Gathering of Tweakers

Quicksearch
Reg. datum: 04 februari 2005

quote:
tecra8000 schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 11:31:
[...]

De axxion ligt nu bij de stl-group in venlo om alles opnieuw te installeren,als dat nog lukt.
DUS NIET DOEN,NIEUWE KAARTEN WERKEN GEWOON MET DE SOFTWARE DIE ER OPSTAAT..
installeren zal wel lukken, ze flashen de boel gewoon even.
zelfde werkwijze als met een bios van een moederbord welke kapot is.

zou wel kunnen dat je problemen krijgt met het er weer opnieuw op zetten van de destinator software/kaarten.
kom veel berichten tegen over het niet kunnen activeren; schijnt dat de leukerds dubbele activatie-codes hebben uitgegeven.

voor alle duidelijkheid nog even:

het programma inclusief win-ce zit in het flashgeheugen, DUS HIER NIETS WIJZIGEN!
de kaarten zitten op de sd-kaart, hier kan je maar aan rommelen wat je wilt.

jammer mijn vrouw kan wel waarschuwingen gebruiken zojuist weer een brief gehad van CJIB voor 75 euri. :(
dus das jammer, ik zal wel een begrenzer in de auto zetten als vrouwlief rijd :)

quote:
hcbs schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 12:54:
[...]

flitspalen is er doch je moet wederom ingrijpen in de programmatuur om het werkend te krijgen (als het werkt....), zou er dus niet aan beginnen als ik jou was.

files, daar heb je tmc voor nodig en dat ondersteund de axxion niet!
Flitspalen kun je er zonder problemen opzetten met het programma console.
Op de site flitspalen.nl staan kan en klare bestandjes voor detinator.
Roodlicht en snelheidspalen en ook de traject controles.
Files kan met de axxion niet.
wel even registreren op flitspaal.nl anders kun je niet downloden.
succes

hoe zet ik die er op dan met de console?
ik heb de csv files nu op de pc staan

quote:
D.O.C. schreef op zaterdag 29 september 2007 @ 15:51:
hoe zet ik die er op dan met de console?
ik heb de csv files nu op de pc staan
Je zult alert 1 en alert 2 en traject controles hebben.
start het programma destinator console op.
zorg dat activesync draait om contact te maken met de axxion.
vink een kaart aan bv benelux
nu kun je fovorieten inporteren aanklikken.
klik op de 3 puntjes
haal alert 1 binnen,nu kun je op converteer klikken en dan downloden.
dit doe je ook met alert 2 en traject controles.(kan ook in 1 keer)
als je het goed gedaan hebt kun je ze nu zien onder de favorieten op de axxion.
even aan vinken en de afstanden instellen om te warschuwen en het werkt.
opstaren zal nu wel wat langer duren ,maar geduld overwint alles

Hallo best mede bezitters,

zit hier met gps374 met de volgende fout melding: the default language folder is missing silent mode activated.
Iemand hier die dit eerder heeft mee gemaakt?
Kom er niet uit of dit sofware van Destinator of met WinCe heeft te maken.

CPUE6600/3,6Mhz/Thermalright ultra&Silverstone FM121 /P5N32-E SLi 1203/2 x TK Extreme Spirit II /Mem OCZ PC8500/Gpu 8800GTS640Mb/HDWD1500ADFDRaptor/Sd X-Fi XGamer/ Psu Corsiar HX520W/Case CMstacker 810/3DM06 11399 Xp pro/Ubuntu

heb je geprobeert ff de software opniew te installeren via de console, het lijk top een missend bestand.

quote:
D.O.C. schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 16:08:
heb je geprobeert ff de software opniew te installeren via de console, het lijk top een missend bestand.
Is het met de flitspalen gelukt ?

Reg. datum: 29 december 2006

Hallo,

Flitspalen en trajectcontroles heb ik inderdaad ook geinstalleerd zoals tecra8000 heeft verwoord.
Verder ook alleen de kaarten van Destinator 7 "geplakt" in de aanwezige bijv Benelux map van mijn SD-card en die weer teruggeplaatst in mijn Axxion. Werkt!

Voorzichtigheid blijft altijd geboden, en je moet elke handeling zoals omschreven stipt uitvoeren.
Al ben je wel eens geneigd om "t sneller te kunnen of in elk geval beter te weten".

Waar in nog benieuwd naar ben is: Waar kan ik een soortgelijke "styluspen" voor de Axxion het beste scoren?

Gr. ;)

quote:
Pedor schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 18:49:
Hallo,

Flitspalen en trajectcontroles heb ik inderdaad ook geinstalleerd zoals tecra8000 heeft verwoord.
Verder ook alleen de kaarten van Destinator 7 "geplakt" in de aanwezige bijv Benelux map van mijn SD-card en die weer teruggeplaatst in mijn Axxion. Werkt!

Voorzichtigheid blijft altijd geboden, en je moet elke handeling zoals omschreven stipt uitvoeren.
Al ben je wel eens geneigd om "t sneller te kunnen of in elk geval beter te weten".

Waar in nog benieuwd naar ben is: Waar kan ik een soortgelijke "styluspen" voor de Axxion het beste scoren?

Gr. ;)
Fijn om te horen dat het met de flitspalen gelukt is,en met de kaarten van destinator 7.
Ik heb nog wel een vraagje,hoe kun je nu b.v. kroatie met destinator console op je sd-kaartje zetten.Ik weet wel dat het rechtstreeks kan als je een sd-slotje in je pc hebt,maar dat heeft niet iedereen.Is er iemand die weet of dit mogelijk is ?

Reg. datum: 29 december 2006

Beste tecra8000 en anderen uiteraard,

Ik heb eea ook al eens op de sd-card gezet middels een multi-card reader/writer.
Die zijn bij veel winkels gewoon los verkrijgbaar, varierend van een paar tot tientallen cards lezende kastjes, kun je dan in een usb-poort inpluggen. Prijzen liggen veelal rond de 5 tot 10 euro.
Op die manier kun je dan dus bestandjes op een card zetten. Werkt uitstekend.

Ik houd me aanbevolen voor een tip over de verkrijgbaarheid van een soortgelijke styluspen. Pennen die ik probeerde van diverse pda's, passen niet goed nml.

Succes!

Gr.

ik heb voor reserve pennetjes gewone simpele nintendo ds pennetjes gekocht
ze passen niet maar ik heb er een liggen in het dashbord vanmijn auto

wat ik vreemd vind is dat je in o.a. duitsland meerdere axxion producten vind maar hier niets.
het navigatiesysteem vind ik overigens nergens.
maar wellicht kun je ens zoeken naar het orginele pennetjes in eeen duitse webwinkel, de vraag s dan of het noodzakelijk is zo'n orgineel pennetje

Reg. datum: 04 oktober 2007

ik heb ook een axxion gekregen via mijn autoverzekering.
had er niks bij en heb gebeld en kreeg kaartje en cd nageleverd echt super geregeld.
maar na 2 dagen terug kunnen sturen want het aan en uitknopje was ik ineens kwijt.
eindelijk na 8 weken een nieuwe gekregen eergisteren dus.
maar hij kan geen sateliet vinden.
iemand er ervaring mee .
heb wel dat hij zegt dat die gps heeft gevonden maar als ik bij satelieten kijk vind hij niks.
heb hem een uur buiten laten liggen zodat die tijd had om sateliet te vinden maar nog niks.
iemand misschien tips voor mij want wil hem toch graag gaan gebruiken.

alvast bedankt

quote:
kaoszz schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 17:40:
ik heb ook een axxion gekregen via mijn autoverzekering.
had er niks bij en heb gebeld en kreeg kaartje en cd nageleverd echt super geregeld.
maar na 2 dagen terug kunnen sturen want het aan en uitknopje was ik ineens kwijt.
eindelijk na 8 weken een nieuwe gekregen eergisteren dus.
maar hij kan geen sateliet vinden.
iemand er ervaring mee .
heb wel dat hij zegt dat die gps heeft gevonden maar als ik bij satelieten kijk vind hij niks.
heb hem een uur buiten laten liggen zodat die tijd had om sateliet te vinden maar nog niks.
iemand misschien tips voor mij want wil hem toch graag gaan gebruiken.

alvast bedankt
Misschien een verkeerde vraag van mij, maar heb je de antenne uitgeklapt en buiten naar de satellieten laten zoeken?

Reg. datum: 04 oktober 2007

Misschien een verkeerde vraag van mij, maar heb je de antenne uitgeklapt en buiten naar de satellieten laten zoeken?

ja dat heb ik gedaan heb antenne uitgeklapt en heb de axxion bijna een uur buiten gehad en hij had nog geen sateliet gevonden.
ben zelfs bij ons tegenover in het park gaan zitten met dat ding in mijn hand 3 kwartier lang maar hij vind het gewoon niet

kijk eens bij de instellingen van gps
com-poort com7
baudselheid38400
protocol nmea

is het bij jou anders klik dan eens op gps resetten
werkte bij mij wel

dus je gaat naar het instelmenu en reset de GPS niet de hele PNA.

lukt dat niet kijk dan even of je met handmatig instellen ergens komt.
anders werkt een ding wel dat i het resetknopje gebruiken van de hardware.
na aanzetten direct ff buiten gaan zitten.

in d ehandleiding praten ze over 5 minuten tot wel een half uur voor de eerste verbinding daar is.
Uit ervaring blijkt dta het met name in grote steden met veel hoge gebouwen langer kan duren.

na de eerste verbinding zijn d evolgende verbindingen wel sneller.

Reg. datum: 02 januari 2003

Hallo allemaal,

ik heb de axxion gps 374, en na verwijderen van een aantal bestanden start hij niet verder op dan de wereld bol. Helaas ook geen usb connectie meer mogelijk met de pc.
Kan ik de axxion resetten zodat hij weer opstart ?
Evt. de rom weer opnieuw flashen oid ?
Er staat win ce 4.2 op.

Indien er meer info nodig is, dan hoor ik het graag.

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Roelof

heb je al geprobeert met een dun pennetje in het reset gaatje? moet je wel een aantal seconden ingedrukt huoden

zo ja ?
maakt hij helemaal geen contact via e usb? ,eestal lukt het contact wel maar zie jen iets in het scherm van de axxion maar wel op je pc.
zo nee haal de sd kaart er eens uit en installeer die opnieuw.

Als ik een route uitzet bij Destinator 7 en hij heeft op dat moment nog geen fixe dan geeft hij een melding dat hij geen route kan bepalen. Dus dan moet je wachten totdat hij een fixe heeft. Wie herkent dit en hoe kan je dit ondervangen?

quote:
D.O.C. schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 15:10:
heb je al geprobeert met een dun pennetje in het reset gaatje? moet je wel een aantal seconden ingedrukt huoden

zo ja ?
maakt hij helemaal geen contact via e usb? ,eestal lukt het contact wel maar zie jen iets in het scherm van de axxion maar wel op je pc.
zo nee haal de sd kaart er eens uit en installeer die opnieuw.
Als je hem niet meer met activesync kunt benaderen en hij gaat niet meer verder dan de wereldbol dan zit er niks anders op om hem op te sturen naar STL-Group in Venlo die alleen kunnen hem dan opnieuw Flashen.Ik heb het zelfde probleem gehad en dat staat ook al op de site beschreven.Die van mij was binnen een week terug met nieuwe en volgens mij veel betere software. Sneller en noch niet vastgelopen. Alle kaarten van destinator 6 kunnen op een 2GB sd kaartje en dat werkt klasse.
DUS NOGMAALS GA NIET AAN DE SLAG MET DE SOFTWARE VAN DE AXXION ALS JE NIET WEET WAT JE DOET.

