Hoofdcategorieën
Topicacties

[2D] Post je 2D-stuff maar weer - part 9

Pagina: 1 2 3 4 ... 11 12 13 14 15 16 17 18 19 ... 38 39 40 41 last

Nieuw Topic
Post hier je onzin

quote:
Resistance_NL schreef op donderdag 22 september 2005 @ 00:06:
Hallo iedereen. Ik ben een poster voor school aan het ontwerpen (geen grafische school). Het gaat om een poster die geschikt is voor het WNF. Er moet uitgedragen worden dat iedereen wat vaker moet gaan fietsen, deels om het milieu te ontlasten en deels omdat het gewoon leuk is. Er is gekozen voor een jaren 70 setting (normaal draag ik andere kleren) en het origineel wordt de basis. Ik heb al een klein opzetje gemaakt, maar ben vrij snel tegen een probleem aangelopen. Door de drukte en de kleur van de achtergrond lijkt het me schier onmogelijk om een leesbare tekst te plaatsen. Hoe zou ik dat het beste oplossen (alles weghalen)?

versie 1.0
[afbeelding]
origineel
[afbeelding]

Graag commentaar, tips en ideeen.
_/-\o_

tip: dat met dat haar zou ik niet doen

Als je een oud effect wil? Hue and saturation aanpassen(image>adjustment>hue and saturation)
en de curves van de foto instellen (image>adjustments>curves)
daarna het contrast (image>adjustments>brightness and contrast)
Krijg je dit idee:

http://www.wingweb.nl/got/oldwwftest.jpg

BereND wijzigde dit bericht 23-09-2005 10:17 (12%)

Wie niks bewaart, is ook nooit wat kwijt..

One step beyond!

Een beetje offtopic maar vind het nutteloos om apart topic voor te maken dus vraag het gewoon hier. Weet er iemand nog _goede_ websites met Illustrator tutorials? Meeste die ik vind op internet zijn erg brak namelijk...

Vind het vooral leuk om te leren hoe je van een foto vector art kan maken incl shadows enzo :)
Post hier je onzin

quote:
sOid schreef op vrijdag 23 september 2005 @ 14:17:
Een beetje offtopic maar vind het nutteloos om apart topic voor te maken dus vraag het gewoon hier. Weet er iemand nog _goede_ websites met Illustrator tutorials? Meeste die ik vind op internet zijn erg brak namelijk...

Vind het vooral leuk om te leren hoe je van een foto vector art kan maken incl shadows enzo :)
Ja zat zelf ook met dit probleem, illustratator moet je gewoon zelf veel mee klooien, er zijn gewoon te weinig echt goeie tutorials

Dit is toch een boventitel?
Reg. datum: 03 juni 2005

quote:
BereND schreef op vrijdag 23 september 2005 @ 15:05:
[...]

Ja zat zelf ook met dit probleem, illustratator moet je gewoon zelf veel mee klooien, er zijn gewoon te weinig echt goeie tutorials
Iedereen wil wat anders he ;) kun je als "tutorial schrijver" ook geen pijl op trekken :+

the-edge wijzigde dit bericht 23-09-2005 15:33 (10%)

Nog niet misschien

quote:
BereND schreef op vrijdag 23 september 2005 @ 15:05:
[...]

Mocht iemand wat gevonden hebben meld het ff ik heb wel wat ervaring met illustrator (zie portfolio) maar een tutorialtje is altijd welkom :)
Post hier je onzin

quote:
the-edge schreef op vrijdag 23 september 2005 @ 15:33:
[...]

Iedereen wil wat anders he ;) kun je als "tutorial schrijver" ook geen pijl op trekken :+

Dat is waar, maar voor photoshop kan je ook voor alles wat je maar wil doen met photoshop een
tutorial vinden, illustrator daar in tegen niet.

quote:
Skyline GTR schreef op vrijdag 23 september 2005 @ 15:41:
[...]

Mocht iemand wat gevonden hebben meld het ff ik heb wel wat ervaring met illustrator (zie portfolio) maar een tutorialtje is altijd welkom :)
offtopic:
Stewie Ownage!!!!!

One step beyond!

Hey leuk idee om cartoon caracters na te maken, ik ga ook is wat na proberen te maken :)

Altijd leerzaam :P
bikkelpower

http://www.jackabuzah.com/design/kiesdetoekomst/kiesdetoekomst1_small.png

* klik * voor grotere versie, is ideetje voor de vervangende site van www.kiesdetoekomst.nl, moet nog wat funkier, wat meer mtv style, maar dat komt langzamerhand :)
Think Different

quote:
Simon schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 12:10:
[afbeelding]

* klik * voor grotere versie, is ideetje voor de vervangende site van www.kiesdetoekomst.nl, moet nog wat funkier, wat meer mtv style, maar dat komt langzamerhand :)
Ik vind dat die tekst 'future' helemaal niet past bij het lettertype wat je op de rest vd pagina gebruikt.. Myriad ?!? Beide vind ik wel mooi, maar samen vind ik het niet zo goed passen. Dus òf wat meer in die future-stijl, of wat meer in de andere..
One step beyond!

Om even terug te komen op de Illustrator tutorials, heb inmiddels een site gevonden waar er een behoorlijk aantal goede op staan :)

http://www.graphics-world.com/
quote:
timovdz schreef op donderdag 15 september 2005 @ 18:26:
weer wipje:

[afbeelding]

ben nu weer wat verder... hijs speciaal voor studenten of mssn ook bepaalde scholieren enzo...

je kunt zien wat je rooster voor die dag is, hoe laat je moet beginnen wat voor huiswerk je hebt, reminders voor afspraken die je hebt staan... het zal ook mogelijk zijn om te zien wanneer je projecten af moet hebben en natuurlijk wat andere functies van een agenda... mssn nog wat adresgegevens dat zie ik later wel. en natuurlijk zoals je kunt zien kan je portfolio erop worden geplaatst :)

iig staan er ook links en nieuws op, dus wordt het een beetje een persoonlijk startportaal.

Heb je dit met photoshop gemaakt? If so, dan zou ik em zeker niet slicen en dan opslaan als html, dat levert een erg sloppy code op met super veel tabellen (je kent het wel). Soms is dat nodig maar met zo'n design kan het volgens mij veel simpeler met css en html.
(ik heb dat ook vaak fout gedaan, vooral omdat ik PS een stuk beter beheerste dan html of css, en dus gewoon een hele site maakte en die slicede. Maar ben daar zelf ook vaak op bekritiseerd :P)

Aight!

Reg. datum: 16 januari 2005

haha standaard slicen doe ik sowieso nooit, maar ik werk meestal wel met tabellen, heb me nog niet echt verdiept in semantiek enzo...

maar het eerste punt waar ik tegen aanliep is de hoogte van het zoekformulier, daarvoor moet ik iets van 8pt voor mijn tekst gebruiken, bijna onleesbaar dus...

dus ik ben nog aant kijken wat ik ermee aanmoet
Ready 4 WotLK

verdana 8pt (zelfs 7pt) is nog prima leesbaar hoor en anders doet terminal 9pt of 6pt het ook goed.

Rakkerzero wijzigde dit bericht 24-09-2005 20:50 (47%)

Think Different

quote:
timovdz schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 19:07:
haha standaard slicen doe ik sowieso nooit, maar ik werk meestal wel met tabellen, heb me nog niet echt verdiept in semantiek enzo...

maar het eerste punt waar ik tegen aanliep is de hoogte van het zoekformulier, daarvoor moet ik iets van 8pt voor mijn tekst gebruiken, bijna onleesbaar dus...

dus ik ben nog aant kijken wat ik ermee aanmoet
Hm.. mijn site is semantisch en valid, en de code is met Imageready gemaakt.. Je kunt daar namelijk CSS kiezen, en dat doet ie wel goed :)

hietahh wijzigde dit bericht 25-09-2005 10:01 (3%)

bikkelpower

quote:
hietahh schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 21:18:
[...]

Hm.. mijn site is semantisch en valid, en de code is met Imageready gemaakt.. Je kunt daar namelijk CSS kiezen..
het kiezen voor CSS maakt een site niet semantisch hoor. Het begrijpen van html en het goed toepassen ervan wél
Think Different

quote:
Simon schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 22:34:
[...]

het kiezen voor CSS maakt een site niet semantisch hoor. Het begrijpen van html en het goed toepassen ervan wél
ik weet het :) maar ik bedoelde dat de xhtml die Imageready gebruikt, wanneer je kiest voor CSS, aardig semantisch is..
Reg. datum: 15 april 2005

Beste Tweakers,

Ik heb het volgende probleem. Ik ben bezig met mijn website maar ik heb hier en daar last van kartels....

http://img293.imageshack.us/img293/5987/kartels3ex.jpg

Zoals je kunt zien ( ware groote ) zitten er allemaal kartels, hoe kan ik dit oplossen? Ik werk met photoshop CS2.

-Heaget

edit

Het ziet er kwalitatief erg slecht uit maar dat komt door de JPEG compressie |:(

Heaget wijzigde dit bericht 25-09-2005 15:40 (13%)

dat zijn geen kartels...

dat is optische vervorming door de scanlines in de achtergrond, haal die weg en het probleem zal ook weg zijn
adam a7

quote:
Heaget schreef op zondag 25 september 2005 @ 15:39:
Ik heb het volgende probleem. Ik ben bezig met mijn website maar ik heb hier en daar last van kartels....
Da's niet je enige probleem; dit soort layouts waren leuk in 1998 of zo, daarna niet meer.
quote:
Zoals je kunt zien ( ware grootte ) zitten er allemaal kartels, hoe kan ik dit oplossen? Ik werk met photoshop CS2.

Dim die scanlines eerst even; blauw-wit is het visuele equivalent van nagels over een schoolbord. Je kabels zijn layers, en als je ze opslaat zou ik (mits je position:absolute; gebruikt) gewoon het stukje achtergrond er bij mee opslaan. Als dit een aparte transparante GIF is wordt er een matte-kleur gebruikt voor de overgang van volledig transparant naar achtergrond te maken.

Kijk eens wat er gebeurt als je het contrast van die scanlines afhaalt. Als 't een aparte layer is, zet eens op 50% of zo. Wat dat betreft is het inderdaad meer een optisch effect dan iets anders.
offtopic:
(overigens : lees even de Forum FAQ, je hoeft niet met je naam te ondertekenen omdat die al elke keer bij je post staat).

Yoozer wijzigde dit bericht 25-09-2005 16:17 (18%)

ableton live 7 | komplete 5 | phoscyon | en een beetje hardware

weer eens even verder gegaan aan het ontwerp van de website voor mijn designbureau of iets dergelijks :P

Plaatje op imageshack (popups!)

wordt al wel iets vind ik...

(die logo's zijn trouwens gewoon maar even erin gezet voor de sier, iig dat zijn niet de bedrijven die er zullen komen te staan)

quote:
timovdz schreef op zondag 25 september 2005 @ 15:50:
dat zijn geen kartels...

dat is optische vervorming door de scanlines in de achtergrond, haal die weg en het probleem zal ook weg zijn

Ja inderdaad, nou goed dan maar geen scanlines op de achtergrond. Toch maar eens kijken wat ik dan doe.

@ Yoozer

Ik vroeg niet wat je ervan vond.

Posten = zilver, lurken = goud
Reg. datum: 16 november 2004

quote:
Heaget schreef op zondag 25 september 2005 @ 17:12:
[...]
@ Yoozer

Ik vroeg niet wat je ervan vond.
Hij mag zijn mening wel geven...

Powered
by:
Formule 1, TU Delft, Intel, Metallica, en 'Schaamteloos Jatwerk van Angeloonie'

Tuurlijk mag hij zijn menig geven maar aan het stukje afbrekende kritiek heb ik natuurlijk niets. Daarnaast zie je nog niet 1/5 van de site dus te vroeg oordelen kan ook.

Ik heb me laten inspireren door de geweldige wallpaper die ik tegen kwam op DeviantART en ben mn eigen biobolletjes aan het maken

http://img.photobucket.com/albums/v134/Peter_85/biodome_tn.jpg

*Klikbaar

Het zijn er nu nog twee maar wil er nog twee of drie bij maken
matsimitsu.nl
Reg. datum: 03 oktober 2001

Ziet er goed uit!
Vind het altijd geweldig wat ze allemaal op Deviant Art verzinnen.

Onze excuses voor het ontbreken van de ondertiteling. - dailypicture.nl - mysnaplog.com | PSN ID: Tgmessi

Pagina: 1 2 3 4 ... 11 12 13 14 15 16 17 18 19 ... 38 39 40 41 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: