Ammaza, che spettacolo!
[2D] Post je 2D-stuff maar weer - part 9
Pagina: 1 2 3 4 ... 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 last
Nieuw TopicIk heb er in de tussentijd alweer 2 geproduceerd
Origineel:
Plaatje op imageshack (popups!)
Omgebouwd:
Origineel (65e hands Astin Martin):
Omgebouwd (en nee, zelfs met photoshop zijn ze niet mooi te krijgen):
Lemme know what ye think m8's....
Ammaza, che spettacolo!
Als ik eerlijk moet zijn is hij nu te 'nep' geworden door het blauw, het past gewoon niet meer in het plaatje en zie je al na nog geen seconden dat het een bewerkt plaatje is, misschien dat je dat op de een of andere manier nog kan wegwerken? Bijvoorbeeld door andere belichting?quote:
Liquid-Man wijzigde dit bericht 22-01-2006 22:58 (5%)
// Intel C2D E8500 @ 3,8 GHz // Asus P5Q-Pro // 4GB DDR2-8500 Dominator // Asus ENGTX295 //

Begint de goeie kant uit te gaan, vind ik
[ I love rock & roll, throw another bottle at the DJ baby ]
quote:Liquid-Man schreef op zondag 22 januari 2006 @ 22:57:
[...]
Als ik eerlijk moet zijn is hij nu te 'nep' geworden door het blauw, het past gewoon niet meer in het plaatje en zie je al na nog geen seconden dat het een bewerkt plaatje is, misschien dat je dat op de een of andere manier nog kan wegwerken? Bijvoorbeeld door andere belichting?
Heb je helemaal gelijk in, maar dit was een pure pimp bak...soort touareg + escalade.... ernstig.
Deze is beter:
Clean huh..?
Ammaza, che spettacolo!
quote:Sjoewe schreef op maandag 23 januari 2006 @ 00:45:
Update van mijn kant:
[afbeelding]
2 dingen die ik zo aanpassen;
- de vlammen aan een kant anders maken dan aan de andere kant
- de joker vervangen door een andere speelkaart, zodat je die beter herkent
"From this day to the ending of the world, But we in it shall be remembered -- We few, we happy few, we band of brothers."
quote:Egg schreef op maandag 23 januari 2006 @ 15:15:
[...]
Heb je helemaal gelijk in, maar dit was een pure pimp bak...soort touareg + escalade.... ernstig.
Deze is beter:
[afbeelding]
Clean huh..?
kijk ook nog even naar de schaduw onder je bak voor extra realisme zeg maar
----------
Ben trouwens weer eens bezig met een website
even drie ontwerpjes:
Ontwerp 1
Ontwerp 2
Ontwerp 3
Pixeldude wijzigde dit bericht 23-01-2006 16:03 (26%)
Blog: Pixeldude.nl // Portfolio: Digisphere.nl // Twitter: @Pjotter
Ik denk dat het design mij iig het meeste aanspreekt
Ontwerp 3 zou ik niet nemen, omdat die er te speels uitziet naar mijn idee.
Ontwerp 1 is een twijfel geval. Het kan wel, maar is te standaard vind ik.
[ My System ][ My Tweakblog ][ WoW: Zeror @ Al'Akir realm ]
Reg. datum: 29 november 2005
• Ontwerp 2 is erg lekker, mijn favo!
• Ontwerp 3, maar zoals Rakkerzero al zegt, is het iets te speels voor een Advocaten kantoor.
Regelafstand heet interliniequote:kaassouffle schreef op donderdag 22 december 2005 @ 16:06:
Je hebt nu wel uitstekende schreven:
[afbeelding]
Misschien is dit beter:
[afbeelding]
Ik vind sowieso in het eerste plaatje de 'regelafstand' tussen de 2 woorden te groot.
Teveel wit.
nou kijk...de zon staat heel laag links, dus schijnt practisch onder de auto door, kijk maar aan de andere kantquote:Skyline GTR schreef op maandag 23 januari 2006 @ 15:57:
[...]
kijk ook nog even naar de schaduw onder je bak voor extra realisme zeg maar
----------
Ammaza, che spettacolo!
quote:Egg schreef op maandag 23 januari 2006 @ 17:00:
[...]
nou kijk...de zon staat heel laag links, dus schijnt practisch onder de auto door, kijk maar aan de andere kant
Oke... maar is de lucht dan niet te licht? gezien het zon's op of onder gang is.
Sorry, ik weet het. Het is een beetje mieren neukerrij
---------
Ik vind zelf ontwerp 2 ook het mooist bij het onderwerp passen. Heb ze gemailt dus ik hoor het snel genoeg
Blog: Pixeldude.nl // Portfolio: Digisphere.nl // Twitter: @Pjotter
Update van mijn kant:
[afbeelding]
Klasse, maarrr...
- dobbelsteentjes ook in cartoon-stijl doen (werkt overigens errug goed, dat beetje "gritty" idee).
- vlammen zijn doorzichtig
ableton live 8 | komplete 5 | d.cam synth squad | d16 classic & silverline | en een beetje hardware
Update van mijn kant:
[afbeelding]
Positief, veel meer een "eenheid" dan de eerste poging
1-De lichtinval op de whiskyfles klopt niet met de rest (duh), kan storend overkomen
2-De tekst valt nu niet heel erg meer op, al is dat wellicht niet echt van belang.
3-Wellicht i.p.v. twee 100-Dollarbiljetten eentje van 100 en een van 50 ofzo, voor de afwisseling
leoaq.fm // Spatie Gebruik / Jeune Loop
Update van mijn kant:
[afbeelding]
vind em cool
op het eerste gezicht lijkt alles wel te kloppen behalve die whiskey fles...
Ik heb vakantie, en een vriend van me zei: "Begin weer es met photoshop johw!"
Zodoende...ben ik al 2 dagen bezig met het maken van sigs, en het bewallpaperen van anime figuren
Zie hier enkele voorbeelden, let me know what u think. Ik ben aan het experimenteren met verschillende lagen brushes om achtergronden te fillen.
Sigs

Ohw...en mijn multiplayer nick is Bullgari...In case u didn't notice
wallpaper
Any feedback welcome
Ammaza, che spettacolo!
quote:Egg schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 01:11:
Zie hier enkele voorbeelden, let me know what u think.
Door de letters Y en O weg te laten typ je echt niet significant sneller. Verder: sigs zijn naar mijn nooit zo bescheiden mening forumvervuiling. Hier op GoT hoef je je post niet te ondertekenen; om het dan op andere fora nog eens te doen met een gruwelijke lap pixels die bandbreedte vreet en laadtijden zelfs op breedband omhoogjaagt, bah. Maar goed.
Commentaar: Filters zijn geen doel an sich. De enige die er positief uitspringen (font- en kleurgebruik) zijn nr. 1 en nr. 4.
quote:wallpaper
[afbeelding]
Wat nou jammer is is dat er best weinig echt artistieke energie in is gestoken (tenzij je de Gundam zelf hebt getekend) en dat het font nergens op slaat. Anime is geweldig in het tot essentie terugbrengen van afbeeldingen, en om dan zo'n slordig categorie-horror-font te kiezen, dat past er niet echt bij.
Dit werkt stukken beter (niet van mij overigens):
ableton live 8 | komplete 5 | d.cam synth squad | d16 classic & silverline | en een beetje hardware
The art of negativity...quote:
Maar wel eerlijk
Ik zal die sigs ook nooit gebruiken, maar ik maakte ze voornamelijk als studiemodelletjes voor de effecten die ik erin probeerde te brengen. Vandaar dat ik ook geen eigen tekeningen heb gebruikt, wat ik overigens wel kan doen dus.
En verder, smaken verschillen. Door de kleur en de sfeer van de wallpaper (lichtelijk chaotisch) komt deze font beter tot zijn recht dan een erg strak lettertype. Die wallpaper uit je reply is in een _compleet_ andere stijl, en is ondanks het gebruik van een gundam niet te vergelijken.
Maar anyway, bedankt voor je overvolwassen reactie, en je begrip voor de minder getrainde 2d hobbyist
Ammaza, che spettacolo!
Ik kan me voor het grootste deel helemaal vinden in de reactie van Yoozer. Als je feedback wilt, moet je niet raar kijken als iemand je die ook daadwerkelijk geeft. Wees blij dat iemand de tijd neemt om je opbouwende kritiek te geven; daarmee leer je ook kritisch te worden over je eigen werk en kun je beter worden.quote:Egg schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 02:02:
[...]
Maar anyway, bedankt voor je overvolwassen reactie, en je begrip voor de minder getrainde 2d hobbyist
Ik kan je nog een tip doen; probeer van tevoren in je hoofd te hebben wat je wilt en werk daarna toe in plaats van te gaan proberen tot er wat 'leuks' uitkomt. Als ik naar wat je gepost heb kijk, herken ik duidelijk de 'blaadjes brush', standaardgradients, wolkenfilters en dergelijke.
sdomburg wijzigde dit bericht 25-01-2006 07:53 (13%)
Reden: na nogmaals bekijken en lezen kan ik me helemaal in Yoozer vinden
Wat verwachtte je dan precies te horen te krijgen?quote:Egg schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 02:02:
The art of negativity...
quote:Maar anyway, bedankt voor je overvolwassen reactie, en je begrip voor de minder getrainde 2d hobbyist
Niks zo dodelijk voor de minder getrainde 2d hobbyist als alleen maar lof. Dat is onder andere waarom communities zoals DeviantArt ten onder zijn gegaan voor de serieuzere mensen.
Het grote nadeel van alleen maar in PS werken is dat het uiteindelijk je niet veel verder brengt. Shy no medium - scan dingen in, gebruik zelfgemaakte foto's, leer Illustrator erbij en een 3d-programma en je ontstijgt signatures en wallpapers. Goed, dat moet je misschien dan nog doen (en het kan ook zijn dat de zin nu compleet over is) maar laat in ieder geval pogingen in die richting zien.
Ik heb heel veel begrip voor de minder getrainde 2d hobbyist; ik ben er zelf een geweest voor een te lange tijd, totdat ik doorkreeg hoe belangrijk trucjes, tutorials en filters waren - niet.
Yoozer wijzigde dit bericht 25-01-2006 10:31 (44%)
Het probleem met dit soort bannertjes is dat ze voor 80% bestaan uit bestaand materiaal en slechts voor 20% uit jouw eigen toevoeging. En die eigen toevoeging (sorry) is vaak ook nog eens crap. Dit soort dingen zijn imho geen goede oefening, eerder ego-voer. En er zijn al meer dan genoeg kiddo's die een beetje met Photoshop kunnen aanklooien en zich daardoor zooo goed vinden. Vanuit die situatie leer je dus nooit iets. Zeker niet als je zo reageert op kritiek. Als jij de ambitie hebt ooit een goed designer te worden, moet je je realiseren dat je pas aan het prilste begin van je leerpad staat.quote:Egg schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 02:02:
Ik zal die sigs ook nooit gebruiken, maar ik maakte ze voornamelijk als studiemodelletjes voor de effecten die ik erin probeerde te brengen. Vandaar dat ik ook geen eigen tekeningen heb gebruikt, wat ik overigens wel kan doen dus.
En verder, smaken verschillen. Door de kleur en de sfeer van de wallpaper (lichtelijk chaotisch) komt deze font beter tot zijn recht dan een erg strak lettertype. Die wallpaper uit je reply is in een _compleet_ andere stijl, en is ondanks het gebruik van een gundam niet te vergelijken.

Thumbnails zijn uiteraard klikbaar.
Volledig Photoshop 7, geen filters gebruikt.
Reg. datum: 01 juni 2001
echt, damn!
Daar kan ik uren naar staren zonder dat het gaat vervelen.
Edit; zou graag willen weten hoe je te werk gaat als je zo'n auto tekent, heb anderen op je site ook bekeken en het ziet er goed uit
Edit; ook benieuwd waarom je het een 'minder creatieve bezigheid' vind...
TangLeFuzZ wijzigde dit bericht 25-01-2006 11:08 (58%)
Omdat het feitelijk digitaal overtrekken is. Wel handig om een aantal tooltjes onder de knie te krijgen, maar gezien het niveau van het werk zou ik zeggen dat 'ie dat nu wel onder de knie heeftquote:TangLeFuzZ schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 11:06:
Edit; ook benieuwd waarom je het een 'minder creatieve bezigheid' vind...
sdomburg wijzigde dit bericht 25-01-2006 11:48 (14%)
quote:nok schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 10:50:
Ik heb mij weer eens bezig gehouden met Photoshop 7. Veel van jullie vinden dit een 'minder creatieve bezigheid' maar ik doe dit enkel omdat het leuk is om te doen en ik zie het meer als een oefening om de photoshop tools beter onder de knie te krijgen![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
Thumbnails zijn uiteraard klikbaar.
Volledig Photoshop 7, geen filters gebruikt.
heel. erg. mooi.
maar waarom doe je dit niet in Illustrator? dan had je m ook nog s 2 bij 4 aan de muur kunnen hangen
verder is het overtrekken van een auto idd een "minder creative bezigheid" maar ik vind de creatieve toevoeging in de tweede afbeelding wel erg geslaagd. ook het juist kiezen van belichting om een bepaalde stijl te krijgen is toch wel een redelijk creatieve bezigheid. dus zo oncreatief is het nu ook al weer niet
bij nader inzien vind ik de koplamp niet echt mooi eerlijk gezegd, plastic, mist diepte en glans.
volgende keer wel in illustrator doen dit!
Pagina: 1 2 3 4 ... 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 last
Dit topic is gesloten.