Gathering of Tweakers

Quicksearch
High speed addict!

offtopic:

Hmm, http://www.axxion.nl/
Geregistreerd door Tiscali Business ;)

zou dat de site kunnen worden voor dit navigatie systeem?

Nikon D40 18-55 AF-S Hoya c-pola filter

Reg. datum: 01 oktober 2004

was vanmidig naar dortmunt.
thuis eerst deelkaart geknipt en die een naam gegeven.
ook via het knipmenu een route gemaakt met coridoor van 30km

nee, je kunt niet je route vanaf nederland plannen naar duitsland.
je kunt het adres niet selecteren en ook niet een favoriet die in duitsland ligt.
dus naar duitsland gereden toen kaartwissel geselectreed, en verder rijden.kosten +/- paar minuten.
maarja je zit toch op de snelweg.

met routecoridoor kost dit het minste opslagplaats, maar je moet (in mijn geval dan) niet 30km verkeert van de route komen.

maar wel tot aan de deur instellen, dus MER niet nodig gehad

Veritas logica est
Reg. datum: 24 december 2002

Voor een goede ontvangst blijken plaatsing van het apparaat en de manier waarop het antennetje staat ERG belangrijk te zijn. In ieder geval krijg ik de beste ontvangst als het antennetje "horizontaal" staat, die NIET zoals normale antennes recht omhoog! :?

Enneh...de aansluiting voor de externe antenne ziet er hetzelfde uit als die van GSM's. Betekent dit dat het gebruik van een externe GSM-antenne wel (zij het misschien niet optimaal ivm. andere frequenties) verbetering zou geven?

JHMvP wijzigde dit bericht 05-08-2005 10:35 (33%)

AS/400, Linux, Novell, Windows, DOS, OS/2...luck has nothing to do with it.
*** Ignorance and nonchalance will lead us happily into slavery of evil ***

Reg. datum: 04 augustus 2005

let op!
KRUIDVAT neemt apparaat niet terug!!!Ook al is het apparaat defect bij aankoop, zie je geld maar terug te krijgen. Ongelooflijk toch!!! Wie heeft hier een goede raad?
Geen enkel filiaal neemt dit apparaat terug zo is het personeel geinstrueerd je moet gaan onderhandelen met ??

Euhhh,

Volgens mij is Kruidvat VERPLICHT een bij aankoop defect, incompleet, of anders niet goed functionerend apparaat terug te nemen. Dit is in de wet geregeld. En aan de wet heeft iedereen zich te houden, ook Kruidvat.

Het kan natuurlijk zijn dat men deze policy ingesteld heeft om te voorkomen dat mensen zo'n apparaat kopen om snel even de software/kaarten te kopieren en vervolgens wordt het spul weer geretournerd.

quote:
JHMvP schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 10:16:
Voor een goede ontvangst blijken plaatsing van het apparaat en de manier waarop het antennetje staat ERG belangrijk te zijn. In ieder geval krijg ik de beste ontvangst als het antennetje "horizontaal" staat, die NIET zoals normale antennes recht omhoog! :?
Da's vrij normaal bij dit soort apparaten,

Nikon D50 || 18-55mm f3.5-5.6G DX AF-S || 28-105/3.5-4.5 D IF || 50mm 1.8 AF|| Tokina AT-X 100mm f/2.8 PRO D || Sigma 70-300mm F4-5.6 APO DG MACRO || SB-600 ||24-85 AF-S (te koop)

Reg. datum: 05 augustus 2005

Heb bijna zelfde probleem als axxie, alleen op off even een rood oplichten daarna dooft het lichtje, |:( zowel met 220 als 12 v adapter. Op on gebeurt er helemaal niets.
Sinds gisteren contact gehad met irs (0900-0977), maar nog niet teruggebeld door leverancier.
Iemand al terugbelervaring ?

Ook ik heb zo'n axxion gekocht. Alles (volgens mij) goed geinstalleerd, en op het moment dat ik naar Quick Activation ga om de licentiecode in te voeren krijg ik de melding "Destinator is niet geinstalleerd of het bestand did.txt is niet te vinden" Nou heb ik Destinator wel geinstalleerd, dus vraag ik me af waar ik dat bestand did.txt terug kan vinden. Weet iemand hier een oplossing voor?

HansW

Ruimt op
Reg. datum: 23 februari 2001

quote:
nafta schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 23:10:
Tenslotte heb ik een ronde, zwarte plaatje. Lijkt op een cd rom, maar dan 3 keer zo dik, met onderop een 3m sticker, wat moet ik daar nu mee?
Kun je op je dashboard plakken als je voorruit te ver weg is om de zuignap op te zetten. Een soort mobiele bevestigingsplek dus :)

Resistance is futile (if < 0.01 Ohm) - 360 (+25GB gratis) hosting
"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

Goedkoop is duurkoop blijkt maar weer.

Kill bill
I was an atheist until I realized I was God

Hier een reactie op Hanszoekthulp.
Ook ik had problemen met Quick Activation. Via 090-0977 vernam ik dat per abuis wel 5 cd pakketten met dezelfde licentiecode waren uitgegeven.... Ik kreeg terplekke een nieuwe code aangereikt en de activatie verliep toen goed... hoewel daarna nog steeds de meling"destator is niet ...enz" en ook did.txt niet is te vinden is. Gek toch maar het werkt wel...

De axxion doet het nu redelijk, maar ik ben er nog niet mee op stap geweest, dat doe ik vanmiddag. Ik heb net 0900-0977 gebeld, en ze hebben opnieuw toegezegd dat ik een nieuwe handleiding gemaild krijg, vandaag nog. Zal mij benieuwen.

De huidige gebruiksaanwijzing rept over een destinator PN, en ik heb de OP. Maar daar waren ze van op de hoogte, vandaar die nieuwe gebr. handleiding. Heeft iemand deze wellicht al?

Weet iemand of ik nog een extra antenne kan op deze destinator OP aansluiten, voor een nóg beter bereik?

nafta

Heb enige minuten geleden maar eens wat mails verstuurd, dit kreeg ik net als antwoord;

Geachte heer/mevrouw,

U probeerde via een email of contactformulier support voor Destinator te krijgen.
Support voor Destinator producten kunnen wij uitsluitend geven via het support-formulier. Dit kan via de website worden ingevuld, zie onder 'faq'. Daar staan ook vele antwoorden op gangbare vragen.
Ook kunt u als geregistreerde gebruiker ons Destinator Benelux forum raadplegen, waar wij voor vele bekende problemen een oplossing hebben beschreven. Daar kunt u zelf ook deelnemen aan de discussies. Wel eerst even een nieuwe forum registratie uitvoeren. Dit staat los van eventuele andere Destinator registraties en is voor iedereen vrij toegankelijk.

Gebruikers van een Acer N30/35/50 raden wij aan om op onze website onder 'nieuws' van 01-03-2005 te kijken. Meestal zal daar het antwoord op uw vragen/problemen bij staan.

Gebruikers van Destinator OP op de Axxion van het Kruidvat en registratie problemen met het Destinator serienummer dienen via 0800-2877463 bij het Kruidvat een nieuw nummer aan te vragen.
Hebt u op dit apparaat problemen met de Gps-ontvangst dan kunt u bij ons een externe actieve antenne bestellen. Deze is gelijk aan de externe antenne voor de Acer N35 en kan gewoon online besteld worden via http://www.destinator.nl/Shop.

Wij hebben ook een telefonische support-afdeling in de Benelux. Het telefoonnummer van deze hotline is +31-(0)900-6543211 tst.1062 (80 ct/min). Men spreekt ook Duits en Engels en indien er niemand aanwezig is, of de lijn overbezet is, krijgt u een antwoordapparaat of geen verbinding.

M.vr.groet / Best regards,

Support DestinAtor Benelux
http://www.destinator.nl
http://www.destinator.be
Direct naar de online winkel:
http://www.destinator.nl/Shop

nafta

quote:
LGPS schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 13:08:
Hier een reactie op Hanszoekthulp.
Ook ik had problemen met Quick Activation. Via 090-0977 vernam ik dat per abuis wel 5 cd pakketten met dezelfde licentiecode waren uitgegeven.... Ik kreeg terplekke een nieuwe code aangereikt en de activatie verliep toen goed... hoewel daarna nog steeds de meling"destator is niet ...enz" en ook did.txt niet is te vinden is. Gek toch maar het werkt wel...
Klint hoopvol. Hoe heb je trouwens de licentiecode ingevoerd? Via Quick activation kom ik namelijk niet op de betreffende pagina

HansW

Mijn ervaring met de Axxion GPS-374 van het Kruidvat.
Prima werkend navigatie systeem. Eerst even geduld met het zoeken naar de satalieten na het opstarten. Daarna prima werkend en als de verbinding weg valt (bijv. tunnel) is deze zo weer terug. Ik heb de navigator nu 2 dagen gebruikt met o.a. een rit van meer dan 200 km en in de stad en wordt overal netjes tot op 10 m nauwkeurig gebracht. Ook wijzigingen in de route worden heel snel doorgevoerd.
In het begin werkte het zoeken naar de satalieten een keer niet, na met allerlei instellingen te hebben geëxperimenteerd . Dit heb ik hersteld door het reset knopje aan de onderkant in te drukken. Dus als een keer de software vastloopt reset net als bij iedere andere computer.
Licentie key voor destinator website werkte niet. Was al in gebruik door iemand anders. Nummer 09000977 (fabrikant helpdesk) gebeld en een nieuwe licentie key gekregen.
De bijgeleverde handleiding is niet correct. De goede is te vinden in de help van het Destinator Console, die je van de eerste cd af kan installeren.
Als je naar het buitenland wil reizen kan dit zonder kaart wisselen. Zie handleiding hfst. 2.4 blz. 14 en 15. Je moet de kaarten van beide landen hebben en kaart van europa hoofdwegen.
Ik hoop dat jullie iets hebben aan mijn ervaringen. Ik ben tot nu toe erg tevreden. Snelle navigator met up to date kaarten.
L.Geense

L. Geense

Ik heb hem ook gekocht en met de geïnstalleerde kaart ben ik gaan rijden. Ik kan niet anders zeggen dan dat het prima werkt. Ik kan alleen de andere kaarten niet installeren omdat ik tijdens de aanmelding met ActiveSync al een foutmelding krijg. Ik kan mij alleen aanmelden als gast. Ook ik heb al naar de helpdesk gebeld maar ik ben nog niet teruggebeld. Kan iemand mij misschien helpen? Werkt de TMC ook als je de software installeert vanaf de cd?

ik heb de handleiding van destinator OP (van de cd rom). Als iemand mij mailt, stuur ik deze pdf file. Het is 1.7Mb.
nafta@hccnet.nl

nafta

Reg. datum: 01 oktober 2004

quote:
Berend B schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 15:02:
Ik kan alleen de andere kaarten niet installeren omdat ik tijdens de aanmelding met ActiveSync al een foutmelding krijg. Ik kan mij alleen aanmelden als gast. maar ik ben nog niet teruggebeld.Werkt de TMC ook als je de software installeert vanaf de cd?

actievsync kan bij mij ook alleen als gast.maar als je daarna je console op pc start dan kun je kaarten lezen.

TMC? ik kan die optie op axxion niet vinden hoor

volgende week rij ik weer naar duitsland en ga dan proberen met stukje kaart benelux,stukje duitsland en stukje MRE. dan zou het moeten werken. laat het dan wel weer weten.

Ik heb vandaag een externe gps muis voor het kruidvatmonster gekocht en dat werkt 10x beter.

Reg. datum: 02 augustus 2005

he peertje,

ik wil exact hetzelfde doen: namelijk een externe antenne aanschaffen,

welke heb je exact gekocht? waar? voor hoeveel ?

Groet

een rikaline externe antenne mcx bij pdashop.nl voor 35 euro

Heb t apparaat nu 2 dagen. Zeer veel mee gereden. Werkt in principe perfect. Perfecte ontvangst op autowegen (tot 8 satelieten tegelijk) en inderdaad in boomrijke gebieden valtie soms even weg maar pikt-ie m weer op.

Gisteren is hij wel een keer vastgelopen... Onderweg opeens ontvangst kwijt en daarna had hij zogenaamd weer ontvangst maar deed niets meer. Alles vast en zelfs de tijd liep niet meer. Maar goed, 1x reset en alles werkt weer.

2 vragen aan andere gebruikers:

- zit er inderdaad geen optie op om bv veerponten te mijden?Hij wilde mij midden in de nacht via een pontje naar mijn woning sturen. Kan t nergens uitzetten.
- Verder TMC: in de handleiding staat dat dat er op zit: nou ik heb niets gevonden hoor, Ik vind die optie om het te activeren nergens...
- Als laatste vind ik die meldingen bij 500 m, 200m en op de plek zelf wat veel van t goede. Maar ook dat kun je niet uitzetten volgens mij.

Verder: PRIMA ding!

Reg. datum: 02 augustus 2005

super bedankt zou je de exacte link kunnen posten ? (dan koop ik niet de verkeerde hihihihi)

grt

ik heb het ding meegenomen naar www.pdashop.nl in rotterdam en die kwamen met eerder genoemde gps muis.
op hun site kan ik'm even niet vinden maar ben een beetje teveel aangeschoten om te blijven zoeken.
misschien lukt het me morgen wel.

Nog iets: Ik heb net als meerderen in het begin even problemen gehad met opladen batterij (lampje ging niet branden) Dat was echter maar een paar keer en sindsdien doet hij t prima.
Gewoon een paar keer proberen zou ik zeggen en een keer harde reset.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws