Reg. datum: 29 november 2005
[2D] Post je 2D-stuff maar weer - part 9
Pagina: 1 2 3 4 ... 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 last
Nieuw TopicReg. datum: 29 november 2005
Reg. datum: 06 maart 2001
Ik kan zelf zo snel geen goed sixties plaatje vinden, maar als je zoekt op google met 60's of sixties dan zijn er al een aantal resultaten die dicht in de buurt komen van de stijl uit die jaren.
Om even te reageren op die discussie over logo's: Ik ben het zowel met yoozer als darkx eens. Veel mensen denken dat je zo even een logootje in elkaar flanst, en dat je dat in een kwartiertje kan doen. Maar een logo moet juist de sfeer van een bedrijf uit stralen, en dat verzin je niet in een 5 minuten. Ik zeg met opzet de sfeer van een bedrijf en niet wat het bedrijf doet. Want volgens mij straalt een logo uit waar het bedrijf voor staat.
Toch moet een logo ook zo dusdanig te herkennen zijn dat ook de doelgroep(dat klinkt zo heerlijk elitair) door heeft waar het voor staat, doet een doelgroep dat niet, dan is het logo mislukt. En als je een logo beoordeelt dan moet je wel bedenken wie de doelgroep is. Want zo kan je wel heel hard roepen dat een logo lelijk is, maar misschien behoor jij wel helemaal niet tot de doelgroep.
Geert.H wijzigde dit bericht 24-12-2005 20:02 (49%)
Reg. datum: 07 april 2005
Heb content gedeelte wat ingevuld.

Comments nog steeds welkom
quote:Yoozer schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 14:24:
[...]
Nou, de R en de E (ik stem ook voor het bovenste logo - breed genoeg, alleen Arial- denk er nog eens over na, er zijn zoveel betere fonts)
Dat snap ik wel, maar het was meer om het idee te laten zien, een breed of een smal logo, font ben ik ook niet heel blij mee
quote:zijn van elkaar gescheiden door een stukje wit. Da's een stroke of een offset.
Ik heb gewoon van de letter een selection marquee gemaakt, en op de layer van de 'E' met die selectie 4 naar rechts, 3 naar boven en 3 naar beneden alles gedelete, een stroke werkt dan wel ongeveer hetzelfde ja
Foutje van mijn kant, maar nogmaals, het was alleen om het idee te laten zien.quote:Er zit overigens een foutje in; kijk even naar de punt van de R rechtsonder, dan zie je dat die niet goed afkapt.
Ok, dat ga ik dan zeker doenquote:De I valt helemaal weg. Oplossing: meer naar rechts schuiven.
Powered
by
Angelina Jolie, Xbox 360, Arsenal, TUI Nederland, Seat Ibiza
Reg. datum: 02 april 2004
Dell XPS710 - Dell 2405FPW - Dell Dimension 5000 - Dell 177FPf - Canon Eos 400d - Canon 17-85 IS USM - Tamron 70-300 DG
zodat ik er mn "creaties" erop kan zetten en dus bijv. ook op school bij kan.
weten jullie mischien een goed adres?
DonMetal wijzigde dit bericht 25-12-2005 12:47 (10%)
"Democratic societies are unfit for the publication of such thunderous revelations as I am in the habit of making." - Salvador Dalí -*- Nu ook bloggende @ Tweakblogs
En als je een betrouwbare host zoekt(gratis of niet) dan kan je het best nog naar google gaan en daar zoeken.
@d-illusion, succes ermee
Opzetje voor een nieuwe site, ik ben van plan het vrij simpel te houden.
Op het moment ben ik redelijk tevreden, alleen moet het nog wel iets beter uitgewerkt worden.
Iemand commentaar/verbeter punten ?
Dat mannetje beneden is wel een leuk detail
Ik heb nu het contrast iets omhoog gegooid en het is inderdaad wel een verbetering
Reg. datum: 07 april 2005
Het is "feller"quote:Eswip schreef op zondag 25 december 2005 @ 15:38:
Dat je background van je header wat zachter is (minder contrast), is niet erg, maar zet er dan wat in (bv de text) die wel wat veller is, om zo iets meer contrast te creeeren.
Glass Eye Photography | Nu D70 enhanced | Zelfbouw wireless fightstick
Reg. datum: 11 juni 2004

Maar voor de rest zou ik het rood wat feller maken, tis net wat te soft in vergelijking met de rest van het logo. Voor de rest vind ik het een mooi logo, maar het hangt natuurlijk af voor wie het is bedoeld
quote:sn33ky schreef op maandag 26 december 2005 @ 16:44:
ik heb ook een opdracht gekregen voor een logo design. en later maak ik er een site van ik heb het logo dus al in 2 kleuren om het so min mogelijk te laten kosten en dan heb ik een background gemaakt van de logo waar ik later een splash design van ga maken voor de website. website zelf volgd nog.
[afbeelding]
[afbeelding]
ik vind het eerste logo toch wel het beste gewoon lekker simpel en geen overbodige dingen er om heen.
inmiddels ben ik al weer verder met mijn design (de header foto heb ik ook nog wat mee zitten spelen en die word waarschijnlijk random).

Post dit eens als je wil, dus gewoon een onbewerkte foto in je header.
http://www.behindthescreens.nl/ - Nederlandse 2D/3D art en gamedev community.
quote:Judge80 schreef op maandag 26 december 2005 @ 18:41:
Er zit gelijk een waas over je foto, dat is waarschijnlijk de bedoeling maar probeer je foto er eens gewoon goed te laten uitkomen, dat kan positief zijn voor het volledige contrast van je website.
Post dit eens als je wil, dus gewoon een onbewerkte foto in je header.
Ik kan het wel posten, maar kan je wel vertellen dat ik daar sowiezo geen gebruik van ga maken.
Dit om een hele simpele reden, als ik de orginele foto gebruik of elke andere foto en ik laat de opacity op 100% staan valt de rest van de site weg.
De aandacht word dan naar de foto getrokken terwijl die maar een decoratief iets is, terwijl de tekst veel belangrijker is.
Dan kun je ook redeneren dat als de bezoeker zich niet aangesproken voelt tot de foto, zelfs niet de moeite zal doen om de tekst eronder te lezen. Ik ben ook van mening dat je de header foto meer tot uiting moet laten komen.quote:craze_ schreef op maandag 26 december 2005 @ 19:40:
[...]
Ik kan het wel posten, maar kan je wel vertellen dat ik daar sowiezo geen gebruik van ga maken.
Dit om een hele simpele reden, als ik de orginele foto gebruik of elke andere foto en ik laat de opacity op 100% staan valt de rest van de site weg.
De aandacht word dan naar de foto getrokken terwijl die maar een decoratief iets is, terwijl de tekst veel belangrijker is.
Bezoek mijn site hier!
Grafische elementen moeten niet een website overheersen ten nadele van de tekst.
En dat zou in dit geval zeker zo zijn. Aangezien het een vrij donkere foto is zal ik altijd die foto blijven zien als ik de tekst las op een zeer storende manier.
Ik heb het overwogen en uitgeprobeert en het beviel me eenvoudig weg niet.
Ook een punt wat meespeelt en wat ik eigenlijk al genoemd heb, als ik de foto meer laat overheersen valt de rest van de site weg en lijkt het geheel uit balans.
Bovenste 2 punten willen veel mensen nog wel eens vergeten bij het ontwerpen van sites.
Een goed voorbeeld hiervan is de site die Eswip heeft gemaakt, grafisch zit het prima in elkaar (hoewel het mischien wel erg donker is).
Maar door de erg aanwezige grafische elementen heb ik persoonlijk moeite om met te concentreren op de tekst elementen en die zijn in mijn ogen toch de elementen waar de bezoeker voor komt.
De rest van de elementen dient alleen ter ondersteuning van de tekst.
je kleuren zijn gewoon te soft. Er moet echt een heel stuk meer contrast in het geheel zijn. Dat is er voorlopig niet.
Niet alleen de foto zou ik aanpassen ook even spelen met de achtergrond. Probeer eens de gradient weg te halen enzo.
Je menu kan een heel stuk vooruit, vooral de font size kleiner zetten zal al een heel stuk helpen.
En dan is het vooral het evenwicht vinden in jouw kleurenpallet. Maak verschillende versies, zet deze online en kijk naar de reacties, meestal weet je dan wel welke kant je best opgaat.
Dit zijn allemaal gedachten, van mij moet je ze niet volgen natuurlijk
http://www.behindthescreens.nl/ - Nederlandse 2D/3D art en gamedev community.
Bij grafisch zware sites haak ik weer juist snel af, maargoed volgens mij is dit een punt waar je eeuwig over kan blijven door praten zonder tot 1 standpunt te komen
Het is ook nog zeker niet volledig af, ik heb deze versie voorlopig wel online gezet aangezien het nog steeds een verbetering is in vergelijking met de oude site...
edit:
ok soms ben ik te eigenwijs, een klein beetje spelen met brightness en contrast van de header doet inderdaad wel wonderen
craze_ wijzigde dit bericht 26-12-2005 21:36 (12%)
Pagina: 1 2 3 4 ... 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 last
Dit topic is gesloten.