Hoofdcategorieën
Topicacties

[2D] Post je 2D-stuff maar weer - part 9

Pagina: 1 2 3 4 ... 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 last

Nieuw Topic
Angelina Jolie Addict

quote:
DarkX schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 17:25:
[...]

Hoeft toch ook niet? Dat kan in je woordmerk gooien. Je beeldmerk kan voor mijn part een schroevendraaier zijn, dat hangt niet vast aan je naam. :)

Dat kan, maar ik zoek meer een logo zoals een paar posts boven op deze pagina. (SI)

Een woordmerk kan op zich ook wel, maar dan kan ik net zo goed de hele naam van het bedrijf gebruiken (De Klusserei)

Powered
by
Angelina Jolie, Xbox 360, Arsenal, TUI Nederland, Seat Ibiza

Ik?
Reg. datum: 17 december 2000

quote:
Angeloonie schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 17:28:
[...]

Dat kan, maar ik zoek meer een logo zoals een paar posts boven op deze pagina. (SI)

Een woordmerk kan op zich ook wel, maar dan kan ik net zo goed de hele naam van het bedrijf gebruiken (De Klusserei)

Thanks dat je mijn logo leuk vind ;)

Maar ik zou voor een woord EN een beeldmerk gaan, nooit alleen een beeldmerk. Dat deed ik bij SI ook niet, je hebt het beeldmerk (dat SI ding), en daarnaast het woordmerk (Sound Improvement).

Maar als het de klusserei heet, waarom gebruik je dan de laatste drie letters?

"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!

Angelina Jolie Addict

quote:
DarkX schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 17:29:
[...]

Thanks dat je mijn logo leuk vind ;)

Maar ik zou voor een woord EN een beeldmerk gaan, nooit alleen een beeldmerk. Dat deed ik bij SI ook niet, je hebt het beeldmerk (dat SI ding), en daarnaast het woordmerk (Sound Improvement).

Maar als het de klusserei heet, waarom gebruik je dan de laatste drie letters?

Een woordspeling ;) Het is normaal dus Klusserij, maar de klusser zijn initialen + achternaam initialen (?) zijn REI ;)

Ik ben ook van plan om een woord+beeldmerk te maken, maar het beeldmerk levert dus wat problemen op :Y)

Powered
by

Ik?

quote:
Angeloonie schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 17:31:
[...]

Een woordspeling ;) Het is normaal dus Klusserij, maar de klusser zijn initialen + achternaam initialen (?) zijn REI ;)

Ik ben ook van plan om een woord+beeldmerk te maken, maar het beeldmerk levert dus wat problemen op :Y)

Tja, ga gewoon wat met die letters spelen. Kriebel vormpjes op papier. Probeer bepaalde symmetrie en vormen in je letters te herkennen. Gewoon in courier je letters typen en inkleuren kom je niet tot een beeldmerk :)

Ga gewoon kijken hoever je je letters kunt verkloten terwijl ze leesbaar blijven.

Snelle kriebel:
http://tweakers.net/ext/f/74209d520af6afcfdd1e49bf1fec2083/full.gif

Angeloonie> Nja, dit is geen font, gewoon getekend :)

DarkX wijzigde dit bericht 23-12-2005 18:12 (19%)

Angelina Jolie Addict

quote:
DarkX schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 17:53:
[...]

Tja, ga gewoon wat met die letters spelen. Kriebel vormpjes op papier. Probeer bepaalde symmetrie en vormen in je letters te herkennen. Gewoon in courier je letters typen en inkleuren kom je niet tot een beeldmerk :)

Ga gewoon kijken hoever je je letters kunt verkloten terwijl ze leesbaar blijven.

Snelle kriebel:
[afbeelding]

:D Ik ben ook met _precies_ hetzelfde idee bezig als jouwe :D Alleen een ander font, maar ook met de E zo er af (was op het idee gebracht door de RET :9)

Vanavond maar even doorklooien, ik laat wel zien wat het geworden is :p

Powered
by

Reg. datum: 07 april 2005

Ik blijf maar bezig met een goed design te maken waar ik zelf, en de band, blij mee is...

Het gaat dus om een punk-pop band:

http://moxlinux.student.utwente.nl/~eswip/zooi/layout6.jpg

Comments zijn meer dan welkom

Erg leuk begin, maar denk je niet dat hij wat te breed is? Denk niet dat mensen met een resolutie van 800x600 zo blij zijn met het design.

Maar verder die foto's aan de zijkant en de header zijn leuk. Alleen lettertype in het menu vind ik ook niet erg bijpassend

Canon 40d - 50mm f/1.8 - portfolio check mijn weblog www.koenvdzanden.nl

quote:
Kvdzanden schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 20:32:
Erg leuk begin, maar denk je niet dat hij wat te breed is? Denk niet dat mensen met een resolutie van 800x600 zo blij zijn met het design.

Maar verder die foto's aan de zijkant en de header zijn leuk. Alleen lettertype in het menu vind ik ook niet erg bijpassend

De site zelf (dus zonder de foto's), is 800px breed.. dus dan valt de rest er gewoon af...

Verder is dat lettertype ook gebruikt voor de nieuwe EP van hun, waar de site op is gebasseerd, vandaar dat ik dat lettertype gebruik.

ik vind juist die foto's het leukste oogpunt van je site als dat dus weg zou vallen vind ik de site beetje "kaal"

Canon 40d - 50mm f/1.8 - portfolio check mijn weblog www.koenvdzanden.nl

quote:
Kvdzanden schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 21:09:
ik vind juist die foto's het leukste oogpunt van je site als dat dus weg zou vallen vind ik de site beetje "kaal"
Als ik dat ok een reso van 800*600 moet proppen, dan heb ik nogal weinig ruimte over voor de content, waar het echt om draait natuurlijk ;)

Bravia Commercial o//
Reg. datum: 04 december 2003

Kan iemand mij een beetje op gang helpen? Ik zit hier (en op deviantart en om me heen) al een tijdje rond te zoeken naar een beetje inspiratie, nou weet ik ongeveer wel in welke richting ik wil zoeken voor een logotje.

Even voor de duidelijkheid:
-Ik denk een woordmerk met een klein dingetje erbij, gewoon simpele tekst met iets met de letters of een klein logotje, streepjes oid rondom de tekst
-Het word een site voor wat webdesign van mij, (nog) niet met klanten ofzo, verder wat schoolspul en foto's
-Misschien later nog een vectorart erbij

En ja, ik heb wel wat schetsen/ideeën op papier, alleen nu nog digitaal... Ik heb photoshop en illustrator, die eerste weet ik wat standaard dingen en die tweede wel eens naar gekeken, maar ik weet er amper wat van.

Kan iemand mij op gang helpen hoe je bijvoorbeeld zoiets als DarkX te maken? linkje

Angelina Jolie Addict

http://img483.imageshack.us/img483/697/beeldmerk18lc.jpg

Vanavond even een het spelen geweest :)

Ik vind persoonlijk de bovenste het mooiste, lekker breed en duidelijk :) De 2e is een beetje speels, en de 3e is gewoon smal, misschien handig voor bepaalde dingen..

Iemand een mening?

Angeloonie wijzigde dit bericht 23-12-2005 23:56 (4%)

Powered
by

Vliegt rechtsom...
Reg. datum: 15 juni 2004

quote:
stevenP schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 21:52:
Kan iemand mij een beetje op gang helpen? Ik zit hier (en op deviantart en om me heen) al een tijdje rond te zoeken naar een beetje inspiratie, nou weet ik ongeveer wel in welke richting ik wil zoeken voor een logotje.

Even voor de duidelijkheid:
-Ik denk een woordmerk met een klein dingetje erbij, gewoon simpele tekst met iets met de letters of een klein logotje, streepjes oid rondom de tekst
-Het word een site voor wat webdesign van mij, (nog) niet met klanten ofzo, verder wat schoolspul en foto's
-Misschien later nog een vectorart erbij

En ja, ik heb wel wat schetsen/ideeën op papier, alleen nu nog digitaal... Ik heb photoshop en illustrator, die eerste weet ik wat standaard dingen en die tweede wel eens naar gekeken, maar ik weet er amper wat van.

Kan iemand mij op gang helpen hoe je bijvoorbeeld zoiets als DarkX te maken? linkje
Tutorial is het 'magic word'. Kijk op www.pixel2life.com en dan kijken naar illustrator tutorials. volgens mij staat daar zelfs één over logo's.

quote:
Angeloonie schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 23:56:
[afbeelding]

Vanavond even een het spelen geweest :)

Ik vind persoonlijk de bovenste het mooiste, lekker breed en duidelijk :) De 2e is een beetje speels, en de 3e is gewoon smal, misschien handig voor bepaalde dingen..

Iemand een mening?
Alle 3 zeggen niets over waar ik mee te maken heb. Je kan de 3 initialen lezen, maar dat is alles. Het kleurgebruik doet bovendien ook niets vermoeden. Probeer dus wat verder te gaan dan wat spelen met 3 letters, maar probeer er een bepaalde boodschap of sfeer mee over te brengen.

Reg. datum: 03 juni 2005

quote:
Eswip schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 20:28:
Ik blijf maar bezig met een goed design te maken waar ik zelf, en de band, blij mee is...

Het gaat dus om een punk-pop band:

[afbeelding]

Comments zijn meer dan welkom
Goed bezig Eswip! Vind het er wel vet uitzien, alleen ik erger me aan 1 ding (als ik ff mag mierenneuken :+) en dat is een eigenaardig zwart 'korrelig' randje om je foto's (rechts).
Verders goed bezig, je bent wel secuur of is de band gewoon veeleisig? ;) :+.

the-edge wijzigde dit bericht 24-12-2005 06:07 (3%)

quote:
the-edge schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 06:07:
[...]

Goed bezig Eswip! Vind het er wel vet uitzien, alleen ik erger me aan 1 ding (als ik ff mag mierenneuken :+) en dat is een eigenaardig zwart 'korrelig' randje om je foto's (rechts).
Verders goed bezig, je bent wel secuur of is de band gewoon veeleisig? ;) :+.

Ik ben secuur, als het aan hun lag waren we al klaar ;)

Dat randje is idd wat minder geworden. Hij was wel vet, maar toen ik ben gaan draaien was hij niet meer zo mooi :x

Angelina Jolie Addict

quote:
sdomburg schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 01:22:
[...]

Alle 3 zeggen niets over waar ik mee te maken heb. Je kan de 3 initialen lezen, maar dat is alles. Het kleurgebruik doet bovendien ook niets vermoeden. Probeer dus wat verder te gaan dan wat spelen met 3 letters, maar probeer er een bepaalde boodschap of sfeer mee over te brengen.

Dat is bij nagenoeg alle beeldmerken zo..

http://www.ret.nl/styles/algemeen/img/logo.gif
Wat heet dit met het Openbaar vervoer in Rotterdam te maken?

http://www.anwb.nl/images/anwblogo.gif

Wat heeft dit verder met weggebruikers/verkeer te maken?

En zo kan ik door blijven gaan. Er is bijna geen logo te vinden dat direct uitstraald waar het bedrijf mee te maken heeft :)

Powered
by

peace man.

Die ANWB heeft wel een betekenis... dat weet ik zeker, en achter die van RET zit ook een gedachte.
Angelina Jolie Addict

quote:
Simon schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 12:38:
Die ANWB heeft wel een betekenis... dat weet ik zeker, en achter die van RET zit ook een gedachte.
Er zal heus wel een betekenis achter zitten, maar dat zie je in 1 (of 2) oogopslag(en) dus niet. Dat wou ik even duidelijk maken. ;)

Powered
by

quote:
Simon schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 12:38:
Zo kun je bij elk logo wel een gedachte verzinnen. Het is de vraag of dat een logo goed maakt. Net als het nieuwe logo van logitech. http://www.logitech.com/lang/images/gen/logo_home.jpg
Ik vind een logo veel beter als je aan het logo kan zien welke diensten/producten ze aanbieden.
Popcorn Hour!
Reg. datum: 18 augustus 2003

quote:
Angeloonie schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 12:24:
[...]

Dat is bij nagenoeg alle beeldmerken zo..

[afbeelding]
Wat heet dit met het Openbaar vervoer in Rotterdam te maken?

[afbeelding]

Wat heeft dit verder met weggebruikers/verkeer te maken?

En zo kan ik door blijven gaan. Er is bijna geen logo te vinden dat direct uitstraald waar het bedrijf mee te maken heeft :)

ik zie hier toch duidelijke betekenissen in hoor;

de 1ste het smalle linker strookje kan staan voor een fietspad of beter een trambaan, ik zie in de E toch heel duidelijk een zebrapad

Het anwb logo gebruikt soortgelijke strepen als op het wegdek worden gebruikt.

Het verschil met dat van jou; hier is over nagedacht, men heeft waarschijnlijk eerst nagedacht over welke kernwaarden van belang zijn, waar het bedrijf/product voor staat,
een logisch vervolg is om na te denken over het kleurgebruik, kortom een kleurpalet samenstellen van 2 tot 3 kleuren (en tinten), daarna de fontkeuze.

Als dat allemaal duidelijk is en staat begint het ontwerpen pas (natuurlijk kan er gaandeweg wel aangepast worden in bijv. font of kleur).

Als ik die 3 ontwerpen van jou zie, zie ik 3 letters met een stroke die over elkaar heen zijn gelegd. Kortom er zijn mooiere manieren om dat te doen, zonder zo'n duidelijk herkenbare (vieze) stroke, die ook nog eens bij het bedrijf zelf past.

Ik ben je niet aan t afzeiken mocht dat zo overkomen ;) , want ik ben zelf ook nog gewoon in de leer :P

"All that the xHTML validation shows is that you can lowercase and close your tags."

Angelina Jolie Addict

quote:
Pendaco schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 13:38:
[...]
Het verschil met dat van jou; hier is over nagedacht, men heeft waarschijnlijk eerst nagedacht over welke kernwaarden van belang zijn, waar het bedrijf/product voor staat,
een logisch vervolg is om na te denken over het kleurgebruik, kortom een kleurpalet samenstellen van 2 tot 3 kleuren (en tinten), daarna de fontkeuze.
Kleurpalet heb ik al :)
quote:
Als ik die 3 ontwerpen van jou zie, zie ik 3 letters met een stroke die over elkaar heen zijn gelegd. Kortom er zijn mooiere manieren om dat te doen, zonder zo'n duidelijk herkenbare (vieze) stroke, die ook nog eens bij het bedrijf zelf past.
Er zit geen stroke overheen hoor ;) Wat bedoel jij met "vieze" stroke dan?

Powered
by

juno-60

quote:
Angeloonie schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 14:06:
Er zit geen stroke overheen hoor ;) Wat bedoel jij met "vieze" stroke dan?

Nou, de R en de E (ik stem ook voor het bovenste logo - breed genoeg, alleen Arial :r - denk er nog eens over na, er zijn zoveel betere fonts) zijn van elkaar gescheiden door een stukje wit. Da's een stroke of een offset. Er zit overigens een foutje in; kijk even naar de punt van de R rechtsonder, dan zie je dat die niet goed afkapt.

De I valt helemaal weg. Oplossing: meer naar rechts schuiven.

Kijk hier eens : http://www.logolounge.com/

Logo's zijn een vak, net zoals flyers, websites, en weet ik wat. Even spelen kan happy accidents veroorzaken maar is niet genoeg. Ik wil niet elitair klinken (dat doe ik ongetwijfeld wel) maar er is een reden dat logo's populair of esthetisch verantwoord zijn of in die opzet falen - en al helemaal als je met voornamelijk tekst aan de slag gaat.

Lettertypes maken en breken designs en wat je standaard op een Windows- of Mac-bak hebt staan is simpelweg niet geschikt om mee te beginnen.

Yoozer wijzigde dit bericht 24-12-2005 14:29 (36%)

ableton live 8 | komplete 5 | d.cam synth squad | d16 classic & silverline | en een beetje hardware

Ik?

quote:
Yoozer schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 14:24:
[...]
Logo's zijn een vak, net zoals flyers, websites, en weet ik wat. Even spelen kan happy accidents veroorzaken maar is niet genoeg. Ik wil niet elitair klinken (dat doe ik ongetwijfeld wel) maar er is een reden dat logo's populair of esthetisch verantwoord zijn of in die opzet falen - en al helemaal als je met voornamelijk tekst aan de slag gaat.

Nja. Ik weet het niet hoor. Wat er door grote bureau's aan logo's uitgepoept wordt vind ik ook vaak niet bijzonder of sprekend, maar met genoeg campange en geld krijg je elk logo wel van de grond.

Ik vond het indertijd heel erg met de overgang van een nieuw logo voor de Rabobank. Okay, het woordmerk was een hele verbetering, dat was ook zwaar gedateerd. Maar 'the guy on the pie' vind ik echt geen sterk logo. Het zegt niets over het product, het heeft geen duidelijke uitstraling, het is vaak erg moeilijk te gebruik icm fotografie omdat het te driedimensionaal is en dus meedoet met de background, het is geen beeld dat blijft hangen. En ik weet, er zijn hele boeken geschreven waarom nu DAT logo, aan de andere kant zijn er ook pagina's verspeeld aan waarom het een slecht logo is.

Uiteindelijk kunnen al die experts me eigenlijk vrij weinig meer of minder vertellen dan de gemiddelde hobbyist met een beetje gefuhl voor graphics. Ze gebruiken er erg veel woorden extra voor, en uiteindelijk spreken ze elkaar dusdanig tegen dat het toch meer op persoonlijke smaak lijkt neer te komen.

En wat ik wel en niet vind zegt ook vrij weinig, maar ik heb niet echt het idee dat het minder zegt dan de zgn. reclameguru's.

Overigens niets tegen jou persoonlijk yoozer, ik stoorde me gewoon laatste tijd aan hoe sommige pro's een logodesign benaderen en jou post was ff een reden om dit te venten ;)

DarkX wijzigde dit bericht 24-12-2005 15:14 (7%)

Reg. datum: 02 april 2004

Hoi iedereen,

Wat vinden jullie van dit simpel jaren 60 ontwerp :P :9
Plaatje is klikbaar naar de echte site. Plaatje is nogal onduidelijk zo vandaar.

http://www.d-illusion.nl/site.JPG

d-illusion wijzigde dit bericht 24-12-2005 18:22 (10%)

Dell XPS710 - Dell 2405FPW - Dell Dimension 5000 - Dell 177FPf - Canon Eos 400d - Canon 17-85 IS USM - Tamron 70-300 DG

Pagina: 1 2 3 4 ... 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: