, het is wel een betje moderner,
het kan obstakels vermijden.
de favorites tijd om te laden is vermidert
maar ik find zonde dat het niet mogelijk is om gps routes met coordinates importeren ( fiets routes ) en poi veranderen.
ik heb een vraag, ik heb tt 6.01 , er zijn 2 mappen, wm2003 en wm5 , is wm 2003 kompatibel met axxion?
Ik heb er 6.02 op staan, 6.03 werkt niet icm Windows Ce 4.2. En ik durf niet meer met zekerheid te zeggen of ik de wm2003 cab of de wm5 cab geïnstalleerd heb, dacht de 2003 versie. Gewoon even proberen!

heb je tomtom op sd kaart of op resident flash geinstalleert?
ik heb dest. 7 op het sd kaart geisntalleert en na een soft of hard reset het werkt nog steeds....
is dit misschien een oplossing for uns?

ps: ik heb een andere unlock systeem gebruikt , geen pgnav.
na hard reset de widows taalkbalk werkt nogsteeds.
voor meer info
http://www.hpcfactor.com/...iew.asp?tid=5763&start=46

Anoniem: 143893

vandaag aan het proberen geweest om die destinator eraf te krijgen en een gewone shell erop te krijgen maar ik kom er niet aan uit eerlijk gezegd
is er misschien iemand die mij uit kan leggen wat ik precies moet doen
ik heb al een bestand binnen gehaald genaamd pgnav-1.0
ook heb ik een bestand axxion dit schijnt ook van deze pna een pda te maken
maar het lukt me niet
de active sync van de lenco werkt en ik kan in de bestanden kijken maar verder houd het op
zou heel erg geholpen zijn met een duidelijke uitleg wat precies te doen

[ Voor 10% gewijzigd door een moderator op 17-08-2007 10:16 . Reden: Aanhef en groeten niet nodig ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Falconz,
I heb hulp nodig met het juist tt versie te kiezen, ik heb probeert om tt 6.02 en 6.01 voor pda te installeeren, maar als ik click op tomtom.exe het blift vast.
moet ik tt voor pna-pda of moblile gebruiken?

[ Voor 18% gewijzigd door Ginz op 17-08-2007 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86236

Anoniem: 86236 schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 18:34:
Heb vandaag een gratis Axxion GPS374 binnengekregen van de kruidvat in combinatie met een auto verzekering. Heb 2 dikke manden erop moeten wachten. Heb nu al wat problemen aangezien het een reeds gebruikte lijkt.

- 128MB geheugenkaart
- Geen kapje op het knopje bij de on/off switch. Je moet dus met een pen die schakelaar omzetten.
- Regelmatig problemen met laden van kaarten van PC naar navigatiesysteem.
- Geen licentiecode erbij voor Destinator
- Lader verliest makkelijk contact, als hij eenmaal laadt is het ok, maar de kabel/stekker een beetje draaien en hij stopt met laden.
- Touchscreen pen gaat er moeilijk uit, steekt ook paar milimeter uit als ik hem er weer induw, krijg hem ook niet verder.

Nu weet ik niet of dit alles standaard zo is, vandaar mijn vraag of dit zo klopt. Zit namelijk geen lijst bij van wat er allemaal in de doos moet zitten. Verder nog de vraag of er ook kaarten van Polen te verkrijgen zijn voor Destinator.
Nogmaals...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[quote]Anoniem: 143893 schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 13:45:
vandaag aan het proberen geweest om die destinator eraf te krijgen en een gewone shell erop te krijgen maar ik kom er niet aan uit eerlijk gezegd
is er misschien iemand die mij uit kan leggen wat ik precies moet doen
ik heb al een bestand binnen gehaald genaamd pgnav-1.0
ook heb ik een bestand axxion dit schijnt ook van deze pna een pda te maken
maar het lukt me niet
de active sync van de lenco werkt en ik kan in de bestanden kijken maar verder houd het op
zou heel erg geholpen zijn met een duidelijke uitleg wat precies te doen

sorry dan ik wist niet dat het via mail niet mocht
maar bij deze wie zou het me dan in begrijpelijke taal kunnen uitleggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hallo\
zag dat je je axxion hebt omgetoverd
kun je mij misschien uitleggen wat je precies hebt gedaan omdat voor elkaar te krijgen?
wil de mijne namelijk ook omtoveren
maar ik kom niet verder hier in het forum
mvg zilveroor
quote]Chaser2600 schreef op zondag 21 januari 2007 @ 14:07:
[...]

Ik heb gisteren mijn Axxion ook omgetoverd van een PNA naar een PDA.
Echter, het installeren van zowel TomTom 5, TomTom 6 of Igo wil maar niet lukken.
Ik krijg ook geen foutmelding tijdens de installatie maar verder doet hij ook niets.
Destionator 6 moet ik nog proberen maar ik heb mijn twijfels...
[/quote]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

falconz,
TT 6.02 werkt prima!
goed gedaan!
is er een oplossing voor de blauwe balkjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falconz
Anoniem: 229737 schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 11:22:
falconz,
TT 6.02 werkt prima!
goed gedaan!
is er een oplossing voor de blauwe balkjes?
Volgens mij moet 't nog wel mogelijk zijn om die blauwe balkjes ook werkend te krijgen, dat las ik op andere fora met andere pna's. Denk dat de waardes in GPSTweak dan nog net weer anders gezet moeten worden, maar dat moet ik nog maar 's uitproberen als 't schip met tijd komt. Tot nu ben ik super tevreden over tomtom op de Axxion al valt het Gps signaal stukken sneller weg dan met een SIRF III ontvanger maargoed, so be it, en het is over 't algemeen ook vrij snel weer opgepakt. Heb tomtom trouwens NIET op de geheugenkaart geïnstalleerd (de kaart uiteraard wél).

[ Voor 3% gewijzigd door falconz op 21-08-2007 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tedkroon
Werkt Tom Tom 6.01 ook op de axxion?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik weet het niet, ik heb 6.01 geinstalleert en onmiddellijk geupdated naar 6.02.
moet je proberen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik heb de lenco nav-400 zover gekregen dat hij een normaal opstart scherm had.
na de reset uitgevoerd te hebben werkte het nog prima
alleen na de volgende reset krijg ik een melding als hij aan de usb hangt
connected to üsb
connected
hide this message Hide
Disconnect

geen van beide werkt maar ik kan via mijn pc wel op het apparaat kijken .
wie oh wie bied mij hulp?

als ik de destinator weer installeer krijg ik weer dat normale opstartscherm van navigeren of instellingen

mis ik misschien drivers of dergelijke?

[ Voor 4% gewijzigd door een moderator op 03-09-2007 21:05 . Reden: Aanhef en groeten is niet nodig ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101258

Kan iemand even alle 10 de pagina's in 1 begrijpelijk stukje uitleggen.
Ik heb een Axxion:
ik wil er graag een PDA van Maken, met natuurlijk navigatiemogelijkheden.
wat moet ik doen, hoe veilig is het , welke kaarten werken wel en welke niet.
en natuurlijk wat moet je doen om het geheel werkend te maken.

Ik denk dat er diverse mensen hier heel blij mee zijn als iemand het dus ff duidelijk uitlegd en niet onderling via mail.

• PaPa
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 02-06 18:24

PaPa

le roi est mort, vive le roi!

Er is een nieuwe Kruidvat actie met het volgende navigatiesysteem:
(edit: je krijgt dit apparaat wederom bij een autoverzekering)

Mustek GP-200 GPS
4.2'' touch screen (10.6cm diagonaal)
Ingebouwde SiRF Star III GPS RF
Processor Centrality Atlas processor (200 MHz)
Windows CE4.2. NET
Afmetingen: 136mm x 93mm x 19mm; 180g
Software: Destinator V.6 Europa
Duidelijke kaarten in 2D of 3D mode met straatnamen en plaatsen
1050 mAh rechargeable li-ion batterij
Mogelijkheid om filmpjes (MPEG4), Mp3's en fotobestanden af te spelen

Niet echt veel over te vinden en ook geen topic over, zijn er mensen die al wat meer weten over dit systeem ?

[ Voor 4% gewijzigd door PaPa op 12-09-2007 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

http://www.3wisemonkeys.co.uk/proddet.jsp?id=1629&cat=61

hier is ie dan

en conrad verkoopt ook mustek producten wellicht kun je daar een navraag doen over kwaliteit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 233550

Mijn axxion start na een reset ook niet meer op,moet dan met console de software weer installeren.
ik heb rigistry worksshopnld,kan ook in het register kijken, maar ik kan in init HKLM lauch 60 niet vinden.Wat doe ik fout,wil iemand mij verder helpen.
De kaarten van destinator 6 werken wel

Anoniem: 136215

Anoniem: 233550 schreef op maandag 17 september 2007 @ 19:33:
Mijn axxion start na een reset ook niet meer op,moet dan met console de software weer installeren.
ik heb rigistry worksshopnld,kan ook in het register kijken, maar ik kan in init HKLM lauch 60 niet vinden.Wat doe ik fout,wil iemand mij verder helpen.
De kaarten van destinator 6 werken wel
Axxion 374: alles standaard, gnav 1.0 geinstalleerd volgens instructies, ALLEEN DE KAART(EN) van destinator 7 naar de sd gekopieerd, werkt zo te zien krijg tenminste geen foutmeldingen..... _/-\o_

Dat had ik zo ook werkende,ikheb toen destinator OP verwijderd om er een andere versie er op te zetten(stom van me) en toen ontstond mijn probleem.Nog verder met rigistry workshop aan de gang gegaan en nu is de axxion denk ik dood.Kan nu zelfs niet meer met active sync op de axxion.
HELP

Anoniem: 233550 schreef op woensdag 19 september 2007 @ 21:43:
Dat had ik zo ook werkende,ikheb toen destinator OP verwijderd om er een andere versie er op te zetten(stom van me) en toen ontstond mijn probleem.Nog verder met rigistry workshop aan de gang gegaan en nu is de axxion denk ik dood.Kan nu zelfs niet meer met active sync op de axxion.
HELP
na installatie van de beide er bij geleverde cd's op je pc is er een functie 'software' opnieuw installeren, dat al is geprobeerd?

wederom lees ik de problemen ik zou het fijn vinden als er eenduidelijke uitleg komt over het veranderen van nav naar pda.
trouwens ik zit t ewachten op de levering van mijn vav systeem van axxion heb em teruggestuurd ruim 2 maanden geleden maar heb nog geen nieuwe iemand bekend met dit probleem?

Fijn dat hcbs reageert,maar ik kan met activesync geen verbinding meer maken met de axxion.
Dan kan ik ook geen software installeren,ik moet eerst verbinding kunnen maken.
Als dat weer lukt dan kan ik weer verder.Het ligt niet aan activesync,of aan mij computer of aan instellingen.Wie weet hoe nu verder????

Anoniem: 202604

Hallo allemaal,

Destinator 6 had ik al eerder op mijn sd gezet en eea werkte tot op de dag van vandaag perfect.
Hier en daar hoorde ik van Destinator 7.
Ff een googlen leerde dat Destinator 7 ook op de Axxion moet kunnen.
Maar dan check ik dergelijke dingen altijd bij tweakers. Raar maar heus waar.
Gelukkig valt er hier het eea te lezen.
Bij Des6 wilde ik alles nog gewoon bij de originele eigen-Axxion-besturing houden.
Nu werd ik toch nieuwsgierig en ben gaan neuzen op het hier eerder geadviseerde :
http://www.djshiva.net/projectgnav/about.php.
Nou de openheid waarin ook nog werd aangegeven dat voor een bug nog een oplossing moest worden gezocht, zorgde dat ik in elk geval een poging heb gewaagd.Het apparaat is daardoor niet minder te gebruiken nml.
Als je netjes de aanwijzingen volg, kan het echt niet mis gaan.
(let wel ff op dat je dus weet wat soft reset is...)
En nu ziet mijn Axxion er opeens toch anders uit! Ik kan via het scherm zo maar in het hart van mijn Axxion! Geinig.
Dus had je nog twijfels, dan hoop ik dat dit je misschien kan helpen.

Zo meteen de Des7 bemachtigen en dan kijken hoe ik eea op de sd moet krijgen.

Ik laat nog wel weer wat van me horen.
Als iemand nog handige tips heeft mbt installeren van Des7 hoor ik dat graag.

Groeten!

Anoniem: 233550 schreef op donderdag 20 september 2007 @ 19:34:
Fijn dat hcbs reageert,maar ik kan met activesync geen verbinding meer maken met de axxion.
Dan kan ik ook geen software installeren,ik moet eerst verbinding kunnen maken.
Als dat weer lukt dan kan ik weer verder.Het ligt niet aan activesync,of aan mij computer of aan instellingen.Wie weet hoe nu verder????
kijk hier eens:

http://forum.pocketinfo.n...xion-destinator-op-7.html

schijnt dus zo te zijn dat de software in de rom zit opgeslagen en na een HARDE reset weer automatisch geinstalleerd/geactiveerd wordt.

verder als opmerking: je kan NIET de diverse windows CE versies en afgeleide proggies door elkaar gebruiken!!
axxion is win ce 4.2 en daar blijft het dus bij, geldt dus ook voor de verder software enzovoort die je installeert!!!!!!!!!!!!!!!
destinator 7 kan je dus NIET inclusief win ce installeren daar deze niet compatibel is met de 374 (zal dus te maken hebben met dat rom verhaal waar win ce/destinator is in opgeslagen) , alleen het onderdeel kaarten is bruikbaar!

en de fabrikant ook gevonden, alleen een andere merknaam is erop geplakt plus wat andere knoppies:

http://www.lenco.de/nl/pr...ie/737/NAVIGATIE_SYSTEEM/

Bedankt voor de reactie hcbs, ook een harde reset dus batterij schakelaar op off en daarna weer op onn heeft geen resultaat.Axxion is niet te benaderen met activesync.Als ik na een harde reset de axxion aanzet krijg ik de wereldbol en verder gebeurt er niks,ook niet na een half uur.Axxion is dan ook niet meer uitezetten met de sleep/wake up-knop.Ik denk dat hij opgestuurd moet worden naar de service, of er moet nog iemand reageren met DE oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

iemand bekend met deze oplossing
http://www.hpcfactor.com/...ew.asp?tid=5763&posts=131
vond het door heel ver te googlen.
kom er zelf niet uit kan iemand mij een vertaling geven in het gewoon nederlands, het engels wat er staat kan ik lezen en vertalen alleen snap ik er dan nog geen hout van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101258 schreef op zondag 23 september 2007 @ 21:40:
iemand bekend met deze oplossing
http://www.hpcfactor.com/...ew.asp?tid=5763&posts=131
vond het door heel ver te googlen.
kom er zelf niet uit kan iemand mij een vertaling geven in het gewoon nederlands, het engels wat er staat kan ik lezen en vertalen alleen snap ik er dan nog geen hout van
ben het ook tegen gekomen doch ik zou er niet aan beginnen als ik jou was!
reden: je moet hierbij wel verrekte diep ingrijpen in win ce en dan nog de vraag of het werkt; hou niet zo van 'geklooi' in programmatuur.

verder zie bovenstaande topic(s), er is er dus al eentje (of meerdere) axxions op de krik 8)7 , je kan domweg niet zomaar basis gegevens wijzigen (lees programmatuur toepassen) daar ook een pocket-pc een bios kent waar dus wel alles op afgestemd moet zijn!

ik wordt er melig van
en eerlijk gezegd snap ik er niet veel meer
1. wie legt mij nu duidelijk uit hoe ik de axxion ombouw, want de links die er staan voor dat progje werkt niet meer
2. waarom geeft de installer aan dat e.e.a. niet meer werkt? 1 gig kaart geeft aan dat e niet genoeg geheugen is

3, preloader geeft fouten aan
4. harde reset ik krijg em nu niet meer aan, terwijl hij het wel deed behalve de kaarten dan, hoe doe ik die harde reset.

maar de ombouw en het aanzetten is het belangrijkste.

ps er zit welk een stylespennetje bij de axxion die zit aan de achterzijde en komt er met een schuifje uit74

Anoniem: 101258 schreef op donderdag 27 september 2007 @ 17:45:
ik wordt er melig van
en eerlijk gezegd snap ik er niet veel meer
1. wie legt mij nu duidelijk uit hoe ik de axxion ombouw, want de links die er staan voor dat progje werkt niet meer
2. waarom geeft de installer aan dat e.e.a. niet meer werkt? 1 gig kaart geeft aan dat e niet genoeg geheugen is

3, preloader geeft fouten aan
4. harde reset ik krijg em nu niet meer aan, terwijl hij het wel deed behalve de kaarten dan, hoe doe ik die harde reset.

maar de ombouw en het aanzetten is het belangrijkste.

ps er zit welk een stylespennetje bij de axxion die zit aan de achterzijde en komt er met een schuifje uit74
had je gewaarschuwd en altijd gedacht een gewaarschuwd mens telt voor twee....... 8)7

apparaat kan in ieder geval NIET meer met destinator_op gebruikt worden, je hebt de licentie-codes klaarblijkelijk gewist :( :( :( welke in het flash-geheugen zitten opgeslagen!

maak uit dit verhaal op dat je nog wel het apparaat kunt bereiken, dus win-ce staat er nog wel op?

enige wat je kan proberen is via de destinator-console de functie software installeren (dus NIET de kaarten!); als het goed is wordt dan het destinator programma (incl. licentie-codes??) opnieuw geinstalleerd.

anders maar een ander navigatie programma erop?????

nee je hebt het verkeerd begrepen ik heb nog niets gedaan.
en hij start weer op was een foutje met de synchronisatie met mijn pc.
dus hijdoethetgewoon
licentie werkt oook gewoon
maar ik wil gewoon weten hoe ik hem kan ombouwen
en hoe ik een nieuwe destinator er op kan zetten en welke kaarten ik kan gebruikne.
die axxion heeft kaarten uit 2004
en destinator 5.1.83

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101258 schreef op donderdag 27 september 2007 @ 21:49:
nee je hebt het verkeerd begrepen ik heb nog niets gedaan.
en hij start weer op was een foutje met de synchronisatie met mijn pc.
dus hijdoethetgewoon
licentie werkt oook gewoon
maar ik wil gewoon weten hoe ik hem kan kraken
en hoe ik een nieuwe destinator er op kan zetten en welke kaarten ik kan gebruikne.
die axxion heeft kaarten uit 2004
en destinator 5.1.83
het woord kraken gebruiken we hier niet, dat als eerste!

voor de rest, de axxion werkt met alle destinator kaarten, als je gelezen had had je het zelf kunnen vinden in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

en hoe installeer ik die dan?
wan t ik heb hier 7 liggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101258 schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 07:41:
en hoe installeer ik die dan?
wan t ik heb hier 7 liggen
Kaarten met pc op sd-kaartje zetten, via sd-slot.Verder niet met de axxion gaan rommelen.Ik ben ook zo stom geweest,om een andere versie van destinator op de axxion te willen zetten. Nog met rigistry workshop aan de gang gegaan,tot ik hem zelf niet meer met activesync kon benaderen.
De axxion ligt nu bij de stl-group in venlo om alles opnieuw te installeren,als dat nog lukt.
DUS NIET DOEN,NIEUWE KAARTEN WERKEN GEWOON MET DE SOFTWARE DIE ER OPSTAAT. Ben niet eigenwijs,want je betaald net als ik leergeld.
Verder is het een goed werkend navigatie systeem,en geen agenda of mp3 speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik heb dus gewoon de beneluxkaart en die plak ik in de beneluxmap op de sd kaart en dan doet hij het gewoon?
zo simpel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101258 schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 11:39:
ik heb dus gewoon de beneluxkaart en die plak ik in de beneluxmap op de sd kaart en dan doet hij het gewoon?
zo simpel?
Precies zo simpel is het ik had de naam van de oude kaart even gewijzigd in benelux-oud en gewoon laten staan nieuwe kaart erbij gezet kaartje in de axxion en walla je ziet de oude en nieuwe kaart.Nieuwe kaart kiezen en rijden maar.Zo gaat het met de andere kaarten ook. Je kunt natuurlijk de oude kaarten gewoon vrwijderen.Geloof me verder niks aan de axxion doen.
Je moet natuurlijk wel een sd-slotje hebben op pc of een extern kaart lezertje.

succes ik lees het nog wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

idd
het werkt ik heb nu 6.1.1 erop staan zijn er nog nieuwere?
dank u voor de uitleg.
en idd als navigatiesysteem is hij gewoon goed.
zijn er ook andere stemmen te krijgen, en bijvoorbeeld flitspalen, files e.d.
of wordt dat niet ondersteunt

[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 101258 op 28-09-2007 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101258 schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 12:22:
idd
het werkt ik heb nu 6.1.1 erop staan zijn er nog nieuwere?
dank u voor de uitleg.
en idd als navigatiesysteem is hij gewoon goed.
zijn er ook andere stemmen te krijgen, en bijvoorbeeld flitspalen, files e.d.
of wordt dat niet ondersteunt
flitspalen is er doch je moet wederom ingrijpen in de programmatuur om het werkend te krijgen (als het werkt....), zou er dus niet aan beginnen als ik jou was.

files, daar heb je tmc voor nodig en dat ondersteund de axxion niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 233550 schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 11:31:
[...]

De axxion ligt nu bij de stl-group in venlo om alles opnieuw te installeren,als dat nog lukt.
DUS NIET DOEN,NIEUWE KAARTEN WERKEN GEWOON MET DE SOFTWARE DIE ER OPSTAAT..
installeren zal wel lukken, ze flashen de boel gewoon even.
zelfde werkwijze als met een bios van een moederbord welke kapot is.

zou wel kunnen dat je problemen krijgt met het er weer opnieuw op zetten van de destinator software/kaarten.
kom veel berichten tegen over het niet kunnen activeren; schijnt dat de leukerds dubbele activatie-codes hebben uitgegeven.

voor alle duidelijkheid nog even:

het programma inclusief win-ce zit in het flashgeheugen, DUS HIER NIETS WIJZIGEN!
de kaarten zitten op de sd-kaart, hier kan je maar aan rommelen wat je wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

jammer mijn vrouw kan wel waarschuwingen gebruiken zojuist weer een brief gehad van CJIB voor 75 euri. :(
dus das jammer, ik zal wel een begrenzer in de auto zetten als vrouwlief rijd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 136215 schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 12:54:
[...]

flitspalen is er doch je moet wederom ingrijpen in de programmatuur om het werkend te krijgen (als het werkt....), zou er dus niet aan beginnen als ik jou was.

files, daar heb je tmc voor nodig en dat ondersteund de axxion niet!
Flitspalen kun je er zonder problemen opzetten met het programma console.
Op de site flitspalen.nl staan kan en klare bestandjes voor detinator.
Roodlicht en snelheidspalen en ook de traject controles.
Files kan met de axxion niet.
wel even registreren op flitspaal.nl anders kun je niet downloden.
succes

hoe zet ik die er op dan met de console?
ik heb de csv files nu op de pc staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101258 schreef op zaterdag 29 september 2007 @ 15:51:
hoe zet ik die er op dan met de console?
ik heb de csv files nu op de pc staan
Je zult alert 1 en alert 2 en traject controles hebben.
start het programma destinator console op.
zorg dat activesync draait om contact te maken met de axxion.
vink een kaart aan bv benelux
nu kun je fovorieten inporteren aanklikken.
klik op de 3 puntjes
haal alert 1 binnen,nu kun je op converteer klikken en dan downloden.
dit doe je ook met alert 2 en traject controles.(kan ook in 1 keer)
als je het goed gedaan hebt kun je ze nu zien onder de favorieten op de axxion.
even aan vinken en de afstanden instellen om te warschuwen en het werkt.
opstaren zal nu wel wat langer duren ,maar geduld overwint alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anubis_offline
  • Laatst online: 14-06 13:52
Hallo best mede bezitters,

zit hier met gps374 met de volgende fout melding: the default language folder is missing silent mode activated.
Iemand hier die dit eerder heeft mee gemaakt?
Kom er niet uit of dit sofware van Destinator of met WinCe heeft te maken.

B@n@@n

Acties:
  • 0 Henk 'm!

heb je geprobeert ff de software opniew te installeren via de console, het lijk top een missend bestand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101258 schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 16:08:
heb je geprobeert ff de software opniew te installeren via de console, het lijk top een missend bestand.
Is het met de flitspalen gelukt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hallo,

Flitspalen en trajectcontroles heb ik inderdaad ook geinstalleerd zoals tecra8000 heeft verwoord.
Verder ook alleen de kaarten van Destinator 7 "geplakt" in de aanwezige bijv Benelux map van mijn SD-card en die weer teruggeplaatst in mijn Axxion. Werkt!

Voorzichtigheid blijft altijd geboden, en je moet elke handeling zoals omschreven stipt uitvoeren.
Al ben je wel eens geneigd om "t sneller te kunnen of in elk geval beter te weten".

Waar in nog benieuwd naar ben is: Waar kan ik een soortgelijke "styluspen" voor de Axxion het beste scoren?

Gr. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 202604 schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 18:49:
Hallo,

Flitspalen en trajectcontroles heb ik inderdaad ook geinstalleerd zoals tecra8000 heeft verwoord.
Verder ook alleen de kaarten van Destinator 7 "geplakt" in de aanwezige bijv Benelux map van mijn SD-card en die weer teruggeplaatst in mijn Axxion. Werkt!

Voorzichtigheid blijft altijd geboden, en je moet elke handeling zoals omschreven stipt uitvoeren.
Al ben je wel eens geneigd om "t sneller te kunnen of in elk geval beter te weten".

Waar in nog benieuwd naar ben is: Waar kan ik een soortgelijke "styluspen" voor de Axxion het beste scoren?

Gr. ;)
Fijn om te horen dat het met de flitspalen gelukt is,en met de kaarten van destinator 7.
Ik heb nog wel een vraagje,hoe kun je nu b.v. kroatie met destinator console op je sd-kaartje zetten.Ik weet wel dat het rechtstreeks kan als je een sd-slotje in je pc hebt,maar dat heeft niet iedereen.Is er iemand die weet of dit mogelijk is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Beste tecra8000 en anderen uiteraard,

Ik heb eea ook al eens op de sd-card gezet middels een multi-card reader/writer.
Die zijn bij veel winkels gewoon los verkrijgbaar, varierend van een paar tot tientallen cards lezende kastjes, kun je dan in een usb-poort inpluggen. Prijzen liggen veelal rond de 5 tot 10 euro.
Op die manier kun je dan dus bestandjes op een card zetten. Werkt uitstekend.

Ik houd me aanbevolen voor een tip over de verkrijgbaarheid van een soortgelijke styluspen. Pennen die ik probeerde van diverse pda's, passen niet goed nml.

Succes!

Gr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik heb voor reserve pennetjes gewone simpele nintendo ds pennetjes gekocht
ze passen niet maar ik heb er een liggen in het dashbord vanmijn auto

wat ik vreemd vind is dat je in o.a. duitsland meerdere axxion producten vind maar hier niets.
het navigatiesysteem vind ik overigens nergens.
maar wellicht kun je ens zoeken naar het orginele pennetjes in eeen duitse webwinkel, de vraag s dan of het noodzakelijk is zo'n orgineel pennetje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 235388

ik heb ook een axxion gekregen via mijn autoverzekering.
had er niks bij en heb gebeld en kreeg kaartje en cd nageleverd echt super geregeld.
maar na 2 dagen terug kunnen sturen want het aan en uitknopje was ik ineens kwijt.
eindelijk na 8 weken een nieuwe gekregen eergisteren dus.
maar hij kan geen sateliet vinden.
iemand er ervaring mee .
heb wel dat hij zegt dat die gps heeft gevonden maar als ik bij satelieten kijk vind hij niks.
heb hem een uur buiten laten liggen zodat die tijd had om sateliet te vinden maar nog niks.
iemand misschien tips voor mij want wil hem toch graag gaan gebruiken.

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 235388 schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 17:40:
ik heb ook een axxion gekregen via mijn autoverzekering.
had er niks bij en heb gebeld en kreeg kaartje en cd nageleverd echt super geregeld.
maar na 2 dagen terug kunnen sturen want het aan en uitknopje was ik ineens kwijt.
eindelijk na 8 weken een nieuwe gekregen eergisteren dus.
maar hij kan geen sateliet vinden.
iemand er ervaring mee .
heb wel dat hij zegt dat die gps heeft gevonden maar als ik bij satelieten kijk vind hij niks.
heb hem een uur buiten laten liggen zodat die tijd had om sateliet te vinden maar nog niks.
iemand misschien tips voor mij want wil hem toch graag gaan gebruiken.

alvast bedankt
Misschien een verkeerde vraag van mij, maar heb je de antenne uitgeklapt en buiten naar de satellieten laten zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 235388

Misschien een verkeerde vraag van mij, maar heb je de antenne uitgeklapt en buiten naar de satellieten laten zoeken?

ja dat heb ik gedaan heb antenne uitgeklapt en heb de axxion bijna een uur buiten gehad en hij had nog geen sateliet gevonden.
ben zelfs bij ons tegenover in het park gaan zitten met dat ding in mijn hand 3 kwartier lang maar hij vind het gewoon niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

kijk eens bij de instellingen van gps
com-poort com7
baudselheid38400
protocol nmea

is het bij jou anders klik dan eens op gps resetten
werkte bij mij wel

dus je gaat naar het instelmenu en reset de GPS niet de hele PNA.

lukt dat niet kijk dan even of je met handmatig instellen ergens komt.
anders werkt een ding wel dat i het resetknopje gebruiken van de hardware.
na aanzetten direct ff buiten gaan zitten.

in d ehandleiding praten ze over 5 minuten tot wel een half uur voor de eerste verbinding daar is.
Uit ervaring blijkt dta het met name in grote steden met veel hoge gebouwen langer kan duren.

na de eerste verbinding zijn d evolgende verbindingen wel sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 74862

Hallo allemaal,

ik heb de axxion gps 374, en na verwijderen van een aantal bestanden start hij niet verder op dan de wereld bol. Helaas ook geen usb connectie meer mogelijk met de pc.
Kan ik de axxion resetten zodat hij weer opstart ?
Evt. de rom weer opnieuw flashen oid ?
Er staat win ce 4.2 op.

Indien er meer info nodig is, dan hoor ik het graag.

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Roelof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

heb je al geprobeert met een dun pennetje in het reset gaatje? moet je wel een aantal seconden ingedrukt huoden

zo ja ?
maakt hij helemaal geen contact via e usb? ,eestal lukt het contact wel maar zie jen iets in het scherm van de axxion maar wel op je pc.
zo nee haal de sd kaart er eens uit en installeer die opnieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tedkroon
Als ik een route uitzet bij Destinator 7 en hij heeft op dat moment nog geen fixe dan geeft hij een melding dat hij geen route kan bepalen. Dus dan moet je wachten totdat hij een fixe heeft. Wie herkent dit en hoe kan je dit ondervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101258 schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 15:10:
heb je al geprobeert met een dun pennetje in het reset gaatje? moet je wel een aantal seconden ingedrukt huoden

zo ja ?
maakt hij helemaal geen contact via e usb? ,eestal lukt het contact wel maar zie jen iets in het scherm van de axxion maar wel op je pc.
zo nee haal de sd kaart er eens uit en installeer die opnieuw.
Als je hem niet meer met activesync kunt benaderen en hij gaat niet meer verder dan de wereldbol dan zit er niks anders op om hem op te sturen naar STL-Group in Venlo die alleen kunnen hem dan opnieuw Flashen.Ik heb het zelfde probleem gehad en dat staat ook al op de site beschreven.Die van mij was binnen een week terug met nieuwe en volgens mij veel betere software. Sneller en noch niet vastgelopen. Alle kaarten van destinator 6 kunnen op een 2GB sd kaartje en dat werkt klasse.
DUS NOGMAALS GA NIET AAN DE SLAG MET DE SOFTWARE VAN DE AXXION ALS JE NIET WEET WAT JE DOET.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 233550 schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 19:19:
[...]
.Die van mij was binnen een week terug met nieuwe en volgens mij veel betere software. Sneller en noch niet vastgelopen.
welke software dan, ik heb de mijne net een week terug en het zou een nieuwe moeten zijn, ik heb er nl. 8 weken op gewacht met de mededeing dat de leverancier ze niet uitleverde.
alles wat er op zat was van 2004, ook de kaarten via de europeesche heldesk heb ik bij wijze van uitzondering nieuwe kaarten gekregen van 2006 ,
ik weet overigens niet waar jullie destinator kaarten van 2007 vandaagn halen des7?
want in nederland kan ik ze niet vinden ?

overigens vind ik het schandalig dat je een nav syteem krijgt die dusdanig is verouderd dat de straat van je achterburen er niet op staat.
dus ik vind dat ik recht heb op 1 download exemplaar, maar welke moet ik dan hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101258 schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 12:58:
[...]

welke software dan, ik heb de mijne net een week terug en het zou een nieuwe moeten zijn, ik heb er nl. 8 weken op gewacht met de mededeing dat de leverancier ze niet uitleverde.
alles wat er op zat was van 2004, ook de kaarten via de europeesche heldesk heb ik bij wijze van uitzondering nieuwe kaarten gekregen van 2006 ,
ik weet overigens niet waar jullie destinator kaarten van 2007 vandaagn halen des7?
want in nederland kan ik ze niet vinden ?

overigens vind ik het schandalig dat je een nav syteem krijgt die dusdanig is verouderd dat de straat van je achterburen er niet op staat.
dus ik vind dat ik recht heb op 1 download exemplaar, maar welke moet ik dan hebben :)
Software is windows CE 4.20 (0),en verder destinator OP.
Daar weet ik geen versie van,eerst starte hij na een hardreset met die blauwe wereldbol op met de tekst resonace nu met een oranje scherm.Er zijn geen kaarten van 2007 die zijn altijd een jaar oud.
Ik heb destinator 6 en heb alle kaarten inclusief oost europa op 2GB, en het werkt perfect.
Destinator 6 heb ik gedownload van mininova.org

succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

destinator 6 OP?
ik heb wel de kaarten van destinator 6 maar niet de OP
hoe kom ik er aan en hoe installeer ik die?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101258 schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 18:02:
destinator 6 OP?
ik heb wel de kaarten van destinator 6 maar niet de OP
hoe kom ik er aan en hoe installeer ik die?
De destinator OP is de software die er op stond, dit kan ook de PN zijn dit maakt niet uit.
Van Destinator 6 heb je ALLEEN de kaarten maar nodig,en die zet je allemaal op je sd-kaartje en als je dan een 2GB neemt kan er alles op.
Verder blijft alles bij het oude.En het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

kwam ik effe goed weg.............................

twee weken met vakantie geweest, axxion thuis gelaten en dus niet gebruikt.
zet dat ding vanochtend aan (eerst op de sigarettenaansteker) klapt ie helegaar vast, had maar een half beeld en voor de rest niks, nada, noppa!

reset gegeven en er zat weer beweging in alleen geen geluid, maar a la, rit afgemaakt navigeren deed ie, totdat................. in ene memory errors!!
nog een reset, battery switch ook maar om gezet, geen beweging meer in te krijgen!

net thuis, destinator console opgestart en verdomd, maakte gelukkig ketakt, software installeren geactiveerd en alles werkt weer, ben alleen gnav kwijt, alles is weer origineel.

conclusie: of er zat te weinig sap in de batterijen na twee weken uit staan (spanning te laag) of gnav is toch niet zo'n lekker proggie.

ik weet het niet en ach, zonder gnav kan ik ook werken, ben al blij dat hij het weer doet, scheelt weer in de poet!
Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Let op:
Even ter informatie:

- Communicatie gaat middels dit forum. Niet om antwoorden via je e-mail vragen
- Pas op met warez, dat is hier ook niet toegestaan
- Aanhef en groeten is niet nodig