quote:
tecra8000 schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 19:19:
[...]
.Die van mij was binnen een week terug met nieuwe en volgens mij veel betere software. Sneller en noch niet vastgelopen.
welke software dan, ik heb de mijne net een week terug en het zou een nieuwe moeten zijn, ik heb er nl. 8 weken op gewacht met de mededeing dat de leverancier ze niet uitleverde.
alles wat er op zat was van 2004, ook de kaarten via de europeesche heldesk heb ik bij wijze van uitzondering nieuwe kaarten gekregen van 2006 ,
ik weet overigens niet waar jullie destinator kaarten van 2007 vandaagn halen des7?
want in nederland kan ik ze niet vinden ?

overigens vind ik het schandalig dat je een nav syteem krijgt die dusdanig is verouderd dat de straat van je achterburen er niet op staat.
dus ik vind dat ik recht heb op 1 download exemplaar, maar welke moet ik dan hebben :)

quote:
D.O.C. schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 12:58:
[...]

welke software dan, ik heb de mijne net een week terug en het zou een nieuwe moeten zijn, ik heb er nl. 8 weken op gewacht met de mededeing dat de leverancier ze niet uitleverde.
alles wat er op zat was van 2004, ook de kaarten via de europeesche heldesk heb ik bij wijze van uitzondering nieuwe kaarten gekregen van 2006 ,
ik weet overigens niet waar jullie destinator kaarten van 2007 vandaagn halen des7?
want in nederland kan ik ze niet vinden ?

overigens vind ik het schandalig dat je een nav syteem krijgt die dusdanig is verouderd dat de straat van je achterburen er niet op staat.
dus ik vind dat ik recht heb op 1 download exemplaar, maar welke moet ik dan hebben :)
Software is windows CE 4.20 (0),en verder destinator OP.
Daar weet ik geen versie van,eerst starte hij na een hardreset met die blauwe wereldbol op met de tekst resonace nu met een oranje scherm.Er zijn geen kaarten van 2007 die zijn altijd een jaar oud.
Ik heb destinator 6 en heb alle kaarten inclusief oost europa op 2GB, en het werkt perfect.
Destinator 6 heb ik gedownload van mininova.org

succes

destinator 6 OP?
ik heb wel de kaarten van destinator 6 maar niet de OP
hoe kom ik er aan en hoe installeer ik die?

quote:
D.O.C. schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 18:02:
destinator 6 OP?
ik heb wel de kaarten van destinator 6 maar niet de OP
hoe kom ik er aan en hoe installeer ik die?
De destinator OP is de software die er op stond, dit kan ook de PN zijn dit maakt niet uit.
Van Destinator 6 heb je ALLEEN de kaarten maar nodig,en die zet je allemaal op je sd-kaartje en als je dan een 2GB neemt kan er alles op.
Verder blijft alles bij het oude.En het werkt.

Reg. datum: 04 februari 2005

kwam ik effe goed weg.............................

twee weken met vakantie geweest, axxion thuis gelaten en dus niet gebruikt.
zet dat ding vanochtend aan (eerst op de sigarettenaansteker) klapt ie helegaar vast, had maar een half beeld en voor de rest niks, nada, noppa!

reset gegeven en er zat weer beweging in alleen geen geluid, maar a la, rit afgemaakt navigeren deed ie, totdat................. in ene memory errors!!
nog een reset, battery switch ook maar om gezet, geen beweging meer in te krijgen!

net thuis, destinator console opgestart en verdomd, maakte gelukkig ketakt, software installeren geactiveerd en alles werkt weer, ben alleen gnav kwijt, alles is weer origineel.

conclusie: of er zat te weinig sap in de batterijen na twee weken uit staan (spanning te laag) of gnav is toch niet zo'n lekker proggie.

ik weet het niet en ach, zonder gnav kan ik ook werken, ben al blij dat hij het weer doet, scheelt weer in de poet!

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws