Hoofdcategorieën
Topicacties

[SEO] Tips & Trucs

Pagina: 1 2 3 4 ... 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 last

Reageer Nieuw Topic

Acties: [view][quote]

Door: DaannO
Moderator WBM/TP/Pricewatch Admin
Phone Addicted

Inmiddels een sitemap gemaakt met ping functie voor google: http://www.allaboutphones.nl/forum/sitemap_index.xml nou heb ik er nog eentje op staan die wat ouder is en geen ping functie heeft, is het verstandig deze sowieso te verwijderen ivm panalties die google kan geven of kan je deze gewoon lekker live houden?

Op- of aanmerkingen over WBM of TP? Laat het weten via een DM!

Betaald Telecom Journalist worden? Dat kan!

Reg. datum: 07 april 2003

Mensen, ik heb een pagerank van 4/10. Als ik kijk bij google webmaster tools dan zijn de pagerank van mijn pagina's allemaal laag. Ik heb nu sinds een maand het 1 en ander aangepast waardoor deze hoger zouden moeten zijn. Hoe lang duurt het over het algemeen dat google dit oppikt? En kan ik dit proces versnellen?

Door: André
Moderator WEB/GFX/DTE
Jij hebt wat aangepast waardoor je pagerank eigenlijk hoger zou moeten zijn? Leer mij dat ook eens ;)

Die balk in de Webmaster Tools betekent dat veel van je pagina's een PR van 1, 2 of 3 zijn. Dat is ook logisch gezien je homepage PR.

andrescholten.nl, weblog over SEO en Web Analytics

WYSIWYG
Reg. datum: 10 september 2001

Anderhalve maand geleden heb ik 2 websites aangemeld bij Google. Tot mijn verbazing waren ze binnen een week al opgenomen met goede resultaten.

Het gaat overigens om de sites:

http://www.computerhulpbadhoevedorp.nl
http://www.pchulpbadhoevedorp.nl

Beide sites staan gewoon op mijn webserver die ik thuis heb draaien. In een map "computerhulp" staat een bestand index.asp die op basis van de url de naam her en der juist invult in de site en bepaalde afbeeldingen goed weergeeft. Zoals te zien valt zijn ze dus praktisch identiek.

Op bepaalde zoektermen werd ik als volgt gevonden:

- computerhulp badhoevedorp (2e plaats )
- pchulp badhoevedorp (1e plaats)
- computerhulp (pagina 5)
- computer badhoevedorp (3e plaats)
etc.

Niet zo verwonderlijk, want het is een hele specifieke zoekopdracht.

Wat wel verwonderlijk is dat ik sinds vorige week helemaal niet meer gevonden wordt ?

Het enige dat ik kan bedenken is dat ik wordt afgestraft op basis van duplicate content van de 2 sites.

Iemand een idee wat ik hieraan kan doen ?

Pay peanuts get monkeys !

Door: RobIII
Moderator PRG/SEA/WEB
Papa van LucaIII \o/

quote:
Dutch_guy schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 22:29:
Het enige dat ik kan bedenken is dat ik wordt afgestraft op basis van duplicate content van de 2 sites.
Nog geen 15 replies boven je:
quote:
André schreef op maandag 03 maart 2008 @ 15:01:
[...]

Helemaal mee eens. Een duplicate content penalty bestaat niet, een duplicate content filter wel. Die filtert alle dubbele pagina's uit een zoekresultatenpagina.

We all get along with some glue and duct tape here and there - but when the sh*t hits the fan, don’t blame the duct tape.

Trotse papa van Luca! | Pick My Icon!

WYSIWYG

Maar ik sta er helemaal niet meer in, dus hoe kom ik erachter wat er aan de hand is ?

Gebruik je de Webmaster Tools van Google al? Met een beetje geluk zie je daar wat er aan de hand is op je sites.

Jabber ID: jabber at vanbragt.com

Reg. datum: 14 januari 2000

quote:
Dutch_guy schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 23:14:
Maar ik sta er helemaal niet meer in, dus hoe kom ik erachter wat er aan de hand is ?
Wat wel eens kan gebeuren is dat je tijdelijk goed scoort met iets omdat nieuwe pagina's en nieuwe sites eerst tijdelijk geïndexeerd worden en pas later een definitieve ranking krijgen met het 'grote' algoritme.

