Gathering of Tweakers

Quicksearch
Ik kreeg een hele vreemde error op mijn M6V, heb de laptop opnieuw geinstalleerd krijg ik hem in eens weer. het gaat om het volgende, als ik de laptop opstart duurt het heel lang. ben ik eindelijk in windows opend hij zonder te vragen mijn documenten en krijg ik een error (zie bijgevoegde afbeelding).

iemand van jullie hier ervaring mee??

http://www.matthijsonline.nl/error.JPG

MacBook 2Ghz 2GB 160GB-HDD wit, Toshiba 160GB extern, 2,5 inch 80 GB extern, Logitech Z3, iPod nano 2GB

Made in NL

quote:
matthijsi schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 20:26:
Ik kreeg een hele vreemde error op mijn M6V, heb de laptop opnieuw geinstalleerd krijg ik hem in eens weer. het gaat om het volgende, als ik de laptop opstart duurt het heel lang. ben ik eindelijk in windows opend hij zonder te vragen mijn documenten en krijg ik een error (zie bijgevoegde afbeelding).

iemand van jullie hier ervaring mee??

[afbeelding]
Denk dat je windows install niet helemaal goed is gegaan,.Probeer nogmaals windows te installeren. Denk dat je probleem dan wel verholpen is :), met de info die jij nu geeft kan ik in ieder geval geen verdere nuttige info/oplossing geven .

[LTS][MTS][HTS]

Die windows install is volgens mij wel goed, zou alleen graag willen weten waar die error vandaan komt. dus als jullie enig idee hebben wat het kan zijn na het zien van het screenshot van die error.

MacBook 2Ghz 2GB 160GB-HDD wit, Toshiba 160GB extern, 2,5 inch 80 GB extern, Logitech Z3, iPod nano 2GB

@matthijsi
Dit ziet er toch naar uit dat je Windows ff opnieuw moet installeren. Als je de foutmelding dan nog steeds hebt, kom dan ff terug met wat meer info.

Maar het ziet eruit als een windows install foutmelding.

Ody2005 wijzigde dit bericht 15-08-2005 15:59 (3%)

Ik ben er al uit wat het is, het was de bluetooth driver. zodra die er op stond begonnen de fouten. heel vreemd maar ja. Het is nu opgelost

Reg. datum: 17 augustus 2001

Heren,

is er al iemand die de M6Va-8004P echt heel binnengekregen en kan vertellen of hij bevalt? Want ik ga 26 augustus naar Ierland voor 5 maanden en wilde eigenlijk erg graag deze laptop aan gaan schaffen. (desnoods daar). Maar nu hoor ik overal dat het nogal lang duurt voordat hij geleverd word, wanneer is de eerste er denken jullie?

Geniet maar tweak met mate

Ik zit ook te wachten op de eerste ervaringen voor ik hem wil bestellen.
Als ik het topic goed bijgehouden heb zijn er 2 mensen die in totaal 4x deze laptop besteld hebben (1x3 en 1x1) en die zouden donderdag 18-8 geleverd moeten worden. ( Door laptops4u..? )

© Farmerwood. Niets uit deze post mag gereproduceerd worden zonder uitdrukkelijke schriftelijke toestemming van de auteur. Aan dit bericht kan geen enkel recht worden ontleend. Typ- en ZetVouten voorbehouden...

The magic guy

Ik heb ook bij laptops4u mijn m6va besteld, op de site dat hij vanaf de 18e op vooraad zal zijn dus ik denk dat ik hem op de 19e zou moeten hebben. op de orderstatus staat sinds gister dat hij tussen de 2-5 werkdagen uitgeleverd zal worden.

Ik zie het wel. Heb hem pas 2e week September nodig voor school. Maar het blijft spannend :)

Magicmasta lvl 60 warlock - Majixius lvl 60 priest <Mist> - Deathwing EU

Made in NL

Het word iig geval vrijdagochtend voor mij dat ik de notebook gaat ophalen :*). De 8003p dus :*)

[LTS][MTS][HTS]

The magic guy

moa, vorige week stond er "op vooraad vanaf 11 Augustus" Dus ik ben nog een beetje skeptisch maar ik hoop van wel :)

Magicmasta lvl 60 warlock - Majixius lvl 60 priest <Mist> - Deathwing EU

Made in NL

Net gebelt... Asus heeft wederom gefaalt in de leverdatum :| . Ze hebben ditkeer maar niet verteld wat de leverdatum was , toen ik er naar vroeg meldde ze me dat de leverancier had verteld dat asus ze volgende week ging leveren. Maar hij melde wederrom dat ze ook hadden gehoort via andere bronnen dat het pas +/- 10 september zou worden. Hopenlijk hebben ze op school er dus maar even geen probleem mee dat ik voorlopig nog even zonder zit... ;( Wat een afgang

Emiel1984 wijzigde dit bericht 17-08-2005 11:10 (3%)

[LTS][MTS][HTS]

quote:
ppl schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 14:57:
[...]

Een klasgenoot ging ooit eens met zijn Acer laptop met een 15.4" scherm op een resolutie van 1280x800 een presentatie geven. Dat heeft tot grote hilariteit geleidt en tot veel geroep van "prutser".
Het beeld wat een beamer verwacht is 1024x768 en dat icm een breedbeeld laptop gaat niet zo jofel samen :)

Het heeft hem overigens nog eens een 5 tot 10 minuten gekost om het nog enigzins goed te krijgen.

Als je alles buiten proporties wil hebben neem dan een breedbeeld., zo niet dan ben je beter af met een scherm dat aan de standaard van 4:3 beeld doet. Die breedbeeld schermen op laptops zijn 16:10 en niet de gebruikelijke 16:9. Bij spellen werkt het soms wel, soms niet, er zijn weinig tools beschikbaar die er gebruik van maken, etc. etc. etc.
Het is alleen een leuke marketing truc , je hebt er momenteel gewoon geen moer aan.
Meer icoontjes op je desktop is wel zo'n onzinargument waar mensen dan tot slot mee aankomen zetten als je met ze erover in discussie gaat :)
ik heb een M6Ne met een 15,4 inch breedbeeld scherm en als ik een tv of monitor aansluit dan kan ik binnen een minuut de resolutie aanpassen, als ik er een tv of monitor op aansluit staat de resolutie standaard op 1024x768. De resolutie is ook heel makkelijk aan te passen. de tv-out/vga uitgang is los in te stellen van je primaire beeldscherm(in dit geval je tft/lcd).

p-de-geus wijzigde dit bericht 17-08-2005 11:32 (3%)

dSLR: Nikon D50; Lenzen: Nikkor 18-55mm & 70-300mm

Krijg net een mail van Laptops4u.nl dat de levertijd van mijn bestelde M6Va-8004p onbekend is.
Op de site staat een datum van 9 september. Damn Asus!! Ik heb hem nu al nodig!!!

Als iemand een M6Va-8004P heeft (die met 15" 1400x1050 scherm), zou die persoon dan wat foto's kunnen schieten? Ik ben erg geinteresseerd in de A6Va, maar ik vind 1280x800 een erg lompe resolutie. (Ik hou van klein. O+ )

Kan namelijk alleen foto's vinden van de breedbeeld versie, op ASUS.com kan ik ook geen foto vinden van de 4:3 versie.

Frietsaus wijzigde dit bericht 17-08-2005 11:56 (28%)

O wat een kutzooi, 9 september man... Dan mag er ook wel weer wat van de prijs af ;(

Specs || Blog || PS3 Games: Burnout Paradise/RSV2/NFS Pro Street/GTA IV/MotorStorm/Uncharted/Ratchet&Clank

Je bent niet de enige die op foto's wacht.. :)
Ik hoorde trouwens dat de MyCom in Utrecht de M6Va heeft staan. Ben er zelf niet wezen kijken, want dat is me toch net te ver. Misschien iemand die in de buurt woont en er even met camera langs wil? :P

Arg nog langer wachten dus. Over 2 weken begint me school weer en dan heb ik een laptop nodig. Heb me oude per 1-9 verkocht.

© Farmerwood. Niets uit deze post mag gereproduceerd worden zonder uitdrukkelijke schriftelijke toestemming van de auteur. Aan dit bericht kan geen enkel recht worden ontleend. Typ- en ZetVouten voorbehouden...

Made in NL

quote:
Kayce schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 11:52:
Krijg net een mail van Laptops4u.nl dat de levertijd van mijn bestelde M6Va-8004p onbekend is.
Op de site staat een datum van 9 september. Damn Asus!! Ik heb hem nu al nodig!!!

Eerste keer bij de langere levertijd (week later) hebben ze mij ook gemailt, nu hebben ze heel netjes gebelt om het te melden. Ze boden aan om de bestelling te veranderen maar ik wacht nog wel effe want dit is precies de notebook die ik zocht en je kan ervanuit gaan dat dit echt exact de notebook is die ik zocht en geen andere in de buurt kwam, heb met geen andere notebook het gevoel nog gehad van "jah dit is t precies wat ik wil en heb ik goed gevoel bij" dus ..

Ze belden rond 11 uur maar het was gister zo druk geweest op t werk dat ik amper kon verstaan wie ik aan de lijn had haha beetje moe was ik nog effe.. toen ik ineens iets van laptops4u hoorde dacht ik YES overmorgen ophalen vet blij :p , meteen wakker.. maar goed 9 september wat is dat nou nog 3 weekjes (jah t is lang maar voor een ultieme notebook wacht ik liever dan dat ik een andere kies vanwege de uitgestelde leverdatum)

[LTS][MTS][HTS]

quote:
emiel1984 schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 12:54:
[...]
Ze belden rond 11 uur maar het was gister zo druk geweest op t werk dat ik amper kon verstaan wie ik aan de lijn had haha beetje moe was ik nog effe.. toen ik ineens iets van laptops4u hoorde dacht ik YES overmorgen ophalen vet blij :p , meteen wakker.. maar goed 9 september wat is dat nou nog 3 weekjes (jah t is lang maar voor een ultieme notebook wacht ik liever dan dat ik een andere kies vanwege de uitgestelde leverdatum)
Je hebt gelijk.. maar het is wel balen. En mijn opleiding begint 5 september dus dan zit ik toch een paar dagen zonder brute notebook, en das toch minder...

Made in NL

quote:
Kayce schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 13:40:
[...]

Je hebt gelijk.. maar het is wel balen. En mijn opleiding begint 5 september dus dan zit ik toch een paar dagen zonder brute notebook, en das toch minder...
Bij mij volgende week al, echt school begint 29 augustus al zover ik weet voor mij. Dus ik ben er ook niet blij mee en ik vind het ook balen dat ik dan pas echt met de notebook kan spelen terwijl ik eigenlijk me tijd hard nodig zal hebben voor mijn opleiding rond die tijd.

[LTS][MTS][HTS]

Alsof het begin van het schooljaar altijd zo druk is... :P
Pas tegen januari als de tentamens weer komen krijg ik het druk. (En volgende week met de herkansingen... :&#039;( )

Dus eigenlijk is het voor mij maar goed ook dat ik hem nu niet al heb. Maar ik moet zowiezo nog een leverronde wachten...

btw kwam dit net tegen op IA.net: http://www.inkoopactie.net/ia/y8k3csjp
Een inkoopactie voor Kensington Locks. Mensen die zo'n ding al hebben en/of zo'n slot aan- of juist afraden? Mijn laptop staat soms op open dagen van o.a school presentaties te tonen.

Reg. datum: 01 juni 2001

quote:
p-de-geus schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 11:32:
[...]

ik heb een M6Ne met een 15,4 inch breedbeeld scherm en als ik een tv of monitor aansluit dan kan ik binnen een minuut de resolutie aanpassen, als ik er een tv of monitor op aansluit staat de resolutie standaard op 1024x768. De resolutie is ook heel makkelijk aan te passen. de tv-out/vga uitgang is los in te stellen van je primaire beeldscherm(in dit geval je tft/lcd).

Dat laatste wil ik wel even tegenspreken. Op geen enkele laptop is het mogelijk om je VGA uitgang los in te stellen van je primaire scherm (TFT op de laptop). Die uitgang is gekoppeld aan dat van de TFT tenzij je het instelt dat je desktop uitgebreidt moet worden naar dat externe scherm. Sluit je er een beamer op aan dan zul je de resolutie naar 1024x768 moeten schroeven.
Dit is getest op tientalle verschillende laptops trouwens, in de loop der jaren en ik ben het nog nooit tegengekomen dat het wel mogelijk zou zijn. Het vage eraan is dat het weer prima mogelijk is op een gewone pc. Laat Windows de schermen maar eens identificeren. Op beide schermen komt er een mooie grote witte 1 vol in beeld en geen 1 op je laptopscherm en een 2 op je tv of externe beeldscherm.
Juist hierdoor ontstonden dus die problemen en als je onder druk wat moet doen dan gaat dat altijd wat langzamer natuurlijk :P

quote:
Farmerwood schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 13:52:
btw kwam dit net tegen op IA.net: http://www.inkoopactie.net/ia/y8k3csjp
Een inkoopactie voor Kensington Locks. Mensen die zo'n ding al hebben en/of zo'n slot aan- of juist afraden? Mijn laptop staat soms op open dagen van o.a school presentaties te tonen.

In dat geval is het sterk af te raden om je eigen laptop te gebruiken. Laat school dat risico maar lopen als er zo nodig een demo gegeven moet worden. Dat risico omvat dus diefstal maar ook dingen als vernieling en andere zaken. Aangezien aardig wat verzekeringen dit soort zaken niet dekken op het moment dat je een schoolgebouw binnen gaat (en ja, een universiteitsgebouw behoort ook tot de term schoolgebouw). Een schoolgebouw binnen gaan is min of meer het droppen van de verzekering door de verzekering, dan wordt er dus niks vergoed.
Neem je dat risico dan toch dan is een laptopslot zoals die (erg dure) kensingtonsloten wel een goede optie. Hoewel je ze heel simpel door wat breekwerk er snel af hebt.
Een school laptop die meestal ook van zo'n enorme veiligheidslabel is voorzien is wat afschrikwekkender dan je eigen mooie laptop, ook wel handig om bij stil te staan.

ppl wijzigde dit bericht 17-08-2005 15:20 (32%)

Iemand een tip voor een notebook sleeve/ hoes (liefst neopreen) waar de Asus M6Ne ingaat?

Made in NL

quote:
lopz8 schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 15:29:
Iemand een tip voor een notebook sleeve/ hoes (liefst neopreen) waar de Asus M6Ne ingaat?

Het is niet een sleeve die ik bezit (mijn notebook moet nog komen) maar ik vond deze link;
http://www.mpl.be/products.aspx?id=1&sid=5 en dan is het de 4e van bven zoals je kunt zien.

Ik vond ook nog een andere hele mooie (gezien wat ze op de site vertellen;
http://shinza.com/product_info.php?products_id=46

http://shinza.com/images/el/EL-ZSBIB007BK_L2.jpg http://shinza.com/images/elecom/ZSB-test-image.jpg

Mocht je er zelf al eentje hebben gevonden kan je dan kort je ervaring/eerste indruk posten :) .

Emiel1984 wijzigde dit bericht 17-08-2005 16:33 (12%)

[LTS][MTS][HTS]

Tjah nu nog afwachten of de M6ne/M6V erin past. })

Wie o wie waagt de gok? _/-\o_

Made in NL

quote:
Ody2005 schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 17:57:
Tjah nu nog afwachten of de M6ne/M6V erin past. })

Wie o wie waagt de gok? _/-\o_

ik citeer;

Amazing sleeve. If they can make more sizes that would be amazing. The Dell 600M fits into the 15" medium size well, but there is still a little too much room in it. Still, its an amazing sleeve. I got the black one, and it looks sweeeeet.

http://images.google.nl/images?q=tbn:NYmQQZrS2FAJ:http://www.notebookreview.com/assets/3267.jpghttp://www.notebookreview.com/assets/3264.jpg is een 14 inch

zo te zien is die niet veel kleiner dan de M6V, maar idd toch nog een risico. Als iemand interesse heeft zou ik gewoon effe mailen om het te vragen of het past (lijkt mij wel overigens, anders vind ik t iig geen 15 inch sleeve zoals ze het erbij zetten.)

Edit ( UPDATE ) ;

Ik zie ineens staan ( stond gewoon onder aan de pagina);

Interior (W x D x H): 13.0 x 1.8 x 10.8 inches (330 x 45 x 275 mm)

Gezien het feit dat de M6V staan vermeld op deze topic met de afmetingen;

354 x 273 x 22-34 mm(WxDxH)

Gaat het dus (net) niet passen naar mijn idee. Mijn mening is dus dat dit gewoon geen echte 15 inch sleeve is want een beetje proffecionele 15 inch past er dus niet in..Grrr 8)7

Edit 2 (UPDATE)

Ik heb nog even rondgekeken op de site en vond de XL versie van de desbetreffende sleeve. Deze past wel en is eigenlijk voor widescreens :X ;

Sleeve-; (330 x 45 x 275 mm)
M6V----; 354 x 273 x 22-34 mm(WxDxH)

Emiel1984 wijzigde dit bericht 17-08-2005 18:39 (33%)

[LTS][MTS][HTS]

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws