Hoofdcategorieën
Topicacties

[Ervaringen] Asus M6 N, Ne, R & V - Deel 7

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 46 47 48 49 last

Reageer Nieuw Topic
I dare you, I double dare you!

Huh? Ik heb de fan alleen nog maar bij het opstarten gehoord...heel eventjes. En ik heb liever geen dode subpixel...maar ik had eerst de voorwaarden gelezen van die ZBD en wist dus dat kapotte subpixels niet gedekt waren. Sinds ik een TFT (van toen 600E) heb met een dode subpixel, let ik daar dus heel erg op.

Specs || Blog || PS3 Games: GH: WT/KZ2/Burnout Paradise/RSV2/GTA IV/MS Pacific Rift/Uncharted 2 SE/R&C/PoP/Fallout 3 CE GOTY/LBP/SingStar Vol.2

Reg. datum: 28 augustus 2003

quote:
pdnl schreef op zaterdag 03 september 2005 @ 12:29:
Gisteren ook een M6Va ontvangen, met ook een dode subpixel :'(

@SayWhatAgain: had jij een speciale pixel verzekering of zo, want in de Asus garantie staat dat ze pas vervangen van een stuk of 4 dooie pixels..

Onverzettelijke toewijding aan kwaliteit is de drijfveer achter de ZBD Policy’s belofte. ASUS is de eerste die zich onderscheidt en gebruikers wereldwijd een belofte doet die LCD-panelen met zero bright dots garandeert in geselecteerde notebook-series. Zelfs indien slechts één bright dot wordt gevonden, wordt een gratis paneelomruil gegarandeerd binnen 30 dagen na de oorspronkelijke aanschaf.

excuse me ... 0 dooie pixels.

edit: Of bedoelen ze daarmee ... 3 dooie subpixels ofzo.. allemaal toevallig in dezelfde pixel ? pfh. Waar staat dat dan dat er 4 ofzo kapot moeten zijn .. en dat subpixels niet gedekt worden ?

edit2: arg .. nu hoop ik maar dat ik geen dooie subpixel heb :s Maar ik versta onder een pixel die altijd groen schijnt wel degelijk "bright" pixel hoor.

SpoBo wijzigde dit bericht 03-09-2005 14:03 (21%)

Reg. datum: 06 september 2000

Mjah ik had die ZBD ook zeker beter moet lezen, geef ik gelijk toe.

Fan draait hier continue, na opstarten is de CPU temperature ongeveer 75 graden en valt dan na een tijdje idle terug naar ongeveer 60 graden. Als ik het ding iets intensiefs laat doen, bijv een grote applicatie compileren, dan stijgt het al snel naar de 95 graden.. :?

Zou jij eens willen kijken met ASUS Probe wat voor waarden je krijgt?

(edit) @SpoBo: nee, dat is het juist.. die policy gaat niet om dead pixels maar om bright pixels.

pdnl wijzigde dit bericht 03-09-2005 14:01 (13%)

Blond en lekker? Mail me
Reg. datum: 12 september 2003

@ pdnl
dit is mijn eerste laptop en ik heb eigenlijk ook maar 1 keer achter een andere laptop gewerkt (een dell van een vriend met heel wat mindere specs). Als ik beiden met elkaar vergelijk is de M6VA duidelijk stiller en koeler, vooral op de plaats van je rechterpols, bij die dell volde je echt de processor branden. Hier geeft everest ook aan dat ie 60 graden is bij idle.
Ik heb aquamark (score = 44500) ook nog 3dmark2001 (15500) en 3dmark03 (5500) gedraaid, hopelijk zijn dat normale waarden, de aquamark score komt een stuk hoger uit dan mijn desktop, de 3dmark scores zijn gelijk en dat vind ik een beetje raar. Ook viel het me op dat de laatste omegadrivers niet geinstalleerd konden worden door een fout in de inf files en volgens mij is de driver van asus ouder dan de omegadriver.

Powered by: E6600, GA-P35C-DS3R, Ati 1950XT, 3*samsung T166 400 GB or ASUS M6Va P750

Reg. datum: 01 juni 2001

quote:

Kun je nog een foto van het scherm maken waarin duidelijk te zien is hoe het licht reflecteerd?
Zo kunnen de mensen die willen weten of het een glimmend of dof scherm is dat zien.
De enige die zo'n foto heeft is SpoBo en op zijn foto te zien lijkt het me meer een dof dan glimmend scherm gezien de reflectering van zijn flitslicht.

Je kunt het scherm van de zijkant fotograferen (dus onder een hoek) en er dan wat licht recht van voren of ook onder een hoek op laten vallen.

Zou je de foto's van bovenaf opnieuw willen doen, door de bewegingsonscherpte zijn ze niet zo bruikbaar (as in, ik kan het lineaaltje en het logo niet goed zien, daar is het te wazig voor).
Bedankt alvast :)

Enige verschil in behuizing wat ik gezien heb is de plaatsing aan de rechterkant (PCMCIA-slot, cardreader, etc.). De M6Ne heeft daar de poorten voor firewire, netwerk en modem zitten en op de achterzijde zitten er 4 usb poorten. De M6Va heeft op de achterzijde de netwerk en modem poorten zitten en maar 2 usb poorten. Op de zijkant zitten er op de plek waar de M6Ne de firewire, netwerk en modem poorten heeft zitten de 2 overgebleven usb poorten.
Zo te zien heeft de M6Va ook op de achterzijde nog een extra koeldeel, zou de M6Va dan koeler moeten zijn dan de M6Ne door de hoger geklokte processoren en door de snellere videokaart?

BTW, pas op bij het kopen van een tas/sleeve op de rits enzo. Die willen nog weleens in het midden zitten waardoor de hoekjes van de laptop eraf slijten (het zilver wordt zwart). Dat heb ik tot nog toe bij alle M6 notebooks die er op school rondzwerven gezien, helaas ook op de mijne. Ach, had het maar geen laptop moeten worden, ding doet het nog steeds voortreffelijk :)

I dare you, I double dare you!

Iemand al bevestiging dat er een 2915 wireless chip in zit?

Specs || Blog || PS3 Games: GH: WT/KZ2/Burnout Paradise/RSV2/GTA IV/MS Pacific Rift/Uncharted 2 SE/R&C/PoP/Fallout 3 CE GOTY/LBP/SingStar Vol.2

Reg. datum: 28 augustus 2003

quote:
ppl schreef op zaterdag 03 september 2005 @ 15:52:
[...]
De enige die zo'n foto heeft is SpoBo en op zijn foto te zien lijkt het me meer een dof dan glimmend scherm gezien de reflectering van zijn flitslicht.
Ik wil toch wel ff melden dat dat mijn foto niet is hoor :) Het is gewoon van een review van een Z70. Een laptop uit de VS die zogezegd gelijkaardig zou moeten zijn. Maar ik kan idd ook nergens zien dat het glare is. Nuja .. het moet niet persé voor mij.. misschien ben ik wel beter af zonder. Dunno.

Reg. datum: 02 september 2005

quote:
SayWhatAgain! schreef op zaterdag 03 september 2005 @ 17:12:
Iemand al bevestiging dat er een 2915 wireless chip in zit?

Toen ik hem ophaalde kreeg ik te horen dat er niet de wireless chip (alleen B,G?) in zat die erin zou moeten zitten. Ik begreep dat de contactpersoon op vakantie was, maar dat dit nog wel met ASUS overlegd zou worden...

En een antwoord op de vraag of de M6Va een glare scherm heeft:
Een klasgenoot van me heeft een Acer met zo'n spiegelscherm. Als ik die met het scherm van m'n ASUS M6Va vergelijk, dan denk ik dat mijn laptop geen glare heeft. (Glare wil zeggen dat het zo'n spiegelend geval is, toch?) Het ziet er iig niet spiegelend uit :) En buiten is er ook prima mee te werken.

Ik had trouwens ook 2 dode (zwarte) pixels, 1 heb ik weggekregen door er voorzichtig met een doekje over te wrijven. 8)7 De andere wil niet weg, ben ik blij dat ik complete pixelgarantie genomen heb :)

Blond en lekker? Mail me
Reg. datum: 12 september 2003

ik vind het ook niet echt verschrikkelijkglanzend, als er wat licht op schijnt kantel je het scherm gewoon wat meer naar beneden en dan blijft alles goed leesbaar. Over het scherm ga ik zeker niet klagen, het is een van de beste die ik ooit in een winkel heb gezien op laptops, de brightness bij mij staat trouwens op zo'n 15%.

Powered by: E6600, GA-P35C-DS3R, Ati 1950XT, 3*samsung T166 400 GB or ASUS M6Va P750

Ajeto!

Ik snap alleen iets niet.
Ik zit ook te kijken naar het M6Va (8004P) laptopje van Asus, heb hem nodig voor mijn studie, alleen de prijs is me eigenlijk iets te hoog, maar ja...
Ik lees op de productpagina van 4Launch dat hij SXGA+ is en dus een resolutie heeft van 1400x1050.
Echter lees ik nu hier, dat hij 1280x800 is en dus Widescreen is... :(

Of lees ik nu iets verkeerd? :? Het is wel de 15 inch versie trouwens :)

Gekke is trouwens ook, dat 4Lauch er een 5400RPM 80 GB harde schijf er in propt maar Laptops4U er een 4200 RPM 80 GB harde schijf er in propt...

GJtje wijzigde dit bericht 04-09-2005 10:32 (25%)

[ Flipdesign ] | [ PC_GJ ] | [ The (ex) King ] | [ Fotogear ]

quote:
GJ-tje schreef op zondag 04 september 2005 @ 10:27:
Gekke is trouwens ook, dat 4Lauch er een 5400RPM 80 GB harde schijf er in propt maar Laptops4U er een 4200 RPM 80 GB harde schijf er in propt...
Laptops4u heeft meerdere versies. De 8004 heeft weldegelijk een 80 GB 5400 rpm.
Over het beeldscherm staat er dit: 15.1" SXGA+ ColorShine + CrystalShine TFT (1400 x 1050)

© Farmerwood. Niets uit deze post mag gereproduceerd worden zonder uitdrukkelijke schriftelijke toestemming van de auteur. Aan dit bericht kan geen enkel recht worden ontleend. Typ- en ZetVouten voorbehouden...

Ajeto!

quote:
Farmerwood schreef op zondag 04 september 2005 @ 11:45:
[...]

Laptops4u heeft meerdere versies. De 8004 heeft weldegelijk een 80 GB 5400 rpm.
Over het beeldscherm staat er dit: 15.1" SXGA+ ColorShine + CrystalShine TFT (1400 x 1050)

Ah oke, thanks, dan heb ik niet goed gekeken.

Rest mij verder nog de vraag wat ik het beste kan doen qua geheugen.
Ik ga namelijk 'Digitale Communicatie' studeren op de HU (Hogeschool Utrecht). Dit is een studie omtrent digitaal communiceren. Waarschijnlijk moet ik dan ook Photoshop gaan gebruiken. Standaard heeft de laptop 512MB geheugen. Is dit (goed) genoeg om Photoshop te kunnen draaien, of is 1024MB aan te raden?

Andere programma's die ik ga gebruiken zijn programma's als Dreamweaver en Office, maar die zijn niet zo intensief qua CPU en geheugen als Photoshop is... :)

Met andere woorden: Is het de meerprijs naar 1GB geheugen waard voor (waarschijnlijk) alleen Photoshop?

GJtje wijzigde dit bericht 04-09-2005 12:10 (10%)

Speel je ook spellen? Dan is 1 GB zeker wel aan te raden.
Verder kun je kijken op je huidige pc wat programma's die je vaak/altijd open hebt aan geheugen gebruiken. Aangezien die 5400 rpm langzamer is als een harddisk in je pc (7200rpm) zul je bv ook swappen beter merken. En hoe minder geheugen hoe meer swappen...

Zelf wil ik (zeker na het zien van de foto's en huidige ervaringen) ook de M6Va bestellen en ik neem daar wel 1 GB ram bij. Voor mij zal het voor een enkel spelletje zijn en Pro-Engineer (ook een grafisch zwaarder programma).

© Farmerwood. Niets uit deze post mag gereproduceerd worden zonder uitdrukkelijke schriftelijke toestemming van de auteur. Aan dit bericht kan geen enkel recht worden ontleend. Typ- en ZetVouten voorbehouden...

Ajeto!

quote:
Farmerwood schreef op zondag 04 september 2005 @ 12:37:
Speel je ook spellen? Dan is 1 GB zeker wel aan te raden.
Verder kun je kijken op je huidige pc wat programma's die je vaak/altijd open hebt aan geheugen gebruiken. Aangezien die 5400 rpm langzamer is als een harddisk in je pc (7200rpm) zul je bv ook swappen beter merken. En hoe minder geheugen hoe meer swappen...

Zelf wil ik (zeker na het zien van de foto's en huidige ervaringen) ook de M6Va bestellen en ik neem daar wel 1 GB ram bij. Voor mij zal het voor een enkel spelletje zijn en Pro-Engineer (ook een grafisch zwaarder programma).
Hoofddoel waarvoor ik de laptop wil aanschaffen is voor school, af en toe gamen, tja, misschien als ik me verveel op school (Office, Dreamweaver, Photoshop), maar verder niet eigenlijk.
Dus een spelletje spelen is niet echt een pre of zo.
Dat er geen 7200RPM hdd in zit maakt mij dan ook niets uit, als ik mijn spullen voor school er maar mee op kan slaan... :)

Enigste wat ik wél wil, is dat de laptop met gemak gewoon minimaal 4 jaar mee moet gaan... :)

GJtje wijzigde dit bericht 04-09-2005 13:08 (10%)

Reg. datum: 10 september 2003

quote:
GJ-tje schreef op zondag 04 september 2005 @ 12:07:
[...]

Ah oke, thanks, dan heb ik niet goed gekeken.

Rest mij verder nog de vraag wat ik het beste kan doen qua geheugen.
Ik ga namelijk 'Digitale Communicatie' studeren op de HU (Hogeschool Utrecht). Dit is een studie omtrent digitaal communiceren. Waarschijnlijk moet ik dan ook Photoshop gaan gebruiken. Standaard heeft de laptop 512MB geheugen. Is dit (goed) genoeg om Photoshop te kunnen draaien, of is 1024MB aan te raden?

Andere programma's die ik ga gebruiken zijn programma's als Dreamweaver en Office, maar die zijn niet zo intensief qua CPU en geheugen als Photoshop is... :)

Met andere woorden: Is het de meerprijs naar 1GB geheugen waard voor (waarschijnlijk) alleen Photoshop?

Ik studeer sinds kort Communicatie & Multimedia Design in Rotterdam.
Volgens mij is dit dezelfde opleiding maar dan met een andere naam :) .
Afijn ik heb het zekere voor het onzekere genomen en heb voor 150 euro 2 gb ram genomen bij Laptops4u. Het enige nadeel is dat de reepjes "maar" een cas-latency van 4 hebben.

Zeker Photoshop en andere grafische programma's zijn gebaat bij veel geheugen. 512 mb is naar mijn idee veel te krap. Te meer omdat mijn opleiding zelf al 1024 mb aanraad.

Reg. datum: 10 september 2003

Ik vind overigens wel dat degene die een 15,1 inch scherm hebben besteld (waaronder ikzelf) een beetje benadeeld worden t.o.v. diegene die een breedbeeld hebben genomen.

Volgens de handleiding zou er in de m6v-a namelijk standaard een 4-speaker surround systeem moeten zitten.
Ik heb er toch echt maar 2!

Dan een vraag die ik eerder stelde maar waar ik nog geen antwoord op heb mogen krijgen;
Kan iemand mij vertellen wat die 355 mhz. te betekenen heeft bij systeemeigenschappen?
En zijn er meer mensen met dit getal?

Ajeto!

quote:
Kayce schreef op zondag 04 september 2005 @ 13:18:
Dan een vraag die ik eerder stelde maar waar ik nog geen antwoord op heb mogen krijgen;
Kan iemand mij vertellen wat die 355 mhz. te betekenen heeft bij systeemeigenschappen?
En zijn er meer mensen met dit getal?
Dat is dus SpeedStep.. ;)
Als je gaat zoeken bij google naar 'Intel Speedstep' krijg je wel genoeg info daarover denk ik. En anders kan je nog zoeken naar 'SpeedStep'. Zie ook dit stukje uit de FAQ

GJtje wijzigde dit bericht 04-09-2005 13:26 (11%)

The StormRider ...

Die 355MHz zou eigenlijk je laagste clock moeten zijn, bij mij staat er 1,7GHz en 600MHz met 512MB ram.

Maar zoals ik al tig keer eerder heb gezegd, WinXP is crap met het uitlezen van die gegevens, vaak klopt het niet eens. Dus gebruik daarvoor gewoon een extern programma als CPU-Z of zo.

Waarom gaat men ervan uit dat alle gegevens die WinXP geeft ook altijd kloppen :?