Google kan het niet gebruiken dat ze achter lopen met nieuwe dingen, vandaar dat die al snel in de index gezet worden. Met als gevolg dat sommige pagina's even terug vallen en pas later weer langzaam naar het zelfde niveau of beter klimmen.

BikkelZ wijzigde dit bericht 27-03-2008 08:50 (10%)

Ik fix problemen die volgens de vorige ontwikkelaar in werkelijkheid toch nooit zouden voorkomen.

WYSIWYG

Google is raar. Nu sta ik met beide sites er weer in ? Vreemd.

Reg. datum: 18 april 2004

Een vraag over subdomeinen. Hoe zit het precies met ranken enzo van subdomeinen? Ziet google het allemaal als 1 site? Ik wil 1 basis site hebben www.test.com die een paar links heeft naar de subdomeinen (die qua content verschillen) zoals 1.test.com en 2.test.com.

Als ik veel backlinks krijg naar 1.test.com, telt het dan mee voor het geheel?

404 - subtitle not found

Je hoofddomein zal wel iets van waarde doorgeven aan je subdomeinen, maar Google ziet het niet als één geheel. Het is wel weer beter dan twee aparte domeinen.

© 2008 Millennyum  |  Sitemap  |   Privacy statement

Reg. datum: 21 augustus 2007

Kent iemand de tool http://www.feedthebot.com/tools/spider/index.php?

Daaruit hebben we kunnen opmaken dat onze website www.TennisPlanet.com geen title, description, keywords toont en daardoor zo laag scoort, op "tennisracket op plaats +-30). Bij http://www.tennisxl.nl/ die op pagina 1 scoort met "tennisracket" komt hij vele malen hoger uit dan onze TennisPlanet.com website.

Vergelijking (op "tennisracket" in google.nl):

Website - PageRank - Indexed pages - Backlinks - Position - metag title - description - keywords

http://www.tennisxl.nl/ - 3 - 32 - 0 - 2 - OK - OK - OK
http://www.tennisplanet.com - 4 - 43200 - 357 - 28 - NOK - NOK - NOK

Is er een manier dat de metatags niet juist zijn opgesteld?

<meta id="MetaDescription" name="DESCRIPTION" content="Tennisracket, tennisschoen, tenniskleding, tennisballen, tenniscourt. Alle bekende merken zoals Adidas, Ashaway, Asics, Babolat, Dunlop, Fila, Fischer, Gamma, Head, Isospeed, K.Swiss, Kirschbaum, Level, Luxilon, Nike, Panaceo, Penn, Prince, Reebok, Stec, Tacchini, Tecnifibre, TennisPlanet, Tournagrip, Tretorn, Tyger, Wilson, Yonex tegen aantrekkelijke prijzen!" />

<meta id="MetaKeywords" name="KEYWORDS" content="tennis,tenniswinkel,online,tennis winkel,tennisshop,winkel,sport,tennis sport,tennis planet,tennis-planet,accessoires,badminton,ballen,bespanmachines,grips,kleding,rackets,tennisrackets,schoenen,tennisschoenen,snaren,tennissnaren,squash,tassen,tennistassen,tennispromitie,trainer,adidas,ashaway,asics,babolat,dunlop,fila,fischer,gamma,head,isospeed,k.swiss,kirschbaum,level,luxilon,nike,panaceo,penn,prince,reebok,stec,tacchini,tecnifibre,tennisplanet,tournagrip,tretorn,tyger,wilson,yonex" />

<meta id="MetaCopyright" name="COPYRIGHT" content="Alle rechten voorbehouden - Online tennisshop TennisPlanet Nederland B.V." />

<meta id="MetaAuthor" name="AUTHOR" content="TennisPlanet Nederland - Europa's grootste online tenniswinkel">

...

CiPHER

Verdiep je eens in de materie, in plaats van te roepen? Alleen al in dit topic is meerdere keren genoemt dat meta-tags geen positief effect op je positie hebben.
Hoogstens negatief bij poging tot misbruik (spam).

Pain does not hurt

Reg. datum: 12 november 2000

HTML:
1
<meta id="blaat" name="blaat" content="blaat" />

Meta heeft helemaal geen ID nodig, enkel name en content. Copyright & author zijn ook overbodig trouwens, en heeft 0,0 met SEO te maken.

Ik gebruik zelf niet eens description, de zoekmachines pakken maar lekker een stuk van de pagina als voorbeeld als ik in de SERP kom met m'n site. Als je description gebruikt, dient deze voor elke pagina identiek te zijn, anders kan je het beter weglaten.

De keywords zijn ook overbodig, de meestgebruikte zoekmachines (die dus van belang zijn) negeren die volledig.

Ik heb even vluchtig door de site gewandeld, en voor SEO is 1 ding echt belangrijk, en dat is content, en dan wel tekst. Op de pagina's waar ik geweest ben staat amper tekst.

Opmaak technisch is die site zo brak als het maar kan. Veel tags met id's die nergens op slan, en enkel vertragen. html wat 10 jaar geleden al oud en afschreven is. De rommel valideert ook niet eens.

Als SEO is wat je wil op die site, zou ik me eens gaan verdiepen in HTML, want dit is gewoon een drama.

Zoals frickY zegt, verdiep je in de materie. En dan niet in SEO, maar in HTML ;)

Een dakloze vrouw uitwonen, da's nooit grappig...
Ik ben tegen zinloos geweld, en als je me niet gelooft, sla ik je voor je bek..

404 - subtitle not found

quote:
RaZ schreef op zondag 06 april 2008 @ 15:32:
Ik gebruik zelf niet eens description, de zoekmachines pakken maar lekker een stuk van de pagina als voorbeeld als ik in de SERP kom met m'n site. Als je description gebruikt, dient deze voor elke pagina identiek te zijn, anders kan je het beter weglaten.
Waar slaat dat nou weer op? :?

Description kan zeker handig zijn; als je een goede omschrijving van je pagina erin zet, kun je meer mensen overtuigen om op je link te klikken. En hij moet dus vooral NIET voor iedere pagina hetzelfde zijn.

Reg. datum: 12 november 2000

Ik zeg enkel dat ik het niet gebruik. 90% van de pagina's kan ik niet eens een description verzinnen, aangezien het gaat om album tracklists en songteksten. De pagina spreekt voorzich, en is niet samen te vatten. Dan is het handiger om het gewoon niet te gebruiken. Het gezegde "Baad het niet dan schaad het niet" gaat hier dus niet op. Het kan dus wel degenlijk negatief werken.

Je hebt wel gelijk dat iedere pagina z'n eigen description moet hebben. Waarom ik identiek tik waar ik uniek bedoel snap ik zelf ook niet echt, brainfart denk ik :P 8)7

Een dakloze vrouw uitwonen, da's nooit grappig...
Ik ben tegen zinloos geweld, en als je me niet gelooft, sla ik je voor je bek..

Reg. datum: 14 januari 2000

http://code.google.com/appengine/

Snel geïndexeerd, links naar jouw site vanaf het überdomein Google naar jouw site leggen?

Ik zie mogelijkheden 8)

Ik fix problemen die volgens de vorige ontwikkelaar in werkelijkheid toch nooit zouden voorkomen.

404 - subtitle not found

quote:
RaZ schreef op zondag 06 april 2008 @ 17:33:
Je hebt wel gelijk dat iedere pagina z'n eigen description moet hebben. Waarom ik identiek tik waar ik uniek bedoel snap ik zelf ook niet echt, brainfart denk ik :P 8)7
Oh vandaar :P

Het is inderdaad niet per se nodig om er eentje te hebben. Maar je kunt toch altijd wel iets verzinnen lijkt me? Bijvoorbeeld simpelweg iets als "De volledige songtekst van <naam liedje> van <band>"?

quote:
RaZ schreef op zondag 06 april 2008 @ 17:33:
Ik zeg enkel dat ik het niet gebruik. 90% van de pagina's kan ik niet eens een description verzinnen, aangezien het gaat om album tracklists en songteksten. De pagina spreekt voorzich, en is niet samen te vatten. Dan is het handiger om het gewoon niet te gebruiken. Het gezegde "Baad het niet dan schaad het niet" gaat hier dus niet op. Het kan dus wel degenlijk negatief werken.

Mijn description is vaak gelijk aan de titel is dat slecht?
Reg. datum: 19 november 2004

In zoekresultaten staat de titel reeds vermeld boven de description, dus het heeft weinig nut om onder de titel nogmaals de titel te vermelden. Er vanuitgaande dat je in de <title> de titel van de pagina hebt vermeld en niet een title gebruikt die op elke pagina hetzelfde is... Of dat slecht is.. Vraag jezelf af of jij liever naar een pagina gaat met een titel en een heldere omschrijving, of een pagina met slechts een titel.

Cogito ergo dubito

rulende_bikkel

Daarnaast toont google de description niet alstie gelijk is aan de title, maar een snippet uit je pagina (en die kan je niet beinvloeden, de description wel).

Goedkoop tanken in jouw omgeving
Kentekencheck - Zoek je kenteken
LeadingCourses.com - Alle golfbanen van Europa

Reg. datum: 13 januari 2004

Ik heb ook een behoorlijk tijd zitten kloten met SEO maar heb nu onze website www.allesvoorjehuis.nl een behoorlijke lift gegeven in de zoekresultaten door een correcte HTML te gebruiken en voor elke pagina eigen tags te gebruiken + een juiste link opbouw.

bezoekers aantal zijn hierdoor gigantische gestegen.

quote:
NECAnGeL schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 17:11:
Ik heb ook een behoorlijk tijd zitten kloten met SEO maar heb nu onze website www.allesvoorjehuis.nl een behoorlijke lift gegeven in de zoekresultaten door een correcte HTML te gebruiken en voor elke pagina eigen tags te gebruiken + een juiste link opbouw.

bezoekers aantal zijn hierdoor gigantische gestegen.
Da's mooi, maar het is nog mooit als de site ook voor humans nuttige infomatie geeft ;)

Ik klikte vanuit de homepage door naar afwasmaschines. Uhm. Dat zijn geen afwasmachines ;)

Overigens kan de HTML nog aanzienlijk strakker. Ik bedoel, spacer-'divs' zijn geen moderne variant van de spacer gifs van vroeger. Spacers zijn gewoon antiek en overbodig. Hoe belangrijk het is voor SEO durf ik niet te zeggen, hoewel ik ooit eens een artikel ben tegengekomen met daarin de conclusie dat dik geneste tabellen de zaak iig geen goed doen.

En escape de ampersands eens in de code ;)

Je wilt "Photoshop" voor PHP? Nexime, de foto-extensie!

CiPHER

Dat dik geneste tabellen de zaak geen goed doen heeft niets met die tabellen zelf te maken, maar met de interpretatie van de content.
Content gespreid over meerdere cellen hoort niet bij elkaar, content binnen eenzelfde div wel.

Als ik dan zo snel commentaar zou moeten geven zou dat door de extreme URL's zijn.

frickY wijzigde dit bericht 23-05-2008 20:17 (15%)

Pain does not hurt

PSNid: YouriNL

Ik vraag me af of Google het volgende wel op prijs stelt.

Ik heb een website met laten we zeggen standaard enkele keywords in de meta-tag die over de gehele site op alle pagina's hetzelfde zijn, en ook voor al die pagina's van toepassing zijn.

Dus:

keyword 1, keyword 2, keyword 3

Alleen zijn op sommige losse pagina's weer informatie dingen te vinden die je weer niet op andere pagina's hebt. Dus vul ik de keywords per pagina aan met keywords die voor de betreffende pagina relevant zijn.

Dan kan je dus voor een pagina's dit als keywords krijgen

keyword 1, keyword 2, keyword 3 (de standaard 3) + page related keyword 1, page related keyword 2

Dus elke pagina heeft de standaard keywords + evt extra voor die pagina relevante keywords. Google zal dus bij het spideren per pagina andere keywords tegen kunnen komen.

Weet iemand of dit iets is wat Google wel op prijs stelt of moet je dit juist absoluut niet doen?

PSNid: YouriNL

Pagina: 1 2 3 4 ... 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: