Gathering of Tweakers

Quicksearch
quote:
tedkroon schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 18:03:
Als ik een route uitzet bij Destinator 7 en hij heeft op dat moment nog geen fixe dan geeft hij een melding dat hij geen route kan bepalen.
Destinator 7?
waar haal je die, de laatst die ik tot nu toe kan vinden is de 6
ik neem aan dat je de kaarten bedoelt en niet de OP,
zo ja kan die er op dan?

Reg. datum: 29 december 2006

quote:
D.O.C. schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 23:04:
[...]

Destinator 7?
waar haal je die, de laatst die ik tot nu toe kan vinden is de 6
ik neem aan dat je de kaarten bedoelt en niet de OP,
zo ja kan die er op dan?
Die heb ik via een newsserver binnen kunnen halen.
Inderdaad alleen de betreffende kaarten heb ik op de card vervangen voor de nieuwste versie.

(vb op je card staat een map Benelux, klik je die open, zie je allemaal bestandjes staan; die vervang je dan door de nieuwe bestandjes er in te kopiëren)

En ik heb eea al eens gedaan via sd-card sleuf op mijn pc, maar ook al via een usb-cardreader.

Maak voor de zekerheid altijd een backup van je "oude" card. :)

Succes! :Y

quote:
D.O.C. schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 11:27:
ik heb voor reserve pennetjes gewone simpele nintendo ds pennetjes gekocht
ze passen niet maar ik heb er een liggen in het dashbord vanmijn auto

wat ik vreemd vind is dat je in o.a. duitsland meerdere axxion producten vind maar hier niets.
het navigatiesysteem vind ik overigens nergens.
maar wellicht kun je ens zoeken naar het orginele pennetjes in eeen duitse webwinkel, de vraag s dan of het noodzakelijk is zo'n orgineel pennetje
Ik zoek inderdaad wel een pennetje die dus "past" en hoopte op een lotgenoot die zoiets al een ker ergens had gevonden.

Bedankt voor het denken.

Gr. ;)

welke pak je dan?
want ik kan ze niet vinden op de servers,
wel de 6. kaarten maar daar staan zelfs delen van mijn eigen dorp niet op
anders ff pm voor meer info

Als ik Destinator 7 gebruik op mijn Axxion GPS-374 (omgebouwd tot PDA met WinCE 4.2), dan draait de kaart niet mee in de rijrichting tijdens het navigeren. Dit terwijl deze instelling wel actief is gemaakt (Kaart draaien in rijrichting'. Wie heeft het wel voor elkaar op een Axxion om de kaart niet altijd naar het noorden te laten wijzen?

@Hotzenwalder:

Ik had de kaarten van Dest7 gewoon op mijn card geplakt en geen problemen met draaien van de kaart tijdens het rijden. En ik heb niets anders gedaan dan alleen de kaarten plakken dus.
Als het bij jou niet lukt zou ik niet weten wat de oorzaak dan is.

Wel ben ik benieuwd waar je de laatste software kunt vinden om de Axxion om te bouwen tot een soort pda. Daarbij dan ook de vraag:Werkt een andere/hogere Windows CE ook op de Axxion?

Vr. gr.
Pedor

Om de Axxion om te bouwen naar een PDA moet je in dit topic even omlaag scrollen. Kun je een bestand downloaden met een readme. Als je dat exact volgt moet het lukken. Maak wel eerst een back-up van je huidige PNA via ActiveSync, zodat je altijd weer terug kan als het fout gaat. Heb mijn Axxion nu zo omgetweaked dat ik kan kiezen uit Destinator OP, Destinator 6, Destinator 7 en TomTom 6 (werkt alleen niet zo goed met de interne GPS antenne).

De rijrichting is gefixed. Kwestie van de juiste destcore.dll erop zetten. Heb nu versie 7.0.0.588.11 erop staan, weet nog niet of die wel meedraait. Zal het deze week eens testen.

Link is trouwens
http://www.hpcfactor.com/...asp?tid=5763&start=46

Reg. datum: 21 november 2007

Hallo allemaal,

Ik heb de Axxion gps-374 en heb een oude kaart op staan.
De hele tijd lees ik dat mensen Destinator 7 hebben gedownload..ik zou graag willen weten waar jullie die vandaan hebben.
Ook las ik dat je de Axxion naar een PDA kunt ombouwen, heb van andere mensen gehoord dat het niet kon..maar zo te zien kan dat wel :)!

Ik wil de axxion graag ombouwen naar een PDA en de Destionator 7 opzetten of iets dergelijks..als ik maar de nieuwe wegen op heb staan.

Kan iemand me helpen?

M.v.g

Reg. datum: 21 november 2007

Hallo allemaal,

Nog steeds heb ik geen nieuwe kaart op mijn Axxion kunnen zetten.
Wie kan mij helpen?Ik heb hier echt geen verstand van.
Weet ook niet waar ik dat allemaal vandaan moet dow.

Alvast bedankt voor jullie hulp,

Vriendelijke groeten

Greetings

Hallo,

Ik heb de Axxion gps 374 (Software is windows CE 4.20 met orgineel destinator 5.0 ) om laten bouwen met de nieuwste Miomap software v3.3.

Soms draait de software als een trein maar ook heel vaak zet ik het apparaat aan en dan kan er geen gps apparaat gevonden worden. Er worden dan natuurlijk ook geen sattelieten gevonden.

Als ik een aantal keren een Harde reset uitvoer werkt het apparaat wel weer naar behoren.
Dit is erg lastig.

gps config staat op nmea, poort 7, baud rate 57600,
Ook als ik hem op automatisch zet of automatisch laat zoeken doet hij het niet.

Weet iemand wat dit kan zijn ?

Fighting wijzigde dit bericht 20-01-2008 22:37 (7%)

My world is your world Fighting

Greetings

Nou heb ik het helemaal voor elkaar.

Ik krijg nu alleen nog maar een gele opstartscherm (wereldbol).

Hier blijft hij hangen.

Hoe krijg ik hem weer aan de praat ?

Harde reset (schakelaartje op off en on) heb ik al gedaan !

My world is your world Fighting

@Kiwindo. Ik heb een SD card waar ik zo'n 650 mb op heb gezet wat me na ombouwen de mogelijkheid geeft om Destinator 5,6 en 7 te kiezen of TomTom. Destinator 7 werkt het beste zolang je geen 180 rijdt :) Als je nog steeds wilt weten hoe om te bouwen kan ik je wel verder helpen denk ik.

@Fighting Ik heb met succes een Axxion omgebouwd en weer teruggebracht in de originele staat. Ik had wel een back-up beschikbaar van de Axxion zoals hij origineel uit de doos kwam. Misschien kun je zo'n bestand met ActiveSync erop krijgen via restore. Weet alleen niet of dat werkt als het apparaat niet wil starten. Kwestie van uitproberen denk ik.

Reg. datum: 04 februari 2005

kom achter de volgende zaken:

1 als je de axxion aan zet ALTIJD wachten totdat er gps-verbinding is voordat je de route gaat programmeren oid,
apparaat heeft er een hekel aan om meerdere dingen tegelijk te doen met opstarten, kan crashen. duurt uren voordat er ook maar enige beweging in het apparaat zit!
als je rustig een x-tal minuten wacht op de gps verbinding en daarna aan de slag gaat werkt alles vlekkeloos.

2 van tijd tot tijd via de destinator concole het programma opnieuw installeren (dus niet de kaarten) daar er, in ieder geval bij mij, nog wel eens wat wil om duvelen in het flash geheugen.
ik ben chauffeur en gebruik hem veel en de elektrische spanning zou af en toe wel eens te laag kunnen zijn, reden dat er wel eens wat wil omduvelen in het flash geheugen denk ik daar dit ALTIJD onder (voldoende) elektriciteit behoort te staan; geen elektriciteit = alles kwijt!
in het flash geheugen draait het eigenlijke programma.
schat in zo'n 1x per maand effe opnieuw installeren.

voor de rest redelijk tevreden alleen men mag qua route planning wel eens wat beter programmeren(als de kaartenmaker een kopje koffie aan het halen is in bv. Veenendaal bij een pompstation moet hij wel z'n apparatuur uit zetten, je wordt nu OVER het pompstation geleid!) en je rijdt nogal eens een kilometertje of wat om.

is trouwens een gebrek wat alle navigatie apparaten hebben, je wordt altijd via hoofdwegen geleid, de 'slimmigheidjes' zitten er niet in.
dus wel altijd zelf blijven meedenken!

hcbs wijzigde dit bericht 01-02-2008 23:23 (3%)

Hallo,
ik heb mij ook pas een AXXION GPS 374 aangeschaft.
nu zou ik daar een nieuwere versie van Destinator willen opzetten.
Weten jullie hoe je in Windows geraakt om die te verwijderen want Destinatot PO zit er blijkbaar ingebakken.
Grtjs

Nu wil ik het weten, en dan bedoel ik een goede uitleg.
hoe bouw ik dat kreng nu om ( die axxion)
en waar vind ik fatsoenlijke kaarten.
wat is de jusite zoekterm

Nu zit ik helemaal vast.
ik weet niet hoe maar tijdens het install[img]C:\Documents and Settings\Armand\Mijn documenten\Mijn afbeeldingen\Activesync.jpg[/img]eren van de software via destinator PO op PC.
Is op mijn ROM meer bepaald in de map ResidentFlash van alles geinstalleerd.
Hoe krijg ik dat er vanaf want nu is er geen plaats om destinator terug te installeren?

[quote]Armand44 schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 20:45:
Nu zit ik helemaal vast.
ik weet niet hoe maar tijdens het installeren van de software via destinator PO op PC.
Is op mijn ROM meer bepaald in de map ResidentFlash van alles geinstalleerd.
Hoe krijg ik dat er vanaf want nu is er geen plaats om destinator terug te installeren?

quote:
D.O.C. schreef op maandag 17 maart 2008 @ 20:41:
Nu wil ik het weten, en dan bedoel ik een goede uitleg.
hoe bouw ik dat kreng nu om ( die axxion)
en waar vind ik fatsoenlijke kaarten.
wat is de jusite zoekterm
Je moet dat kreng niet ombouwen,waarom wil iedereen dat toch?
Zet gewoon de nieuwe kaarten op een 2GB sd-kaartje en klaar is kees.
Wat denk je nu met ombouwen te bereiken leg dat nou eerst eens uit.

Door het apparaat om te bouwen kun je nieuwerse versies van Destinator op de Axxion zetten. Ik vind versie 7 plezieriger werken dan versie 5 (OP). Versie 7 kan o.a. navigeren door verschillende landen heen. Nadeel van een andere versie dan v5 is wel dat de knoppen op de Axxion zelf niet meer werken, maar die gebruikte ik zelf toch nooit.

Strikt gezien is ombouwen niet nodig om van A naar B te komen, ik denk alleen dat mensen graag willen knutselen met het apparaat. Leuk toch als je TomTom erop hebt draaien (die overigens niet werkbaar is... teveel keren geen GPS signaal)

Voor de mensen die hem nog steeds willen ombouwen...
*knip* dat bestand bevat Windows-CE ; dat kan niet legaal zijn vanaf deze site

(goed de instructies lezen en eerst een back-up maken van je Axxion via ActiveSync. Ik ben natuurlijk niet verantwoordelijk te houden voor het eventueel fout gaan van deze ombouw)

pven wijzigde dit bericht 31-03-2008 18:17 (6%)

Bedankt voor de info.
Mijn GPS is nu weg in herstelling via UPS.
Hopelijk is het enkel de software en krijg ik hem binnen kort terug.

ik heb ook de gps-374
en bij mij kan die de satelieten niet vinden wie weet er daar iets op of hoe ik het weer voor elkaar kan krijgen,ik rij redelijk veel in nederland ivm politiehonden en heb hem best veel nodig hij scheet er in een keer mee uit wat zal de reden wezen graag een reactie dan is hij misschien weer paraat

Met de Op versie kun je ook door alle landen navigeren.
Met de kaarten van destinator 6 met oost europa erbij,navigeer ik vanuit nederland zo naar Kroatie.
Dus ik snap niet goed waarom dat omgbouw, is NIET nodig.
Alle kaarten op 2 GB ,en het werkt perfect,zonder het risico wat je loopt met om bouwen.
Lees eens eerdere postings.
quote:
Hotzenwalder schreef op zondag 23 maart 2008 @ 12:21:
Door het apparaat om te bouwen kun je nieuwerse versies van Destinator op de Axxion zetten. Ik vind versie 7 plezieriger werken dan versie 5 (OP). Versie 7 kan o.a. navigeren door verschillende landen heen. Nadeel van een andere versie dan v5 is wel dat de knoppen op de Axxion zelf niet meer werken, maar die gebruikte ik zelf toch nooit.

Strikt gezien is ombouwen niet nodig om van A naar B te komen, ik denk alleen dat mensen graag willen knutselen met het apparaat. Leuk toch als je TomTom erop hebt draaien (die overigens niet werkbaar is... teveel keren geen GPS signaal)

[mbr]*knip* dat bestand bevat Windows-CE ; dat kan niet legaal zijn vanaf deze site[/mbr]

(goed de instructies lezen en eerst een back-up maken van je Axxion via ActiveSync. Ik ben natuurlijk niet verantwoordelijk te houden voor het eventueel fout gaan van deze ombouw)
quote:

[mbr]*knip* dat bestand bevat Windows-CE ; dat kan niet legaal zijn vanaf deze site[/mbr]

Reg. datum: 25 september 2003

quote:
Leuk toch als je TomTom erop hebt draaien (die overigens niet werkbaar is... teveel keren geen GPS signaal)
Bij mij draait TomTom er nog steeds prima op, en heeft hij ook altijd GPS signaal (zoek voor howto op mijn gebruikersnaam in dit forum). Alleen worden de sateliet balkjes niet blauw. Ben er afgelopen wintersport nog mee naar Oostenrijk genavigeerd, helemaal prima!

Ik heb een Axxion 374 met Navigator OP. Daarop wil ik flitspalen e.d. zetten.
De software Destinator Console V5.1.8.3. werkt bij mij op de PC niet meer en die op de CD is kennelijk ook beschadigd. Nu dacht ik zo slim te zijn Destinator Console 6. etc te gebruiken.
Hiermee kan in echter geen contact krijgen Axxion. Via Windows Explorer en active sync kan ik wel alles zien in 'Mobiel Apparaat'. In versie 6 lukt het mij niet naar 'Mobiel Apparaat' te komen.
Weet iemand raad?

Eu ik lees hier dat de Axxion 374 om te bouwen is tot PDA
Heeft iemand ervaring in het ongedaan maken terug naar PNA.
gaat dat nog indien je niet tervreden bent?

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws