De ultieme HTPC bouwen.

Pagina: 1 2 ... 17 Laatste
Acties:
  • 94.629 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-05 11:45

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Anoniem: 39555 schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 11:15:
Dit wordt mijn setup:

- Behuizing Ahanix MCE302 Zilver
- Voeding Tagan 380Watt ATX Super stille voeding
- Processor AMD64 3000+ Venice Core
- Geheugen Kingston 2*512 Mb PC3200 dual channel opstelling
- Videokaart ATI X300SE onboard met 128Mb
- Moederbord MSI RS480M2
- TV kaart Club3d ZAP TV 1000 MCE Low Profile met radio
- Geluidskaart 5.1 geluidskaart onboard met COAX SP/DIF out
- Netwerk 10/100 Mbit onboard LAN
- Harddisk Samsung 200 Gb SATA 3.0Gb/s
- DVD brander Philips 16x Dual Layer
- Windows Media Center 2005 EN
- Microsoft Media Center Afstandsbediening
- Microsoft Wireless MCE toetsenbord met Muis en afstandsbediening functies.

Nog mensen die hier iets op- of aan te merken hebben? Voor wireless lan wil ik gebruik gaan maken van de Linksys USB WiFI. Hopelijk volgende week in huis.
Ik die ATI onboard werkt wel, maar qua beeldkwaliteit en performance houdt het niet over. Wacht anders even op de Nvidia C51. Ook ik zou voor een hauppauge gaan, deze worden gemaakt voor mce en ook door MS getest.

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Anoniem: 86316 schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 19:30:
[...]

Pff :| ben nu al dagen aan het zoeken naar die juiste remote.. bij die computerzaak heb ik dus die 2005 editie besteld maar bleek verkeerde (met maar 1 powerbutton bovenaan) te zijn. Zouden kijken of er nog meer leveranciers de goede hadden..

Overal staan andere afbeeldingen van remotes.. weet jij echt niet waar ik dat ding kan bestellen.. of zou jij e.e.a. voor me kunnen regelen? :D
Azerty levert de goede remote.

Ik kan hem wel bestellen, echter zijn de verzendkosten vrij hoog, waardoor het totaalbedrag maar net iets onder dat van azerty uitkomt. Mocht er iets mis mee zijn moet ie ook weer via mij RMA, das niet erg handig.

edit: Bij azerty met verzendkosten kom je wel een stuk hoger uit. Zal eens kijken of ik nog iets moet bestellen en m mee kan nemen. Waar kom je vandaan eigenlijk?

[ Voor 26% gewijzigd door |sWORDs| op 20-08-2005 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Afbeeldingslocatie: http://www.ahanix.com/images/Upload/Gallery/27_l_2005616202327110966234.jpg
Na dit plaatje eens goed te bestuderen denk ik dat er onder de cdrom wel een hd silencer zou moeten passen. Lijkt me slechts een kwestie van 4 gaatjes boren.

Kan iemand met een mce301 of 302 eens kijken of er 4cm onder de drive zit?

[ Voor 17% gewijzigd door |sWORDs| op 19-08-2005 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuZZ
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:54
Anoniem: 614 schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 11:51:
@asice
Ik zou alleen een hauppauge 150MCE LP nemen ipv van de club3d.

NB Ik heb deze setup nagenoeg gelijk (alleen andere TV kaart/DVD speler/kast/voeding en geen MCE toetsenbord) in test setup draaien.
En wil de huidige kast (Antec Aria, die een PC voor m'n vrouw wordt) ook vervangen door een MCE302 als de test setup geslaagd is.
Laat ff weten hoe jouw install/setup gegaan is!
ik heb dit systeem ook draaien maar bij mij werkt de tv-out niet tegelijk met een gewone monitor, ik kan wel "extend desktop to monitor" aanvinken maar hij gaat dan gelijk weer uit gevinkt na het klikken op toepassen en ik krijg geen beeld. werkt dit bij jou wel?

enphase 8300wp (3460 ZO, 2740 ZW, 2100 NO), 2x20 vacuümbuizen op 300l SWW, Panasonic WH-MXC12J9E8, gasloos sinds Juni 2022 Stromer st3 voor woon-werk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86316

sWORDs schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 23:30:
[...]

Azerty levert de goede remote.

Ik kan hem wel bestellen, echter zijn de verzendkosten vrij hoog, waardoor het totaalbedrag maar net iets onder dat van azerty uitkomt. Mocht er iets mis mee zijn moet ie ook weer via mij RMA, das niet erg handig.

edit: Bij azerty met verzendkosten kom je wel een stuk hoger uit. Zal eens kijken of ik nog iets moet bestellen en m mee kan nemen. Waar kom je vandaan eigenlijk?
Alvast bedankt sWord, echter denk ik hem gevonden te hebben. De winkel gaf in ieder geval aan van wel.. maar dan is het nog afwachten altijd. :*)

Het systeem is inmiddels gebouwd. Hardware is af. Software ben ik nu mee bezig. Als ie af is zal ik wat fotos posten. ( Waarschijnlijk niet veel nieuws, maar toch leuk.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oldchatterman
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-02 10:16
sWORDs schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 23:31:
De gf6 kaarten van Asus die ik in handen heb gehad hadden allemaal alleen svideo/composiet tvout.

Leadtek en point of view zijn de enige kaarten die ik kende met component. Maar een google tochtje leverde ook de volgende kaarten op:

Hmm passief en component en klein (dus ook voor low profile)
AOpen Aeolus 6600-DV128LP
[afbeelding]

passief en component:
MSI NX6600-VTD256EH

Maar als ik die apen combineer met de ahanix mce301(heeft al een voeding)
[afbeelding]
En er een gaatje in boor waar die lpt kabel door gaat.

Twee lowprofile pvr150's
[afbeelding]

Een msi RS 480 M 2-IL
[afbeelding]

Een audiotrack 192 LP
[afbeelding]
[afbeelding]

Een venice 3000+, 2x 512 PC3200, een samsung of wd se schijf, een stille brander en een mce nl retail remote. Dan is dat wat ik de ideale mce pc zou noemen. Klein stil en snel, met ultiem geluid en beeld. En exact 1000 euro indien de aopen 125 euro gaat kosten. (schatting) Dan nog 25 (decoder), 10 (vfd plugin) en 100 (Windows XP Media Center), waarmee je voor 1135 klaar zou zijn. Indien je tv geen component/dvi of vga, maar wel rgb scart heeft dan komt er nog de component naar rgb scart converter a 105 euro bij. De processor koeler is het enige wat ontbreekt, zo op de plaatjes te zien zou een zalman 7000b-CU moeten passen, maar ik zou er geen geld op durven te zetten. Dempende matten met al die passieve onderdelen in een kleine kast zou ik ook niet aandurven.
sWORDSs, de door jou beschreven htpc heb ik afgezien van de grafische kaart en geluids kaart bij elkaar, ik gebruik onboard video en audio. Ik moet zeggen dat het nog niet echt een winner is, kan het wel worden. Het msi moederbord heeft grote problemen met het uitlezen van de cpu temperatuur van een venice, waardoor C&Q niet goed gebruikt kan worden (het lijkt erop dat de temp 10-15 graden te hoog wordt uitgelezen).

Mijn processorbelasting bij live tv in mce ligt rond de 50-60% waardoor de cpu fan toch regelmatig wat harder moet gaan draaien en de processor niet terug klokt. Ik weet niet of deze belasting normaal is, maar ik vind hem nogal hoog. Ik hoop dat een losse grafische kaart uitkomst gaat bieden.

Verder heb ik met dit moederbord regelmatig problemen met het uit S3 standby komen, blijft hangen en de enige reset mogelijkheid is de stekker eruit trekken. Lijkt mij op te lossen met goede drivers, maar msi blinkt nog niet uit in goeie support. Laatste bios 3.8 introduceerde zelfs een bug waardoor de pc helemaal niet meer uit standby komt.

Een zalman koeler op de cpu past wel, back plate eraf fohnen en dan de zalman backplate gebruiken.

Nu ben ik aan het wachten op goeie driver ondersteuning van msi om het standby probleem en temperatuur probleem op te lossen (board werkt wel stabiel) en ben ik op zoek naar een goeie low profile grafische kaart en geluids kaart. De door jou genoemde kaarten zijn in Nederland niet te koop. Aopen stuurde me zeg maar van het kastje naar de muur en het resultaat is dat ik nu al helemaal geen zin meer heb om een kaart van hun te kopen. XFX heeft inmiddels ook een low profile passieve 6600 die zelfs in de pricewatch staat. Wanneer deze te leveren is weet ik niet, maar hoogstwaarschijnlijk wel sneller dan de Aopen en ik weet ook niet of die component uit heeft.
De geluidskaart ben ik nog niet uit, weet jij misschien waar je de audiotrack kan kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nou.. hardware --> klaar.
Software --> bijna klaar.
Probleem --> Belabberde beeld kwaliteit.
Humeur --> :(

Heb een en ander afgestruind.. wordt er niet vrolijk van. Blijkt dus echt dat heel veel mensen problemen hebben met die hauppauge tuners.

Heb zelf nu dus 2 x 150 amity 2 erin zitten. Standaard zender zoeken van MCE = zeer belabberd. Downloaden van guide via internet: wordt goed aangegeven (goede provider + plaats) --> kwaliteit iets beter maar nog steeds NIET iets waar ik dagelijks tv op zou gaan kijken. Het lijkt erop alsof toch de frequentie nét niet helemaal goed staat. (Bij sommige zenders extremer als bij andere)
Kan het dus via allerlei tools aanpassen of via het registry. Via een xml file heb ik gelezen. (Echter, daar staan gewoon de gedownloade, precies goede frequenties in volgens UPC site) Tevens mis ik wat helderheid, contrast en kleur.. maar dat zou misschien door instellingen en een betere frequentie nog goed kunnen komen.

Sorry dat dit redelijk off-topic is hier.. maar ik stel de vraag "Hebben jullie hier last van gehad?" hier omdat ik weet dat iedereen in dit topic veel dezelfde hardware heeft. Dus het lijkt me dat iedereen hier tegenaan zou moeten lopen. Misschien dat het nog wat scheelt per regio (m.b.t. de frequenties).

Anybody? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Anoniem: 86316 schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 16:10:
Nou.. hardware --> klaar.
Software --> bijna klaar.
Probleem --> Belabberde beeld kwaliteit.
Humeur --> :(

Heb een en ander afgestruind.. wordt er niet vrolijk van. Blijkt dus echt dat heel veel mensen problemen hebben met die hauppauge tuners.

Heb zelf nu dus 2 x 150 amity 2 erin zitten. Standaard zender zoeken van MCE = zeer belabberd. Downloaden van guide via internet: wordt goed aangegeven (goede provider + plaats) --> kwaliteit iets beter maar nog steeds NIET iets waar ik dagelijks tv op zou gaan kijken. Het lijkt erop alsof toch de frequentie nét niet helemaal goed staat. (Bij sommige zenders extremer als bij andere)
Kan het dus via allerlei tools aanpassen of via het registry. Via een xml file heb ik gelezen. (Echter, daar staan gewoon de gedownloade, precies goede frequenties in volgens UPC site) Tevens mis ik wat helderheid, contrast en kleur.. maar dat zou misschien door instellingen en een betere frequentie nog goed kunnen komen.

Sorry dat dit redelijk off-topic is hier.. maar ik stel de vraag "Hebben jullie hier last van gehad?" hier omdat ik weet dat iedereen in dit topic veel dezelfde hardware heeft. Dus het lijkt me dat iedereen hier tegenaan zou moeten lopen. Misschien dat het nog wat scheelt per regio (m.b.t. de frequenties).

Anybody? :/
De zenderfrequenties kloppen 100%, niet iets waar je dus mee moet kloten. Kijk je bekabeling eens goed na en beschrijf je aansluiting eens vanaf meterkast tot aan pc. (aantal meters van elke kabel, splitters en type splitters)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Oldchatterman schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 09:12:
[...]

sWORDSs, de door jou beschreven htpc heb ik afgezien van de grafische kaart en geluids kaart bij elkaar, ik gebruik onboard video en audio. Ik moet zeggen dat het nog niet echt een winner is, kan het wel worden. Het msi moederbord heeft grote problemen met het uitlezen van de cpu temperatuur van een venice, waardoor C&Q niet goed gebruikt kan worden (het lijkt erop dat de temp 10-15 graden te hoog wordt uitgelezen).

Mijn processorbelasting bij live tv in mce ligt rond de 50-60% waardoor de cpu fan toch regelmatig wat harder moet gaan draaien en de processor niet terug klokt. Ik weet niet of deze belasting normaal is, maar ik vind hem nogal hoog. Ik hoop dat een losse grafische kaart uitkomst gaat bieden.

Verder heb ik met dit moederbord regelmatig problemen met het uit S3 standby komen, blijft hangen en de enige reset mogelijkheid is de stekker eruit trekken. Lijkt mij op te lossen met goede drivers, maar msi blinkt nog niet uit in goeie support. Laatste bios 3.8 introduceerde zelfs een bug waardoor de pc helemaal niet meer uit standby komt.

Een zalman koeler op de cpu past wel, back plate eraf fohnen en dan de zalman backplate gebruiken.

Nu ben ik aan het wachten op goeie driver ondersteuning van msi om het standby probleem en temperatuur probleem op te lossen (board werkt wel stabiel) en ben ik op zoek naar een goeie low profile grafische kaart en geluids kaart. De door jou genoemde kaarten zijn in Nederland niet te koop. Aopen stuurde me zeg maar van het kastje naar de muur en het resultaat is dat ik nu al helemaal geen zin meer heb om een kaart van hun te kopen. XFX heeft inmiddels ook een low profile passieve 6600 die zelfs in de pricewatch staat. Wanneer deze te leveren is weet ik niet, maar hoogstwaarschijnlijk wel sneller dan de Aopen en ik weet ook niet of die component uit heeft.
De geluidskaart ben ik nog niet uit, weet jij misschien waar je de audiotrack kan kopen?
Dat systeem heb ik voor een vriend gemaakt en heb alleen s1 resume gebruikt. S3 wordt trouwens eigenlijk niet eens door mce ondersteunt en er zijn nog al wat voorwaarden voor correcte werking, zal het topic eens opzoeken. Processor belasting is bij hem trouwens veel lager, welke decoder gebruik je?

S3 Topic

Audiotrak Prodigy 7.1 lt site 1
Audiotrak Prodigy 7.1 lt site 2
De onderste is 95 euro.

Review

Digit life zijn russen, echter zeer bekwaam met audio. Als digitlif tevreden is over een kaart is dat heel wat. (De referencekaart is een Lynxtwo van 1500 euro) Deze review is van de niet low profile versie, maar de niet lp is qua chips/drivers precies hetzelfde.

Conclusion

The Audiotrak Prodigy 7.1 sound card based on the Envy24HT chip with the Wolfson 8-channel codec is a good solution for music listening and playback of DVD movies, as well as for professional applications for music composing in entry-level home studios.

The NSP (Native Sound Processor) can apply VST plugins to the card's inputs and outputs, that makes up for a hardware effect processor.

The sound quality in music corresponds to that of professional audio cards of the same category. Although there are not surprises, there are no disappointing angles as well.

In gaming applications this card is superior to other identical Envy24HT based cards with the Sensaura 3D sound because of the updated algorithms.

Highs

quality converters of the Wolfson WM8770 codec;
excellent sound in music;
no distortions at 16 bits 44 kHz;
advanced Sensaura algorithms;
ASIO support;
coaxial digital connectors.

Lows

the crossover cutoff frequency can't be changed for the subwoofer;
SRS 3D sound algorithms are supported only via the WinDVD;
no MIDI interface;
3D sound quality inferior to the Creative Audigy2.

Alle lows zijn i.m.h.o. voor een Multimedia Pc niet van belang (cutoff misschien, maar wie zet m nou niet op 80hz?), terwijl alle highs (behalve de sensaura, gamen op je tv doe je met je ps2/xbox) wel heel erg van belang zijn.

[ Voor 39% gewijzigd door |sWORDs| op 22-08-2005 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

sWORDs schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 16:53:
[...]

De zenderfrequenties kloppen 100%, niet iets waar je dus mee moet kloten. Kijk je bekabeling eens goed na en beschrijf je aansluiting eens vanaf meterkast tot aan pc. (aantal meters van elke kabel, splitters en type splitters)
De coax loopt nu nog via een 2 x splitter (zonder versterker) naar mijn kamer thuis (ca. 10 meter). Geef toe.. dit is verre van ideaal. Echter ga ik binnenkort op mezelf wonen en komt dit alles uiteraard goed.

Probleem is, dat ik al lang tv kijk via exact deze aansluiting op mijn kamer. Alleen dan dus op een goeiekope Airistona tv. Het beeld daarop is alleen dus wél goed. Ik kan echt duidelijk verschil zien.

Dus niet een beetje storing of ruis extra door de slechte kabels... nee echt diagonale lijnen of flinke ruis. Doffe kleuren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oldchatterman
sWORDs schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 16:54:
[...]

Dat systeem heb ik voor een vriend gemaakt en heb alleen s1 resume gebruikt. S3 wordt trouwens eigenlijk niet eens door mce ondersteunt en er zijn nog al wat voorwaarden voor correcte werking, zal het topic eens opzoeken. Processor belasting is bij hem trouwens veel lager, welke decoder gebruik je?

S3 Topic

Audiotrak Prodigy 7.1 lt site 1
Audiotrak Prodigy 7.1 lt site 2
De onderste is 95 euro.

Review

Digit life zijn russen, echter zeer bekwaam met audio. Als digitlif tevreden is over een kaart is dat heel wat. (De referencekaart is een Lynxtwo van 1500 euro) Deze review is van de niet low profile versie, maar de niet lp is qua chips/drivers precies hetzelfde.

Conclusion

The Audiotrak Prodigy 7.1 sound card based on the Envy24HT chip with the Wolfson 8-channel codec is a good solution for music listening and playback of DVD movies, as well as for professional applications for music composing in entry-level home studios.

The NSP (Native Sound Processor) can apply VST plugins to the card's inputs and outputs, that makes up for a hardware effect processor.

The sound quality in music corresponds to that of professional audio cards of the same category. Although there are not surprises, there are no disappointing angles as well.

In gaming applications this card is superior to other identical Envy24HT based cards with the Sensaura 3D sound because of the updated algorithms.

Highs

quality converters of the Wolfson WM8770 codec;
excellent sound in music;
no distortions at 16 bits 44 kHz;
advanced Sensaura algorithms;
ASIO support;
coaxial digital connectors.

Lows

the crossover cutoff frequency can't be changed for the subwoofer;
SRS 3D sound algorithms are supported only via the WinDVD;
no MIDI interface;
3D sound quality inferior to the Creative Audigy2.

Alle lows zijn i.m.h.o. voor een Multimedia Pc niet van belang (cutoff misschien, maar wie zet m nou niet op 80hz?), terwijl alle highs (behalve de sensaura, gamen op je tv doe je met je ps2/xbox) wel heel erg van belang zijn.
Ik gebruik de laatste ati catalyst 5.8 drivers (en eerder ook 5.6), verder gebruik ik de laatste nvidia purevideo decoder. De cpu load wordt echt veroorzaakt door het afspelen van mpeg2 content. Opnemen alleen geeft 10-15 % cpu load in beste kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• suske-wiske
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06-12-2024
Heb je al eens gedacht aan een omgebouwde X-Box ..??

XBMC ()Xbox Media Center) kan een hoop:
DVD
DivX-XviD,enz.. Met SUBS 100% ok..
Mp3/OOG/WAV enz..
JPG,BMP enz...
Streaming Audio Video
en Games ;)

Flinke HD erin, en gaan ...
Ik wil niet anders meer :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oldchatterman
suske-wiske schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 18:59:
Heb je al eens gedacht aan een omgebouwde X-Box ..??

XBMC ()Xbox Media Center) kan een hoop:
DVD
DivX-XviD,enz.. Met SUBS 100% ok..
Mp3/OOG/WAV enz..
JPG,BMP enz...
Streaming Audio Video
en Games ;)

Flinke HD erin, en gaan ...
Ik wil niet anders meer :7
Kan ie ook opnemen en time shiften? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

sWORDs schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 16:53:
[...]

Nou.. ik ben er inmiddels achter dat het inderdaad een hoop kan schelen wat voor signaal er binnen komt. Ik heb mijn coax eens direct op de hoofdcoax aangesloten en dat scheelde aanzienlijk. Nog steeds net niet zo goed als normale tv.. maar toch.
Ik blijf echter van die vage diagonale lijnen zien. Alleen bij bepaalde zenders. (Vooral MTV.. verder is Veronica het slechtst.)

Hoe kan dit? En waarom is de ontvangst/weergave via de tv toch beter..?

PS: sWord wat voor kabels gebruik jij (Gamma kabels iets over gehoord dat die goed zouden zijn) en wat voor een versterker?

Heb jij geen problemen ondervonden?

PS2: Maakt het uit dat ik de twee tuners direct naast elkaar in de pci slots heb zitten? Of kan ik er beter wat ruimte tussen laten? Ze zitten namelijk redelijk op/tegen elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Anoniem: 86316 schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 22:23:
[...]

Nou.. ik ben er inmiddels achter dat het inderdaad een hoop kan schelen wat voor signaal er binnen komt. Ik heb mijn coax eens direct op de hoofdcoax aangesloten en dat scheelde aanzienlijk. Nog steeds net niet zo goed als normale tv.. maar toch.
Ik blijf echter van die vage diagonale lijnen zien. Alleen bij bepaalde zenders. (Vooral MTV.. verder is Veronica het slechtst.)

Hoe kan dit? En waarom is de ontvangst/weergave via de tv toch beter..?

PS: sWord wat voor kabels gebruik jij (Gamma kabels iets over gehoord dat die goed zouden zijn) en wat voor een versterker?

Heb jij geen problemen ondervonden?

PS2: Maakt het uit dat ik de twee tuners direct naast elkaar in de pci slots heb zitten? Of kan ik er beter wat ruimte tussen laten? Ze zitten namelijk redelijk op/tegen elkaar.
Zijn de kleuren ook slecht op een monitor? Ik gebruik een hirschman versterker, splitter en kabels. Sinds de hirschman is overal in huis het beeld veel beter, ik heb ook digitale tv en het verschil tussen digitaal en mce is op een 82 cm maar een klein beetje. Signaal is heel erg belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Oldchatterman schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 18:51:
[...]

Ik gebruik de laatste ati catalyst 5.8 drivers (en eerder ook 5.6), verder gebruik ik de laatste nvidia purevideo decoder. De cpu load wordt echt veroorzaakt door het afspelen van mpeg2 content. Opnemen alleen geeft 10-15 % cpu load in beste kwaliteit.
Kijk eens of je de 1.00.67 nvdvd kunt vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

sWORDs schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 11:43:
[...]

Zijn de kleuren ook slecht op een monitor? Ik gebruik een hirschman versterker, splitter en kabels. Sinds de hirschman is overal in huis het beeld veel beter, ik heb ook digitale tv en het verschil tussen digitaal en mce is op een 82 cm maar een klein beetje. Signaal is heel erg belangrijk.
Heb geen crt meer.. maar kan ik proberen. Bedankt voor de tip in ieder geval. Ik ga ook aan de hirschman. En w.b.t. digitale tv.. daar wacht ik dan inderdaad nog meer even mee als het verschil zo klein is.

Hier kun je trouwens wat foto's en film van mijn huidige ontvangst zien.
http://www.hauppauge.tv/h...&st=0&p=16212&#entry16212

Anoniem: 150508

Kwam min of meer per ongeluk op deze site terecht, vast iets voor de lezers van dit topic:
www.degroenknop.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik wil toch nog eens vragen of iemand reeds ervaring heeft met het inbouwen van de receiver van een cordless desktopje in een htpc.

Ik heb een Dign HV5 (met display en IR receiver dus) en wil eigen ook de receiver van de cordless desktop in de cast verwerken.

Mensen die dit al gedaan hebben?

PS: Ik heb de cordless desktop nog niet aangeschaft omdat ik ook nog niet weet welke setjes in ieder geval t/m 4 meter gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-05 11:27
Anoniem: 150508 schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 22:23:
Kwam min of meer per ongeluk op deze site terecht, vast iets voor de lezers van dit topic:
www.degroenknop.nl
http://www.degroeneknop.nl B)

specs

• JayBro
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-03 10:16

JayBro

Glory to Arstotzka!

Hey mensen, ook ik ben bezig, en ik heb wat vraagjes:

Doel:
Bij mij hoeft het niet het beste van het beste te zijn, ik wil soepel dvd's, divxjes en mp3's afspelen, niets meer, niets minder.
Ik heb al een PVR500 en een Remote Wonder I

Lijstje (voorlopig)
AMD Athlon 64 Venice 3000+, Socket 939, OEM 97,48
Enlight EN-7473 200 Watt, Zilver 57,98
Zalman CNPS7000B-AlCu 23,53
TwinMos Memory DDR SDRAM, 1 GB, PC3200, 400 MHz, Matched pair (2x 512 MB) 79,83
Samsung SpinPoint 200 GB, 7200 rpm, 8 MB, ATA/133 73,95
MSI RS480M2-IL 68,91
NEC ND-3540 16 x, 8 x, 16 x, Zwart, OEM 35,29

Totaal incl bezorg: 528,49

Vragen:
- Kan de voeding van 200W die bij mijn kast zit de hele meuk aan?
- Hoeveel verbruikt mn htpc aan wattages? (Normaal, heftig en standby... gewoon een indicatie)
- Hoe zou ik hem zuiniger kunnen maken?
- Heb ik iets verkeerd gedaan :-) ?

alvast bedankt voor de antwoorden....

PC: Ryzen 5600X / RTX3090 Gaming OC 24G / 48G RAM / X570 Aorus Elite / 2TB M.2 / LG 4K

jaybr0 schreef op donderdag 01 september 2005 @ 13:07:
Hey mensen, ook ik ben bezig, en ik heb wat vraagjes:

Doel:
Bij mij hoeft het niet het beste van het beste te zijn, ik wil soepel dvd's, divxjes en mp3's afspelen, niets meer, niets minder.
Ik heb al een PVR500 en een Remote Wonder I

Lijstje (voorlopig)
AMD Athlon 64 Venice 3000+, Socket 939, OEM 97,48
Enlight EN-7473 200 Watt, Zilver 57,98
Zalman CNPS7000B-AlCu 23,53
TwinMos Memory DDR SDRAM, 1 GB, PC3200, 400 MHz, Matched pair (2x 512 MB) 79,83
Samsung SpinPoint 200 GB, 7200 rpm, 8 MB, ATA/133 73,95
MSI RS480M2-IL 68,91
NEC ND-3540 16 x, 8 x, 16 x, Zwart, OEM 35,29

Totaal incl bezorg: 528,49

Vragen:
- Kan de voeding van 200W die bij mijn kast zit de hele meuk aan?
- Hoeveel verbruikt mn htpc aan wattages? (Normaal, heftig en standby... gewoon een indicatie)
- Hoe zou ik hem zuiniger kunnen maken?
- Heb ik iets verkeerd gedaan :-) ?

alvast bedankt voor de antwoorden....
Ziet er gewoon goed uit dit. Zou alleen voor zoiets gaan: http://www.speurders.nl/c...0810limit061020.1.99.html

Scheelt je ook weer wat geld. Heb m zelf ook 320 Watt en dan weet je zeker dat het genoeg is. Daarbij kun je ze voor nog minder dan dat jij voor zon 200W gaat uitgeven krijgen. Deze zijn ook nog eens <16 dB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayBro

JayBro

Glory to Arstotzka!

Anoniem: 86316 schreef op donderdag 01 september 2005 @ 19:02:
[...]

Ziet er gewoon goed uit dit. Zou alleen voor zoiets gaan: http://www.speurders.nl/c...0810limit061020.1.99.html

Scheelt je ook weer wat geld. Heb m zelf ook 320 Watt en dan weet je zeker dat het genoeg is. Daarbij kun je ze voor nog minder dan dat jij voor zon 200W gaat uitgeven krijgen. Deze zijn ook nog eens <16 dB.
Uhm, de voeding zit bij de kast, vandaar. Ik wou wanneer het totale wattage te hoog ligt voor deze voeding kijken of ik de wattages omlaag kon krijgen, of een andere mooie kast kon vinden (met een betere voeding of zonder). Dat laatste heb ik dus niet gevonden.
Ik kijk even verder naar een mooie kast, iemand een idee over de wattages?

PC: Ryzen 5600X / RTX3090 Gaming OC 24G / 48G RAM / X570 Aorus Elite / 2TB M.2 / LG 4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 152947

En ben er ook nog niet volledig uit:

Antec SLK 3000B-EU (ATX Minitower)
LC-Power 420 Watt "Silent Giant" LC 6420G Black-Edition Rev.2 mobo
2x PC3200 - 256 MB - DDR - Corsair C2 Platinum
Arctic Freezer 64 (Socket 754/939/940)
Seagate 200 GB ST3200822AS (SATA150 - 8 MB)
AMD Sempron 64 3000+ (Socket 754 - 333 MHz)

Het enige probleem is nu dat ik een mobo zoek met een ingebouwde gpu + tv-out, maar deze zou een S754 socket moeten zijn, aangezien ik een Sempron wil plaatsen.

Of kan ik beter een passief gekoelde gpu zoeken, en zo ja welke ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim_R
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-04 10:19
Heeft iemand nog een suggestie voor een mATX voeding voor de MCE301 en 302? Bezitters van deze kast, wat hebben jullie erin zitten? Ik kom er maar niet uit... :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayBro

JayBro

Glory to Arstotzka!

Animo technology M-ATX PSU A320MS (www.challengecomputers.nl)
Volgens mij wel een goeie (ook voor DIGN kasten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayBro

JayBro

Glory to Arstotzka!

Anoniem: 152947 schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 18:18:
En ben er ook nog niet volledig uit:

Antec SLK 3000B-EU (ATX Minitower)
LC-Power 420 Watt "Silent Giant" LC 6420G Black-Edition Rev.2 mobo
2x PC3200 - 256 MB - DDR - Corsair C2 Platinum
Arctic Freezer 64 (Socket 754/939/940)
Seagate 200 GB ST3200822AS (SATA150 - 8 MB)
AMD Sempron 64 3000+ (Socket 754 - 333 MHz)

Het enige probleem is nu dat ik een mobo zoek met een ingebouwde gpu + tv-out, maar deze zou een S754 socket moeten zijn, aangezien ik een Sempron wil plaatsen.

Of kan ik beter een passief gekoelde gpu zoeken, en zo ja welke ?
Op zich ga je voor een "kleinere" mediapc (512mb geheugen, 1.8ghz) (overigens goed zat hoor)
Maar dan is een aparte gpu niet nodig denk ik, als je maar een goeie mobo hebt.
Ik vind er maar weinig met onboard video trouwens, bijv Asus K8S-MX...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 20084

De RS480M2 is er ook eentje met onboard video (X300 core)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whocarez
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:41
Ook ik heb de overstap gemaakt naar een media center pc.

Hoe en wat en waarom.

Behuizing: Ahanix mce601 (gekozen vanwege design en 3 interne hd aansluit mogelijkheden)

video: asus geforce 6600gt (goede performance, hoop lawaai fan, gaat vervangen worden door de 6600 256mb passive versie) (staat dus te koop)

mamaplank: giga-byte 8knxp pro rev2 (super moederboard, gaat er uit ivm met fan op dsp unit en geen pci-e, word vervangen door asus p4gpl-x)

processor: pentium 4 2.8HT 800fsb (gewoon prettig ding werkt prima geen rede tot vervanging)

geheugen: 512 ddr samsung voorlopig voldoende

geluid: onboard 5.1 realtek chip)

hd: 36gb raptor voor booten e.d. en 120gb voor data) (was al in bezit)

dvd: nec3540 (prima brander en speler leest vrijwel alles, maakt alleen hoop lawaai bij afspelen kijken of dit met tool is op te lossen)

software, mce2005 inc remote.

Tv: bigg ass mycom 32" prima apparaat, wanneer we nog een keer geld over hebben dan komt er de benq 37" voor in de plaats deze heeft namelijk de 1080i resolutie. en groter kijk plezier.

Nog te veranderen.

mamaplank vervangen, oude verkopen
videokaart vervangen, oude verkopen
geheugen misschien upgraden maar 1gig
amity 2 mce singel tuner kaart aanschaffen om films op te kunnen nemen
versterker aanschaffen zal hoogst waarschijnlijk de jamo 635 worden ivm het design

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

Anoniem: 86316 schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 13:01:
[...]

Heb geen crt meer.. maar kan ik proberen. Bedankt voor de tip in ieder geval. Ik ga ook aan de hirschman. En w.b.t. digitale tv.. daar wacht ik dan inderdaad nog meer even mee als het verschil zo klein is.

Hier kun je trouwens wat foto's en film van mijn huidige ontvangst zien.
http://www.hauppauge.tv/h...&st=0&p=16212&#entry16212
Zijn er inmiddels al goede(kope) tv-kaarten waarmee je digitale tv (via de kabel) kunt ontvangen of zijn deze veel duurder dan analoge tv-kaarten?

[ Voor 3% gewijzigd door DopdeDouwer op 07-09-2005 21:37 ]

• JayBro

JayBro

Glory to Arstotzka!

Hey, weer een vraagje

Hoe goed zijn de grafische prestaties van het volgende moederbord?
Asus K8S-MX (SiS760GX chipset)

Ik zoek eigenlijk een goed mATX moederbord, met zoveel mogelijk onboard voor een htpc... en dan dus ook zulke standby-mogelijkheden als deze...

iemand een goeie?

Ik ken deze Asus niet, maar ik heb een MSI RS480M2 (ATI chipset met X300 grafische core). Van horen zeggen is er niets mis mee met SiS chipset voor HTPC gebruik. Ik heb met die MSI al succesvol de S3 suspendmode mogen gebruiken. Dit MB samen met een Venice 3000+ en Zalman AlCu7000 met 2x hauppauge 150MCE-LowProfile is een heerlijke combo (alles in low-profile behuizing). En wanneer nodig, kan ik er altijd nog een lowprofile nVidia 6600 kaart opzetten.

Anoniem: 154473

Man, man, wat een goed draadje.
Ik heb hem een beetje te laat gevonden maar dat maakt niet uit want ik ga toch altijd mijn eigen weg.

@ sWord: er zit precies 4cm onder de CD-drive in de MCE302 ! Houdt er alleen rekening mee dat als je een goede voeding neemt, je erg veel overbodige en dikke kabels overhoudt die toch echt heel mooi onder de CD-speler passen. De moederbord voedingskabel kan in zo'n kast 15cm lang zijn, helaas is ie bij mij zo'n 35 a 40cm en erg dik: waar wil je die laten?

Mijn setup is al half compleet, heeft al gedraaid en bestaat uit het volgende:
- Ahanix MCE302 kast (gewoon superstrak, front bestaat uit 1cm dik machined alu)
- Intel D945GTPLKR (nieuwe chipset, alle aansluitingen voor front van kast)
- Pentium 4 3.0GHz (yep, hittekanon)
- 2 x 512MB Corsair 4-4-4-12 dual channel (ik wil ook gaan gamen)
- Aopen PCX6600-DV128LP (passief gekoeld, net genoeg voor serious gaming)
- Compro DVB-T300 TV-kaart (goed leverbaar + timer remote-on vanuit S5)
- Tagan 380W stille voeding (erg veel kabels, was DOA helaas)
- 2 SATA schijven van 80GB(boot) en 200GB+(heb ik nog niet) voor audio/video

Ik weet het: hoe ga ik dat ding stil krijgen en goed koelen?
Ten eerste staat ie in de woonkamer vrij ver van mij af, en een klein beetje geluid vindt ik niet zo erg.

Ik heb een wazige oplossing voor mijn P4. Misschien dat jullie eens kunnen vertellen wat je daarvan vindt. In deze kast past (na meten) de zalman 7000 koeler! In de behuizing zit een 80mm opening precies midden boven de CPU (perfect). Ik ga de draairichting van de zalman omdraaien zodat ie de lucht uit de kast direct naar buiten gaat blazen. De zalman komt trouwen tot ongeveer 5mm onder de bovenkant te zitten(heb hem nog niet binnen, maar een model gemaakt om te zien of het past).
Ook zit er direct boven de PCI(e) sloten een 80mm vierkante opening waardoor de warmte ook grotendeels de kast direct verlaat.

Wat denken jullie van deze setup.

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Anoniem: 154473 schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 12:43:
Man, man, wat een goed draadje.
Ik heb hem een beetje te laat gevonden maar dat maakt niet uit want ik ga toch altijd mijn eigen weg.

@ sWord: er zit precies 4cm onder de CD-drive in de MCE302 ! Houdt er alleen rekening mee dat als je een goede voeding neemt, je erg veel overbodige en dikke kabels overhoudt die toch echt heel mooi onder de CD-speler passen. De moederbord voedingskabel kan in zo'n kast 15cm lang zijn, helaas is ie bij mij zo'n 35 a 40cm en erg dik: waar wil je die laten?

Mijn setup is al half compleet, heeft al gedraaid en bestaat uit het volgende:
- Ahanix MCE302 kast (gewoon superstrak, front bestaat uit 1cm dik machined alu)
- Intel D945GTPLKR (nieuwe chipset, alle aansluitingen voor front van kast)
- Pentium 4 3.0GHz (yep, hittekanon)
- 2 x 512MB Corsair 4-4-4-12 dual channel (ik wil ook gaan gamen)
- Compro DVB-T300 TV-kaart (goed leverbaar + timer remote-on vanuit S5)
- Tagan 380W stille voeding (erg veel kabels, was DOA helaas)
- 2 SATA schijven van 80GB(boot) en 200GB+(heb ik nog niet) voor audio/video

Ik weet het: hoe ga ik dat ding stil krijgen en goed koelen?
Ten eerste staat ie in de woonkamer vrij ver van mij af, en een klein beetje geluid vindt ik niet zo erg.

Ik heb een wazige oplossing voor mijn P4. Misschien dat jullie eens kunnen vertellen wat je daarvan vindt. In deze kast past (na meten) de zalman 7000 koeler! In de behuizing zit een 80mm opening precies midden boven de CPU (perfect). Ik ga de draairichting van de zalman omdraaien zodat ie de lucht uit de kast direct naar buiten gaat blazen. De zalman komt trouwen tot ongeveer 5mm onder de bovenkant te zitten(heb hem nog niet binnen, maar een model gemaakt om te zien of het past).
Ook zit er direct boven de PCI(e) sloten een 80mm vierkante opening waardoor de warmte ook grotendeels de kast direct verlaat.

Wat denken jullie van deze setup.
Ziet er goed uit, alleen wordt zo'n intel een stuk warmer dan een amd en zal koeling dus wat moelijker worden als je hem stil wilt krijgen. Misschien moet je ook eens gaan kijken naar underclocken en voltage verlagen. Welk os ga je gebruiken en wat voor scherm?

En welke provider heb je (voor digitale tv)?

Het omdraaien van je koeler kan ik niet veel overzeggen, behalve gewoon testen, temperatuur bekijken bij normale stand met 3dmark, omdraaienen weer 3dmark draaien.

[ Voor 9% gewijzigd door |sWORDs| op 17-09-2005 13:42 ]

• Tim_R
Anoniem: 154473 schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 12:43:
Waar heb je die gekocht? Ik kan hem nergens vinden... :)

Ik ga wel voor windows XP maar zeer waarschijnlijk zonder Media Center.
De software die bij de compro zit is zeer compleet en ik hoop dat ik daar het meeste mee kan doen.
De bijgeleverde afstandsbediening (die volgens reviews erg goed is) kan ik volgens mij ook de muis mee bedienen en dat geeft heel veel mogelijkheden waardoor ik het zonder mediacenter kan doen.

Ik heb nog geen digitale tv provider. De reden dat ik de compro heb genomen is voornamelijk de remote on/off functie. Deze werkt als volgt: de aan/uit knop van de kast sluit je via de compro kaart aan! Hierdoor kan je gewoon shutdown doen en 5min voordat je wat gaat opnemen drukt de timer in de compro op de aan/uit knop van de pc (gaat ook via remote! net een echt audio component toch?).
De DVB-T functie van deze kaart heb ik niets aan want nederland (stom K-land) is het enige land waar je een conax-kaart nodig hebt om dvb-t te kunnen kijken. Doordat nederland het enige land is wat deze stomme regel heeft verzonnen is de ondersteuning wat betreft insteekkaarten of losse set-top boxen totaal K.

Ik wilde deze HTPC aansluiten op de nieuwe BenQ DV3750, maar daar zet ik op dit moment dus nog wat vraagtekens bij. Als de prijs omhoog gaat moet ik er nog eens heel goed over nadenken of ik niet gewoon op een concurrent ga wachten met een tv met die spec's.

De hitte ontwikkeling zal ik inderdaad moeten afwachten. Ik hoop dat het goed gaat.
De ahanix kast is in ieder geval heel erg goed doordacht. De ventilatie gaten zitten echt op al de juiste plaatsen.

Over +/- 2 weken hoop ik hem zover af te hebben dat de kast dicht kan. Deze maand heb al mijn geld al verspeeld :'(

Weet iemand trouwens waar die audiotrak 192 lp te koop is? Lijkt me het ideale kaartje i.v.m. digitale dvd-audio pass-through i.c.m. een externe DD-decoder.

Timmyboy_ schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 16:13:
[...]

Waar heb je die gekocht? Ik kan hem nergens vinden... :)
Bij www.azerty.nl

Goeie toko! Wel min of meer dozenschuivers maar ook op zondag zijn ze nog bereidt om te beantwoorden. Als je iets niet kan vinden in nederland -> azerty mailen!
Ik kon deze kaart ook niet vinden, toen heb ik azerty gemaild. Een dag later kreeg ik antwoord en stond ie op hun site!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 134465

Is er toevallig iemand die deze HTPC case heeft? Ben dan zeer benieuwd wat jullie daarvan vinden.

Kijk hier maar ff

Er is trouwens ook een topic over deze case op GoT.

Het HFX case topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim_R
Anoniem: 154473 schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 16:33:
[...]

Bij www.azerty.nl

Goeie toko! Wel min of meer dozenschuivers maar ook op zondag zijn ze nog bereidt om te beantwoorden. Als je iets niet kan vinden in nederland -> azerty mailen!
Ik kon deze kaart ook niet vinden, toen heb ik azerty gemaild. Een dag later kreeg ik antwoord en stond ie op hun site!
Zekers fijne winkel, heb ik al meerdere malen besteld. Maar die Aopen van jou, is dat wel die met component out? Dat dacht ik namelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Timmyboy_ schreef op zondag 18 september 2005 @ 10:55:
[...]

Zekers fijne winkel, heb ik al meerdere malen besteld. Maar die Aopen van jou, is dat wel die met component out? Dat dacht ik namelijk...
De documentatie van deze kaart is wel verschrikkelijk te noemen. Normaal heb ik die niet nodig maar n.a.v. jouw vraag ben ik maar eens gaan zoeken. Niets over te vinden helaas.
Wel zit er een splittercable bij die op de SVideo uitgang kan. Deze splitter heeft weer een SVideo plug en 3 tulp stekker in de kleuren R,G,B. Benamingen Pr out, Y out, Pb COMP out.
Ik denk dat dat is wat jij wil weten? Ik heb het systeem nu even niet werkend omdat ik het geheugen alleen voor de test had gehaald (was maar 533MHz) en de tagan voeding dead on arrival was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
:)

Gister mijn HTPC (tje) in gebruik genomen.
Het is een low budget bakkie en heeft me tot nu toe 15 euro gekost (voor de Gforce2)
(PC gekregen)

Vergeleken met wat jullie hebben stelt het vrij weinig voor:

P3 667
384 mb ram
20 gig WD200
Geforce 2 MX200 (voor TVout)
Windows 2000 Pro
Showshifter
DVDspeler moet nog gekocht worden

Gister War Of The Worlds gekeken, liep heerlijk soepel en absoluut geen performance problemen gehad.

Wensen:
Versterker / externe speakers (de TV heeft niet zo goed geluid :P )
Draadloos toetsenbord of een remote
P3 1 GHZ (oid, iig wel wat rapper)
gig geheugen oid

TVkaart vind ik overbodig, de kabelgaat gewoon direct mijn tv in, beetje nutteloos om dan een aparte TVkaart te kopen, en aan opnemen heb ik (nog) niet zoveel behoefte :) )

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim_R
Anoniem: 154473 schreef op zondag 18 september 2005 @ 11:48:
[...]

De documentatie van deze kaart is wel verschrikkelijk te noemen. Normaal heb ik die niet nodig maar n.a.v. jouw vraag ben ik maar eens gaan zoeken. Niets over te vinden helaas.
Wel zit er een splittercable bij die op de SVideo uitgang kan. Deze splitter heeft weer een SVideo plug en 3 tulp stekker in de kleuren R,G,B. Benamingen Pr out, Y out, Pb COMP out.
Ik denk dat dat is wat jij wil weten? Ik heb het systeem nu even niet werkend omdat ik het geheugen alleen voor de test had gehaald (was maar 533MHz) en de tagan voeding dead on arrival was.
Idd, dat wilde ik weten. Klote van je voeding btw.... Maar bedankt!

• JayBro

JayBro

Glory to Arstotzka!

Anoniem: 20084 schreef op donderdag 15 september 2005 @ 13:37:
Ik ken deze Asus niet, maar ik heb een MSI RS480M2 (ATI chipset met X300 grafische core). Van horen zeggen is er niets mis mee met SiS chipset voor HTPC gebruik. Ik heb met die MSI al succesvol de S3 suspendmode mogen gebruiken. Dit MB samen met een Venice 3000+ en Zalman AlCu7000 met 2x hauppauge 150MCE-LowProfile is een heerlijke combo (alles in low-profile behuizing). En wanneer nodig, kan ik er altijd nog een lowprofile nVidia 6600 kaart opzetten.
grappig, ik heb een paar dagen geleden besteld (ja, ook bij azerty.nl, gewoon een goeie winkel)
En ik heb dus uiteindelijk toch voor hetzelfde moederbord gekozen

hier mn lijstje:

Enlight EN-7473 200 Watt, Zilver
Zalman CNPS7000B-Cu
Corsair ValueSelect DDR SDRAM, 1 GB, PC3200, 400 MHz, Value Serie (2x 512 MB)
Samsung Spinpoint 250 GB, 7.200 rpm, 8 MB, SATA II
MSI RS480M2-IL
NEC ND-3540 16 x, 8 x, 16 x, Zwart, OEM
AMD Athlon 64 Venice 3200+, Socket 939, OEM

de PVR500 dual-tuner heb ik al, evenals de Remote Wonder I...
strax krijg ik het spulletje binnen, en dan wordt het bouwen :-)

• Oldchatterman
Anoniem: 20084 schreef op donderdag 15 september 2005 @ 13:37:
Ik heb precies dezelfde hardware als EiSI en op zich bevalt dit qua performance goed. Wel de nodige opstartproblemen gekend mbt het moederbord (onder andere temp. uitlezing van venice 3000+ is niet goed, waardoor je C&Q niet goed kunt benutten), maar ik hoop dat MSI luisterd naar alle klachten en een goede bios uitbrengt.

Wat me echter opvalt is de hoge CPU load bij live tv kijken (50-60%) met onboard grafische kaart. Hierdoor klokt de CPU vrijwel nooit terug en wil het nog weleens voorkomen dat mijn Zalman plotseling optoert omdat de CPU gewoonweg te warm wordt (ook weer veroorzaakt door verkeerde temp. uitlezing, schatting is 10 graden te hoog).

@EiSI: is de CPU load bij jou ook zo hoog?

Zou een nieuwe grafische kaart, bv een low profile 6600 de cpu load drastisch kunnen verlagen?

• Tim_R
Dit is mijn lijstje (ga ik bestellen over een paar dagen tot een week):
  • MSI RS480M2-IL
  • AMD Athlon64 Venice 3000+
  • Zalman CNPS7000B-AlCu
  • 2x512MB DDR400 Kingston ValueRam
  • Aopen DV6600-128LP, met YPbPr out
  • Animo technology M-ATX PSU A320MS
  • Ahanix MCE301
  • 250GB Samsung Spinpoint SATA 8MB Cache SATAII
  • Benq DVD +/-RW DL, Zwart
  • 2x Hauppage WinTV PVR150 MCE Low Profile
  • Microsoft XP MCE Remote Control
  • Windows XP MCE 2005
  • Asus WL-138G 54Mbps
  • Logitech EX110 Zwart
Op- en aanmerkingen bijzonder welkom. Super topic btw, hier heb ik veel aan gehad!

Vraagjes:

- Die Benq, is die een beetje stil? Zonee, welke moet ik dan nemen?
- Heeft iemand ervaring met deze voeding? Is hij echt zo stil als beweerd wordt?
- De EX110 (mooi en goedkoop setje vind ik), haalt die een meter of 4 bereik zonder obstakels, recht naar de ontvanger?
- Als ik dat MediaCenter tobo van Microsoft koop, heb ik de remote dan nog nodig? En heeft die ook 4 meter bereik in dezelfde situatie?

Binnenkort kan ik dan makkelijk uitbreiden met een 2e HD, mocht 250 GB te weinig blijken.

Bedankt alvast!

[ Voor 3% gewijzigd door Tim_R op 22-09-2005 16:47 ]

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-05 17:23

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ik heb al een HTPC gebouwd, en heb van daaruit een tip voor een M-Atx voeding...
Ik heb namelijk een SilenX 320 watt voeding... En die heeft een stuk hogere 12v rail dan de Animo320 watt.. De voeding is te verkrijgen bij multimediapc.nl

• Tim_R
MikeyMan schreef op donderdag 22 september 2005 @ 16:48:
Ik heb al een HTPC gebouwd, en heb van daaruit een tip voor een M-Atx voeding...
Ik heb namelijk een SilenX 320 watt voeding... En die heeft een stuk hogere 12v rail dan de Animo320 watt.. De voeding is te verkrijgen bij multimediapc.nl
Dat klopt, maar die is ook bijna dubbel zo duur... Dat vind ik het geld niet waard, gezien ik met deze ook goed kan draaien. :)

• Cheeky
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-05 02:01
Timmyboy_ schreef op donderdag 22 september 2005 @ 16:47:
Dit is mijn lijstje (ga ik bestellen over een paar dagen tot een week):
  • MSI RS480M2-IL
  • AMD Athlon64 Venice 3000+
  • Zalman CNPS7000B-AlCu
  • 2x512MB DDR400 Kingston ValueRam
  • Aopen DV6600-128LP, met YPbPr out
  • Animo technology M-ATX PSU A320MS
  • Ahanix MCE301
  • 250GB Samsung Spinpoint SATA 8MB Cache SATAII
  • Benq DVD +/-RW DL, Zwart
  • 2x Hauppage WinTV PVR150 MCE Low Profile
  • Microsoft XP MCE Remote Control
  • Windows XP MCE 2005
  • Asus WL-138G 54Mbps
  • Logitech EX110 Zwart
Op- en aanmerkingen bijzonder welkom. Super topic btw, hier heb ik veel aan gehad!

Vraagjes:

- Die Benq, is die een beetje stil? Zonee, welke moet ik dan nemen?
- Heeft iemand ervaring met deze voeding? Is hij echt zo stil als beweerd wordt?
- De EX110 (mooi en goedkoop setje vind ik), haalt die een meter of 4 bereik zonder obstakels, recht naar de ontvanger?
- Als ik dat MediaCenter tobo van Microsoft koop, heb ik de remote dan nog nodig? En heeft die ook 4 meter bereik in dezelfde situatie?

Binnenkort kan ik dan makkelijk uitbreiden met een 2e HD, mocht 250 GB te weinig blijken.

Bedankt alvast!
Ziet er goed uit! Lijkt wat op mijn lijstje. Ik had ook de Benq gekozen omdat deze op het net 'geprezen' werd voor zijn stilte. Het Microsoft Mediacenter keyboard zou gewoon moeten werken, en de afstandsbediening zit dan dus op het toetsenbord (zelfs verlicht) en heb je dus niet meer nodig.

Laat even weten hoe de kast bevalt. Er is, zoals je vast al wist, erg weinig info over..

Gebruik je deze HTPC met analoge tv trouwens?

• Tim_R
Cheeky schreef op donderdag 22 september 2005 @ 20:40:
[...]

Ziet er goed uit! Lijkt wat op mijn lijstje. Ik had ook de Benq gekozen omdat deze op het net 'geprezen' werd voor zijn stilte. Het Microsoft Mediacenter keyboard zou gewoon moeten werken, en de afstandsbediening zit dan dus op het toetsenbord (zelfs verlicht) en heb je dus niet meer nodig.

Laat even weten hoe de kast bevalt. Er is, zoals je vast al wist, erg weinig info over..

Gebruik je deze HTPC met analoge tv trouwens?
Idd. Ik zal je op de hoogte houden wb de kast. En ja, voorlopig ga ik hem met analoge tv gebruiken. Op het moment dat digitale tuners voor in de pc betaalbaar en MediaCenter compitabel zijn, doe ik deze 2 in de verkoop en koop ik 2 low profile digitale. Maar dat zal nog wel even duren denk ik zo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Vraagje over smartcards + digitale tv etc

Ik wil een tft/lcd scherm aanschaffen en dan een multimedia PC (linux of MCE maakt me geen *uit)
maar ik heb digitale TV en die samsung decoder is een [censuur] ding. (heb Caiway als aanbieder)

Nu zou ik graag van timeshifting en van recording gebruik willen maaken wat moet ik dan hebben ???
ik heb een pcmcia smartcard reader + usb varianten (overgehouden aan een test situatie)

1) ik zou graag die samsung box de deur uit trappen
2) ik zou graag de smartcard die ik van mijn tv-provider (caiway) gebruiken
3) geen miskoop doen <--- belangrijk ! ;)

wat ik tot nu toe gevonden heb is dat ik een DVB-(c) kaart moet hebben, maar moet ik dan ook een speciale card-reader hebben ik neem aan dat degene die ik al heb de kaart wel kunnen lezen
(weet iemand hoe ik dat kan testen ???)

maar hoe kan ik 2 kanalen (picture in picure) tegelijk bekijken moet ik dan meerdere dvb kaarten hebben ??? ik ben nog verder op zoek

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marijn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-05 20:40
vso schreef op zondag 25 september 2005 @ 15:27:
Vraagje over smartcards + digitale tv etc

I1) ik zou graag die samsung box de deur uit trappen
2) ik zou graag de smartcard die ik van mijn tv-provider (caiway) gebruiken
3) geen miskoop doen <--- belangrijk ! ;)

wat ik tot nu toe gevonden heb is dat ik een DVB-(c) kaart moet hebben, maar moet ik dan ook een speciale card-reader hebben ik neem aan dat degene die ik al heb de kaart wel kunnen lezen
(weet iemand hoe ik dat kan testen ???)
Kijk hier: http://www.firedtv.lanzes.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Mijn dank = groot !!!!! _/-\o_ _/-\o_
* vso heeft net een e-mail richting hun gestuurd

inmiddels vermoed ik dat ze iderato gebruiken als encryptie maar zeker weten doe ik het niet en op hun website staat geen moer ..
* vso vermoed dat in zijn samsung decoder de nodige info staat in 1v.d menu's

wat ik echter niet snap is hoe kan ik time-shiften c.q meerdere kananalen tegelijk bekijken ? (c.q opnemen en afspelen)

kan dat gewoon met een twin tuner kaart ?of heb ik DVB kaartjes hiervoor nodig ?? kunnen ze wel tegelijkertijd van de smartcard lezen etc ?

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheeky
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-05 02:01
Hmm, dit is dus de MCE oplossing voor Digitale tv van KPN gebruikers?

Alleen 155 euro (FloppyDTV) + 69 (Conax CAM) en een floppyplaats... hmmm.. :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oldchatterman schreef op donderdag 22 september 2005 @ 11:58:
[...]
@EiSI: is de CPU load bij jou ook zo hoog?

Zou een nieuwe grafische kaart, bv een low profile 6600 de cpu load drastisch kunnen verlagen?
Niet gecontroleerd :)
Maar het zou niet zo hoeven zijn. Weet je zeker dat de decoder die geselecteerd wordt een deel van het werk door de grafische core laat doen? Dit wil nog wel eens mis gaan, waardoor je CPU het werk zit te doen. In principe zou je onder de 15% moeten blijven.
Mbt die 6600> hiervoor geldt hetzelfde: als de decoder niet goed ingesteld staat... Nu zal de nVidia decoder de 6600 driver meteen goed herkennen en PureVideo ook meteen goed kunnen toepassen (dus lage CPU).

Tip: ik las over een probleem met PureVideo <=>ATI drivers wat inmiddels is opgelost. Controleer dus ook even je driver versie.

Dat van die temperatuur: ja dat is een BIOS fout. Er is nog een veeeeeeeeeel lastigere (voor mij dan): Met de AMD CPU-drivers (voor Cool'n Quite) en BIOS versie 3.8 blijft het systeem hangen wanneer deze terugkomt uit S3 standby mode (HDD leds blijven aan).
Dus... ik weet nog niet wat ik hiermee doe: of oudere BIOS versie (welke?) of AMD-CPU driver eruit en SpeedFan (of zoiets) gebruiken.
==> Iemand een suggestie?
(dit gaat dus over een MSI RS480M2, A64-3000+ Venice, 2x PVR150MCE lp).

[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 20084 op 26-09-2005 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 122530

ik heb al een htpc met de volgende specs
  • Amd athlon 64 3000+ (s939)
  • msi K8T Neo2 F
  • geforce fx5200 128MB AGP8x
  • 512MB DDR
  • wintv PVR500MCE
  • Sblive 1024
  • 450W psu
  • nec nd3450 brander
  • 120Gb ata
  • 200Gb Sata
  • MCE2005
dit alles in een gewone tower, geen probleem,draait erg stabiel,

nu wil ik het hele spul in gaan bouwen in een:

Ahanix D.Vine 5 HTPC case met een 320W m-ATX voeding

volgens een internetshop waar ze deze kast en voeding verkopen is dit geen goed plan, en adviseren toch een kast met een atx voeding

zijn hier mensen die ervaring hebben met een dergelijke voeding op een amd64?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Mwah, ik zou zelf zeggen dat dit geen probleem moet zijn... Je zou de door mij aangehaalde 320 watt voeding van hierboven kunnen proberen te bemachtigen... Toch iets meer sap dan de 320 watt animo voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 122530

alleen jammer dat er aanzienlijk prijsverschil inzit, de animo kost 70E en de silentex 119E,
samen met een case van 162E is dat best prijzig vind ik persoonlijk,

ik zat ook te kijken naar de Ahanix MCE601, deze kast kost 275E en is incl een gemodificeerde 350W psu, en volgens de spec's van de kast zou deze ook een gewone niet-gemodifideerde psu moeten kunnen herbergen, er moeten alleen wat gaten in de psu geboord worden volgens mij,
mocht die 350W dan niet voldoende zijn dan kan ik er nog mijn oorspronkelijke 450W in bouwen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim_R
Je kan ook eens kijken naar de MCE 301 of 302, dat zijn niet zo'n bakbeesten en er past een gewone voeding in. Je moet dan wel je mobo verkopen en een mATX exemplaar op de kop tikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oldchatterman
Anoniem: 20084 schreef op maandag 26 september 2005 @ 16:43:
[...]

Niet gecontroleerd :)
Maar het zou niet zo hoeven zijn. Weet je zeker dat de decoder die geselecteerd wordt een deel van het werk door de grafische core laat doen? Dit wil nog wel eens mis gaan, waardoor je CPU het werk zit te doen. In principe zou je onder de 15% moeten blijven.
Mbt die 6600> hiervoor geldt hetzelfde: als de decoder niet goed ingesteld staat... Nu zal de nVidia decoder de 6600 driver meteen goed herkennen en PureVideo ook meteen goed kunnen toepassen (dus lage CPU).

Tip: ik las over een probleem met PureVideo <=>ATI drivers wat inmiddels is opgelost. Controleer dus ook even je driver versie.

Dat van die temperatuur: ja dat is een BIOS fout. Er is nog een veeeeeeeeeel lastigere (voor mij dan): Met de AMD CPU-drivers (voor Cool'n Quite) en BIOS versie 3.8 blijft het systeem hangen wanneer deze terugkomt uit S3 standby mode (HDD leds blijven aan).
Dus... ik weet nog niet wat ik hiermee doe: of oudere BIOS versie (welke?) of AMD-CPU driver eruit en SpeedFan (of zoiets) gebruiken.
==> Iemand een suggestie?
(dit gaat dus over een MSI RS480M2, A64-3000+ Venice, 2x PVR150MCE lp).
Zou je je cpu load voor mij een keer willen checken. Tot nu toe levert live tv zo'n 50-60 %cpu load, hiervan wordt 10-15% gegenereerd door het opnemen van de stream en de rest is dus het afspelen. Ik heb eigenlijk van alles de nieuwste drivers, dus ik verwacht niet dat dat me veel gaat opleveren. Wel gebruik ik vmr9 voor het afspelen ipv overlay, dit geeft bij mij een scherper beeld.

Wat betreft die stanby perikelen kan ik zeggen dat ik ben teruggegaan naar bios versie 3.5. Ook zorgden de nieuwste catalyst drivers 5.8 voor een verbetering in stabiliteit. Misschien dat bios versie 3.8 wel uit standby komt met de nieuwste catalyst drivers of eventueel de nieuwste msi drivers (zijn geloof ik vrij recent). Ook zijn er weer nieuwere catalyst drivers beschikbaar die ik nog niet getest heb.

[ Voor 4% gewijzigd door Oldchatterman op 27-09-2005 13:03 ]

Oldchatterman schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 12:56:
[...]

Zou je je cpu load voor mij een keer willen checken. Tot nu toe levert live tv zo'n 50-60 %cpu load, hiervan wordt 10-15% gegenereerd door het opnemen van de stream en de rest is dus het afspelen. Ik heb eigenlijk van alles de nieuwste drivers, dus ik verwacht niet dat dat me veel gaat opleveren. Wel gebruik ik vmr9 voor het afspelen ipv overlay, dit geeft bij mij een scherper beeld.

Wat betreft die stanby perikelen kan ik zeggen dat ik ben teruggegaan naar bios versie 3.5. Ook zorgden de nieuwste catalyst drivers 5.8 voor een verbetering in stabiliteit. Misschien dat bios versie 3.8 wel uit standby komt met de nieuwste catalyst drivers of eventueel de nieuwste msi drivers (zijn geloof ik vrij recent). Ook zijn er weer nieuwere catalyst drivers beschikbaar die ik nog niet getest heb.
Ik zal het binnenkort eens checken.
Kan je aangeven wat jij wilt dat ik als TV-viewer moet gebruiken? MCE2005? Of die WinTV van Hauppauge?

Over standby:
BIOS 3.8 + 5.8 (en 5.9) drivers werken uitstekend met S3 mits je maar niet de AMD CPU drivers hebt geinstalleerd voor Cool'n Quite (dan blijft hij hangen bij HDD check bij S3 restore). Dit is een duidelijke BIOS probleem.
Ik zal de 3.5 eens proberen met genoemde grafische drivers. Kijken of dat mijn probleem oplost.

Cheers,
EiSl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oldchatterman
Anoniem: 20084 schreef op donderdag 29 september 2005 @ 13:11:
[...]

Ik zal het binnenkort eens checken.
Kan je aangeven wat jij wilt dat ik als TV-viewer moet gebruiken? MCE2005? Of die WinTV van Hauppauge?

Over standby:
BIOS 3.8 + 5.8 (en 5.9) drivers werken uitstekend met S3 mits je maar niet de AMD CPU drivers hebt geinstalleerd voor Cool'n Quite (dan blijft hij hangen bij HDD check bij S3 restore). Dit is een duidelijke BIOS probleem.
Ik zal de 3.5 eens proberen met genoemde grafische drivers. Kijken of dat mijn probleem oplost.

Cheers,
EiSl
Ik gebruik alleen MCE 2005 met de laatste nvdia decoder en afspelen met VMR9, dus als je daarmee zou willen checken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Anoniem: 122530 schreef op maandag 26 september 2005 @ 17:50:
ik heb al een htpc met de volgende specs
  • Amd athlon 64 3000+ (s939)
  • msi K8T Neo2 F
  • geforce fx5200 128MB AGP8x
  • 512MB DDR
  • wintv PVR500MCE
  • Sblive 1024
  • 450W psu
  • nec nd3450 brander
  • 120Gb ata
  • 200Gb Sata
  • MCE2005
dit alles in een gewone tower, geen probleem,draait erg stabiel,

nu wil ik het hele spul in gaan bouwen in een:

Ahanix D.Vine 5 HTPC case met een 320W m-ATX voeding

volgens een internetshop waar ze deze kast en voeding verkopen is dit geen goed plan, en adviseren toch een kast met een atx voeding

zijn hier mensen die ervaring hebben met een dergelijke voeding op een amd64?
Ik heb een s754 3200+, 2x raptor 74 gb, nec 3520, 6800 Ultra in een barebone op een 250 Watt voeding. (dat zijn dus minder zuinige: processor, videokaart en schijven) 320 Watt is meer dan zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50893

Voor geintereseerden nog wat links voor afstandsbedieningen :

http://www1.nl2.conrad.com ( helaas accepteert de site geen direkte link ) even zoeken onder audio, afstandsbedieningen.

http://www.pronto.philips.com/

Vooral de nieuwe Philips RC9800i is een aardige en voorzien van WiFi :) Niet goedkoop, maar dan heb je ook wel wat, a true one in all solution. Zal deze zelf begin volgend jaar aanschaffen, aangezien ik zelf een beetje moedeloos word van alle afstands bedieningen en als mijn server er ook mee overweg kan via WiFi is de prijs me wel wat waard, zo ook het gemak. Grote voordeel vind ik wel de playlist optie's die je erin kan zetten en dus geen aparte screen meer voor nodig heb.

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 50893 op 01-10-2005 02:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winnienet
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 02-04-2023
Timmyboy_ schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 20:04:
Heeft iemand nog een suggestie voor een mATX voeding voor de MCE301 en 302? Bezitters van deze kast, wat hebben jullie erin zitten? Ik kom er maar niet uit... :|
Bij de specs van de 302 & 301:
PSU Type Standard 350W ATX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winnienet
Mijn oog is gevallen op de MCE302 kast van Ahanix en het MSI RS480M2 mobo zoals iedereen dat hier eigenlijk wel wil bestellen.

Nu twijfel ik alleen over wat ik moet doen met de processor.
Athlon 64 3200+ of de 3500+. Liever heb ik natuurlijk een snellere cpu ivm hdtv.
Maar met een 3200+ voldoe je voor hdtv aan het minimum. Dus als het koelen erg lastig wordt door een 3500+ te nemen, dan doe ik dat liever niet...

Welke CPU koeler kan ik het beste nemen. Hij moet natuurlijk in de CASE passen en moet de cpu (3200+ of 3500+) voldoende kunnen koelen.

Thanx 4 the info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

winnienet schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 11:49:
Mijn oog is gevallen op de MCE302 kast van Ahanix en het MSI RS480M2 mobo zoals iedereen dat hier eigenlijk wel wil bestellen.

Nu twijfel ik alleen over wat ik moet doen met de processor.
Athlon 64 3200+ of de 3500+. Liever heb ik natuurlijk een snellere cpu ivm hdtv.
Maar met een 3200+ voldoe je voor hdtv aan het minimum. Dus als het koelen erg lastig wordt door een 3500+ te nemen, dan doe ik dat liever niet...

Welke CPU koeler kan ik het beste nemen. Hij moet natuurlijk in de CASE passen en moet de cpu (3200+ of 3500+) voldoende kunnen koelen.

Thanx 4 the info.
Voor echte HDTV (1080i) ben ik bang dat die embedded grafische core (X300 core) niet krachtig genoeg is. Hiervoor zou je beter dan een stille nVidia 6600-based kaart kunnen nemen. Als je even zoekt op www.hardware.info, dan staat daar een versie (volgens mij van Asus) die ook te gebruiken is als Low-Profile kaart (er zit een LP-bracket bij)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winnienet
Anoniem: 20084 schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 09:05:
[...]

Voor echte HDTV (1080i) ben ik bang dat die embedded grafische core (X300 core) niet krachtig genoeg is. Hiervoor zou je beter dan een stille nVidia 6600-based kaart kunnen nemen. Als je even zoekt op www.hardware.info, dan staat daar een versie (volgens mij van Asus) die ook te gebruiken is als Low-Profile kaart (er zit een LP-bracket bij)..
Yep, dat was ook mijn bedoeling...
Wil de beamer ook met component aansluiten ipv VGA.
Hier de volledige setup met prijzen en al:

CASE 209 Ahanix MCE302 Zilver HTPC Case
PSU 139 Silverstone SST-ST30NF Nightjar 300 Watt powersupply
MOBO 83 MSI RS480M2
CPU 215 Athlon64 3500+ Venice -- Cooler??
RAM 109 DDR PC3200 GeIL Dual Channel Kit
VGA 139 Onboard / AOpen Aeolus 6600DV-128LP
SOUND Onboard / Audiotrak Prodigy 7.1 lt site 2
HDD 120 HD SATA 7200rpm 8MB 200GB -- Samsung Spinpoint
DVDRW 45 NEC 16x DVDRW
TV 120 2x Hauppauge WinTV 150
OS 100 Windows MCE
RC 40 Windows MCE Remote Control

Totaal 1319

Graag advies over de CPU en de cooler die daarop moet.
Is 3500+ te veel van het goede??

[ Voor 4% gewijzigd door winnienet op 03-10-2005 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

winnienet schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 09:44:
Graag advies over de CPU en de cooler die daarop moet.
Is 3500+ te veel van het goede??
Ik heb er een Zalman 7000AlCu op zitten. Ik weet niet of dit gaat passen in die behuizing (hij is in principe niet hoger dan standaardkoeler). Wel moet je bij het monteren van de CPU bracket een enkele moer (zijn 1 cm dik) iets afvijlen omdat hij erg dicht of tegen een SMD-componentje komt op de RS480M2 mainboard.

Extra info: let wel dat met de BIOS versie 3.8 hij een veel te hoge CPU temperatuur aangeeft!

Die 3500+?
Ik denk dat als je echt veel HD materiaal afspeelt EN gebruik gaat maken van FDDSHOW postprocessing zaken (normalizing, sharpening ed), dat dan de 3000+ tegen zijn grenzen gaat zitten. De 3500+ blijft zelf ook wel aardig koel, en met Cool'n Quite (dan al niet handmatig met Speedfan ed) blijft hij de grootste tijd in lagere snelheid (en dus minder warmte ontwikkeling). Heb je dan toch dat ene extra kracht nodig dan is het wel beschikbaar.

BTW:
Waarom een dual-channel kit kopen? Dit is eigenlijk een marketing onzin. Als je van een goed merk (GeIL bijvoorbeeld, al vind ik deze ook ietwat aan de dure kant), 2 repen van je grootte neemt is dit ook goed genoeg. Scheelt weer wat. Oh ja... CAS 2.0 is ook onzin voor HTPC. 2.5 / 3 is goed genoeg (maar dit is dan ook mijn mening... :) ) .

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 20084 op 03-10-2005 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Laatst online: 22:00
ik wil ook binnenkort een htpc-tje bouwen en dit aansluiten op een Samsung 32R51B of 32M51B
Verder wordt het ook aangesloten op een Yamaha reciever met 2 zuilluidsprekers.

Ik dacht aan de volgende dingen.

- Ahanix D. Vine 5 162 euro
- MSI 865PE Neo2-V (s478) 64 euro
- 120GB Maxtor Diamond 10 71 euro
- 2x 512mb Corsair 400mhz 113 euro
- Nec 3540 44 euro
- Asus 6600 256mb 126 euro
- Zalman 7000B-ALCU 28 euro
- Audigy 2 ZS 64 euro (weet niet zeker, omdat het toch naar de reciever gaat via coax out)

Ik heb trouwens al een P4 2,6ghz HT northwood liggen.

Ik wil het allemaal zo goedkoop mogelijk houden, ik ben van plan om hd-content mee af te spelen.

Ik twijfel of ik nou een AMD moet nemen, wat weer extra kosten opbrengt of gewoon dit houden.

Graag advies :)

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winnienet
Anoniem: 20084 schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 10:57:
[...]

Ik heb er een Zalman 7000AlCu op zitten. Ik weet niet of dit gaat passen in die behuizing (hij is in principe niet hoger dan standaardkoeler).
Heb inmiddels e.e.a. gegoogled en de 7000 past er zonder problemen in.
Ik heb ook gelezen dat een passieve psu wel erg stil is, maar niet wenselijk is voor een dergelijk systeem ivm warmteontwikkeling...
Heeft iemand hier ervaring mee??

[ Voor 31% gewijzigd door winnienet op 03-10-2005 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Rainesh schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 12:07:
- 120GB Maxtor Diamond 10 71 euro

Graag advies :)
Ik heb gemengde gevoelens met Maxtors...
Weet dat supersnelle HDD's helemaal niet interessant zijn voor HTPC's. Sterker nog: ik zou er wellicht een 5200rpm schijf in stoppen. Het belangrijkste is dat ze stil en vooral koud blijven. De Samsungs staan hierom bekend, met name dat deze lekker koel blijven terwijl er wel load op staat. Hoe minder componenten in je PC die warmte produceren, hoe minder moeite je hoeft te doen om het stil te houden. Nu heb je een bak van een behuizing dus het zal wel meevallen.

Daarnaast vind ik 120 MB te weinig. Ik dacht zelf ook dat het niet zo'n vaart nam, maar na een paar films op HDD begint het einde erg snel in het zicht te komen. Partitioneer hem meteen ook goed. Meer dan 10GB hoef je niet te reserveren voor MCE, en in principe zou je voor HTPC je swapdisk uit kunnen zetten. De overige partities zijn dan puur je media disks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Laatst online: 22:00
hmm ok.

en derest van de onderdelen? Moet ik daar nog wat aan veranderen of kan het hiermee makkelijk?

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 95813

Ik ben van plan een HDTV media center te maken.

Budget is opzich geen probleem ik ben op dit moment zover:

amd 64 x2 3800 + (maybe 4400 +) zalman cpu koeller
asus k8n sli deluxe
2 x 1 gb pc 3200
250 gb 8mb cache wd sata

wat weet ik nog niet zeker

sattaliet ontvangst kaart
video kaart
480 watt voeding

Nu is mijn vraag wat zijn voor de componenten die ik nog niet heb goede keuzes.
Het moet vooral stil zijn, en zeer goed/stabiel beeld geven.

Voor de videokaart heb ik tot nu toe 2 kaarten gevonden een x850 hdtv en een 7800 gt hdtv ik kan me voorstellen dat deze highend kaarten veel te zwaar zijn voor het renderen van hdtv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19286

Misschien eens kijken naar de Asus A8N-VM CSM: http://www.asus.com/produ...del=766&l1=3&l2=15&l3=210
Afbeeldingslocatie: http://www.dgreentech.co.kr/board/up/webedit/1127382559-img1.jpg

Kan HDTV afspelen (Geforce 6 GPU), onboard DVI, spdif, gbit lan,raid5, enz.
Bovendien gaat die ongeveer 85 euro kosten. Erg veel waar voor je geld!

Voeding: Seasonic bij gistron http://www.gistron.com/?u...f4c4bfb6c12ca535e9b1dbddd

Deze is erg goed getest bij silentpcreview.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim_R
Oeh, dat is een zeer goede concurrent voor de MSI RS480... Alleen jammer van dat PCIe X1 slot, ik wil namelijk 2x tuner en 1x wifi in mijn LowProfile MCE302...

En misschien is een losse 6600 toch nog wel beter vanwege de lagere CPU-belasting. Ook mist dit bord YPbPr, toch wel belangrijk bij een 'HDTV-compatible' bord...

Edit: Jeeuj 500 posts :P

[ Voor 9% gewijzigd door Tim_R op 04-10-2005 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik weet niet of deze component output ondersteund, maar er zijn wel andere fabrikanten die dat wel doen die ook deze chipset hebben. Je kan er natuurlijk altijd een geforce 6600 bij zetten, maar ik denk dat het bordje erg compleet is voor die prijs. De meeste mensen gebruiken toch niet zoveel pci-sloten, er zijn trouwens ook dual-tv tuners die slecht 1 pci slot nodig hebben. Misschien dat MSI nog met een wifi versie komt? Ik heb geen idee.

Ik ben heel erg benieuwd wat de prestaties zijn van dit bord t.o.v. een nforce 4 ultra. Ik hierover verder nog weinig gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuZZ
  • Laatst online: 22:54
Anoniem: 19286 schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 20:47:
Ik weet niet of deze component output ondersteund, maar er zijn wel andere fabrikanten die dat wel doen die ook deze chipset hebben. Je kan er natuurlijk altijd een geforce 6600 bij zetten, maar ik denk dat het bordje erg compleet is voor die prijs. De meeste mensen gebruiken toch niet zoveel pci-sloten, er zijn trouwens ook dual-tv tuners die slecht 1 pci slot nodig hebben. Misschien dat MSI nog met een wifi versie komt? Ik heb geen idee.

Ik ben heel erg benieuwd wat de prestaties zijn van dit bord t.o.v. een nforce 4 ultra. Ik hierover verder nog weinig gevonden.
ik heb wel wat gevonden t.o.v een r480 welke ook veelzeggend is:
dit is de 6100 / 410
http://www.anandtech.com/mb/showdoc.aspx?i=2539&p=4

en nog een: dit is de 6150 / 430
http://www.amdzone.com/mo...warticle&artid=183&page=2

[ Voor 13% gewijzigd door LinuZZ op 04-10-2005 21:20 ]

enphase 8300wp (3460 ZO, 2740 ZW, 2100 NO), 2x20 vacuümbuizen op 300l SWW, Panasonic WH-MXC12J9E8, gasloos sinds Juni 2022 Stromer st3 voor woon-werk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winnienet
Anoniem: 19286 schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 19:07:
Misschien eens kijken naar de Asus A8N-VM CSM: http://www.asus.com/produ...del=766&l1=3&l2=15&l3=210
[afbeelding]

Kan HDTV afspelen (Geforce 6 GPU), onboard DVI, spdif, gbit lan,raid5, enz.
Bovendien gaat die ongeveer 85 euro kosten. Erg veel waar voor je geld!

Voeding: Seasonic bij gistron http://www.gistron.com/?u...f4c4bfb6c12ca535e9b1dbddd

Deze is erg goed getest bij silentpcreview.
Ja, is een hele goeie. Daar komt nog bij dat de MSI waar iedereen zo warm van wordt, niet meer leverbaar is bij veel zaken. Hij loopt namelijk tegen het einde van zijn levensloop ;) :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hier een stukje over de nieuwe MSI met geforce 6150 en nforce 430: http://www.digit-life.com/news.html?04/75/97
http://www.ocheaven.com/readvarticle_en.asp?id=1016

Voor zover je de tekst kan geloven is het ook nog eens dualhead DVI-D, dus kan je mooi je beamer en LCD-TV tegelijk aansluiten. Ik kan alleen niks vinden over de gebruikte soundchip, als ze daar nou ook zo'n soundblaster live chip op hebben gedaan zoals hun andere moederborden dan is dit wel een ultiem bordje. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Anoniem: 19286 schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 13:02:
Hier een stukje over de nieuwe MSI met geforce 6150 en nforce 430: http://www.digit-life.com/news.html?04/75/97
http://www.ocheaven.com/readvarticle_en.asp?id=1016

Voor zover je de tekst kan geloven is het ook nog eens dualhead DVI-D, dus kan je mooi je beamer en LCD-TV tegelijk aansluiten. Ik kan alleen niks vinden over de gebruikte soundchip, als ze daar nou ook zo'n soundblaster live chip op hebben gedaan zoals hun andere moederborden dan is dit wel een ultiem bordje. :)
SB is niets voor een htpc, maar er is hoop, boven de pci express poort zie ik een via chipje zitten, hopelijk is dit een envy chip en geen sata/netwerk chip en aangezien sata/raid/netwerk al standaard in de 6150 is heb ik goede hoop.

Mijn hoop is een stuk minder nou ik van alles over azalia en geforce chipset lees. :( Alles beter dan ac'97 maar een Envy24HT is waar ik op hoop.

[ Voor 16% gewijzigd door |sWORDs| op 08-10-2005 02:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik denk dat het gewoon het chipje voor firewire is. Ik heb nog niks kunnen vinden over de soundchip. Asus gebruikt een ADI AD1986A, is dat eigenlijk wat? Ik kan alleen technische documenten vinden van adi met allerlei elektronische specificaties, maar niet bijvoorbeeld op welke frequenties je de digitale uitgang kan aansturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Dit zal vast wel voorbij zijn gekomen. Maar ik heb weinig trek om diverse topics door te spitten.
Hoe kan je in MCE je netwerk wachtwoorden opslaan?

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

freak1982 schreef op zaterdag 08 oktober 2005 @ 21:07:
Dit zal vast wel voorbij zijn gekomen. Maar ik heb weinig trek om diverse topics door te spitten.
Hoe kan je in MCE je netwerk wachtwoorden opslaan?
?!?!?!
MCE is in principe Windows XP Pro, dus....
hoe sla je netwerk passwords op binnen WinXP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Ja bij windows XP pro, kan je inderdaad een vinkje voor de optie zetten om je wachtwoorden op te slaan. Maar dat regeltje staat er niet bij in Windows MCE, iedere keer wanneer ik mijn shares wil benaderen onder MCE in "My Network Places" moet ik mijn wachtwoord invullen. Dat wachtwoord wil ik dus kunnen opslaan.

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Moet je even kijken onder je user-account instellingen, daar kan je de opgeslagen netwerk paswoorden instellen :) Tenminste onder WinXP, ik neem dat dat onder MCE hetzelfde is.

Maar Ontopic: heeft iemand nog meer info over de nieuwe nforce bordjes met geintegreerde geforce 6?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter37
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-05 15:42
ik ga binnen kort ook een HTPC bouwen met de volgende onderdelen

Processor: AMD Sempron 2600+koeling

Moederbord: Asrock K8 Upgrade NF3

Geheugen: Kingston 512MB

Videokaart: Nvidia GeForce FX5200

Hardeschijf: Seagate 200GB S-ATA

DVD-Brander: NEC 3540A

Voeding: Q-tec 400W dual fan temp contr.

die voeding weet ik nog niet zeker heb nu een tagan in mijn pc michien komt die ook in mijn HTPC.
Dit alles komt in een silverstone lc17s.
Ik heb nog een SB live liggen is die beter dan de onboard soundkaart?
en heeft iemand anders nog tips/commentaar

kijk voor mijn kitcar project hier: http://wouters-stekkie.synology.me/joomla/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Anoniem: 19286 schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 19:51:
Moet je even kijken onder je user-account instellingen, daar kan je de opgeslagen netwerk paswoorden instellen :) Tenminste onder WinXP, ik neem dat dat onder MCE hetzelfde is.

Maar Ontopic: heeft iemand nog meer info over de nieuwe nforce bordjes met geintegreerde geforce 6?
Dan kan ik geen wachtwoorden opslaan, misschien maakt die plaatjes het wat duidelijker.

Afbeeldingslocatie: http://www.forrust.nl/pjay/netwerk.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjukke
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-05-2023
Ik ga denk ik in de herfstvakantie een nieuwe behuizing halen, een barebone: de AOpen XC Cube EX18 (Socket A, Zilver). Nu wil ik de hardware die in mijn pc nu zit, overzetten in die barebone..
De volgende hardware heb ik dus "over":

AMD Athlon XP 2400+ op 2.2ghz Boxed, met standaart koeler dus (moet nodig vervangen worden, wát een herrie zeg.)
512mb Valueram 2700
Western Digital 80 gb
Pinnacle PCTV-rave TV-kaart
Sapphire 9600pro 256mb
En wat andere meuk, zoals geluidskaarten etc..

Wat heb ik nog allemaal nodig om een beetje HTPC te draaien? Het liefst zo stil mogelijk, aangezien deze op mijn kamer moet komen te staan. Ik heb een budget van zo'n 300,-
WMC 2005 heb ik nog liggen, dit hoef ik dus niet aan te schaffen, wel een nieuwe afstandsbediening.
En nog belangrijker misschien; trekt de barebone het wel, of heeft iemand misschien een andere HTPC kast?

[ Voor 12% gewijzigd door sjukke op 10-10-2005 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

freak1982 schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 21:10:
[...]

Dan kan ik geen wachtwoorden opslaan, misschien maakt die plaatjes het wat duidelijker.
Ga naar Control Panel -> User Accounts
Klik dan op de gewenste gebruiker.
Dan zie je links staan: "Manage my network passwords"

Rest spreekt voor zich :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Anoniem: 19286 schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 22:03:
[...]

Ga naar Control Panel -> User Accounts
Klik dan op de gewenste gebruiker.
Dan zie je links staan: "Manage my network passwords"

Rest spreekt voor zich :)
Bij mij staan daar twee buttons die grijs zijn, namelijk remove en properties en 1 knop waar mee ik het venster kan afsluiten.

Kijk ik op mijn XP Pro bak, dan staat er een inderdaad een butten bij en dat is "add". Maar die heb ik dus gewoon niet in MCE |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik weet niet bedoeld met "add", maar dat heb ik er niet bij staan. Ik bedoel dit:

Afbeeldingslocatie: http://www.student.kun.nl/roybos/pass.jpg

Dit is op Windows XP, ik heb MCE niet, maar ik neem aan dat er niks anders is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Anoniem: 19286 schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 13:22:
Ik weet niet bedoeld met "add", maar dat heb ik er niet bij staan. Ik bedoel dit:

Dit is op Windows XP, ik heb MCE niet, maar ik neem aan dat er niks anders is.
Daar was ik al achter, maar wanneer ik daar op klik verschijnt er een volgend venster, in windows Xp pro kan ik daar inderdaad wachtwoorden toevoegen en opslaan. Daar staa"n dus de buttons add, remove en properties. Echter heb ik in Windows MCE heb ik die hele button add niet. Ik maak vanmiddag wel een paar screenies

Even goed bedankt voor je hulp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simsim
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-02 13:30
Mijn bestelling is de deur uit, dit is het geworden:

AMD Athlon64 3000+ (Venice):
Ahanix MCE601 Zilver kast
Asus A8N-VM CSM
NEC ND-4550A OEM, Zilver
GeIL Value Series 1024 MB, Kit Of 2
Samsung SpinPoint P120 250GB Sata
Thermalright XP-120 Cooler
Nexus Technology 120mm Real Silent Case Fan (voor op de cooler)
TwinHan Ter-CI en Conax Cam (enige kaart die CI heeft waarin een Conax cam kan voor ontvangst van Digitenne of KPN TV)

• bitpixl
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Zijn 2 PCI slots op een MB niet te weinig voor een HTPC?
Ik ben me er net in gaan verdiepen, maar van wat ik gelezen heb en je
gebruik wilt maken van time-shifting of opnemen EN kijken tegelijkertijd heb je bv al 2 Mpeg decoders nodig, als je je dan ook nog iets anders (wifi-pci of zo) wilt gebruiken, kan dat al niet eens meer.

Zijn er misschien nog andere Motherbords met meer als 2 pci-slots die hoog staan aangeprezen voor een HTPC?

Anoniem: 50595

Je hebt TV kaarten met meerdere tuners aan boord... daarnaast zou je PCI poorten kunnen 'splitsen' met een Riser kaartje. Maar feit blijft dat 2 PCI poorten mogelijk aan de krappe kant is.

Anoniem: 145231

simsim schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 15:04:

Asus A8N-VM CSM
NEC ND-4550A OEM, Zilver
TwinHan Ter-CI en Conax Cam (enige kaart die CI heeft waarin een Conax cam kan voor ontvangst van Digitenne of KPN TV)
De floppyDTV kan dit inmiddels ook. Ik heb van Twinhan zelf gehoord dat ze nog niet echt lekker werken met bijvoorbeeld mediaportal.

Kan je me vertellen hoe dit setje werkt bij jou? en met welke software? je setup lijkt namelijk op de behuizing na heel erg op de mijne (zelfde moederbord, harde schijf en geheugen)

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Skillz schreef op donderdag 15 december 2005 @ 13:14:
Zijn 2 PCI slots op een MB niet te weinig voor een HTPC?
Ik ben me er net in gaan verdiepen, maar van wat ik gelezen heb en je
gebruik wilt maken van time-shifting of opnemen EN kijken tegelijkertijd heb je bv al 2 Mpeg decoders nodig, als je je dan ook nog iets anders (wifi-pci of zo) wilt gebruiken, kan dat al niet eens meer.

Zijn er misschien nog andere Motherbords met meer als 2 pci-slots die hoog staan aangeprezen voor een HTPC?
Naja, je kunt tegenwoordig van vrijwel alles een USB uitvoering kopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 163717

simsim schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 15:04:

Asus A8N-VM CSM
NEC ND-4550A OEM, Zilver
Dat ziet er aardig uit. We zijn inmiddels wat maanden verder en ik zat aan het volgende te denken voor mijn HTPC:
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
-Besturingssysteem: Microsoft Windows XP MCE 2005
-CPU: AMD Athlon64 Venice 3000+
-CPU koeling: Zalman CNPS7700-AlCu
-Moederbord: Gigabyte GA-K8NF9 Ultra(Cool & Quiet??)
-Behuizing: (CoolerMaster? Ahanix? Silverstone? Dign?)
-Netwerkkaart: Onboard
-Geluidskaart: Onboard (via digitale uitgang naar versterker)
-Geheugen: Kingston DDR2-4200 2x512MB
-Harde Schijf/Schijven: 250Gb Samsung Spinpoint (SP2504C), 7200 RPM, 8mb, S-ATA
-Videokaart: GigaByte GV-NX66256DP (Nvidia 6600,256mb,purevideo)
-Optical Drives: NEC ND-3540 16x DVD RW Brander
-TV-Kaart(en): 2x Hauppage WinTV PVR150 MCE Low Profile
-Toetsenbord: Draadloos toetsenbord met geïntrigeerde muis
-Afstandsbediening: Logitech Harmony 885

Wat ik al heb:
-Televisie: Loewe 9281 ZW
-Versterker: Marantz SR5500

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ik zat alleen met het probleem dat ik mijn televisie direct wilde aansluiten op de HTPC. Niet via de Svideo maar dan via de D-sub of de DVI-I uitgang van de videokaart. Ik heb kabels gevonden die de D-sub/DVI-I output omzetten naar component out (gescheiden RGB signalen). Deze component out kabels kan ik dan weer aansluiten op een scart blokje met component-in ingangen.

http://www.mcsnet.nl/

Er zijn twee soorten kabels die gebruikt kunnen worden:
VGA naar Component video YUV
VGA naar component video of andersom lengte 1,8 m male male.
Let op deze kabel allleen gebruiken als de aangesloten apparatuur geschikt is voor component video/YUV, anders heeft u onze converter nodig.

DVI-I naar component/RGB video kabel
DVI-I 29 pins(24+5) naar zowel RGB als component video signaal.
Kabels meervoudig afgeschermd met vergulde aansluitingen met ferritkernen tot en met 20 meter in lengte.
Werkt volgens het analoge deel van DVI-I.

Ik denk dat 1 van deze kabels wel kan werken want mijn TV ondersteund YUV.
Loewe Aconda 9281ZW scart aansluitingen:

AV 1 Video IN/OUT Y/C (S-VHS/Hi8)
Video IN/OUT CVBS (VHS/8mm)

AV 2 Video IN/OUT Y/C (S-VHS/Hi8)
Video IN RGB

AV 3 Video IN Y/C (S-VHS/Hi8)
Video IN RGB of YUV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• transducer
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13-06-2023
Anoniem: 86316 schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 18:27:
[...]

De coax loopt nu nog via een 2 x splitter (zonder versterker) naar mijn kamer thuis (ca. 10 meter). Geef toe.. dit is verre van ideaal. Echter ga ik binnenkort op mezelf wonen en komt dit alles uiteraard goed.

Probleem is, dat ik al lang tv kijk via exact deze aansluiting op mijn kamer. Alleen dan dus op een goeiekope Airistona tv. Het beeld daarop is alleen dus wél goed. Ik kan echt duidelijk verschil zien.

Dus niet een beetje storing of ruis extra door de slechte kabels... nee echt diagonale lijnen of flinke ruis. Doffe kleuren..
Als je

* lijnen, doffe kleuren in het beeld van je tv ziet.
* brom (50Hz ?) in het geluid hoort.

kun je dit oplossen door een coaxiale surge protector te gebruiken. Deze moet dan tussen de wandcontactdoos van je kabel en televisie worden geplaatst.

Als je geen surge protector gebruikt, worden er twee aardleidingen met elkaar verbonden: de aarde van de kabelmaatschappij en de randaarde van de computer. De surge protector onderbreekt de mantel van de coax kabel en daarmee de aarde van de kabelmaatschappij. Door het toepassen van deze speciale "scheidingstransformator" (ook wel mantelstroomfilter genoemd) wordt een aardingslus voorkomen. En daardoor heb je ook geen last meer van vervelende interferenties in de vorm van strepen in het beeld en brom in het geluid.

http://www.dienadel.de/hi.../a/g/1066152356-31941.jpg

Voor een paar euro kun je al een surge protector kopen bij je lokale elektronicaboer. Nevenstaande specs. zijn van mijn surge protector.

Merk: Techtron
Model: ME-634
Omschrijving: Cable/VCR ground breaker feed trough surge protector
(made in china)

trAnsdUcEr

Pagina: 1 2 ... 17 Laatste

Dit topic is gesloten.