De ultieme HTPC bouwen.

Pagina: 1 ... 3 ... 17 Laatste
Acties:
  • 94.870 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-07 10:11

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Anoniem: 163717 schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 13:27:
[...]

Dat ziet er aardig uit. We zijn inmiddels wat maanden verder en ik zat aan het volgende te denken voor mijn HTPC:
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
-Besturingssysteem: Microsoft Windows XP MCE 2005
-CPU: AMD Athlon64 Venice 3000+
-CPU koeling: Zalman CNPS7700-AlCu
-Moederbord: Gigabyte GA-K8NF9 Ultra(Cool & Quiet??)
-Behuizing: (CoolerMaster? Ahanix? Silverstone? Dign?)
-Netwerkkaart: Onboard
-Geluidskaart: Onboard (via digitale uitgang naar versterker)
-Geheugen: Kingston DDR2-4200 2x512MB
-Harde Schijf/Schijven: 250Gb Samsung Spinpoint (SP2504C), 7200 RPM, 8mb, S-ATA
-Videokaart: GigaByte GV-NX66256DP (Nvidia 6600,256mb,purevideo)
-Optical Drives: NEC ND-3540 16x DVD RW Brander
-TV-Kaart(en): 2x Hauppage WinTV PVR150 MCE Low Profile
-Toetsenbord: Draadloos toetsenbord met geïntrigeerde muis
-Afstandsbediening: Logitech Harmony 885

Wat ik al heb:
-Televisie: Loewe 9281 ZW
-Versterker: Marantz SR5500

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ik zat alleen met het probleem dat ik mijn televisie direct wilde aansluiten op de HTPC. Niet via de Svideo maar dan via de D-sub of de DVI-I uitgang van de videokaart. Ik heb kabels gevonden die de D-sub/DVI-I output omzetten naar component out (gescheiden RGB signalen). Deze component out kabels kan ik dan weer aansluiten op een scart blokje met component-in ingangen.

http://www.mcsnet.nl/

Er zijn twee soorten kabels die gebruikt kunnen worden:
VGA naar Component video YUV
VGA naar component video of andersom lengte 1,8 m male male.
Let op deze kabel allleen gebruiken als de aangesloten apparatuur geschikt is voor component video/YUV, anders heeft u onze converter nodig.

DVI-I naar component/RGB video kabel
DVI-I 29 pins(24+5) naar zowel RGB als component video signaal.
Kabels meervoudig afgeschermd met vergulde aansluitingen met ferritkernen tot en met 20 meter in lengte.
Werkt volgens het analoge deel van DVI-I.

Ik denk dat 1 van deze kabels wel kan werken want mijn TV ondersteund YUV.
Loewe Aconda 9281ZW scart aansluitingen:

AV 1 Video IN/OUT Y/C (S-VHS/Hi8)
Video IN/OUT CVBS (VHS/8mm)

AV 2 Video IN/OUT Y/C (S-VHS/Hi8)
Video IN RGB

AV 3 Video IN Y/C (S-VHS/Hi8)
Video IN RGB of YUV
Leest nou echt niemand mijn opmerkingen? Gebruik nou gewoon de yuv output van een videokaart. Met vga2rgb of dvi2rgb heb je geen flickerfilter.

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 163717

sWORDs schreef op woensdag 21 december 2005 @ 12:07:
[...]

Leest nou echt niemand mijn opmerkingen? Gebruik nou gewoon de yuv output van een videokaart. Met vga2rgb of dvi2rgb heb je geen flickerfilter.
Ach... ik heb de laatste dagen zo veel gelezen... kan niet alles in 1 keer onthouden ;)

De Yuv output zeg je... via de sVideo port? Als dat zo is dan begrijp ik het niet. Ik heb op diverse plekken gelezen dat je een veel scherpere beeld kan krijgen als je de d-sub of dvi-i port gebruikt in combi met PureVideo.

Edit:
Ik lees nou net een stuk in mijn nieuwe c't:
Nieuwere kaarten vanaf de GeForce 6xx en radeon x700 voeren via de mini-Din-aansluiting ook YPrPb- of YUV-componentsignalen uit om een analoog HD-video-display aan te sluiten - dit werkt echter niet gelijktijdig met het Composite-signaal: het Composite-signaal moet een pin delen met een componentenkanaal, bij de GeForce-kaarten is dat Pb. de opschriften op de video-adapters voor GeForce-kaarten kende soms het Composite-signaal aan een verkeerd YUV-kanaal - een fout die je als je een gewoon tv-toestel aan wilt sluiten tot wanhoop kan drijven.

[ Voor 35% gewijzigd door Anoniem: 163717 op 21-12-2005 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mental76
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16-11-2024
'lo allemaal.

Zeg ik ben nu al weken bezig met het samenstellen van een goed MCE bakkie, heb erg veel gelezen en ben er bijna uit. Het enige waar ik nu nog steeds niet achter ben is of ik nou beter voor een Sempron64 Palermo of Athlon64 Venice moet gaan. Dit voor een puur MCE systeempje, dat tv moet opnemen, media via LAN afspelen en op een std breedbeeld en dito receiver wordt aangesloten. En dat alles stil en zonder langzame menu's. Geen probleem lijkt me. Leuk.

Alleen, wat is nou de meerwaarde van een Athlon t.o.v. de Sempron (beide 3000+)in bovenstaande situatie? Wat sneller opgenomen materiaal encoden naar DVD misschien? CPU's worden ook ongeveer even warm als het goed is, dus voor de temp. maakt het ook weinig uit.

Kan iemand mij dat misschien even heel kort uitleggen, want na honderden forumpagina's doorgelezen te hebben is dit nog het enige vraagje wat ik heb?

Bvd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leftblank
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
Mental76 schreef op maandag 02 januari 2006 @ 21:10:
Alleen, wat is nou de meerwaarde van een Athlon t.o.v. de Sempron (beide 3000+)in bovenstaande situatie? Wat sneller opgenomen materiaal encoden naar DVD misschien? CPU's worden ook ongeveer even warm als het goed is, dus voor de temp. maakt het ook weinig uit.
Tja, de Sempron heeft iets minder cache dan de Athlon64, qua performance gaat 't volgensmij om niet veel meer dan 10%, dat kan ik helaas niet uit ervaring zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mental76
  • Laatst online: 16-11-2024
Het grote verschil is de hoeveelheid cache en de ondersteuning van Dual Channel RAM. Maar in hoeverre je die cache nodig hebt, danwel het ontbreken van Dual RAM duidelijk merkbaar is, dàt is de precieze vraag.

[ Voor 5% gewijzigd door Mental76 op 02-01-2006 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belblade
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22-06 01:42

belblade

Belgian wacko

ff een schopje omhoog want geen updates meer;

ik zoek iemand die me eventueel wat kan helpen maar hier ben ik echt niet in thuis: ik zou een htpc willen bouwen met een budget van om en bij de 1000 €

doel/specs:
- aansluiting via dvi ==> hdmi op een projector (de sanyo plv Z3)
- PVR /televisie kijken maar voorlopig enkel klassiek analoog tv-kabelsignaal (wil wel klaar zijn voor satelliet of iets dergelijks, woon wel in belgië)
- zou 1080p content moeten kunnen afspelen naast klassieke xvids uiteraard
- 5.1 geluid voor aansluiting op een Z560 (of is het nu 580 :d)
- liefst in een lage behuizing zodat ik em later ook in de huiskamer onder het toekomstig plasma/lcd-scherm kan zetten
- nvidia owv de purevideo ? (tenzij ati iets soortgelijks heeft intussen)
- wireless netwerk
- stille hd van om en bij de 250 gb

wat ik eventueel nog kan 'recycleren': een abit NF7s V2 mobo met soundstorm maar alles volledig nieuw mag ook (mazzel gehad met terugbetaling belastingen :D)

zijn er mensen momenteel met een soortgelijk project bezig ? of anderen met het juiste inzicht ?

bedankt _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Is het eigenlijk slim om bij een HTPC een toetsenbord en muis te bestellen? Alleen bij het installeren en configureren lijkt me dit handig, maar daarna zal alles via de afstandsbediening gaan. Of is het soms toch fijn om met een toetsenbord en muis te kunnen werken?

PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennist4
  • Laatst online: 02-01 20:11
en anders neem je zo'n MCE Keyboard.

Laptop (Asus F3U) Allround Pc'tje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

belblade schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 23:50:
ff een schopje omhoog want geen updates meer;

ik zoek iemand die me eventueel wat kan helpen maar hier ben ik echt niet in thuis: ik zou een htpc willen bouwen met een budget van om en bij de 1000 €

doel/specs:
- aansluiting via dvi ==> hdmi op een projector (de sanyo plv Z3)
- PVR /televisie kijken maar voorlopig enkel klassiek analoog tv-kabelsignaal (wil wel klaar zijn voor satelliet of iets dergelijks, woon wel in belgië)
- zou 1080p content moeten kunnen afspelen naast klassieke xvids uiteraard
- 5.1 geluid voor aansluiting op een Z560 (of is het nu 580 :d)
- liefst in een lage behuizing zodat ik em later ook in de huiskamer onder het toekomstig plasma/lcd-scherm kan zetten
- nvidia owv de purevideo ? (tenzij ati iets soortgelijks heeft intussen)
- wireless netwerk
- stille hd van om en bij de 250 gb

wat ik eventueel nog kan 'recycleren': een abit NF7s V2 mobo met soundstorm maar alles volledig nieuw mag ook (mazzel gehad met terugbetaling belastingen :D)

zijn er mensen momenteel met een soortgelijk project bezig ? of anderen met het juiste inzicht ?

bedankt _/-\o_
Sorry voor de late reactie, maar ik wilde even wachten tot ik de tijd had wat dingen voor je uit te zoeken.
Ik zou voor een athlon 64 gaan, veel makkelijker stil te krijgen en betere prestaties.
Ati heeft inmiddels iets soortgelijks, AVIVO, welke in een hoop opzichten beter is dan PureVideo, maar in de belangrijkste niet. (scherpte) PureVideo staat dus nog steeds in mijn lijst.
Wlan kun je zelf wel bepalen, ik doe er niet aan. Kabels zijn nog steeds de betere optie.

Met jouw wensen kom ik tot de volgende pc:
Ahanix MCE302 (mooie case low profile en vfd)
Tagan TG330-U01 (stille betrouwbare voeding met ruim voldoende power)
AMD Athlon 64 Venice 3000+, Socket 939, OEM (Eigenlijk al ietsje te veel, maar er is geen mindere)
Arctic Silencer 64 Ultra TC (stil en goedkoop)
SilentMaxx HD-Silencer 2.0 (-3db voor je hd)
Samsung Spinpoint 250 GB, 7.200 rpm, 8 MB, SATA/300 (stilste schijf die er te krijgen is)
TwinMos Memory DDR SDRAM, 1 GB, PC3200, 400 MHz, Matched pair (2x 512 MB) (gig is zat)
2x Hauppauge WinTV PVR 150 MCE Low Profile (beste tvkaart van dit moment en lowprofile)
Asus A8N-VM CSM (passief, azalia sound chip, goedkoop)
AOpen PCX6600-DV128LP 128 MB, PCI Express x16 (passief, 1080 content acceleratie)
Linksys WUSB54G (je pci sloten zijn op dus usb)
NEC ND-4571 (goedkoop en met aanpaste firmware kun je riplock inschakelen voor dvdrom en je dvd als rom wegbranden)
MCE remote
MCE toetsenbord

Alles bij elkaar is zo'n 1000 euro. Hou er wel rekening mee dat je de HD silencer iets zal moeten bijvijlen en het schroefje van het voetje wat onder de dvdspeler (waar je dus je silencer wil hebben) ook. Mooier dan een 6600 zou een 7600 zijn, deze kan ik echter nog niet passief en lowprofile vinden. Toch een losse videokaart om 1080p mogelijk te houden, maar misschien kun je beter eerst met de onboard videokaart werken en later een 7600 er in zetten. In eerste instantie is de 6150 wel voldoende. De HD Silencer zou je ook mee kunnen wachten tot later, kun je eerst kijken of je het wel nodig vind. Zonder de videokaart, silencer en wlan moet je voor 850 euro toch echt klaar kunnen zijn.

[ Voor 25% gewijzigd door |sWORDs| op 02-04-2006 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belblade

belblade

Belgian wacko

sWORDs schreef op zondag 02 april 2006 @ 23:31:
[...]

Sorry voor de late reactie, maar ik wilde even wachten tot ik de tijd had wat dingen voor je uit te zoeken.
ongelooflijk bedankt voor je research, en je dan nog excuseren omdat ik lang (?) heb moeten wachten, fantastisch _/-\o_ ; ik had in andere topic mijn idee geplaatst maar heb hier een aantal (betere) ideeën opgedaan ;-), zal me er vanavond nog eens mee bezighouden !

in ieder geval: nogmaals bedankt !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 130772

Ik zou niet voor het MCE tobo gaan, maar gewoon een leuk Logitech Desktop setje nemen..
Mensen hier op GoT waren niet echt enthousiast over het ding :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sv3n
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:00
Ik wil een Origen AE H5 gaan kopen waar een mATX voeding in moet, maar ik vind alleen maar voeding met < 300 Watt, terwijl mijn systeem denk ik meer nodig heeft (draait nu met een enermax 350 Watt voeding). Iemand een idee waar ik een beetje krachtige mATX voeding vinden. Had al wel de Animo mATX PSU 320W gevonden, alleen geen winkel waar ik die kan kopen :|

Last.fm
Films!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:14

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

SilenX 320watt voeding... is ook matx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John767
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-07 21:54
Ik wil denk ook een HTPC gaan bouwen. Ik had zelf al een leuk systeempje bij elkaar gezocht, maar vraag me nog één ding af. Hauppauge heeft een mooie TV-kaart met 2 tuners erop. Die kun je dus gebruiken voor 2 programma's tegelijk op te nemen, of 1 opnemen en 1 programma verder kijken vanaf de schijf. Maar kan je dit goed en snel doen op een Athlon64 3200+, of kan je hier toch beter een Athlon64 X2 3800+ voor pakken?

Het systeem dat ik bij elkaar gezocht heb:

AMD Athlon64 X2 3800+
ASUS A8N5X
Twinmos 2 x 512MB Dual Channel
WD 250GB SATA 16MB cache
ASUS GeForce 7300GS/HTD/256MB
Hauppauge WinTV-PVR-500 MCE kit
NED ND-3540

En een kast van Ahanix, de MCE301S-V (Zilver)

Totaal is dit zo'n € 1210,00

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leftblank
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
John767 schreef op maandag 03 april 2006 @ 19:35:
Ik wil denk ook een HTPC gaan bouwen. Ik had zelf al een leuk systeempje bij elkaar gezocht, maar vraag me nog één ding af. Hauppauge heeft een mooie TV-kaart met 2 tuners erop. Die kun je dus gebruiken voor 2 programma's tegelijk op te nemen, of 1 opnemen en 1 programma verder kijken vanaf de schijf. Maar kan je dit goed en snel doen op een Athlon64 3200+, of kan je hier toch beter een Athlon64 X2 3800+ voor pakken?
Gezien 't feit dat die Hauppage kaart waarschijnlijk een hardwarematige encoder/decoder heeft zal 't niet al te veel van je CPU gebruiken; het afspelen van een programma lijkt me ook niet bepaald zwaar voor de CPU, ik durf te wedden dat je 't prima red met 'n 3200+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

De 150 en 500 hebben geen hardware matige decoder, en mce biedt daar ook geen ondersteuning voor. Wel hebben ze een hardwarematige encoder, waardoor een 1,5 Ghz processor al voldoende is. Waarom een WD HD? De samsung is veel stiller. Dualcore is opzich niet nodig zeker niet als je hem alleen als mediacenter gaat gebruiken. De 500 past niet in een mce301, en de asus 7300 ook niet (er zit geen lowprofile bracket bij) . En weet je zeker dat je de mce302 niet mooier vind? Ook zie ik weinig voordelen van een 7300 tenopzichte van een 6150 (alleen HD Spatial-Temporal De-Interlacing), neem dan een 7600.

[ Voor 10% gewijzigd door |sWORDs| op 03-04-2006 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

belblade schreef op maandag 03 april 2006 @ 08:29:
[...]

ongelooflijk bedankt voor je research, en je dan nog excuseren omdat ik lang (?) heb moeten wachten, fantastisch _/-\o_ ; ik had in andere topic mijn idee geplaatst maar heb hier een aantal (betere) ideeën opgedaan ;-), zal me er vanavond nog eens mee bezighouden !

in ieder geval: nogmaals bedankt !
Wilde het al eerder doen, maar moest eerst de reviews van ATI´s Avivo doorspitten en was nog al druk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belblade

belblade

Belgian wacko

nog een laatste vraagje: de ahanix mce302 vind ik niet direct in pricewatch; een idee waar ik deze relatief goedkoop kan terugvinden? Of heb je ergens specifiek dit systeem samengesteld om de prijs te bepalen ?

nogmaals bedankt !

edit: heb em gevonden: azerty.nl :D

[ Voor 9% gewijzigd door belblade op 04-04-2006 00:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gratis_vodka
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13-07 21:51

gratis_vodka

If you love it - shoot it!

hoi, ik heb toevallig vorige week de MCE302 binnen gekregen. Mooie kast, inderdaad low profile. Denk erom dat je harddrives in principe in 3,5 inch bays moeten, dit i.v.m. enige koeling/demping.

Heb zelf het MSI mobo met de 6150 Geforce erop, deze trekt op een AMD 64 3000 1080i video prima. Dat is dan i.c.m. 512 Mb geheugen. Alles bij elkaar was ik, incl. remote, 650 euro kwijt. Software (MCE) is dan nog niet meegerekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Niet online
gratis_vodka schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 09:38:
hoi, ik heb toevallig vorige week de MCE302 binnen gekregen. Mooie kast, inderdaad low profile. Denk erom dat je harddrives in principe in 3,5 inch bays moeten, dit i.v.m. enige koeling/demping.

Heb zelf het MSI mobo met de 6150 Geforce erop, deze trekt op een AMD 64 3000 1080i video prima. Dat is dan i.c.m. 512 Mb geheugen. Alles bij elkaar was ik, incl. remote, 650 euro kwijt. Software (MCE) is dan nog niet meegerekend.
Kan je je exacte configuratie eens posten?

PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belblade

belblade

Belgian wacko

sWORDs schreef op maandag 03 april 2006 @ 22:59:
[...]

Wilde het al eerder doen, maar moest eerst de reviews van ATI´s Avivo doorspitten en was nog al druk.
dit is het uiteidelijk geworden, hier en daar nog wat extra want ik had geld over en wil hem (via dual boot, vandaar ook 2 hd's) ook als big-screen gamepc gaan gebruiken (dus wat meer power (cpu en voeding), een eventuele extra vga-kaart komt later wel:

Ahanix MCE302 Zwart
Zalman ZM400B-APS 400 Watt
Asus A8N-VM CSM
Asus SPDIF Out 2-Port (optisch/coaxiaal) <-- aparte s/pdif bracket
AMD Athlon 64 Venice 3500+, Socket 939, OEM
Zalman CNPS7000B-Cu
Corsair ValueSelect DDR SDRAM, 1 GB, PC3200, 400 MHz, Value Serie (2x 512 MB)
2x Samsung Spinpoint 250 GB, 7.200 rpm, 8 MB, SATA/300
NEC ND-4571
2x Hauppauge WinTV PVR 150 MCE Low Profile
Linksys WUSB54G
Microsoft Remote Controle
Microsoft Windows XP Media Center Edition EN, OEM

totaalprijs: 1170 €, wat boven budget maar goed, ik denk wel dat ik hier enkele jaartjes mee verder kan (nu ja, dat is in deze wereld relatief natuurlijk :D)

nogmaals bedankt voor je hulp ! als je toch nog iets heel fouts ziet mag je het altijd laten weten ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Niet online
Waarom 2 keer een TV kaart? Je kunt toch ook de 500 MCE kopen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loodgieter
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-04 16:19

loodgieter

Mars Vs. zie hieronder :)

CelestialCelebi schreef op woensdag 05 april 2006 @ 13:56:
Waarom 2 keer een TV kaart? Je kunt toch ook de 500 MCE kopen???
das simpel denk ik

de 500MCE is geen low-profile en de 150MCE wel. en de behuizing die die heeft gekozen is een Ahanix MCE302 (een erg mooi kastje overigens :9~ ) en dat is een low profile HTPC behuizing om het zo maar even te zeggen.

de 500MCE is bijna net zo groot als een GeForce 6 :)

[ Voor 13% gewijzigd door loodgieter op 05-04-2006 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belblade

belblade

Belgian wacko

dat klopt !

en ik las ook op enkel fora dat er soms wel eens probs zijn met die 500-versie; de kans dat deze het allebei laten afweten lijkt me klein ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loodgieter
  • Laatst online: 11-04 16:19

loodgieter

Mars Vs. zie hieronder :)

voor de Ultieme HTPC is natuurlijk ook wel een ultieme Tv-kaart nodig :)

Nvidia heeft er net 1 uitgebracht met een dualTV tuner van Philips

nieuws: nVidia brengt tweekoppige tv-kaart uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belblade

belblade

Belgian wacko

belblade schreef op woensdag 05 april 2006 @ 01:48:
[...]

dit is het uiteidelijk geworden, hier en daar nog wat extra want ik had geld over en wil hem (via dual boot, vandaar ook 2 hd's) ook als big-screen gamepc gaan gebruiken (dus wat meer power (cpu en voeding), een eventuele extra vga-kaart komt later wel:

Ahanix MCE302 Zwart
Zalman ZM400B-APS 400 Watt
Asus A8N-VM CSM
Asus SPDIF Out 2-Port (optisch/coaxiaal) <-- aparte s/pdif bracket
AMD Athlon 64 Venice 3500+, Socket 939, OEM
Zalman CNPS7000B-Cu
NEC ND-4571
2x Hauppauge WinTV PVR 150 MCE Low Profile
Linksys WUSB54G
Microsoft Remote Controle
Microsoft Windows XP Media Center Edition EN, OEM

totaalprijs: 1170 €, wat boven budget maar goed, ik denk wel dat ik hier enkele jaartjes mee verder kan (nu ja, dat is in deze wereld relatief natuurlijk :D)

nogmaals bedankt voor je hulp ! als je toch nog iets heel fouts ziet mag je het altijd laten weten ;-)
kink in de kabel, Asus SPDIF Out 2-Port (optisch/coaxiaal) <-- aparte s/pdif bracket past niet in de low-profile case 8)7 |:( . Iemand een idee van een verkrijgbaar alternatief ? Ik kan namelijk niet zelf solderen oid ... .

Anders moet ik toch voor een atx-case gaan. Iemand daar soortgelijke ideeën / ervaringen maw gelijke prijs en looks? In laatste geval moet ik ook de tv-kaarten gaan aanpassen (zijn nu low profile)

bedankt !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

belblade schreef op woensdag 12 april 2006 @ 15:55:
[...]

kink in de kabel, Asus SPDIF Out 2-Port (optisch/coaxiaal) <-- aparte s/pdif bracket past niet in de low-profile case 8)7 |:( . Iemand een idee van een verkrijgbaar alternatief ? Ik kan namelijk niet zelf solderen oid ... .

Anders moet ik toch voor een atx-case gaan. Iemand daar soortgelijke ideeën / ervaringen maw gelijke prijs en looks? In laatste geval moet ik ook de tv-kaarten gaan aanpassen (zijn nu low profile)

bedankt !
Je kunt die bracket toch inkorten...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belblade

belblade

Belgian wacko

heb em nog niet fysiek gezien, azerty is het hele ding aan het monteren maar daar had ik intussen ook al aan gedacht; anders sturen ze het maar mee en kort ik het zelf wel in, zal dan niet zo esthetisch zijn maar dat ziet toch niemand :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belblade

belblade

Belgian wacko

lukt dus niet, de bracket heeft achteraan ook een printplaat dus inkorten is geen optie

maw: ofwel zelf een optical of coaxial input maken (maar dat kan ik helaas niet) ofwel toch voor een atx-case gaan maar dewelke dan :s ; eventueel de HD160 ... iemand anders goede suggesties binnen ahanix, silverstone, zalman die toch niet TE groot lijken ?

bestaan er trouwens goede low-profile geluidskaarten want dat is evt ook een optie ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Tsjah... Ik zou zelf de aansluitingen los-solderen van de print... En die op een los plaatje monteren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

belblade schreef op donderdag 13 april 2006 @ 09:45:
lukt dus niet, de bracket heeft achteraan ook een printplaat dus inkorten is geen optie

maw: ofwel zelf een optical of coaxial input maken (maar dat kan ik helaas niet) ofwel toch voor een atx-case gaan maar dewelke dan :s ; eventueel de HD160 ... iemand anders goede suggesties binnen ahanix, silverstone, zalman die toch niet TE groot lijken ?

bestaan er trouwens goede low-profile geluidskaarten want dat is evt ook een optie ...
Kan toch veel makkelijker, bracket losmaken en de dremel pakken.
Afbeeldingslocatie: http://www.ahanix.com/images/Upload/Gallery/27_l_20056161953477110966234.jpg
Boven je moederbord een paar sleufjes doortrekken (waar de spdif gaatjes komen) en daar die bracket vast solderen/lassen/lijmen.

[ Voor 4% gewijzigd door |sWORDs| op 17-04-2006 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Nu online

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Ik zit dit topic een beetje door te bladeren, en het valt me op dat veel mensen (eigenlijk iedereen) voor een behoorlijk zware cpu gaan (Athlon64 e.d.)
Ik ben zelf al tijden aan het nadenken over een HTPC, maar dan met een andere insteek. Volgens mij moet het namelijk ook kunnen met een Via Epia-M2 12000 bordje. Deze heeft een hardware mpeg decoder in de videochip en kan daardoor probleemloos divx/xvid/dvd afspelen. Gecombineerd met een (dual-)tv tuner met hardware encoding, zou deze toch in staat moeten zijn om in iedergeval voor zeer acceptabele qualiteit (tussen VHS en DVD in) te kunnen zorgen.
Daarnaast is hij passief gekoelt te maken (een paar strategische papst fans zouden voor voldoende koelen moeten kunnen zorgen voor harddisk, video en processor).

De reden dat ik voor dit bordje eigenlijk wil gaan heeft een aantal redenen:
1. klein (ik wil een eigen behuizing maken, die 43cm (19") breed is, maar ook laag (low profile of lager)
2. energie zuinig (tijdens een test van Toms hardware kwamen ze niet boven de 30 Watt uit, inc zware harddisk activiteit)
3. onboard pcmcia (voor een wifi adapter)
4. onboard CF-slot (om eventueel het OS van te draaien, stiller dan flash is onmogelijk)
5. interne parallel poort, geen loopback kabel nodig voor een LCD scherm
6. interne seriele poort, geen loopback kabel nodig voor remote
7. 6 kanaals audio (eventueel digitaal uit)
8. onboard ethernet
9. goedkoop (€200 voor moederbord en processor)

Nadeel is wel, dat hij maar 1 pci-slot heeft, waardoor alleen een tv-tuner ingebouwd kan worden en niet opwaardeerbaar is.

Mijn idee was om dit alles te laten draaien op (gentoo-)linux, ik heb er erg goede ervaringen mee (mijn huidig 'HTPC', een AMD k6-2 266MHz speelt dvd's over een DXR-3 kaart af, terwijl ik compileer op de machine... Windows ging al plat wanneer ik alleen al een mp3 over het netwerk probeerde te spelen).

Het gaat mij in dit geval er niet om om HD-TV op te kunnen nemen of af te spelen. Ik verwacht niet dat het binnen 5 jaar standaard gaat worden in Nederland. Wel wil ik de mogelijkheid hebben een digitale tuner in te kunnen bouwen (voor zover ik weet, zijn er nog niet echt tuners beschikbaar voor Casema/UPC waar een smartcard in gestoken kan worden).

Maar denken jullie dat ik hiermee helemaal de mist in ga? Of zal het mogelijkheden genoeg bieden.

Oh ja, om even op het ultieme te komen, ik ga voor het ultieme lage stroomverbruikt, omvang, geluidsproductie, mag dat ook? :p

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

deepbass909 schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 09:34:
Ik zit dit topic een beetje door te bladeren, en het valt me op dat veel mensen (eigenlijk iedereen) voor een behoorlijk zware cpu gaan (Athlon64 e.d.)
Ik ben zelf al tijden aan het nadenken over een HTPC, maar dan met een andere insteek. Volgens mij moet het namelijk ook kunnen met een Via Epia-M2 12000 bordje. Deze heeft een hardware mpeg decoder in de videochip en kan daardoor probleemloos divx/xvid/dvd afspelen. Gecombineerd met een (dual-)tv tuner met hardware encoding, zou deze toch in staat moeten zijn om in iedergeval voor zeer acceptabele qualiteit (tussen VHS en DVD in) te kunnen zorgen.
Daarnaast is hij passief gekoelt te maken (een paar strategische papst fans zouden voor voldoende koelen moeten kunnen zorgen voor harddisk, video en processor).

De reden dat ik voor dit bordje eigenlijk wil gaan heeft een aantal redenen:
1. klein (ik wil een eigen behuizing maken, die 43cm (19") breed is, maar ook laag (low profile of lager)
2. energie zuinig (tijdens een test van Toms hardware kwamen ze niet boven de 30 Watt uit, inc zware harddisk activiteit)
3. onboard pcmcia (voor een wifi adapter)
4. onboard CF-slot (om eventueel het OS van te draaien, stiller dan flash is onmogelijk)
5. interne parallel poort, geen loopback kabel nodig voor een LCD scherm
6. interne seriele poort, geen loopback kabel nodig voor remote
7. 6 kanaals audio (eventueel digitaal uit)
8. onboard ethernet
9. goedkoop (€200 voor moederbord en processor)

Nadeel is wel, dat hij maar 1 pci-slot heeft, waardoor alleen een tv-tuner ingebouwd kan worden en niet opwaardeerbaar is.

Mijn idee was om dit alles te laten draaien op (gentoo-)linux, ik heb er erg goede ervaringen mee (mijn huidig 'HTPC', een AMD k6-2 266MHz speelt dvd's over een DXR-3 kaart af, terwijl ik compileer op de machine... Windows ging al plat wanneer ik alleen al een mp3 over het netwerk probeerde te spelen).

Het gaat mij in dit geval er niet om om HD-TV op te kunnen nemen of af te spelen. Ik verwacht niet dat het binnen 5 jaar standaard gaat worden in Nederland. Wel wil ik de mogelijkheid hebben een digitale tuner in te kunnen bouwen (voor zover ik weet, zijn er nog niet echt tuners beschikbaar voor Casema/UPC waar een smartcard in gestoken kan worden).

Maar denken jullie dat ik hiermee helemaal de mist in ga? Of zal het mogelijkheden genoeg bieden.

Oh ja, om even op het ultieme te komen, ik ga voor het ultieme lage stroomverbruikt, omvang, geluidsproductie, mag dat ook? :p
Ik ga ook voor een epia (sp13000, zonder hd/dvd in een fanless kast, booten via pxe), met linux als frontend (linpvr, mythtv). Maar de backend (knoppmyth, mythtv) zal gewoon een "zware" pc moeten zijn, ik wil minimaal drie tuners en later een tweede frontend voor in de slaapkamer. Eventueel zouden meerdere epia's als backend gebruikt kunnen worden, maar vijf epia's (3 backends, 2 frontends) voor 2 tv's gaat me iets te ver. Een backend met een gforce 6100 bordje en een 3000+ zal ook niet erg veel stroom verbruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TangLeFuzZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-05-2024
Als je al een goed workstation ergens in huis hebt staan is de ultieme HTPC denk ik toch een xbox 360 in combinatie met windows MCE op je workstation. :)

Ik ben er zelf in ieder geval extreem tevreden mee, en kan me met geen mogelijkheid voorstellen dat een zelfbouw project voordelen heeft tov zo'n opstelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
belblade schreef op donderdag 13 april 2006 @ 09:45:

Anders hang je dat bracket gewoon los achter je case? Niemand die daar last van heeft. :P

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

TangLeFuzZ schreef op zondag 23 april 2006 @ 21:52:
Als je al een goed workstation ergens in huis hebt staan is de ultieme HTPC denk ik toch een xbox 360 in combinatie met windows MCE op je workstation. :)

Ik ben er zelf in ieder geval extreem tevreden mee, en kan me met geen mogelijkheid voorstellen dat een zelfbouw project voordelen heeft tov zo'n opstelling.
LOL.

Geen goede 16/9 4/3 support. Flets beeld in media center, geen digitale verbinding naar de tv, geen mogelijkheid om dvd via mediacenter(my movies) af te spelen. Super kabaal van de xbox360.
Ik heb mijn xbox360 na 2 dagen verkocht. Mce rechtstreeks aan de tv is een betere oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09:43
Ben ook bezig met uitzoeken wat er nodig is voor een mooi HTPC systeem. Doel is puur TV opnemen en divx spelen vanaf een andere PC.
Heb tot nu toe het volgende gevonden:

2x PRV150MCE (al in huis)
Kast: D.Vine 5 (vind ik persoonlijk het mooist)
CPU: AMD Athlon 3500+ Venice (stil en snel genoeg)
Geheugen: 512MB (lijkt me in het begin genoeg, kan altijd meer bij pluggen)
Harddisk: Samsung SP2504C (vaak geroemd als stilste HD, zal dus wel goed zijn)

De volgende onderdelen ben ik nog niet uit:
DVD:
BenQ DW1640 (schijnt erg stil te zijn, of zijn er betere/stillere?)

Moederbord: lees hier vooral goede dingen over de volgende borden:
- Asus A8N-VM CSM
- ATI Xpress200
- Sapphire Xpress200
- MSI RS480M2-IL --> MSI RS482M4-ILD???

Gaat gebruikt worden op een normale breedbeeld TV (RGB-scart-aansluiting). HDTV boeit me verder niet.
Welke van deze 4 moederborden (of misschien wel een andere) is dan het 'best'. Liefst met onboard video en TV-out zodat ie op de scart kan.
Oh ja: en uiteraard, indien mogelijk, passief gekoeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-07 21:02

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Ondertussen is er niks meer te vinden van de Alwell.tv kaart die de Xcard zou moeten gaan vervangen...

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Bash
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21-09-2024
Ik ben van mijn oude systeem een HTPC aan het bouwen. Ben benieuwd wat jullie er van vinden en of er tips/aanvullingen zijn.

Case: Silverstone LC11
Mobo: ASRock K7S41GX
CPU: AMD Athlon XP 1900+
SFX: Sound Blaster Live 5.1
RAM: 2x256MB Kingston (DDR333, 2.5 CAS)
GPU: Ati Radeon 9550SE (Passief gekoeld)
Liteon DVD-speler
Maxtor 40GB Harde Schijf

Wat is er nog nodig volgens mij:

TVkaart (Hauppage?!)
Windows MCE + remote
Custom CPU koeler

Verder lees ik eea over SPDIF videoverbinding. Kan iemand dat uitleggen, ben er na het doorspitten van dit topic nog niet helemaal uit.

404 error: File not found | PSN: The_Bash

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witlof
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-07 21:27
Ik ben mezelf aan het oriënteren op HTPC-gebied. Ik wil een budget HTPC samenstellen en daarbij wat oude hardware gebruiken om de kosten wat te drukken. Ik gebruik mijn oude X-Box op het moment als Media Center, maar wil voor het opnemen van TV, overgaan op een Media Center. Hierdoor kan ik mijn oude video-recorder weg doen en mijn X-Box naar de slaapkamer verhuizen.

Dit is wat Ik op het moment heb samengesteld:

Wat ik nog heb liggen:
1x Radeon 9700 Pro AGP Video-kaartje
4x 256MB PC2100 ECC geheugen
1x DVD-Romspeler (ga toch niet branden op dit systeem)

Wat ik dan verder op mijn verlanglijstje heb staan om het compleet te maken is:
Behuizing: Enlight EN7473
Moederbord: Asrock 939dual-SATA2
Processor: AMD Athlon 64 3000+ Venice S939
CPU Cooler: Arctic Cooling Frrezer 64 Pro
Hard disk: Samsung Spinpoint SP2504c 250GB 7200rpm SATA li 8MB NCQ

Voor de bediening met het systeem heb ik gekozen voor Microsoft remote keyboard en Media center remote & receiver.

Nu zit ik te twijfelen voor de TV-kaart. In het verleden zijn er veel problemen geweest mbt de Hauppauge PVR-500. Is dit nog steeds zo? En is het dan verstandiger om 2x PVR150 te kopen? Hoe zit het dan met bekabeling van deze kaarten, want die zal dan nog gesplit moeten worden om beide kaarten van signaal te voorzien, neem ik aan?

Zal dit een beetje gaan werken? Ook met de standaard (stille?) voeding van 200W in de Enlight-behuizing? Volgens reviews zou die toch 250W kunnen trekken.

Hopelijk kunnen jullie mij gerust stellen om dit systeem aan te schaffen of eventueel tips geven waar ik op moet letten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennist4
  • Laatst online: 02-01 20:11
ik zou dan wel of je geheugen verkopen of nieuw geheugen kopen en deze ergens weer gebruiken, want een athlon 64 wordt aardig vertraagd door pc2100 geheugen, je kan er dan beter pc3200 in doen.

Laptop (Asus F3U) Allround Pc'tje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witlof
Dennist4 schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 18:31:
ik zou dan wel of je geheugen verkopen of nieuw geheugen kopen en deze ergens weer gebruiken, want een athlon 64 wordt aardig vertraagd door pc2100 geheugen, je kan er dan beter pc3200 in doen.
Het is wel HP geheugen (met Micron chips dacht ik) wat aardig te overclocken is. Het is wel het eerste wat waarschijnlijk de problemen gaat veroorzaken als zich die voor gaan doen.

[ Voor 4% gewijzigd door Witlof op 10-05-2006 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belblade

belblade

Belgian wacko

hallo,

hieronder nog even een lijst van relevante dingen ivm een vraag die ik hierover heb:

Asus A8N-VM CSM
AMD Athlon 64 Venice 3500+, Socket 939, OEM (2200 mhz)

nu, mce geïnstalleerd, werkt perfect
extra:
powerdvd 7 (voorlopig trial)
ffdshow + ac3-filter
media player classic
quicktime

de vraag is nu: is dit systeem voldoende om 1080p content af te spelen ? Want als ik bv 1 van de hd 1080p trailers van de apple-site download (mp4) dan schokt dit toch nog danig ... Zijn dit trailers trouwens dan met H264 gecodeerd ? (dacht het wel maar ben redelijk nieuw hierin...). Zijn er nog goede test-demo's ? Die van microsoft-site werken perfect maar da's dan weer wmv in een andere resolutie (werken trouwens wel perfect).

heeft er iemand een soortgelijk systeem en kan hij hierover iets zeggen ?

Wat ook met de TS-files die je soms wel eens "vindt" O-) . Gaan de 1080p versies daarvan ook snel genoeg draaien ? (best met vlc-player afspelen dan ?)

hopelijk is dit het juiste topic maar is het is zowel hard- als software gerelateerd

bedankt _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
belblade schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 11:00:
de vraag is nu: is dit systeem voldoende om 1080p content af te spelen?
Zelfde setup:
Asus A8N-VM CSM
AMD Athlon 64 Venice 3500+
DDR SDRAM, 1 GB, PC3200, 400 MHz, (2x 512 MB)
1x Samsung Spinpoint 250 GB

MCE2005
Powerdvd 7
Quicktime 7
Laatste Nvidia Beta drivers (84.nogwat)

Zelfde "probleem" HDTV trailer loopt schokkerig. Heb geen HDTV dus vind het niet zo erg...
Misschien is de onboard videokaart niet goed genoeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belblade

belblade

Belgian wacko

ok, alvast bedankt voor je reactie ...
heb je dat enkel met de apple-trailers of ook met andere 1080p - content ?

zou idd kunnen dat de grafische kaart het niet trekt; zou wel eens m'n drivers moeten checken want deze komen gewoon van de cd ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Probeer het eens met de nvidia purevideo decoder, voor de ts files.

[ Voor 16% gewijzigd door |sWORDs| op 12-05-2006 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belblade

belblade

Belgian wacko

kan je zowel powerdvd als purevideo tegelijk installeren ?
en nog iets: de hardware decoding capaciteit van de 6150, werkt die standaard of moet je daar iets voor instellen ?

heb m'n drivers inmiddels geupdate naar laatste versie maar dat gaf geen verbetering voor de 1080p trailers van apple, 1080p vanop de windoze site werkt wel perfect :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Je kan beide installeren, hij gebruikt de laatst geinstalleerde.
Mbv de Windows XP Video Decoder Checkup Utility kun je eventueel switchen tussen de verschillende versies.
http://www.microsoft.com/...7E6ADE9FCB&displaylang=en

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belblade

belblade

Belgian wacko

thanks
intussen werkt de 1080p trailer van apple-site wel perfect (enkel in mpc), heb er wel de core-avc-codec voor gekocht (8 €) en dat lijkt wonderen te doen, werkt helaas enkel met schokken in wmp10 en dus media center

maar weet er iemand of je ergens in de drivers van nvidia zelf iets moet aanvinken of hw acceleration te hebben van bv h.264 of andere codecs ? vind het niet meteen in de drivers en in de meeste players vind ik het ook niet direct :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
H.264 acceleratie is er alleen als de codec het ondersteunt (via DXVA), en dat doen Quicktime en libavcodec (uit ffdshow) allebei nog niet. CyberVideo komt binnenkort met een DXVA compatible H.264 codec.

De standaard MS codec voor WMV9 (de HD filmpjes op microsoft.com zijn WMV9) is wel DXVA, dus die filmpjes worden met hardware acceleratie afgespeeld. De nVidia PureVideo MPEG-2 decoder is ook DXVA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belblade

belblade

Belgian wacko

thanks, dat was heel verduidelijkend :-)
maar dus de gloednieuwe powerdvd 7 heeft geen hw-acceleratie |:(
misschien toch maar eens purevideo proberen maar zoals ik zei: met de (voorlopig nog) sw-matige coreavc-decoder icm mpc werken de 1080p apple filmpjes (h.264) wel perfect ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 117053

Ik ben al aardig op weg met mijn mediacenter:

Uneed HV7 kast
Een asrock 478 bordje (het is tegenwoordig lastig een 478 m-atx bordje met AGP te vinden)
Pentium 4 3,2 GHz EE
2GB PC 3200 DDR ram
Radeon 850XT AGP kaartje
SB audigy 2 kaartje
Thermaltake Rythm HTPC waterkoeling set. (tijdelijk ik wil mijn radiator en pomp buitenplaatsen maar de gemeente doet hier wat lastig over. Het is een monumentaal pand)
450GB hardeschijf ruimte (voor games en recording, film opslag gebeurd op mijn fileserver)

Helaas nog geen tv kaart, gezien ik Casema digitale tv heb. Kan iemand mij concreet vertellen of dit mogelijk is in mijn mediacenter. Er zijn wel meerdere topics over dit onderwerp maar daar wordt niet gezegd of iemand het nou ook daadwerkelijk draaiend heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 176445

Sinds afgelopen week eindelijk alle onderdelen binnen en MCE draait nu als een zonnetje op de volgende HW:

Case: Silverstone LC04 (Silver) incl. 300W voeding
Mobo: Asus A8N-VM-CSM
CPU: AMD Athlon 64 3200+
Cooling: Arctic Cooler 64
Mem: Corsair 1024Mb (2x 512 DDR400)
HD: Samsung 250Gb SATA Spinpoint
DVD: NEC 4551
TV Kaart: Hauppauge 500MCE
Audio: Asus SPDIF out
Remote: Microsoft remote en remote keyboard

Software: MCE2005, PowerDVD codec, Quicktime alternative, ffdshow en splitter

Het geheel is aangesloten op mn Philips 26PF4310 LCD via DVI kabel en draait op 1280x720 (via onboard Gforce 6150)

Het heeft wel even geduurd om de beste codecs te vinden om alles goed draaiend te krijgen maar nu speelt ie probleemloos alle media af (ts files moet ik nog testen)

Voor degene die nog problemen hebben om Apple HD Trailers te bekijken gebruik hiervoor quicktime alternative icm FFdshow en een splitter. (http://www.degroeneknop.nl/forum/index.php/topic,2114.0.html)

Nog een tip, maak een image zodra je MCE2005 en alle updates hebt geinstalleerd, heb ik zelf ook maar gedaan na de 2e complete herinstallatie.... 8)7

Enige nadeel waar ik nu tegen aan loop is de NEC DVD brander, deze maakt tot mn verbazing erg veel herrie, heeft iemand hier nog een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spice
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-06-2024

Spice

- Mijn vader is een tovenaar -

Enige nadeel waar ik nu tegen aan loop is de NEC DVD brander, deze maakt tot mn verbazing erg veel herrie, heeft iemand hier nog een oplossing voor?
andere kopen, of een oude nec.
Je kan een tooltje van nero gebruiken: -> meuktracker: Nero CD-DVD Speed 4.51.1 = Nero CD-DVD Speed

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 176445

Anoniem: 117053 schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 10:47:
Ik ben al aardig op weg met mijn mediacenter:
.....
Helaas nog geen tv kaart, gezien ik Casema digitale tv heb. Kan iemand mij concreet vertellen of dit mogelijk is in mijn mediacenter. Er zijn wel meerdere topics over dit onderwerp maar daar wordt niet gezegd of iemand het nou ook daadwerkelijk draaiend heeft.
Heb zelf Digitale tv van UPC en heb dit ook even aangesloten gehad op mn MCE maar de kwaliteit viel me tegen. Aangezien de mediabox van UPC een scart uitgang heeft heb ik deze via een scart naar componenten aan moeten sluiten op mn MCE500 tv kaart. Bij TV setup in MCE kun je hierna de digitale tv setup kiezen, en je moet de AB van je digi tv nog 'leren' met mce om te gaan (dit was ook niet zo'n succes..) Nadelen van deze constructie zijn: kwaliteitsverlies, dual tuner functie van MCE500 kaart kan ik niet meer gebruiken, zappen moet via digitale tuner.
Heb maar weer snel mn analoge Coax aangesloten, beeld hiervan goed en ik kan de dual functie weer gebruiken. Digitale tv kijk ik weer op de normale manier direct van digi decoder naar tv...

Wachten is nu op een tv kaart waar de smartcards van de digitale aanbieders in kunnen en werken, heb ergens gelezen dat dit nog niet compatibel is, misschien dat iemand anders hier nog wat over kan roepen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magic_nl
  • Laatst online: 20-07 15:07

magic_nl

Met wat magie komt alles goed

Ik ben me langzaamaan aan het oriënteren op 'n HTPC/Mediacenter.
Ik wil net als iedereen 'n stabiel en stil systeem te bouwen.
Op dit moment zit ik te denken aan de volgende componenten:
  • Thermaltake Tenor Black incl. Mediakit € 200,-
  • Asrock 775 Xfire-eSATA2+ € 85,-
  • Intel Celeron D 336 € 65,-
  • Sharkoon Red Shock (fanless cooler) € 55,-
  • 512 MB DDR2-RAM PC4200/DDR533 € 45,-
  • Sweex Firewire-kaart € 15,-
  • Promedion interne Cardreader 3,5" Black 35 in 1 € 15,-
  • VGA Asus EN6600/TD Silencer 256MB TV-out PCI-E € 99,-
  • Hauppauge WinTV PVR 500MCE OEM € 119,-
  • Samsung HD 250GB SATA-2 7200rpm 8MB € 93,-
  • Benq DVD+/-R/RW DW1650 ivory SW + black € 40,-
Totaal aan hardware: € 831,-

Ik wil hierop ofwel XP MCE of XP Pro met Mediaportal te gaan draaien.

Wat denken jullie van deze configuratie? Is 't slim om andere dingen te kiezen en waarom?

[ Voor 2% gewijzigd door magic_nl op 22-05-2006 08:51 . Reden: Moederbord veranderd in 'n type dat ook de Core ondersteunt ]

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaZZ
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16-09-2024
magic_nl schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 17:52:
Ik ben me langzaamaan aan het oriënteren op 'n HTPC/Mediacenter.
Ik wil net als iedereen 'n stabiel en stil systeem te bouwen.
Op dit moment zit ik te denken aan de volgende componenten:
  • Thermaltake Tenor Black incl. Mediakit € 200,-
  • Asrock 775 Xfire-eSATA2 € 85,-
  • Intel Celeron D 336 € 65,-
  • Sharkoon Red Shock (fanless cooler) € 55,-
  • 512 MB DDR2-RAM PC4200/DDR533 € 45,-
  • Sweex Firewire-kaart € 15,-
  • Promedion interne Cardreader 3,5" Black 35 in 1 € 15,-
  • VGA Asus EN6600/TD Silencer 256MB TV-out PCI-E € 99,-
  • Hauppauge WinTV PVR 500MCE OEM € 119,-
  • Samsung HD 250GB SATA-2 7200rpm 8MB € 93,-
  • Benq DVD+/-R/RW DW1650 ivory SW + black € 40,-
Totaal aan hardware: € 831,-

Ik wil hierop ofwel XP MCE of XP Pro met Mediaportal te gaan draaien.

Wat denken jullie van deze configuratie? Is 't slim om andere dingen te kiezen en waarom?
Ik zou zeker een andere CPU nemen en meer RAM. Dit in verband met het afspelen van High Defenition content, dat gaat je met dit systeem namelijk niet lukken.

Canon EOS 5D Mark II | Canon 17-40 F4.0L | Canon 50mm F1.8 | Tamron 28-75 F2.8 | Canon 430 EXII

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Thunderball
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-01-2013

Lord_Thunderball

oohh Scary

Jeez,

al weken zoek ik sites en topics af over HTPC. Binnenkort heb ik mijn eigen huis en ik vind toch wel dat zo'n systeem ook in mijn huis thuishoort. Het probleem is alleen dat mijn laatste zelfbouw project van een gewone PC na 3 maanden "vooronderzoek" goed flopte. Ik sta dus een beetje kritisch tegenover zelfbouwen. Niet dat ik het niet kan, maar dingen als compitble zijn etc zijn af en toe zulke doolhoven dat ik me er me liever niet meer in begeef. Ik ben zelf IT'er, maar meer in de software, begrijpen doe ik het dus allemaal meestal wel, maar je wordt vaak links en rechtsaf gestuurd.

Mijn TV ben ik al bijna voor 100% zeker wat het wordt.
Een Pioneer 436XDE http://www.pioneer.nl/nl/...d=11144&taxonomy_id=62-63 Ik vind het design strak, een vriend van me heeft hem en hij is gewoon zoals ik graag wil. Als iemand nog aanbevelingen hierop heeft prima, maar er zijn sterke redenen nodig om mij te doen wijzigen.

Dan de vraag die meer on-topic is. Wat voor HTPC moet ik hier nou bijzetten? Toch gaan voor een self-made? En wie zou me dan eigenlijk een mooie speclijst op kunnen sturen?
Of omdat ik zelf al aangeef dat ik nogal zit met het zelfbouwen (niet het in elkaar zetten, maar meer compitabliteit), wie heeft goeie tips voor kant en klare systemen?

Dan meteen maar nog een vraag. Digitale TV of niet? En zo ja, moet ik daar me HTPC op voorbereiden? Of moet ik gewoon het kastje aanschaffen die de kabelmaatschapij aanbied?

Mijn wensen voor de HTPC zijn de volgende:
- TV Opnemen
- Time Shifting
- MP3's afspelen (Zal ik erg veel gebruiken)
- Films afspelen
- Stil en mooi design (huiskamer design) silver kleurig
- Brander
- DvD's afspelen is geen must maar komt natuurlijk met de brander wel mee

Mijn geluid loopt via een Marantz SR5400 http://www.marantz.com/ne...nt=eu&bus=hf&prod_id=2496 Deze wil ik ook gebruiken voor mijn HTPC.

Wie zou mij de goeie kant op kunnen sturen en ervoor kunnen zorgen dat ik na de zomer kan genieten van een stille, mooie, bruikbare, werkende HTPC.

rc5 Stats || Matrix info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 08:38
Wat is er misgegaan met je vorige PC bouw? Daarmee kunnen we enigszins voorspellen welke kans dit project heeft? Daarnaast leert iedereen natuurlijk steeds meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Zelfbouw die flopt? Hoe is dat nou mogelijk? Er heeft nog nooit een niet goedwerkende combinatie in de bestbuy guides gestaan, misschien moet je die eens lezen.

Pioneer 436? Inbranden, weerspiegeling, scherm is meer grijs dan zwart in een niet 100% donkere ruimte, te duur tenopzichte van zijn concurentie, plastic rand geeft een lelijk bobbelige look, overscan met aansluiten op pc, scherm is erg dik door ingebouwde tuner, ventilator in scherm, moet ik nog even doorgaan?

Digitale tv? Als je al moeite hebt een stabiele pc te krijgen dan zou ik me hier maar niet aanwagen icm met een htpc. Afhankelijk van de provider is dit zelfs onmogelijk. (tenzij je het analoog wilt opnemen)

Dvd's afspelen via een dvdspeler/brander icm met enige vorm van stilte kun je wel vergeten.

Tevens moet je niet nu gaan kijken wat je na de zomer wilt hebben, na de zomer is alles anders. (am2, yonah, dx10?, bijna vista tijd, etc)

Misschien kun je beter even wachten, de providers komen met stb's welke kunnen opnemen en timeshiften, haal er een goede versterker met mp3 netwerk support en een goede dvdspeler bij en je bent klaar.

[ Voor 19% gewijzigd door |sWORDs| op 21-05-2006 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Heb deze, werkt prima (afgezien van apple HDTV trailers, gebruik het niet, maar losse videokaart is de oplossing):

Kast: D.Vine 5
Afbeeldingslocatie: http://www.zonered.com/ProdImages/IMAGELI/CASE-DVINE5S_LG.gif

2x PRV150MCE tv-kaart (timeshifting mogelijk) -
CPU: AMD Athlon 3500+ Venice (stil en snel genoeg)
Geheugen: 1024MB
Harddisk: Samsung SP2504C
Moederbord: Asus A8N-VM CSM
Microsoft MCE Remote

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magic_nl
  • Laatst online: 20-07 15:07

magic_nl

Met wat magie komt alles goed

LaZZ schreef op zondag 21 mei 2006 @ 10:49:
[...]

Ik zou zeker een andere CPU nemen en meer RAM. Dit in verband met het afspelen van High Defenition content, dat gaat je met dit systeem namelijk niet lukken.
Het is voorlopig toch niet de bedoeling om HD-content af te spelen... Die standaard moet eerst maar 'ns doorbreken, en dan kan ik alsnog CPU / videokaart veranderen en wat RAM toevoegen.
De belangrijkste wensen op dit moment: Vervanging van videorecorder, media (foto's, MP3, etc.) afspelen. Het moet 'n niet te duur systeem worden, aangezien in de PC-markt alle onderdelen uitwisselbaar zijn. Op termijn zal er vast ook 'n Blu-Ray of HD-DVD-recorder in komen, maar dan moeten ze eerst betaalbaar zijn.

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitpixl
  • Niet online
Goed, ik wil nu ook voor een HTPC gaan, alleen heb ik nog 1 vraag:

Is het mogelijk om World Of Warcraft (redelijk) strak (leesbaar?) op mijn 82cm beeldbuis te krijgen?
Ik heb geen flatscreen maar nog een "ouderwetse" BAK :) (Sony KV-32FQ70)
Windows Desktop ziet er in ieder geval "wazig" uit als ik mijn laptop (via s-video) aansluit.

Ik heb ooit eens GTA:VC gespeeld op mijn tv en dat ging nog wel, maar ik vraag me
af of de icons, etc nog wel te lezen zijn als ik straks ga WOW'en.

Als iemand dit al geprobeerd heeft, hoor ik graag zijn/haar mening.
Als het namelijk er niet uitziet, kan ik net zo goed voor een goedkopere HTPC gaan.

[ Voor 24% gewijzigd door bitpixl op 22-05-2006 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Thunderball

Lord_Thunderball

oohh Scary

jopie schreef op zondag 21 mei 2006 @ 19:53:
Wat is er misgegaan met je vorige PC bouw? Daarmee kunnen we enigszins voorspellen welke kans dit project heeft? Daarnaast leert iedereen natuurlijk steeds meer.
sWORDs schreef op zondag 21 mei 2006 @ 22:35:
Zelfbouw die flopt? Hoe is dat nou mogelijk? Er heeft nog nooit een niet goedwerkende combinatie in de bestbuy guides gestaan, misschien moet je die eens lezen.
Wat er is misgegaan. Ik heb zo'n beetje alle hardware gehaald uit de Best Buy Guide van vorig jaar Maart/April. Voor de rest veel topics nagelezen, want ik wilde gewoon een goeie PC. 1400 (Excl Monitor) euro is zeker niet de duurste PC die je kan kopen, maar toch ook niet geld wat je weggooit. Het begon met een kast zonder schroefdraad (Kan gebeuren), van Zandvoort naar Rotterdam rijden om een nieuwe kast te krijgen. Opsturen kon wel, maar als de rest van de onderdelen thuisligt, dan doe je dat niet. Vervolgens was het in elkaar zetten een eitje. Gewoon goed lezen, goed kijken. Was ook niet de eerste keer dat ik een computerkast opendeed ;)

Moederboard on-sound kapot bij aankomst. 2/3 weken wachten op een nieuwe. Kan gebeuren, maar niet fijn.

Ik heb 2 6600GT's in een SLI opstelling. Na zo'n 4 weken beetje WoW spelen begeeft 1 van die dingen het. Kan gebeuren, garantie. Mijn PC draait zo'n 3 weken met 1 kaart. 2de kaart komt terug en 4 weken later begeeft de andere het. Sinds dat moment nooit meer de moeite genomen om 2 kaarten te draaien met SLI, dit gaat nu al een jaar goed, maar blijkbaar gaat er bij 2 kaarten iets gruwelijk mis.

3 maanden na aanschaf een aanlopende ventilator. Aangezien ik een fan ben van mijn PC 24/7 laten draaien geen goed plan voor je CPU. Met de hand kon ik de fan weer voor uren laten draaien, maar me PC moest wel uit als ik er niet achter zat.

Allemaal geen rampen, winkels hebben goeie ondersteuning geleverd, maar happy van dit project? Niet echt.
Pioneer 436? Inbranden, weerspiegeling, scherm is meer grijs dan zwart in een niet 100% donkere ruimte, te duur tenopzichte van zijn concurentie, plastic rand geeft een lelijk bobbelige look, overscan met aansluiten op pc, scherm is erg dik door ingebouwde tuner, ventilator in scherm, moet ik nog even doorgaan?
Wow, mooie opsomming van slechte dingen. Meningen verschillen natuurlijk ook wel, maar welk alternatief zou je wel aanraden. Dat ie wat duurder is had ik wel opgemerkt, maar dat is niet zo'n probleem.
Digitale tv? Als je al moeite hebt een stabiele pc te krijgen dan zou ik me hier maar niet aanwagen icm met een htpc. Afhankelijk van de provider is dit zelfs onmogelijk. (tenzij je het analoog wilt opnemen)

Dvd's afspelen via een dvdspeler/brander icm met enige vorm van stilte kun je wel vergeten.
Hoeft ook niet, voor films op DvD heb ik gewoon een Marantz DvD speler.
Tevens moet je niet nu gaan kijken wat je na de zomer wilt hebben, na de zomer is alles anders. (am2, yonah, dx10?, bijna vista tijd, etc)

Misschien kun je beter even wachten, de providers komen met stb's welke kunnen opnemen en timeshiften, haal er een goede versterker met mp3 netwerk support en een goede dvdspeler bij en je bent klaar.
Ik wil het binnen nu en 2/3 maanden kopen, zodat ik het klaar kan zetten en van kan genieten zodra ik in mijn huis zit. Zijn er goeie redenen om even te wachten met een nieuwe HTPC?

Alvast bedankt voor de reply's so far.

rc5 Stats || Matrix info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Lord_Thunderball schreef op maandag 22 mei 2006 @ 14:16:
Wow, mooie opsomming van slechte dingen. Meningen verschillen natuurlijk ook wel, maar welk alternatief zou je wel aanraden. Dat ie wat duurder is had ik wel opgemerkt, maar dat is niet zo'n probleem.
Ik ben iemand die helemaal niet moeilijk is met geld uitgeven, maar ik verwacht er wel iets voor terug. Nu zul je mij niet horen zeggen dat de 436 een slecht scherm is, integendeel zelfs, maar voor de prijs die hij heeft moet hij perfect zijn, en dat is ie zeker niet. Voor 1000 euro minder heb je een panasonic die 96% van de kwaliteit bezit (TH-42PV60), maar ook een stuk minder negatieve punten. Voor mij is het dan een makkelijk rekensommetje. Ook LG heeft een plasma in die prijs klasse (42PX5R) en zelfs een 50 inch welke goedkoper is dan de 43" pioneer. (50PX4R) , dit zijn ook schermen die ik zeker eens goed zou bekijken. Naast plasma is er altijd nog LCD en de m71 serie van samsung (LE40M71B) moet je ook eens bekijken voor je de keuze maakt. Misschien kom je alsnog uit op de Pioneer, maar als hij je dan achteraf niet zo goed bevalt weet je i.e.g. geval zeker dat je de keuze wel overwogen gemaakt hebt.
Hoeft ook niet, voor films op DvD heb ik gewoon een Marantz DvD speler.
Ik durf te beweren dat op DVI/HDMI/VGA het beeld van een Nvidia kaart + purevideo zo goed is dat dit super is om naar te kijken. Het voordeel van een pc als dvd wisselaar is ook enorm. Ik zou alleen niet rechtstreeks van een dvd willen spelen.
Ik wil het binnen nu en 2/3 maanden kopen, zodat ik het klaar kan zetten en van kan genieten zodra ik in mijn huis zit. Zijn er goeie redenen om even te wachten met een nieuwe HTPC?
HDCP ondersteuning, restwaarde, mindere warmte productie, etc. Tevens zullen de huidige onderdelen wel zakken als de opvolgers er zijn, dus als je 2,5 maand kunt wachten zou ik toch dan eens kijken.

[ Voor 4% gewijzigd door |sWORDs| op 22-05-2006 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youri Carma
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 24-10-2008

Youri Carma

Hoe kom ik van Tweakerz af?

sWORDs schreef op zondag 21 mei 2006 @ 22:35:Dvd's afspelen via een dvdspeler/brander icm met enige vorm van stilte kun je wel vergeten.
Sinds kort DvD Idle pro geinstalleerd en dit is de oplossing voor lawaaige DvD spelers.
By using Smart Read-ahead Cache, DVDIdle saves DVD data which will be played soon onto hard disk cache or RAM cache, and feed it to DVD player then, so that DVD drive can take a rest. For example, a 6X-speed DVD drive will only work 15 minutes when you are watching a 90 minutes DVD movie.

Has Balls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Youri Carma schreef op maandag 22 mei 2006 @ 15:24:
[...]

Sinds kort DvD Idle pro geinstalleerd en dit is de oplossing voor lawaaige DvD spelers.

[...]
Dan nog is het niets als je het vergelijkt met een echte dvd speler (Denon 3910 etc) Ik geef geen 10000 euro uit aan een stereo installatie om mijn dvd speler te kunnen horen, ook niet voor 15 minuten.

[ Voor 17% gewijzigd door |sWORDs| op 22-05-2006 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spice
  • Laatst online: 25-06-2024

Spice

- Mijn vader is een tovenaar -

Ik heb het volgende in elkaar gezet, naast mce moet je er ook een beetje mee kunnen gamen.

Antec Overture II-EC

Afbeeldingslocatie: http://www.antec.com/images/160/overtureII.jpg

Asrock 939Dual-SATA2 met AMD Athlon 64 X2 3800+ Manchester (S939, 2,0GHz, 2x512KB)

Asus GeForce 7600 GS 256MB DDR2 (PCI-e, 1xDVI) EN7600GS Silent/HTD/256M

Afbeeldingslocatie: http://www.asus.com.tw/999/images/products/1090/1090_m.jpg

2x Club3D ZAP-TV1001 (MCE) (ik wil geen hauppauge, leadtek is favo maar duurder)

Samsung Spinpoint SP2504C, 250GB (7200rpm, SATA II, 8MB, NCQ)

512MB x 2 (1GB) PC3200 DDR (TwinMos)

Logitech Cordless Desktop S 510 Media Remote

Afbeeldingslocatie: http://www.logitech.com/lang/images/0/8097.jpg

Samsung SH-S162L

BenQ FP91GX (19", 8ms, D-Sub/DVI , Zilver)

Afbeeldingslocatie: http://www.benq.nl/images/topical/front_page_sep_2005/91gx-showcase.jpg

Arctic Cooling Silencer 64 Ultra TC (Socket 754/939/940)

MCE2005 - NL

MCE remote - NL

Tevreden, de cpu-koeler mag stiller, suggesties zijn welkom, het is allemaal erg krap met dit mobo en deze kast, NB ietsjes moeten verbuigen.
Nvidia tv-out, ben Ati gewend en het configuren voor de tv ging niet erg soepel, mce-gebeuren moet alleen daar op te zien zijn en dat lukt me niet helemaal, iemand?

Links:
http://www.antec.com/ec/productDetails.php?ProdID=08730
http://www.asrock.com/product/939Dual-SATA2.htm
http://www.amd.com/de-de/...30_118_9485_13041,00.html
http://www.asus.com.tw/pr...=0&model=1090&modelmenu=1
http://www.club-3d.com/pr...=ZAP-TV1001&show=&filter=
http://www.twinmos.com/dram/dram_p_dt_dualchannel_ddr400.htm
http://www.logitech.com/i...CRID=2162,CONTENTID=10711
http://www.samsung.com/Pr...DVDWritables_SH_S162L.asp
http://www.benq.nl/Products/LCD/index.cfm?product=588
http://www.samsung.com/Pr...nPointPSeries_SP2504C.htm
http://www.arctic-cooling.com/cpu2.php?idx=31&disc=

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Spice schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 00:20:
Tevreden, de cpu-koeler mag stiller, suggesties zijn welkom
Heb je niet de mogelijkheid om de CPU-koeler in het BIOS op 60% te zetten (kan bv. bij Asus)?
Anders misschien met Speedfan?
Scheelde bij mij een stuk. Enige wat nog veel herrie maakte was de PSU-fan. Voeding opengemaakt, draadjes doorgeknipt en zo'n regelaartje ertussen gezet. Is nu ook stil :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Thunderball

Lord_Thunderball

oohh Scary

Thx for alle tips sWoRDs

rc5 Stats || Matrix info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 177306

Goeiedag allemaal,

Ik gebruik sinds ongeveer een jaartje een barebone als media center.

Specs:

• MSI Mega PC 180 Deluxe
• AMD Sempron 2600+
• 512MB memory
• GeForce MX440 (on-board)
• On-board sound (via S/PDIF)
• S-Video out (on-board)
• 120GB harddisk
• Lite-on DVD+-RW
• Microsoft MCE remote + keyboard

Ik ga dit geheel vervangen door een nieuw setje. Hiervoor heb ik een aantal redenen...

• Looks (barebone vind ik mooi, maar staat niet echt bij de rest van mijn componenten)
• Video (onboard video wordt niet ondersteund voor MCE. Ik had een Radeon 9600 Pro met 256MB maar sinds ik een Panasonic Plasma heb aangeschaft is het beeld via de 9600 brak dus die is er uit)
• Ruimtegebrek op de harddisk
• Verder heb ik eigenijk niet echt minpunten, maar ik wil gewoon wat nieuws ;)

Nu heb ik al een aantal keer dit hele topic doorgelezen en erg veel informatie verzameld. Ik heb nog redelijk wat hardware liggen, maar ik heb het idee dat ik beter iets anders kan aanschaffen.
Graag hoor ik van jullie of ik het mis heb :)

Oude hardware:

• 1GB memory (2x 512MB Corsair Extreme (nog wat) PC3200)
• 1GB memory (2x 512MB Infineon PC2700)
• Pentium-M 730 (1.6GHz)
• Pentium-M 725 (1.5GHz)
• Pentium 4 2.6GHz (800MHz FSB)
• Pentium 4 2.66GHz (533MHz FSB)
• MSI 865PE Neo-LSR mainboard
• Plextor DVD speler
• Zalman CNPS7000B-CU

Voorlopig heb ik het volgende samengesteld:

Behuizing: Ahanix 320 (zilver)
Voeding: Zalman ZM300B-APS
Mainboard: Asus A8N-VM CSM
CPU: AMD Athlon 64 Venice 3200+ OEM
Cooler: Zalman CNPS7000B-CU (oude voorraad, zou net moeten passen heb ik gelezen)
Memory: 1GB Corsair PC3200 (uit de oude voorraad :))
Video: On-board Nvidia 6150
Sound: On-board
Harddisk: Samsung Spinpoint 250GB S-ATA300 8MB
DVD-speler: Plextor (oude voorraad)

Wat vraagjes waar ik nog mee zit...

Zal de Zalman voeding dit zonder problemen kunnen trekken of heb ik meer nodig?

Heeft de Asus A8N-VM CSM standaard:
S-video out?
S/PDIF? (Ik heb gelezen van het probleem i.v.m. het ontbreken van een opening voor de bracket maar kan leven met de oplossing die sWORDs heeft bedacht - knutselen met de dremel)
Hoe is de on-board video kwaliteit?
Hoe is de on-board geluidskwaliteit?

De rest ben ik wel redelijk zeker van... Maar ik ontvang graag nog even wat reacties voordat ik mijn bestelling plaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Ik zou geen zalman voeding nemen, deze schijnen na verloop van tijd meer geluid te gaan producer. 300 watt is ruim 100 meer dan noodzakelijk. De ahanix 320 moet vast de 302 zijn. Verder zie ik niet in je stukje terug waar je het geluid op aan gaat sluiten. Digitaal is geluid natuurlijk prima, analoog is het uiteraard crappy. (Ik heb nog wel een leuk kaartje voor je liggen ;) ) Voor 1500 euro mag je m ophalen, gaat alleen niet in een lowprofile kastje passen. Dremelen hoeft trouwens niet eens, je kunt de bracket ook los achter de kast leggen. Voor het beeld geld precies hetzelfde, dvi en vga zijn perfect, svideo en composiet/component zijn slecht.

[ Voor 24% gewijzigd door |sWORDs| op 26-05-2006 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hey sWORDs,

Ik had al het idee dat ik van jou wel een reactie kon verwachten dus bedankt daarvoor. Ik was even weg het weekend dus ik lees het nu pas... En inderdaad, Ahanix 320 moet Ahanix 302 zijn :P

Ik zal eens kijken wat voor alternatief ik kan bedenken voor de Zalman, maar ik heb een 400Watt in mijn gewone PC en die doet het al ruim een jaar prima zonder het genereren van extra geluid. Belangrijkste is dat ik echter weet dat ik met 300Watt ruim voldoende heb.

Wat betreft de aansluiting van het geluid... Dat wil ik via S/PDIF doen dus vandaar mijn oorspronkelijke vragen. Ik heb inmiddels ook een reactie gehad van de webshop waar ik het mainboard wil bestellen en de extra bracket die bij de asus besteld moet worden heeft volgens de verkoper S/PDIF optical (zo gebruik ik mijn huidige barebone ook) en composite (ik gebruik nu S-video en dat volstaat op het moment prima, ook omdat mijn Plasma (ik heb een Panasonic TH-37PA50) geen VGA/DVI aansluiting of iets dergelijks heeft). Composite wil ik niet gebruiken, is nog slechter dan S-video.

Ik was in de veronderstelling dat het Asus mainboard op dit moment de beste onboard soundoplossing had. Ik twijfel nu echter en heb twee andere alternatieven gevonden in de volgende borden. Graag hoor ik hierover wat tips / voorkeuren / minpunten per bord?

• GigaByte GA-K8N51PVMT-9
• MSI K8NGM2-FID

Kortom, ik wil graag digitaal geluid aansturen en plasma via S-video (of component). Volgens mij was de kwaliteitscurve van slecht naar goed...
Composite / Scart / S-video / Component (en dan zijn er nog een hoop verschillen, afhankelijk van het type scart valt deze onder of boven S-video, maar Component was het beste en Composite het slechtste.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Furyan, als je hem al hebt (de Zalman) dan moet je hem natuurlijk niet vervangen voor je het noodzakelijk vind, ik dacht dat je hem nog moest kopen.

De svideo aansluiting van de de a8n-vm csm staat als zeer slecht te boek, die van de gigabyte ook.

In een CT staat een test van het geluid van de genoemde borden, deze zal ik morgen eens opzoeken, net als de test van de tvouts.

Scart is slechts een stekker en kan zowel Component als RGB/Svideo/Composiet zijn. (in volgorde van kwaliteit, waarbij opgemerkt moet worden dat component alleen beter is als de resolutie hoger is dan 576p). Echter zijn dit allemaal signalen die via een tvencoder moeten, en de kwaliteit ervan is beduidend minder dan VGA/DVI, maar als je TV beide niet heeft, dan hoeven we het daar niet over te hebben.

Je tv heeft een resolutie van 852 x 480, een ntsc resolutie. Dit betekent dat bij alle PAL signalen (DVD, TV in europa) een conversie plaats zal moeten vinden door een scaler. De keuze die je hebt is om dit door de tv, of door de pc te laten doen. Indien je voor het laatste kiest hoeft de interface van de pc niet gescaled te worden (deze is dan al in de juiste resolutie) en zal deze er dus veel beter uitzien. Component of Svideo zou bij jouw resolutie niet echt uit moeten maken en de laatste is dus de meest logische keuze.

Edit: Twee cruciale woorden (echt en niet) omgedraait, sorry!

[ Voor 4% gewijzigd door |sWORDs| op 29-05-2006 00:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat is nog eens een snelle reactie...

Ik heb de Zalman nog niet, ik heb er echter eentje in mijn gewone PC zitten en die bevalt tot nu toe prima. Ik moet er wel eentje aanschaffen voor de Ahanix 302 en vanuit mijn ervaring met deze voeding had ik hiervoor gekozen. Als je een goed alternatief weet houd ik me aanbevolen voor een goede tip :)
De svideo aansluiting van de de a8n-vm csm staat als zeer slecht te boek, die van de gigabyte ook.

In een CT staat een test van het geluid van de genoemde borden, deze zal ik morgen eens opzoeken, net als de test van de tvouts.
Hier heb ik dus wat aan, als dat namelijk zo is kan ik beter kijken naar een alternatief. (Ik heb al vaker gezien wat een verschil er kan zitten in de s-video out van verschillende fabrikanten. Bijvoorbeeld de 9600 Pro die ik had, die was echt slecht, hoewel ik niet zeker weet of ze dat allemaal zullen zijn.) Ik kijk dan ook uit naar de resultaten van de tests waar je het over hebt.

Ik heb op mijn tv inderdaad alleen de mogelijkheid tot het aansluiten van scart, s-video of component. Op het moment loopt alles via mijn versterker (s-video --> s-video) naar mijn tv (s-video -->s-video scart) inderdaad dus via een scart stekker met s-video signaal. Het is niet ideaal maar het volstaat voor nu en is stukken beter dan de standaard scart kabels die je altijd geleverd krijgt bij aanschaf van apparatuur. (Ik heb nu kabels van Ixos en Van Den Hull).

Ik heb de resolutie er even op nageslagen en inderdaad is deze 852 x 480. Nooit geweten dat ik een ntsc resolutie had.

Ik wil je in ieder geval alvast bedanken voor je reactie en voor de tests die je gaat opzoeken en ben erg benieuwd naar de uitslag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
De kwaliteitsvolgorde is Composite (1 signaalader) - S-Video (2 aders) - Component (3 aders, RGB of YPbPr). SCART is alleen maar een stekkervorm, je kan er een composite, S-Video of RGB doorheen sturen. Voor de kwaliteit maakt het dus niet uit of je RGB-over-SCART of YPbPr component (met 3 van die losse tulpstekkers) gebruikt, maar het probleem is dat er geen DX9 videokaarten op de markt zijn met RGB-SCART output. De kaarten die er wel zijn hebben S-Video of YPbPr Component.

Het is natuurlijk een stuk makkelijker als je een moderne TV hebt met VGA of DVI/HDMI ingang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb inderdaad een s-video naar scart aansluiting waar de scart plug dus een s-video signaal doorgeeft.

De TV heeft als introductiedatum voor het model 2005, dus redelijk modern, maar de aansluitingen ontbreken. Het prijsverschil tussen dit model en de opvolger was echter bijna 1200 Euro. Dat is dus bijna nogmaals mijn TV. Dat vond ik lichtelijk overdreven voor een nog niet bewezen techniek (HDTV) en een extra aansluitmogelijkheid.

Ik heb de kwaliteit van HDTV gezien en ben overtuigd dat het een mooie toekomst heeft, maar niet binnen nu en 5 jaar. Films kijken blijf ik voorlopig ook nog wel doen via mijn gewone DVD speler. Ik heb een redelijk goede set dus daar kan het media center in de prijsklasse waarin ik nu kijk niet aan tippen. Ik gebruik media center dan ook voornamelijk uit gemaksoogpunt. Alle muziek op 1 plek, etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
Ik vraag me overigens af of de S-Video out van de A8N-VM CSM nog steeds zo slecht is tov andere kaartjes sinds de 1001 BIOS, die de beruchte TV-out helderheids bug gefixed heeft (het TV-out signaal had maar de helft van het voltagebereik, waardoor je heel donker beeld kreeg). Die bug zat in alle GeForce 6150 bordjes, Gigabyte en MSI hebben er ook een maandje of 2 terug ook al een fix voor uitgebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
A8N-VM CSM TV-out is nu wel om aan te zien.
Kwestie van beetje klooien met de Nvidia instellingen, dat wel (helderheid 110% ofzo, dat soort spul).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belblade

belblade

Belgian wacko

hmm, mijn A8N-VM CSM heeft denk ik helemaal geen tv-out ? tenzij een header op het bord zelf of bedoelen jullie die ? Daar zat denk ik geen bracket voor bij kan dit ? Of hebben jullie die apart gekocht ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
belblade schreef op maandag 29 mei 2006 @ 23:52:
hmm, mijn A8N-VM CSM heeft denk ik helemaal geen tv-out ? tenzij een header op het bord zelf of bedoelen jullie die ? Daar zat denk ik geen bracket voor bij kan dit ? Of hebben jullie die apart gekocht ?
Apart gekocht idd, 10 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanenkelen
  • Laatst online: 22-07 15:48

vanenkelen

uhmmm.....speechless

[message=0,noline]allerlei reacties[/message]:
Allerlei reacties over de kwaliteit van de tv-out van de 6150 chipset
Ben me ook aan het orienteren op een HTPC en ben dus heel benieuwd naar wat dan moederborden / videokaarten zijn met wel een hele goede tv-out? Even uitgaande van s-video of composite aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apophis4u
  • Laatst online: 08-05 19:45
Ik vraag me af wat de mogelijkheden zijn om icm een barebone nou een goeie HTPC te maken. Ik wil graag alles via 1 apparaat voor video, tv en muziek.
De barebone wil ik dan dus als centraal systeem gebruiken, het geluid over mijn home cinemaset en beeld via tv en optioneel via een gewone computer monitor.

Ik vind bijvoorbeeld deze barebone erg mooi, maar die is schijnbaar niet geschikt voor Windows MCE: http://www.msi.com.tw/pro...ro_slm_detail.php?UID=602
Hier zou alleen een tv kaart met dubbele tuner in hoeven en een goede videokaart met tv-out of mis ik dan nog iets?

Wat zouden eventueel goede alternatieven hiervoor zijn?

Een specialist weet veel van weinig en leert steeds meer van steeds minder, tot hij uiteindelijk alles weet van niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

apophis4u schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 14:31:
Ik vraag me af wat de mogelijkheden zijn om icm een barebone nou een goeie HTPC te maken. Ik wil graag alles via 1 apparaat voor video, tv en muziek.
De barebone wil ik dan dus als centraal systeem gebruiken, het geluid over mijn home cinemaset en beeld via tv en optioneel via een gewone computer monitor.

Ik vind bijvoorbeeld deze barebone erg mooi, maar die is schijnbaar niet geschikt voor Windows MCE: http://www.msi.com.tw/pro...ro_slm_detail.php?UID=602
Hier zou alleen een tv kaart met dubbele tuner in hoeven en een goede videokaart met tv-out of mis ik dan nog iets?

Wat zouden eventueel goede alternatieven hiervoor zijn?
Ik heb nu zo'n barebone (nou ja, bijna dezelfde dan, ouder model enzo) en die doet het pirma. Ik heb nooit de moeite genomen om er een dubbele tuner in te zetten, maar de mogelijkheid is er zeker. Wel had ik er een 9600 Pro in gezet en heb ik zelf Windows MCE geinstalleerd. Werkt perfect.

Als je overigens niet perse Windows MCE wilt draaien kun je prima met een XP installatie uit de voeten. De MSI Media software werkt ongeveer hetzelfde en ondersteund wel alle hardware van de barebone. Dan werkt de bijgeleverde remote ook zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apophis4u
  • Laatst online: 08-05 19:45
Anoniem: 177306 schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 20:15:
[...]

Ik heb nu zo'n barebone (nou ja, bijna dezelfde dan, ouder model enzo) en die doet het pirma. Ik heb nooit de moeite genomen om er een dubbele tuner in te zetten, maar de mogelijkheid is er zeker. Wel had ik er een 9600 Pro in gezet en heb ik zelf Windows MCE geinstalleerd. Werkt perfect.

Als je overigens niet perse Windows MCE wilt draaien kun je prima met een XP installatie uit de voeten. De MSI Media software werkt ongeveer hetzelfde en ondersteund wel alle hardware van de barebone. Dan werkt de bijgeleverde remote ook zonder problemen.
ok, dat is ook wel relaxed. En mis je dan eigenlijk nog functionaliteiten die wel in windows MCE zitten? of maakt dat eigenlijk niet uit?

Een specialist weet veel van weinig en leert steeds meer van steeds minder, tot hij uiteindelijk alles weet van niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Om eerlijk te zijn heb ik het alleen helemaal in het begin 1x geinstalleerd om te kijken hoe het er uit zag. De kleuropbouw van de beide media centers zijn hetzelfde, en de functies ook ongeveer voor zover ik me kan heugen. Verder ziet XP media center er wel iets gelikter uit. Maar die van MSI ondersteund de ingebouwde hardware weer 100%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
vanenkelen schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 13:49:
Ben me ook aan het orienteren op een HTPC en ben dus heel benieuwd naar wat dan moederborden / videokaarten zijn met wel een hele goede tv-out? Even uitgaande van s-video of composite aansluiten.
Gebruikte voordat ik een mediacenter met A8N-VM CSM had een Kiss Divx speler en een PC met Radeon 9800 Pro.... Beiden hadden "meteen" goed beeld via TV-out...

Maar: na een paar instellingen wijzigen in de Nvidia settings geeft de TV-out van de Asus (laatste BIOS en drivers) wat mij betreft hetzelfde beeld....

Misschien dat het met de eerdere BIOS versies wel slecht en niet in te stellen was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanenkelen
  • Laatst online: 22-07 15:48

vanenkelen

uhmmm.....speechless

matthijst schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 00:20:
[...]

Gebruikte voordat ik een mediacenter met A8N-VM CSM had een Kiss Divx speler en een PC met Radeon 9800 Pro.... Beiden hadden "meteen" goed beeld via TV-out...

Maar: na een paar instellingen wijzigen in de Nvidia settings geeft de TV-out van de Asus (laatste BIOS en drivers) wat mij betreft hetzelfde beeld....

Misschien dat het met de eerdere BIOS versies wel slecht en niet in te stellen was?
Dat is mooi, want ik had een mobo met de 6150 chipset op mijn verlanglijstje staan, maar als die ineens heel erg tegen valt moet ik mijn lijstje weer aanpassen. Maar na de biosupdate lijkt het dus mee te vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witlof
Ik ben na mijn vorige zoektocht voor een HTPC maar weer opnieuw begonnen om een ideale configuratie samen te stellen. Heb het budget wat opgeschroeft (totaal nu rond de € 800 i.v.m. andere behuizing) en ben nu tot deze configuratie gekomen:
1x Silverstone Dt Lc16s-m Alu Bezel Silver1x 5.25". 1x 3.5".
1x Zalman Zm300b-aps. 300w Atx
1x Samsung Spinpoint Sp2504c 250gb Sata2 7200rpm 8mb Ncq
1x Arctic Cooling Freezer 64 Pro Socket 939
1x Amd Athlon 64 3000+ Venice S939 1,8ghz 512kb Boxed
1x Asus A8s-x S939 Pci-e
1x Hauppauge Wintv Pvr 150mce Oem
2x Twinmos 512mb Pc3200 Ddr
1x Asus En6200tc Upto 512 Mb
1x Microsoft Remote Keyboard For Media Center Edition Uk
In de toekomst wil ik er nog wel een harde schijf en eventueel een 2e tuner kaart inzetten. Die 2e tuner kaart is meteen een van de vragen die ik voor jullie heb. Hieronder de vragen even op een rijtje:

1. Is deze configuratie zwaar genoeg om alles (qua filmformaten te draaien)? Er gaan in iedergeval geen games op gespeeld worden. Alleen opnemen en afspelen van bewegende beelden ;)
2. Zijn de Hauppauge Pvr 500 kaarten voortaan toch aan te raden of gaat de voorkeur nog altijd uit naar 2x de Pvr 150?
3. Gaat de Arctic Cooling Freezer 64 Pro (makkelijk) passen in de kast?
4. Is het MS Remote keyboard voor de MCE te gebruiken op de IR-module van behuizing? Heb gelezen dat de afstandsbediening van MS niet (goed) werkt op de standaard ingebouwde IR-module.

Zijn er verder nog opmerkingen mbt deze configuratie? Heb zelf al vele sites bezocht om tot deze configuratie te komen maar ik kan er altijd 1 gemist hebben natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Anoniem: 177306 schreef op zondag 28 mei 2006 @ 23:19:
Dat is nog eens een snelle reactie...

Ik heb de Zalman nog niet, ik heb er echter eentje in mijn gewone PC zitten en die bevalt tot nu toe prima. Ik moet er wel eentje aanschaffen voor de Ahanix 302 en vanuit mijn ervaring met deze voeding had ik hiervoor gekozen. Als je een goed alternatief weet houd ik me aanbevolen voor een goede tip :)

[...]

Hier heb ik dus wat aan, als dat namelijk zo is kan ik beter kijken naar een alternatief. (Ik heb al vaker gezien wat een verschil er kan zitten in de s-video out van verschillende fabrikanten. Bijvoorbeeld de 9600 Pro die ik had, die was echt slecht, hoewel ik niet zeker weet of ze dat allemaal zullen zijn.) Ik kijk dan ook uit naar de resultaten van de tests waar je het over hebt.

Ik heb op mijn tv inderdaad alleen de mogelijkheid tot het aansluiten van scart, s-video of component. Op het moment loopt alles via mijn versterker (s-video --> s-video) naar mijn tv (s-video -->s-video scart) inderdaad dus via een scart stekker met s-video signaal. Het is niet ideaal maar het volstaat voor nu en is stukken beter dan de standaard scart kabels die je altijd geleverd krijgt bij aanschaf van apparatuur. (Ik heb nu kabels van Ixos en Van Den Hull).

Ik heb de resolutie er even op nageslagen en inderdaad is deze 852 x 480. Nooit geweten dat ik een ntsc resolutie had.

Ik wil je in ieder geval alvast bedanken voor je reactie en voor de tests die je gaat opzoeken en ben erg benieuwd naar de uitslag.
Het msi bord in de ct was een ati bord, en van het gigabytebord kwam het geluid er beter uit dan van het asus bordje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Thanx sWORDs,

Ben ik weer wat wijzer. Tijdje niet gekeken vandaar nu pas reactie.
MSI heeft blijkbaar ook weer niet standaard SPDIF out :(

Toch maar even verdiepen in het Gigabyte bord dan...

Verder mensen met ervaring met de Gigabyte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witlof
sWORDs schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 17:53:
[...]

Het msi bord in de ct was een ati bord, en van het gigabytebord kwam het geluid er beter uit dan van het asus bordje.
Om welke bordjes gaat het hier precies? En is de review ook online terug te vinden? Heb het zelf niet gevonden maar als je de titel van het artikel nog weet helpt dat bij het zoeken.

p.s. Iemand nog aanmerkingen op: Witlof in "De ultieme HTPC bouwen."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159729

Beste Tweakers,

Ik ben al een tijdje bezig met het maken van een leuke MCE/HTPC voor het kijken en opnemen van tv, radio enz.

Ik had laastst al van mijn oude pc al een MCE gemaakt maar hier stuite ik op de volgende problemen:

- Het menu van MCE was langzaam.!
- De video (driver) werd niet ondersteund door MCE.

Nou vroeg ik mij eigenlijk af, gaat de configuratie, die ik wil maken, vlekkenloos werken in combinatie met MCE 2005 en krijg ik dus niet meer met de bovenstaande problemen te kampen ?

-CPU: Nog niet aanwezig, zal een Intel® Pentium® 4 Processor 2.80E GHz worden
-Moederbord: Asrock P4Dual-915GL
-Behuizing (Eventueel): A-Open H-360A Zilver/Black
-Netwerkkaart: On-Board
-Geheugen: 1x 1gb DDR400 en 1x 512mb DDR333 beide OEM
-Harde Schijf/Schijven: Nog niet aanwezig, zal een Samsung S-Ata 250gb worden
-Videokaart: On-Board op Asrock P4Dual-915GL ; ondersteuning van DirectX 9.0
-TV-Kaart(en): XFX NVTV P179 Met FM Radio
-Geluidskaart: Onboard
-Toetsenbord: Sandaard Logitech Multimedia Toetsenbord
-Muis: Sandaard Logitech Multimedia Muis (optical)
-DVD-Decoder: Nog niet bekend
-Overige (relevante) Hardware: Xbox 360
-Overige: Dvd Brander Samsung met Lightscribe

Alle tips, tricks en dergelijke; meld ze. Kan er altijd wel wat mee!

Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nevie
  • Laatst online: 20-07 16:12
Die onboard videokaart lijkt me wat weinig voor Media Center, dit ivm het 'grafische geweld' van Win MCE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Anoniem: 159729 schreef op zondag 02 juli 2006 @ 13:44:
Beste Tweakers,

Ik ben al een tijdje bezig met het maken van een leuke MCE/HTPC voor het kijken en opnemen van tv, radio enz.

Ik had laastst al van mijn oude pc al een MCE gemaakt maar hier stuite ik op de volgende problemen:

- Het menu van MCE was langzaam.!
- De video (driver) werd niet ondersteund door MCE.

Nou vroeg ik mij eigenlijk af, gaat de configuratie, die ik wil maken, vlekkenloos werken in combinatie met MCE 2005 en krijg ik dus niet meer met de bovenstaande problemen te kampen ?

Alle tips, tricks en dergelijke; meld ze. Kan er altijd wel wat mee!

Bedankt.
Anoniem: 159729 schreef op zondag 02 juli 2006 @ 13:38:
...
en waarom je hardware keuze niet erg logisch is.

Zou je dit mischien kunnen uitleggen ?
Natuurlijk. De belangrijkste dingen van een htpc zijn volgens mij stilte, betrouwbaarheid en voldoende snelheid. Een goede standalone dvdspeler (>€250) of stb is erg stil, doet het altijd en zal niet haperen. Een htpc moet deze zaken vervangen en zal dus minimaal hetzelfde moeten bieden.

Om stilte te krijgen zul je zo min mogelijk geluid moeten produceren. De dingen in een computer welke geluid maken zijn fans, optische drives en magnetische drives. Fans moeten harder draaien als er meer warmte in de pc is. Belangrijk voor een htpc zijn dus stille hd's dvdspelers/branders, stille fans en weinig warmte.

Als een HTPC wel eens vastloopt en je er niet op kunt vertrouwen zul je hem niet gebruiken als je graag iets wilt zien. (je zult maar een vastloper tijdens de clue van die film hebben). Betrouwbaarheid is lastig te creëren, maar als er veel mensen dezelfde configuratie zonder problemen hebben, zijn alleen nog defecte onderdelen een probleem, maar deze zijn makkelijk om te wisselen.

De onderdelen van de htpc waardoor de snelheid wordt bepaald zijn eigenlijk alle onderdelen, als één onderdeel in de ketting niet snel genoeg is zul je al haperingen hebben. Echter zijn een aantal onderdelen tegenwoordig zo snel dat ze niet voor problemen kunnen zorgen, welke type je ook koopt. Uitzondering hierop zijn processor en videokaart.

Nou terug naar de gekozen onderdelen:

Intel® Pentium® 4 Processor 2.80E GHz
Dit is een processor die erg heet wordt, een 3000+ a64 zou een logischere keuze zijn.

Geheugen: 1x 1gb DDR400 en 1x 512mb DDR333 beide OEM
Ik zou 2x een gelijke dimm gebruiken voor dual channel

Harde Schijf/Schijven: Nog niet aanwezig, zal een Samsung S-Ata 250gb worden
Goede keuze, stille snelle schijven.

Videokaart: On-Board op Asrock P4Dual-915GL ; ondersteuning van DirectX 9.0
Waardeloos, veel te langzaam. Een kaart met Purevideo lijkt me een veel beter idee, een 7300 of 7600. Daarnaast waarop ga je dit aansluiten?

TV-Kaart(en): XFX NVTV P179 Met FM Radio
Waarom? De hauppauge kaarten komen veel beter uit de testen.

Geluidskaart: Onboard
Ik weet niet wat je aangaat sluiten, maar als dit meer dan de tv is, lijkt dit me geen goede keuze.

Toetsenbord: Sandaard Logitech Multimedia Toetsenbord
Muis: Sandaard Logitech Multimedia Muis (optical)

Waarom een toetsenbord en muis en waarom geen afstandsbediening?

DVD-Decoder: Nog niet bekend
Ook hier zou ik voor purevideo kiezen.

Overige (relevante) Hardware: Xbox 360
Ik hoop niet dat je deze als extender wilt gaan gebruiken. Indien wel kun je bovenstaand verhaal vergeten (hardware maakt dan niet zo veel meer uit) maar functioneel, kwalitatief en qua geluidsproductie is dit de slechtst mogelijke htpc oplossing.

Overige: Dvd Brander Samsung met Lightscribe

Maar alles wat ik nu vertel kun je terug vinden in de drie htpc/mce topics waar je je vraag stelt. Waarom lees je die topics niet gewoon door?

[ Voor 3% gewijzigd door |sWORDs| op 02-07-2006 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 94768

Ik heb inmiddels ook mijn HTPC aan het lopen. Hij is bijna voltooid, moet alleen nog een andere VGA kaart in (die koel blijft, suggesties?) en er komt nog 1 GB aan geheugen in. Persoonlijk ben ik wel tevreden met de configuratie. Geen rare vastlopers, blauwe schermen of iets dergelijks :).

Specs
Systeemkast MCE Kast
Voeding Cooler-Master 430 Watt
Moederbord MSI K8N Neo Platinum
Processor(s) AMD Sempron64 2500+
Geheugen 512MB PC3200 Buffalo
Hard Disk(s) 120GB Western Digital
Videokaart(en) ATi 9200SE / ATi 9800 PRO AIW (nVidia komt volgende maand)
Monitor(en) Philips 107G5 (Mirai komt eraan)
CD/DVD-Drive(s) Lite-On DVD Speler (Asus DVD Speler komt volgende maand)
Speakers Creative Inspire P5800
Geluidskaart(en) Onboard AC97
Netwerkkaart(en) Onboard Realtek
Muis Logitech Lieveheersbeestje
Toetsenbord Compaq (Windows MCE Keyboard komt eraan)
Printer(s) Brother Via Netwerk
CPU cooler Arctic Cooling Ultra64 TC
Casefans Recom 12dB
TV Kaart Hauppauge PVR-MCE 150 + remote + ontvanger
OS Windows MCE 2005 met nVidia DVD Decoder en PowerDVD.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 94768 op 02-07-2006 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159729

Bedankt voor de reactie.

De Xbox 360 word gebruikt als extender, en er zal op de pc alleen een tv aangesloten worden.

Ook maakt mij het geluidsniveau van de computer niet zo heel veel uit.

Voor de rest: ik zal zeker de tips en hits in gedachte houden.
Bedankt!

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 159729 op 02-07-2006 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possstema
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07-04 11:50
Ik ben van plan de volgende HTPC aan te schaffen wanneer ik op kamer ga, k heb al mooi geluidssetje met B&W speakers, TV moet ook nog vervangen worden.

AantalLeverancierProductPrijs
2Zercom Computers Eindhoven1GB PC5400 DDR2 CL4 (TakeMS, BD1024TEC...€ 151,40
1HardwareTotaal.nlAsus P5B, P965 (ATX, PCI-e, Sound, LAN, SATA...€ 142,75
1Azerty HardwareClub3D Radeon X1600 Pro 256MB DDR2 (PCI-e,...€ 79,85
1DigitdromeHauppauge WinTV PVR-500MCE€ 100,12
1PC OneIntel Core 2 Duo E6300 (S775, 1,86GHz, 1066M...€ 185,54
1Xpansion.nlM-Audio Revolution 5.1€ 64,85
1Megawebshop.comNEC ND-4571 16x (Dual-layer, Labelflash)€ 34,69
1ComputerfarmQ-Tec, 500W (ATX, Big fan, Low, Noise Black)€ 24,98
12 Fast 4 U ComputersSeagate Barracuda 7200.10, 320GB (7200rpm,...€ 93,50
1Fascom ComputerSilverstone SST-LC10M (ATX, Geen PSU, Zwart)€ 99,-
1Xpansion.nlM-Audio Revolution 5.1€ 64,85
Totaal:€ 1.041,53

Gewone PC voordelen:
Lekker snel systeem, kan prima Visual Studio, Photoshop, klein beetje games ( daarom ook niet top-of-the-line videokaart ) doen.

HTPC voordelen:
Goed geluid !
2 Tuners ( werken ook beide met MCE )
2 hardware MPEG-2 encoders ( voor tegelijk opnemen )
Vrij stil ( niet stilste van stilse maar als ik film kijk of muziek luister hoor je het allang niet meer. )

Ennn, hier kan ik PRIMA Vista op draaien, genoeg mem/hdd, snelle proc, laatste gen VGA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 94768

Ziet er leuk uit, maar je hebt zelf gezien dat je 2 geluidskaarten erin hebt zitten?
En krijg je via zo'n M-Audio een beter geluid dan bijvoorbeeld door een Creative Xi-Fi ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r
  • Laatst online: 20-07 13:59

mindcre8r

Tradepedia

En heb je ook gezien dat je nu erg veel verzendkosten gaat krijgen door de verschillende leveranciers?

kies gewoon voor 1 hardware boer, ik had een vergelijking gemaakt tussen Xpansion en Azerty en kwam bij Xpansion allround goedkoper uit... (maar voor de extra info is Azerty toch top noch! kunnen veel websites nog wat van leren)

Bears and Bulls

Pagina: 1 ... 3 ... 17 Laatste

Dit topic is gesloten.