Hoofdcategorieën
Topicacties

[XP] Unattended CD Project deel 4

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 26 27 28 29 last

Reageer Nieuw Topic
Reg. datum: 14 augustus 2002

Bedankt hp38user!

2 vragen:
als ik WMP9 verwijder met Nlite, worden de bestanden uit deze pack die gerelateerd zijn aan wmp9 ook verwijderd?
Die flashplugin heb ik nooit begrepen, is het zo dat je geen flash meer hoeft te installen? Wel nog even de flashplugin in de Firefox\Plugins map zetten (als je Firefox gebruikt, idem voor Opera). Klopt dit?

DVD-Rebuilder Easy Installer - Simpelste manier om met de beste kwaliteit een backup van je DVD-film te maken!

Reg. datum: 12 december 2003

@Hp38guser, goed werk!!! _/-\o_

Mr TweaK wijzigde dit bericht 20-09-2005 15:40 (88%)

Reg. datum: 17 april 2004

Heel mooi die nieuwe versie van nlite ga ik nu ook proberen.

Ben erg benieuwd of de uxtheme.dll patch echt gaat werken op win2003 sp1. We'll see.

Alleen erg jammer.. ik zit nu al een uur te wachten bijna op de windows updates voor server 2003 sp1 ent.

Heel gek.. ik krijg wel de critical uit de catalog (dus klaar om te downloaden naar de hdd) Maar alle 49 ofzo? die pagina wil ie niet laden.. iemand anders dit probleem ook al gezien?

Ik wacht nog even een 15 min.. dan is me koffie ok op heheheeh.. maar als er dan nog steeds een java error op de ms site staat.. dan maar geen updates toevoegen aan nlite.. doe ik dat later wel.

Het gaat mij er om ook om op die manier te kijken of die theme patch wel (echt) werkt op een 2003. Op xp doet ie dat natuurlijk prima.. maar 2003 heeft een andere dll.. zeker de SP1 versie.

Ben benieuwd.

Trouwens.. een tip.. mocht iemand het zat zijn om elke keer in administator / appliciation data zijn settings te hebben? kan je die simpel veranderen door in je register te zoeken naar AppData.

Als je daar alles bijv naar E:\mijn Systeem\Application\ zet.. krijg je na een reboot al je app settings daar.

Waarom dit handig is? Omdat als je zoals mij vaak een Ghost image terug zet (dus je bent heel; C kwijt) ben je dus niet je settings kwijt van o.a. msn :) of office. Credentials maakt ie toch steeds aan. Maar ik vond dit wel effe handig om te melden.

Anyway.. mocht iemand weten hoe het dus met windows update catalog zit zou ik dat graag weten.

Reg. datum: 21 januari 2002

Harstike goed HP38USER!! Ga het van de week even proberen. Is met de beta 6 versie van Nlite het probleem van reboots bij nraid drivers van Nforce borden eigenlijk verholpen? Er ging een discussie dat bij de Nlite 1.0.7 het sowieso verholpen moet zijn: http://www.ryanvm.net/forum/viewtopic.php?t=282

[xp] Asus a7N8x-x; Amd Athlon +2400; Asus FX 5200 128MB; 512 ddr;

updatepack.nl

quote:
Jazco2nd schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 00:01:
Bedankt hp38user!

2 vragen:
als ik WMP9 verwijder met Nlite, worden de bestanden uit deze pack die gerelateerd zijn aan wmp9 ook verwijderd?
Die flashplugin heb ik nooit begrepen, is het zo dat je geen flash meer hoeft te installen? Wel nog even de flashplugin in de Firefox\Plugins map zetten (als je Firefox gebruikt, idem voor Opera). Klopt dit?

Alle bestanden van de bestaande cd worden overschreven door nieuwe versies. Doordat nLite het update pack integreert voordat het onderdelen van de Setup eruit gaat slopen zorgt het ervoor dat er geen overbodige bestanden achterblijven.
De flash-plugin wordt standaard meegeleverd met Windows XP. Door deze te vervangen door de nieuwste versie, hoef je deze niet elke keer opnieuw te installeren wanneer je Internet Explorer gebruikt. Ik snap trouwens niet waarom Firefox niet gewoon kijkt op een bestaand systeem of flash al geïnstalleerd is, maar het perse in een eigen map moet hebben :/

P.S. De Windows Genuine Advantage detector heb ik expres achterwege gelaten ;)

Zeg nee tegen bloatware. Download Nero Lite!

ok bedankt, jaa idd vaag van FF..

even wat tips: Avisynth, DVDfab decrypter en DVDrebuilder hoeven niet geinstalleerd te worden... uitpakken is voldoende. DVDfab decrypter kun je zien als een versimpelde opvolger van dvd decrypter.
Alle 3 programma's zitten ook in mijn Easy Installer, dvdrebuilder is al ingesteld dus tis ready to use.

een leuk dingetje: Xnview shell extension (of je nou xnview gebruikt of niet). Als je rechtermuisknop klikt op een plaatje, wordt er een thumbnail met info weergegeven: http://perso.wanadoo.fr/pierre.g/xnview/endownloadwin32.html

Is cmdow.exe gewoon te vervangen voor startx.exe? Als ik in al mn batch bestanden dan ook cmdow.exe vervang door startx.exe, blijft alles dan werken zoals het was? alleen geen flitsende zwarte schermpjes meer?

Jazco2nd wijzigde dit bericht 21-09-2005 15:16 (17%)

DVD-Rebuilder Easy Installer - Simpelste manier om met de beste kwaliteit een backup van je DVD-film te maken!

Nocturnal Metamorphoses

quote:
Zemskii schreef op maandag 19 september 2005 @ 23:43:
Ben nieuw in het wereldje van unattended installs, en ben halverwege van een tut over 't zelf doen. Werken jullie allemaal met nLite?

Ik heb bv de install bestanden van de Ned. Corp. versie van XP Pro met SP1 erbij, daarnaast heb ik SP2 apart (die merge ik dus met de install bestanden). En dan dit post-SP2 updatepack erbij.

Wat doen jullie er verder nog bij, naast chipset, audio, video en netwerk drivers?

Ik werk dus niet met nLite maar ik maak de Unattended cd zelf. Ik heb nu dus het volgende probleem. Ik heb chipsetdrivers en vga drivers toegevoegd aan de unattended cd. Ik test de cd met behulp van VMware. Het gaat allemaal goed met installeren totdat Windows GUI Setup komt op 33 minuten bij "Apparaten Installeren". Het balkje is helemaal groen. De setup hangt niet want de groene vierkantjes rechtsonder in beeld lopen vrolijk verder. De muiscursor hangt ook niet. Wel zie ik in VMware dat er alleen nog maar cdrom-activiteit is, maar geen hdd-activiteit. nog maals een stukje uit mijn winnt.sif:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
[Unattended]
    UnattendMode=FullUnattended
    OemSkipEula=Yes
    OemPreinstall=Yes
    UnattendSwitch="yes"
    TargetPath=\WINDOWS
    Filesystem=*
    WaitForReboot="No"
    OemPNPDriversPath=Drivers\000_chipset\845;Drivers\000_chipset\845PE;Drivers\000_chipset\848P;Drivers\000_chipset\850;Drivers\000_chipset\865G;Drivers\000_chipset\865GV;Drivers\000_chipset\865P;Drivers\000_chipset\865PE;Drivers\000_chipset\875P;Drivers\000_chipset\910GL;Drivers\000_chipset\915G;Drivers\000_chipset\915GV;Drivers\000_chipset\915P;Drivers\000_chipset\925X;Drivers\000_chipset\925XE;Drivers\000_chipset\945G;Drivers\000_chipset\945P;Drivers\000_chipset\955X;Drivers\001_vga\ati;Drivers\001_vga\nvidia
    DriverSigningPolicy=Ignore

Kan mij iemand vertellen waar het probleem zit?

1.. 2.. 3... Techno!
Mijn Specs!
Mijn Games!

VMware installeert die drivers toch niet of heb ik dat mis?

ik zelf heb ook een vraag. Hoe installeer je active desktop calendar http://www.xemico.com/adc/index.htmlsilent?

Martie168 wijzigde dit bericht 22-09-2005 15:14 (52%)

Ik heb begrepen dat je de installatie van drivers niet kan testen met VirtualPC of VMware... gewoon echt installeren dus.

FIREFOX unattended, hier hoef je niet meer moeilijk voor te doen:
1 Download de Firefox (NL) installer.
2 Open het met Winrar, pak alle bestanden uit naar een nieuwe map.
3 Open het bestand config.ini dat ook in de nieuwe map staat...
4. Wijzig op regel 9:
Run Mode=Auto naar Run Mode=Silent
5. Selecteer alle bestanden uit de nieuwe map en maar een nieuw winrar archief,
selecteer SFX en 'Compact'.
Voeg onderstaande toe aan je commentaar:

code:
1
2
3
4
5
;Het onderstaande commentaar bevat SFX-scriptopdrachten

Setup=setup.exe
TempMode
Silent=1
Overwrite=1

Klaar.

Eventueel kan je in het config.ini bestand bij [Setup Type0] en [Setup Type1] de regel met C5=Component QFA verwijderen, als je geen QFA wil (Mocht FF crashen tijdens gebruik, dan zal er een venster QFA verschijnen om info naar mozilla over de crash te zenden blablabla).

Je eigen default profile (extensies, themes, instellingen, bookmarks) maken.

Jazco2nd wijzigde dit bericht 23-09-2005 16:32 (89%)

Reg. datum: 15 juli 2004

quote:
Jazco2nd schreef op vrijdag 23 september 2005 @ 16:08:

FIREFOX unattended, hier hoef je niet meer moeilijk voor te doen:
[ lap tekst ]

Volgens mij hoef je zelfs niet zo moeilijk te doen. Je kan bij de latere versies gewoon het msi bestand gebruiken (firefox setup starten, map bij temp kopieren, en daar is je installatiebestand).

Ik heb het geprobeerd, het werkt, maar ik weet niet meer zo goed welke installer het was, ik dacht msi

Klein vervelend rothondje
Reg. datum: 01 december 2000

Je kan bij de setup van zowel firefox als thunderbird de parameter -ms meegeven, dan wordt firefox/thunderbird gewoon silent geïnstalleerd zonder overbodig geknoei.

My life has a superb cast, but I just can't figure out the plot
Zweefvliegen? Gegarandeerd file-vrij!
Canon EOS 20D | Canon EOS 5 | EF 28-105 f/3.5-4.5 | EF 70-200 f/4

Reg. datum: 14 oktober 2001

quote:
PromWarMachine schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 03:52:
Ik ben bezig met een Unattended XP NL SP2 CD, waarbij die SP2 nog geintergreerd moet worden.

De enige NL CD die ik momenteel voor handen heb, is een XP SP1 NL CD. Als ik daar met N'lite of handmatig de SP2 'integrate', dan krijg ik als 'ie bijna klaar is, een ongeldige bewerking in 'update.exe'.

Illustratie:
[afbeelding]

Als ik daarna met N'lite opnieuw de directory waar ik in werk refresh, houdt 'ie vrolijk vol dat het een SP1 CD is.

Is er een mogelijkheid om eerst SP1 er uit te slopen? Zo ja, welke files moet ik dan weggooien?

edit:

Het blijkt dat dit wel zou moeten werken, uit de overige reacties hier, maar dit werkt bij mij echt niet, hrm..
Welk besturingssysteem heb je momenteel?
Smartphone Addict
Reg. datum: 28 oktober 2004

quote:

Toch nog even over de extensies.

Ik doelde eigenlijk in extensies in het algemeen. Het moet toch mogelijk zijn om die op een eenvoudige manier te koppelen aan een executable? Zo wil ik bijv. ook dat *.CFG, *.DEF en *.CON aan notepad wordt gelinkt, om maar eens een voorbeeldje te geven :)

>> Nokia N and E-series <<

Reg. datum: 07 april 2001

Is het ook mogelijk om een splash screen te creeëren waar je diverse software pakketten aan kunt vinken die je op die pc geinstalleerd wilt hebben en dat vervolgens dan alles automatisch geinstalleerd gaat worden aan de hand van de selectie?

Hier stond info over WiHu maar het blijkt allang in de topicstart te staan.

Mr TweaK wijzigde dit bericht 24-09-2005 11:34 (154%)

quote:
AvWijk schreef op vrijdag 23 september 2005 @ 23:45:
Toch nog even over de extensies.

Ik doelde eigenlijk in extensies in het algemeen. Het moet toch mogelijk zijn om die op een eenvoudige manier te koppelen aan een executable? Zo wil ik bijv. ook dat *.CFG, *.DEF en *.CON aan notepad wordt gelinkt, om maar eens een voorbeeldje te geven :)

Ja dat is mogelijk, maar je quote nu wel de verkeerde. Je had Hp38guser moeten quoten en de vraag aan hem stellen.

However kan ik je wel een beetje op weg helpen:

code:
1
2
;Koppel .nfo naar datgeen wat de .txt opent
[HKEY_CLASSES_ROOT\.nfo]
@="txtfile"

Ipsa scientia potestas est

quote:
Iznogoud schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 02:18:
Is het ook mogelijk om een splash screen te creeëren waar je diverse software pakketten aan kunt vinken die je op die pc geinstalleerd wilt hebben en dat vervolgens dan alles automatisch geinstalleerd gaat worden aan de hand van de selectie?
Windows Post Install wizard (WPI) is het keywoord ;)

The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing.

Smartphone Addict
Reg. datum: 28 oktober 2004

quote:
Mr TweaK schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 11:25:
[...]

Ja dat is mogelijk, maar je quote nu wel de verkeerde. Je had Hp38guser moeten quoten en de vraag aan hem stellen.

However kan ik je wel een beetje op weg helpen:

code:
1
2
;Koppel .nfo naar datgeen wat de .txt opent
[HKEY_CLASSES_ROOT\.nfo]
@="txtfile"

Thanks, dan schuif ik de vraag door aan hp38guser. ik heb al die extensies in HKEY_CLASSES_ROOT nu wel gevonden, maar nog steeds is niet duidelijk hoe ze aan een bepaald programma te koppelen.

>> Nokia N and E-series <<

updatepack.nl

quote:
AvWijk schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 16:22:
[...]

Thanks, dan schuif ik de vraag door aan hp38guser. ik heb al die extensies in HKEY_CLASSES_ROOT nu wel gevonden, maar nog steeds is niet duidelijk hoe ze aan een bepaald programma te koppelen.

Vanaf de opdrachtprompt is het ook mogelijk met FTYPE en ASSOC:

Bijvoorbeeld een MP3 aan Media Player Classic koppelen:

code:
1
ftype mp3file="%programfiles%\Media Player Classic%\mpc.exe" "%1"
assoc .mp3=mp3file

Is het ook mogelijk om op basis van XP Pro Corporate zo'n cd te maken? Of moet je echt een XP versie hebben waar je serials in moet vullen?

WhatPulse:

quote:
Iznogoud schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 16:45:
Is het ook mogelijk om op basis van XP Pro Corporate zo'n cd te maken? Of moet je echt een XP versie hebben waar je serials in moet vullen?
Corporate moet je toch ook serial invullen? Hoef je alleen niet te activeren. Lijkt me voor de rest niks uit te maken welke versie het is...

quote:
Tsunami schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 17:04:
[...]

Corporate moet je toch ook serial invullen? Hoef je alleen niet te activeren. Lijkt me voor de rest niks uit te maken welke versie het is...

Ik gebruik eerst wel onze andere cd waar wel een serial bij zit.

Nu heb ik een antwoord bestand gemaakt en moet zeggen tis idd. grappig dat na 15 min je hele windows erop staat zonder je er wat aan doet 8)

Maar nu heb ik nog wel even een vraag.
Na een unattended installatie heb ik niet eens hete teletubbie thema. Moet je dat allemaal handmatig gaan instellen? Wat als ik het thema wil selecteren staat die niet eens tussen de lijst :?

Zijn er een aantal dingen die ik moet weten wat ik over het hoofd zie?

Iznogoud wijzigde dit bericht 24-09-2005 21:32 (67%)

Hoe zit het nou met Nlite: je hebt een cd gemaakt zonder geintergreerde raid drivers. Nu wil je die cd gebruiken bij iemand die wel sata schijven heeft. Normaal doe je dan floppy in pc en druk je op F6. Maar is het nu zo dat dat met een Nlite gemaakte cd niet werkt?

Ik heb namelijk nogal veel mislukte cd gemaakt omdat ik die sata drivers er bij in wilde hebben. Maar dan kreeg ik altijd errors bij eerste keer opstarten van windows. Dus doe ik ze er nu maar niet in maar wat krijg je dan als je die cd bij een systeem wil installeren met sata schijven.

updatepack.nl

quote:
hp38guser schreef op zondag 18 september 2005 @ 12:46:
Nog eens flink nagedacht over het voorkomen van opflitsende dos-vensters:

RunOnceEx.cmd
code:
1
REG ADD %KEY%\001 /VE /D "Microsoft .Net Framework 1.1 SP1" /f
REG ADD %KEY%\001 /V 1 /D "startx /B /WAIT /D%CDDRIVE%\$oem$\install\dotNetFramework cmdow /run /hid %CDDRIVE%\$oem$\install\dotNetFramework\install.cmd" /f

:P

Reden voor deze wijziging is dat alles wat door install.cmd wordt uitgevoerd zo wel wordt weergegeven (voortgangsindicatoren), iets wat ik met StartX alleen niet voor elkaar krijg.

Wat hier staat lijkt te werken, maar pas wanneer je ingelogd bent. Niet wat ik wil :(

Ben daarom van nood maar m'n eigen script gaan schrijven:

RunHidden.exe
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
#NoTrayIcon
Dim $workdir, $filename
Select
    Case $CmdLine[0] = 0 
        $workdir = @Scriptdir
        $filename = "install.cmd"
    Case $CmdLine[0] = 1
        $workdir = $CmdLine[1]
        $filename = "install.cmd"
    Case Else
        $workdir = $CmdLine[1]
        $filename = $CmdLine[2]
EndSelect
RunWait(@ComSpec & " /c " &  $filename,$workdir,@SW_HIDE)

Hiermee wordt m'n opdrachtregel vereenvoudigt:

RunOnceEx.cmd
code:
1
2
3
SET KEY=HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\RunOnceEx
REG ADD %KEY% /V TITLE /D "Installatie van software" /f
REG ADD %KEY%\001 /VE /D "Microsoft .Net Framework 1.1 SP1" /f
REG ADD %KEY%\001 /V 1 /D "runhidden.exe %CDDRIVE%\$oem$\install\dotnetframework" /f

mijn .nfo openen met Notepad:
code:
1
2
3
4
5
6
7
[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\FileExts\.nfo]
"Application"="NOTEPAD.EXE"
[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\FileExts\.nfo\OpenWithList]
"a"="Explorer.exe"
"MRUList"="ba"
"b"="NOTEPAD.EXE"
[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\FileExts\.nfo\OpenWithProgids]
"MSInfo.Document"=hex(0):

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 26 27 28 29 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: