Reg. datum: 19 mei 2005
M6Va: P-M 750, 1024MB, 80GB 5400rpm, X700 128MB
Forum » Harde waren » Complete Systemen & Laptops » [Ervaringen] Asus M6 N, Ne, R & V - Deel 7
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 last
Reageer Nieuw Topicquote:emiel1984 schreef op zondag 02 april 2006 @ 12:10:
[...]
Kijk eerst of het herinstalleren van je schrijf-software niet de fout oplost. Mischien is het gewoon een software matige fout. Verwijder eventueel de drivers van je slim-drive en start de pc opnieuw op zodat je slim-drive opnieuw geinitialiseerd wordt. Dit laatste kan je denk ik het beste eerste proberen.
Ok top, dan weten we dat ook weer.quote:Farmerwood schreef op zondag 02 april 2006 @ 22:57:
Ik kan zijn verhaal bevestigen.![]()
Heb afgelopen week nog een kaartje in de cardreader gehad. Windows behandeld hem eigenlijk net zoals een USBstick. Zodra je er een kaartje in stopt krijg je een extra schijfstation en die kun je ook weer los koppelen.
Enige irritante is dat zodra ik de dummiekaart erin stop die ook nog wel eens herkent wordt door windows. Uiteraard is die alleen niet echt toegangelijk.
quote:ppl schreef op zondag 02 april 2006 @ 20:43:
[...]
Als je er geen medium in stopt staat het niet in "Deze Computer". Pas als je er een geheugenkaartje in stopt zie je een schijf verschijnen.
A polar bear is a rectangular bear after a coordinate transformation.
quote:Nokko schreef op zondag 02 april 2006 @ 21:25:
OK, dat vond ik dus zo raar omdat zoals w00fer zegt, de A6Va heeft die schijfstations er altijd staan. Maar ppl, je hebt dat getest? (Geloof je verder wel hoor)
Powered by: E6600, GA-P35C-DS3R, Ati 1950XT, 3*samsung T166 400 GB or ASUS M6Va P750
doe wat je moet doen - http://www.owie.nl
quote:owie schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 15:05:
Ik heb mijn laptop (M6800N) sinds maart 2 jaar en ik heb nu een probleem. Ik zat gister achter mijn laptop en ineens kreeg ik een blauw scherm. Normaal krijgt de pc een reboot. Nu ook maar het scherm bleef zwart. Geen beeld dus.
Als ik hem nu aan wil doen, gaat hij aan, alles lijkt normaal, er branden echter geen ledjes van harde schijf e.d. Als ik hem aan heb gedrukt gaat hij daarna snel uit, en vervolgesn gaat hij na 4 seconden automatisch weer aan. En dat blijft zo. Waaraan zou dit aan kunnen liggen denken jullie? De grafische kaart?
quote:Chubbchubb schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 15:01:
heb power4gear misschien 10 minuten gebruikt en ik kwam tot de conclusie dat het niet handig was, dat je alles prima in windows zelf bij powermanagement kunt instellen, zelf gebruik ik ook nog nhc.
Powered by: E6600, GA-P35C-DS3R, Ati 1950XT, 3*samsung T166 400 GB or ASUS M6Va P750
Op dat punt kan ik je wel een antwoord geven. Ik heb namelijk (denk ik) hetzelde probleem gehad. Als het goed is, gaat het om deze melding: Insufficient System Resources Exist to Complete the API. (KB909095). Dit heb ik op kunnen lossen door contact op te nemen met Microsoft om de hotfix te mogen downloaden. Dit is alleen mogelijk met een full-license van Windows XP, met een OEM komt je niet binnen (en ja dat controleren ze).quote:Letatcest schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 14:29:
Zo, een paar weken geleden mijn eerste laptopje gekocht, een Asus A6VA Z92. Helaas toch een paar probleempjes mee.
Wat heb ik eerst gedaan?
- Extra 1.00 GB bankje erbij (dus 2 GB)
Leuk, primalima denk je dan. De problemen:
- Hybernation --> soms doet ie het wel, meestal geeft ie als error message dat er te weinig system resources zijn. Heel irritant. Overigens, uiteraard MemTest gerund, want ja, het mag dan Corsair geheugen zijn... je weet maar nooit, maar geen fouten.
Klovan wijzigde dit bericht 06-04-2006 10:20 (6%)
letatcest wijzigde dit bericht 06-04-2006 12:03 (7%)
Reden: Update toegevoegd.
quote:Chubbchubb schreef op zaterdag 01 april 2006 @ 21:09:
@W00fer
- Save de default clocks van de kaart als 3d of default bvb., maak dan een nieuw profiel met je underclockte waarden en noem dat 2d oid.
- Ga dan naar settings (knop rechts onderaan) - 3d detection enable die, load profile -> 3d when 3d application is closed, load profile -> 2d
- bij settings - startup zeg je dat ie het 2d profiel moet laden (doe je dat niet, dan hou je de default settings wanneer je atitool opstart en underclock je dus niet)
Chubbchubb wijzigde dit bericht 13-04-2006 17:52 (22%)
Frietsaus wijzigde dit bericht 13-04-2006 17:52 (38%)
quote:Nokko schreef op donderdag 13 april 2006 @ 16:26:
Werken de nieuwe Intel drivers eigenlijk al goed met Hcontrol? Heb het laatsts geprobeerd maar het werkte niet helemaal.
Frietsaus wijzigde dit bericht 13-04-2006 18:20 (20%)
Hoe doe je dat dan, want ik zie alleen eigenlijk de mogelijkheid om te werken met Gaming Profiles ?!quote:Chubbchubb schreef op maandag 10 april 2006 @ 13:08:
op mijn desktop werk ik met ati tray tools, die heb ik zo ingesteld dat ie overclockt wanneer er een spel start, underclocken in 2d moet dus lukken, echter weet ik niet of ie al meteen underclockt wanneer je ati tray tools opstart.
quote:Nokko schreef op donderdag 13 april 2006 @ 18:20:
Ja de drivers werken inderdaad perfect, alleen Hcontrol geeft een error, hier had ik ook over gelezen. Maar goed, de workaround van Chubbchubb werkt tot nu toe prima.
Het gebeuren bestaat uit 2 delen: een driver en een applicatie. De driver werkt prima, de applicatie wordt nog niet door Hcontrol ondersteund. Je had dus beter kunnen vragen of de driver en de applicatie ondersteund wordenquote:Had beter kunnen zeggen: "Werkt Hcontrol al goed met de laatste Intel drivers?"
Frietsaus wijzigde dit bericht 14-04-2006 15:35 (3%)
quote:Nokko schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 15:34:
Dat was me al duidelijk ja, maar zoals chubbchubb al zei, installeer de standaard Proset drivers (dus de applicatie+drivers) en update handmatig via apparaatbeheer dan de drivers naar de laatste versie, zo werkt de nieuwe driver met de oude Proset applicatie. Sindsdien heb ik een perfect stabiele wifi verbinding.
Met "drivers" is het toch aannemelijk dat ik de complete set van Intel bedoel...
quote:Nokko schreef op donderdag 20 april 2006 @ 19:01:
Ik had nog een vraagje, ik merk de afgelopen paar dagen dat als de accu aan het opladen is, dat het opladen ineens stopt op 98%, en dan staat er dus ook echt op netstroom, en niet dat 'ie nog bezig is met opladen.
Ik denk (en evenals Laptops4U denkt dit) dat ik een calibratie moet uitvoeren, die in het BIOS van de computer, denken jullie hier hetzelfde over, en in hoeverre zal de capaciteit kunnen afnemen? Heeft iemand het al eens eerder gedaan op zijn M6Va?
Frietsaus wijzigde dit bericht 20-04-2006 22:12 (86%)
quote:Nokko schreef op donderdag 20 april 2006 @ 22:03:
Het oplaadlampje staat op dat moment uit. Er staat ook geen bliksem meer bij het stekkertje in Windows.
Ook even met mobilemeter in de gaten gehouden, de charge rate dondert in één keer in elkaar bij 98%.
Oja nog iets, als hij stopt met laden en ik haal vervolgens de stekker eruit en doe deze er weer in dan laadt hij wel gewoon verder, soms tot 100%, andere keren tot 99%. Ik vind het verder niet héél erg, maar het hoort niet lijkt mij.
CptChaos wijzigde dit bericht 22-04-2006 00:46 (29%)
[ Het Spotweb topic ][ Spotweb Github ][ BF3 topic ][ GoT BF3 site ]
Asus TF | HTC Desire Z | Canon S95 | Canon 500D | 10-22 | 50 f1.8 II | 35L | 24-70L | 100L | 430EX II | Flickr page
Kleine schopquote:GJ-tje schreef op zaterdag 22 april 2006 @ 00:35:
Weet iemand toevallig hoe ik de modem drivers kan installeren?
Heb namelijk mijn laptop geformateerd en gelijk de hidden partitie van Asus weggegooit (is eigenlijk stom van me, maar wilde aan de andere kant er zeker van zijn, dat ik de Asus software er niet bijkreeg, vond namelijk, dat dat mijn laptop vertraagde)
Windows XP detecteerd nu elke keer een 'Modem device on High Definition Audio Bus', maar weet daardoor niet welke drivers ik moet hebben voor het modem.
Tevens word mijn bluetooth nu gedetecteerd als UGPZ, heel vaag, zie wel wat er gebeurd, heb net de Toshiba BT Stack for Windows geïnstalleerd, dus zie wel of ie 't slikt ja of nee...
Ik zie nu trouwens, dat je ook gewoon de MS BT Stack kan gebruiken, dan gebruik ik die liever om eerlijk te zijn... Heb daar op mijn desktop PC namelijk veel betere ervaringen mee dan die van Toshiba...
Het betreft overigens de Asus M6Va
quote:FongWan schreef op zaterdag 22 april 2006 @ 18:58:
bij mij heb ik dat ook bij 98% (heb een M6Ne van anderhalf jaar oud) maar dat kan denk ik wel kloppen ... heb het altijd al gehad vanaf 98% dat de laatste 2% relatief lang duurt.
Wat betreft de lampjes, misschien de laatste versie van de ATK0100 drivers proberen die op de website staat? En dus inderdaad alleen de intel 9.x serie driver installeren en niet het totale pakket met die extra software. Dan zouden lampjes gewoon moeten reageren lijkt mij. Of probeer je de mediaknoppen mod? Bij mij werkt alles gewoon met de mod, gebruik die versie van atk0100 en de 9.0.4.0 intel driver als ik het goed uit mijn hoofd heb.
Succes
Daar had ik even niet aan gedacht... Heb echter alleen de driver CD niet hier bij de hand... Maar zal er om denken als ik weer thuis ben, om die CD mee te nemen als ik die bij de laptop had gekregen...quote:Nokko schreef op zaterdag 29 april 2006 @ 11:44:
@ GJ-tje, die drivers staan toch op de M6 driver CD?
CptChaos wijzigde dit bericht 01-05-2006 00:12 (6%)
low_n_slow wijzigde dit bericht 14-05-2006 17:08 (5%)
[LTS][MTS][HTS]
low_n_slow wijzigde dit bericht 14-05-2006 17:28 (22%)
Asus TF | HTC Desire Z | Canon S95 | Canon 500D | 10-22 | 50 f1.8 II | 35L | 24-70L | 100L | 430EX II | Flickr page
Hattrick's Helping Hand, available at: http://hhh.forzajanssen.nl and is CHPP certified.
Highlight of the Night.
Dit heeft puur met je scherm te maken, niet je videokaart. Mocht je garantie hebben, ga terug! Zelfde ervaring gehad met een tft scherm.quote:Fresh T. schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 00:45:
Sinds een paar weken heb ik nogal last van het feit dat als mijn 2,5 jaar oude M6N ff aanstaat met het scherm dichtgeklapt, dat het nog weleens wil voorkomen dat het hele beeld op wit springt en er met geen mogelijkheid vanaf te halen is, behalve met het uitzetten van. Meteen aanzetten heeft geen zin, want na 5-10 seconden normaal beeld zie je het weer als een vlek over het beeld uitspreiden.
Waar kan dit aan liggen? Heeft de videokaart last van oververhitting ofzo?
Zoekend naar laptop ( 7600 of X1600 ) !?!?!
is mijn jaar extra aangekochte garantie nog ergens goed voorquote:masc schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 07:30:
[...]
Dit heeft puur met je scherm te maken, niet je videokaart. Mocht je garantie hebben, ga terug! Zelfde ervaring gehad met een tft scherm.
Hattrick's Helping Hand, available at: http://hhh.forzajanssen.nl and is CHPP certified.
Highlight of the Night.
quote:Fresh T. schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 00:45:
Sinds een paar weken heb ik nogal last van het feit dat als mijn 2,5 jaar oude M6N ff aanstaat met het scherm dichtgeklapt, dat het nog weleens wil voorkomen dat het hele beeld op wit springt en er met geen mogelijkheid vanaf te halen is, behalve met het uitzetten van. Meteen aanzetten heeft geen zin, want na 5-10 seconden normaal beeld zie je het weer als een vlek over het beeld uitspreiden.
Waar kan dit aan liggen? Heeft de videokaart last van oververhitting ofzo?
C'est le ton qui fait la musique. | BINK software | Blog | @linkedin
7D | 18-55 IS | 50mm 1.8 2 | 70-200 2.8 APO EX HSM
berend_ wijzigde dit bericht 23-05-2006 00:29 (24%)
Emiel1984 wijzigde dit bericht 24-05-2006 12:43 (47%)
[LTS][MTS][HTS]
quote:FongWan schreef op maandag 15 mei 2006 @ 15:48:scherm heeft speling en er zijn scheurtjes in mijn schermbehuizing vlak bij de scharnieren. Ben heel zuinig ermee geweest de afgelopen anderhalf jaar dus dit zou onder garantie moeten vallen lijkt mij.
quote:berend_ schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 19:23:
[...]
Heb ik ook last van, linksonder bij het schanier zit aan de binnenkant speling. Aan de buitenkant zitten op die plek scheurtjes...![]()
Ik heb wel wat krasjes op de behuizing, dat moet toch niet uitmaken voor de garantie?
low_n_slow wijzigde dit bericht 25-05-2006 10:46 (3%)
--
© Farmerwood. Niets uit deze post mag gereproduceerd worden zonder uitdrukkelijke schriftelijke toestemming van de auteur. Aan dit bericht kan geen enkel recht worden ontleend. Typ- en ZetVouten voorbehouden...
Welke driverversie geeft de 'oude' Proset" dan aan? Ik heb de driver handmatig geinstalleerd (uit het mapje van de nieuwe applicatie+driver (wireless_10.1.1_generic_113807)), maar Proset blijft aangeven dat ie driverversie 9.0.4.0 heeft (dat is dus versie die ik volledig heb geinstalleerd)...quote:Nokko schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 15:34:
Dat was me al duidelijk ja, maar zoals chubbchubb al zei, installeer de standaard Proset drivers (dus de applicatie+drivers) en update handmatig via apparaatbeheer dan de drivers naar de laatste versie, zo werkt de nieuwe driver met de oude Proset applicatie.
The Unpredictable Striker!
[LTS][MTS][HTS]
The Unpredictable Striker!
Er wordt niet voor niets een programma bijgelevert die dat naar mijn idee ook al doetquote:Lightah schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 18:50:
De voltages staan nog standaard.
Maar ik heb niet zo'n zin om uren te gaan testen tot ik de juiste voltages heb gevonden, en daarnaast vind ik wel dat ie als ie standaard draait fatsoenlijk z'n werk moet doen. Maar goed ik ga eens kijken of iemand met deze cpu het al heeft gedaan en welke waardes die heeft gebruikt.

Emiel1984 wijzigde dit bericht 01-06-2006 19:00 (13%)
[LTS][MTS][HTS]
© Farmerwood. Niets uit deze post mag gereproduceerd worden zonder uitdrukkelijke schriftelijke toestemming van de auteur. Aan dit bericht kan geen enkel recht worden ontleend. Typ- en ZetVouten voorbehouden...
Hier ook dus, geen licht : niet geinstalleerd of kaduukquote:Farmerwood schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 18:09:
Ben intussen thuis en tik dit op mijn M6Va. Er is bij mij duidelijk een rood lichtje te zien in de S/PDIF uitgang. Kan echt niet missen.
[LTS][MTS][HTS]
quote:TaXaN schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 21:24:
Moest het iemand interesseren: de Linux distributie Ubuntu Dapper werkt prachtig op een M6Va. Zonder iets extra te moeten doen, werken de Fn toetsen om volume te regelen en de shortcut toets om wireless aan/uit te zetten. Hibernation is ook geen probleem. De CPU clock wordt ook mooi omlaag gedaan wanneer full power niet nodig is (ook wanneer hij op netstroom werkt, in tegenstelling tot die standaard meegeleverde Windows software Power4Gear die per se full speed wil waardoor de fan blijft draaien).
Extern scherm heb ik nog niet getest, net zoals de cardreader. Bluetooth heb ik niet meteen teruggezien dus daar vrees ik een beetje dat hij die niet herkend heeft (maar da's niet zo erg want ik gebruik het momenteel toch niet).
quote:Farmerwood schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 23:03:
Ik heb afgelopen week de DVD even geprobeerd om vanaf dvd te draaien en dat ging toch niet helemaal vanzelf. De videokaart of de monitor werd niet goed herkent, want ik zat tegen een zwart scherm aan te kijken, maar kon KDE wel horen starten. ( Heb Kubuntu geprobeerd )
Breezy draaide op zich wel aardig, maar de acpi werkte toen nog net echt lekker en de geluidskaart deed het niet. Ook bij Breezy werden niet de goede videodrivers geinstalleerd. De fglrx uit apt deden het prima toen.
Het Game profiel heeft bij mij geen CPU frequency scaling. De enige profielen die dat hebben, zijn "CD-Audio" en "Battery saving" en dat zijn DC profielen (i.e. batterij).quote:ppl schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 23:16:
[...]
Onder Windows kun je trouwens wel CPU frequency scaling doen met dat Power4Gear. Je kiest hiervoor het game profiel aangezien deze over CPU frequency scaling beschikt, de andere 2 opties zetten de frequency vast. Er zijn in Power4Gear maar een paar profielen waarbij er gebruik wordt gemaakt van frequency scaling, de meesten gebruiken gewoon een vaste frequency.
TaXaN wijzigde dit bericht 09-06-2006 13:35 (26%)
Is dat het antwoord op je vraag?quote:Hi,
yes, M6VA has a SPDIF output.
It is combined with Stereo Out connector and you can see also SPDIF tag written next to it.
The connector can be used either as headphones-output, or as a stereo output (overall, for example for stereo speakers), or as an analog SPDIF, or as an optical SPDIF (you have to use TOSLINK mini adaptor, such as http://www.atcomp.sk/katalog/18407906/toslink_mini_s.jpg for the optical SPDIF to work). Only one function can be used at the time, of course.
P.
Frietsaus wijzigde dit bericht 21-06-2006 18:17 (91%)
Frietsaus wijzigde dit bericht 22-06-2006 12:11 (51%)
quote:LiGHTNiNG1979 schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 10:17:
Nou wil ik dus het geheugen uitbreiden met minimaal 512MB DDR2 geheugen.
Maar als ik dat kleppie aan de onderzijde los haal, zie ik maar 1 geheugenbank. Waar zit die andere geheugenbank 'verstopt' ?
Ik vraag dit omdat ik misschien mijn 1x 512MB wil vervangen door 2x 1GB.
Canon EOS 400D+BG-E3 | Tamron AF18-200mm F/3.5-6.3 XR Di II | 430EX | Crumpler Stunner
Ik gebruik speedfan. Bekijk het eens als je het nog niet gebruikt .. je kan in principe zonder fans werken de ganse tijd indien je laptop genoeg kan koelen. Mijne is nu 50 graden met de fans op 35%. CPU ook gedownclocked. 3Dkaart met ATi powerplay.. zou ook gedownclocked moeten zijn.quote:Zijn er manieren om dit lawaai te gaan indammen?
SpoBo wijzigde dit bericht 28-06-2006 10:22 (4%)
quote:low_n_slow schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 19:45:
Bah bah bah en nog eens bah...
waarom krijg ik meteen als ik Vista wil installeren een blauw scherm met de melding dat mn ACPI niet goed is... pleaze updat your bios
*update*
Ik vond op de asus site dit topic:
http://vip.asus.com/forum...uage=en-us&model=M6Ne
ikben dus niet de enigemaar er is een link in dat topic naar een 209 bios! heeft iemand die al uitgetest? en werkt Vista dan wel?
quote:SpoBo schreef op maandag 26 juni 2006 @ 17:10:
hmm ik zit hier nog altijd met een gloedhete M6Va. Als ik alles downclock enzo komt die wel rond de 55 graden idle waar best mee te leven valt. En ook de ATi kaart op de halve snelheid anders blijft die vrij warm draaien eigenlijk. Zeker 5 graden gemiddeld meer. Maar als ik dit niet doe .. (heb net geformat) dan draait die 76 graden. Fan bijna full speed. is dit nu echt normaal of niet? If not, dan gaat die echt terug naar de winkel. Ben het vrij zat. Wil hem trouwens ook doorverkopen ... ook als die na de fix perfect werkt overigens. Ik heb nood aan iets anders.
* SpoBo thinks macbook
(kweet het ze worden ook warm, maar toch minder langs de buitenkant).
Emiel1984 wijzigde dit bericht 28-06-2006 19:38 (8%)
[LTS][MTS][HTS]
SpoBo wijzigde dit bericht 23-07-2006 15:56 (130%)
SpoBo wijzigde dit bericht 30-06-2006 20:41 (205%)