De ultieme HTPC bouwen.

Pagina: 1 2 ... 17 Laatste
Acties:
  • 94.625 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• om3ega
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-05 08:52
Ik heb getwijfeld om verder te gaan in dit topic of een nieuwe te openen. Ik heb gekozen een nieuwe te openen om zo een verse start te maken.

Ondertussen zitten we in een tijdperk waarin de PC steeds meer naar de huiskamer trekt. Ik loop elke keer weer tegen halve oplossingen aan om mijn video bestanden af te spelen voor de rest van de familie.

Voorbeeld : Ik bezit een marmitek wireless transmitter om audio en video bestanden van mijn PC over te sturen naar de TV. Helaas geeft dit geen goed resultaat. Veel storing en het beeld is niet netjes.

Ik heb een Dreambox 7000 als sat ontvanger , hier zit een HD in.. perfect voor het opnemen van streams.. maar een DVD eropzetten gaat prima , maar zonder ondertitles (de speler is hier niet geschikt voor)

Over Divx etc al helemaal niet te spreken.

Eigenlijk wil ik mijn dreambox , cheap-ass DVD speler (waar overigens een behoorlijk brakke kwaliteit in zit :( ) video recorder de deur uit doen...

Ik wil 1 apparaat dat alles kan... te weten :

Fotos van de digitale camera laten slideshowen
Vakantie filmpjes van mijn camera laten zien
DVD's / DivX , Xvid , mov , mp3 etc etc streaming video/audio bestanden afspelen.

Verder , wil ik mijn dreambox de deur wijzen , dan zal het te bouwen apparaat dus ook overweg moeten kunnen met satelliet signalen (hardware/software?)

Verder moet er natuurlijk iets aanwezig zijn wat allerhande smartcards kan lezen (van canal digital en andere merken) om het signaal te kunnen decoderen...

Natuurlijk een goede geluidskaart , een goede video kaart ... (met goede TV out mogelijkheden)
Netwerk (10/100/1000?)

Afstand bediening en infrarood oogje..
En het geheel moet natuurlijk stil zijn :)

Als tweakers zijnde is het natuurlijk het leukst om zoiets zelf te bouwen .. en daar komt de uitdaging.
Welke spulletjes zou jij aanschaffen (kast , processor , HD , geluidskaart , videokaart etc etc) als je zelf je HTPC in elkaar zou zetten.

Ik wil dit topic gebruiken om ideeen op te doen. Ik heb al heel veel rond gesnuffeld en kom af en toe wel wat tegen maar er is nog zo weinig informatie te vinden helaas :'(

Welke afwegingen zou je maken? Waarom dat type hardware , welke software? Welke operating systeem?

Voor die mensen die al een HTPC hebben gebouwd of gekocht .. welke dingen moet je op letten? Wat zijn valkuilen .. hints tips :) .. etc... etc..

Wat zijn goede websites? Waar vind je veel informatie? Fotos? Fora? ..

Ik hoop dat dit topic een inspiratie bron zal zijn voor velen.. en dat je hier nieuwe ideeen op kan doen.
Voor mij is de tijd in ieder geval rijp om me goed te orienteren om over een tijdje zelf (mijn) ultieme HTPC te bouwen... :)

[ Voor 2% gewijzigd door om3ega op 26-07-2005 10:46 . Reden: Kleine aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjeepee
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
Ben zelf nog aan het sparen, maar ik heb de heilige overtuiging dat ik ongeveer hiervoor ga:

- MicroATX of mini-ITX mooie alu stereo-sized kast
- Pentium M based (goed voor gaming, weinig warmte -> stil :*)
- Losse stille graka (op AGP of PCIe, boeit me niet)
- TV kaart met analoog en DVB-T
- Grote HDD in silencer
- DVDfikkerje
- MCE2005 (vrees ik toch...)

Waarom? omdat ik:
- Een stil systeem wil (lees; weinig warmteontwikkeling)
- Een snel systeem wil: games ook mogelijk
- Verder alle functionaliteiten als opnemen, afspelen, externe HDD's aansluiten etc etc
- Ding wil neerzetten, en laten werken: OC-en doe ik wel op mijn andere PC :+

De twijfel zit hem tussen mini-ITX en micro-ATX: klein is wel erg :9~

Deze komt bij mij op een Beamer te staan, als het goed is :7 Dit gaat me wel geld kosten :/

Love Hardware!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Bash
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21-09-2024
Het HTPC topic is inderdaad wel een beetje dood!

Hier en hier staan veel interessante specs van HTPC's

Maar ik denk dat dit topic er mag blijven om te discussieren over welke onderdelen nou wel en/of niet te kiezen.

Ik ben zelf op het moment een HTPC aan het bouwen. Ik heb nu deze onderdelen.

Case: Silverstone LC11 (simpel maar erg mooi en slechts 9,6 cm hoog)

De 240 watt is ruim voldoende voor het systeem wat er in zit. Ik heb m zelfs laten draaien met mijn Radeon 9800 pro en dat liep nog perfect. Zo blijkt weer dat een goede kwaliteit voeding veel belangrijker is dan het stickertje met aantal WATT. De kast is wel erg klein met alles erin. Op de plaatjes lijkt het zo mooi, maar de airflow wordt erntig bedreigd met de hoeveelheid bekabeling.

MB: Asus P4P800-VM

Een mooi m-ATX bordje voor een zachte prijs. Het is wel noodzakelijk de bios te updaten om de Prescott processor aan te kunnen. Ik gebruik van dit board de onboard sound. De onboard VGA is erg brak. Ik wil er nog een LP-videokaart in maar diegene die ik op het oog heb is (nog) niet te koop in NL.

Processor: Intel Pentium 4 3.0 GHZ, 800 FSB, 1MB Cache

Ik heb gekozen voor een Intel processor vanwege de warmteproductie. Onlosmakelijk is het aantal toeren wat ik mijn fan laat lopen verbonden aan de warmte. Omdat het spul zo stil mogelijk moet zijn heb ik gekozen voor een Intel processor.
:o 8)7 :X

Koeling Zalman CNPS7000B (volledig koper)

De processor moet gekoeld worden maar de boxed koeling maakte een verschrikkelijke herrie. Ik heb nu de bovenstaande zalman koeling erop en die doet het prima. Bij 1900rpm koelt hij het systeem goed. De htpc loopt nu stabiel op 55 graden (full load). Ik kan de zalman dus nog wel wat langzamer laten draaien om de geluidsproductie nog verder te verminderen. De koeler heeft wel een groter formaat dan de boxed koeler van Intel. Ik moest een van de casefans eruit halen om de koeler te kunnen plaatsen.

HD: Samsung Spinpoint 250GB (SP2504C), 7200 RPM, 8mb, S-ATA

Een grote HD is echt noodzakelijk. Als je films/series op wil nemen heb je echt ruimte nodig. Deze samsung heeft bovendien goede prestaties en is ook nog eens erg stil. Ik wilde eerst een schijf kopen en er een hd-koeling omheen draaien. Met deze schijf is het echt niet nodig. Zie ook dit topic.

Dvd: NEC ND-3540

Dit spreekt voor zich denk ik :Y) Ben allen niet te spreken over de geluidsproductie, maar echt stille rom's/writers ben ik nog niet tegengekomen.

Dit is wat ik tot nu toe heb, ben best een tijd bezig geweest uit te zoeken wat ik allemaal wilde!
Er zijn nog een aantal onderdelen nodig om tot een volwaardige HTPC te komen. Sowieso komt er nog een WINTV 500MPV tv-kaart in en zal ik er Windows-MCE op zetten. Onderdelen waar ik nog mee bezig ben zijn:

Een goede LCD-tv (beamer is echt geen optie, zo'n lomp lawaaiig ding aan het plafond) Ik denk dat ik voor de MyCom ga! (zie dit topic)

Een Low Profile videokaart. Die moet AGP zijn. Voor PCI-e is de Aopen Aeolus PCX6600-DV128LP een goede optie, maar die is nog niet te koop. Er staat op de site van Aopen ook een AGP versie (maar dan gf6200) Ik kan helaas nog niet veel info vinden over deze kaart.

404 error: File not found | PSN: The_Bash

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• om3ega
Kijk , en zo kom je nog eens wat kasten tegen :) .. Wat een gaaf ding.. !!

Wat ik me nog afvraag is hoe het zit met infrarood ontvangen .. wordt dit een externe aansluiting of zit dat ook in die kast? Bij deze kast zie ik het wel (standaard) zitten...

Of gebruiken jullie allemaal een draadloos toetsenbord met geintregeerde muis? :)

Voor andere exemplaren of tips daarover houd ik mij aanbevolen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netvor
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-04-2024
the_bash schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 12:13:
Processor: Intel Pentium 4 3.0 GHZ, 800 FSB, 1MB Cache

Ik heb gekozen voor een Intel processor vanwege de warmteproductie. Onlosmakelijk is het aantal toeren wat ik mijn fan laat lopen verbonden aan de warmte. Omdat het spul zo stil mogelijk moet zijn heb ik gekozen voor een Intel processor.
Je wilt een CPU die niet zo warm wordt. Je kiest voor een Pentium 4. :?
Sorry hoor, maar de Pentium 4 is zo ongeveer de heetste x86 CPU op de markt. Wil je een koele CPU, neem dan een mobile (Pentium M, Turion) of wellicht een Via.

Computer Science: describing our world with boxes and arrows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Bash
Je wilt een CPU die niet zo warm wordt. Je kiest voor een Pentium 4. :?
Sorry hoor, maar de Pentium 4 is zo ongeveer de heetste x86 CPU op de markt. Wil je een koele CPU, neem dan een mobile (Pentium M, Turion) of wellicht een Via.
Ik wilde minimaal een snelheid van 2,5 ghz. Ik twijfelde daarbij tussen een AMD-processor en een Intel. Ik heb altijd geleerd dat Intel processoren minder heet worden (vraag me niet die wijsheid te onderbouwen). Ik heb dus gekozen voor een 3 ghz Intel die ik vervolgens kan underclocken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netvor
  • Laatst online: 08-04-2024
the_bash schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 13:07:
Ik wilde minimaal een snelheid van 2,5 ghz. Ik twijfelde daarbij tussen een AMD-processor en een Intel. Ik heb altijd geleerd dat Intel processoren minder heet worden (vraag me niet die wijsheid te onderbouwen). Ik heb dus gekozen voor een 3 ghz Intel die ik vervolgens kan underclocken!
Tsja...het is toch jammer dat veel mensen nog steeds zo denken. Dit soort beweringen waren zo'n tien jaar terug nog zinnig, maar vandaag de dag staan de zaken ietwat anders.

Ja, het is inderdaad zo dat Intel-CPU's minder heet werden dan AMD's. Dat was in de tijd van de Penitum 1/2 vs. AMD K5/K6. Echter, sinds de tijden van de Pentium 3 vs. AMD Athlon is dat niet meer zo en je kan niet langer beweren dat merk A koeler is dan merk B. Elk merk heeft koelere en hetere modellen, en toevallig is de Pentium 4 de heetste van de heetste (dat is overigens ook een van de redenen dat Intel de P4 architecture overboord gooit en meer aandacht steekt in de Pentium-M branch, maar dat terzijde).

Ten tweede, waarom minimaal 2,5 GHz? Gigahertzen zeggen vrijwel niets over de snelheid van de CPU, laat staan over de snelheid van het algehele systeem. Hier bij mij op het werk gebruiken we speciale processoren van Texas Instruments (DSP's), en die kunnen op 480 Mhz evenveel data verwerken als een PC met een Pentium 3 op 1200 Mhz.

Computer Science: describing our world with boxes and arrows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Bash
Tsja...het is toch jammer dat veel mensen nog steeds zo denken. Dit soort beweringen waren zo'n tien jaar terug nog zinnig, maar vandaag de dag staan de zaken ietwat anders.

Ja, het is inderdaad zo dat Intel-CPU's minder heet werden dan AMD's. Dat was in de tijd van de Penitum 1/2 vs. AMD K5/K6. Echter, sinds de tijden van de Pentium 3 vs. AMD Athlon is dat niet meer zo en je kan niet langer beweren dat merk A koeler is dan merk B. Elk merk heeft koelere en hetere modellen, en toevallig is de Pentium 4 de heetste van de heetste (dat is overigens ook een van de redenen dat Intel de P4 architecture overboord gooit en meer aandacht steekt in de Pentium-M branch, maar dat terzijde).
Ik heb net eens wat meer zitten lezen op GoT en verschillende andere sites over warmteproductie, voltages etc. Kom er nu inderdaad achter dat Pentium 4 één van de moeilijkst koelbare processoren is. (zie hier) (Let op: info is al een jaar oud)

Nou, toch weer wat geleerd vandaag. Wel stom dat ik daar niet wat meer research in heb gedaan. Zo zie je maar weer dat wat je leert snel weer achterhaald kan zijn. ('is' in dit geval)
Ten tweede, waarom minimaal 2,5 GHz? Gigahertzen zeggen vrijwel niets over de snelheid van de CPU, laat staan over de snelheid van het algehele systeem. Hier bij mij op het werk gebruiken we speciale processoren van Texas Instruments (DSP's), en die kunnen op 480 Mhz evenveel data verwerken als een PC met een Pentium 3 op 1200 Mhz.
Ja, uiteraard zegt de kloksnelheid niets over de prestaties, het was meer een indicatie om aan te geven welke prestatie ik minimaal wil.

Anyway, ik ben overruled op het processor gebied :Y) en aangezien het systeem nu stabiel draait op 45 graden (met de koeler op de laagste stand) ben ik niet ontevreden. Baal wel lichtelijk dat ik zo stom ben geweest naar aanleiding van het bovenstaande. Laat eens horen wat jullie denken over een geschikte low-profile videokaart in een HTPC. Heb naast de bovengenoemde kaart ook nog de ATI 9550 SE (passief gekoeld) in gedachten.

[ Voor 4% gewijzigd door The_Bash op 27-07-2005 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-05 08:23

DyStiC

'Atta way, baby!

om3ega schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 12:31:
Of gebruiken jullie allemaal een draadloos toetsenbord met geintregeerde muis? :)

Voor andere exemplaren of tips daarover houd ik mij aanbevolen :)
Ligt er natuurlijk aan wat je allemaal gaat doen op je HTPC. Ga je hem alleen voor films en muziek gebruiken zou ik het gewoon houden bij een afstandbediening dat is nog steeds het mooist. Maar ga je meer dingen doen kom je al snel uit bij een draadloos toetsenbord, daar heeft microsoft trouwens onlangs een mooi ding voor uitgebracht, zie hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• om3ega
Dat is inderdaad een mooi dingetje. Ik ben een lijstje aan het maken van dingen die ik graag wil , en zo'n toetsenbord is daar ook een onderdeel van (had alleen nog geen mooie/geschikte gevonden tot bovenstaande link ;)) .. Later ga ik wegstrepen op onderdelen die of later nog wel kunnen komen of die echt onnodig zijn :)

PS weet iemand of deze SAT kaart geschikt is voor de smartcards van canaal digital? Ik heb namelijk alleen schotel ontvangst en geen CAI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim_R
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-04 10:19
the_bash schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 13:47:
[...]

Ik heb net eens wat meer zitten lezen op GoT en verschillende andere sites over warmteproductie, voltages etc. Kom er nu inderdaad achter dat Pentium 4 één van de moeilijkst koelbare processoren is. (zie hier) (Let op: info is al een jaar oud)

Nou, toch weer wat geleerd vandaag. Wel stom dat ik daar niet wat meer research in heb gedaan. Zo zie je maar weer dat wat je leert snel weer achterhaald kan zijn. ('is' in dit geval)

[...]

Ja, uiteraard zegt de kloksnelheid niets over de prestaties, het was meer een indicatie om aan te geven welke prestatie ik minimaal wil.

Anyway, ik ben overruled op het processor gebied :Y) en aangezien het systeem nu stabiel draait op 45 graden (met de koeler op de laagste stand) ben ik niet ontevreden. Baal wel lichtelijk dat ik zo stom ben geweest naar aanleiding van het bovenstaande. Laat eens horen wat jullie denken over een geschikte low-profile videokaart in een HTPC. Heb naast de bovengenoemde kaart ook nog de ATI 9550 SE (passief gekoeld) in gedachten.
Waarom low-profile? Er zit toch niet voor niets een riser bij de LC11?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sf2
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21-05 19:26

sf2

Ik ga mijn bestaande pc een HTPC/download van te maken.
Werk tegenwoordig toch meer op mijn laptop.

- Silverstone SST-LC10 (BlackBeauty)
- Zalman ZM400B-APS

- * Asus P4PE
- * p4 i2.4GHz
- Zalman CNPS7000B-Cu
- * 512MB
- * g4MX
- Audigy 2 ZS

- * 120GB maxtor + *80GB seagate
- * USB 250GB HDD
- * NEC 1300 dvdrw

- Logitech Harmony 680 Remote
- Logitech Z-5500 Digital
- * dBOX2 voor DVB-C
- * dBOX 7020 voor DVB-S
- * Hauppauge MVP

* bestaande componenten

zal gewoon WinXP draaien met MediaPortal GUI
emulators o.a. MAME (SF2) en PS1 (FF7) en N64 (Zelda)

later
- videokaart met dvi/component
- rond de kerst = xbox360 voor HDTV
- tijdens WK = 42" LCD
- binnenkort = Linksys NSLU2
- DVB-C kaart als ooit uitkomt
- en ik ga niet alles verklappen!!!

vul wat leeg is, leeg wat vol is en krap waar jeukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• om3ega
Wat ik nog niet helemaal begrijp (en dat haal ik ook niet uit het ([MCE 2005] Post hier je werkende configuratie - help anderen) topic ...

De meeste mensen hebben een MCE remote.. Ik heb wel combinatie setjes gezien voor deze ontvanger.. Maar heeft iedereen zo'n setje? Of een losse infrarood ontvanger?

Ik heb er ooit zelf een gemaakt (die werkt prima onder linux) via de serial poort.. kan deze gewoon gebruikt worden met Windows Media center?

** Aarch laat maar..
Ik heb eindelijk een compleet setje gevonden.. AB en ontvanger horen bij elkaar als 1 set.. logisch eigenlijk .. alleen kon ik dat nergens terug vinden 8)7

[ Voor 18% gewijzigd door om3ega op 28-07-2005 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Bash
Waarom low-profile? Er zit toch niet voor niets een riser bij de LC11?
Ik zal binnenkort een foto posten van de inhoud van deze kast. Geloof me, het zit ERG vol. Met mijn Radeon 9800 erin kan ik de bekabeling bijna niet meer kwijt. De kaart vormt een soort 'dakje'. Met een low-profile kan ik de bekabeling makkelijker langs de kaart laten lopen en dat bevordert (denk ik) ook de air-flow. Correct me if I'm wrong (ben het in dit topic inmiddels gewend ;) ) Ik heb niet voor niets ook de 9550 SE genoemd, een LP is dus niet noodzakelijk, maar wel wenselijk i.v.m. de ruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23-05 21:35
om3ega schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 14:12:

PS weet iemand of deze SAT kaart geschikt is voor de smartcards van canaal digital? Ik heb namelijk alleen schotel ontvangst en geen CAI.
Sowieso is hij geschikt voor alle Free to Air kanalen van de satelliet (jij doelt op ASTRA 1 waarschijnlijk). Wat je echter wel nodig hebt is een Conditional Access Module (kortweg CAM) en dan moet je nog weten of die voor SECA 2 is of voor IRDETO 2. Aangezien je een DreamBox hebt zal het waarschijnlijk een IRDETO 2 smartcard zijn, dan heb je dus een Irdeto CAM nodig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• om3ega
Even kijken of ik het begrijp :)

Ik heb 2 manieren om de gecodeerde kanaal digitaal signalen te ontvangen.. met de orginele smartcard van canal+ (deze kan inderdaad nu gewoon in de dreambox zonder adapters) of via cardsharing (newcamd) .. eigenlijk wil ik beide opties open houden op de "nog te bouwen htpc" ..

Volgens mij zijn er toch net als bij de dreambox softcams? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 150949

Mijn volledige setup staat op h[url=ttp://www.westworld.be/htpc/]ttp://www.westworld.be/htpc/[/url]
Volgens mij kan je enkel een intressante htpc bouwen met een fanless setup. De harddisk's maken al meer dan lawaai genoeg, zeker als je ook gewone muziek wil spelen naast films. Naar mijn mening is vooral storage een probleem. Ik hoopte al mijn cd's en dvds op een raid 5 harddisk systeem te zetten en zo al die plastic doosjes uit mijn living te bannen, maar dit blijft een dure oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:14
Ik zou waarschijnlijk het volgende doen: AMD64, mobo, geheugen nieuw kopen voor in mijn huidige pc

En dan word dit de HTPC
Kast: Silverstone LC10M (met display en afstandsbediening)
Voeding: Maakt niet zoveel uit zolang hij maar stil is :P
Mobo: Asus A7N8X-E Deluxe vanwege SoundStorm 8)
CPU: AMD Barton 2800+
Geheugen: 2x256MB en 1x512MB Corsair XMS in dual channel
Koeler: Zalman C7000B-Cu
TV-kaart: Hauppage WinTV-PVR-500MCE
Videokaart: Waarschijnlijk eentje met een goeie tv-uit en passief gekoeld, de rest boeit niet, is immers een full size kast
Hardeschijf: Uitgezocht op specs kwa geluid en temp, maar minimaal 250GB SATA
DVD-fikker: Zal ook niet zoveel uitmaken
En dan Windows XP MCE

En eventueel mocht de hdd teveel herrie maken hem in een Silencer doen in de 2de 5,25" sleuf
En bij ruimtegebrek op de hdd is er nog plaats voor nog 4 hdd's :P

[ Voor 28% gewijzigd door MewBie op 02-08-2005 20:25 ]

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim_R
Ik zat hieraan te denken:

Gigabyte GA-K8NF-9
AMD Athlon64 Venice 3000+
Zalman CNPS7000B-AlCu
2x512MB DDR400 Kingston ValueRam
Club3D Radeon X300 128 MB, met YPbPr out
Ahanix Dign Home Theatre D.Vine5 incl. 350W voeding
250GB Samsung Spinpoint SATA 8MB Cache SATAII
Lite-On DVD +/-RW, zwart

Hauppage WinTV PVR500 MCE
Microsoft XP MCE Remote Control
Windows XP MCE 2005

Logitech Cordless Desktop LX300

Alleen nog ff een beetje sparen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Bij mij staat er in de kast ook een HTPC'tje in opbouw-fase (alleen nog maar kast & mobo). Ik ben me verder nog aan het orienteren wat voor kaart & software.

1 ding waar ik nog niet helemaal uit ben en waar ik expliciet antwoord op wil, is hoe het zit met de monitor: als je een TV kaart erin stopt, zie je dan op de TV je desktop? Of moet je een aparte monitor hebben?

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-05 15:55
Ik ga ook een simpel HT ding bouwen, alleen een heel summier ding: Hij moet fotos kunnen afspelen, mp3tjes spelen, misschien een vcd of dvd (via netwerk) en shoutcast streams, en daarmee houd het ook op.
Geen xvid, geen opnames enz.

Ik heb nog een celeron 766 die ik ervoor wil gaan gebruiken.
Wat is de beste optie kwa os/software?
Meedio
MS WinMCE
Showshifter
sagetv
Mediaportal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86316

imp schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 13:29:
[...]

Ik meen toch echt dat AMD nog steeds wat heter wordt. Blijkt ook bij het overclocken vaak het probleem te zijn.

Afgezien daarvan wilde ik eigenlijk vragen wat nu uiteindelijk volgens jullie de beste keuze zou zijn voor een HTPC. Pentium of AMD (natuurlijk ook rekening houdend met de prijs).

Pentium schijnt sterker te zijn in multimedia toepassingen terwijl AMD op rekenkundig gebied weer beter scoort. Hierdoor lijkt mij de pentium toch geschikter. Heeft de hyper threading hier misschien ook nog een voordeel mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim_R
Anoniem: 86316 schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 21:40:
[...]

Ik meen toch echt dat AMD nog steeds wat heter wordt. Blijkt ook bij het overclocken vaak het probleem te zijn.

Afgezien daarvan wilde ik eigenlijk vragen wat nu uiteindelijk volgens jullie de beste keuze zou zijn voor een HTPC. Pentium of AMD (natuurlijk ook rekening houdend met de prijs).

Pentium schijnt sterker te zijn in multimedia toepassingen terwijl AMD op rekenkundig gebied weer beter scoort. Hierdoor lijkt mij de pentium toch geschikter. Heeft de hyper threading hier misschien ook nog een voordeel mee?
Ik ben heel benieuwd waar je dat eerste vandaan haalt hoor... Ik vind je erg knap als je een Prescott koeler vindt dan een Venice...

Maargoed, ontopic: Ik zou zonder meer voor een AMD gaan vanwege het energieverbruik, het feit dat hij koeler is en dus stiller gekoeld kan worden en de lagere prijs voor dezelfde prestaties. ;)

Daar hoef ik dus niet lang over te twijfelen... En daarbij is een simpele 3000+ al ruimschoots voldoende voor de meeste HTPC's. Die heb je al voor +/- 100 euro (tray, Venice)

[ Voor 3% gewijzigd door Tim_R op 07-08-2005 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
DJSmiley schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 22:00:
Wat is de beste optie kwa os/software?
Meedio
MS WinMCE
Showshifter
sagetv
Mediaportal
Ook geen onbelangrijke vraag. Heb je weleens aan freevo gedacht? Zelf denk ik nl om dit programma te gaan gebruiken. Waarom?
• Het is gratis :)
• Er zit nog ontwikkeling in (bij sommige software is al tijden niets ge-update. Dit zegt natuurlijk verder niets over de software)
• Volgens verschillende reviews die ik gelezen heb, maakt dit pakket het meeste kans om in de toekomst verder te groeien tot een volwaardig alternatief t.o. bv een MS pakket
• In dit project wordt met python gewerkt. Momenteel probeer ik PHP onder de knie te krijgen en daarna wil ik verder gaan met python. Kan ik dus mijn eigen dingen aanpassen cq ontwikkelen (voordat ik hier commentaar op krijg: het is een lange-termijn projectje, dus ik wil het niet morgen af hebben)

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Linux -> Myth TV ontbreekt ook nog..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-05 12:42

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Ik ben al tijden bezig met een review MCE/HTPC en zal het deel wat ik heb eens posten:

XP Media Center

Hardware benodigdheden:

Processors

- Snelheid

Microsoft geeft als minimale vereiste aan dat er een 1300 megahertz processor gebruikt moet worden indien de TV kaart hardwarematige MPEG codering benut. Bij een softwarematige codering is dit minimaal 3000 megahertz. (Softwarematige codering is alleen toegestaan bij een enkele tuner.)
Om te kijken tot in hoeverre deze vereisten echt noodzakelijk zijn heb ik mijn processor (AMD Athlon 64 3000+ S939, 1,8GHz, 512KB) terug geklokt naar 800 megahertz, met de op mijn moederbord (Asus A8N-SLI Deluxe) laagst mogelijke multiplier (4) en “FSB” (200). Het afspelen van de zwaarste DVD die ik heb (Diana Krall – Live in Paris, DTS 5.1) ging zonder problemen. Het enige merkbare verschil is dat als je tijdens het afspelen van de DVD terug gaat naar het Media Center menu de items in het menu hinderlijk trager zijn, maar bij het pauzeren van de DVD is het menu nauwelijks trager dan op 1800 megahertz en zeker niet hinderlijk trager. Het pauzeren van DVD is eigenlijk een logische stap, waarom zou je deze door laten lopen terwijl je iets anders doet. Misschien dat een dualcore processor op 800 megahertz wel soepel het menu tijdens het afspelen van een DVD weer geeft. Aangezien mijn AMD64 op 800 megahertz slechts 0,9 volt (i.p.v. 1,4) nodig had ben ik zeer nieuwsgierig naar de prestaties van een dualcore mobile AMD64 en de impact op de geluidsproductie. Het overklokken van de processor was voor de menu snelheid (met name die van een aantal plugins) zichtbaar tot aan mijn maximale klok van 2601 (9 x 289) megahertz. Dit was zichtbaar bij een 6800GT (256MB,AGP geflashed naar ULTRA) en een 6600GT (256MB,PCX), met 1024 mb geheugen.
Bij de keuze van de processor is een P3 1000 of snellere processor waarschijnlijk voldoende.

-Modellen

Na mijn conclusie dat snelheid van de processor niet echt relevant was ging ik er vanuit dat ook het type processor niet echt uit zou maken. Dus vol goede moed nam ik een Intel Celeron D 320 (S478, 2,40GHz, 533MHz FSB, 256KB) met verder ruim voldoende overige hardware (FX5700, 1 GB geheugen) en opende Media Center. Tot mijn grote verbazing was het menu ZONDER afspelen van media maar ietsje minder traag als met de AMD op 800 megahertz MET het afspelen van een DVD. Een tweede test op een ander moederbord had hetzelfde resultaat. Desondanks dat ik op twee verschillende chipsets getest had wilde ik de chipsets en misschien software uitsluiten en nam een Intel Pentium 4 2,53GHz (S478, 512KB, 533MHz FSB). Zonder verdere wijzigingen draaide het menu direct weer snel. Een test bij een collega met een Athlon XP 2000+ was er slechts een minimale vertraging in het menu zichtbaar. Op diverse fora lees ik over problemen met DVD playback van de VIA processors, deze zou ik dus links laten liggen voor Windows XP Media Center. Als processor raad ik dan ook een P4 of een Athlon/Sempron aan. Durons stonden helaas niet tot mijn beschikking en een P3 1000 of hoger lijkt mij ook voldoende echter heb ik deze nog niet getest.

Moederborden

De keuze van het moederbord is vooral afhankelijk van de overige onderdelen. Aan de hand van de processor, videokaart, geluidskaart en tv kaart worden de opties van zelf zeer gelimiteerd. Bij een moederbord met geïntegreerde onderdelen (videokaart, geluidskaart) zou ik vooral de overeenkomstige kopjes eens aandachtig doorlezen. Tijdens een presentatie van Microsoft aan de OEM’s (pc boeren) werd er vooral op gehamerd dat Media Center kritisch is wat betreft de hardware en woordenseries als “Testen, testen en testen!” kwamen dan ook geregeld voorbij. Waarschijnlijk is het dus verstandig forums zoals gathering.tweakers.net en www.thegreenbutton.com door te struinen alvorens een moederbord te bestellen. Komisch sidenote: De AMD upgrade kit die ons daar aangeboden werd bevatte het enige moederbord welke bij mij niet stabiel met Windows XP Media Center draaide, echter had ik alleen problemen met sata harddisks. Na een periode TV te kijken bevroor het scherm en na een tweetal minuten verscheen de melding dat de signaal snelheid niet hoog genoeg was en een reboot was de enige manier om weer TV te kunnen kijken. (Niet echt leuk tijdens het einde van een thriller). De VIA SATA controller leek het probleem te zijn (ik heb net het moederbord nog eens geprobeerd met de laatste SATA drivers en had hetzelfde probleem), ik had echter geen losse SATA controller tot mijn beschikking om dit uit te sluiten. Een swap van het moederbord naar een nForce3 was in ieder geval het einde van de problemen met SATA schijven.

Geheugen

De snelheid van het geheugen maakt voor Media Center niets uit. Verschillen tussen 512 MB en 1024 MB heb ik ook nog niet gevonden.

Behuizingen
Beeldscherm/TV/Projector/Videokaarten/TV kaart

Al deze apparaten zorgen in serie voor het beeld vandaar dat ik ze bij elkaar benoem. Ook ontkom ik er niet aan hier alvast wat softwarematige zaken te benoemen.

Allereerst een vaak voorkomende discussie: Breedbeeld of geen breedbeeld (grootbeeld). Deze discussie is eigenlijk onbegonnen werk door het ontbreken van een aantal gegevens. In principe is de discussie terug te leiden naar een viertal vragen:
Naar wat voor content wordt er gekeken?
Is het hebben van balken in het beeld een bezwaar?
Is het missen van beeldinformatie een bezwaar?
Is het niet correct weergeven van beeldinformatie een bezwaar?

Indien vraag 1 maar één formaat is, dan is de keuze van het toestel uiteraard hetzelfde formaat.

Indien de vragen 2,3 en 4 een ja als antwoord hebben en vraag 1 meerdere formaten als antwoord heeft heb je een probleem. Het is niet mogelijk zo wel 16/9 als 4/3 te bekijken zonder dat er balken verschijnen of er geprutst wordt met de beeldinformatie.

Bij de andere mogelijke antwoorden begint het al eerder benoemde onbegonnen werk omdat je een aantal gegevens niet hebt. Stel dat alleen vraag 3 en 4 een ja zijn, balken zijn dus geen bezwaar. Je zult dan moeten weten hoeveel procent van de tijd er naar 16/9 gekeken zal worden. Dit kun je echter niet weten omdat het nog steeds niet duidelijk is of en wanneer de Nederlandse televisiezenders overstappen naar breedbeeld. Wel kan ik kijken wanneer de gemiddelde oppervlakte van een breedbeeld tv groter is dan die van een grootbeeld tv. (cos(atn(3/4)) * cos(atn(3/4)) - (sin(atn(9/16))/(3/4)) * sin(atn(9/16)) + (sin(atn(9/16))/(3/4)) * sin(atn(9/16)) - cos(atn(9/16)) * sin(atn(9/16)) - cos(atn(3/4)) * cos(atn(3/4)) + (9/16) * cos(atn(3/4)) * cos(atn(3/4)))
Dit is dus pas als je meer dan 70,33% naar breedbeeld content kijkt. Bij het kijken naar 16/9 op een breedbeeld tv heb je 10,14% minder oppervlakte dan bij het kijken van 4/3 op een grootbeeld tv.Bij het kijken naar 16/9 op een een 4/3 TV van hetzelfde diagonaal heb je 15,75% minder oppervlakte, terwijl je bij het kijken naar 4/3 op een een 16/9 TV van hetzelfde diagonaal 33,23% minder oppervlakte hebt. Zodra echter alle tv kanalen zouden besluiten over te stappen naar breedbeeld heb je dus voortaan altijd 15,75% minder oppervlakte met een 4/3 TV. Persoonlijk kies ik er dan ook voor om tijdelijk minder oppervlakte bij het kijken naar TV/DVD concerten te hebben.

Over een nee op vraag 3 en/of 4 kan ik heel kort zijn, de meeste tv’s van tegenwoordig kunnen deze beide technieken toepassen, zelf een combinatie van beide. En mocht je toestel dit niet kunnen dan kan MCE/software decoder dit ook.

Om volledig te kunnen begrijpen waarom sommige beeldzaken zijn zoals ze in Media Center zijn moeten we eerst wat dieper door de werking van Media Center graven. Laten we eens beginnen met hoe tv (hier in Nederland meestal 720x576 bij 25 frames per seconde analoge kabel tv dus dat neem ik maar als voorbeeld) vanaf de binnenkomst uiteindelijk op je 16/9 beeldbuis/panel/projectiescherm terecht komt:

Stappen in de tvtuner
Op het moment dat de tvtuner op een bepaald kanaal ingestemd is gaat de encoder 25 “foto’s” per seconde maken van het beeldmateriaal en een opname van het geluidssignaal. De meeste tvkaarten doen dit raw en capturen het in de volledige resolutie. Sommige tv kaarten capturen in halve of soms zelfs kwart resolutie, wat voor een pixelachtige weergave met weinig detail kan zorgen. De combfilter van de tvtuner zorgt voor de kleurinformatie (composite colour video signaal op 4.43 megahertz) uit het zwart/wit signaal (luminance). Alle informatie die hier verloren gaat kan nooit meer hersteld worden.
Vervolgens gaat de (al dan niet raw) digitale data naar een MPEG2 encoder. Media Center gebruikt bij het kijken naar live televisie automatisch de hoogst mogelijke bitrate (9Mbit), terwijl bij een opname de bitrate(2,5Mbit – 6Mbit) welke door de gebruiker is ingesteld gebruikt wordt. De audio gaat naar een MPEG1 encoder. Bij deze encoding stappen gaat dus altijd een hoop beeldinformatie verloren, echter doordat de bron al van lage kwaliteit was is hier in de praktijk weinig van te merken, bij het geluid is zelfs geen verschil waar te nemen.

Stappen software decoder/videokaart

Alle stappen van de videokaart moeten 50 x per seconde foutloos uitgevoerd worden en een lichte videokaart is dan ook niet voldoende.
De gecomprimeerde data wordt doorgegeven aan de softwarematige decoder (hardware decoding wordt door Media Center niet ondersteunt) welke het signaal binnen 16ms moet converteren naar raw digitale 720x576 YCbCr video. Deze decoder maakt gebruik van de processor en indien ondersteunt de mpeg2 decoder van de videokaart.
Deze raw data wordt doorgegeven aan de videokaart, maar ook de conversie stap wordt dus indien ondersteund voor het overgrote deel uitgevoerd door de videokaart.

De interface van Media Center wordt gerenderd door DirectX9 en dit moet hardwarematig door de videokaart ondersteunt worden.

Videokaart stappen aanvullen tot aan display + stukje over tvout (alleen 800 x 600 en 1024 x 768, indien geen HDTV-out) + stukje over pure video

Speakers/Geluidskaarten/Versterkers

- Speakers

De keuze van de Speakers bepalen of er een extra versterker noodzakelijk is. De een vind de versterkte speakers van de televisie voldoende, de ander een actief computerluidspreker systeem. Daarnaast zijn er ook mensen (waaronder ik) die de voorkeur geven aan passieve speakers en dus ook een versterker hebben. De reden waarom ik dit aan haal is omdat dit bepaald welke geluidskaart/onboard geluidschip verstandig is.

- Geluidskaarten

Voor de mensen die de inbouwde luidsprekers van hun televisie gebruiken zal over het algemeen de keuze van de geluidschip niet zo heel erg belangrijk zijn. Echter tikken, piepjes en kraakjes zijn ook hierop erg storend. Op de meeste moederborden waar ik mee getest heb zitten Realtek ALC650, Realtek ALC850 of CMedia 87xx geluidschips.Wat mij hier aan aan opviel was de hoeveelheid storing die hoorbaar was, vooral op de analoge uitgangen, maar zelfs op de digitale uitgang. De investering van een losse geluidskaart is mijns inziens zelfs bij geïntegreerde luidsprekers van de televisie gerechtvaardigd.
Doorslaggevend bij het type geluidskaart is de aansluiting welke gebruikt gaat worden, analoog dan wel digitaal. Een kritieke stap is namelijk de omzetting van digitaal naar analoog.
De meeste reviews van geluidskaarten richten zich op zaken die bij een Windows XP Media Center pc niet van belang zijn, zoals Game Surround en CPU belasting. Het zal mijn 3000+ een zorg zijn of de geluidskaart 5 of 15% cpu belasting heeft en games spelen op de televisie lijkt me vooralsnog meer iets voor een XBOX. Tevens hebben de betere geluidskaarten altijd een wat hogere belasting door de lagere compressie.

- Analoge aansluiting

Bijna alle standaard geluidskaarten maken gebruik van AC’97/HD audio codecs. Deze codecs hebben een lagere belasting, maar ook een lagere kwaliteit. Zelfs de Soundblaster Audigy2 gebruikt AC’97 codecs op alle kanalen. (alleen het achterkanaal werkt met AC’97 + I2S) De Soundblaster Live! gebruikt op het achterkanaal alleen I2S codecs en is voor analoge stereo zelfs meer geschikt. (Als je dus de uitgang voor de achterste kanalen gebruikt.) Voor meerdere kanalen is ook deze niet geschikt. Indien je analoge uitgangen wil gaan gebruiken kun je het beste gaan voor een kaart met alleen I2S codecs en indien je budget het toelaat gebalanceerde uitgangen + stukje over dacs + voorbeelden en prijzen goede geluidskaarten.

- Digitale aansluiting

Bij het digitaal aansluiten van de geluidskaart vind er een complete bypass van de dac’s en codecs plaats, waardoor je dus een geluidskaart kan nemen met een goede digitale chips en goedkope dac’s/codecs. HD audio of nog beter Via envy chips lijken een logische keuze, de eerste zitten vooralsnog alleen geïntegreerd op een aantal pentium 4 moederborden de tweede bevind zich ook op losse geluidskaarten van onder andere Terratec, M-audio en Audiotrak. Stukje over optisch vs digitaal.

-Versterkers

Desondanks dat je bij een digitale uitgang de dac’s en de codecs buitenspel zet, zal deze conversie toch ergens plaats moeten vinden. De dac’s vormen hier dus weer een belangrijk onderdeel. Stukje over dolby e.d.

Harddisks
DVD spelers
DVD branders

Software benodigdheden:
DVD decoders (voor het bekijken van TV, DVD)
Video Codecs (voor het bekijken van Divx, Xvid etc)
DVD encoders (voor het branden van MS-DVR naar DVD)
Plugins (voor het bekijken van film databases, newsfeeds, het weer etc)

Todo list:

-Testen met een dualcore amd64 mobile (zodra leverbaar)
-Via bord testen met een pci sata controller
-P3 > 1000mhz testen
-Duron testen
-Via Epia platvorm testen
-Nog meer plugins testen
-Geluidsproducties DVD spelers/Branders testen
-Nieuwe Nvidia tvtuners testen (zodra leverbaar)
-Media Center 2005 update testen (zodra beschikbaar)
-Theoretisch verhaal tv weergave aan praktijk testen onderwerpen
-Meer geluidskaarten testen

Waar heb ik zelf voor gekozen en waarom:

AMD 3000+ Venice (zeer snel, goedkoop, weinig warmte)
ASUS A8N-SLI Deluxe (Nforce4 is beste amd chipset, Deluxe heeft externe sata, RAID5)
1024 MB Corsair CAS2 (Had ik nog liggen)
DIGN HV5 (I.M.H.O. de mooiste HTPC kast en Display)
NEC 3500 (Goede brander en deze had ik nog liggen)
Leadtek 6600GT (PureVideo, HDTV out + component, toen ik m kocht was alleen de GT er)
Terratec Aureon Space (Via envy, wel slechte dac's, maar ik sluit m toch digitaal aan op versterker)
3 Zalman koeler voor chipset (ASUS fan zeer slecht) cpu en vga
Dempende matten (silentmax) voor in de Dign
2x 200 GB WD (stil)
2x Hauppauge Amity 2 (beste tvkaart nu verkrijgbaar)
Windows XP Media Center (hier heb ik weinig redenen voor, ik heb alleen nog geen redenen om het niet te gebruiken, daarnaast is alleen deze plugin al een reden om mce te gebruiken)

Philips PixelPlus2 82cm breedbeeld (I.M.H.O. beter beeld dan <€5000 LCD's)
Denon 3805 AV versterker (prijs prestatie subliem)
Component -> Scart RGB converter
2x Tannoy 638 (dualcontric 3weg full range fronts)
2x Tannoy 636 (dualcontric 3weg full range rears)
Tannoy Eyris DCC (dualcontric center)
Rel Strata V (sub)

Wat ga ik veranderen eind van deze maand?

Amity 2's worden DVB-T kaarten (26 augustus MCE update voor o.a. digitale tv)
Alle koelers worden vervangen door waterblokken
mAtx Voeding wordt vervangen door watergekoelde ATX voeding (deze komt dus extern)
Thermaltake Rocket set
2x 200 GB WD wordt 4x 300 gb in een RAID 5 array. Ik heb 2 A8N SLI deluxe borden en dus ook 2 x 2 externa sata poorten. Ik ga 4 silent drives halen en deze in een apparte kast maken, samen met het restant van de dempende matten.

Ultieme HTPC?:

De update voor mce gaat waarschijnlijk ook support voor een nieuw type extender bieden (gen2). Dan kan de HTPC in de meter kast en de passieve, kleine extender onder elke tv. Ik hoop alleen dat de nieuwe extenders PAL scart rgb, goede digitale uitgang, faroudja scaler en support voor DVD hebben. (gen1 heeft dat niet) Longhorn Media Center staat in de planning als Server. Dan zou de HTPC in de meterkast dus de server en HTPC server zijn (met bijv. 4 DVB-T tuners)

gen1 extenders:

Linksys
HP

[ Voor 19% gewijzigd door |sWORDs| op 07-08-2005 17:01 ]

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
Dat laatste stukje, over die extender lijkt me wel interessant. Ik heb daar zelf nog niet zo over nagedacht.

Maar gebruik jij je HTPC alleen voor TVkijken? Of ga je'm ook als 'jukebox' inzetten? Dat was ik nl wel van plan en dan niet via de TV maar via een versterker & boxen.

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jotheman
  • Laatst online: 11-04 22:21

jotheman

Was like that when I got here!

Swords mooi systeem, niets over te zeggen. Maar ik moet wel zeggen dat ik 't gigantisch overdreven vind voor 'n HTPC, de videokaart bijvoorbeeld wordt volgens mij maar de helft (als 't niet minder is) aan prestaties uitgehaald (tenzij je ook gaat gamen op die computer uiteraard...). En een 64-bits processor waarvan totaal geen gebruik van wordt gemaakt door MCE. Vind ik gewoon zonde, niettemin wel een erg mooi systeem, maar ik zou 't eerder als werkstation gebruiken...

I see dead pixels...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Eusebius schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 16:47:
Dat laatste stukje, over die extender lijkt me wel interessant. Ik heb daar zelf nog niet zo over nagedacht.

Maar gebruik jij je HTPC alleen voor TVkijken? Of ga je'm ook als 'jukebox' inzetten? Dat was ik nl wel van plan en dan niet via de TV maar via een versterker & boxen.
Ja, als jukebox voor mp3's en als jukebox voor dvd's en music dvd's. Dat mymovies is gewoon super, ik selecteer de dvd die ik wil zien en spelen maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

jotheman schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 16:57:
Swords mooi systeem, niets over te zeggen. Maar ik moet wel zeggen dat ik 't gigantisch overdreven vind voor 'n HTPC, de videokaart bijvoorbeeld wordt volgens mij maar de helft (als 't niet minder is) aan prestaties uitgehaald (tenzij je ook gaat gamen op die computer uiteraard...). En een 64-bits processor waarvan totaal geen gebruik van wordt gemaakt door MCE. Vind ik gewoon zonde, niettemin wel een erg mooi systeem, maar ik zou 't eerder als werkstation gebruiken...
Zoals achter de videokaart staat, toen ik het systeem bestelde was alleen de 6600 GT leverbaar. Ik wilde eigenlijk een 6600. Je moet namelijk een geforce6 nemen, anders heb je geen PureVideo, geen nieuw type tvout chip (ook beter over svideo) en geen component uitgang. Inmiddels kun je ook een 6200 nemen, echter kun je daar geen HD content op 1080i mee afspelen. 6600 is nu ook leverbaar en zelfs passief, dat zou nu dan ook de logische keuze zijn.

Over de processor, er is geen langzamere athlon 64. En dat de processor ook 64bits is, 40% hier heeft een 64bits op een 32bits OS. En als je mijn stukje over de processor leest, zie je dat het zeker wel nut heeft voor mijn menu's tijdens playback. Het nu halen van een sempron vind ik trouwens meer zonde dan dit, daar krijg je straks niets meer voor terug en deze wordt veel warmer.

Wat het bij mij gewoon is: Sound and Image quality above all.

Ik heb ook een LynxTwoB in bestelling staan, dat is ook zonde van het geld, maar er is niets beters.
Tevens ben ik aan het kijken naar een faroudja pci scaler.

Feit blijft dat ik ook voor mensen die wat minder kritisch zijn een Geforce6 en een Via envy chip toch zeker moet aanbevelen, echter duur is dit niet en de kwaliteit is gewoon uitstekend.

[ Voor 25% gewijzigd door |sWORDs| op 07-08-2005 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Even een paar vraagjes, aangezien ik daar nog steeds geen duidelijkheid over heb:
Leadtek 6600GT (PureVideo, HDTV out + component, toen ik m kocht was alleen de GT er)
Wat is die HDTV out dan precies? Gewoon DVI out?
Terratec Aureon Space (Via envy, wel slechte dac's, maar ik sluit m toch digitaal aan op versterker)
S/PDIF Coaxiaal? Vanuit het moederboard.
Dempende matten (silentmax) voor in de Dign
Is dit echt rendabel? Wil de Dign HV5 namelijk ook aan gaan schaffen.
2x Hauppauge Amity 2 (beste tvkaart nu verkrijgbaar)
Waarom niet de Hauppauge MCE PVR500 met dual tuner?
Philips PixelPlus2 82cm breedbeeld (I.M.H.O. beter beeld dan <€5000 LCD's)
Toevallig de 32PF7320 ?
Amity 2's worden DVB-T kaarten (26 augustus MCE update voor o.a. digitale tv)
Tenslotte, wat houden die DVB-T /C / S kaarten etc. nu eigenlijk in? Zijn dit HDTV kaarten, zodat je in 720p of 1080i kunt opnemen en is dit niet enkel van nu wanneer je digitale tv hebt met uitzending van deze resolutie?

8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jotheman

jotheman

sWORDs schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 17:06:
[...]

Zoals achter de videokaart staat, toen ik het systeem bestelde was alleen de 6600 GT leverbaar. Ik wilde eigenlijk een 6600. Je moet namelijk een geforce6 nemen, anders heb je geen PureVideo, geen nieuw type tvout chip (ook beter over svideo) en geen component uitgang. Inmiddels kun je ook een 6200 nemen, echter kun je daar geen HD content op 1080i mee afspelen. 6600 is nu ook leverbaar en zelfs passief, dat zou nu dan ook de logische keuze zijn.

Over de processor, er is geen langzamere athlon 64. En dat de processor ook 64bits is, 40% hier heeft een 64bits op een 32bits OS. En als je mijn stukje over de processor leest, zie je dat het zeker wel nut heeft voor mijn menu's tijdens playback. Het nu halen van een sempron vind ik trouwens meer zonde dan dit, daar krijg je straks niets meer voor terug en deze wordt veel warmer.
Je videokaart kan ik idd wel begrijpen... zowiezo is de GT wel mooi t.o.v. de non-GT qua prestaties, wel een beetje overbodig tho, maja.
Maar de processor... 64-bits Vind ik in principe zonde, MCE maakt er geen gebruik van, en lager klokken kun je ook met een 32-bits processor. Klopt inderdaad dat een Sempron gebruiken zonde is ben ik met je eens, maar een XP 32-Bits van 't kaliber 2400+ of hoger lijkt me meer als genoeg. Een lager geklokte 32-bits processor (de Sempron meer als de XP nog) wordt ook een behoorlijk stukje koeler wanneer deze lager geklokt worden, dus voor 't warmte"probleem" (mocht je die hebben) hoe je 't mijns inziens niet te doen. Met name dat een 64-bits processor automatisch de prijs van een geschikt moederbord omhoog schroeft vind ik een beetje jammer. Zij het echter wel dat je 64-bits wel op de toekomst bent voorbereid...
Maar iedereen heeft natuurlijk zijn eigen kijk en mening op dit soort dingen :).

I see dead pixels...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

sWORDs schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 17:06:
[...]
anders heb je geen PureVideo, geen nieuw type tvout chip (ook beter over svideo) en geen component uitgang.
Nog heel even daarover.. je hebt je tv toch via DVI aangesloten.. is dit dan niet zinloos?
Wat is trouwens PureVideo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Anoniem: 86316 schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 17:12:
Even een paar vraagjes, aangezien ik daar nog steeds geen duidelijkheid over heb:

[...]

Wat is die HDTV out dan precies? Gewoon DVI out?

[...]

S/PDIF Coaxiaal? Vanuit het moederboard.

[...]

Is dit echt rendabel? Wil de Dign HV5 namelijk ook aan gaan schaffen.

[...]

Waarom niet de Hauppauge MCE PVR500 met dual tuner?

[...]

Toevallig de 32PF7320 ?

[...]

Tenslotte, wat houden die DVB-T /C / S kaarten etc. nu eigenlijk in? Zijn dit HDTV kaarten, zodat je in 720p of 1080i kunt opnemen en is dit niet enkel van nu wanneer je digitale tv hebt met uitzending van deze resolutie?

8)7
Met de hdtv out bedoelen ze vooral de component uitgang. (de tvout chip doet niets voor de vga/dvi poorten, maar deze poorten zijn ook hd)

Nee ik gebruik spdif optisch vanaf een losse kaart, echter kan coaxiaal natuurlijk even goed indien aanwezig.

Ja het scheelt aanzienlijk, wel een klote werk (lees >6 uur)

Lees eens op het hauppauge.tv forum, PVR500 heeft heel erg veel problemen en zal NOOIT beter beeld geven als 2x amity 2 (splitsing wordt niet versterkt)

Nee, Philips 32PW9520

Nee, deze kaarten zijn voor ditale tv. DVB-S ->Satelite DVB-T -> Terestial (upc, @home etc) en kunnen dus ook geen analoge tv weergeven. Echter gaan vanaf het einde van dit jaar de providers digitale tv vrijgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Anoniem: 86316 schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 17:17:
[...]

Nog heel even daarover.. je hebt je tv toch via DVI aangesloten.. is dit dan niet zinloos?
Wat is trouwens PureVideo?
Mijn tv heeft geen DVI alleen scart rgb. (CRT breedbeeld)

6600 Component -> 3805 component in/uit -> component naar scart rgb converter -> scart rgb tv.

PureVideo is een techniek welke op de geforce 6/7 zit en zorgt voor een veel beter beeld. Je moet hier denken aan scaling e.d.

Hoe scherper je scherm (LCD, Plasma) hoe meer nut PureVideo heeft.

[ Voor 14% gewijzigd door |sWORDs| op 07-08-2005 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

jotheman schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 17:15:
[...]

Je videokaart kan ik idd wel begrijpen... zowiezo is de GT wel mooi t.o.v. de non-GT qua prestaties, wel een beetje overbodig tho, maja.
Maar de processor... 64-bits Vind ik in principe zonde, MCE maakt er geen gebruik van, en lager klokken kun je ook met een 32-bits processor. Klopt inderdaad dat een Sempron gebruiken zonde is ben ik met je eens, maar een XP 32-Bits van 't kaliber 2400+ of hoger lijkt me meer als genoeg. Een lager geklokte 32-bits processor (de Sempron meer als de XP nog) wordt ook een behoorlijk stukje koeler wanneer deze lager geklokt worden, dus voor 't warmte"probleem" (mocht je die hebben) hoe je 't mijns inziens niet te doen. Met name dat een 64-bits processor automatisch de prijs van een geschikt moederbord omhoog schroeft vind ik een beetje jammer. Zij het echter wel dat je 64-bits wel op de toekomst bent voorbereid...
Maar iedereen heeft natuurlijk zijn eigen kijk en mening op dit soort dingen :).
Maar dan komen we bij het volgende punt, VGA, en daar waren toen de geforce 6 kaarten in agp 55 euro duurder dan PCIX, of dit nu nog zo is zal ik zo controleren (nu nog maar 15-20 euro). En een losse raid 5 controller loopt ook weer in de euro's.

Sempron 2400 + nforce 2 + 6600 AGP is maar 70 euro goedkoper dan Venice 3000 + Nforce 4 + 6600 PCI-X, zodra je de boel verkoopt over een jaar of 3 is het minimaal ook 70 euro meer waard. Combineer dit met meer snelheid, SSE3, cool & quiet, minder warmte, nieuwe drivers, 64 bit support, videokaart die je in de toekomst ook beter kan gebruiken.

[ Voor 28% gewijzigd door |sWORDs| op 07-08-2005 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jotheman

jotheman

sWORDs schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 17:28:
[...]

Maar dan komen we bij het volgende punt, VGA, en daar waren toen de geforce 6 kaarten in agp 55 euro duurder dan PCIX, of dit nu nog zo is zal ik zo controleren (nu nog maar 15-20 euro). En een losse raid 5 controller loopt ook weer in de euro's.

Sempron 2400 + nforce 2 + 6600 AGP is maar 70 euro goedkoper dan Venice 3000 + Nforce 4 + 6600 PCI-X, zodra je de boel verkoopt over een jaar of 3 is het waarschijnlijk ook 70 euro meer waard. Combineer dit met meer snelheid, SSE3, cool & quiet, minder warmte, nieuwe drivers.
Ik vind raid5 dan ook lichtelijk overdreven voor 'n HTPC (daarbij verhoogt 't 't geluidsniveau behoorlijk...).
Verder vind ik 70 euro redelijk veel, en behalve cool & quiet zul je weinig profijt hebben van die functionaliteiten. Warmteverschil zou d'r met lager klokken dus ook niet zijn (vrijwel niet dan...). En (bedenk ik me net :)), je hebt met 'n Nforce2 bord (de meeste) meteen Soundstorm onboard, wat weer geld uitspaart m.b.t. de geluidskaart.

I see dead pixels...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Bas,

besef je wel dat zo'n DIGN kast de boel erg duur maakt? Een Cavalier 4 (ook niet lelijk alleen geen display en de drie extra fans die erbij zitten kunnen direct de prullebak in) met voeding is 81 euro, een DIGN HV5 met Silent voeding is 350 euro.

Ik heb laatst voor een vriend een goedkopere mce machine gemaakt:

Athlon 64 3000+ Skt 939 2000FSB Tray 512kb Venice
Hauppauge WinTV 150MCE Amity2 oem
512 MB (2x256 MB) DDR - PC400 OEM MEMMAXX
WD 200GB pata 7200 rpm 8mb Caviar
Cavalier 4
MSI RS480M2-IL
Microsoft Media Center Remote Control

Geen PureVideo, Geen DVI, geen goede geluidskaart maar wel slechts 525 euro. (hij heeft wel mijn oude pioneer a05 dvdbrander gekregen)

Werkt perfect (zolang je maar eerst de bios flasht naar een rev-e compliant bios ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

jotheman schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 17:48:
[...]

Ik vind raid5 dan ook lichtelijk overdreven voor 'n HTPC (daarbij verhoogt 't 't geluidsniveau behoorlijk...).
Verder vind ik 70 euro redelijk veel, en behalve cool & quiet zul je weinig profijt hebben van die functionaliteiten. Warmteverschil zou d'r met lager klokken dus ook niet zijn (vrijwel niet dan...). En (bedenk ik me net :)), je hebt met 'n Nforce2 bord (de meeste) meteen Soundstorm onboard, wat weer geld uitspaart m.b.t. de geluidskaart.
Ik denk dat we hier gewoon een andere mening over hebben, ik begrijp je argumenten en waarschijnlijk vind jij zo'n systeem ook voldoende, ik heb echter wel delays gezien in de menu's waar ik me aan kan storen. Dus laten we deze discussie maar staken. :7

Over de raid 5 array, deze gaat daarom ook extern, ik stoor me nu al 1 schijf, aan de herrie van 4 moet ik dan ook niet denken. Overdreven, nee. Ik heb nou eenmaal 600 gig aan media en er komt steeds meer bij. Films gooi ik wel weer weg, muziek dvd's niet. Afspelen over het netwerk (1 gbit) geeft heel zelden een hikje. (een collega met 100 mbit heeft dit niet, dus zal wel aan iets hier liggen)
Waarom raid 5? Als ik een crash krijg ben ik niet blij, zelfs 1 disk is niet leuk. Alles weg branden vind ik zonde en ik heb toch een raid 5 controller.

[ Voor 35% gewijzigd door |sWORDs| op 07-08-2005 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jotheman

jotheman

sWORDs schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 17:59:
[...]

Ik denk dat we hier gewoon een andere mening over hebben, ik begrijp je argumenten en waarschijnlijk vind jij zo'n systeem ook voldoende, ik heb echter wel delays gezien in de menu's waar ik me aan kan storen. Dus laten we deze discussie maar staken. :7

Over de raid 5 array, deze gaat daarom ook extern, ik stoor me nu al 1 schijf, aan de herrie van 4 moet ik dan ook niet denken. Overdreven, nee. Ik heb nou eenmaal 600 gig aan media en er komt steeds meer bij. Films gooi ik wel weer weg, muziek dvd's niet. Afspelen over het netwerk (1 gbit) geeft heel zelden een hikje. (een collega met 100 mbit heeft dit niet, dus zal wel aan iets hier liggen)
Waarom raid 5? Als ik een crash krijg ben ik niet blij, zelfs 1 disk is niet leuk. Alles weg branden vind ik zonde en ik heb toch een raid 5 controller.
Klopt inderdaad, is ook zo. :) Enigste wat ik ook wil aangeven zijn mijn argumenten verder hoor, 't is niet persoonlijk. Zowiezo zal iedereen toch altijd wel een iets andere mening hebben voor zijn of haar perfecte HTPC.
Schijfcrashes zijn idd erg balen, alleen ik heb liever minder geluid en het risico van data kwijt zijn (tis gelukkig alleen media, dat kan altijd vervangen worden), maar da's net je persoonlijke voorkeur idd.
Wegbranden vind ik ook zonde, ik heb zelfs niet eens een brander in m'n HTPC, ik brand gewoon met werkstation of server. Wèl een dvd-speler, mocht m'n gewone dvd-speler eens iets niet pakken of weet ik 't. :)
Heb je trouwens die gbit verbinding via een onboard aansluiting of met 'n aparte kaart. En als je onboard gebruikt, merk je dat nog in je CPU-gebruik en/of prestatie bij bv. video afspelen (spreek ik over haperen o.i.d.)?

I see dead pixels...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

sWORDs schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 17:55:
Bas,

besef je wel dat zo'n DIGN kast de boel erg duur maakt? Een Cavalier 4 (ook niet lelijk alleen geen display en de drie extra fans die erbij zitten kunnen direct de prullebak in) met voeding is 81 euro, een DIGN HV5 met Silent voeding is 350 euro.

Cavalier 4
MSI RS480M2-IL

Geen PureVideo, Geen DVI, geen goede geluidskaart maar wel slechts 525 euro. (hij heeft wel mijn oude pioneer a05 dvdbrander gekregen)

Werkt perfect (zolang je maar eerst de bios flasht naar een rev-e compliant bios ;) )
sWord,

Bedankt voor het beantwoorden van alle vragen. Het irritante is dat telkens wanneer je denkt de juiste componenten te hebben er telkens weer iemand komt die het 'beter' weet. ;)

Net als dat verhaal van die twee tuner kaarten dat je vertelde. Heb je net voor de HTPC nog een spliter zitten dan voor beide kaarten? Dat is dan wel weer een klein nadeeltje lijkt me.

Wat betreft die case, ja daar ga ik voor. Vooral om het (usb)display en het design. Ik kan viavia aan een Animo 320W Micro ATX Silent voor 30 euro komen. Buitenkansje lijkt me. Deze heeft een geluidsproductie van <16 dB.

Wat prijs betreft mag ie ook wat duurder zijn. Wil rond de 900 euro kwijt zijn.

Ik heb hier in mijn huidige pc een a7n8x-e deluxe zitten met een XP 3200+ proc. Is dit met een stille zalman koeling een redelijke optie denk je? Het voordeel van dit board is dat er ook meteen een optische audio uitgang opzit. Ik wil dan eigenlijk de Venice kopen om te gaan overclocken in mijn werkstation.

Weet je trouwens of de MCE remote control ook los (dus zonder die receiver) te koop is?

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 86316 op 07-08-2005 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Anoniem: 86316 schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 20:49:
[...]

sWord,

Bedankt voor het beantwoorden van alle vragen. Het irritante is dat telkens wanneer je denkt de juiste componenten te hebben er telkens weer iemand komt die het 'beter' weet. ;)

Net als dat verhaal van die twee tuner kaarten dat je vertelde. Heb je net voor de HTPC nog een spliter zitten dan voor beide kaarten? Dat is dan wel weer een klein nadeeltje lijkt me.

Wat betreft die case, ja daar ga ik voor. Vooral om het (usb)display en het design. Ik kan viavia aan een Animo 320W Micro ATX Silent voor 30 euro komen. Buitenkansje lijkt me. Deze heeft een geluidsproductie van <16 dB.

Wat prijs betreft mag ie ook wat duurder zijn. Wil rond de 900 euro kwijt zijn.

Ik heb hier in mijn huidige pc een a7n8x-e deluxe zitten met een XP 3200+ proc. Is dit met een stille zalman koeling een redelijke optie denk je? Het voordeel van dit board is dat er ook meteen een optische audio uitgang opzit. Ik wil dan eigenlijk de Venice kopen om te gaan overclocken in mijn werkstation.

Weet je trouwens of de MCE remote control ook los (dus zonder die receiver) te koop is?
Naja ieder heeft zijn eigen mening. Probeer te kijken naar de argumenten en door de mening heen te lezen, zijn de argumenten voor jou van toepassing.

Ik heb een rare aansluiting, ik gebruik ook digitale tv en heb een kabel modem. Op meerdere plekken in mijn huis moet dus een retour signaal beschikbaar zijn. Tevens woon ik boven een winkel welke radio moet hebben. Voordeeltje hier (industrieterein) is dat een extreem hoog signaal binnenkomt (72db) Dat signaal gaat aan een splitter. (-3.5db) En dan via een erg lange kabel naar de meterkast boven. Daar blijf er nog 62 db van over. Hier zit een hirschman versterken met retour signaal versterker (+14DB) en een splitter (-3.5db) welke naar de kabelmodem gaat en een 20 meter kabel naar de digitale tv box. Deze box heeft ook een uitgang welke naar een hirschman versterker (+21 db) gaat. Deze gaat naar een 6x splitter. (-21db) Drie hiervan gaan naar mijn mce (2x tv + 1 radio) Een naar de tv. Een naar de denon en een kabel naar de slaapkamer. Beetje complex, maar zo heb ik overal meer signaal dan nodig zonder te oversturen.

Het nadeel van de nieuwe types HV5 is dat het display USB is, de plugin die ik gebruik (en de installatie van maak) kan nog niet met USB overweg. Voordeel van de nieuwe types is dat er een ontvanger bij in zit. De afstandbediening die er bij zit moet trouwens ook mce KUNNEN bedienen (heb het nieuwe type nooit in handen gehad, desondanks dat ik zelf een nieuw type heb, hebben ze op mijn verzoek de oude vfd erin gezet)

Voor 900 euro moet je een prima mce bak kunnen maken. Mijne kost nu 1600 euro (incl. converter e.d.) en gaat heel misschien voor 1100 in de verkoop.

Probeer dan eerst een zalman in je huidige kast, weet je gelijk hoe het is.

Ik kan hem los bij de groothandel bestellen, winkels die bij quote bestellen moeten dit dus ook kunnen. Nadeel van de afstandsbedieningen die bij quote vandaan komen is dat deze niet de programmeren zijn. Je moet eigenlijk een 1039 hebben (NL retail)
Ik kan hem zonder receiver bji de groothandel bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

jotheman schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 18:27:
[...]

Klopt inderdaad, is ook zo. :) Enigste wat ik ook wil aangeven zijn mijn argumenten verder hoor, 't is niet persoonlijk. Zowiezo zal iedereen toch altijd wel een iets andere mening hebben voor zijn of haar perfecte HTPC.
Schijfcrashes zijn idd erg balen, alleen ik heb liever minder geluid en het risico van data kwijt zijn (tis gelukkig alleen media, dat kan altijd vervangen worden), maar da's net je persoonlijke voorkeur idd.
Wegbranden vind ik ook zonde, ik heb zelfs niet eens een brander in m'n HTPC, ik brand gewoon met werkstation of server. Wèl een dvd-speler, mocht m'n gewone dvd-speler eens iets niet pakken of weet ik 't. :)
Heb je trouwens die gbit verbinding via een onboard aansluiting of met 'n aparte kaart. En als je onboard gebruikt, merk je dat nog in je CPU-gebruik en/of prestatie bij bv. video afspelen (spreek ik over haperen o.i.d.)?
Het mooie van mce vind ik juist de mymovies plugin, hoef ik niet meer dvd's te wisselen. Misschien de moeite waard om eens te proberen?

Onboard maar heb de hapering op beide onboardkaarten (nvidia en marvell) misschien ligt het wel aan mijn server, zal eens proberen van een van mijn desktops af te spelen op m'n mce.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 614

sWORDs schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 17:55:
Bas,

Cavalier 4
MSI RS480M2-IL

Sluit ik me aan. Net weer een gebouwd.
Gelijk maar anders:
Harde schijf: 200GB Samsung (Samsung Spinpoint SP2004C, 200GB (7200rpm, SATA II, 8MB, NCQ))
Kast: Antec Aria
Brander: korte LiteOn DVD brander.
En de ATI Xpress200 (99 euro!) is de enige met MCE2005 approved onboard video.
Venice A64 3000+ is ook nog maar 119 euro!
Veel voor weinig en perfect werkend _/-\o_

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 614 op 07-08-2005 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

sWORDs schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 23:19:
[...]
Het nadeel van de nieuwe types HV5 is dat het display USB is, de plugin die ik gebruik (en de installatie van maak) kan nog niet met USB overweg. Voordeel van de nieuwe types is dat er een ontvanger bij in zit. De afstandbediening die er bij zit moet trouwens ook mce KUNNEN bedienen (heb het nieuwe type nooit in handen gehad, desondanks dat ik zelf een nieuw type heb, hebben ze op mijn verzoek de oude vfd erin gezet)
Als wat je zegt waar is, hoe kunnen deze media centers dan verkocht worden?
http://www.evermedia.nl/assets/s2dmain.html?http://www.evermedia.nl/
Het lijkt me dat ze ook hun eigen (nieuwe) usb displays erin gebruiken.

Kijk op deze site ook eens naar de losse behuizingen en dan de HV5. Hier staat "Nieuw USB VF display en IR controller (MCE compatible)".

Hoop dus dat dat ook zo is. Hier zit alleen geen remote bij. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spice
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-06-2024

Spice

- Mijn vader is een tovenaar -

Ik heb in 2 minuten dit topic doorgestruind. Maak zelf htpc's.
pentium-M is onzin, de venice is een goede keuze, mobo, keuze voor pci-E plank is logisch, je kan ook kijken naar een hybride plank met een uli 1695 chipset loopt een draadje over op GoT.
Voor HDtv is de 6600 een goede keuze, voor onboard video is de ati express een goede keuze, kijk ipv de msi naar saphire of jetway mobo's (als je ze kan vinden ;)), msi werkt niet perfect met sommige geheugens.
Voor de tv-kaart raad ik een club 3d aan, goedkoop en goede chips op kaart (zap tv1000mce) en low profile.
Kast, keuzes te over Silverstone maakt mooie kasten in alle formaten, kijk maar eens op hun site hebben er ook 1 met lcd-touchsceen, L14 is erg mooi (zowel de kale als de meer uitgebreide).
Voeding, moeilijk, ik gebruik tagan's stil genoeg.
Hd -> samsung spinpoint is de beste keuze, ben wel benieuwd naar de opvolger want bestaat al best lang.

Toetsenbord/muis, probeer een bluetooth combi te scoren.
OS, mce2005.
CPU koeling ook lastig, ga deze week artic proberen, de stock werkt ook goed en is met laag toerental te pruimen zit alleen geen koper in terewijl de oude xp's boxed dit wel hadden jammer :(.
dvdwriter, stil, ik heb/had nec 3500's en samsung dvd-speler, 3520/3540 maken klaarblijkelijk meer lawaai weet het dus niet meer ga aopen proberen.
Toch een losse agp, 9550 of 9600SE passief en goed genoeg voor mce2005.

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Anoniem: 86316 schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 23:49:
[...]

Als wat je zegt waar is, hoe kunnen deze media centers dan verkocht worden?
http://www.evermedia.nl/assets/s2dmain.html?http://www.evermedia.nl/
Het lijkt me dat ze ook hun eigen (nieuwe) usb displays erin gebruiken.

Kijk op deze site ook eens naar de losse behuizingen en dan de HV5. Hier staat "Nieuw USB VF display en IR controller (MCE compatible)".

Hoop dus dat dat ook zo is. Hier zit alleen geen remote bij. :/
Je hebt over een stukje heen gelezen: de plugin die ik gebruik
M.a.w. met een andere plugin werkt het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ok, dan ben ik al weer een stapje verder. Tot nu toe staat dit in de planning:

Dign HV5
Sapphire Xpress200 --> Heeft geen DVI helaas..
Venice 3000+
Samsung SP2504C (al besteld)
NEC 3540

Geheugen ben ik nog niet over uit: waarschijnlijk 2 x 256 (alleen even uitzoeken w.b. latency's)
TV kaart(en) ben ik nog niet over uit: Club3D zoals zojuist genoemd of 2 x Amity. (+ uitzoeken of ik dan perse extern de coax moet splitsen, wat relateerd in iets kwaliteitsverlies)

Nog een laatste vraag:
Jullie hebben het telkens over de HDTV aansluitingen, maar met een DVI-out en een DVI ingang op mijn LCD tv moet ik toch goede kwaliteit TV via de tv-kaarten kunnen krijgen toch?
En tevens de resolutie (evt. via extra software) op 1360x768 kunnen krijgen?

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 86316 op 08-08-2005 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Je tv moet dan wel zo'n resolutie slikken, sommige tv zijn 1366x768, maar accepteren alleen een pc input van 1024x768. Tevens zou ik 1368x768 op de pc instellen, anders krijg je balkjes en met 68 mis je slechts twee lijnen (degene die dat kan zien krijgt een biertje).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat geeft trouwens een betere kwaliteit;

- TV via een tunerkaart en via DVI op (zeg) 1368x768 naar de DVI ingang van de TV.
of
- TV via een tunerkaart en via een HDTV componentuitgang naar de TV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Voor TV maakt het allemaal niet uit gezien de lage kwaliteit. DVI is het beste. Analoge TV ziet er het mooiste uit via component naar een CRT TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 62133

Weet iemand of alle geforce 6 kaarten pure video ondersteunen én heeft het zin om dit op een agp4 moederboard te installeren? Heb ik dan nog genoeg bandbreedte of is het zinloos?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Een klein beetje zelf uitzoeken mag ook wel.

Een 6200 of 6600 moet volgens mij geen hinder hebben van een agp 4 poort. Vanaf 6600GT denk ik wel.

[ Voor 34% gewijzigd door |sWORDs| op 09-08-2005 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jotheman

jotheman

Oh ff een vraagje. Ik heb 'n aantal plug-ins geinstalled en die werken prima, behalve m'n MyWeather...
Die ziet ie bij de instellingen wel, vanaf daar kan ik 'm ook benaderen, maar hij staat niet bij 't hoofdmenu... Hebben meer mensen hier last van? Ik heb 'm aangevinkt staan bij de "Programma's"-opties waardoor ie weergegeven zou moeten worden. Als ik 'm open werkt ie ook prima, daar zit 't probleem verder ook niet... Iemand een idee?

I see dead pixels...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Ik heb dit ook gehad bij de laatste versie, verwijderen, oude versie installeren, nieuwe er overheen deed bij mij wonderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jotheman

jotheman

Mmmmmm wel vreemd, thx voor de tip, gaan we zometeen proberen. :)
Oh nog een dingetje: kan 'n MCE-PC niet lid worden van een domein? Opties zijn grayed-out... :?

I see dead pixels...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

jotheman schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 23:57:
Mmmmmm wel vreemd, thx voor de tip, gaan we zometeen proberen. :)
Oh nog een dingetje: kan 'n MCE-PC niet lid worden van een domein? Opties zijn grayed-out... :?
Dat is het grote verschil tussen mce en xp pro. In het tips en tricks forum staat een workaround die ik gepost heb:
sWORDs schreef op donderdag 14 april 2005 @ 18:07:
[...]

Niet o.a. maar alleen de domein aanmelding mist en deze is door een relatief eenvoudig truukje weer in te schakelen.

Er zitten in een aantal dll's check op een registry waarde, deze registry waarde kun je helaas niet wijzigen terwijl je mce draait (het onderstaande werkt dus ook vanaf een andere installatie als je multi boot hebt, of je schijf in een andere machine hangt, dan hoef je dus alleen je andere os te booten, component laden, waarde aanpassen, component verwijderen, mce booten en joinen)

- Stop je MCE cd in je cdspeler en boot vanaf de cd.
-Indien je SATA/RAID of andere mass-storage drivers nodig hebt om je schijf te benaderen, moet je deze via F6 laden.
-Zodra het installatiescherm staat druk je op R (recovery console)
-Meldt je aan op je MCE installatie met een administrator account
-copy C:\WINDOWS\SYSTEM32\CONFIG\SYSTEM C:\SYSTEM
-exit
-start MCE en ga naar regedit
-Laad (Component laden in het bestandsmenu) c:\system onder een willekeurige hive(bijv HKEY_LOCAL_MACHINE), geef deze een willekeurige naam en blader naar WPA -> MedCtrUpg onder deze naam
-Verander IsLegacyMCE naar 1 en verwijder (component verwijderen in het bestandsmenu) het geladen component
-Ga weer naar je recovery console
-copy C:\SYSTEM C:\WINDOWS\SYSTEM32\CONFIG\SYSTEM
-exit
- ga naar mce en join het domein

Ik ga nog kijken of deze registrykey ook te veranderen is tijdens installatie van mce, zodat je een een unattended installatie kan maken welke ook je domein joint, hier kom ik nog op terug.

offtopic:
Het hier boven beschreven probleem met de afstandbediening klopt, het lijkt alsof sommige oem afstandsbedieningen niet te programmeren zijn, alles wat ik bij de groothandel besteld heb werkt niet, collega's met in de winkel gekochte afstandsbedieningen doen het wel.

[ Voor 71% gewijzigd door |sWORDs| op 10-08-2005 00:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jotheman

jotheman

Khad 'm net gevonden (op Google dan, maar ok) en toegepast idd, werkt prima _/-\o_

I see dead pixels...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58690

Ik zou dit bouwen:

Case : Silverstone LC-11 :P
Mobo : A-Open i915GMm-HFS moederbord (mATX, i915GM, P-M socket)
Processor : Pentium Mobile 760 (2Ghz/2MB/533)
Koeler : Zalman 6000CU (zie hier )
Hdd : WDC 250 GB S-ATA II, 7200rpm, 16Mb cache, Special Edition
Geheugen : Dane Elec PC3200 Cas 2.5 1GB (2*512)
TV Kaarten : 2 maal Win-TV PVR 250 MCE
Videokaart : Asus Extreme N6600 Silencer
Cooling : Standaard 80 mm koelers vervangen voor 2 Papst 8412 NGL koelers
T&M : Logitech Cordless Desktop MX 3100

Scherm : Iiyama C300WT LCD televisie (30"/76 cm met PC interface)

Grofweg genomen zo'n 3000 euro inclusief scherm, zonder moet je ongeveer 1300 eraf halen, maar lijkt me toch wel uber vet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spice

Spice

Anoniem: 58690 schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 00:42:
Ik zou dit bouwen:

Case : Silverstone LC-11 :P
Mobo : A-Open i915GMm-HFS moederbord (mATX, i915GM, P-M socket)
Processor : Pentium Mobile 760 (2Ghz/2MB/533)
Koeler : Zalman 6000CU (zie hier )
Hdd : WDC 250 GB S-ATA II, 7200rpm, 16Mb cache, Special Edition
Geheugen : Dane Elec PC3200 Cas 2.5 1GB (2*512)
TV Kaarten : 2 maal Win-TV PVR 250 MCE
Videokaart : Asus Extreme N6600 Silencer
Cooling : Standaard 80 mm koelers vervangen voor 2 Papst 8412 NGL koelers
T&M : Logitech Cordless Desktop MX 3100

Scherm : Iiyama C300WT LCD televisie (30"/76 cm met PC interface)

Grofweg genomen zo'n 3000 euro inclusief scherm, zonder moet je ongeveer 1300 eraf halen, maar lijkt me toch wel uber vet :P
pentium-m is totaal nutteloos, je moet toch eens daadwerkelijke specs, prestaties, wattages en kwaliteit in ogen gaan houden. Dane-elec is ook onzin, om maar niet te beginnen over de WD en de tv-kaarten. Duidelijk iemand die nog nooit een htpc heeft gebouwd >:) .

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20-05 10:45

FlyEragon

Alien Monkeys

Als je ook met wat reviews en argumenten komt weten we tenminste waarom het "onzin" is.

Hee sWord,

Aangezien ik weet dat je erg into de HTPC bent en redelijk veel uitgezocht hebt en ik veel dezelfde onderdelen als jij hebt besteld, vraag ik me af of je nog steeds bij onderstaand verhaal blijft qua componenten..

Ik weet dat je die PVR 500 onderbouwing inmiddels hebt veranderd naar 2 x 150. Ben echter benieuwd of je inmiddels betere componenten weet en hoe de stabiliteit van je systeem inmiddels is. Ook vroeg ik me af wat een VFD display voor je kan betekenen met MCE (mogelijkheid afspelen mp3 muziek zonder tv aan te zetten?) en wat die plugin van die van jou zo speciaal maakt voordoor je hem zelfs van usb naar parallel wilt ombouwen.
Als je toch een 6600 (6600 gt is er ook in agp) haalt, neem dan een met zo'n component breakout box (sommige hebben ook kabels van svhs 9 (niet te verwarren met svhs 4 zoals op je tv) naar component, dit is precies hetzelfde. Daarnaast werkt purevideo alleen met nvidia kaarten (en alleen met een 6xxx, en purevideo met acceleration alleen bij de 6600 kaarten (agp en pci exp) en 6800 pciexpress.

Beste beeld haal je dus met een 6600.

512MB PC3200 DDR (Kingston) € 65,- € 65,-

AMD Athlon 64 3000+ (S939, 1,8GHz, 512KB, Boxed) € 138,- € 138,-

Gigabyte GA-K8NF9, nForce4 (PCI-e, Sound, LAN, SATA-RAID, 1394) € 104,95 € 104,95

Hauppauge WinTV PVR-500MCE € 138,- € 138,-

Leadtek GeForce 6600 128MB (PCI-e,DVI), WinFast PX6600 TD € 125,- € 125,-

NEC ND-3520 16x (Dual-layer, Zwart) € 62,50 € 62,50

Totaal € 633,45

Ik kom met zoiets. Waarom s939, nforce4 en 6600 pci express? Omdat dit volgens mij iets goedkoper is als s754 + nforce3 en 6600GT AGP. De videokaart is iets langzamer, maar dit maakt voor mediacenter toch niet uit, de cpu iets sneller (er is geen langzamere s939). Nforce4 zou dualcore moeten ondersteunen en doordat, s939 en de pciexpress is het updaten van het systeem makkelijker.
Waarom een pvr500mce, omdat je op een gegeven moment toch wil kunnen opnemen en kijken tegelijk en iedere extra pci kaart je airflow (in de toch al hete htpc case) blokkeert. Waarom een dvd brander? Wat is nou fijner dan je opnames op een dvdtje te kunnen branden (wel even andere sonic encoders installeren) en de nec is i.m.h.o. de beste brander van dit moment.
Verder moet je ook aan het geluid denken. En nu komen we op lastige punten.

Punt1: TV is van nature stereo. DVD is bijna altijd 5.1. Media center en de nvidia codecs mixen stereo geluid niet omhoog naar 5.1. Dus als je dit wilt moet dus of je versterker/5.1 speakerset dit doen, of je geluidskaart. De enige geluidskaart die ik ken die dit dusdanig doet dat het geluid perfect blijft klinken zijn de audigy 1/2. Echter weet ik (nog) niet of deze dit ook doen bij een spdif passthrough.

Punt2: De NVIDIA codec ondersteunt niet standaard 5.1, dit alleen bij een duurdere versie, wel ondersteunt de simpelste versie spdif passthrough.

Punt3: Indien je de (meestal) realtek onboardsoundkaart gebruikt, zorg dan voor een driver versie onder de 3.6x, de versies die ik getest heb (3.60 tot en met 3.67) geven ruis zodra je van kanaal wisselt in live tv. Echter zag ik in de meuktracker dan mensen die problemen hadden van ruis met spoelen in mediaplayer sinds 3.68 geen problemen meer hadden. 3.68 zou dus ook een goede driver kunnen zijn.

Wat je dus wilt doen qua geluid is dus erg afhankelijk van je budget en wat je al hebt staan.

Voor andere lezers (ik denk dat jij de keuze van de kast wel vast hebt staan) ik heb de DIGN HV5, wat een schitterende kast is. (vind het persoonlijk de mooiste htpc kast, alleen verschrikkelijk duur, 265 euro zonder benodigde micro-atx voeding a 130 voor een stille) Verder kan ik iedereen een LCD/VFD display aanraden. Ik ben momenteel bezig een installatie van een lcd/vfddriver voor windows mce te maken voor de driver van Dave Matheny. Misschien dat ik morgen nog wat foto's toevoeg van display en kast.

Verder moet je proberen je pc zo stil mogelijk te krijgen. De fans op videokaarten en chipset zijn over het algemeen heel erg luid, deze zouden door passieve koelingen vervangen kunnen worden. (nadeel, ik heb nog geen passieve koelingen voor de 6600 gevonden en je garantie vervalt) In de meeste htpc kasten zitten kleiner koelers die meer herrie maken. Tip: neem er twee en twee weerstanden. Het geluid van twee fans op 7 volt is duidelijk minder dan 1 op 12, terwijl de airflow zo goed als gelijk blijft. Zorg dat er altijd minimaal 1 systeem fan in je htpc case zit, anders loopt je temperatuur echt gigantisch op. Verder zijn en nog dempende matten te installeren in de DIGN HV5, waar ik binnenkort mee ga experimenteren. Ik vrees voor erg hoge temperaturen, maar kom hier nog wel op terug.

Anoniem: 58690

Spice schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 01:25:
[...]

pentium-m is totaal nutteloos, je moet toch eens daadwerkelijke specs, prestaties, wattages en kwaliteit in ogen gaan houden. Dane-elec is ook onzin, om maar niet te beginnen over de WD en de tv-kaarten. Duidelijk iemand die nog nooit een htpc heeft gebouwd >:) .
Meer ervaring dan jij ooit zult hebben, mijn computershop doet dat namelijk en ik modificeer deze nog een beetje met de Papst koelers en 6000CU die je overigens met wat tweaks kan monteren, standaard zou je het echt niet voor elkaar krijgen en bovendien zou deze HTPC ongeloofelijk stil zijn :P
De PVR 250 MCE is een afgeleide van de 350 afgezien van de radio optie en bovendien heb ik zelf de 350, dus ik weet echt wel dat die twee kaarten het goed zullen doen en dat ik met de 1 kan kijken terwijl de ander opneemt of bijde opnemen en met 1 kijken.
En waarom denk je dat die N6600 Silencer erin zou zitten?
Zit alleen een koelblok op dus ook deze zou geen herrie maken.
De Pentium M 760 is een 2GHZ processor, waarom zou ik meer dan 2GHZ nodig hebben?
Bovendien is deze mobile qua warmte ontwikkeling stukken minder dan alle processors die ik voorbij heb zien komen.
Dane Elec geheugen is best goed, ik zou niet weten waarom ik een super snelle Hyper-X Kingston module erin zou moeten hangen, mijn P4 is er ook mee uitgevoerd en dat geheugen is snel zat en stabiel.

Afgezien van de modificaties die ik zelf maak, dus de TV kaarten, de vga kaart (het mobo heeft onboard video) en de koelers zou ik wel eens willen weten waarom jij tegeover zo'n 10 a 15 mensen wil zeggen waarom zij geen verstand hebben van een HTPC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M55
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

M55

Anoniem: 58690 schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 20:07:
[...]

Meer ervaring dan jij ooit zult hebben, mijn computershop doet dat namelijk en ik modificeer deze nog een beetje met de Papst koelers en 6000CU die je overigens met wat tweaks kan monteren, standaard zou je het echt niet voor elkaar krijgen en bovendien zou deze HTPC ongeloofelijk stil zijn :P
De PVR 250 MCE is een afgeleide van de 350 afgezien van de radio optie en bovendien heb ik zelf de 350, dus ik weet echt wel dat die twee kaarten het goed zullen doen en dat ik met de 1 kan kijken terwijl de ander opneemt of bijde opnemen en met 1 kijken.
En waarom denk je dat die N6600 Silencer erin zou zitten?
Zit alleen een koelblok op dus ook deze zou geen herrie maken.
De Pentium M 760 is een 2GHZ processor, waarom zou ik meer dan 2GHZ nodig hebben?
Bovendien is deze mobile qua warmte ontwikkeling stukken minder dan alle processors die ik voorbij heb zien komen.
Dane Elec geheugen is best goed, ik zou niet weten waarom ik een super snelle Hyper-X Kingston module erin zou moeten hangen, mijn P4 is er ook mee uitgevoerd en dat geheugen is snel zat en stabiel.

Afgezien van de modificaties die ik zelf maak, dus de TV kaarten, de vga kaart (het mobo heeft onboard video) en de koelers zou ik wel eens willen weten waarom jij tegeover zo'n 10 a 15 mensen wil zeggen waarom zij geen verstand hebben van een HTPC?
Ik zou in elk geval die 2x 250 omwisselen voor 1x 500 Hauppauge, dat is al een dubbel PVR-150 tuner, zijn nieuwer en betere kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Weet er iemand of het mogelijk is de cordless desktop (keyb+mouse) receivers te verwerken in een htpc case?
M55 schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 20:18:
Ik zou in elk geval die 2x 250 omwisselen voor 1x 500 Hauppauge, dat is al een dubbel PVR-150 tuner, zijn nieuwer en betere kwaliteit.
Waarom geen 2 x 150 dan? Net zo duur uiteindelijk maar minder last van storing. (Volgens sommigen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spice

Spice

Meer ervaring dan jij ooit zult hebben, mijn computershop doet dat namelijk en ik modificeer deze nog een beetje met de Papst koelers en 6000CU die je overigens met wat tweaks kan monteren, standaard zou je het echt niet voor elkaar krijgen en bovendien zou deze HTPC ongeloofelijk stil zijn
Dat zegt mij niks en jij kent mij bovendien niet.
1)Omdat ik verstand van zaken heb. Er wordt al door anderen aangegeven dat een hp 250 niet een goede keuze is. HP (hauppauge) is zowiezo niet de beste tv-kaart, is alleen goed verkrijgbaar in Nederland en heeft ergens een naam op gebouwd, dit zegt niks over de kwaliteit van het product en de ondersteuning (kijk maar een op xpmce.nl)
2) Die papsts zijn leuk maar verplaatsen totaal geen lucht ik denk dat de standaard fans van silverstone evenveel lucht op 5 volt verplaatsen en ook rondom de 12db zullen zitten.
3) pentium-m, duur voor de geboden prestaties, een amd venice 3000 is sneller en verbruikt ook weinig stroom en is dus makkelijk te koelen vooral cool en Quiet is een handige functie van deze cpu zelf met het goedkope alu boxed blok hoor je de fan niet in combinatie met de juiste software. Iets ander koelblokje en nog meer stilte en goedkoper dan de zalman als die al in de kast past.
4) dane-elec in zo'n systeem hoef je niet een merk te nemen oem is goed zat, wordt toch niet overgeklokt itt wat jij denkt ga ik goedkoper zitten.
5) De grootste grap als jij die aopen in de silverstone krijgt, krijg jij voor altijd van mij gelijk en bied ik mijn excuus aan, wil dan wel graag den pic zien >:) .
De speciale versie van de wd ken ik niet, nog niet in mijn handen gehad, alle gerenomeerde bouwers van stille pc's gebruiken samsung. I rest my case.
Tot die tijd durf ik tegen honderden mensen dat ze geen htpc kunnen bouwen.
Dus ik w8 op je pic met mobo in de kast met de zalman koeler tot die tijd ga ik verder niet op jouw reacties in.
Als je ook met wat reviews en argumenten komt weten we tenminste waarom het "onzin" is.
Dat is een goede opmerking. Ik doe dat niet omdat je dat zelf uit kan vogelen en omdat ik daar geen tijd voor heb.
Als je dat niet goed genoeg vindt dan negeer je mijn opmerking. Ik ben niet lief en aardig, ik deel mijn kennis op GoT (en andere fora). Dat doe ik omdat ik wil helpen, als je de manier niet aanstaat, negeer me zoals eerder vermeld. Mocht je me vertrouwen dan is het gemakkelijk mijn advies is goed, gebaseerd op heel veel kennis, onderzoek en ervaring. That's it, ik lig er verder geen seconde wakker van.

[ Voor 17% gewijzigd door Spice op 13-08-2005 01:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Anoniem: 86316 schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 19:37:
Hee sWord,

Aangezien ik weet dat je erg into de HTPC bent en redelijk veel uitgezocht hebt en ik veel dezelfde onderdelen als jij hebt besteld, vraag ik me af of je nog steeds bij onderstaand verhaal blijft qua componenten..

Ik weet dat je die PVR 500 onderbouwing inmiddels hebt veranderd naar 2 x 150. Ben echter benieuwd of je inmiddels betere componenten weet en hoe de stabiliteit van je systeem inmiddels is. Ook vroeg ik me af wat een VFD display voor je kan betekenen met MCE (mogelijkheid afspelen mp3 muziek zonder tv aan te zetten?) en wat die plugin van die van jou zo speciaal maakt voordoor je hem zelfs van usb naar parallel wilt ombouwen.

[...]
Woops, topic ff niet in de gaten gehouden. Sorry.
Qua componenten blijf ik er zeker bij. (ik ben namelijk al tijden onderdelen aan het swappen om tot mijn ideale mce machine te komen) VFD in mce is leuk, nothing more nothing less. Je kunt dus niet mp3's afspelen zonder tv aan. Hij geeft namelijk alleen de huidige mp3 aan. (je zou wel een standaard playlist kunnen maken, op je music button en play drukken na booten, maar dat heeft niets met je vfd te maken) De plugin is niet van mij maar van Dave Matheny en daar kan ik goed mee overweg (vaker dingen mee gedaan) tevens krijg ik de source van mijn favo plugin (My movies van binnerup) zodat ik ook weer een frontview plugin kan maken voor My movies. (deze heb ik al bijna klaar, samen met een burn movie optie) Tevens was toen ik de kast kocht frontview de enige echt goedwerkende vfd plugin. (waarschijnlijk nog steeds, echter heb ik al tijden de concurrentie niet meer bekeken. De vfd in de DIGN is een middelmatige vfd, slechts leesbaar tot 2,5 meter. Ik zit er dan ook over te denken het te vervangen door eentje van Crystalfontz (USB).

Wat wordt nu je final set dan?

[ Voor 3% gewijzigd door |sWORDs| op 13-08-2005 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Spice schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 00:38:
[...]

[...]

1)Omdat ik verstand van zaken heb. Er wordt al door anderen aangegeven dat een hp 250 niet een goede keuze is. HP (hauppauge) is zowiezo niet de beste tv-kaart, is alleen goed verkrijgbaar in Nederland en heeft ergens een naam op gebouwd, dit zegt niks over de kwaliteit van het product en de ondersteuning (kijk maar een op xpmce.nl)
2) Die papsts zijn leuk maar verplaatsen totaal geen lucht ik denk dat de standaard fans van silverstone evenveel lucht op 5 volt verplaatsen en ook rondom de 12db zullen zitten.
3) pentium-m, duur voor de geboden prestaties, een amd venice 3000 is sneller en verbruikt ook weinig stroom en is dus makkelijk te koelen vooral cool en Quiet is een handige functie van deze cpu zelf met het goedkope alu boxed blok hoor je de fan niet in combinatie met de juiste software. Iets ander koelblokje en nog meer stilte en goedkoper dan de zalman als die al in de kast past.
4) dane-elec in zo'n systeem hoef je niet een merk te nemen oem is goed zat, wordt toch niet overgeklokt itt wat jij denk ga ik goedkoper zitten.
5) De grootste grap als jij die aopen in de silverstone krijgt, krijg jij voor altijd van mij gelijk en bied ik mijn excuus aan, wil dan wel graag den pic zien >:) .
De speciale versie van de wd ken ik niet, nog niet in mijn handen gehad, alle gerenomeerde bouwers van stille pc's gebruiken samsung. I rest my case.
Dus ik w8 op je pic met mobo in de kast met de zalman koeler tot die tijd ga ik verder niet op jouw reacties in.

[...]

Dat is een goede opmerking. Ik doe dat niet omdat je dat zelf uit kan vogelen en omdat ik daar geen tijd voor hrb.
Als je dat niet goed genoeg vindt dan negeer je mijn opmerking. Ik ben niet lief en aardig, ik deel mijn kennis op GoT (en andere fora). Dat doe ik omdat ik wil helpen, als je de manier niet aanstaat, negeer me zoals eerder vermeld. Mocht je me vertrouwen dan is het gemakkelijk mijn advies is goed, gebaseerd op heel veel kennis, onderzoek en ervaring. That's it, ik lig er verder geen seconde wakker van.
1 Dat hauppauge geen goede kaarten maakt is onzin. Kaarten zijn gewoon prima. Een 250 mce heeft overigens niet zoals je zegt geen radio, maar wel radio. Een 250 mce is niet slechter/beter dan een amity, heeft alleen een apparte audio chip en is duurder. En de 250mce is nooit in Nederland verkocht, aangezien geen enkele wikel/groothandel het minimale aantal dacht te halen. (bron over 250mce - hauppauge in een persoonlijk gesprek tijdens mce presentatie voor oems)
2 Als je toch in een pc shop werkt kun je natuurlijk even kijken wat het stilste is.
3 Ook ik vind pentium-m veel te duur voor het kleine beetje wattage verschil.
4 Ik zou wel voor merk geheugen gaan. Veel lockups en crashes komen door slecht geheugen.
WD SE is idd erg stil (heb er hier ook twee)

[ Voor 5% gewijzigd door |sWORDs| op 13-08-2005 01:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jotheman

jotheman

Spice schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 00:38:
[...]

[...]

4) dane-elec in zo'n systeem hoef je niet een merk te nemen oem is goed zat, wordt toch niet overgeklokt itt wat jij denkt ga ik goedkoper zitten.

[...]

Dat is een goede opmerking. Ik doe dat niet omdat je dat zelf uit kan vogelen en omdat ik daar geen tijd voor heb.
Zoweej, doe anders ff uit de hoogte ofzo, je bent niet alwetend ofzo hoor. :X
Ieder heeft z'n eigen redenen om een HTPC te bouwen zoals ie wilt. Hij heeft dan ook goede punten, Pentium M is koel als platform dus qua koeling minder veeleisend. Dane-Elec maakt tegenwoordig zich betrouwenswaardig geheugen waar je zeker van op aan kunt, ik zou zelf ook kiezen voor iets goedkopers, maar ieder z'n ding...
Dat jij alleen Samsung schijven gebruikt betekent niet "dat dat de beste zijn", je bent erg narrowminded moet ik zeggen, wellicht wegen prestatie of andere voordelen op tegen die ene extra decibel die een andere schijf misschien meer maakt aan "herrie". Als laatste nog Papst: Je zweert bij Samsung schijven voor stilte en toch wanneer deze HTPC-bouwer de stilste fans op de markt gebruikt kraak je 'm af? Apart... spreek je jezelf toch een beetje tegen he :P

Doe voor de lol 's ff net alsof je een open mind hebt over dit soort dingen, dan respecteren mensen je mening ook meer (of uberhaupt zelfs). Ik (en ik vrees velen met mij) kan niet goed tegen betweters, even niet doen alsof je de beste HTPC-bouwer van 't wilde westen bent zou nog wel eens positief uit kunnen pakken.
Niet meteen mensen afkraken maar komen met commentaar en goede beargumentatie zonder iemand de grond in te boren wordt over 't algemeen meer gewaardeerd.

Dat wilde ik ff kwijt, maakt me verder ook niet zo heel veel uit of je 't van me aanneemt of niet, maar 't kan je leven wat gemakkelijker maken in de omgang met mensen.

I see dead pixels...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Helemaal mee eens. Je moet altijd open staan voor andermans ervaringen.
sWORDs schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 01:11:
[...]
De vfd in de DIGN is een middelmatige vfd, slechts leesbaar tot 2,5 meter. Ik zit er dan ook over te denken het te vervangen door eentje van Crystalfontz (USB).

Wat wordt nu je final set dan?
Jammer van dat display, maar denk dat je niet veel beter krijgt in soortgelijke kasten. Meer een leuke wannahave dus.

Wat ik reeds besteld heb:
- Proc: AMD Athlon 3000+ Venice
- CPUkoeling: Zalman 7000B-AlCu (Hoop dat ie past in de kast.. ervaring??)
- MB: Asus A8N-E (Alles zit erop wat ik zoek, jammer van de koeler echter, maar komt goed)
- Voeding: Animo 320 Watt <16dB
- HD: Samsung SP2504C (250Gb)
- DVD: Nec 3540 black (Hoop dat ie past, las ergens dat je een LG zou moeten hebben die ook nog eens erg stil was.. hoe zit het btw met de knoppen op het frontje met doorverbinden)

Wat nog komen gaat:
- Kast: Uneed Dine HV5
- Video: Asus GeForce6600 Silencer (ivm HDTV, PureVideo, 3D etc)
- Tv: 2 x HP 150 of 1 x HP 500 (Ben er nog steeds niet uit ivm airflow in de kast)
- Geheugen: 2 x 256 mb dualchannel (Meer niet nodig, merk en CL nog uitzoeken i.c.m. moederboard)
- MCE remote control (hoop dat ik er los aan kan komen en het liefst dus aan een goeie ;) )
- Cordless desktop (Uitzoeken afstand ca. 4/4,5 meter en mogelijkheid inbouw reciever --> IR?)

Totaal zou ik voor ca. 1000 euro klaar moeten zijn. Mooi systeempje zeg ik zelf na een hoop reviews.
Daarbij kan ik natuurlijk altijd het een en ander nog aanpassen.
Er zouden nog wat kleine dingetjes bij kunnen komen zoals:
- Case fan (voldoende flow en stil om het totaal op 2 te brengen 1xin 1xuit)
- MB fan vervangen door NB-fan van bv. zalman (kost ook geen drol, weet alleen niet of het voldoende koelt)
- Geluiddempende matten indien echt noodzakelijk. (Zit op 4 meter afstand en de kast staat in een tvmeubel)

:O

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 86316 op 13-08-2005 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Anoniem: 86316 schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 11:18:
Helemaal mee eens. Je moet altijd open staan voor andermans ervaringen.

[...]

Jammer van dat display, maar denk dat je niet veel beter krijgt in soortgelijke kasten. Meer een leuke wannahave dus.

Wat ik reeds besteld heb:
- Proc: AMD Athlon 3000+ Venice
- CPUkoeling: Zalman 7000B-AlCu (Hoop dat ie past in de kast.. ervaring??)
- MB: Asus A8N-E (Alles zit erop wat ik zoek, jammer van de koeler echter, maar komt goed)
- Voeding: Animo 320 Watt <16dB
- HD: Samsung SP2504C (250Gb)
- DVD: Nec 3540 black (Hoop dat ie past, las ergens dat je een LG zou moeten hebben die ook nog eens erg stil was.. hoe zit het btw met de knoppen op het frontje met doorverbinden)

Wat nog komen gaat:
- Kast: Uneed Dine HV5
- Video: Asus GeForce6600 Silencer (ivm HDTV, PureVideo, 3D etc)
- Tv: 2 x HP 150 of 1 x HP 500 (Ben er nog steeds niet uit ivm airflow in de kast)
- Geheugen: 2 x 256 mb dualchannel (Meer niet nodig, merk en CL nog uitzoeken i.c.m. moederboard)
- MCE remote control (hoop dat ik er los aan kan komen en het liefst dus aan een goeie ;) )
- Cordless desktop (Uitzoeken afstand ca. 4/4,5 meter en mogelijkheid inbouw reciever --> IR?)

Totaal zou ik voor ca. 1000 euro klaar moeten zijn. Mooi systeempje zeg ik zelf na een hoop reviews.
Daarbij kan ik natuurlijk altijd het een en ander nog aanpassen.
Er zouden nog wat kleine dingetjes bij kunnen komen zoals:
- Case fan (voldoende flow en stil om het totaal op 2 te brengen 1xin 1xuit)
- MB fan vervangen door NB-fan van bv. zalman (kost ook geen drol, weet alleen niet of het voldoende koelt)
- Geluiddempende matten indien echt noodzakelijk. (Zit op 4 meter afstand en de kast staat in een tvmeubel)

:O
Die nec past (heb zelf een 3500 er in) je moet alleen het randje van je lade en voorste plastic van cdrom eraf halen (click systeem). Voor air flow maakt 2x 150 niets uit, de pci sloten zitten links waar toch al geen airflow is. De in en outtake fan zitten naast de psu welke helemaal rechts zit.
Koeling van de zalman NB fan is perfect, minimaal dezelfde temperatuur als de standaard fan. Met zaken als geluidsdempende matten kun je het beste wachten tot je alles al hebt, kun je zelf beoordelen of het noodzakelijk is. Ik hoop dat je tv meubel 55 cm of dieper is. Vanwaar trouwens die cordless desktop? Ik doe alles via remote desktop qua configuratie. Die zalman cpu koeler past in de kast (heb zelf de 7000B-cu), zou alleen geen al-cu maar cu nemen.

Wat ga je aan speakers gebruiken? Losse versterker, pc speakers tv speakers??? Digitaal of analoog? Welke mpeg decoder?

[ Voor 4% gewijzigd door |sWORDs| op 13-08-2005 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

sWORDs schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 13:12:
[...]

Die nec past (heb zelf een 3500 er in) je moet alleen het randje van je lade en voorste plastic van cdrom eraf halen (click systeem). Voor air flow maakt 2x 150 niets uit, de pci sloten zitten links waar toch al geen airflow is. De in en outtake fan zitten naast de psu welke helemaal rechts zit.
Koeling van de zalman NB fan is perfect, minimaal dezelfde temperatuur als de standaard fan. Met zaken als geluidsdempende matten kun je het beste wachten tot je alles al hebt, kun je zelf beoordelen of het noodzakelijk is. Ik hoop dat je tv meubel 55 cm of dieper is. Vanwaar trouwens die cordless desktop? Ik doe alles via remote desktop qua configuratie. Die zalman cpu koeler past in de kast (heb zelf de 7000B-cu), zou alleen geen al-cu maar cu nemen.

Wat ga je aan speakers gebruiken? Losse versterker, pc speakers tv speakers??? Digitaal of analoog? Welke mpeg decoder?
Ik zie alleen passieve koelingen van zalman voor de NB:
http://www.zalman.co.kr/eng/product/code_list.asp?code=014

Verder ben ik van plan bij de meest linkse casefane een metale strip te maken die de flow "afbuigt" naar links (richting pci kaarten) en zo de airflow beter maakt door de kast. Ik weet niet of de standaard fan stil genoeg is, anders wordt die ook nog vervangen. Met de matten wacht ik inderdaad even het resultaat af.
Mijn tv-meubel is voor breedbeeld tv's (die komt er niet maar goed :*) -> lcd) en is 50 cm diep. De kast zelf is al 45 cm inderdaad, en daar komt aan de achterkant dan dus nog wat aan kabels bij. Misschien dat ik die overgebleven 2,5-5 cm op kan vangen door een gat in de achterkant te maken. Anders komt ie er gewoon boven op te staan. (ook weer beter voor de flow en daar is ie mooi en duur genoeg voor :7 )

Ik heb mn zalman bestelling inmiddels omgezet naar de 7000B-cu. :*) Misschien dat het inderdaad nog wat scheelt in temperatuur.

Ben van plan er een goede versterker met grotere speakers (en wat kleine surrounds) te gaan kopen. Hier heb ik alleen nog geen oplossing voor. Moet niet te duur worden (max ca. 600 euro) en toch goed geluid. Dus niet van dat mini-speakertjes geneuzel. Ben van die mega philips boxen en versterker uit de jaren 0 gewend.. en daar komt een goed geluid uit! Dus als je daar nog een tip voor hebt... B) Er moet in ieder geval een optische ingang opzitten. (Zit dus ook op dat asus moederboard :) coax én licht). En w.b.t. die MPEG decoder.. ik weet eerlijk gezegd niet eens wat het inhoudt. :|

Oja.. de remote desktop --> wil wel een beetje kunnen internetten en gamen natuurlijk achter dit ding! Dus ik moet een goeie wireless hebben die ver genoeg gaat.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 86316 op 13-08-2005 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jotheman

jotheman

Dik systeem Bas, mooi spul :)
Volgens mij is dat trouwens een beetje standaardprobleem bij HTPC's, de warmte... Vooral aangezien ze vaak in steromeubels komen of ergens worden weggestopt. Ik kon met 't warme weer (lang laaaaang geleden aan 't begin van de vakantie) m'n hokkietokkie HTPC-kastje niet dicht laten, ging ie rebooten af en toe omdat ie te warm werd :(
Ik hoop dat 't met een Silverstone (met betere airflow, die hokkietokkie... Casetek volgens mij had de airflow van 'n betonnen muur zegmaar) beter gaat, want die kast open hebben is natuurlijk ook niet de bedoeling. Valt me trouwens nog tegen wat zo'n TV-kaart nog warm wordt.. en dan 'n videokaart like 4 cm. erlangs, best klote om dat goed te koelen...
Ik persoonlijk vind 'n draadloos setje erbij ook wel handig, kun je evt. nog een beetje gamen op afstand ofzo als je zin hebt, je weet nooit. :)
Voor 't geluid zou ik gewoon 'n goedkoop geluidskaartje (of je onboard zoals je zegt) gebruiken en digitaal aansluiten. Een 5.1 receiver hoeft (al helemaal 2e hands) helemaal niet zo duur te zijn, en heb je wel meteen dts en DD voor DVD's evt. Speakers kun je later nog altijd upgraden en evt. de receiver ook...

Aan wat voor draadloos setje denk jij? Want ik ben me ook 'n beetje aan 't oriënteren, maar die goedkopere hebben vaak weinig bereik of dat je slechts 1 knop tegelijk in kan drukken ofzo, dat suckt ook weer. En ik wel er niet like >100euro voor uit gaan geven.

I see dead pixels...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

jotheman schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 16:32:
Dik systeem Bas, mooi spul :)
Volgens mij is dat trouwens een beetje standaardprobleem bij HTPC's, de warmte... Vooral aangezien ze vaak in steromeubels komen of ergens worden weggestopt. Ik kon met 't warme weer (lang laaaaang geleden aan 't begin van de vakantie) m'n hokkietokkie HTPC-kastje niet dicht laten, ging ie rebooten af en toe omdat ie te warm werd :(
Ik hoop dat 't met een Silverstone (met betere airflow, die hokkietokkie... Casetek volgens mij had de airflow van 'n betonnen muur zegmaar) beter gaat, want die kast open hebben is natuurlijk ook niet de bedoeling. Valt me trouwens nog tegen wat zo'n TV-kaart nog warm wordt.. en dan 'n videokaart like 4 cm. erlangs, best klote om dat goed te koelen...
Ik persoonlijk vind 'n draadloos setje erbij ook wel handig, kun je evt. nog een beetje gamen op afstand ofzo als je zin hebt, je weet nooit. :)
Voor 't geluid zou ik gewoon 'n goedkoop geluidskaartje (of je onboard zoals je zegt) gebruiken en digitaal aansluiten. Een 5.1 receiver hoeft (al helemaal 2e hands) helemaal niet zo duur te zijn, en heb je wel meteen dts en DD voor DVD's evt. Speakers kun je later nog altijd upgraden en evt. de receiver ook...

Aan wat voor draadloos setje denk jij? Want ik ben me ook 'n beetje aan 't oriënteren, maar die goedkopere hebben vaak weinig bereik of dat je slechts 1 knop tegelijk in kan drukken ofzo, dat suckt ook weer. En ik wel er niet like >100euro voor uit gaan geven.
Dit haal ik van een forum af:

Tip: als je al een toetsenbord/muis wilt gebruiken (dat hoeft immers niet), gebruik een een draadloos toetsenbord incl. trackerball, bijvoorbeeld van BTC of Sejin:, te koop bij: ISL/Venlo: Sejin SPR-5096WT toetsenbord voor € 69,-: toetsenbord + trackball, infra-rood: werkt prima onder MCE (en ook binnen de BIOS, etc. : immers zijn er geen speciale software drivers nodig hiervoor). Kijk maar 'ns hier: http://www.sejin.com/deta...38&child_id=46&page_id=14

Ik heb me er nog niet in verdiept, maar misschien is zo'n IR setje wel iets. Ik zou het graag via die IR-receiver in de kast willen laten ontvangen.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 86316 op 13-08-2005 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Trouwens sWord,

Jij zei dat de remote voor MCE ook nog uitmaakte.

Bij een computerzaak bij mij in de buurt hebben ze de volgende 3 modellen:
* Microsoft Remote Control With Receiver. Dutch Layout
* Microsoft Remote for Windows XP Media Center Edition 2005 NL
* Philips Afstandsbediening + IR Ontvanger voor Mediacenter

De vraag dus... welke? Ik ga edition 2005 erop zetten.. dus optie 2 lijkt me wel iets. Je kunt ze trouwens vinden op www.zercom.nl en dan bij invoerapparaten->afstandsbedieningen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Anoniem: 86316 schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 15:32:
[...]

Ik zie alleen passieve koelingen van zalman voor de NB:
http://www.zalman.co.kr/eng/product/code_list.asp?code=014

Verder ben ik van plan bij de meest linkse casefane een metale strip te maken die de flow "afbuigt" naar links (richting pci kaarten) en zo de airflow beter maakt door de kast. Ik weet niet of de standaard fan stil genoeg is, anders wordt die ook nog vervangen. Met de matten wacht ik inderdaad even het resultaat af.
Mijn tv-meubel is voor breedbeeld tv's (die komt er niet maar goed :*) -> lcd) en is 50 cm diep. De kast zelf is al 45 cm inderdaad, en daar komt aan de achterkant dan dus nog wat aan kabels bij. Misschien dat ik die overgebleven 2,5-5 cm op kan vangen door een gat in de achterkant te maken. Anders komt ie er gewoon boven op te staan. (ook weer beter voor de flow en daar is ie mooi en duur genoeg voor :7 )

Ik heb mn zalman bestelling inmiddels omgezet naar de 7000B-cu. :*) Misschien dat het inderdaad nog wat scheelt in temperatuur.

Ben van plan er een goede versterker met grotere speakers (en wat kleine surrounds) te gaan kopen. Hier heb ik alleen nog geen oplossing voor. Moet niet te duur worden (max ca. 600 euro) en toch goed geluid. Dus niet van dat mini-speakertjes geneuzel. Ben van die mega philips boxen en versterker uit de jaren 0 gewend.. en daar komt een goed geluid uit! Dus als je daar nog een tip voor hebt... B) Er moet in ieder geval een optische ingang opzitten. (Zit dus ook op dat asus moederboard :) coax én licht). En w.b.t. die MPEG decoder.. ik weet eerlijk gezegd niet eens wat het inhoudt. :|

Oja.. de remote desktop --> wil wel een beetje kunnen internetten en gamen natuurlijk achter dit ding! Dus ik moet een goeie wireless hebben die ver genoeg gaat.
Mijn ervaring met de onboard realtek is niet al te best, zou dan ook echt een kaart met een via envy chip aanraden (bijv terratec aureon space). Max 600 euro en goed geluid is dan wel erg persoonlijk. IK (let op de hoofdletters, hier volgt MIJN PERSOONLIJKE MENING en NOFI) denk dat 600 euro en goed geluid niet mogelijk is. Ik zou dus i.e.g. voor iets tweedehands gaan met zo'n budget.

Zoiets misschien
Versterker
Luidsprekers

Bij media center heb je nog een software dvd decoder nog en als je PureVideo wil kunnen benutten moet je de PureVideo DVD decoder hebben. Deze is er in 3 uitvoeren, als je alleen de spdif uitgang wilt gebruiken is de Bronze uitvoering zat (geeft digitaal 5.1 en DTS). Voor analoog 5.1 zonder DTS is er Silver. En analoog met 5.1 en DTS is er Platinum. Respectievelijk 20, 30 en 50 dollar.
http://store.nvidia.com/

[ Voor 8% gewijzigd door |sWORDs| op 13-08-2005 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faust
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-02-2022
Ik ben lui, dat geef ik toe.

Een eis die ik stel aan een HTPC, is dat hij mooi uitziet. Niet zo'n lelijk ding wat je niet in je woonkamer wil.

Een andere eis is dat hij in 10 sec 100% klaar moet zijn om op te nemen.
En hij mag NOOIT vasthangen.

Verder moet hij aan al jouw (TS) eisen voldoen.

Bestaat zo'n HTPC?

Jep. Alleen kan er geen office op, en hij kan niet crashen/virussen ontvangen.

http://www.psx.sony.co.jp/

nog een foto: http://www.presen.co.jp/EVENT/EVE/EVE-109/PSX.jpg

een mooiere 'htpc' bestaat niet, als ik het fout heb; post een foto.

Hij heeft een digitale satteliettuner aan boord,
echte high-end geluids- en videouitgangen,
de beste scart die er bestaat (kan geen enkele videokaart tegenop),
je hebt een superieure afstandsbediening erbij,
je kan er voor vermaak PlayStation2 generatie spellen op spelen.

De Hdd is 250GB, je kan er alle geheugenkaarten instoppen, en die content (filmpjes, mp3's) afspelen of opslaan.

Ook is de interface (XMB) superieur aan elke windows MC versie.

Uiteraard kan je ook gewone TV opnemen, en je kan alles op DVD's opslaan.

Divx kan je geloof ik ook afspelen. En hij heeft een ethernetpoort, dus hoogstwaarschijnlijk kan je ook vanalles streamen.

En dvd's kijken.

Alles kost rond de 400 euro, duur, dat weet ik. Maar kijk naar de kwaliteit van de componenten/onderdelen en je zit dat dit veel goedkoper is dan zo'n 'echte' HTPC.

Wat denk je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim_R
Die Asus Extreme N6600 Silencer/128, heeft die eigenlijk ook component output? Ik kan dat namelijk nergens vinden...
Is er btw een 6600 Non-GT met component output en passieve koeling? Ik wou eerst de X300 van Club3d aanschaffen, die heeft wel component out en is ook passief gekoeld, maar ik lees hier nu dat je met een 6600 beter beeld krijgt, dus... Mijn Sony LCD-TV heeft alleen component-in, scart, s-video en composiet, geen VGA of DVI helaas. Vandaar de vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

De gf6 kaarten van Asus die ik in handen heb gehad hadden allemaal alleen svideo/composiet tvout.

Leadtek en point of view zijn de enige kaarten die ik kende met component. Maar een google tochtje leverde ook de volgende kaarten op:

Hmm passief en component en klein (dus ook voor low profile)
AOpen Aeolus 6600-DV128LP
Afbeeldingslocatie: http://www.hardware.info/images/reviews/000590-02.jpg

passief en component:
MSI NX6600-VTD256EH

Maar als ik die apen combineer met de ahanix mce301(heeft al een voeding)
Afbeeldingslocatie: http://www.ahanix.com/images/Upload/Gallery/26_l_20056171841397110988234.jpg
En er een gaatje in boor waar die lpt kabel door gaat.

Twee lowprofile pvr150's
Afbeeldingslocatie: http://www.pcalchemy.com/images/hauppauge/pvr150mce-lp/pvr150mce-lp-144x108.jpg

Een msi RS 480 M 2-IL
Afbeeldingslocatie: http://www.azerty.nl/files/2978.jpg

Een audiotrack 192 LP
Afbeeldingslocatie: http://www.audiotrak.de/images/gallery/prodigy71lt.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.audiotrak.de/images/gallery/prodigy71ltbracket-ba.jpg

Een venice 3000+, 2x 512 PC3200, een samsung of wd se schijf, een stille brander en een mce nl retail remote. Dan is dat wat ik de ideale mce pc zou noemen. Klein stil en snel, met ultiem geluid en beeld. En exact 1000 euro indien de aopen 125 euro gaat kosten. (schatting) Dan nog 25 (decoder), 10 (vfd plugin) en 100 (Windows XP Media Center), waarmee je voor 1135 klaar zou zijn. Indien je tv geen component/dvi of vga, maar wel rgb scart heeft dan komt er nog de component naar rgb scart converter a 105 euro bij. De processor koeler is het enige wat ontbreekt, zo op de plaatjes te zien zou een zalman 7000b-CU moeten passen, maar ik zou er geen geld op durven te zetten. Dempende matten met al die passieve onderdelen in een kleine kast zou ik ook niet aandurven.

[ Voor 138% gewijzigd door |sWORDs| op 14-08-2005 00:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jotheman

jotheman

Ligt 't aan mij of die "component-uitgang" gewoon een opgesplitste (misschien iets uitgebreidere) s-video tv-out...?
Mooi kastje btw, geen poespas, gewoon strak recht-toe-recht-aan ontwerp maar wel degelijk :)

I see dead pixels...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

jotheman schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 00:38:
Ligt 't aan mij of die "component-uitgang" gewoon een opgesplitste (misschien iets uitgebreidere) s-video tv-out...?
Mooi kastje btw, geen poespas, gewoon strak recht-toe-recht-aan ontwerp maar wel degelijk :)
Dat ligt aan jou ;)

Svideo is maar 4 pinnen, composiet gaat over twee dezelfde pinnen, dus de andere 5 pinnen zijn van de component uitgang en deze zal er dus eentje van de svideo lenen.

D-vine = Dign. Uneed maakte de kasten voor Ahanix, deze kregen bonje en sindsdien zijn er twee HV5 kasten, die van Ahanix (D-vine) en die van Uneed (Dign). In Nederland was altijd al de Uneed versie, aangezien Ahanix eerst nog niet in NL leverde. De hierbovenstaande mce301 is van Ahanix.

Deze kast is maar ongeveer 27x25x10 cm.

[ Voor 40% gewijzigd door |sWORDs| op 14-08-2005 00:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Anoniem: 86316 schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 18:36:
Trouwens sWord,

Jij zei dat de remote voor MCE ook nog uitmaakte.

Bij een computerzaak bij mij in de buurt hebben ze de volgende 3 modellen:
* Microsoft Remote Control With Receiver. Dutch Layout
* Microsoft Remote for Windows XP Media Center Edition 2005 NL
* Philips Afstandsbediening + IR Ontvanger voor Mediacenter

De vraag dus... welke? Ik ga edition 2005 erop zetten.. dus optie 2 lijkt me wel iets. Je kunt ze trouwens vinden op www.zercom.nl en dan bij invoerapparaten->afstandsbedieningen.
Je moet gewoon er langs gegaan ze bekijken en de nederlandse met twee power knoppen (tv en pc) bovenaan en een teletekst knop ergens onderaan nemen (dit is de Nederlandse Retail 2005 afstandbediening waarvan de tv power en volume knop programmeerbaar zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

sWORDs schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 00:55:
[...]

Je moet gewoon er langs gegaan ze bekijken en de nederlandse met twee power knoppen (tv en pc) bovenaan en een teletekst knop ergens onderaan nemen (dit is de Nederlandse Retail 2005 afstandbediening waarvan de tv power en volume knop programmeerbaar zijn).
Waarschijnlijk hebben ze die niet op voorraad.. wordt dus moeilijk.

W.b.t. die versterker + speakers; waarschijnlijk ben ik dus niet zo'n muziekfanaat.. als het maar vol en warm klinkt en HARD kan. Als het dan ook nog helder is en 5.1 DD en DTS speelt is het mij betreft prima. (Moet ook een optische ingang opzitten.. maar ja..) Ik ga me niet ook nog eens gek maken door hiervan het 'ideale' te moeten hebben. Maar dat is uiteraard voor iedereen persoonlijk.

Over die MPEG decoder en PureVideo... lees hier dat de purevideo over de volgende mogelijkheden beschikt..
Features

- Enables DVD viewing with Microsoft« Windows Media« Player or Microsoft
Windows« Media Center Edition*

- High quality MPEG-2 decoder supports any third party software application
based upon Microsoft DirectShow«

- Enables PureVideo technology on GeForce 6 Series GPUs

- Dolby« Digital** surround sound decoding

- Minimizes CPU utilization by offloading the MPEG-2 decoding onto the
graphics processor

- Enables advanced de-interlacing

- Decodes high-definition MPEG-2 streams for ATSC tuners

- Supports Windows Mobile-based Portable Media Centers allowing end users to
transcode MPEG-2 content into Windows Media Video 9

- S/PDIF pass through for external decoding of Dolby Digital and DTS
(compatible hardware required)
Pretty much solves all my problems toch? :Y)

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 86316 op 14-08-2005 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Timmyboy_ schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 20:20:
Die Asus Extreme N6600 Silencer/128, heeft die eigenlijk ook component output? Ik kan dat namelijk nergens vinden...
Is er btw een 6600 Non-GT met component output en passieve koeling? Ik wou eerst de X300 van Club3d aanschaffen, die heeft wel component out en is ook passief gekoeld, maar ik lees hier nu dat je met een 6600 beter beeld krijgt, dus... Mijn Sony LCD-TV heeft alleen component-in, scart, s-video en composiet, geen VGA of DVI helaas. Vandaar de vraag.
Heb daar niet echt opgelet.. sta er nu pas weer bij stil.. is wel klote dat ik niet zo'n component output heb dan.. maaja..
Er komt toch een lcd met DVI dus.. maakt niet zoveel uit. Was leuk geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jotheman

jotheman

Als ik 't goed zie heeft de 6200 AGP geen PureVideo (tenminste staat niet in de compatibiliteitslijst van Nvidia), right? Alleen de PCI-Express versie, of zie ik dat nou fout?

I see dead pixels...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim_R
sWORDs schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 23:31:
De gf6 kaarten van Asus die ik in handen heb gehad hadden allemaal alleen svideo/composiet tvout.

Leadtek en point of view zijn de enige kaarten die ik kende met component. Maar een google tochtje leverde ook de volgende kaarten op:

Hmm passief en component en klein (dus ook voor low profile)
AOpen Aeolus 6600-DV128LP
[afbeelding]

passief en component:
MSI NX6600-VTD256EH

Maar als ik die apen combineer met de ahanix mce301(heeft al een voeding)
[afbeelding]
En er een gaatje in boor waar die lpt kabel door gaat.

Twee lowprofile pvr150's
[afbeelding]

Een msi RS 480 M 2-IL
[afbeelding]

Een audiotrack 192 LP
[afbeelding]
[afbeelding]

Een venice 3000+, 2x 512 PC3200, een samsung of wd se schijf, een stille brander en een mce nl retail remote. Dan is dat wat ik de ideale mce pc zou noemen. Klein stil en snel, met ultiem geluid en beeld. En exact 1000 euro indien de aopen 125 euro gaat kosten. (schatting) Dan nog 25 (decoder), 10 (vfd plugin) en 100 (Windows XP Media Center), waarmee je voor 1135 klaar zou zijn. Indien je tv geen component/dvi of vga, maar wel rgb scart heeft dan komt er nog de component naar rgb scart converter a 105 euro bij. De processor koeler is het enige wat ontbreekt, zo op de plaatjes te zien zou een zalman 7000b-CU moeten passen, maar ik zou er geen geld op durven te zetten. Dempende matten met al die passieve onderdelen in een kleine kast zou ik ook niet aandurven.
Jij hebt goede ideeen! Ik zit al een jaartje de markt in HTPC's nauwlettend te volgen, en er zijn steeds meer en betere ontwikkelingen te zien. Die MCE301 is een super kast voor slechts 184 euro in de Pricewatch, maar ik zie hem nergens inclusief voeding. Welke voeding hoor hierin? Ik dacht dat dit een uATX voeding is, maar weet het niet zeker...

Verder denk ik niet dat die AOpen 125 euro gaat kosten, maar wat minder. Ze zijn over het algemeen namelijk niet duurder dan de concurrentie, eerder wat goedkoper.

Die MSI was ook al mijn keuze, dat schijnt een super bord te zijn voor zijn lage prijs.

Nu twijfel ik eigenlijk nog of ik voor de D.Vine 5 ga of de MCE301. Beide superkasten rond dezelfde prijs (249 euro inclusief voeding voor de eerste, 184 euro exclusief voeding voor de tweede) alleen is de MCE301 een heel stuk lager en minder diep. (41 tegen 46 cm)

IIG wil ik bijna dezelfde HTPC gaan bouwen als jij ;) , dit zijn gewoon toponderdelen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Weet ook nog niet zeker of ik de D-Vine of de Dign zal nemen. Heb namelijk al een voeding gekocht. 320 Watt <16dB, maar de D-Vine is dus voor 249 uiteindelijk goedkoper.. en die voeding verkoop ik wel weer. Zit standaard ook 350 watt bij. Wat ik dus niet weet is of ie net zo stil is. Bij de D-Vine zitten ook standaard al 2 x 60x60mm fans. Iemand enig idee of ook het display al USB is?

O lees dit net:
Amerikaanse versie van de DIGN HV5. Deze behuizing komt met een stille 300Watt SilenX PSU (14dBA) en twee stille SilenX case fans (16dBA). De Samsung parellele VFD is volledig MCE compatiebel.

Zit dus blijkbaar wel verschil in.. dit stond bij Evermedia.

[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 86316 op 14-08-2005 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

De mce301 en 302 zijn niet zo klein, ik zag eerst al staan dat deze een normale atx voeding hadden en nu op de ahanix site:

43,2 cm Breed
10,5 cm Hoog
41 cm Diep

Webguide is ook weer terug en hoe. Je kunt nu zelfs je mce opnames programmeren vanaf je mobiel:
Afbeeldingslocatie: http://asciiexpress.com/webguide/images/smartphone.jpg

[ Voor 43% gewijzigd door |sWORDs| op 15-08-2005 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

http://htpcnews.com/forum...3702&showtopic=11707&st=0

Erg interessante thread. Met onder andere:
Here is text from an email response from Ahanix regarding my inquiry into to MCE302 vfd issue:

"Thank you for contacting Ahanix.
We are currently working on the USB VFD and it will be
implemented on Ahanix cases by Beginning of August.

I suggest you purchase the case now and change the USB VFD
when its available in August."

[ Voor 64% gewijzigd door Anoniem: 614 op 16-08-2005 02:10 ]

Ik zit te denken om misschien net als bij die MCE301 een zij-intake fan te maken. Gewoon netjes een paar openingen maken en een wat grotere bv. 80mm fan erachter te plaatsen. Dan heb je natuurlijk een perfecte flow dwars door je kast naar achter eruit.

Wat ik me alleen afvraag is of het geluid dat je aan de voorkant hoort dan niet enorm toeneemt. Het front is natuurlijk (ik heb het btw over de dign HV5, sorry) 8 mm dik en de enige openingen zitten aan de achterkant.. dus orgineel is dat voor het geluid gunstig.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 86316 op 18-08-2005 13:04 ]

Anoniem: 44615

Toen DVD net in begon te komen zat ik te knutselen met een Hollywood+ kaartje (ook bekend als DXR3 van Creative) en ontdekte toen ook de Xcard van dezelfde fabrikant (SigmaDesigns). De Xcard kon goed overweg met het hardwarematig afspelen van DVD en divx.

Als alternatieve driver begon 8dim met JovePlayer en met de opvolger (Tvedia) is er support bijgekomen voor DVB. Tvedia is een van de weinige software die ook de hardwarematige MPEG2 decodering op sommige DVB-kaarten kan afhandelen (in tegenstelling tot Windows MCE en anderen die alleen BDA ondersteunen).

Mijn systeem is dus om de Xcard heen gebouwd en steeds verder uitgebreid:

HTPC-software: Tvedia
AB-software: Girder icm Ati Remote wonder plugin

Hardware:
Antec Aria kast
Mobo: Shuttle MN31N
Athlon XP 1800+
1 GB
Nec3540 DVD-brander
2x 200GB Maxtor HD's
Ati remote wonder afstandsbediening
Technotrend DVB-S Rev. 1.6 icm CI-module voor de CAM/smartcard van CanalDigitaal

Doordat veel dingen hardwarematig worden ge(de)codeerd kunnen er relatief lichte onderdelen in, en komt niet alles op softwarematige (de)codering aan via de CPU. De CPU komt bij mij nooit hoger dan 40-50%...

De keus voor satelliet was snel gemaakt, (bijna) DVD-kwaliteit en mogelijkheid voor AC3-geluid.
Het systeem zit via spdif aan m'n JVC surroundsound-systeempje.

Nu die Xcard echter een beetje door SigmaDesigns in de steek wordt gelaten (verkopen veel liever componenten aan derden voor oa. de KISS-dvd/divx spelers) dreigt de kaart de nieuwe formaten niet echt meer aan te kunnen. Drivers gaan volgens mij ook niet meer uitkomen...

Inmiddels kijk ik al een tijdje naar een opvolger voor de Xcard, dit zal waarschijnlijk de pci-kaart van Allwell gaan worden... (www.allwell.tv). Deze heeft weer een chipset van Sigma en kan HDTV aan. Klaar voor de toekomst dus! Alleen de drivers wordt een probleempje... alleen linux.

Het ziet er dus naar uit dat m'n HTPC binnenkort weer in de steigers gaat en wordt voorzien van linux (waarschijnlijk Debian icm MythTV)

Ik denk dat de ultieme HTPC geheel persoonlijk is en gewoon nooit compleet genoeg is! Vandaag vernieuwd? Morgen is er weer wat nieuws.

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Anoniem: 44615 schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 13:38:
Toen DVD net in begon te komen zat ik te knutselen met een Hollywood+ kaartje (ook bekend als DXR3 van Creative) en ontdekte toen ook de Xcard van dezelfde fabrikant (SigmaDesigns). De Xcard kon goed overweg met het hardwarematig afspelen van DVD en divx.

Als alternatieve driver begon 8dim met JovePlayer en met de opvolger (Tvedia) is er support bijgekomen voor DVB. Tvedia is een van de weinige software die ook de hardwarematige MPEG2 decodering op sommige DVB-kaarten kan afhandelen (in tegenstelling tot Windows MCE en anderen die alleen BDA ondersteunen).

...
Lijkt me ook een leuk alternatief, alleen is hun compare tabel op de site niet echt eerlijk. Mce heeft geen alpha blending OSD, maar wel dx based. DVB wordt in september toegevoegt. EPG voor een aantal andere landen dan de US is er ook al een jaar. Customizable UI, ja via 3th party tool. Plugins ook. Waarmee eigenlijk alleen de support voor de xcard overblijft.

Toch ga ik eens kijken of ik een 2e handse xcard kan vinden. Lijkt me leuk om eens mee te spelen.

TVedia provides native support for SigmaDesigns REALMagic Xcard. The result is stunning video output from your Media Center PC. There is no need to mess around with your video card's TV out. Xcard is built for your TV. You can choose from composite, s-video, component, SCART, VGA outputs to suit your needs. Component output can scale up to 1080i for your HDTV.

Waarom heb je dan een nieuwe kaart nodig? Of bedoel je het afspelen van HDTV content?

[ Voor 19% gewijzigd door |sWORDs| op 18-08-2005 17:52 ]

sWORDs schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 00:55:
[...]

Pff :| ben nu al dagen aan het zoeken naar die juiste remote.. bij die computerzaak heb ik dus die 2005 editie besteld maar bleek verkeerde (met maar 1 powerbutton bovenaan) te zijn. Zouden kijken of er nog meer leveranciers de goede hadden..

Overal staan andere afbeeldingen van remotes.. weet jij echt niet waar ik dat ding kan bestellen.. of zou jij e.e.a. voor me kunnen regelen? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39555

Dit wordt mijn setup:

- Behuizing Ahanix MCE302 Zilver
- Voeding Tagan 380Watt ATX Super stille voeding
- Processor AMD64 3000+ Venice Core
- Geheugen Kingston 2*512 Mb PC3200 dual channel opstelling
- Videokaart ATI X300SE onboard met 128Mb
- Moederbord MSI RS480M2
- TV kaart Club3d ZAP TV 1000 MCE Low Profile met radio
- Geluidskaart 5.1 geluidskaart onboard met COAX SP/DIF out
- Netwerk 10/100 Mbit onboard LAN
- Harddisk Samsung 200 Gb SATA 3.0Gb/s
- DVD brander Philips 16x Dual Layer
- Windows Media Center 2005 EN
- Microsoft Media Center Afstandsbediening
- Microsoft Wireless MCE toetsenbord met Muis en afstandsbediening functies.

Nog mensen die hier iets op- of aan te merken hebben? Voor wireless lan wil ik gebruik gaan maken van de Linksys USB WiFI. Hopelijk volgende week in huis.

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 39555 op 19-08-2005 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44615

sWORDs schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 17:50:
[...]

Lijkt me ook een leuk alternatief, alleen is hun compare tabel op de site niet echt eerlijk. Mce heeft geen alpha blending OSD, maar wel dx based. DVB wordt in september toegevoegt. EPG voor een aantal andere landen dan de US is er ook al een jaar. Customizable UI, ja via 3th party tool. Plugins ook. Waarmee eigenlijk alleen de support voor de xcard overblijft.

Toch ga ik eens kijken of ik een 2e handse xcard kan vinden. Lijkt me leuk om eens mee te spelen.

TVedia provides native support for SigmaDesigns REALMagic Xcard. The result is stunning video output from your Media Center PC. There is no need to mess around with your video card's TV out. Xcard is built for your TV. You can choose from composite, s-video, component, SCART, VGA outputs to suit your needs. Component output can scale up to 1080i for your HDTV.

Waarom heb je dan een nieuwe kaart nodig? Of bedoel je het afspelen van HDTV content?
Ja, het gaat me om het afspelen, daarnaast zijn de laatste drivers van de Xcard al weer anderhalf jaar geleden uitgebracht. Op het forum van Sigma wordt geschreeuwd om nieuwe drivers om nieuwere formaten daarmee te ondersteunen (want met nieuwe drivers kan de Xcard zeker nog wel ff mee).

Juist omdat driversupport uitblijft wil ik graag overstappen op een andere kaart, is nog wel even afwachten want die Allwell-kaart is volgens mij nog niet (of net) uit en drivers zijn alleen beschikbaar in linux (standaard SDK drivers van Sigma).

Windows MCE is opzich best een goed systeem, maar ik hecht nogal veel waarde aan het hardwarematig afhandelen van het decoderen. Stel nu dat je via DVB een programma wilt opnemen en via Divx een filmpje wilt kijken... Voor MCE heb je daar al gauw een 2Ghz of hoger voor nodig omdat alles softwarematig moet worden gedecodeerd (alles gaat via de CPU). Bij de opstelling die ik op dit moment gebruik blijft de CPU grotendeels buiten schot. Het is maar net waar de gebruiker waarde aan hecht. Aan de andere kant is het wel zo dat Windows MCE veel meer plugins ondersteund, bijvoorbeeld Weer en RSS-feeds. Dat is wel iets dat ik mis. Aan de andere kant kan ik daarvoor ook gewoon ff achter de pc stappen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@asice
Ik zou alleen een hauppauge 150MCE LP nemen ipv van de club3d.

NB Ik heb deze setup nagenoeg gelijk (alleen andere TV kaart/DVD speler/kast/voeding en geen MCE toetsenbord) in test setup draaien.
En wil de huidige kast (Antec Aria, die een PC voor m'n vrouw wordt) ook vervangen door een MCE302 als de test setup geslaagd is.
Laat ff weten hoe jouw install/setup gegaan is!

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 614 op 19-08-2005 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 614 schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 11:51:
@asice
Ik zou alleen een hauppauge nemen ipv van de club3d.
Het zijn echt mooie cases volgens mij!

Waarom zou ik voor hauppauge moeten gaan. Volgens mij is die lowprofile van de pvr150 stuk duurder en moeilijker verkrijgbaar ook dacht ik...

edit: ik moet hier trouwens even bij bekennen dat ik dit systeem compleet afgeconfigureerd af laat leveren :)

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 39555 op 19-08-2005 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De Club3D staat niet op de MCE approoved lijst :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 614 schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 12:00:
De Club3D staat niet op de MCE approoved lijst :?
[rml][ MCE2005] 2 aparte tuners waarvan maar 1 werkt[/rml]

zie daar dat 1 kaart in ieder geval werkt.. moet zeggen dat dit topic me verder niet al te goed stemt :)

"ZAP-TV1000 MCE is designed for a low cost and High Quality Windows® Media Center Edition experience. Powered by the advanced and reliable Conexant CX23416 Hardware MPEG2 Encoder and integrated Conexant CX23880 Video Decoder chipset. ZAP-TV1000 MCE is using the Philips MK3 PAL/SECAM TV-Tuner for high quality TV signal transfer to your PC.
ZAP-TV1000 MCE is fully compliant to and supporting all Windows® XP Media Center Editions."

[ Voor 39% gewijzigd door Anoniem: 39555 op 19-08-2005 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsAD
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16-04 09:07
Faust schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 18:45:
Ik ben lui, dat geef ik toe.

Een eis die ik stel aan een HTPC, is dat hij mooi uitziet. Niet zo'n lelijk ding wat je niet in je woonkamer wil.

Een andere eis is dat hij in 10 sec 100% klaar moet zijn om op te nemen.
En hij mag NOOIT vasthangen.

Verder moet hij aan al jouw (TS) eisen voldoen.

Bestaat zo'n HTPC?

Jep. Alleen kan er geen office op, en hij kan niet crashen/virussen ontvangen.

http://www.psx.sony.co.jp/

nog een foto: http://www.presen.co.jp/EVENT/EVE/EVE-109/PSX.jpg

een mooiere 'htpc' bestaat niet, als ik het fout heb; post een foto.

Hij heeft een digitale satteliettuner aan boord,
echte high-end geluids- en videouitgangen,
de beste scart die er bestaat (kan geen enkele videokaart tegenop),
je hebt een superieure afstandsbediening erbij,
je kan er voor vermaak PlayStation2 generatie spellen op spelen.

De Hdd is 250GB, je kan er alle geheugenkaarten instoppen, en die content (filmpjes, mp3's) afspelen of opslaan.

Ook is de interface (XMB) superieur aan elke windows MC versie.

Uiteraard kan je ook gewone TV opnemen, en je kan alles op DVD's opslaan.

Divx kan je geloof ik ook afspelen. En hij heeft een ethernetpoort, dus hoogstwaarschijnlijk kan je ook vanalles streamen.

En dvd's kijken.

Alles kost rond de 400 euro, duur, dat weet ik. Maar kijk naar de kwaliteit van de componenten/onderdelen en je zit dat dit veel goedkoper is dan zo'n 'echte' HTPC.

Wat denk je?
Wat een mooi ding zeg :9~ !!!!

Als er een modchip in kan en er linux op gaat dat is dit helemaal een topsysteem!!! _/-\o_

Iemand enig idee of dit ook in Europa tekoop is/gaat komen??
Pagina: 1 2 ... 17 Laatste

Dit topic is gesloten.